tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja Vehnä » 21.11.2014 21:11

Rine on toivonut kuultavaksi erästä kappaletta. Tällaisen löysin. Ei ihan toivottu mutta lähellä sitä.

http://www.youtube.com/watch?v=sam9jQOg2Co

:)
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 22.11.2014 21:44

Kiitos sinulle Vehnä, kappale on oikea ja esittäjä on hyvä. Pasi kauniston hengellisiä lauluesityksiä ei ole you tubessa, ainakaan en löytänyt.
Täällä ollut hiljaista tänään, minulla oli sikäli erikoinen päivä, että olin uimahallissa, poika soitti lähtisinkö mummotettavan ja hänen kanssaan uimaan,
en ole vuosiin hallissa käynyt, reissusta tuli helmi muistojen ketjuun, näin myös neljä entistä työkaveriani, jotka ovat jo eläkkeellä, saimme päivittää kuulumisiamme. :P
Olen kuunnellut patmosradiota, siellä oli Niilo Ylivainion saarna psalmista 23, hän avasi puheessaan jokaisen lauseen ja muistutti
Herra on paimen, Hän vie,Hän virvoittaa,Hän johtaa, suojelee,ohjaa, kattaa, voitelee ja Hän rakastaa sinua elämäsi päivien loppuun saakka ja sen jälkeen saamme olla aina hänen kanssaan,
Kiitos Jumalalle,

Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä.
Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden.
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa,
en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.
Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
Sinä katat minulle pöydän
vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä,
ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä,
ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Mitä sinun päivääsi kuuluu?
rine

ViestiKirjoittaja eva » 23.11.2014 09:34

"Pyhä aamun rauha hiljaa huokuilee.."
:) Ainakin vielä, kun olen sängyssä ja muut nukkuu. Meillä vielä tarjolla Jumalan sanaa ja paljon, kuten Rine kirjoitti. Kyllä saamme olla kiitollisia, kun joka päivä Jumala avaa jotain uutta.
Minulla "viihdekeskuksessa" netti, radiokanavat ja AlfaTV, meillä kanavapaikka 15.
Tänään sitten livesaarnaa kuulemaan. On meidän nuoren rippikoulusunnuntai ja olen vielä avustamassa. Omasta suostumuksestani kylläkin. Isä, äiti ja isovanhemmat paikalla. Uskaltaakohan nuori häiriköidä? :shock: Lehdessä oli taas juttu, kuinka eivät osaa käyttäytyä ja vanhemmat eivät viitsi tulla mukaan.
Tämä nuori oli sitten viikon HKI:ssä työharjoittelussa ja hyvin oli mennyt. Olivat pyytäneet uudelleen ja oli paperilla "asenne kohdallaan". Kyllä vävy on jämpti opetuksissaan ja aina mukana, kun mahdollista.
Tulevat sitten meille syömään. Eilen teimme ruoat valmiiksi. Oli oikein kurpitsa päivä. Se suurin oli säilynyt täysin hyvänä. Teimme kurpitsaveneitä ja pakastimeen sosetta ja kuutioita. Siemenet paahdoimme. On nyt Super ruokaa.
Pidämme syntymäpäiväjuhlat miehelle, josta olen joskus kertonut ( joka ei omista mitään ja käy joskus meillä). Olemme ostaneet muodikkaan toppatakin ja Love suklaarasian.
Perjantaina R-piirissä kerroin lyhyesti Tansaniasta ja näytin kuvia. Raamatun kohdan luimme ja pohdimme kyllä ensin. Lähetystyössä siellä ollut ei tullutkaan. Oli unohtanut vaikka itse asian järjesti. Nyt pyysi piiriämme kotiinsa. Retki maistuu aina.
R-piiriin yksi toi minulle Marika Karhumäen Gonjan sairaala, Tansania kirjan Lähetyslääkärin kirjeitä. Oli ostanut sen kirjaston poistomyynnistä 1e. Kirjassa on kuvaus -80 luvulta eli vielä hankalampaa aikaa, kuin nyt.
Iloista sunnuntai päivää toivotan ystäväni lähettämällä tekstillä:
"Ja kun sinun ilosi
Herra
minut täyttää
silloin ei ahdistus
enää säikytä minua.

Kun sinä lasket
kätesi
minun käteeni
silloin ei enää mikään
voi riistää sinua minulta." :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 23.11.2014 14:52

Jumala on turvamme
Psalmi 46

Kuva

" Ei niin onnetonta päivää
ettei pientä ilonkyventä tarjoa:
linnun helkähdyksen
kastepisaran kuurankiteen kimalluksen verran.
Ja taas jaksat
– etkö jaksakin?" ´´
-Maaria Leinonen-

Huomenia ikkunasta kurkkaajat, voidaan kurkata ulkoa ja sisältä, Kirjoitella myös kirjautuneena tai vieraanakin. Tosi ihana lukea mitä olet kokenut ja nähnyt ikkunastasi päivän mittaan. Silmät on kuin sielunpeili mutta voidaan sanao että ne on myös ikkunat.....
Itsekseni taas kotona olen, mies maalla ja koirulit. Jotenkin vaan alakulo vieraana jatkuvasti ja olotila ettei vaan mitään jaksaisi ei edes kirjoitella ja se vasta hälyttävää mielestäni on :o Tiedän että tämä kaamos aiheuttaa olotilan osittain ja olen yrittänyt syödä vitamiineja , lenkkeillä, ja nukkua......noh tuota viimeistä ei tietenkään olisi tarvinnut mainita sillä sen taidon osaan. Nyt vasta nousin petistä ja kello yli 12 eli tälleen täällä ..... Yritän nyt tsempata itseni liikkeelle tämän kirjoituksen myötä eli saan tsemppiä teiltä :P Illemmalla lähden mummotettavani kanssa joulukadun avajaisiin niin eiköhän sitä piristy....

Kerroinkin aikasemmin että menen Israel-iltaan ja siellä luettiin ensimmäisenä tuo psalmi 46 jonka toin teille tuliaisiksi. Vieraana oli juutalainen rabbi joka kertoi heidän elämästään ja mitä he uskoivat yms. Ihmeellistä on että heillä se peitto sydämen päällä etteivät näe niitä asioita jotka meille kirkastuneet kuten vapahtajaa he odottavat ensimmäistä kertaa tulevaksi jne. Kuitenkin juuri he ovat Jumalan silmäteriä jopa tässä tilassakin jota emme voi ymmärtää, ilman heitä ei meillä olisi Raamattua ja heistä on Kristus äitinsä puolelta jne....en osaa selittää niin kauniisti kuin Anja Hyttinen piti loppupuheessaaan jajotain ymmärryksessäni taas pikkasen avautui. Heillä on tehtävänsä tässä ajassa ja jopa meidänkin maassamme , tosin aika alkaa olla lopuillaan ja uskon näin että suomen juutalaisillakin on alia edessä- Nimittäin puheessaan rabbi kertoi ympärileikkauksista poika lapsilla ja siitä että jos suomeen tulee laki ettei sitä saa tehdä niin täältä on lähdettävä, kuulemma neuvoloissa on jo ongelmia ja poliisi tutkimuksiakin tehty asian vuoksi. Jumalalla on ihmeelliset suunitelmat ja tämä asia voi olla mikä ajaa suomen juutalaiset kotimaahansa, toisinsanoen heidät kootaan kuten Raamattu kertoo.
Te monet ymmärrätte paljon enemmän ja vajavaista on oma selittelyni, kerron vaan niitä mitkä mietityttää ja tuumailuttaa.

Rinellä varmaan ollut mukava uintireissu mummotettavan kanssa ja tapasit tuttujakin siellä. Eilen kävin myös töistä suoraan hallilla,uin kilometrin ja tullen mennen saunoin. Mikä sen rattosampaa kun juttukaveri saunassa sattuu ja saa vaihdella aatoksia tuntemattomankin kanssa. Itsellä on tullut paljon näitä umahallituttuja, joita moikataan kohdatessa ja muutama sananenkin vaihdetaan.

Ihanat synttärit Eva tarjoaa yksinäiselle, voin vaan kuvitella kuinka iloiseksi tulee lahjoista, lämmintä ylle ja makeaa saa varmaan lämpimän mielen sekä tunteen hänestä välitetään. Edelleen ihmettelen Evan energisyyttä, miten voi yksi ihminen ennättää Tansaniaan ja kohta touhuaa hurringissä ja seurakuntansa touhuloissa saati monessa muussa mukana. En ehdi elämäni aikana kuukaudessakaan sitä mitä Eva päivässä :D Evalla on myös sitä Marttaa ja Mariaa....eli kumpaakin löytyy.

Vehnä on kyllä huomaavainen kun jaksaa etsiä meille kaipaavaa musiikkia ja kuvia yms. Olet tärkeä <3

Tiina on varmaan kova lukemaan ja elämänsä aikana lukemansa kirjat olisi varmaan iso kasa jos ne yhteen laittaisi. Hyvä kun tuotte kirjan nimiä mitä luette. Eva mainitsi Eila Paynen kirjoista, muistaakseni en yhtään ole vielä lukenut mutta nyt ajattelin että voisin alkaa lukemaan sitä sarjaakin joskus. Nähnyt olen livenä kerran konferenssissa kun hän puhui ja otti vastaan kirjallisuus palkinnon. Elämänsä on ollut tosi rankaa ja uskon että kirjoistaankin heijastuu elämisen maku kaikkineen mausteineen.

Itsellä se vaihe etten saa mitään luettua ja kesken kirjat, jos aloitan niin sivun pari jaksan lukea enkä muista mitä luin :( Muistista puheen ollen kävin ostamassa B12 vitamiinia kun ystäväni maalla oleva suositteli sitä, ilmeisesti huomasi että pahasti katkoo muisti :P Hän kehui että on saanut siitä apua hmmmmm noh kokeillaan . Oikeesti vaikeeta kun nimet unohtuu ja vuosilukuja en ole muistanut aikoihin yms siten kun alkaa jotain kertomaan niin tulee kuin seinä eteen ettei muista mitä olinkaan sanomassa. , noh vähän liiotellen mutta kuitenkin tälläistä takkuamista on.

Jospa tässä alkaisi miettimään mitä laitan päälle kun tuonne kaupungille lähden ettei vilu yllättä. Ikkunasta kun katson niin lumipeite on maassa ja lunta tulee edelleen , tosi hyvä ilma lapsille kun on ne jouluiset jutut torilla. Kirjoitellaan ja tsemppaillaan toisiamme jaksamaan läpi harmaankin kauden <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.11.2014 16:20

Kiva kun Meju ilmaantui tänne, meinasin jo huhuilla, että missä Meju luuraa, kun ei foorumissa ole näkynyt, fbssä vain!!!
Tosi harmaa päivä on täälläkin.Pohjoisessapäin tosi mustia pilviä. Tänne vain välillä vähän ropsautti.
Pillerit yhdin farmasiasta hakea ennen sadetta. Katselin ostaakseni jotain englanninkielistä kirjaa, ei sattunut silmään
mitään tarpeeksi kiinnostavaa.
Miten käynee nyt sen Tel Avivin suomenkielisen kirjaston, niitä oli kahdessa huonessa tosi paljon. Ei tahdo löytyä peruspaikkaa niille, siis suomenkielisille :(
Ehdin kuuntelemaan Raamattuopiston jumalanpalveluksen. Nythän on kirkollisissa kalentereissa menossa tuomiosunnuntai.
Vuohet ja lampaat.
Pelastetut ja kadotetut.
Toislla mainittiin vain hyvät teot
toislla vain pahat.
Miten voi olla, ettei olisi molempia :roll:
Siihen tuli hyvä huomio.
Jeesukseen turvansa panneilta, oli pyyhitty synnit pois, niitä ei enää ollut
Ne jotka jäivät omien tekojensa varaan, heillä ei näy muuta kuin omaa pahaa!!!!!!
Niinpä ei nyt siis ole mitäänm kadotustuomiota niille, jotka
Kristuksessa Jeesuksesa ovat.
Tässä jumalanpalveluksessa myös laulettiin virttä 339. toinen värssy kuuluu
Halleluja, Vapahtaja
kuoleman on voittanut.
Halleluja, nyt on toivo
maailmalle koittanut.
Kunniaansa Jeesus astui :roll:
omillensa luvaten
aina pysyn lähellänne,
teitä siunaan
rohkaisen.
Näitä hyviä uutisia saamme alkaneellekin viikolle.
Kaikesta alakulosta ja harmaudesta huolimatta.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 23.11.2014 22:58

Olin myös hieman huolissani mejusta, rukouksin kannettu sinua on, Jeesus on lähellä silloin kun koskee.
Alakulo on tuttua, siitä ei välttyne kukaan.
Me voimme löytää aina uusia näkökulmia ja uusia kysymyksiä, joihin eivät kaikki aiemmat vastaukset sovi.
Kysymys uskovan kohtaamasta kärsimyksestä on aivan yhtä kipeä kuin kenen tahansa muun kärsimys.
Miksi Jumala sallii rakastamiensa ihmisten kohdata elämässä asioita, jotka saattavat olla inhimillisesti ajatellen ylivoimaisia?

laitan yhden linkin:
http://www.kristinusko.fi/miksi-uskova-karsii/

Toinen linkki aamusydämellä ohjelmaan kaksi romanipoikaa todistivat kuinka elämä on muuttunut kun Jeesus tuli elämään
katsoiko joku?
Tiedättekö mieheni katsoi ;)
http://areena.yle.fi/tv/2260006

Tänään kirjoitin tänne aamupäivällä, kuinka ollakaan se bittiavaruus imaisi viestini.
Olkaa siunattuja
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.11.2014 17:12

Kiitoksia taas Rinelle hyvistä linkeistä, jopa Yle Areena suostui avautumaan, joten katsoin ja kuuntelin romanipoikien tarinan. Tunsin sympatiaa, kun minua lapsenaa haukuttiin mustalaislapseksi, oli vöhän tummempi iho kai. No, toisaalta Pankakoskella oli paljon ennakkoluujoja mustalaisia kohtaan, oli juopotelua, viinanmyyntiä, jne. Mutta jokaista heitäkin Jumala rakastaa ja herättelee, antaa uutta e lämää.
Virallisesti kuulemma ei vielä ole talvi täällä.....milloin se alkanee?????.....mutta käytännössä sanottiin sen tulleen.
On jo sadellutkin, mutta kuulemma huomena ja ylihuomenna rankimmat sateet ja myrskyt, toivottavasti lunta tulee vain Hermonille :?
Nyt on siis se aika taas, jolloin jalakoja paleltaa koko ajan, paitsi kun pitää kuumavesipussia jalakojen alla. Parempi konsti kuin kuumaan veteen jalkojen pano, se auttaa vain hetkeksi.
Olen kuunnellut Radio Patmosta, jossa päivittäin on ohjelma Suomi rukoilee.
Siinä saa itse liittyä mukaan, kuulee myös, mitä Suomessa tapahtuu. Samalla voi liittää mukaan Israelin, kuten ohjelmassakin usein tapahtuu.
Meitä on niin erilaisia ihmisluonteita, osa meistä on enemmän melankoolisia. Minä itse kuulun siihen joukkoon. Joten tunnen sympatiaa körttiläisiä kohtaan, siellä joskus etsitään armoa ikäänkuin lattian raosta, tosi alhaalta. Kun tunne ei seuraa mukana siinä, mitä sana sanoo. Niin sitä pitää toistaa itselleen, että näin on kirjoitettu. Ja saa odottaa niitö armonpilkahduksia.
Mutta ei se tunne meitä pelasta.
Jeesus pelastaa. Myös tällä hetkellä.
Saa heittäytyä hänen varaansa :roll: Suurta ihmettä se on.
Saapa nähdä, milloin ilma on sellainen, että tokenee kaupungille. Pitäisi ostaa sellainen pieni rikkaimuri. Noiden liukuovien radat tai mitä ne on ovat usein täynnä pölyä, Vaupuikoilla niitä putsaan, mutta olisi helpompi imurilla....siis pienellä, isompaa ei aina viitsi ottaa esille. :mrgreen: Se on niin hakalassa paikassa.
Tälleen mennään taas eteenpäin.
Kaikki minä voin hänessä joka minua vahvistaa, sanotaan näin itsellemme ja toisillemme. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 24.11.2014 21:48

MTV 3:ssa alkaa pian, kello 20.05, ohjelma Suomen kaunein koti. Tänään siinä vieraillaan myös Liisa Puran kotona.

Tulipa tämä nyt kerrotuksi myöhään. :mrgreen:
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 25.11.2014 09:19

Kuva

Huomenta tuumailijat :P Onko mietintämyssy kohdallaan silleen sopivasti ettei liikaa kiristä tai mitä pahinta että se valahtanut niin silmille, kaikki näyttää pimeältä eikä mitään juttujakaan näe saati valoa...... Kuva sattui jotenkin kohdalleen omasta olotilastani, meinaa olla juuri tälläinen fiilis kuin kulkis myssy silmillä tuijottaen vaan kaukaisuuteen tai paremminkin menneisyyteen, olotila johon tarvitsisi raikkaita tuulia ja myssyäkin olisi vähän nostettava että näkisi Jumalan suuria tekoja niin omassa kuin toisten elämässä. Tiina olikin tuonut ajatuksen johon lujasti uskon "Kaikki minä voin hänessä joka minua vahvistaa, sanotaan näin itsellemme ja toisillemme." Rohkaistaan toisiamme tänäänkin sanoin, kirjoituksin ja ennenkaikkea rukouksin :idea:

Vehnä kertoi ohjelmasta jossa Liisa Puran koti esittelyssä, ohjelma oli jo mennyt kun huomasin jutun. Onneksi se löytyi tallenteista eli tässä ensimmäisenä on esittelyssä Liisan koti mutta vaatii hetken kärsivällisyyttä kun videon laittaa käyntiin sillä mainosta on jonkin aikaa . http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/su ... oo/4552766
Toinen minkä eilen löysin on radio ohjelmat. Radio Deissä kerrottiin että ulkomaillakin ollessa löytää suomen radiokanavat tästä radio.fi linkistä http://www.radiot.fi/#!/kanavat , itsellä vaikeuksia tabletin kanssa etten siihen saanut Deitä kuulumaan mutta tämän kautta hyvin pelittää ja tästä hyvä nopsaan klikata kanava kuin kanava....

Yksin oloa jatkan kotosalla, tänään heräsinkin aikaisin ja päätin kirjoittaa ensiksi ettei vaan pipo taas valahda niin ettei mitään pilkahdustakaan sellaista että kirjoittaa voisin , hankalaahan se on jos pipo silmillä :o

Eilen tein kävelylenkin kaupungille eestaas ja sitten uimahallissa jumpassa. Vesijumpat loppuikin tältä erää ja seuraavan kerran vasta 12.1. Säästöjä tässäkin suhteessa että näin pitkät tauot kansallisopistolla toiminnassa. Täytyy nyt yrittää itsekseen edes pari kertaa viikossa käydä uimassa.
Sunnuntaina olimme mummotettavan kanssa siellä joulunavajaisissa eli tämän 10 vuotiaan pojan kanssa. Kävelimme silloinkin kaupoungille ja hautausmaallakin mennessä veimme kynttilöitä haudoille. Poika tykkäsi sytytellä tulia ja muutenkaan ei hautausmaa ole pelottava paikka hänestä. Joka kerta seisoo pitkään ikäisensä pojan haudan äärellä joka on äitini haudan vieressä ja miettii ......, siinä haudalla palaa aina paljon kynttilöitä ja on koristeita yms, kerroinkin että tämä poika oli äitinsä ainokainen ja äiti usein käy kynttilöitä tuomassa muttei mitään hätiä tämä poika on Jumalan huomassa.
Kävimme syömässä Raxissa jossa saa syödä niin paljon kuin jaksaa ja kyllä me jaksettiinkin ;) Sitten seurasimme kaupungilla jouluavajaisia ja huipentumana ilotulitus joka siitä olsin harmi että oli niin pilvistä ettei paljoa näkynyt. Linjurilla sitten tulomatka ja siihen loppuikin "mummopäivä", jäi taas kivat muistot ja oli hyvä yhdssä olla.

Tälläistä arkea täällä vietetään tunteitten vaihtelussa kuten Rinekin mainitsi että alakulo on tuttua eikä siltä kukaan välty. Harvemmat vaan mainitsee ettei tarttuisi ja yrittää olla pirtsakkana..... Uskon myös että omaan olotilaani vaikuttaa ystäväni sairastuminen ja olo ettei pysty mitenkään tsemppaamaan kun toiselta on aivan kuin matto vetäisty jalkojen alta. Maanantaina hänet leikataan ........, eilen olimme puhelinyhteydessä ja hän kiittää rukousmuistamisesta teitä <3

Taidan jatkaa vielä löhöilyä ja suuntaan askeleeni petiä kohti tämän kirjoituksen jälkeen. Kiirus ei ole minnekkään kun töihin vasta torstaina, yritän tehdä tänäänkin lenkin johonkin suuntaan.
Iloa päivääsi tuumisytäväin , olet oikea ihminen oikaeassa paikassa :idea:
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 25.11.2014 09:33

:) "Minua viisaampi on ystävä on sanonut
sen jo vuosia sitten: jokaiselle suomalaiselle
pitäisi antaa hengissäsäilymismitalli joka
kevät, kun on taas yksi pimeys
selätetty."
Sana-lehti 20.11.
Samaisessa Sana-lehdessä ole :
JOS ELINAIKAA OLISI VAIN KUUKAUSI
Siinä arvoja ja ajankäyttöä pannaan järjestykseen. Minusta se oli hyvä idea, että pitäisi juhlat jo eläessään. :shock:

Saan olla kiitollinen, kun nuoret käyttäytyivät niin hyvin. Puhelin oli autossa ja siellä poika istui vanhempiensa ja vaarinsa kanssa. Kyllä se niin on, että jos on mielenkiintoista, sitä kuunnellaan. Isoset piirsivät kaikki Raamatun kohdat ja muutenkin mukana.
Synttärisankari myhäili onnesta, kun sai niin mieleisen toppatakin. Lauloimme:" Olkoon ylläsi kirkas taivas, alla jalkojen vehreä maa. Saakoon Luojamme lempeä tuuli tänään sinua koskettaa."
Mies tulee tänään syömään ja lähtee kanssamme SenioriFoorumiin. Ujo mies kysyi: olisiko siellä mitään työtä. No, kyllä minä olen hyvä töitä toisille jakamaan. Kiinnostikohan miestä, kun aiheena on "Yhteys ja luottamus hyvän elämän tukena" Professori Taina Savolainen pitää luennon. Hän toimii Itä-Suomen yo:ssa. Tutustuin ystäväni kautta häneen ja on ollut TV/:ssä.
:) Eilen kävelin 10975 askelta ja menin Lähde-kuoroa kuuntelemaan. Lauloivat ylistys-, kaipaus- ja armolauluja ja välillä oli väkevä evankeliumin sana.

Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti! Tähän luottaen sanon heipat ja Iloista päivää!! :D
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja