tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja eva » 11.11.2014 08:53

Mietinkin, että kyllä Lasse on juhlilla ja yksi tuttuni myöskin. Kiitos Lasse hyvistä tuliaisista! :) :) Ja kaikille kirjoituksista!
Oli sillä Williamsilla varmaan tätä, mitä täällä niin kiihkeästi halutaan, rahaa ja tavaraa, mutta siitäpä se onni ei tule.
:mrgreen: Täällä vielä tämän "elefanttiköhän" kanssa. Ehkä se vähän on helpottanut, mutta ajattelin yrittää terveyskeskukseen saamaan keuhkoihin apua.
Eilen tein pienen kävelylenkin ja vein kirjeen postiin. Että sellainen harvinaisuus. Kirjoitin kyllä listan suursiivouksista. Milloinkahan ja kuka ne tekisi. ;)

Hei, Facebookissa on nyt minun Tansanian kuvat julkisia. En tiedä, kiinnostaako ne ketään, mutta on vapaasti käytettävissä.

Tuossa katsoin Raamatunlukuohjelmaani ja sanottiin, että nyt olet lukenut Vanhan testamentin läpi kolmessa vuodessa ja joka vuosi Uuden testamentin. No, hetihän katsoin, että onko kaikki kohdat varmasti viivattu luetuiksi. No, sitten, hyvä minä. Todella mietin, onko tämä mennyt lain puolelle ja vain suorittamiseksi. Pitäisi lukea Sana ja painaa mieleen ja muuttua ELÄMÄKSI. Huh, huh, onpa paljon mennyt ohi.
Nyt pureskelen kahta kohtaa.
"En päästä sinua , ellet siunaa minua." 1Moos.32:26
"Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen." Joh. 14: 13-14
Kuulumisiin ja iloista päivää teille, te Jumalalle rakkaat!! :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 11.11.2014 11:45

"Mitä tänään syötäisiin?"

Katselin äsken telkkari ohjelmia mitä tarjolla tänään, kattaus oli monenkirjavaa eri kanavilta nyt vaan valintani millä ravitsen itseäni. Tulee kyllä hömppääkin katsottua sen myönnän......Tuo ohjeman nimi "mitä tänään syötäisiin"oli aamun saarna minulle. Onko mitä tarjolla ja toiseksi voinko itse laittaa esille sitä tärkeintä ravintoa joka ravitsee meitä.Raamattu kehoitta pitämään esillä sanaa joka ravitsee. Fil 2:16

Eva onkin tuonut aamupalaa ja sitkeääkin on kun jäänyt pureskelemaan...., hyvä on rauhassa syödä ja pureskella pitäisi hyvin. Itsellä paha vika että hotkin niin tavan ruuan kuin tätä tärkeää Jumalan leipää. Opeteltavaa on tässäkin asiassa.

Opettelua on tämä koko elomme, meikäläinen epäonnistuu kaikessa mihin ryhtyy....tälläinen tunne nyt . Nimittäin äsken mieheni ihmetteli että pönttöuuni on niin kylmä vaikka meikä eilen sen lämmitti. Hän kokeili peltiä ja kuulemma se oli auki. Olevinaan työnsin sen kiinni mutta siinä on jokin ura js pelti oli jummiutunut siihen. Jus näin :cry: , olin niin ylpee itsestäni kun kammarin lämmitin ihan itse jne....mut nyt tuli takapakkia taas. Ei minusta ole mihinkään........, lapsena äitini usein sanoi " menehän siitä, ei tuosta tule mitään ". Jostain syystä nuo sanat seuraa vielä tässä iässä, nyt tälläisestä pienestä uunin lämmityksestä taas tämä tunne nousi voimakkaana ....ei minusta ole mihinkään ja kyyneleet kirposivat kuten lapsena. Uskomatonta mutta totta.
Sielunvihollinen toimii just näin, yrittää hokea meille ettei meistä ole mihinkään ja mitätöi uskoamme. Tosin ei nämä tunteet mitä koen lapsuuden kokemuksista nousevista ole sielunvihollisesta mutta samankaltaisesti hän toimii yrittäen saada meidät toimettomaksi ja niin ettemme edes yritä uudestaan jos kerrankin epäonnistumme....kuten meikäkin äsken sanoi etten ikinään enään edes yritä lämmittää moista pönttöuunia hmmmm taidan itse olla se pönttö :lol:

Lasse on saanut olla hyvissä juhlissa. Kiitos tuliaisista jotka ravitsi NYT ☆

Eilen tein pitkän metsälenkin naapurin emännän kanssa ja tänäänkin aiomme hänen kanssaan lenkkeillä. Koen että tämä on johdatusta sillä hän kertoi kuinka yksinäinen hän täällä maalla on. He muuttivat vuosia sitten miehensä kotipaikalle. Aikoinaan olimme paljonkin yhdessä ja he olivat todistajina häissämme, ainuut vieraat. Nyt on mennyt 30 vuotta ettei paljoa yhteyksiä rli uudelleen tutustumista. Koin eilen ettei tämä ole sattumaa vaan johdatusta aivan kuin ympäri kuljetaan yhteen tullaan. Jännä juttu mitä tästä seuraakaan....

Mitä sinulla tänään tarjoilet?
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 11.11.2014 14:58

Toin Evan valokuvia Tuumailuihin toisella otsikolla. Tutustukaa.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 11.11.2014 22:58

Kiitos eväästä jota olette tarjoilleet, suolapalaa, joka ei ole mautonta. olen suolaisen ruoan ystävä,
nyt suolan käyttöä pitäisi hillitä, kun tuo verenpaine haittelee. lääkkeellä yritetään saada aisoihin.
Lumet ovat sulaneet ja samalla pimeys vallannut tienoon. Työn merkeissä mennyt, on kiirettä poissaolojen vuoksi.
Kuudeksi olen mennyt ja huomennakin, pääsee aikaisemmin ja mies on kyydinnyt kun on sama suunta. Ensi viikon olenkin lomalla.
Liisan päivänä syntyi nuorimmaiseni 23 vuotta sitten, ennakko onnittelut kaikille lissuille. :D
Jumala on ollut hyvä ja ollut kanssani haasteissa, olen elänyt luovuttamista ja tunnen että minussa on tapahtunut rauhoittumista,
asioissa jotka merkitsivät aikaisemmin jotakin. on asioita joita ei osaa selittää tietää että Herra on tehnyt työtään.
Laitetaan siskot rinta rottingille olemme kuninkaan tyttäriä, meitä on rakastettu taivaasta käsin,
Kiitos Jumalalle teistä jokaisesta
Minä tiedän sinun tekosi.
Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven,
eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen,
mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
ilm 3:8
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.11.2014 16:28

Pingispeliä !Siltä vähän on elämä tuntunut Edestakaisin leukalääkäri, omalääkäri, röntgen, leukalääkäri, omalääkäri. rontngen ja ainakin vielä kerran koko sama ruljanssi uudelleen.
Hoh, jo siihen väsyy.
Pitäisi olla terve, että jaksaa nämä kuviot käydä läpi.
No kiitos kumminkin lääkäreistä, että sentään vanhojakin vähän tutkivat.
Täällä muuten keväisen oloinen ilma, aurinko paistaa, odotellaan kukkia lisää maahan, vheriää on tullut lisää, syklaamin lehtiäkin. Toisista puista kyllä vähitellen lehdet alkavat vähitellen tippua, joten siinä syksyäkin näkyy.
Turvallisuustilsme ja poliittinen ovat aika tulehtuneita. Pitää pyytää varjelustaa jo sillekin, että lähityömaalla ei tapahtuisi tuhotekoja. Se vihan leimaus kun voi tulla niin yhtäkkiä.
Välillä ajattelee, miten pieniä niiden suurten asioiden rinalla on yhden mummelin sairaudet ja hoidot, :roll:
mutta niitäkin kyllä Jumalalle tulee monesti puhutuksi, jopa rätkytetyksi, ja kiitos kuitenkin yritetään panna mukaan. Omallakin kohdalla voisivat asiat olla paljon pahemmin,siis kiitos Herralle sitä, mitä on .Muistan todella hetken yli 20 v sitten, jolloin lleukani napsahti kiinni, pitkään aikaan voin vain pillillä juoda nestenäistä ruokaa, olinpa jo Kairon retkellä sellaisessta tilassa. Täällä ei huomattu, vaikka oli jo kuvissa näkyvissä vika, mutta Suomessa todettiin ja leikattiin pari toisiinsa juuttunutta luuta irti toisistaan. Aika aikaa kutakin.
Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme!!!!!!! :) :D
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 13.11.2014 09:19

:) Tuo kuulostaa hyvältä, että Tiina pääsee lääkäriin. Israelissa hyvin hoidetaan nämä asiat. Kunnioitetaan kaiken ikäisiä. Tiinalle jaksamista kaiken keskellä! Rauhaa ja varjelusta Jerusalemiin!
Minä yritin sinne terveyskeskukseen, mutta ei. Pitää vaan ottaa lääkettä enemmän. Sanoin kiitos ja lisäannos keuhkoihin lääkettä. Täällä sulkevat tuon keskusta terveysaseman ja on varmaan alasajo käynnissä. Nimilistakin siellä on sen sulkemisen vastustamiseksi, mutta epäilevä olen.
Eilen meillä teatteri. Minä menin ja sain yhden ystäväni mukaan, kun miehellä vielä kuumetta. Olin epäluuloinen ja mietin, paljonkohan pitää pitää silmiä kiinni ja sormia korvilla. Se olikin odotuksia parempi. "Pieni raha" Kertoo äidistä ja kehitysvammaisesta aikuisesta pojasta.

:) Herra kansansa suoja. Joel,3:16
"Pidä kiinni ja toivo." Arnold Tombee, jätti maailmalle tämän lauseen, kun kaikki oli murenemassa. Kirjasta "Tänään on toivoa" Tänään jälleen pukeudumme Jumalan sota-asuun ja taistellaan pahaa ja epätoivoa vastaan. Meillä on Kaikkivaltias ja Kaikkitietävä Jumala, joka hallitsee ja johtaa. Wauh!

Toivorikasta päivää ja iloa!
Kuva
eva

ViestiKirjoittaja meju » 13.11.2014 10:37

Älä luovuta!

Kuva
Huomenia aamuvirkut ja iltaa iltatorkuille toivottelen. Itsellä tällä hetkellä kuvan mukainen olotila niin tyt tyt tyttömäinen :lol: Kuitenkin tiedän että tämänkin päivän aikana olotila muuttuu niin mummomaiseksi kuin olla saattaa. Tunteet vaihtelevat mutta Jumalan Sana on niin ja AMEN.
Kävin aamu vesijumpalla ja sen takia nyt virkeänä. Eilen tulin maalta ja illalla takaisin tarkoitus mennä. Haluan käydä näissä jumpissa ja sain kuin sainkin kyydin kaupunkiin, tosin ei tämä kaupunkia ole missä asustan mutta tuntuu siltä tuon maalla olon jälkeen.

Aamulla yhtäkkiä tämä lause alkoi soimaan mielessäni "älä luovuta" ja muistelin että siitä on laulukin joka yksi säkeistö kuuluu näin
Älä luovuta vielä,
älä luovuta!
Sinun puolellasi on itse Jumala.
Älä luovuta vielä,
älä luovuta!
Hänen tietämättään
hiuskaan ei putoa..."

Uskon että tässä on rohkaisua sinulle ja minulle täksi päiväksi <3

Vehnä on tuonut Evan matkakuvia tänne viewtopic.php?f=2&t=101 , käykäähän kurkkailemassa. Avattaisiinko ihan erillinen valokuva osio ? Olis tosi kiva jos uskaltaisitte kuvinkin kertoa elostanne...

Muistaessa kerron toissapäiväsen ihmejutun, minulle kaikki tuntuu niin ihmeeltä kuten olette huomannut. Läksin illan hämärtäessä maalla lenkille metsään ja siellä ei yleensä ihmisiä näy. Yhtäkkiä ilmestyi nainen koiran kanssa metsäpolulle ja pysähdyimme juttelemaan. Hän kertoi että oli postia hakemassa ja asui ihan eri polun varrella mutta ajatteli tehdä pienen mutkan ja näin kohdattiin. Hänen elämän tarinansa oli tosi ihmeellinen, yksin asusti siellä korvessa ja oli muuttanut pääkaupungista uupmuksen takia, myynyt kaiken ja ostanut maatilan jossa hevosia ja lampaita hoiteli. Kertoi kuinka halunnut eristäytyä kaikesta ja ketään ei hänen luonaan käy koska ei halua olla tekemisissä ihmsten kanssa paljoakaan, kertoi paljon muutakin......Ihmeellisintä oli se että hän alkoi pyytämään luoksensa halusi näyttää kotinsa juttelumme jälkeen. Olin lähdössä hänen luokseen mutta koiramme eivät tulleet toimeen keskenään niin lupasin tulla toisten ilman koiraa. Hän jäi miettimään voiko usko auttaa....eli kerkesin kertoa elämäni tärkeimmästä asiasta, lähtiessäni sanoin että muistan rukouksin. Hän oli niin väsynyt ihminen siellä keskellä pimeää metsää, ei millään voinut olla sattumaa kohtaamisemme kun minun piti lähteä ihan eri aikaan lenkille mutta tuli muttia matkaan. Olisi tosi hyvä jos joku teistäkin muistaisi rukouksin tätä väsynyttä ystävää. Jännityksellä odotan mitä tästä seuraa.

Älkäämme luovuttako vaikka elämässä tuntuu ettei jaksa, pyydetään voimia ja etenkin sitä näkökykyä että voisimme olla niiden rinnalla jotka uupuneita sekä saisimme oikeat sanat jotka lääkitsisivät antaen varmuutta että elämällämme on tarkoitus.

Mitähän Aralialle kuuluu? Tosi usein mielessä moni teistä jotka ette ole käyneet kirjoittamassa pitkiin aikoihin. Yhtään en edes tiedä käyttekö edes lukemassa. Olisi hyvä jos jonkun merkin joskus jättäisitte, sekin on rohkaisua uupuneille. Aralian ymmärrän että hänellä vointi heittelee ja yleensä kun paremmassa kunnossa käy ilmottautumassa.

Laitetaan siskot rinta rottingille olemme kuninkaan tyttäriä, meitä on rakastettu taivaasta käsin
Eiköhän tehdäkkin näin ja mennään peilin eteen niin tulee varmaan tyttömisentrinssessa olo, Lasse on prinssi :idea:

Hyvä jatkaa kanssane matkaa!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 13.11.2014 21:31

Hei, enpä ollut lukenut tuota kysymystä, mitähän Aralialle kuuluu.
Olen juuri tänään soittanut Aralialle. Hän lähettää terveisiä! Oli juuri tänään päässyt sairaalasta. Aiemmin leikattu sappijuttu oli nyt tulehtunut ja se piti avata ja hoitaa. Huomenna tulee kotiin sairaanhoitaja. Kaikki veriarvot ovat hyvät ja kohta Aralia palaa Tuumikseen. Odotamme kovasti. :D Sitten kuulemme oikeasti asiat.

Tänään ilmestyneessä Kodin kuvalehdessä on juttu Leena Pasasesta. Olin kaupassa ja ostin, oli vielä tarjouksessa. Juttuun olisin toivonut kuvia enemmän. Sain hetken elää niissä muistoissa.
Heippa hetkeksi!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 13.11.2014 22:06

Tätä ohjelmaa kuunnellessani ajattelen kuinka mahdottoman paljon tietoa Israelin historiasta on tällä miehellä.
Toivottavasti saatte näkyville tämän linkin.
Tämä ennalleenasettaminen ja kadonneet Israelin heimot ovat nyt nousseet puheenaiheiksi, monelta taholta,
Jumala avaa sanaansa ja monella taholla on alettu tutkimaan tätä asiaa......
Ajan Fakta ohjelma – Pekka Sartola kertoo Israelin heimovaelluksista eripuolilla maailmaa.
http://www.uskotv.fi/ohjelmat/ajan-fakt ... vallukset/

Meju tuonut hupikuvan jotakin tuttua siinä on.
Ihmeellinen metsätapaaminen, jonka edistymistä seuraamme mielenkiinnolla ja rukoilemme tämän asian edessä.
Tiinalle ja evalle tervehtymistä.
Vaikka vanhurskaan matka kirkastumistaan kirkastuu, keho raihnistuu,
sen huomaa siellä täällä kipua ja jäykkyyttä, surinaa ja naksahtelua.
Meillä alkaa pakkastaa, tupa on lämmin, huominen ja sitten viikon lomalle.
Jeesus meidät tänään kohtaa
Heikot olallaan Hän kantaa,
kätensä Hän tarjoaa.
Hän ei pelkää kuumaa santaa, jään Hän sulattaa.
Kaikki kansat riemuisasti luoksensa Hän kokoaa.
Idästä on länteen asti Hänen koko maa.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja meju » 14.11.2014 11:25

"Lähetä vastaus"

Odotamme jokainen rukousvastauksia, sanotaan että odottavan aika on pitkä sillä minuttikin tuntuu usein tunnilta. Tänäänkin rukoilen että Isä lähettäisi vastauksensa.....

Lukiessani äsken juttujsnne niin tuo lause joka on sivun lopussa "lähetä vastaus" otti kiinni, jäin miettimään kuinka usein odotamme vastauksia mutta teemmekö itse oman osuutemme. Tällä en nyt tarkoita tänne kirjoittelemista vaan yleensä elämää ja kuinka itsellä usein saamattomuus on se este joka tuottaa pettymyksen monille ja etenkin itselle. Jumala on lähettänyt meille kirjoitetun sanansa ja siellä monissa kohdin ilmenee että meille annettu tahdon vapaus ja Jumala odottaa vastausta. Vastataan heti!

Hassusti avautuu näitä kirjoitusaiheita kuten nyt tämä vastaaminen, se on joskus hankalaakin kun joku asia jäi pyörimään useaksikin päiväksi mietintämyssyyn ja sitä vaan pureskeltava niin että se muuttuu lihaksi......tai meneeköhän osa läskiksi..... :o

Tiinan ei ole paljoa tarvinnut pureskella aikoinaan kun leuka jummiutunut. Paljon on kärsimystä Tiinallammekin mutta ihmeellinen luja luottamus Jumalaan heijastuu kirjoituksistaan☆

Katsoin alkuosan Rinen tuomasta linkistä mutta......olin nukahtanut saarnan aikana :) Katsoin sitä tabletilla ja tietenkin petissä pötkötellen. Aamulla oli tabletti virressäni , mikäs sen parempaa kuin nukahtaa sanaa kuunellessa. Pekka Sartolalla on sellainen tasainen rauhalline ääni joka voi unettaakin. Onnekdi en istunut ikkunalla kuten Raamattu kertoo erään pojan tipahtaneen tällä tavalla istuessaan ja nukahtaneen. Tänään katson uudelleen saarnan . Ollaan me erikoisasemassa kun voimme tällä tavalla opiskella ja rakentua Jumalan sanasta.

Maalla ollaan ja taas sopeuduttava tähän eloon. Jospa kaalilaatikon tekisi leivinuuniin, voishan pullatkin paistaa, lenkillä aion naapurin kanssa käydä ja ....pitäsköhän jotain käsitöitä opetella tekemään. Ostsisinko sukkapuikot tai virkkuukoukun hmmmm, noh harkitaan ... Tiistaina on naapurissa Marttojen kokous ja teemana kahvipusseista askartelua, aion mennä sinne niin saan uutta kerrottavaa teille :)

Yritän etsiä sen lehden josta Eva mainitsi. Mielenkiinto herännyt tähän Leena Pasasen työhön Evan matkakertomusten myötä. Tärkeää kertoa tälläkin tavalla kokemuksistaan ja olla sytyttämässä rukoustyöhön . Ollaan sytyttäjiä kyllä sammuttajia on liikaakin .......

Amandallakin hyvä kun on koiruli kaverina ja uskon että moni askel olisi jäänyt ottamatta ilman tätä kaveria. Oma koiruli tämä pienempi on sellainen nukkuja, aina tahtoo tulla syliin ja vieressä olla. Monet unet olisi jäänytbottamatta ilman yätä koirulia, se on niinkuin lämpöpatteri ja loput arvaatte krhhhhhhhhhhhh.

Höpötykset lopet
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja