tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja rine » 29.10.2014 22:30

Kiitos mejulle ymmärtämyksestä tilanteeseeni.
Uutena ilmiönä työssä jaksamiseen on tullut päätös pidentää työuria, eli
kauas eläkeikä karkaa. tutkijatkin ovat todenneet että työelämässä on pitkiä työuri tehneitä ihmisiä,
jotka sinnittelevät jaksamisen kanssa tietoisena siitä että on vielä muutama vuosi eläkkeelle, mitä tapahtuu
kun eläkeikä karkaa.....toisaalla nuorilla on työkyvyttömyyslausuntoja mielenterveydellisistä syistä ja ne
ovat kasvaneet räjähdysmäisesti,
tiedetään että siellä on valmiiksi sairasta väkeä, on nykyiset pidettävä työssä lakeja rustaamalla, ehtineekö saada ensimmäistä eläkettään
ennen kuolemaansa, kuoli työnsä ääreen. :?
Tämän kaiken keskellä saa voiman Herralta,
JOb 33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta

Haastattelussa : Steve Backlund
Susanna Suomi haastattelee Bethel seurakunnan pastoria, opettajaa, ja kirjailijaa.
Steve kiertää vaimonsa kanssa opettamassa erityisesti johtajuudesta ja seurakuntien uudistumisesta.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=36750

Herra teidän elämäänne siunatkoon saakoon iloöljy vuotaa sydämiinne,tulkoon taivaallinen kosketus iltahetkeenne, rukoillen teitä muistaen,
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 30.10.2014 17:33

Kävin omissa asetuksissa ja muutin jotakin. Ehkä mahdolliset yksityisviestit kulkevat nyt paremmin. Jos ei posti toimi, niin voihan viestin jättää myös Avatar-osastoon. (Sähköpostiani uudistetaan lähiaikoina, ei omasta vaan ihan muiden toimesta. Kaiken pitäisi kyllä olla selvää. :mrgreen: )

Muistakaa ottaa huomioon, että ylihuomenna on pyhäinpäivä.

Ihanan aurinkoinen on päivä täällä tänään.

Kaikkea hyvää sinulle, lukijani!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 30.10.2014 18:21

Kuva
Tämän voi myös sanoa että illallakin on ihan sama armo. Piti laittaa aamusta tämä kuva mutta aina kun aloin kirjoittamaan niin tuli keskeytys ja niinpä jäi iltapäivään tämä aamun toivotus.

Pyhäinpäivää muistutti Vehnä, ihan pitää käydä googlettamassa milloin ja miksi tämä päivä on viettoomme tullut. Ymmärrän näin että muistamme pois nukkuneita ja käymme haudoilla...hetki *googlettaa* :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyh%C3%A4inp%C3%A4iv%C3%A4 ..juu jotain tiesin mutta osa uutta juttua. Ymmärrä en miksi hallowenin viettoa nykyisin korostetaan samaan aikaan eli kaikki menee ihan höpsöksi ja vähän enemmänkin. Pojanpoika äsken kävi meillä ja kertoi että pitää ostaa naamareita yms huomiseksi kouluun kun vietetään kummituspäivää.... :oops: . Näitä lapset saa viettää mutta jos pyhistä jutuista puhe niin ei saa osallistua monetkaan.
Aion käydä lauantaina hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja siellä jos missä muistaa pyhyyden Jeesuksen Kristuksen , vain ja yksin hänen kautta pääsemme pyhään ilmapiiriin. Nyt meni jo asian vierestä jutut kuten yleensä, mutta onneksi useat teistä osaa hyppiä meikä höpötykset. Tosin höpötystä ei ollut tuo Jeesuksen pyhyys!

Tänään vapaalla olen ja sain maalta käymään mieheni ja koirulit, sekä trinssessa on taas muutaman tunnin ilonamme. Olemme leikkineet Helou Kitty keittiöllä jonka tänään kävimme hakemassa ystävältäni, heille se oli tarpeeton ja meille just sopiva leikkikalu. Monet sopat keitelty sekä tiskailtu, ukille usein tyttö kahvia keittää omalla pienellä pannulla. Tosi mukava lelu tuollainen.

Huomenna taitaa Eva tulla suomeen jos en väärin muista. Muistetaan rukouksin että lento menisi hyvin ja muutenkin virkeänä Eva olisi tulleen pian kertomaan meillekkin Tansanian kuulumisia.

Rine toivotteli iloöljyä meille ja sitä samaa toivon minäkin jokaisen elämän ylle. Ilo Herrassa olkoon väkevyytenne!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.10.2014 18:24

Enpä olisi muistanut, että on pyhäinpäivä lauantaina, mutta meillä kastetaan jHs. kaksi nuortan silloin kokouksen jälkeen.
Haluavat seurata Jeesusta, ja saavat hänen vanhurskautensa! :)
Katsoin Rinen antaman linkin ilosta ja toivosta, tosi hyvä. Kyllä
minä sen ilon jysäyksen voisin myös ottaa vastaan.
Ei vielä näyluonnossa seuraavaa kukkaa, valkoista syklaamia. Tämän lilankin nimi löytyisi, jos minulta ei olis kateissa kukkakirja, josta saattoi hakea kukkaa värin perusteella.
Vaikka olen muuttanut vain lähitalosta tähän taloon, niin'kirjahylly on vain kolmasosa
siitä, mitä joskus oli.
Syklaamin lehtien alkuja on sentään jo tullut eka sateen myötä. Tänäänkin ja koko viikonlopuksi luvassa sadetta ja ukkostakin. Saa nähdä, pitääkö mennä kaivelemaan lisää
ojia tulvavedelle, kun sitä taivaalta ja rinnettä myöten alkaa tulla.
Rinen kanssa olen niissä verenpaineen heittelyissä, huokauksena ylöspäin. Ymmärrän kun itselläni se yksi noista ongelmista, sinne ja tänne. Eikä tiedä, onko omassa laitteessa vika vai. En ole nyt lääkärille siitä valittanut, mutta jonkun muun asian takia ehkä pitää mennä, joten
silloin sitten ehkä siitäkin. :roll:
Nyt on näissä messiaanisten ympyröissä ollut vauvaongelmia. Keskenmenoja, vaikeita raskauksia.
Muistetaan näitä kaikkkia kun iloitaan Marjan kanssa kaiken ollessa hyvin hänen vauvelinsa kohdalla. Se ei suinkaan ole itsestään selvää. Rukouksenaiha, kiitoksenaihe.

Jer.29,11 Minä annan teille
tulevaisuuden ja toivon.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 31.10.2014 13:26

Kuva
Rakastetun kirjailijan hartauskirja, josta huokuu Virtoja erämaassa -teoksen henki. Lähteitä laaksossa tarjoaa koskettavia sanoja vuoden jokaiselle päivälle. Lettie B. Cowman (1870–1960) toimi Japanin-lähettinä yhdessä miehensä Charlesin kanssa. Hänen kutsumuksenaan oli viedä evankeliumi kaikkeen maailmaan, mukaan lukien Suomeen, ja kirjallisuustyö oli merkittävässä asemassa hänen elämässään. Lähteitä laaksossa julkaistiin ensimmäisen kerran Yhdysvalloissa 1939.

Ostin ystävälleni tämän kirjan joululahjaksi ja nyt sitä salaa luen siihen asti kunnes sen paketoin :P Monille tuttu Virtoja erämaassa kirja, tämä on saman kirjoittajan teksteistä koottu kirja. Olen tosi ihastunut ja hankin vielä itsellenekin samanlaisen kuten tuon virtoja erämaassakin kirjan, sen olen antanut eteenpäin tietenkin lahjaksi *wirn*, eli toteutan " lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa". Tuo kalenteri on edelleen kyseisestä kirjasta pöydälläni ja siinä niin tunnearvoa koska se oli äidilläni niin tuskin lähtee eteenpäin..., tosin ajatuksia siitä jaan usein täällä :idea:
Eilen luin tälläisen tästä uudesta kirjasta jonka haluan jakaa kanssanne.

"Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö". 1 Kun 19:5
Jumala ei toru väsynyttä lastaan , kun tämän uupumus on seurausta Hänelle tekemästä työstään. "Minä tiedän sinun tekosi" (Ilm 2:2) Kreikankielinen sana tarkoittaa "työskennellä väsymykseen asti". Ja mitä tapahtui? "Katso enekeli kosketti häntä". Ei ole erämaata ilman enkeleitä. Vaikkei Elia tiennyt , enkelit vartioivat hänt läpi synkimmänkin ajan ja asettivat leipää ja vettä hänen päänsä vierelle, kun hän itse pyysi saada kuolla.
Joudumme ehkä valittamaan luopioyhteisön keskellä: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt", mutta seuranamme on aina legioona enkeleitä, ja vielä enemmän. Kuka on enkeli, Taivaan Jumalan enkeli, Hänen joka on vuosisatoja myöhemmin Getsemanessa tarvitsi enkelin antamaan itselleen voimia. Hän kosketti väsynyttä lastaan. Siunattu väsymys, joka tuo tuollaisen kosketuksen!
Kuten psalminkirjoittaja on sanonut (Ps 127:2 ) "Hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa, "Eikä Jumala toru väsynyttä lastaan

" Rakas lapsi, Jumala ei sano tänään: "Ole vahva" Hän tietää, että olet kuluttanut voimasi.
Hän tietää, kuinka pitkä tie on ollut, kuinka se on sinut uuvuttanut, sillä Hän, joka käveli yksin maisia teitä,
jokaisen hallaisen suon, jokaisen kivisen kukkulan, ymmärtää kyllä ja sanoo "Pysy paikallasi ja tiedä minä olen Jumala.
On jo myöhä, ja sinun pitää levätä hetki, odottaa että elämän tyhjät vesileilit täyttyvät, hidas sade täyttää tyhjän maljan.
Pidä maljasi ylhäällä, lapseni, jotta Jumala voi täyttää sen.
Hän pyytää tänään vain että pysyt paikoillasi.
Grace Noll Crowell

Edellinen teksti oli tämän päivän päivänsanana. Tämä kirja on ilmestynyt tänä vuonna suomeksi ja hyvä lahja varmaan monille, suosittelen . Pitää lukea varovasti ettei jää sormenjälkiä kirjaan, tosin ystäväni varmaan arvaa että en ole malttanut olla lukematta ;)

Perjantai koittanut, tässä entiset rutiinit eli iltavuoroon , varmaan kiirus päivä kaupoissa kun juhlapyhät. Tosin meillä on kauppa huomennakin auki 12-16, eli tähän on tultu ja muka sen takia täällä päin liikkeet auki että venäläiset tulevat ostoksille. Uskomattomaksi muuttunut nämäkin kaupassa käynni, yötä myöten pienet ruokaputiikitkin avoinna ja useinmiten yksinhuoltajaäidit töissä ....syystä että vähän paremman palkan saavat, noh entä lastenhoito....vuoropäiväkotiin vietävä. Oikeesti näin on, mutta vähän kärjistin että ymmärrätte millaista on elämä nuorilla kaupassa työskentelevillä äideillä, pieni palkka ja kohtuuttomat työajat. Tiedän että niin on monissa muissakin aloilla....kerron vaan siitä missä itse työskenetelen. Uskon että moni kerkeäisi ostoksensa ostaa kun 7-21 on joka arkipäivä ja nykyisin lauantaitkin ja sunnuntaina pitkät ...........putiikit auki ainakin meidän tuppukylässä.

Pidetään mekin tätä tuumis "putiikkia" auki joka päivä ja ei ole aukioloaikoja, uskon että moni väsähtänyt istahtaa lukemaan vaikkei jaksa kirjoittaa, on myös tunne ei mitään jaettavaa kellekkään. Koskaan emme tiedä miten rokaisevaa on juuri sinun tuumailusi ihan sieltä arjen keskeltä.
Tsemppiä :!:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.10.2014 17:02

Sapattirauhaa! Tulossa jo on.
Tanaan aika melkein meni odotellessa luvattua sadetta.
Ja olinkin puhelimessa ikkunan aaressa kun se alkoi,
eli katselin toimiikohan ystavani kaivama uoma....ja niin kylla alkoi tulla vetta pulputen sita
myoten, rinnetta alas valuen.
Ja valilla pistaytyi kolme suomalaista matkalaista, melkein kuin ohimennen. Kiva tavata joku tuttu pitkasta aikaa. Vain yhden heista tunsin, Mutta toinen oli eraan toisen ystavan ystava, siis melkein tuttuja. Ja kaikkia piti halata.
Nyt jaadaan odottamaan lisaa sadetta, luvassa sita kylla on.
Kylla tarvitaan taivaalliselta Isalta koko ajan virvoittavia vesia elamaamme,
sita toivotan kaikille tuumislaisille nytlokakuun lopussa.
Joka aamu on armo uus! :) :D :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 01.11.2014 10:04

Enpä voinut ilman liikutusta lukea mejun tuomia sanoja, tiinan iloa kun uoma vei sadevedet sinne minne pitikin.
Saan olla kolme päivää vapaalla, sekin voimistaa, yleensä poljen työmatkat noin seitsemän kilometriä suunta,
talvella mies kuskaa, kun hän tekee työnsä kausiluoteisesti kesäaikaan.
Pyöräillessä rukoilen esiin tulevien asioiden puolesta, se on minulle annettu rukoushetki
liha ei taipuisi pyöräilyyn ja iän karttuessa se on muuttunut haastavammaksi.
Eilen työkaverini täytti 40 näin jo aamusta, että hän oli itkenyt, kotona on vaikeuksia.
Oli tuonut ison kermakakun ja muutakin naposteltavaa, jäin päivystämään kun muut lähtivät palaveriin ja töillensä.
Sain sydämelleni hakea liina ja laittaa kattaukset ja keittää kahvit jotka sitten yhdessä joimme.
Päivänsankarille laulettiin ja halattiin pieni lahjakin annettiin, osa otti kahvinsa ja kakkunsa ja hävisi huoneisiinsa,työn imuun.
Meitä oli muutama kuuntelemassa sankarin ajatuksia,minulle tämä hetki merkitsi
Jumalan puhuttelua, hän paljasti yhteisöstämme jotakin. Puhuimme kauppojen aukioloista ja
yhden lapsen karkki ja kepponen halloween, jutuista
mainitsin kuinka ajat ovat muuttuneet, ravintolat ovat auki yöt läpeensä ja samoin alkavat olla kaupat,
ei ole pyhän tuntua ei pysähtyneisyyden päivää, ollakseen ajan hengessä ihmisen pitää olla tehokas yötä päivää.
sanoin että Jeesuksen syntymä ja kuolema on unohdettu.
Kristinuskon suuret juhlat ovat saaneet ympärilleen, noita akat, krääsän jouluna ja pyhäinpäivä halloweenin,
kuinka olemmekaan eksyksissä, saatana on onnistunut.
Kukaan ei maininnut kattauksesta, ei se ollut tärkein, nämä ovat itsestäänselvyyksiä.
Toivon ettette ajattele. että rine kerjää huomiota,
havainnoin ympäristöä ja minulle tässä elämäntilanteessa
tämä tapahtuma antoi vahvistusta kokemuksiini ja päätelmiini.
Hän tietää kuinka pitkä tie on ollut, pidä maljasi ylhäällä lapseni

Siunusta elämäänne
rine

Edellinen

Paluu Tuumailuja