tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.01.2014 12:26

Kun yhtenä päivänä tekee jotakin....niin seuraavan ei kykene mihinkään, niinkuin tänä aamuna. Olen vain hyppinyt netissä siellä täällä...ja ihmetellyt maailman menoa. Sitäkin, että ennätysmäärä karkotuksia Suomesta, 273 ihmistä peräti, ja ajatellut tämän maan n. 50 000 laittomasti maahan tullutta! Heidän kohdallaan myös tuli mieleeni, että lähetystyötä heidän parissaa joku voisi tehdä, julistaa evankeliumia sanoin ja teoin, kun lähetystyöntekijöitä sanotaan prosentuaalisesti olevan paljon tässä maassa...palaajien mukana menisi sitten taas ilosanoma sinne toiseen. omaan maahan, palaavien mukana. Suurin osa näistä maahan tulleista on. nääs, muslimeja. En tiedä, miten ainmakin yksi pohjoisen messianinen seurakunt on saaanut heitä apunsa piiriin, kun suurin osa on etelä Tel Avivissa tai Eilatissa. Pitäisköhän Patmokselle kirjoittaa. Itse pystyy vain rukoilemaan. Senkin Butruksen puolesta siellä etelä Sudanissa, vaimo lasten kanssa pakeni, en tiedä mihin, kun oli ammuskelua.
Jälleen näemme, miten hätä ja tuska maailman, suurempi on kuin luullahan....Herra Jeesu tule panemaan asiat kodalleen, ja auta meitä auttamaan tänään, missä voimme. :idea: :idea:
Voimia väsyneille, toipumista ja voimia myös kaikille sairaille, ja lisää terveyttä energisille!!
tiina
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 24.01.2014 00:14

Voi näitä päiviä... Juuri silloin kun alkaa tuntua että elämässä on asiat hyvin, kuten tavallaan onkin niin tulee jokin asia, joka vetää vakavaksi tai tilanteita... Toisaalta en tiedä tänään tunne puolella on seilattu jotenkin herkästi itteensä ottavan ja sellaisen olemuksen,joka osaa ottaa asiat semmottii lepposasti, välillä... Silmät kostuu turhan herkästi ja sit kuitennii hymyilevä ja hyväntuulinen perusilme...

En vaan taas tiedä miksi niin.. Kukapa sitä muukaan tietäis..

Hmh... Ei kai täs auta muu kuin unta laittaa palloon.. Huomen kuitenkin ois töissä oltava klo 5
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 24.01.2014 11:05

Mitä nielet

Pureskelemattahan ei mitään pitäisi niellä mutta sopphan meneen liukkaasti alas ja meikäläisellä paha tapa että hotkin ja pureskelu jää yleensä vähäiseksi. "Joko sinä söit" , kuulen sanottavan kun toiset vasta aloittelevat ja meikäläisen lautanen jo tyhjillään. RV lehdessä viimeisessä oli juttu jota nyt pureskelen ja olen kirjoittajsn kanssa samoilla linjoilla. Tässä Salme Blomster kirjoittaa "Miksi me eksymme" otsikon alla "Herzog soppa on nielty. On jälkipuinnin aika.Se on tärkeää koska herzogeja tulee ja menee. yhteistä heille on menestysteologin hapatus, eksytys vailla vertaa.
Lainaan virlä kirjoitusta
Käydessäni D.H n tilaisuudessa sydämeni suri niiden uskovien ja etsijöiden puolesta, jotka ottivat vastaan tarjotut " hedelmät" kysymättä niitten alkuperää. Me eksymme koska emme tunne kirjoituksia, emme eroita henkivaltoja ja olemme rikkinäisyyttämme helposti tunteiden ohjattavissa ja manipuloitavissa.
Hengellisesti terveeseen sanomaan ja sen tuojaan liittyy lupa, jopa kehoitus arvoimaan kaikkea kuulemaamme 1 Joh 4:1

Koodi: Valitse kaikki
Mitä tulee uskoon tulemiseen, kysyn , mihin uskoon tulevat sellaiset ihmiset jotka haluavat elämäänsä kaikkea hyvää, mutta eivät Kristuksen seuraamista ja kärsimyksiä? He tulevat menestysteoloogiseen uskoon. Se ei ole Raamatun mukaista eli se on harhaoppia.
Ristin voitto lehti sivu 9. kelle tämä lehti tulee niin kannattaa lukea kokonaan sillä koen tämän kirjoitukseksi johon sanon AMEN

Lukekaamme henk.kohtaisesti Raamattua ja ihan silleen hotkimatta vaan pureskelleen niin että se imeytyy oikein kunnolla tämä ruoka joka meidät tiellä pitää ja nimenomaa taivastiellä. Jollemme tunne kirjoituksia niin tunteet ainakin herättää epäuskoa että eihän tämä ole Jeesus tietä kun on niin paljon kärsimystä jne. Mitäs Raamatuusa kirjoitettu uskovan tiestä,......tämän kun ymmärtää niin ilo Herrassa säilyy sittenkin ja tämä ilo tarkoittaa ihan muuta mitä menestysteologia yrittää lusikoida meille ruuaksi.
Noh taas tälläisiä vaineita tuumailuja mutta tiedän te ette pureskelematta niele yhtään kirjoitusta tästä foorumistakaan janäin pitää tehdäkkin. Mielipiteitä on hyvä vaihtaa emmekä voi olla aina samaa mieltä mutta ollaan rohkeasti jotain mieltä.... ;)

Marjakin piipahtanut joka merkkinä että olet joukossamme ♡
Tiinan kannattaisi heti tilata aika korvalääkärille ja saada asia kuntoon sekä varma selvyys mikä vikana.
Miksi viivyt......., tuli tuollainen laulu mieleen ja pitää etsiä se jos löytyy. Rukoillaan Tiinalle rohkeutta tämän asian suhteen, ei se ole sen pahempaakuin hammaslääkäriin meno, aina pelottaa kun kuulee juttuja miten koskee ...mutta sit huomaa etteihän se niin hirveetä ollutkaan.

Nyt on syömiset käsitelty entäs tämä myrkyn litkiminen jonka nimi on kahvi ja sitä olisi termoskannullinen odottamassa .......noh jos kuitenkin vielä tänään kupposen ottaisin ......ja sit närästää kai.. Voi meitä immeis polosia js etenkin meikäläistä :o
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 24.01.2014 17:48

ensin luin mejun otsikon nopeasti.:"miten nivelet" :o
nivelet voivat nyt hyvin, iloitsen kukonhelttauutteesta polveen ja carteksanista-
nivelrustoa korjaava lääke, jota syön 3kk ja sitten tauko. Kiitos Jumalalle!

Mejulla oli hyvä kirjoitus menestysteologiasta, kuuntelin Martti Ojareksen puheen
jossa hän joutui selvittämään Hertzogista tullutta palautetta, silloin hän mainitsi,
että opetus oli tervettä ja oli keskustellut kyseisen henkilön kanssa.
Katsoin pätkän televisiosta ja ei ollut minun juttu.
Ajattelen sitä kuinka suurin ponnisteluin nämä kiertueet järjestellään ja
saattaa olla monella paikkakunnalla ainoa kerta, että vuosiin käy joku puhuja
porukat saadaan liikkeelle kuuntelemaan ja se perustuu ihmeisiin ja parantumisiin
mutta Golgatan Jeesus ristiinnaulittuna, syntiemme tähden jää taustakuoroon,
vaikka hänen pitäisi olla kunniavieras.
Jos mittaisin uskoani menestyksellä, niin saisin kaiken toivon heittää.
Koetuksissa ja kärsimyksissä Jeesus on kaikkein lähimpänä, sanoinkuvaamatonta on se tunne
kun koetus helpottaa.
Minulle merkitsee niin paljon se että Jeesus päätti minut valita,
sen joka ei toisten silmissä ole mitään sen hän valitsi.
ja se minua jaksaa hämmästyttää.
Suomen seurakunnissa on Hengellä täyttyneitä puhujia, joiden tulisi lähteä liikkeelle meille kaikille tueksi.
Olen seurannut One Way mission lähetysiä ja siellä on monia puhujia joiden koen olevan nöyriä Jumalan juoksupoikia,
myös siellä arjessa ja käytännön ratkaisuissa.

Noudattakaa ja tutkikaa kaikkia Herran, Jumalanne, käskyjä,
että saisitte pitää omananne tämän hyvän maan ja
jättäisitte sen perinnöksi lapsillenne teidän jälkeenne ikuisiksi ajoiksi.

2. Kor. 13:5

Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne.
Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä?
Ellei, niin ette kestä koetusta

Kävin eilen täällä lukemassa en päässyt kirjautumaan.
rine

ViestiKirjoittaja Aralia » 24.01.2014 19:16

meju
Aralia on saanut uuden näkökyvyn ja kohta kirkastuu kirkastumistaan. Kiitos kun kävit kertomassa tilanteestasi, monet täällä muistamme rukouksin edelleen.

Todellakin, tänään on jo kirkastunut niin, että näen lukea tekstejänne ja kirjoittaa ilman laseja, sillä entisillä laseillani en tee nyt mitään. Kuukauden päästä silmälääkäri katsoo, tarvitsenko lukulaseja. Ehdin käydä monenlaisissa tunnelmissa, kun en nähnyt mitään normaalia takstiä. Ajattelin, että Raamatun lukukin jäisi ja kaikki muu, elämä olisi pimeyttä ja sekin oli varmaan tarpeellinen kokemus, kun ei voi katsella (lukea) TV:tä ja tietokonetta. Yritin suurennuslasin kanssa lukea, mutta se oli vaivalloista. Olisi ollut mukavaa lukea tuumailujanne, mutta jätin senkin Herran haltuun, että kun saan näköni, voin lukea ja nyt olen voinut lukea teidän mielenkiintoisia tuumailujanne ja elämäntarinoitanne, ne ovat sitä elämää, jossa elämme maailamssa, vaikka emme olekaan maailmasta.
Minulla on ollut tuosta miehestä paljon apua, kun hän lukee iltaisin Raamattua ääneen ja sitten rukoilemme kaikkien päivän mittaaan tulleiden asioiden ja ihmisten puolesta unohtamatta teitä, rakkaat tuumailijat ja perhekuntaanne.

Viime päivinä on minua puhutellut virsi 555.
Päiväni rientää kohti loppuaan
on ilo maallinen kuin varjo vaan.
Ei ole täällä mitään pysyvää,
vain sinä, Herra, sinä luoksein jää.
Aralia

ViestiKirjoittaja eva » 25.01.2014 00:30

Taitaa olla jo myöhä. Pikainen heippa Tuumauskavereille!
Kiitos terveisistänne ja Herralle siitä, että olette olemassa :D :D
Herran armoa on, että vielä elämme. Tämä taas tänään ihmeteltävänä, kun ystävämme sai jatkaa. Kerroin, että suunnittelimme Kairos-matkaa ja tämän ystävän piti olla kuljettaja. Aivoinfarkti ja nyt ajokielto. On jo toipunut paljon, puhe kangertelee. Niinpä puhelimme pitkät harjoitukset puhelimessa.

Raaamattupiirissämme saimme olla kuin armoistuimella. Luimme Room 3 ja siellä sellainen istuin. Pakkassää oli vain lisännyt osallistujia. Kyllä Sana vetoaa.

Illalla sitten 14 v synttärit. On tuo poika niin mainio, ei ole tosikko ollenkaan. Hän tuo aina hyvää tuulta tullessaan.

Levolle lasken Luojani,
armias ole suojani...
Huomiseen, jHs!
eva

ViestiKirjoittaja riitu » 25.01.2014 13:02

Hyvää talvusta aamua tuumiksen väelle. Hyvää asiaa olette kirjoitelleet.
Nyt on ollut muutaman päivän rauhallisempaa kun mussukka on ollut vanhempiensa luona hoidossa.
Aralia on saanut uuden näkökyvyn. Itse kävin eilen uusimassa silmälasit kun edell. ei enää nähnyt kunnolla. Tosin olihan viimekäynnistä kulunutkin jo seitsemän vuotta. Monesti olin menossa tarkistuttamaan näön, mutta siirsin käyntiä tuonnemmaksi. Olihan se näkökyky huonontunut, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin ajattelin.

Toisenlaista näkökykyä tarvitsemme myös kun seuraamme tätä maailman menoa. Jotenkin tuntuu että itse olen tippunut kärryiltä jo ajat sitten, kun kaikki ne asiat mitä itse olen pitänyt itseselvyytenä käännetään nykyään päälaelleen.
Mutta niin käy jos emme näe selvästi mihin ollaan menossa. Ei ihmisen omat päätelmät ja ajatuskuviot kauas kanna, jos ei ole sellaisia silmälaseja mitkä näkevät asioiden taakse. Raamatun sana "silmälaseina" kääntää virheelliset päätemämme oikeiksi.

Hienoa että Hannakin on päässyt kirjoittamaan palstalle. Olen ollut iloinen hänen toipumisestaan.
Myös TMIV näyttää kirjautuneen. Toivottavasti hänkin saa tänne jotain kirjoitettua kuulumisistaan.

Siunattua viikonloppua.

http://www.youtube.com/watch?v=0GowdyztUJw
riitu

ViestiKirjoittaja meju » 26.01.2014 12:26

Ruoko
Job 8:11
'Kasvaako kaisla siinä, missä ei ole rämettä? rehottaako ruoko siinä, missä ei ole vettä?

Huomenta taipuisat ruokoset <3 Taivumme muttemme taitu ja pysytelkäämme veden äärellä luottaen meitä ei muserreta......
Aivan ihmeellistä tämä eloni kun joku asia alkaa mietityttämään niin en saa siitä rauhaa ennenkuin kirjoitan ja googlettelen....nytkin olen puolisen tuntia katsellut mitä ruoko nimi tarkoittaa ja missä kaikessa Raamatussa siitä mainitaan jne. Tämän ajatuksen myssyyni sai TV 7 ohjelma ja siitä etenkin kohta jossa pitkät ruohon korret heilui ja ohjelmassa kerrottiin kuinka ne on juurtuneina ettei kovatkaan myrskyt katkase syystä että ne on tai-pui-sat.....
, niinpä olemmeko taipuisia elämämme myrskyissä vaan taitummeko hetkessä koska meillä ei ole juurtuneina syvällä juuret, lohdullista että meitä taittuneitakaan ei muserreta....
"Juuret lähteellä"
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=30376
tämä ohjelma oli itselleni ainakin opettava ja monta asia avautui Raamatusta miksi vietetään Lehtimajajuhlaa ja mitä merkitsee lehtimaja sekä ne kaikki oksat ja sitruunat jne....kaikella on sanomansa kuten tällä korrellakin. Kannatta katsoa kyseinen linkki.

Lämmitti niin mieltä kun Aralia kertoi että he miehensä kanssa rukoilevat meidän tuumislaisten puolesta, uskon että nämä monet rukoukset on kannattaneet minuakin ja siitä olen syvästi kiitollinen. Kiitos ja voimia teille uskolliset rukoilijat.

Riitu miettii tätä näkökykyä ja kuinka tämä maailma vaatii että katsoisimme saman vahvuisten silmälasien läpi melki......entä kun taivallinen kirkkaus näyttää plussa ja miinuta yhä enemmän maailman loiste sitä on kuin uisi vastavirtaan. Tuolla Rine oli kirjoittanut hyvän loppukommentin Israel Up sivulla eilen juuri tästä kuinka vaikeaa on kun näkemyksemme on niin erilainen tämän ajan ihmisten kanssa useinmiten ja syystä että heillä ei ole minkäänlaista tietoa Jumalan viitoittamista asioista.

http://areena.yle.fi/tv/2117995
Koodi: Valitse kaikki
Vammaisen oikeus lapseen. Lapsettomuushoidot ovat olleet raskaita Tiina ja Jukka Kumpuvuorelle syrjivien asenteiden vuoksi. yle.fi aamusydamella.

Tämän katsoin ennen tänne tuloa ja siinä oli monta ajattelemisen aihetta asenteistamme. Juontaja kysyi avustajista ja mitä koulutusta saaneet, he sanoivat että kouluttavat itse avustajansa sillä missään koulussa ei voi oppia niitä taitoja mitä he tarvitsevat tarpeisiinsa. Monenlaista avustajaa ollut kun alkavat jopa määräilemään milloin pullat paistetaan jne......kuitenkin he ovat täysin järkeviä ihmisiä ja avuntarpeet on niin erinlaisia. Noh en osaa kuvailla mitä tarkoitan mutta kannattaa katsoa .
Ajattelen että näin Jumalakin kouluttaa meitä henk.kohtaisesti avustajakseen, jokaisella meillä erilaisia avustettavia ja olemme tärkeässä tehtävässä.

Taas olen myöhässä aikataulustani sillä päätin että klo 9 olen uimahalliin menossa että jäisi päivää aikaa muuhunkin mutta kun menee nykyisin vapaalla aika päätä käännellessä ja sekin hitaanlaista :D Tosin kirjoitin jutun melki valmiiksi tänne tabletilla ja suitsait se hävisi taivaan tuuliin ja tuliinkin kai.....sit suututti niin että avasin telkkarin ja sieltä tulikin tuo ohjelma josta kerroin. Päätin avata tämän toisen tietsikan jos paremmin jutut pysyisi paikallaan, tässä koneessa on vaan se että on tuuripeliä toimiiko linjat, joskus takkuaa niin ettei mitkään sivuta aukea ja se odottaminen lataamisen kanssa vie meikä korren taittumispisteeseen. Olis uusittava tämä kone aikuisenoikeesti ennenkuin kaikki tiedot mitä tähän talletettua häviää kokonaan, mutta on aina niitä muttia miksi ei vielä .........

Kuva
Tämä kuva oli FB ssä ja tähän kävisi se runo joka jotenkin näin "tässäkö asti vasta, kukaan ei kysy mistä asti olen tulossa"
Jospa tuonne runo osioon se löytyisi, olikohan Maaria Leinosen runo.

Nytpä laitan liikettä nivelliin ja heilumaan hiljalleen ulos päin.....
Olkaa turvallisella mielellä <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 26.01.2014 23:13

Ilon pisaroita taas sain kirjoituksistanne! :) Kiitos!
"Kaikkein parhain, minkä voimme antaa Jumalalle, on meidän oma tahtomme." Kirjasta: Tie Karitsan askelissa.
Tuo vanha, melkein repaleinen kirja on aina uutta avaava. Luin juuri tuon yhdelle, joka soittelee ja sanoo, että hän lähtee siitä, että Jumalan pitäisi ensin vastata hänen rukouksiinsa, sitten voisi...
Kuinka usein saan itseni kiinni siitä, että rukoilee ja asiaa en ole luovuttanut Jumalalle kokonaisuudessaan.

Ihana, kun ei ole niin kova pakkanen. pääsee lenkillekin. Verenpaineeni nousee heti, jos en ole tarpeeksi liikkunut. Eilen koukkasin hautausmaan kautta ja siellä katseeni osui useaan nuorena kuolleen hautakiveen. ... opeta meitä laskemaan päivämme oikein...

Eilen inventoimme komeroita. Sukkajuttu toivoton, muuten tila niissä vähän parani.
Oman itseni inventointi jatkuu. :(

Tänään olimme arvokkaassa juhlassa, Tammisunnuntain juhla. Emme ole koskaan ennen olleet. Sotilassoittokunta soitti ja lauloimme isänmaan virsiä. Havuseppele lähetettiin sankarihaudalle saatesanoin: .. uhria ei unohdeta.
Jeesuksen antama uhri on myös voimassa, eikä unohdeta.

USKO on....
tieto siitä, että vain sillä mitä Jumala
tekee minussa on todellisuudessa merkitystä,
ei sillä, mitä minä teen.
Siu, siu kaikille!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 26.01.2014 23:54

Elohim, elohim, toistelin unimielissäni kunnes heräsin painajaisunesta,
jäin toviksi miettimään tuntemuksiani ja päättelin Jumala lohduttaa nukkuessakin.

Joku päivä sitten pohdin kuinka vähän minulla on kodin ulkopuolista elämää,
enkä osaa sanoa kuinka paljon toivoisin tämän muuttuvan...

Tänään olin kirkossa iltamusiikki hetkessä, jossa solistioppilaat lauloivat ja yksi heistä oli ekaluokkalainen mummotettavani.
Kuinka taitavasti he lauloivat jopa englanniksi, oli muutama soololaulaja ja pianisti sekä kitaristi, niin osaavia että en osaa kuin ihmetellä
Johdannoksi opettaja kertoi tapahtuman raamatusta jossa pojalla oli 5 leipää ja 2 kalaa, Jeesuksen siunatessa antimet niistä riitti, kaikille kuulijoille ja jäi ylikin.
Hän toivoi että näiden lasten antimet, tulisivat meille kuulijoille siunaukseksi.
oppilaat toivoivat saavansa erikoisesti laulaa, rauhanruhtinas laulun, josta oli tullut jouluna suosikki,
komiasti se nytkin kajahti,,lasten aitous ja into on koskettavaa.

Lämmitti niin mieltä kun Aralia kertoi että he miehensä kanssa rukoilevat meidän tuumislaisten puolesta

Samoin koen minäkin ja rohkaistun
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja