tuumis

Heinäkuu

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 28.07.2015 11:29

Hyvää huomenta, Armoa ja Rauhaa ystäville :)

Kiitos Jeesusfanit, Kirkastusjuhla jutut luettu ja ta-vat-tu.
Pappa haluaisi käydä Aitoon Kirkasjuhlilla, sitten vaan ensivuonna ja feliin ota traktaatteja ja selkokielinen Raamattu :)
Tänävuonna Apulanta esiintyi. Kyseisen yhtyeen tiedän tasatarkkaan -90 luvulta jolloin olin yhteysrukouksessa
lapsiperheen äidin kanssa jonka lapset diggas mm. apulantaa. Toivotttavasti pojille tullee totinen Jeesus herätys!
Veljelläni on sanonta "Ei siinä mitään" ja sitten toistan sitä hänelle sopivan paikan tullen.

Meju kirjoitti ihmisen harha askeleista "ei siinä mitään." Kunhan hänet palautetaan takaisin elämän tielle. Siinä on jotakin!
Syyt ja seuraukset saattavat iskeä kasvoihimme, ei siinä mitään kunhan toivumme siitä uskossa näkemään muutoksen.

Väkijoukko kyseli Jeesukselta tuoko mies teki syntiä? "Ei siinä mitään" vaan Jumalan tekojen piti tulla hänessä esiin, sanoi Jeesus. Siinä on jotakin!

Ei oo muuta kuin Jeesus

Käytiin eilen Maikan kanssa Nekalan suurjaon maitokaupassa, mun ei tarttenu mennä mukaan jäin autoon ja selasin radiokanavia, tykkään kuunnella
Pispalan rariota, siinä on vanhan ajan musiikkia.
Sitten näppäsin RadioDein. Maikka viipyi jostakin syystä tavallista kauemmin kaupassa, mikä olikin Jumalan johdatus mulle.Maikka ei oo radio ihminen.

Tunti Lauran kanssa - ohjelmassa oli vieraana Laulaja Tiina Ask Keski-Suomesta ohjelmassa keskusteltiin Tiinan Vaeltajan tie -albumista ja sen lauluista nousevista teemoista.
Hänen albumista soitettiin kappale "Ei oo muuta kuin Jeesus" (Bluesmusiikkia )

https://www.youtube.com/watch?v=jR0M0kxSLys

Minuun teki suuren vaikutuksen biisi jas vahvisti sydäntä, näinä aikoina kun ihmiset painottaa Kristillisyydessä opittuja arvoja, mikä on esimerkiksi oikea tapa rukoilla tai kastaa.
Nousi mieleen Jehovan porukka ja se mies kadulla joka painotti omaa löytöä.

"Ei oo muuta kuin Jeesus" joka yhdistää meidät uskovat toisiimme. Jeesus tulee yhdistämään aikojen lopussa meidät erikirkkokuntalaiset toisiimme :)
Silloin katoaa oikeassa oleminen ja kirkkorakennukset. Pidetään huoli siitä että ei jäädä eikä jätetä toisiamme Jeesuksen ulkopuolelle.

Hyvä ja siunattu asia kun voimme kuulua johonkin paikalliseen ja fyysiseen kirkkoon ja toimia sen keskellä.
Siunattua ja Armoa kun saamme olla Jeesuksen johdattamana missä tahansa lähettiläinä.

Muistetaan rukouksin Penaa ja pyydetään Jeesukselta hengen ja ruumiin voimaa vaellukseen.

Siunausta kaikille ja hallaukset vahvistan :D :lol: Siunausta Marianne päivääsi <3
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 28.07.2015 12:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.07.2015 12:09

Kiitos monita hyvistä linkeistä! Antakaa niitä vain edelleenkin!
Mun on pakko kertoa myös kolikkokukkarostani. olen kovan niitä kadottamaan.
Taas oli häveissä, jo uuden ostoa mietin, kunhan kauppaan, sellaiseen pääsee.
Menin viemään lehtiä paperikeräyslaatikkoon. Katselin mennessäni muovikassia, jonbka olin heittänyt talon alle menevien rappujen viereen, siinä panttipulloja ja purkkeja. Muistin., että viimeksi lehteä ostaessani se kassi mukana. kavioin sieltä ulos pullot ja purkit, ja kukkaro oli siellä.
Pieni tapaus, mutta ilahduttava ja hauska. :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 28.07.2015 23:10

Mansikan makuiset terveiset! Oikein sellaiset AHOmansikan, METSÄmansikan makuiset! :) :)
On tällä kylällä mainioita ihmisiä : kertovat metsämansikkapaikan. On se harvinaista herkkua. Siellä nautiskelin pari tuntia ja olikin mitä parahin kesäpäivä.

Mielestäni sain tehtyä suuren urakan, kun kummipojalleni kirjoitin kortin. Tarkkaan kyllä mietin, miten nyt evankelioin. Panin mukaan lehtisen: "Yö, joka muutti kaiken."
Toivottavasti lukee sen ja ne värssyt ja Raamatunlauseet jotka sain väsättyä, koko ajan rukoillen. Huonosti olen kummin tehtäväni hoitanut. Enkä tiedä onko tämäkään oikeaa hoitoa. Menipähän nyt kuitenkin.
Mies tuli hakemaan mansikasta ja puhelimessa sanoi laittavansa perunat ja eilen ostamaansa grillattua broileria. Tyttö soitti kotoamme, että broileri on pöydällä ja ollut koko yön. Hän heittää sen pois. Sanoin, että soitapa ruoanlaittajalle. Ei minun tarvitse asiaan puuttua. Muisti kulta alkaa olla rajallista. :(

Kävin postireissulla ja samalla kuljetin Aito avioliitto-kaavakkeita mukanani. Sain taas yhden lisää täytettynä. Kerran jo nipun ( en edes muista montako) lähetin ja nyt aikaa kerätä vielä syyskuulle.

Kyllä Valkeakoskelle tullaan, JHS. Mieheni on sieltä kotoisin ja yöpaikka on tiedossa. Kutsuivat saareen, mutta minä olen ainakin juhlilla. Mies saa mennä rapuja syömään, jos haluaa. Minulle riittää makkaraperunat, kun saa olla Hengen uudistuksen kesäpäivillä.
:) Hei, tapaankohan Tuumislaisia? Kukka rintaan vai miten tunnistamme toisemme? :) :)

Kiitos kirjoituksistanne! Ilo lukea jokaista ja kuulua tähän porukkaan ja tunnen myötätuntoa asioitanne kohtaan.
Herran armoa on, että vielä elämme ja saa kulkea kesäjuhlillakin.

"Jos Jumalalla olisi jääkaappi, sen ovessa olisi sinun kuvasi.
Jos hänellä olisi lompakko, siinä olisi valokuvasi.
Hän lähettää sinulle kukkia joka kevät ja auringon nousun joka aamu.
Aina, kun haluat puhua, hän kuulee. "
eva

ViestiKirjoittaja eva » 31.07.2015 08:37

"Tänä aamuna säteilevänä", saat olla armosta autuas! :P
Juuri tuolta sumun takaa aurinko alkaa paistaa. Hups, täällä kirjoittelen ja huhuilen, missä muut??

"Kun tiedät jonkin asian todellakin olevan
Jumalasta, voit olla
hiljaisessa varmuudessa ja
iloisessa odotuksessa" Ihan sana Kuninkaan tyttäriltä.

Olemme suunnitelleet viikonlopun matkaa ja sitä en tiedä, onko se Jumalasta, mutta sallimista toivon. Eilen soittivat ja siellä on pikakiitäjän kyyditystä luvassa saareen, jos haluan tulla. Pitäisikö siellä käydä? Ohjelma on kyllä sellainen, ettei siitä malta kyyditykseen lähteä. Nyt saa mies olla vapaasti lapsuutensa vesillä ja kalassakin.

Kummitytön perhe oli tulossa mökillemme ja soittivat, saako tulla lisää vieraita. Sopiihan tänne. Sanoin, jos sitten tulkkaatte. Oxfordissa töissä oleva unkarilainen saunoi oikein pitkän kaavan mukaan. Hän uikin kolme kertaa. Nyt on kyläkutsu taas. On kutsu myös Etelä-Afrikkaan, kun samalla tavalla yhtenä kesänä oli sieltä näiden kanssa vieras. Sitten lähden , kun antavat kutsun mukana matkaliput. ;)
Olin kerännyt niitä metsämansikoita ja omalta maalta sai kakullisen verran. Maalaistalon emäntä toi oikean sorttista kermaa, kun kylätaxilla kävi kaupassa. Niin, pitihän tehdä mansikkakakku. Sitten aletaan tehdä Brita-kakkua ja mies vatkaa. Valkuaisista ei tule kovaa vaahtoa ja ei anneta periksi. Uusi erottelu, keltuaiset ja valkuaiset ja onnistuihan se vihdoin ja sai osakseen kehuja ja kuvausta. :P

Jumala puhuu:
Anna minulle lahjaksi rohkea ja kiitollinen sydän.
Ihminen osoittaa suuruutensa sillä, että hän näkee
kiitoksen aiheita elämässään.
Paljon on todella kiitoksen aihetta, mutta useimmiten pyyntömyllyn pyöritys käynnissä.

Niin heinäkuu hurahti. Tavataan, tottakai ja iloitaan ja kiitetään! :D :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Vehnä » 31.07.2015 09:36

Tämä on soinut minunkin mielessäni:

https://www.youtube.com/watch?v=_gUexr3LdGc

Siunausta päivääsi!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.07.2015 12:03

Niinpä on tyodella heinmäkuu hurahtanut ja viimeistä päivää viedään!
Eilen olimme Annukan ja yhden Leaystävän kanssa beit Haninassa täkäläisten mustalaisten keskuksessa- Johtohahmo Amoun otti meidät vastaan.
Juttelimme myös Suomen mustalaisista eli romaneista, rom tarkoittaa ihmistä. olin katsonut mitä Googelista heistä löysin. Vaatatuksesta, naisten, kysyin Amounilta, ja hän sanoi, että vain Ruotsissa ja Suomessa käytetään tuota leveää, monikerrokista hametta y.m.
Ostin tosiaan sieltä pieniä juttuja, joita voi lähettää joululahjoiksi esim.
Ja sitten unohdin sinne keppini. Oltiin jo ratikkapysäkillä, kun hyomasin...ei sitä siis aina niin kovasti tarvitse.....yritetään saada takaisin.
Oli sovitettuna yhteen Annukan luona käynti ja tämä keskus kun Annukan uusi asunto melko lähellä
Annukan miehen varakeppiä sain sitten lainaksi. Ei tainnut oikein tulla tolkkua kepitä miehelle, kun ei kuule, yritin elekielellä ilmaista että tuodaan takaisin ;)
Hyvä apu se sitten olikin kotimatkalla, kun väsy alkoi painaa päälle. :)
Meille tulee postiauto ja sitten posti jaetaan lokeroihin. Ilmeisesti eilen oli tullut, katsoin vasta tänään, oli kaksi kirjettäkin. :roll: :o
olin lähettänyt yhdelle ystävälle rannekepitimen. lämmittää ja tukee. Samassa kuoressa myös kuorijan, sellaisen leveän, josta itse pidän.
Konstit on monet :mrgreen: Ystäväni kirjoitti, että oikealla eli kipeällä kädellä hän pitelee kuorijaa ja vetelee kuorittavaa sen alla vasemmalla kädellä :lol:
Tältä Lealta olin pyänyt Suomesta kirjaa Sitten juoksin pakoon, ja sain sen siis eilen. Eli oli todella rikas päivä monella tapaa.
Nyt sitten aion olla kotosalla, melkein sisällä muutaman päivän, ohjeitten mukaan. Pitää välttää vanhuksen ulkona liikkumista, fyysistä ponnistelua, muistaa juoda vettä....Su ja ma vielä ainakin ylikuumia. Ihme kyllä sain ilmastointilaitteesta irti sen verkon, jonka putsasin paljosta pölystä, joten toivottavasti toimii....Sauna jätän toistaiseksi taas väliin, ei tahdo jaksaa sähkö liikaa kuormitusta talossa :(
Kuuntelin laululinkin, kiitos. Minulle tuntematoon laulu oli.
Muuten eilen oli aika paha päivä täällä. En minä erkoisesti ole sitä mieltä, että ns.prideparaati pidetään myös Jerusalemissa, mutta ne myöskään väkivaltaa. Sama äärisukonnollinen, joka 10 v sitten puukotti samanlisessa paraatissa mukanaolleita, teki sen taas. oli päässyt 3 viikkoa sitten vankilasta, ja olihan se poliisien taholta huolimattomuutta, että sama pääsi toistumaan. 6 ihmistä loukkaantui, yksi vieläkin kuolemanvaarassa.
Ja yhtä paha oli äärijuutalaisten tekemä tuhopolto arabien puolella, jossa pieni vauva sai surmansa.
Ei ole Israelilla helppoa, kun ääriaineksia omalta taholta ja palestiinalaisten taholta. Tarvitsee esirukousta. Samoin vastapuoli.
Ohjaa minut totuuteesi ja opeta minua,
sinä Jmalani, auttajani.
Sinuun minä luotan aina.
Ps 25,5.
Siunattua sapatinaikaa.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 31.07.2015 19:09

Luin kirjoituksianne, olette olleet mielessäni, pyörällä työmaille polkiessa, silloin saan
ylhäältä avun ja voin rukoilla ja siunata ihmisiä ja asioita.
Olen tehnyt erilaisia vuoroja ja viime yönä jalassa oli leposärkyä, jos kenellä on, tietää minkalaista jäytämistä se on,
ei saa kunnon asentoa kivulta.
Koira oli myös satuttanut itseänsä, kukaan ei tiedä mihin, mutta ontui, oliko vika selässä vai lonkassa, siihen koski ja se vapisi, onneksi
minulla oli kipulääkettä sille omaa määrättyä, annoin kolmena päivänä ja jo päivän lääkityksen jälkeen se oli tervehtynyt.
Vuorotyö on vienyt voimani, minulle on varattu kehityskeskusteluaika syyskuulle, siihen toivon saavani ne asiat puhutuksi mihin
toivon muutosta ja viisautta taivan isältä, esitellä ne.
Onneksi on vielä 2 viikkoa lomaa elokuussa, olen jo ostanut liput tampereelle, tosin tytär ja poikaystävä ovat vieläkin meillä, olleet tätä jaksoa kuukauden.
No,opiskelut alkavat ja sitten nähtänee seuraavan kerran jouluna.
Teille jokaiselle Jumalan johdatusta ja apua siihen asiaan, joka juuri tällä hetkellä kaipaa selvitystä.
Siunausta
rine

Edellinen

Paluu Tuumailuja