tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja amanda » 10.10.2014 23:34

Hyvää iltaa, siunausta kaikille.
Olen tässä valmistautunut matkaan. Valjeni A .täyttää 80 v. Kova on ollut hänen elämänsä. Vaikeasti loukkaantuneena hän on elänyt vuosikausia, mutta hän on kaikesta huolimatta tyytyväinen. Hänellä on usko voimanaan. Nuorempi H. veljeni tulee vaimonsa kanssa ottamaan minut, kun ajavat Tampereen kautta. Yövymme M.veljen luona.....
menittekö sekaisin ??? On juhlaa tavata perhettä, niin kauan, kun on terveyttä jonkun verran jäljellä. Kiitos Jumalan.

Meju on nauttinut VALKEAKARIEN ohjelmista, niin minäkin. Jumala jostakin ihmeellisestä syystä, lähettää ennakkoon ihmisiä valmistamaan hengellistä maaperää uusille tapahtumille. Hekin kertoivat jossakin ohjelmassaan, kuinka ennen Juutalaisten paluuta kotimaahansa, tuli Kristytyjä eri maista valmistamaan maata samalla tavalla. Tuli Saksasta ja Amerikasta Jumalan kutsumina Ihmisiä, he rakensivat siirtokuntia, joista vielä oli eläviä muistoja 60.luvun alussa. Salme Lagerlöf on kirjoittanut kirjan JERUSALEM. Suurella nautinnolla luin sitä, Israelissa ollessani. Se kertoo kuinka Ruotsistakin on lähtenyt uskovia, joukkona Pyhään maahan asumaan.

Raamattu kertoo kuinka Aabraham kutsutiin lähtemään, kaukaa Irakin seudulta, valmistamaan hengellistä maaperää, tulevalle kansalle, joka tuli vasta 400.v myöhemmin. Jumalan suunnitelmat ovat kauaskantoisia. Abraham teki Alttareita Jumalalle, eripuolella maata.

Rinan lammas kuvaukset olivat ihania ja lammas Rraamatussa kuvaa uskovaa. Kuulin kerran jonkun sanovan lammas ei kestä painoa selässään heillä on niin heikot jalat, Jeesus kutsuu meitä usein tulkaa minun tyköni tuokaa taakkanne minulle. Kiito ARALIALLE että kirjoitit, olet meille ja Jumalalle rakas.

Hyvää jatkoa!11 :P
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 11.10.2014 08:41

:) Shalom
Hyvää viikonloppua!
Täällä on paljon ihanaa. Eilen vähän katsoin, mutta en jaksanut kirjoittaa.
Kotona olemme ja mielenkiintoista oli käydä noissa entisissä Jugoslavian maissa. Upeita maisemia, vanhoja kaupunkeja ja paljon historiaa. Kroatia ja Montenegro ovat selvinneet jo hyvin, mutta Bosnia-Hertsegovinassa on paljon rauniotaloja ihan keskellä Mostaria. Valtiolla ei ole rahaa kunnostaa. Etupäässä rauniot olivat valtion rakennuksia. Ihan suositeltavia maita matkustaa.
Kotiin oli kiva tulla. Ikkunatkin oli pesty sekä ulkoa, että sisältä.
Pihatöitä yritimme vähän tehdä ja univelkoja kuitata.
Tyttö oli tuonut ASKEL-lehden. Siinä oli haastateltu ihmisiä heidän lempikirjoistaan. Monta tuttua kirjaa niistä, on tuossa luovuttamattomien kirjojen joukossa. Hiljaisuuden rukouksia kirjasta:
Herra,
tulen tänään eteesi pyytäen,
että uudistaisit minut rakkaudellasi.
Sinä tiedät miten paljon itsekkäitä
vaikuttimia on minun tavassani elää arkeani.
Mutta, sinä, Herra, voit uudistaa sydämeni
perustuksiaan myöten.
Sinä voit antaa minulle rakkauden tietoa.
Siksi jätän itseni kokonaan sinun käsiisi
ja pyydän: auta minua
elämään sinun tahtosi mukaan.
Tänään olen lähdössä raamattupiiriläisemme siunaustilaisuuteen. Eilen piirissä muistelimme häntä.
:P "Turvallisin mielin tänään matkaa teen,
sillä Kristus meitä kuljettaa.." :P
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.10.2014 20:50

Herra siunatkoon jälleen teitä kaikkia, joita täällä joskus vilahtaa edes. Ja Aralialle edelleen voimia, ja kaikille muillekin.
Viisikielisestä laulukirjasta tiesin sen ilmestynee, on siis heratysliikkeiden yhteinen. Eräs ystäväni kysyi, että viidellä kielelläkö on lalulut.....ei ollut kuullut siitä.
Minä vähän vierastan Efraimin puolesta anteeksipyytämistä, kun en itse ole juutalainen! Daniel samaistui omaan kansaansa, asettui sen rinnalle, pyysi siten syntejä anteeksi. Minä voin samaistua Suomen kansaan tai kristittyihin, jotka olemme kohdelleet kaltoin juutalaisia?????? Mutta ehkä taivaalline Isämme kirkastaa tätä asiaa minullekin eri tavalla. Valkeakarien ohjelmat ovat kyllä yleensä olleet hyviä, ja Herralta kyselevät asioita.

Minulla pitäisi olla ja onkin runsaasti kiitosta. Sama ystäväm joka saatteli minua kotiin asti, kuuli, että etsiskelin siivojaa.....Yöpyi sohvallani kaksi yötä ja teki perussiivouksen keittiönurkassani ja kylppärissäkin. Kn sanoin etsiväni palkallista, niin sanoi, että voitjan sekelin maksaa. No, sekin jäi, kiitoksella vain pääsin.

Tänään oli tosi hyvä kokous...lapset aluloivat innolla...En häpeä evankeliumia. Ehkä pienemm-t eivät vielä ymmärrä, mitä laulavat, mutta iskostuu mieleen asia kumminkin.
tois hyvä sana Päivän sanassa tänään taas...
Herra, sinä kuulet, mitä köyhät kaipaavat,
sinä kuuntelet tarkoin,
sinä rohkaiset heitä.
Niinpä saamme rohkeasti lähestyä Jumalaa
ja odottaa hänen apuaan.
Nyt yritän katsoa lehtimajaohjelmaa, jos onnistuisi.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 12.10.2014 22:26

Illan rauhaa teille jokaiselle ja kiitos kuulumisistanne.
Olen tehnyt töitä, :roll: huomenna vapaa. On väsynyt ja kipeä keho.
Tyttäret ovat lomalla, erilaisia ääniä kotona.
Valkeakarin pariskuntaa kuuntelen mielenkiinnolla, erilaista opetusta ja koen myös että he ovat aralla tunnolla Herran edessä.
Alla lainattu teksti
Taivaan Isä,
Olet antanut rakkaita ihmisiä ympärillemme jakamaan kanssamme tärkeät hetket.
Kiitos heistä, jotka ovat kulkeneet rinnallamme, jotka ovat tällä hetkellä luonamme
ja heistä jotka tulevaisuudessa kulkevat kanssamme samaan suuntaan.
Kiitos kaikista niistä ihmisistä jotka ovat koskettaneet elämäämme.
Kiitos pienistä ja suurista kohtaamisista joita olemme elämämme aikana kokeneet.
Varjele ja suojele lähimmäisiämme ja rakkaitamme.
Aamen. Jääkää siunatuiksi
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.10.2014 09:36

Unohdin kai perjantaista mainita hauskan jutun, kun oli noita ruuan tuojia useita....siis ruokaa riitti vieralle ja itselleni...jalkimmainen tuoja ohjatiin toiseen naapuriin, joka ei viela olllut syonyt. Tama tuoja napsautti verkko-oven ulkopuolella olevan sulkunappulan paikoilleen....eika ajatellut, ettei sita saa sisaltapain pois. Oltiin siis kuin vankilassa!!!! :mrgreen:
Eipa kuitenkaa kiirehditty soittamaan kellekaan paastamaan meita ulos, tiesimme yhden naapurin tulevan katsomaan kanssamme netista Ein Gedista tulevaa iltaohjelmaa, ja niin han paastikin meidat palkahasta.

Lauantain kokouksesta unohdin mainita muita "erinomaisuuksia": Mukana oli amerikkalaisnuorten ryhma, joka lauloi, ja oli myos kiinalainen ryhma, joka sekin lauloi! Kansainvalisyytta siis tavallista enemman>
Talla kertaa me kaymme sapattikokouksissamme lapi Apotolien tekoja, sita riittaakin varmaan vuodeksi, pariksi, sia ennen oli menossa Luukkaan evankeliumi. Eli puhujan pakko puhua Sanasta!!!!!! :roll:
Olemme maininneet Valkeakarit. Kylla minakin heita kunnioitan suuresti, ja kuuntelen heita. Mutta saa sita jotakin jaada kyselemaan itsekin, ei tuomiten, vaan nimenomaan kyselemaan :?:
Ystavat ovat nyt kayneet eilen ICEJ:n kokouksissa eilen uudessa paikassa. Pais Areenalla, joka ei viela ole taysin valmis, vaan kuulemma tyon aania kuului ylakerrasta edelleen.
Minulla taitaa jaada nyt siihen, etta katson iltatilaisuuksia netista, tahan asti ovat nakyneet. Ja pyydan naapuriani huomenna katsoman, saisiko sielta mielenkiintoisia puheita CD: kotona kuunneltavaksi.

Tanaan ostoslistan tekoa ja kaupassa kaynti, melkein riittaa meikalaiselle yhden paivan "varsinaiseksi" tapahtumaksi ;)

Eras minua vanhempi ystavani on ollut tietokonekurssilla, kaikki kunnia hanelle. Nyt hanella on lainassa ystavansa vanha kone, ohjelmineen. Minua kehoitettiin kirjoittamaan hanelle sinne sahkopostiin, niin tein ja han sai sen luetuksi
puhelimella annettujen ohjeiden avulla! Voi siis lahtea seikkailuun, Jumala joskus niihin kutsuu, naissakin asioissa.

Mitahan seikkailua Jumala tanaan meille asettaa eteen????? Otetaan vastaan pelotta ja iloisin mielin. Kaikki mina voin hanessa, joka minua vahvistaa!!
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 13.10.2014 11:32

tuumiksen pöydältä
Ihana kun on aamusta tullut juttuja täällä pöydän ääreltä jaettavaksi sinne ja etenkin tänne :D Olen maalla ollut jo pari yötä kera kahden lapsukaiden kanssa joten kirjoittaminen on vähän erilaista kun yksin ollessa, toiseksi tämä tabletti on aina varattuna sillä lapset leikkii tällä kuten mummonsa... ;)

Toisiko joku tänne linkin Isännän pöydältä jakso 22 tv 7:lta. Sattumalta jos niitä nyt on klikkasin tämän ohjelman joka oli tehty vuonna 2008 ja siinä haastateltiin Jyrki Valkeavaaraa. Oli tosi mielenkiintoista kun hän kertoi johdatuksesta vaikka siihen sisälty paljon surua. Hänen ensimmäinen vaimo kuoli ja pieni tytär jäi isälle. Ihmeellisesti Jumala hoitanut ja nyt uusi vaimo jolla myös oli tytär jne.....tätä katsoessa usko ja luottamus johdatukseen lisääntyi. Jostain syystä on keskusteluissamme ollut tämä Valkeakarien ohjelma, sattumaako ........Uskon lujasti että olemme niissä ajoissa joista nämä viimeiset jaksot puhuu.

Tiinasta on pidetty hyvää huolta, jopa lukkojen taakse laitettu että pysyy kotosalla :roll: onneksi siivotussa huoneessa kera ystävän ja ruokaakin oli ja on. Mukava lukea arkieloanne mitä kukin touhuilee.
Rinelläkin juhlaa kun neitoset kumpikin kotosalla, varmaan ääntä riittää ja hihitystä.
Eilen käväsi vanhin poikani täällä ja iloitsin että ihan ajo kunnossa. "Heipat, nyt lähden" tuntupa hyvälle kun hän kävi lähtiessään heit sanomassa, tämä ei ole itsestään selvää sillä joskus ei juttele mitään :cry: Moni ei varmaan ymmärrä tälläisiä juttuja mutta elämä ei ole niin yksinkertsista eikä helppoa.....ainakaan meikäläisellä. Uskon lujasti edelleen johdatukseen ja rukousvastauksiin. Minulle oli jo tuo hei sana iso juttu .........
Ajattelen äidin rakkautta kuinka sydämeen koskee kun lapsella ei mene hyvin ja etenkin vaikka kuinka rakadtaa niin ei rakkauden kohde halua tulla rakadtetuksi, hyväksytykdi juuri sellaisena kuin on.
Jumalan sydän kokee varmaan niin järkyttäviä tuntoja jouta emme käsitä. Hän rakastaa ihmisiä js silti harva edes heit sanoo.....saati haluaa edes lähestyä rakastavaa Jumalaa. Valinnan vapaus on sellainen johon ei edes Jumala voi vaikuttaa koska Hän ihmisille se antoi.
Tälläisiä miettinyt ja opetellut uusia asioita kokemusten kautta.

Jeees Evakin kotiutunut ja saamme uusia juttujaan lukea.
Amanda, kerro Hannalle terveisemme kun soittelet ♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 13.10.2014 12:32

Keltainen lehtimatto avautuu ikkunasta, vapaalla olen, tytöt vielä nukkuvat.
Tänään menen ulkosalle puuhailemaan, siellä ajatukseni tuulettuvat, jos usein tuntuu onko mitään ajatuksiakaan päässä,
Arjesta puuttuu se pyhän tuntu, luonnon äänet ja vuodenajan vaihtelu saavat katseen kääntymään pois työasioista ja mieltä painavista jutuista.
Kaiken keskellä Jumala tekee työtään hänellä on suunnitelmansa meille jokaiselle.
Laitan alle mejun pyytämän linkin, kannattaa katsoa ja ihmetellä Jumalan mielenkiintoisia suunnitelmia:
toivottavasti saatte auki, laitoin linkin jota se ei avannut, tämä on ladattu tiedosto, toki sen voi hakea arkistosta .
Isännä pöydässä ( ja valita jakson 22)

http://vod.tv7.fi/vod2/isannan_poydassa ... -022-w.MP4

Mä silmät luon ylös taivaaseen
ja yhteen käteni liitän.
Sua Herra, ystävä lapsien,
nyt hartain mielin mä kiitän.

Sua riemullista on ylistää,
ja mielelläni sen teenkin.
Ei sulta pieninkään unhoon jää,
vaan katsot myös vähäiseenkin.

Oi kiitos lahjoista, joita suot,
niin paljon hyvyyttä riittää.
Ja aina iloa uutta luot,
en osaa kaikesta kiittää.

Mä taimi olen sun tarhassas
ja varten taivasta luotu,
sun armollisehen huomahas
jo syntymästäni suotu.

Mua suojaa sä, Isä armoinen,
sun Henkes voimalla vielä
ja tieni johdata taivaaseen,
iäiseen elohon siellä.
Agneta Rahikainen
(Suom. Markus Sandberg)
rine

ViestiKirjoittaja eva » 14.10.2014 09:12

:) Aamujen aamua! On uusi päivä ja uudet mahdollisuudet.
Lokakuu on kohta puolessa ja lehtiä tippuu.
Eilen, iltatöinä, otimme viimeiset omenat puusta ja loput viemme Jokikievariin. Se on työttömien ruokala. Saa siellä muutkin käydä ja sillä on komea nimi.
Lehdet, vallankin, mongolian vaahteran, ovat niin ihanan värisiä. On syksyn kauneutta. Saimme jo kolmannen kerran haravoitua lehtiä.
Eilen olin kampaajalla ja sitten nuoriso tuli tervehtimään ja syömään, kun lähtevät Ähtäriin syyslomalla.
Katselimme valokuvat matkaltamme ja huomasin, että muureja oli kuvattu paljon.

Tässä kyselen johdatusta. -- Minnekä se olisi hävinnyt. HÄN on luvannut johdattaa, kun kuljemme rukoillen.
Nyt pitää kertoa teille, että matkustan, jHs , perjantaina TANSANIAAN.
Tuli yllätyslähtö, melkein. Vasta syyskuussa sain soiton tutulta, joka vetää tämän matkan. Innostuin, kun on hyvää seuraa ja lainarahaakin riittää. (katon uusimisesta jäi lainaa). Mies oli sitä mieltä, että näin menetellään, vaikka itse ei lähdekään. Hänelle kuulemma riitti kesäinen kalastusmatka.
Kiire tuli saada kaikki rokotukset, mutta ne ovat nyt kunnossa. Soiteltu on ja vieläkin olen ymmällä, mitä pakata laukkuun ja mitä panna päälle.
Meitä on vain kahdeksan lähdössä ja tutustumme siellä matkanvetäjän työkohteisiin ja tietysti metsästämme villieläimiä silmin ja kameralla. Tapaamme yhden suomalaisen lääkärin ja hän on meidän oppaanamme myös. Häneltä on ilmestynyt kirjojakin. Kait ne nimetkin voisi sanoa, en tiedä?
Lennämme Amsterdamin kautta ja sieltä vielä 10 tuntia. Pitkä lento ei ole kiva, jalat ei tykkää. Mutta ihan turvallisin mielin lähden ja raamattupiirin ja päiväkahvit olen delegoinut nyt muille. Palaan sitten marraskuun alkupuolella, jHs.
Teitä muistan siellä ja kirjoitan, jos mahdollista.
"Kuuntelemaan jää Herraasi.
Sydäntäsi hän rohkaiskoon." :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Annukka » 14.10.2014 09:51

Hyvaa ja turvallista matkaa, Eva!
Annukka

ViestiKirjoittaja meju » 14.10.2014 10:57

Matkoilla
Minne matkaat tänään? Annukka toivotteli evalle hyvää matkaa ja meikä tipahti kartalta kuten hauska sanonta kuuluu. Eikös Eva vasta kotiutunut pitkältä matkalta, luin juttunsa viimeisen enkä löytänyt siitä vinkkiä uudesta kohteesta :roll: Eihän Evan perässä pysy millään sillä niin nopsa on liikkeissään. Toivotan myös hyvää matkaa jokaiselle, sillä aamu sarastanut ja päivänmatka alkanut. Vois vaikka laittaa ulko oveen kyltin "matkoilla".

Maalla vielä olen, täällä peräkammarissa kirjoittelen rikkinäisellä tabletillani. Eilen tämä tipahti lattialle ja näytön lasissa pahat säröt. Miehelleni en ole tätä näyttänyt kun alkaa papattamaan että niin huolimattomasti laitan koneen milloin minnekkin. Onneksi vielä pystyn kirjoittamaan ja toimii ihan ok, mitäs nuo säröt....niihinkin tottuu :idea:
Pitäisi tässä aloittaa lähtöjuttuja tekemään eli matka odottaa kaupungin rientoihin eli kotiin. Lapset vietiin eilen pois ja nyt olis se siivouskin edessä. Koiran pesu tehtävä myös ja ruokaa leivinuuniin hautumaan jne.....Laiska töitään luettelee, myös eriasia tuleeko kaikki tehtyä mitä pääkopassa on listalla. Ehkä ehkä ei......

ps. Eva olikin käynyt kertomassa matkastaan uudesta sillä aikaa kun tätä kirjoittelin.

Pysähtykäähän joskus matkalaiset tuumiksenkin kohdalla kertoelkaa missä olette ja mitä touhuilette?
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja