tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja meju » 07.11.2014 13:12

"Oiiii kuinka kaunista "
Kuva

"Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä." Jesaja 62:5
Kannattaa lukea koko luku, niin ymmärtää miksi olemme Israelia ihastelleet jo nyt....usko on luja luottamus joka näkee näkymättömäänkin tulevaan lupauksiin,,,

Näemmekö Jumalan lapsen silmin kauneutta tässä ajassa. Eilen vein pienen "trinssessan" illalla kotiin , oli jo pimeää mutta kuu ja tähdet näkyi kirkkaasti. Tyttö istui pyörän kyydissä ja sieltä takaa kuului usein "oiiii kuinka kaunista", hän katseli tähtiä, kuuta sekä ihastuksensa puki sanoksi. Tämä puhutteli kuinka vähän tulee tälläisä ihastuksen hudahduksia suustani vaikka näenkin joka päivä näitä samoja ihmeitä mitä lapsikin. Sekin ajatutti että kun pimenee niin moni taivaallinen näkyy kirkkaammin.

Kirjoitan pikaisesti koska tietsikka kertoi sulkeutuvansa 15 minutin päästä päivitysten takia..., elkää ihmetelkö jos juttu jää kesken. Nyt ilmoitti ett 4min aikaa :roll:
Jospa lopetan tähän tuumailuni ja yritän vaikka ennne töihin lähtöä vielä jotain juttusta tuoda lisää. Kirjoitelkaa!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 07.11.2014 21:17

Työpäivän jälkeen oli pakko nukkua, meni reilu tunti.
Heräsin yöllä puoli kaksi ja ei meinannut enää uni tulla, koiran kanssa ulkona jo ennen 5.
Huominen vapaata, mutta su töitä.
Minuakin on puhututtanut mejun ystävän sairaus, tunnen hänet,
joten se pysäyttää miettimään ihmisen elämää, lohduttavaa on tietää
että olemme sisaria kristuksessa ja saamme kantaa rukouksin tässä elämänvaiheessa.
Kun luon mä katseen ylös, siellä huomaan
Nuo tähdet kirkkaat, kuun ja auringon.
Ne asetit sä valkeutta luomaan,
Sun työsi kaikki hyvin tehty on,
Mejun kuva oli todella puhutteleva, vanhan puun juuret jo routaisessa maassa lujina,
oksisto piirtyy taivaanrannan maisemaan, huomaatteko värit, jotka alkavat tummina
kerroksina ja ylimpänä on kirkas keltainen väri, rohkaisemassa.
Kuva
Sama vanha ristinpuu
kaiken ylle kaareutuu.
Risti vain- ei kestä mikään muu.
Ei ole muuta pysyvää,
jälkemmekin häviää.
Risti vain- jäljelle jää.
Tilasin kirjan tv7 kaupasta. Tuon heidät takaisin/Pekka Sartola.
Teille kaikille siunattua talvi iltaa.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 08.11.2014 09:34

"Hanki pellot peittää,
taivas lunta heittää,
yli kinoksen." :)
Talvi tuli tännekin. Nyt on varovasti käveltävä, ettei kaaduta! Eilen kävelin Raamattupiiristä ja kyllä mieluummin olisin kävellyt lumettomia teitä.
Soitin hakijan jo puolesta matkasta. Alkoi niin valtavasti yskittää ja hiki pukkasi. Onneksi en saanut matkalla vatsatautia. Kolme sai ja yhdelle se oli tosi vaikea ja pitkä. Nyt on parantunut.
Kyllä tämä yskä vei siihen, että emme lähteneet Pohjanmaalle pikkuserkkuni siunaustilaisuuteen. Aika vähän olen tämän serkun kanssa ollut yhteyksissä, mutta olisihan se ollut kunnioitusta ja olisi tavannut muut sukulaiset.
Olisi ollut Kouvolassa myös "Terveisiä Lehtimajajuhlilta" päivä. Täältä oli bussikuljetus ja sinne olisin mielelläni mennyt. Nyt on opetus otettava vastaan ja tyydyttävä tähän.
Eilen Raamattupiiri ja ajattelin, ei tule ketään. Oli sellainen myräkkä. Rukoilin viittä ja meitä oli seitsemän. Me vuorotellen otamme vetovastuun ja käytämme apuoppaita. Nyt pohdimme, kumpi on parempi mennä oikein tarkasti selitykset vai keskustellaanko. Luvattiin, että saa vähän väljyyttä ja keskustellaan. :lol:
Luen Leena Pasasen kirjaa "Daktarin lapset" 2000 vuonna ilmestynyt. Mukava liikkua samoilla paikoilla, joissa sai olla. Onhan se puhutteleva.
Pitäisi saada jouluksi kummitytön lapsille sukkia, mutta kiire tulee. Yritin matkalla tehdä. Menomatkalla vähän ja siihen se jäi. Nyt myyjäisiä tiedustelemaan.
Teille shalomia viikonloppuun ja muistan lämmöllä ja rukouksin. Herraan me aina luottaa saamme! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 08.11.2014 14:21

Talvi tuli taas ryminällä tänne Tampereen seudulle, pian sen sanotaan taas sulavan, ostin erilaisia ruoka tarvikkeita, ettei tarvitse kaupassa käydä. Koiran kanssa kävely on vaikeaa kun polvi kipuilee. Onneksi pojan vaimo asuu lähellä, hän tulee tekemään pitempiä kävelyitä, hän sai vuorottelu vapaata, on siis aikaa.
Vaikea on taas tottua liukkaaseen, kävely on jotenkin epävarmaa, kävely sauva toisessa kädessä ja koiran remmi toisessa. Kannattaa olla varovainen ettei kaadu ja tule luun murtumia. :o

Evalle kiitos Tansanian terveisistä, siellä on moni herännyt huomaamaan kuinka hyvin meillä on. Rukoillaan rajoillemme Enkeleitä, Jumala suojele kansaamme! Annukalle voimia, elät maailman navassa, siellä tuntuu vahvasti pahuuden voimien vastustus, kun Jeesus valmistelee tuloaan, hän olkoon joka hetki turvanasi.

Pysytään Jeesuksen veren turvissa, että uskomme säilyisi ja kiitollnen mieli pysyisi, paha kulkee ja etsii kenet hän saisi niellä. Taivaallista iloa ja Pyhän Hengen voimaa jokaiselle.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.11.2014 20:15

Klo 11 meill' taa oli kokous, ei pitkan matkan paassa matka, 10 min.
Eika raamatunselstukskaan pitka, tunti menee kun kahdella kielella.
Lopuksi kokouklsen j'lkeen n'htiin taas video lasten lehtimakajuha-ajan leirist, jonka suuremmat lapset heille pitiva. Kokoushuoneemme oli jaettu penkeilla osiin, lapset kukkuivatkin siella makuupusseissa eri nurskissa, ruokailu tais olla ulkona. Kavivat myos lahialueella retkella. Ja nuoret pitivat itse myos raamatunopetuksen pienemmille. Tulee johta-aineistoa.

mutta kunnia p itaaantaa Jumalle,han on lahjat antanut. Loysin hauskan lauseen tahan : Olemmevaikuttuneempia siita, ettaon keksitty valokatkaisin, kuin hanesta, joka keksi sahkon.!
Siina on onkin miettimista, on ko kodallamme nain.
Kokouksessa myos laulomme laulua
sanokoon heikko
olen vanhva
sanokoom koyha on rikas.

IKaankuin se olisi myos Raamatussa, mutta en akkia sita loytanyt, mutta tehdaan juuru noin kuo laulua sanoo.
Heikoissa Jumalaa tulee vakevaksi,
Siunausta alkvaan viikkoonne! :D
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 08.11.2014 22:10

Meidän maisema on edelleen säilynyt talvisena, vielä on lämmintä luvattu ja vesisateita joka tekee tiet liukkaiksi
ja meille polvivaivaisille se on haaste. On minullakin kenkiin laitettavat liukuesteet en osaa niitä käyttää :o on myös kenkiä joissa on nastat valmiina, jolloin on varotava lattioita joilla kävelee jättää muovimattoon reikiä. :o
Tänään pyöräilin kaupassa näin viikonlopulla on äidin ja omiakin kauppa asioita toimitettavana.
Vanhempi poika tuli käymään, lyhensin hänelle kahdet housunlahkeet ja istuimme tovin äidin puolella kahvilla.
Veto on ollut poissa, voimat vähissä. Jotenkin on kummallinen olotila. johtuneeko verenpaine ja kilpirauhas lääkkeistä,
Verenpainelääke vaihtui ja nyt on 2 päivässä molemmat erimerkkisiä lääkkeitä.
Tytär on laittanut tampereelta kuvia ja totesimme että lunta on enemmän kuin miellä.
Minulla on myös rukouksena että Herra laittaisi maamme rajoille taivaallisen vartion ja että saisimme jäädä
Jeesuksen veren suojaan. Niin monelta tahdolta hyökätään tässä sodankäynnissä.
Tiina oli tumaillut sananpaikkaa yksi on tämä: josta on se armolaulukin....
Paavali kirjoittaa 2 Kor. 12:9-10: ". . . sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkoudestani . . .
Minun armossani on sinulle kylliksi, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.
Sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Sen tähden olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden, sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä."

Jumala täyttää janoavat ja tyhjät astiansa voimallansa, sanoista ja teoista riisuttu Jumalan lapsi saa voiman laulaa uusin sävelin.
Siunausta iltaanne
rine

ViestiKirjoittaja eva » 10.11.2014 09:19

Vehnä-enkelille kiitos! Pääsin kokeilemaan kuvansiirtoa. Sitten tuli punainen teksti: Liian suuri liitetiedosto. Suurin sallittu on....
Yritin kyllä mielestäni vain yhtä kuvaa, mutta en ymmärrä noita kokoja.
:lol: :lol: Melkein saitte jo Tansanian kuvia.

Uusi viikko ja uudet mahdollisuudet. Harmaata ja vielä pimeää on. Marraskuu on ihan nimensä veroinen.
Meille oli eilen valmistettu lounas. Saimme mennä tyttären luokse valmiille ja siellä oli maukasta ruokaa ja upea lohen mallinen suklaamuseekakku. Eivät kyllä sitä olleet tehneet itse vaan työkaveri oli valmistanut kalapoikien kunniaksi.
Poika 14v lähtee tettiin eli viikon työharjoitteluun Helsinkiin. Menee kaverinsa kanssa kalastustarvikeliikkeeseen. Kaverin isä on viikot työssä siellä ja näin onnistuu matkatkin ja asuminen.
Onhan se hienoa, kun uskaltaa lähteä. On ollut niin kiinni vanhemmissaan. Joulunvietosta keskustelimme myös. Lupasivat tulla jouluksi omiin peteihinsä alakertaan. Valmistelut saadaan tehdä yhdessä.
Kävin myös äänestämässä. Vaikka oli tosi vaikea löytää ehdokasta. Puolueiden ehdokkaita valtavasti ja tuttuni jäi pois. Äänestin henkilöä, joka rakastaa Israelia. Hyvä peruste. :)
Eilen oli Mufindin ystävien ( Leena Pasasen ja orpokodin tukiyhdistys) kokous, mutta en mennyt sinne yskimään.
Mitähän tämä päivä ja viikko tuovat tullessaan? Mielenkiintoista, missä meitä tarvitaan?
"Hän joka meitä kutsuu (rukoukseen) , on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä." 1Tess. 5:24 Valoa ja iloa päiväänne mainiot tuumailijat! Tavataan!
eva

ViestiKirjoittaja Vehnä » 10.11.2014 10:16

Eva kirjoitti kokeilleensa kuvan tuomista. Onnistuminen oli todella lähellä :D, vain kuvan koko oli vääränlainen. Pienemmällä kuvalla olisi onnistunut.

Postimagessa saa kuvia pienennetyksi, mutta siinä olisi taas enemmän opettelua.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 10.11.2014 11:45

Isä
Isä meidän joka olet taivaassa ♡ kiitos♡.
Luin facesta äsken pettyneen sävyisen kirjoituksen isältä jota ei oltu muistettu, tuli itsellekin tosi pahamieli sillä tiedän hän on hyvä isä mutta ero tuli ja äiti lapsen kanssa muuti toiseen kaupunkiin. Näitä pettymyksiä on eilen ollut paljon ja heitä jotka isäksi olisivat halunneet mutta kaikki ei niin itsestään selvää.
Ajattelin Isäämme taivaallista ja me hänen lapsinaan unohdamme kuinka hän meitä rakastaa huolimatta siitä kuinka suuria pettymyksiä tuotammekaan. Muistimmeko eilen Isää lahjalla......., hmmmmm kiitollinen mieli on kuin ainaiset pidot ja kiitos lapseltaan on mikä Isän mieltä lämmittää.

Maalla olen ja kiitollisella mielellä että miehelläni oli hyvä päivä eilen, kumpikin poika kävi ja toivat sellaisen savustusuunin joka on tehty hellasta ( en osaa selittää ) kuitenkin aikamoinen hökötys ;) Meikä sai jo tänään hepulin kun sen kokosivat näköala paikalle....toisen onni meikäläisen hrrrrrrrrr. Kuulemma siirtävät toiseen paikkaan.
Ajatelkaa mikä rukousvastaus, pojat yhdessä istuivat ruokapöydässä täällä maalla ja ehtoinen emäntä paistia tarjoili. Jumala johdattelee ihmeellisesti omalla ajallaan sekä tavallaan. Monihan tietää kuinka rikkinäistä perheessämme ollut eikä toinen pojista vuosiin edes kotona käynyt, myös tämä maalla olo ei minua innostanut yhtään mutta yhä enemmän täällä vaan ollaan.
Kiitoksen aihetta riittää ja rukousta ♡

Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä. Vehnää selvästi johdatetaan facebookkiin :D Itsellä on pelkkiä hyviä kokemuksia naamakirjasta.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.11.2014 17:20

Mitä sitten tapahtuukin ,
Jumala tahtoo minulle ja sinulle hyvää.
Job 5: 17-18

Siunaus tervehdys Pelastusrmeijan 125 vuotis juhlasta, Temppelinaukion kirkosta 8.11

Kuva

Er'omasen hyvin koottu soittokunta puhalsi marssin tahtiin ja Kv. Kenraali paimensi kuulijoita elämään nyt hetkessä.
Kaikista puheista tämä jäi puhuttamaan meikää. Aivan totta mitä hän sanoi, Ihmisinä olemme jokaisena päivänä nyt hetkessä
mutta ajatuksemme määrittävät hetken ja saatamme sisimmässä olla eilisen päivän saavutuksessa kiini.
Tai ajattelemme huomista päivää ja sen tavoitetta.
Minulla on edelleen opittavaa, elää eläkeläisenä nyt hetkessä tuntuu siltä kuin pitäisi edelleen ansaita työllä eläke :o
Kaikesta huolimatta jokaisena aamuna toistan itselleni "Eläkeläiselle on koittanut uusi eläkepäivä, en ole aikaisemmin elänyt tätä päivää"

Eva Kleman puhui ihmisen elämästä lainana, meidän pitää ajatella tekojamme sillä ne ovat lainana meillä.
Miten käytän aikani, ääneni sanani lauluni käteni jalkani sylini, jonain päivä jokin niistä voidaan ottaa pois sillä se oli lainana.
Siis leiviskästä on kysymys ja tästä Matteus 25 kirjoittaa.
Oletko kokenut kun Jumala haluaa siirtää sinut toiseen tehtävään päätät edelleen olla sitkeästi kiini saadussa tehtävässäsi.
Sen aika on mennyt, mutta et uskalla siirtyä koska uusi asia aina hämmentää. Näin ollen Herra voi pysäyttää paikoilleen,
eikä sittenkään halua luopua vanhasta, tälläisiä me saatamme olla.
Sellainen hyvä siunaus mieli jä juhlatilaisuudesta sydämelle armeija julistaa soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa kaikelle kansalle :)

Samasta asiasta kolmanteen :o Tiedäthän Robin McLaurin Williams amerikkalaisen näyttelijän jonka loppuhuipennus omasta elämästään oli hirttäytyminen.
Olen ollut todella surullinen ja sanonut ääneen ettei se ole hyvä ratkaisu ihmiselle. Elämä ja valinnat täällä ajassa ratkaisevat iankakkisen paikkamme.
Henki olentoina jo nyt olemme sielultamme kuolemattomia mikään itsemurha ei ole ratkaisu onneen.
Toivattavasti williamsin jutusta ei tule hysteriapakoa epävarmoille sieluille. Ihminenhän on lauma sielu sydämeltään.

Siunausta kaikille ja hallaukset päivitetään <3 Kiitos hauskoista ja vakavista kirjoituksistanne :D :lol: :cry:
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja