tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja rine » 04.12.2014 22:16

Avataanpa luukku 4
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku4.php
Olin viiteen asti töissä-
Luitteko lehdestä, kuinka presidenttimme myönsi kunniamerkeistä korkeimman myös Kari Mäkiselle arkkipiispalle.
Ajattelin Niinistöstä kyllä vähän enemmän mutta sama linja jatkuu jonka Halonen aloitti,
Raamattu on erehtymätön mutta, sen lukija ei ...
Taistellaan rukouksin, valvotaan ja pyydetään että pyhä Henki kirkastaisi mikä hetki yöstä on,
nostetaan päämme.
http://www.ksml.fi/yhteiso/keskustelu/p ... /86934.htm
siunausta elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja meju » 05.12.2014 11:36

Kuva
Tie valmis on.....
http://evl.fi/virsikirja.nsf/pudotusval ... enDocument
"Tie valmis on, nyt tunnen sen
ja lähden matkaan palvellen.
Voin jakaa, minkä itse saan,
rohkaista muita kulkemaan".

Tosi hienoa että melki joka päivä on käyyt täällä tuumiksessakin heitä jotka polulta lumia tai hiekkaa lakaisseet ja on merkkinä että täällä on asukkaita, hyvä kulkea avattua tietä.... Tästä nousi tuttu virsi ajatuksiini ja sitä hyräilenkin kirjoitellessa, Jeesus on avannut tien perille asti, kuljemmehan tätä viitoitettua tietä....
Mekin olemme rohkaisijoita myös täällä nettimaailmassa ja voimme jakaa omia kokemuksiamme ja kertoa itsekukin johdatuksestamme.

Odottelen kyytiä maalle jossa tarkoitus pari päivää olla. Koiruleita onkin niin ikävä ja etenkin sitä vastaanottoa, voi sitä riemua kun hyppivät ilosta vinkuen sekä haukahdellen kun mamma tuli. Eläimet on sellaisia joilta saa pyytteentötä välittämisen ilmaisuja tuntien olevansa tärkeä :) Olen kiitollinen näistä hauveleista jotka tulivat ihmeellisesti elämäämme. Tämä pienin on nyt kohta ollut vuoden eli 14 pv. muistan sen siitä kun haimme koiran samana päivänä kun nuorin lapsenlapseni syntyi eli näin se aika hujahtaa. Kissankin ottaisin mutta niin moni kissalle allerginen etten voi ajatellakkaan, ainakin vanhin lapsenlapsi saa heti oireita kissasta . Lampaankin haluaisin :lol: Oikeesti rakastan lampaita ja sen takia avattarenakin on tälläinen mää mää mää kun itsekkin olen vähän tälläinen määkijä. Jeesus vertauksissaan puhui usein lampaista ja senkin takia. Jos löytyy uusia kuvia avattariin lampaista niin laittakaa sinne talteen kiitos....

Ystäväni soitteli sairaalasta, leikkaus on mennyt hyvin ja mielialakin oli toiveikas. Toiveita että tänään voisi päästä kotiin jos ei muutosta tule. Kiittämään pyysi teitä kaikkia rukouksista ja edelleen tukea tarvitaan sillä nythän ne monet vaikeudet alkaakin......

"Tie valmis on, ja päässä sen
vastaus löytyy ikuinen,
ja kerran ehjä ihminen
ylistää tietä Kristuksen."

Kerran olemme ehjiä eikä sairauttakaan enään ole..... tähän luottaen jaksamme jatkaa, siunausta päivääsi ystäväin <3

Kuva
Kannetaan rukouksin toisiamme <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.12.2014 17:12

Tänä aamuna huomasin, että seinäkalenterini seisoivat vielä marraskuulla, oli jo aika siirtää nekin joulukuulle.
N. klo 13 loppui kaksi asiaa.
Suomi rukoilee, netissä, oli se toinen.
Silloin suurin piirtein piti loppuman myös tilaisuus, johon itsekin olin saanut kutsun,
mutta en mennyt.
Nääs. Israel Suomi ystävyysseura ja Suomen suurlähetystö olivat yhdessä järjestöneet tälle päivälle Suom en itsenäisyyden kahvitilaisuuden. Kun ajattalin, että kuulonikin tällä hetkellä selainen ja tällainen, en kuule, mitä puhutaan, hälinää ym. Jätin ilmoittamatta itseni sinne, ja täyttä kuulemma olikin.
Mutta terveiset sieltä sain. Oli ollut ihan kiva tilaisuus. Amaya trio siell musisoi.

Ja joku ystävä ehkä vielä tulee käymään, kun olin sanonut, että jos tuovat vanhoja lakanoita matonkuteisiin. Niitä nyt orotellaan.

Ikkäänkuin noita ongelmia ei olisi tarpeeksi, niin yhdestä riepumatosta se pitää tehdä....eli mimmoista punaista nyt voisi panna yhteeen, kun ei ole tarpeeksi sellaista kirjavaa....höh.
Se pitää kai vaan panna menemään, syteen tai saveen. Rappusille se aina käy.... :mrgreen:

Yhtenä päivänä ostin mustan villapaidan, poolokauluksisen. Kaulus liian kireä. Nyt siinä sisällä on peltinen teepurkki venyttämässä sitä. Saa nährä, auttaako se, ettei tarvii leikata. :lol:
Annukan ja jonkun muun kanssa tapaltiin tässä yhtenä päivänä, vein kirjoja, suomenkielisiä.
Aina ne kiertää täällä. Lopussa on ongelmia, että mihin ne nyt sitten pannaan kiertämään, kun ei poikein kellään liikoja tiloja ;)
Tässäpä tuli taukoa välillä, matonkuteitten tuojat kävivät ja olivat.
Psalmi 25 luettiin radiossa aiemmin.Herra, ilmoita minmulle tiesi, opeta minulle polkusi
.....
Muista laupeuttasi ja armoasi, Herra, ja armoasi,
sillä ne ovat olleet ikuisuudesta asti....
Muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
siunattua tisenäisyyspäivää. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 06.12.2014 08:19

"Oi, Herra, siunaa Suomen kansa,
tee siitä palvelijasi,
se että täällä toimissansa
sinua aina kuulisi.
Suo mieli uskollinen meille,
varjelus Suomen heimon teille."
virsi 579:2
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Kohta punatulkut tulevat syömään aamiaista. Melko tarkkaan klo 9 tulevat syömään mongolian vaahteran siemeniä. Puut olisi jo ajat sitten kaadettu pois ja tilalle istutettu nykymuodin mukaan tuijia. Mutta ei millään voi kaataa puita, kun nuo linnut ovat niin ihania. :P

Meidän nuorimies ehti tanssiensa jälkeen käydä vanhempiensa kanssa suunnittelemassa Joulua ja siivousta. Nyt 14v: piti saada rusetti ja taskuliina. Onhan se hyvä, kun pukeutuvat Itsenäisyysjuhlaansa sen arvon mukaisesti. Muistan, kun nuoriso oli kuin "riihen seinästä revästyjä."

Yö oli oikein pätkä yö. Aamuyöllä valmistelin toista tuntia tehtävääni su illaksi. Nyt sitten silmäluomet odottaa uutta unenpätkää.

Tarkoitus oli mennä paikallisiin Itsenäisyyspäivän juhliin ja sitten on kahvit luvassa kylässä.

Tiina, meiltäkin tyttö löysi kalenterin, jossa oli marraskuu.
Puinen Suomen lippu lähtee nyt ikkunalle.
Terveisin hyvin isänmaallinen Eva
eva

ViestiKirjoittaja riitu » 06.12.2014 11:47

Hyvää Itsenäisyyspäivää.

Rukousta Suomi tarvitsee ennenkaikkea nyt, kun sitä näytetään repivän vähän sisältä ja ulkoa.
Kirkosta on eronnut yli 20 000 jäsentä ja arkkipiispa Kari Mäkisen eroa vaatii jo liki 4000 ihmistä.
Suomen talous on epävakaa, ja koskaan ei tiedä, mitä Ukrainan tilanne tuo tullessaan.

Tässä laulussa on puhuttelevat sanat, toivon kaikkien muistavan kuka meitä on varjellut vaikeina aikoina,
ja kuka varjelee jatkossakin. Muualta on turha odottaa mitään apua.

Herra varjele Suomen kansaa.

https://www.youtube.com/watch?v=USM1cFne-p0
riitu

ViestiKirjoittaja rine » 06.12.2014 17:19

Avataan luukku 6:
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku6.php
Riitulle kiitos ja amen tuumailuusi ja kiitos musiikista.
Eva tehnyt hyvän valinnan ja jättänyt puut kaatamatta saa iloa linnuista ja puista.
Tuija lienee keskieurooppalainen havupuu, monen uuden pihan aita on rivitetty näillä tuijilla,
eivät roskaa.
Meillä on pihapiirissä koivuja, mäntyjä vaahtera, pihlajia ja raita, riittää siivoamista.
Monet puista ovat olleet pystyssä yhtä kauan kuin minä, suurin osa kauemminkin, pihlaja
oli mittaiseni 13 vuotiaana, Kesähelteillä niistä kiittelee kun varjon antavat.
Kynttilät on sytytetty ulkosalle lyhtyihin, mihinkään ei ole menoa, työstä vapaata ja sen tahtoo jo
rauhoittaa kotosalle. Tässäkin on omat pakolliset puuhansa.
Kosteaa lunta satanut lumitöiden verran, aamupäivästä linnut puuhastelivat laudoillaan, oli tuulista.
Eilen olin pienen työporukan kanssa sisätiloissa keilaamassa ja sen jälkeen kävimme syömässä.
Siunausta elämäänne, tänään ..saiko Tiina värikkäitä kuteita?ihana kun jaksat puuhastella näinkin voimia kysyvässä
harrastuksessa.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.12.2014 17:22

Kiitokset tas lauluista ja kaikesta muustakin. Minulla meni juttu rukoukseen vaikka piti tuumaoluihin, ei siinä kaikki ollut sinne sopivaa, tai liekjö ollut?????+
Tstäväni opetteli sitä skypeen tuloa ja siinä meni välillä sentsini sekaisin :oops:
No, sattuuhan sitää paremmissakin perheissä, ja varsinkin minulle.
ei tullut sopivia kuteita tähän alkamaani mattoon, nyt siellä seisoo se viis senttiä odottaen jatkoa...pitäisi mennä valitsemaan.
Mutta tuli kuteita kumminkin, monta lakanaa, ja jopa saunan pukuhuonekylppärin lattialle sopiva rispaantunut matonpätkä.

näin se kierrätys. Ja oli siinä pellavaliina lauteillekin. Entinen pääsi pyykkikoppaan.

Nyt ip on mennyt levätessä kun aamu meni siivoukseksi. Mutta hyvä näin, hetki kerallansa.

Huomenna pitää mennä pankkiin, vaihtamaan tili toiseen konttoriin, kun kuulemma niin helpompi jollekin taholle. Nykyisin saa rahaa kyllä ulos kaikista haarakonttoreista, niin ei ollut ennen.

Herran ja hänen armonsa haltuun!
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 07.12.2014 18:40

Kirjoittaja Tiina » 07.12.2014 13:34

Jälleen yhdyn sanoihisi, Rine.
Tuosta yksinäisyydentunteesta, monestikin, niin just joku päivä sitten siinä psalmissa 25 sanotaan...
Käänny puoleeni,
armahda minua,
sillä minä olen yksinäinen ja kurja.

Tänään siis jo toinen adventtisunnuntai. Itselläni meni tyäpäiväksi.
Kippo meni nurin ja maapähkinät ja kuoret pitkin lattiaa tuossa sängyn vierellä.
Ei ole sitä rikkaimuria vielä, joten piti ottaa se isompi, huh huh. Kyllä sitä vaatepölyäs ja hiekkapölyä olikin, eli oli aikakin ottaa pois pölyjä ja matotkin piti hupsauttaa.....
Olen kyllä kysellyt siivousapua, ehkä sitä tuleekin, joku naapurin lapsi voi tarvita rahhaa!
Yks 8kymppinen ystäväni on hankkinut läppärin, opettelemme skypeä käyttämään. kaikki kunnia hänelle, että on uskaltautunut opettelemaan.

Nettini toimii miten sattuu, miten lienee ollut, että eilisiltana saatiin näkymään ne kättelyt Ylen Areenalta.
Siunattiin noita veteraaneja ja lottia siellä linnassa. Ihmeteltiin pukujen laahuksia, onko ne tulleet enemmän muotiin? :o
Naapuri oli antanut sinivalkoiset kynttilät, tuossa selkämme takana ne kauniisti paloivat.

Niitä saa tästä maasta, kun on maillamme samat värit, sinivalkoiset.

Nyt olen rukoillut, että tiistaina ei vielä alkaisi sataa, kun on tuo öljykatastrofi, ja jos tulee tulvia, se vain laajenee. Saisi olla vielä muutama päivä aikaa putsata sitä pois. Herra armahda.

Hyvää joulun aikaa kaikille. Huomasin, että minulla on 4 kasettia ja 4 CD juttua, siis jolulauluja. Aina välillä voi siis kuunnella.
Kun itse panee päälle ja pois, ei tule liikaa.

Muutaman jolukortin olen saanut kirjoitetuksi. Yksi menee henbkilölle, jonka kortissa lukee minulle Rakas piiskuri!
Oli sellainen aika joskus, että minä sanoin, että nyt töihin.....siitä tuo nimitys! Vuosikymmenien takaa.
Kiitos Herralle kaikista ystävistä, vanhoista ja uusita. Ja tuumislaisista. :)
siunausta alkaneeseen viikkoonne. Älkää stressaanutko joulusta. Sehän on jo valmis! :lol:

Tiina Viestit: 306Liittynyt: 17.12.2013 11:26

Siirsin viestin Tiinan pyynnöstä tähän.Vain Meju voi poistaa toisaalla olevan, jos poistaminen on tarpeen. Vehnä
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 07.12.2014 19:43

Luukku 7:
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku7.php

Eiliset juhlat katsottu osa tallennettu myöhempää katselua varten, ei jaksa valvoa.
Huomenna alkaa taasen työviikko, se meikäläisen arki.
Tiina totesi että joulu on valmis, kuten Jesaja:
Sillä lapsi on meille syntynyt,
poika on meille annettu,
jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja,
Väkevä Jumala,
Iankaikkinen isä,
Rauhanruhtinas.

Kuitenkin huomaa, joulun lähetessä sen maallisuuden
ja Brita Koivusen laulaman laulun sanat todeksi ,laitankin ne tähän...
Joulun odotusta, ;)

Mistä tuntee joulun?
Sen sanoa voi sanoin muutamin.
Lapset jätti koulun,
ja talossa on kaikki sekaisin.
Eilen hukkasin jo ostoslistan kolmannen,
on kinkku tilaamatta, vielä ehkä ehdin tehdä sen...
Joulutähtikin on ostettava kuusehen,
piilopaikat uudet keksittävä lasten lahjojen.

Siitä tuntee joulun,
kun sula lakka poltti kynnet taas.
Siitä tuntee joulun,
kun radiosta kuuluu: " Rauha maas' !"
Missä joulukorttilista viime vuotinen,
mä tänne laatikkooni aivan varmaan talteen panin sen
- mitä merkitsee tuo villi huuto lapsien...?
Ne on taikinan kai löytäneet nyt piparkakkujen!

Siitä tuntee joulun,
kun öisin unta rauhaisaa ei saa.
Siitä tuntee joulun,
kun aina täytyy mieliin muistuttaa:
mikä Elma-tädin lahja oli viimeinen?
Me hälle annoimmeko kirjan vaiko purkin avaimen?
Onko tyttö vaiko poika lapsi Virtasen;
kuinka lahjan sopivan mä keksin kun mä muista en?

Siitä tuntee joulun,
kun kadonneet on voimat ihmisen.
Siitä tuntee joulun,
kun kiire saapuu ylivoimainen.
Ohi joulu kun on viimein tiedän hyvin sen,
taas kestää kuukausia kaiken tämän unohtaminen...
Siitä joulun tuntee, mutta silti kiellä en:
joulu mielestäin on kaikkein paras, juhla juhlien!

Todella hyvä keskusteluohjelma ja samalla rohkaisua ja opetusta tämän
avioliittolain tiimoilta. Laitan alle linkin ja tässä on muutenkin hyviä ohjelmia kuultavaksi "taivaan ja maan väliltä".
Eduskunta äänesti sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta.
Arkkipiispa ilahtui. Miten suomalaisten kristittyjen tulisi tilanteeseen suhtautua yhteiskunnallisesti,
kirkollisesti ja raamatullisesti.

http://patmos.studio24.fi/media/studios ... runen/2771
rine

ViestiKirjoittaja meju » 08.12.2014 13:57

Kuva

Usko, toivo, rakkaus ja lujuus...
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku3.php
Tulla lujaksi,
pysyä pehmeänä.
Siinä on haavetta
kylliksi yhdelle elämälle.

-Tommy Tabermann

Joos. 1:9 Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."

Tälläisin ajatuksin täällä taas naputtelemassa. Tämä kuva jonka toin puhuttelee ja varmaan sinuakin. Toinen juttu tuo "luja" ja miten tullaan lujaksi mietityttää juuri nyt. Nimittäin vahingossa likkasin väärää päivää kalenterista ja tämä ajatus oli siinä ja sepä tulikin kotiläksyksi sillä funtsailu jäi päälle. Koen että lujaksi tuleminen on niin monen kokemuksen tulosta, kuitenkin tuossa Raamatun kohdassa se on käskynä. Ilmeisesti meillä on jokaisella sisimmässämme sitä lujuutta jota Herramme avulla rohkeasti voimme ottaa käyttöön ja nimenomaa olla ROHKEA tietäen että lujuuslaskelmia on tehty....*huoks* onpa niin vaikea läksy että luokalleni jään ....

Terveiset maalta josta pari tuntia sitten tulin, sinne jäi koirulit odottamaan milloin seuraavan kerran saavun. Oli niin ihana niitten kanssa touhuilla ja isomman kanssa tehtiin metsälenkkiä joka päivä. Naapurin emännän kanssakin tehtiin pitkä lenkki ja saimme vaihtaa kuulumisia sekä tutustua uudelleen. Aikanaan oltiin enemmänkin yhdessä mutta ainakin parikymmentävuotta väliä ettei mitään yhteyksiä. Tämä pariskunta oli muuten häissämmekin vieraina ja olivat muuten ainuut vieraat kun olivat todistajiana. En ole tykännyt koskaan juhlista ja halusin häätkin näin pienenä :) Hyvin on liitto kestänyt kun nyt tulee 40 vuotta täyteen. Sanoinkin että ympyrä sulkeutuu kun jälleen meitä yhdistetään ja saavat olla edelleen todistajina että ovat ne liitossa. Nimittäin moni ajattelee että varmaan eronneet kun mies maalla ja meikä enemmän täällä kaupungissa, noh olosuhteet tälläiset ja koemme että nyt on näin tosi hyvä. Teette hyvin jos muistatte tätä lenkkiystävääni rukouksin, hänellä paljon murheita kuten meillä jokaisella. Voi, kun voisin viestittä taivaallista sanomaa hänelle. Varovainen oltava sillä hänelle riittää kun on Luterilainen......, vaikeaa selittää ettei se riitä, on oltava Jeesuksen oma, sama missä kirkonkirjassa nimemme on mutta tärkeää on kuulua Jeesukselle ja Hänen kirjassaan nimemme oltava ikuisuutta ajatellen. Ollaan rinnallakulkijoita ja odotetaan oikeaa hetkeä ja saamme kokea "otollisella ajalla kutsutaan".

Kuuntelin Rinen tuoman linkin joka oli hyvä. Jokainen olette tuoneet hyvää luettavaksi ja taas jaksaa aloittaa tämän arkisen aherruksen. Pyykkikone hyrisee ahkeraan kun tuon maalta kaiken pyykin tänne, siellä ei ole pesukonetta. Lähdenpä nyt konetta tyhjentämään, kerkiin vielä kolmannen koneellisen pestä ennen lähtöäni. Jopas olenkin ahkera tänään :lol:

Tsemppiä!
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja