tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja meju » 14.11.2014 11:31

Ps...edellinen viesti karkasi enkä saa tällä tabletilla korjattua enkä jatkamaan pääse kirjoitusta. Hassuja virheitä tullut mutta kyllä te ymmärrätte, nauratti kun olin kirjoittanut "tabletti oli virressäni"...... :lol:
Heissuliheiiiiiii höpönassut ♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 14.11.2014 18:07

Mitä mietit ?

Mietin paljonkin asioita ja aivovoimistelen että pysyisin virkeenä, hengellisiä ja maallisia asioita.
Työ elämä on taakse jäänyttä näin ollen tarvitaan aivovoimistelun jatkuvuutta ja fyysistä liikuntaa.

Mietitko sinä ?

Elämä on mysteeri ?

On, jos ajattelee filosofisesti.

Elämä on lahja Jumalalta ja se on myös ihme :) Hengellisesti voidaan kokea sekunneissa elämme aikahistoriallinen ajoitus,
minkä Jumala on antanut, että vahvistuisin hänessä.
Oleellista on ...Elämä on Jumalan lahja sinulle. Se, mitä elämälläsi teet, on sinun lahjasi Jumalalle.

Hengellinen ihminen saattaa pelkää maailmaa ja näin karttaa ihmisen elämää ympärillään, sillä sieltä hän tuli valoon.
Uskalla elää Jeesuksessa sillä hän pitää sinusta kiini PyhänHengensä kautta.
Kuka vie evankeliumin ja rukouksen kaivoon?

Jeesus vaelsi kaikkialle ja moneen kertaan sinnekkin jossa hänet häädettiin pois niin mikä ettei seuraajatkin näin tee :)
Kun tietää olevansa kutsuttu palvelee Jumalaa iloiten!

*Lähettää vastauksen!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.11.2014 21:43

Joskus on selainen päivä, ettei tiedä, mitä oikein tekisi. :mrgreen: No eilen oli. Pesasin koneellisen pyykkiä
ja sitten yhtäkkiä päätin, että mennnäänpä, siis minä yksin, Agrippakadun kirpputorille. No menin. Se oli laajentunut entisestään. Olin ajatellut, että jos jonkun pitkän kläniningin, sopivan kirijavan löyttäisin ,ostaisin matokuteiksi. Mutta liiaan tyyriinä pitivät. Kattslein muuta tavaraa, paaljonkin, jota ei tartte. Oli myös 4 puista maatuskaa, toistensa sisään menevää. En ostanut niitäkään.
Vastapäätä oli grillattuja kanoja ikkunassa, yhden pstin.
Jakävin vahojen korjojen kaupassa, ostin pari. Toisen kirjoittajasta pidan, mutta hänellä on nyt alkanut myös nuorisosarja, sattui yksi niistä. Mitäpä siitä.
Tänä aamuna kävin pinellä roskakierroksella, ja kas, nyt joissakin paikoin valkoisia pieniä krookuksia, kohta niitä varmaan enemmänkin,
Sateita on taas luvassam tivottavasti päivällä, niin voi seurata uomien kulkua
Viime yönä nukuin eka kerran vihreän silkkilakanapussini sisällä. Pehemeä peitto sen päällä.
Pitäis ehkä leikta vähän enemmän laidasta auki, ettei niin ryömimällä tartte tulloa ulos je mennä sisään Sinisessä se oli avarampi.
Kyllä silkissä tarkenee vaikka viileämpääkin tulisi. :lol:
Silkkisissä merkeissä siis kaiken hyvän toivotukset teille.
Ai nin, ja tänään pistäyydyin naapurissa, jossa poikalapsi ympärileikattiin . Liikaa melua ympärillä, joen tulin nopiaan pois. Olisi ollut tatjoiluakin. :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 15.11.2014 13:01

Uskalla elää

Tahdon elää rohkeasti, jossain laulussa on tälläiset sanat mutta uskallanko.......Lasse toi tämän ajatuksen jota mietin ja myös viime päiväisiä kokemuksia täällä maalla, uskallanko lähteä oman ns mukavuusalueen ulkopuolelle ja kohdata uusia ihmisiä. Uudet tuttavuudet vaativat myös itseltä ja jaksanko laittaa itseäni likoon tietäen kokemuksesta että parasta olisi vaan olla hyvää päivää tuttu.

Olin taas eilen lenkillä täällä maalla naapurin emännän kanssa ja 3 tuntia viivyimme reissulla. Metsäteitä samoilimme ja hän esitteli paikkoja, ihmettelin kuinka monta taloa asutettuja löytyikään tästä lähettyviltä joista en tiennyt mitään. Kävimme sen naisen luona josta kerroin aikasemmin jonka kohtasin metsätiellä. Sanoin en osaa kuvata mitä näimme ja koimme . Joku varmaan katsonut himohamsrtraaja ohjelmaa jotain samaa näin. Ihme oli se että hän kutsui sisälle ja kertoi elämästään, lupasi tulla Marttojen tilaisuuteen. Hän on erakoitunut ja pettynyt ihmisiin.....
Olisko parempi itsekkin erakoitua ja olla vaan uskovien piirissä sekä bestisten kanssa......maailmassa murhetta riittää ja omissakin tarpeeksi. Helpommalla pääsis kun ei laita itseään likoon jne....Lauletaan vaan lähetyslauluja.......

Tiina päässyt kirpparilla käymään, onko se teidän lähellä? Joskus tekee löytöjä hyviäkin ja etenkin kirjoja sieltä bongaa. Nykyisin on tosi paljon kirppareita, meilläkin päin useita. Kävinkin viime kaupunkireissulla uudessa jättikirppiksessä , nimikin kertoo että tavaraa riittää. Tykkään kierrellä kirppareilla kun siellä saa vain miihailla ja tapaa tuttujakin. Löysin eurolla uuden potan ja 4 euroo maksoin kellosta joka sopii tänne maalle. Siinäpä ne ostot olikin. Ajattelin kuinka tavaraa taas jouluksi hamstrataan ja hetken kestää se ilo mitä lahjat antavat sitten taas kirpparipöytiä varaamaan.

Shalom☆
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 16.11.2014 15:40

Rauhaa kaikille, todellisen rauhan saamme vain Jeesuksen ristin teon kautta. Kiitos että minuakin kutsu on kohdannut.

Minulla on ollut ongelmia, koneeni meni osittain kiinni ja ennenkuin poikani tuli auttamaan, meni jokunen päivä. Sitten kirjoitin ja se meni jonnekkin.... :o Luen ilolla mitä kirjoitatte, tuntuu kuin olisitte ystäviä, Vaikka en ole nähnyt moniakaan teistä.
Elämäni kuluu hyvin samanlaisena, koira ulkoilutus, uunin lämmitys, kuntosali parikertaa viikossa. välillä ystävien tapaamisia. Oma perhe, lasten lapset. Kerroin teinitytöstämme jolla oli vaikea kevät, nyt tuntuu että rukoukset ovat tulleet kuulluksi ja tyttö on päässyt peloistaan ja arkuudestaan. :D Siitä kiitos Herralle!

Mejun tapaama nainen metsä kävelyllä oli ihmeellinen tapahtuma, uskon että se oli Jumalan johdatus. Rukous aihe meille! Ihmisen elämä joskus lukkiutuu, pettyy ihmisiin ja pakenee, Iloitsen että tapasitte. Joskus ihmiset voivat ottaa vain kuin pikkulusikalla vastaan jotain uutta näkökulmaa, meille on luvattu antaa viisautta.
Olkaa siunatut Jeesuksessa!!!
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 16.11.2014 21:02

Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
Nuo sanat kuulin joku päivä sitten, sanat murtavat, Jumalan rakkaus on ihmeellinen, on saanut kutsun
olla Jeesuksen seuraaja, kuten Amandakin totesi, meidät on kutsuttu otollisella ajalla. Ansaitsematon armo osaksemme tullut.
Olen kiitollinen teinitytöstä, joka on saanut avun arkuuteensa.
Muistan myös mejun kohtaamaa naista, olen katsonut jonkun ohjelman hamstraajista, ei voi uskoa kuinka paljon tavaraa mahtuu ihmisasumukseen.
Siellä elävät lapset, eläimet, jätteet samassa huushollissa. Jotakin on tapahtunut, kun arki ei enää sujukaan, ei jaksa, ei näe omaa tilaansa,
joku läheinen on saattanut sanoakin mutta suututaan. Viranomaiset puuttuvat jos on lapsia kyseessä samassa taloudessa, mutta kuinka on heidän laita jotka ovat erakoituneet , kuten mejun tapaama nainen, tietääkö kukaan onko häntä olemassakaan. Jumala kuljettaa ihmeellisiä teitä, kuten mejuakin tässä.
Olen myös ajatellut rueta virkkaamaan neliöitä, joista saa yhdistelemällä vaikka torkkupeiton, minulla on muutamia lankakeriä, joista saisi alun.
Kahvipusseista ole ommellut yhden kassin, vaikka omistan tehdaskoneen kassin työstäminen ja ompelu oli haastavaa, materiaali on jäykkää.
Joku tekee kahvipusseista koreja ja kasseja.
rine

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 16.11.2014 22:22

Jätän tänne merkkini :) eli käynyt olen. Tunnustan, pitkän aikaa olen ollut pois. Kiireitä ja muita tekosyitä ;)

Vanhempi tytär muutti pois kotoa, kaksi lähtenyt, kaksi vielä pesässä. Elämässä meillä kaikki hyvin... no, suru-uutisia on kannettu meille, mutta ilojakaan ei ole unohdettu meille osoittaa. Jumala on hyvä.

Palailen taas postia lukemaan, siunausta kaikille <3
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja eva » 17.11.2014 08:40

:) Hyvää huomenta! Taas heräsin aikaisin. Eilen aamulla lähdin lenkille, kun vielä oli hämärää ja aamu valkeni, kun tulin. Sain yksin kulkea, ei edes autoja. Olihan su aamu.
"Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia." Room.8:14 Kirjoituksista huomaa, että johdatuksessa kuljemme ja johdatus jatkuu. :) :) Mihin se olisi hävinnyt? Iloitsen, mitä kaikkea Jumala taas meille tälläkin viikolla antaa.
Rinellä mielenkiintoisia käsitöitä. Minä edelleen sukkalinjalla. Edistystä ei tapahdu, kuten ei kuvansiirrossakaan. Kummityttöni kolmelle lapselle lupasin tehdä sukat jouluksi. Mitäköhän lupasin?
:shock: Olen ollut kyllä aika sinisilmäinen. Olen puhunut Israelista ihan avoimesti. Olin kaupassa ja katsoin avocadoja. Eräs rouva kysyi, mikä on hyvä? Sinäpä se. Katsoimme ja valikoimme. Sitten sanoin, tässä tuntuu olevan hyviä. Hän huomasi, että on Israelista ja paiskasi takaisin ja .. No, enempää en nyt kerro vaikka juttumme jatkui.
Yskä on loppunut. Kiitos muistamisista! Uskalsin lähteä jo 99v-ystäväni luo. Hän siellä kauniina ovea avaamassa. Asuu edelleen yksin. Mitään valituksen sanaa ei tule. Keitin kahvit ja myrna-kupeista joimme juhalakahvit, kun sain tehdyksi omenapiirakkaakin.
Tänään pitäisi mennä kässäkerhoon. On oikea ompeluseura. Tiistaina päiväkahvit "Valvomaan ja rukoilemaan". On jännitystä, kun oma osuus on taas hakusassa. Saa muistaa rukouksin.
:) Valoa ja iloa jokaiselle! Herra kanssanne kaikessa! :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 17.11.2014 11:03

Miksipä ei

Usein jään kysymysten eteen ja pähkäilen "miksi" ? Ystävälläni tänään syöpähoitopäivä ja hän on ollut voimakkaasti ajatuksissani. Hän sanoi sairauden kuulleessaan että niin monet kokeneet tämän sairauden niin miksipä en minäkin. Hänen uskonsa on syventynyt ja sanoikin että ihmeellinen rauha vallannut sisäisesti vaikka tietää että elämä muuttuu eikä tiedä onko aikaa paljon vai vähän, tätä emme kukaan tiedä ....

Amandakin piipahtanut, hyvä kun kone kunnossa ja posti kulkee tuumikseen asti. Välillä tulee tilanteita että kirjoitus häviää ties minne kun klikkaa väärin tai tietsikassa jokin vika. Ei luovuteta vaan yritetään uudelleen.
Kyökkipiikakin käynyt, tosi iloinen olen kun näkee pienenkin viestin ja tietää että mukana on joukossamme ♡ Hope ♡
Evalle avautunut hyvät keskustelut kaupassa, ihmeellisesti johdatuksessa kuljemme ihan näin normi arkielossa.

Tänään lähden maalta pois yhdeksi yöksi, syynä Israel tilaisuus srk.keskuksessa klo 18. Miksipänen lähtisi......kyydinkin sain joka ei itsestään selvää täältä kun ei ajokorttia minulla ja bussit kulkee tosi harvoin.
Eilen taas lenkkeiltiin naapurin pariskunnan kanssa ja he näyttivät yhtä taloa ja sanoivat että siellä asuu uskova perhe. Aloin kysellä missä käyvät kokoksissa, kertoivat että ainakin Kairosmajalla käyvät mikä lie paikka siellä jne.....iloitsin kuulemastani :P varmaan tutustun heihin vielä.

Miksipä et.......kirjoittaisi tännekkin :idea:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 17.11.2014 21:00

Lomalla..töistä.. lumi on peittänyt maan, se on kosteaa saa hyviä lumipalloja, joita pyörittelen koiralle,
se juoksee viskatun pallon perään ja kaivaa vimmatusti, löytääkseen, pallo hajoaa käsitelyssä,,se jaksaa vaikka kuinka..
käsineet kastuvat ja joudamme sisälle. Avustin äitiä suihkussa ja lakanan vaihdossa, huomenna sitten lähdemme kaupunkiin,
äiti katselee ostettavaa hallista, siellä saa lihan valita tiskistä ja kahvilakäynti kuuluu kuvioon.
Olen lueskellut viikkolehtiä, jotka kasautuvat pinoon, työpäivinä en useinkaan niihin jaksa syventyä, lehtien joukossa oli myös,
elämäni tarina Leena Pasasesta, jonka luona Tansaniassa Evakin kävi.
Toisessa lehdessä luki että kristityistä suomalaisista 90% elää lain alla,
ei selvinnyt onko tässä luvussa uudestisyntyneet vai koskeeko ns. luterilaiseen kirkkoon kuuluvia.
Muistan rukouksin mejun ystävää, ne ovat raskaita hoitoja, joita syöpään annetaan.
Eilinen kirjoitus katkesi tuli kaksi pitkää puhelua peräkkäin ja ajattelin laittaa viestin ennenkuin alan jutustelun olisi saattanut kadota avaruuteen.
Siunattua alkanutta viikkoa Herra kanssanne arjessa
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja