tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja rine » 29.11.2014 07:51

Jumalan rauhaa teille jokaiselle tähän päivään, saakoon Hänen sanansa ruokkia meitä, rohkaisten ja siunaten
Tänä aamuna sain selkeän raamatunlauseen ja jaan sen teillekin:
Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."
Aikaisin olen hereillä, koiran kanssa jo ulkona tepastelimme, tienpinta oli liukas, hieman lienee pakastanut.
Pupuja oli meidänkin pihalla, koira niiden perään säntäilee, pieni koira terhakasti, lienee leikkimielellä..
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset ... nnut_viela
muita blogeja
http://www.patmos.fi/blogi

Pasi Turusen sanoin: totuus ei aina voita, mutta totuus on aina oikeassa,
Jumalan sana on Totuus ja sitä ei pidä vesittää.
Jatketaan rukouksia.

Jeesus rakastaa meitä, hän on aina kanssamme, erikoisesti silloin kun muut ovat hyljänneet.
Kun emme loistakaan etummaisilla paikoilla, kun olemme niin kipeitä että kontaten matkaa taitamme,
ystävät muuttuvat hiljaisiksi ja välttelevät, silloin tässä Jumalan koulussa havahtuu huomaamaan että Jeesus ei hylkää,
mejun tuoma kortti "Minä pyysin" siihen sanon Amen!
rine

ViestiKirjoittaja eva » 29.11.2014 10:09

:D Kyllä tulee HYVÄ MIELI, kun pääsee TUUMIKSEEN. Kiitos teille virvoittajat! Olette Jumalan työtovereita ja arvokkaassa paikassa. Onpa Meju askeltanut. Että yli 20000!
"Mä ihmettelen tässä,
Sä kuinka elämässä lastasi talutat."

Marraskuu on loppumassa ja huomenna lauletaan Hoosianna. Pitäisiköhän mennä aikaisempaan kirkkoon (meillä klo12), että ehtii klo 15 Israel tilaisuuteen.
Minä innostuin tekemään sellaisen hartioilla pidettävän, en tiedä onko se keeppi vai kieppi. Ohuesta huopakankaasata leikkasin kahdeksan palaa ja saumat ylöspäin. Tuli oikein hyvä. Sitten kukkaa virkkasin, joka tulee kiinnitykseen.

Eilen meillä kokoontui naapurusto glögillä. Kerroin Tansaniasta, kun kysyivät ja näytin kuvat.
Olen luvannut mennä 99v- ystäväni luo ja myyjäisiä on monet.
Hyvää Adventtia ja kuulumisiin!
eva

ViestiKirjoittaja riitu » 30.11.2014 09:47

Hyvää huomenta,
vaikka kirkko elää murroksessa. Jo liki 8000 on eronnut kirkosta. Yltiöpäisimmät vaativat arkkipiispa Kari Mäkisen eroa tasa-arvo lain läpimenon jäkeisistä lausunnoistaan. Älkäämme antako sen lannistaa. vaikka olemme joskus neuvottomia, emme toivottomia niinkuin sanotaan. Ehkäpä tässä murroksessa on jokin uuden paremman ajan alku ja siemen. Ihmiset heräävät näkemään, kuka kirkomme päämies oikeasti on. Ihmiset eivät ole tyhmiä. Liian kauan on uskovien mielipiteet tyrmätty ja poljettu jalkoihin. Nyt on puhdistuksen aika. Kiitos Kuninkaallemme Hän joka tulee Herran nimeen. Hoosianna.

Siunattua Adventin aikaa.

http://www.youtube.com/watch?v=5WElFFznmbU
riitu

ViestiKirjoittaja meju » 30.11.2014 12:54

Kuva
Oi auta, oi pelasta!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hoosianna

Tähän päivään sain elää ennen kuin hoksasin että tässä psalmissa on tämä hoosianna sana näin hyvin esillä, myös taas paremmin ymmärrän tämän huudahduksen. Tänäänkin monissa seurakunnissa lauletaan tätä hoosiannaa, ymmärretäänkö mitä laulunsanoissa sanotaan. Odotammeko Jeesusta oikeasti ja olemmeko valmiita tähän vastustukseenkin jota sielujenvihollinen kaikella voimallaan tekee kuten luemme mitä maassammekin äänestetty, Jeesuksen tuloa odottelemme mutta kirjoitusten mukaan sitä ennen tapahtuu paljon ikäviä asioita....kuitenkin voimme nostaa päämme ylöspäin ja luottaa apu tulee varmasti ylhäältä ikuisuuksien Isältä HOOSIANNA!

Hups kuinka äkkiä taas kuukausi vierähtänyt, huomenna uuden sivun saamme täälläkin aukaista. En lakkaa ihmettelemästä ajan kulua iän karttuessa, sitä vaan ei pysy mukana ainakaan kellon tahtiin, jonain päivänä tai useampana kuten tänään taas olen vasta heräilemässä ja pelkään etten saa itseäni liikkeelle niin kuin suunitelmia tehnyt. Seurakuntaankin meno jäi vain ajatukseksi, kuitenkin hyvä ajatus oli---------
Yksikseni olen taas kerran, mies lähti jonnekkin ettäänperille venäjän puolelle sotahistoriamatkalle, ehkä huomenna tulee. Oikeesti en muista milloin lupasi tulla, sitä jotenkin ohikuuntelee. Vanhin poika on talonmiehenä maalla joten koirulit saa hyvää hoitoa. Ehkä tänään tulevat tänne karvakuonot .

Huomenna ystäväni leikataan ja häntä olen ajatellut tosi paljon. Sitä vaan käy mielessään kaikenlaista myös niitä lapsuudenmuistoja ja miettii oman elämänsä yllättäviä käänteitä mitä lie tulossakaan sitä kun ei voi edes aavistaa. Riitu onkin tuonut tuonne lauluosiolle tämän aavistus laulun joka tällä hetkellä on suosikkini näin luulen kun se aina vaan aatoksissanio soi, soi ja soi.

Rine tuonut hyvän ajatuksen " Pasi Turusen sanoin: totuus ei aina voita, mutta totuus on aina oikeassa,
Jumalan sana on Totuus ja sitä ei pidä vesittää.
Jatketaan rukouksia".

Jatketaan mekin rukousta luottaen Jumalan sana on TOTUUS, oli ihmiset mitä mieltä tahansa. AMEN

Meistä pidetään huolta, älä pelkää <3
Kuva
http://elavatkuvat.fi/
meju
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Tuumailuja