tuumis

Kahvila / Elokuu

Re: Kahvila / Elokuu

ViestiKirjoittaja rine » 17.08.2014 21:42

Onnea keihäsmiehille, kaikenkaikkiaan Suomalaisten kisat menivät hyvin, vaikka mitalit jäivät tähän päivään,
Katsoin kisoja ahkerasti kun lomailen. Kiitos mitalikahveista!
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 21.08.2014 14:25

Maistuis varmaan sullekkin :D

Kuva

Kuva

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 21.08.2014 15:29

Kyllä se kahvi aina maistuu, piirakoita olen syönyt viimeaikoina tarpeeksi,
ottaisko ihan elttivehnästä...nam
rine

ViestiKirjoittaja meju » 22.08.2014 11:07

Kuva
Liekkö Lassen Maikka tehnyt nämä piirakat, ainnakin suussa sulavia olivat :P Kitos sekä niiaus, pari kupposta kahveeta ja eiköhän tästä tämä aamu alakkin sujumaan kuin rasvattu.....aika rasvasia oli herkut *wirn*
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 27.08.2014 13:43

"Lassen Maikka" ostaa kaupasta mielummin Karjalan piirakoita kuin tekisi itse. :? Hups ! saakohan täällä sanoa Karjalanpiirakka?
Kun eräässä kaikenkattavassa ruokakaupassa ei saa sanoa sitä ääneen. jos sanon sen nimen niin tietysti kaikki ryntäätte sinne :lol:
Maikka on joka tapauksessa päättänyt käyttää Karjalanpiirakan alkuperäistä nimeä, eikä suinkaan riisipiirakka nimeä!
Riisipiirakka nimi nostaa ajatukseni edesmenneeseen taiteilija setään jonka nuoruuden ateria koostui riisimakkarasta ja maidosta,
miten hän saattoi elää semmosella aterialla.

Asiasta kolmanteen, maistuis varmaan melkein kaikille...

Mustaa makkaraa olen vain kerran eläissäni syönyt, kuinkas sinulla tykkääkkös kaiken värisistä makkaroista ?

Kuva

Melina jutteli salin puolella kukkakimpusta ja Araliasta.. ettei kuvasiirrot olen hänen alaansa.

Kuva
Hänessä oli elämä,
Lasse

ViestiKirjoittaja melina1 » 27.08.2014 23:47

Kyllä sait Lasse hienosti kopsattua tai tuotua noita kuvia . Sä voisit opettaa minullekkin :)
Paljon on muuttunut tää kuvien tuominen..

Mutt, karjalanpiirakan maistelen ennen nukkumaanmenoa. Kiitos.
HYJM..
melina1

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.08.2014 08:39

Hyvää huomenta !

Karjalanpiirakkaa ...

Kuva

...ja Kahvia kermalla jotta saadaan Meju paikalle...

Kuva

Työputkeni täyttyi ja nyt alkaa viikonlopun vapaa se on työhistoriani viimeinen ja näin muistelen kuluneita vuosia...

Psttt !! Kasvokirjassa olevat juoksevat numerot ja kuvalaatat kertovat jäljellä olevia työpäiviäni :D

Kuva

Onko jollakin toisellakin lähellä eläkepäivät ? Meju tästä asiasta jutteli missä vaiheessa sinulla on ?

-

-
Hänessä oli elämä,
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 29.08.2014 18:29

Lasse on edelleen piirakkalinjalla, ei kiitos minulle tällä kertaa, mutta kahvi sopii, eila-maidolla.
Minulla vielä 5 vuotta eläkkeeseen. Sinulle siunausta ja terveyttä elämälle jälkeen leipätyön ;)
rine

ViestiKirjoittaja meju » 31.08.2014 10:43

KuvaKuva
Aaaah ihan kermaa tuonut Lasse kaappiin *kaataa*, laitan toisenkin kupillisen valmiiksi jos joku sattuisi piipahtamaan kaverikseni kahveelle. enpä muistakkaan milloin olisin kerman kanssa juonut mutta kaikkea pitää maistaa. Mustana en enään pysyt juomaan kun närästää tosi pahasti eli maitoa lirauttelen sekaan.

Lassella ei todellakaan enään monia työpäiviä jäljellä ja sitten varmaan alkaa toisenlaiset työt näin uskon eli vainiot kutsuu ja uskon että teet niitä ensimmäisiä tekoja mitä uskoon tultuasi. hmmmmm mitähän ne on olleetkaan, olitko musikkimiehiä vai .....

Eläkepäiviä saan odottaa vielä ainakin 10kk , heti lopetan työt kun mahdollista eli tulee päätös milloin saan eläkkeen. Nythän en tienaa yhtään enempää varmaankaan kun eläkkeellä ollessani saan eli totutellut olen jo tähän rahavirtaan.... :lol:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.08.2014 12:26

Kyllä karjalanpiirakka on oikea nimi, mulle ainakin. Meillä riisipiirakka oli isolle pellille tehty suljettu alta ja päältä, niinkuin kaalipiirakka, porkkanapiirakka..... :roll: Ja kaffeele heti kun Meju oli kupillisen kaatanut.
Mustaa makkaraaei Tiina ole koskaan syönyt, eikä tee mielikään. Olin nuorena tubiparantolassa ja verikokeitten jölken sanottiin, että nyt sitten tulee verilättyjä.....Noin voi maku mennä, niinkuin minulla maksan syöminen, kun lin ehnyt ruokaa isosta lehmän maksasta. Huh huh :mrgreen:
Ja eläkevuosista, meikäläisellä niitä on jo ollut aika monta. On ollut aikaa roskankeruuseen ja pullojen keräilyyn, niin, ja ystävien tapaamisiin Jerusalemissa kahvin tai ruuan merkeissä. Ja mitä muuta sitten eteen annetaankaan Tällai sitä mennään päivä kerrallaan. Pyhäpäivisin kuuntelisin radiojumalanpalveluksen, tänään kävi moka, kun se tuli klo 10 ja mielestäni se netistä ja Kauniaisista on tullut klo 11.00. No, tulee sieltä nyt muuta tänään. Taidan nyt sitten kuitenkin juoda kirkkokahvit noiden piirakoiden kera.
Tiina

Edellinen

Paluu Kahvila