tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.11.2015 18:28

joku sanoi kerran, ettei kenekään toisen tekemisiä tai olemisia tarvitse hävetä. Ei edes lasten tai omaisten!
Omia kömmädyksiö virheitä tai syntiä saakin hävetä, mutta jos olemme tehneet parhaamme..........
Yritin ottaa ulos Rine paneman You Tube linkin, huomasin, ettei anna sitä. Siis ei You Tubea edes Googelin kautta.
Se on yksi ongelmista .Myös netti TV hävisi, siis TV7. Eikä antanut ulos jotakin Patmoksen suoraa lähetystä, siis livenä näkyviin. Tänä iltana pitäisi yhden napurin tulla katsdomaan näitä ongelmia. Toivossa eletään.
Vanhan Kotilieden joku oli tuonut, sitä lueskelin. Siellä yhdessä jutussa puhuttiin vegaaniksi ryhtymisestä eettisistä syistä, mutta söivät kuitenkin kalaa!!!!! :roll:
Miten se tapetun kalan syöminen on eetisempää kuin muun tapetun eläimen?????
Olikohan tuon lehden ristisatehtävä helpompi, kun sain sen tehdyksi, vai olenko petraantunut????? :mrgreen:
Tänään on tyyni ilma, eipä ollut eilen. Meinasi tuuli viedä kokonaan mennessään, mutta lempihattuni se vei, tempaisi etten nähnyt mihin. Lähellä oli iso pusikko pöheikkö, katselin puolelta ja toiselta, ei näkynyt, oliskohan mennyt Tel Aviviin asti. Farkkulierihattu, se sopivasti esti aurinkoa paistamasta silmiin.....nyt täytyy etsiä uutta yhtä sopivaa..... ;) :(
Näin se on elämä luopumista. Tämä kyllä pientä.
Toivotaan rauhallista viikonloppua.
Tiina

ViestiKirjoittaja lissu » 27.11.2015 10:36

Huomenta rakkaat siskot ja veljet. Eilen aamulla pääsin valvomasta. Mulla oli töissä pitkä putki kun 20. pv oli ilta 21 pv aamu ja sen jälkeen tein 4 yötä peräkkäin. Eilen aamulla pääsin valvomasta. Yritin nukkua aamulla kun tulin kotiin,mutta jostakin syystä en saanut unta. Laitoin ruuan ja söimme papan kanssa. Sitten rupesin sänkyyn ja nukahdin hetiain . Heräsin illalla klo 20. Vähän aikaavalvoin ja kävin katsomass TV 7 ja pätkähdin takaisin sänkyyn. Heräsin yöllä klo 3 ja ei yhtään nukuttanut. Keitin kahvit klo 4 ja herätin papan myös kahville. Vähän aikaa yritin vielä jospa uni olisi vielä tullut,mutta turhaan.
Nousin ylös klo 6 ja tein peruna ja lanttukukon uuniin. Eipä tarvitse ajatella mitä laittaisi ruuaksi,eikun kukon kimppuun niin on huolet pois ruuan laitosta.
Yöllä ajattelin,että laitoinko eläkepaperit vetämään liian aikaisin. Ihan hirvittää kun työt loppuu vuoden vaihteessa. Vaikka töissä on tällä hetkellä tosi niin fyysisesti kuin henkisesti,mutta tykkään todella paljon työstäni ja se ei sitten tunnu niin raskaalta.
Meille tuli nuorimies saattohoitoon jolla on pitkälle levinnyt syöpä eturauhaseen ja luustoon. Sain kertoa hänelle evankeljumia ja hän totesi, että nämä on tuttuja asioita jo lapsuudessa koska vanhemmat olivat uskossa. Vähän aikaa juteltuani miehen kanssa selvisi, että olin hoitanut hänen isäänsä 90- luvulla ja muistin, että tämä nuorimies kävi usasti katsomassa isäänsä.
Siunattua perjantai päivää teille kaikille.
lissu

ViestiKirjoittaja rine » 27.11.2015 17:01

Lissu ollut virkeänä jo kukotkin uunissa ja varmasti nyt jo osa syötykin, on se herkkua :P
Nykyisin eläkkeelle jääminen ei ole sitä että jättäisi työt, jotka kiinnostavat kokonaan syrjään,
ammattitaito ei mihinkään katoa, jossakin eläkeläisiä kutsutaan jopa töihin, eli keikkoja voi tehdä,
vointinsa mukaan.
Usein minunkin mielessäni on se viimeinen päivä, jokunen vuosi vielä jäljellä.
Olen saanut olla suhteellisen terve, nyt on polvikin ollut erittäin hyvä, josta kiitän Jumalaa.
Sopivasti lepoa, liikettä ja istumista lisäksi olen pitänyt töissä tukisukkahousuja, en ole sietänyt
sukkahousuja yleensäkään, mutta nyt olen havainnut ne hyväksi. Lisäksi vaihdan työpäivän aikana kenkiä,
joka sekin auttaa jalkojen väsymistä.
Katsoin aamulla kaksi hyvää ohjelmaa tv7
Ensimmäisessä Tapani Suonnon saarna kristityn ilo ja
Jälkimmäisessä oli puhe uudesta maailmanjärjestyksestä, josta meilläkin on ollut puhetta joskus aiemmin.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=45994
Vieraana Tom Horn
Oletko koskaan huomannut
että dollarin setelissä on silmä ja pyramidi?
Mitä latinankielinen lause tarkoittaa? Tom Horn osoittaa,
kuinka ne ovat korkean asteen vapaamuurareiden koodi ja symboli,
joiden tarkoitus on herättää ja toivottaa Antikristus tervetulleeksi.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=33957

Siunausta elämäänne Jeesus kanssanne
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.11.2015 20:02

Taisin katsoa samat ohjelmat kuin Rine, Se uusI maailmanjärjestys jollain tavalla pelottava, mutt pitää heti muistaa nostaa pää ja katsoa Jumalan lupauksiin..
Naapurini kävi ja sanoi, että minulla jo niin vanhat systeemit, että pitää panna uusiksi tässä läppärissä, eli nettiohjelmissa. Valitin, että pitää oppia uutta :mrgreen: hän sanoi, että oikeastaaan muuttu helpomaksi. :o Ja niin taisi käydäkin. Ja kiitän Jumalaa ettei vielä tarvitse itse konetta vaihtaa, ja kiitän JUmalaa netistä ja siunaan vanhaa konetta.
Se kun oli jo edellisellä käyttäjällä ;)
HOOsianna, Hoosianna, huomenna adventti,
Nostakaa päänne te portit,
nostakaa päänne te ikuiset ove,
Kunnian Kuninkaan käydä sisälle..
Kuka on se Kunnian kuningas
Hän on Herra Sebaot,
Hän on Kunnian Kuningas!!!! :)

Minulle tuli kaksi asiaa mietintämyssyy, vähästä ainakin.
Jeesuksen kiinniottamisessa Juudas sanoi Jeesukselle Terve Rabbi. Heprealaisessa tekstissä se kyllä oli käännetty shalom rabbi. Kreikassa yleinen tervehdys oli khaire, oikeastaan iloita sana, mutta lähinnä nuo käännölkset sille siis hyviä. Mistäpä Juudas iloitsi tervehtiessään, eikä valinnut muuta sanaa, kai niitä löytyi????????
Toinen jäi avoimeksi. Törmäsin Pekka Sartolan kirjassa Daniel 9,24, josta Kaarlo Syväntö sanoo, että yleensä väärä käännös.Katsoin hepreankieliseen ja minun järkeni ei sano siitä paljoa. Mielestäni siinä on kahteen kertaan konsonantit
seitsemänkymmentä seitsemänkymmentä, ensimmäisessä vokaalit että voisi lukea ,savuim mutta viikot on yleensä savuot!.......No täytyy etsiä viisaampia. Jai vain myssyyn, kun tuli vastaan.
Jäin kiinni Ilestyskirjan johonkin lukuun, luin välillä Danielin kirjan.
Siis siunattua Adventtiaikaa kaikin puolin teille kaikille.
Herra kanssanne!
,s
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 29.11.2015 07:06

Hyvää Adventinaikaa!
Lumet ovat sulanneet ja lehtiä tuuli pyörittää. Vielä riittää haravoimista ja pienen, kämmenen kokoisen palan maatakin sain käännettyä. Siinä kohtaa oli leikkimökki ja teimme siitä pienen peruna ja kukkamaan. Sieltä sain vielä yhdeksän perunaa. Kylläpä uudet perunat maistuivat suoraan maalta.

Poika ja tyttö piipahtavat nyt mielestäni useammin, kun isi on vuorotöissä tai nukkuu. Se tuntuu hyvältä. Eilen tekivät lisäyksiä ja muutoksia joulun ohjelma- ja ruokalistaan. Kiitollinen mieli, että saamme viettää joulua yhdessä.

Viikon parasta oli, kun saimme "Vuoden puhujan" Meidän entinen kaupunginjohtaja antoi tämän nimen pääpuhujallemme, Kalevi Rautjoelle. Eikä suotta. Hän on taitava, oikea "eheyttäjäveli." Minäkin sain uuden lempinimen. Sanonkohan teille;) No, sanoivat SenoiriFoorumien äiti.

Huomenna Adventtina olen kirkossamme palvelemassa ja kyllä on monta asiaa huomannut, kuinka syyttäjä riepottelee. Ihan pienistäkin asioista meinaa tulla liian suuria.
Tämä meidän ystävämme, josta kerroin joskus, joka menetti kaiken, täytti 60v. Veimme hänet syömään ravintolaan ja lahjaksi tyttö valitsi uudet vaatteet. Kovasti piti saamistaan ja ruoka maistui.
Lissun lanttukukko taitaa paistua leivinuunissa. Miten saat siitä maukkaan? Minulla kukot ovat tekemätön paikka. Vieläköhän kannattaisi avartua ja tehdä.
Mejulla ollut puhutteleva matka. Me ja monet kanssamatkaajat ovat tosi taitamattomia sanoissaan. Sinä Meju pääset ylös näistä.
Kiitos kaikille kanssakulkijoille ja Lasselle opastuksesta. Nyt pitää lopettaa, ettei katkea ja jatkaa unia.
"Pyhitä, oi, Jeesus luonne, mieleni.
Halujani hoida, hoida kieleni.
Sydän, jos saa haavan, jälleen paranna.
Auta, etten muita täällä haavoita."
eva

ViestiKirjoittaja eva » 29.11.2015 07:13

Unohdin kysyä, miten voi selittää, miten tämän TUUMIKSEN löytää.
eva

ViestiKirjoittaja rine » 29.11.2015 16:06

Miten tuumiksen löytää, kysyi Eva
Evalle ohjeeksi malli jota käytän vieraila koneilla tarvittaessa,
laitan googleen hakusanan: tuumis
ja siinä ensimmäisenä jo onkin teksti tuumis-etusivu ja eikun kirjautumaan
alla linkki.
https://www.google.fi/#q=tuumis
Lasse mainitsi jossakin aiemmin (kysymykseesi voiko tekstiä tallentaa kesken kirjoituksen),
että voi tallentaa, mihin se tallennetaan?? Minulla on ainoa konsti että lähetän kirjoituksen tuumikseen
ja muokkaan tekstiä tarpeen mukaan.....Yleensä läppärillä kirjoitan ja oikea ranne osuu johonkin näppäimeen
ja teksti katoaa avaruuteen.
Siunattua adventin aikaa kaikille teille, meillä ovat myös lumet sulaneet, vettä ripsuttelee ja tuulee.
Sisällä tämä päivä mennyt, on niin pimeää joten kynttilöitä palaa.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.11.2015 18:11

No nyt meidänkin sää alkaa olla vähän samanlaista kuin teillä , eli harmaata ja vettä tuntuisi alkavan tihmoa, Hyvä juttu luonnolleni, tulee kukki lisää :D
Olen vähän alamaissa syysrä ja toisesta, en itsekään tiedä, mutta rupesin kyhäämääm oksista sellaista portin kaarta. Toisella puolella ti oikein ollut mihin kiinnittää jakeski.osa tuppasi alenemaa......
Katsotaan mitä tapahtuu.
Minä vähitellen järkkään uusiokortteja jouluksi ja vähitelllen panen posiinkin, kun lakkoahan siellä teillä on. Täällä muuten moititaan postia monesta asiasta, hitudesta varsinkin. Yksi henkilö lähetti itselleen kirjeen. Tuli perille samasta kaupungista 6 päivää :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Minulla taas oli iloinen yllätys postin kanssa sekin, kulku sitten erikseen.Näin postiauton menevän yhteen suuntaan ja ajattelin, että kun se tulee takaisin, niin heilutan kirjettäni, että ottaisivat . Ja niin kävi, hymyilevät miehet pysäyttivät auton, ottivat

kirjeeni, ja toivotin heille hyvää jatkoa Muutenkin oli kirkas päivä, mutta kirkastui lisää.
Pieni ilon hippusia päiviinne!
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja