tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja rine » 06.10.2014 20:30

Kosketus taivaasta tuli kurkien muodossa, on tämä niin ihmeellistä, kuinka tapahtuma saa laajemman ulottuvuuden kun herra on sitä käsitellyt.
Kurjet ja niiden muutto syksyisin ja keväisin saavat tunteeni purkautumaan, suren ja ilakoin kaipaan niiden vapautta, joskus annan ajatuksille vapauden kiitää ja mietin että me ymmärrämme toisiamme, eläimet osaavat luonnostaan huolehtia lajitoveristaan, kuvaus kurkiauran toimista lennon aikana vahvisti sen. kiitos tästä
Laitan alle otteita askel lehden kahden eri kolumnin kirjoituksista, minulle ne merkitsivät molemmat paljon, tässä nykyisessä mielenmaisemassa.

Kaikkia kolhitaan, toisia enemmän toisia vähemmän. Iskuja, väärinkäsityksiä ja kohtuuttomuusia riittää joka tapauksessa yllin kyllin satutetuksi tulemiseen. Sitä voi arpeutua pahasti.
Otetaan siihen vielä hengellinen ulottuvuus : kristittynä kehoitetaan varautumaan perkeleen jatkuviin juoniin,
menestyksen teologiasta puhutaan paljon, puolesta ja etenkin vastaan, mutta viime aikoina olen ymmärtänyt, mitä on todellinen menestys.
Se on sitä jos onnistuu elämään niin että välttää katkeroitumisen. Antaa uudelleen ja uudelleen anteeksi, vaikka tulisi keitetyksi kuinka kovissa ja kohtuuttomissa liemissä.
Siunaa vaikka kirotaan. seisoo selkä suorana vaikka vähätellään. unohtaa itsensä ja katsoo ylöspäin. en edes tiedä miten se on mahdollista mutta juuri siihen Jeesus selvästi kutsuu

E-R.K
Kysymys ei liene siitä kenen tahto tapahtuu maan päällä tai taivaassa,
vaan siitä että meidän tavallisten ja meidän Jumalamme tahto tapahtuu myös täällä helvetissä.
M.J K

Amanda meidän lehtikasat ovat myös valtavat, olemme ripotelleet niiden päälle herätettä, se aiheuttaa nopeampaa lahoamista lehdissä,
meiltä sitä saa agrimarketista.
Kyökkipiika on löytänyt elämäänsä tehtävän, Pariisissa, sinulle siunausta tähän sitten aikanaan alkamaasi tehtävään.
Tiinakin käynyt, hyvä :D
rine

ViestiKirjoittaja meju » 07.10.2014 11:28

Kuva

Huomenta armon kannattamat ystäväni <3
Tiina kirjoitti lukevansa kirjaa jonka Maxim Lucas kirjoittanut, koskaan en aikasemmin kuullut hänestä enkä lukenut kirjojaan. Etsin tietoja hänestä ja löysinkin monta kirjaa, tämä kirja jonka kuvan laitoin puhutteli nimellään sekä kansikuvallaan, siinä tuo perhonen korvan juuressa oli koskettava. Sen voisi ajatella monin eri tavoin ja saisi monta juttua siitäkin. Kuitenkin tuo teksti joka kirjassa on jääkaapin ovesta kuinka Isä laittaisi meidänkin kuvat jos hänelleä selainen kaappi olisi. Itsellä on jääkaapin ovessa magneetteja sekä tietenkin niitä lastenlasten kuvia. Just katsellessa kaappia huomasin että kaksi luokkakuvaa hävinnyt eli poika varmaan ottant omansa pois hmmmm pitääpä kysellä missä ne onkaan. Hän on siinä iässä ettei kuviaan saisi olla näkyvillä. Trinsessa taas päinvastoin kn eilen oltiin leikkikentällä niin sanoi "mummo, ota kuva ja lähetä isille " oli naapurin tyttö kaverinaan ja halusi jo kaveri kuvan :)

http://www.reijotelaranta.fi/kirjojen_v ... kantamana/
”Jos Jumalalla olisi jääkaappi, sen ovessa olisi sinun kuvasi. Jos hänellä olisi lompakko, siinä olisi sinun valokuvasi.” Kuvatessaan Jumalan rakkautta luomaansa ihmistä kohtaan Max Lucado ei tyydy perinteiseen uskon äidinkieleen. Hän osaa ilmaista sanottavansa tuoreella ja tämän päivän ihmisiä puhuttelevalla tavalla. Parhaat esimerkit ja vertaukset hän löytää meille kaikille tuttujen arkisten asioitten keskeltä.

Aion lukea Maximin kirjoja kunhan sattuu kohdalle, kiitos teille että tuotte näitä kirjojen nimiä yms.

Vehnä oli tuonut hyvän linkin Jom kippurin sodasta, olen sen joskus katsonut mutta aina tuntuu etten ole ymmärtänyt aikasemmin sitä mitä tänään ja nytkin vielä tosi vähän. Millään ei meinaa mennä nämä juhlat miksi mitäkin vietetään päähäni. Nythän kohta on lehtimajajuhlat ja nehän on tosi tärkeät monille meille....sanon meille vaikken ikinään käynyt mutta tahtoisin päästä joskus.
Tosi kiitollinen jos te jotka siellä paikan päällä olette kuvailisitte meille tapahtumia. Mitenkä on kun porukkaa lähtee täältä ja kertoivat että meno lento on mutta tulosta ei tietoa kun Eilatin kentältä peruttu lennot, eikös se ole sotilaskenttä . Minkähän vuoksi peruttu......Aune- Inkeri kertoi ja on lähdössä sinne ja ilmesisesti sitten toiselta kentältä pääsevät kotiin päin.
Itsellä taitaa matka siirtyä kun ei oikeesti kannata eli matkarahaa ei ole säästössä, toiseksi Anja perui matkan miehensä voinnin tähden. Koin että sekin oli merkki että pidetään tauko. Heti kun anja matkan tekee yritän mukaan jHs.

Vai ihan Pariisiin asti Tanja lähtee. Onpa tosi värikästä elämä hänellä ollut, tuskin olisi osannut aavistaakkaan minne kuljetetaan ajan saatossa ja ennenkaikkea saa olla Pyhän Hengen saattamana. Meille on luvattu oma kotiopettaja oltiin missä tahansa, tähän luottaen tiedämme olemme armon kannattamia. Vois ajatella että kannetaan myös eri maihinkin.......

"Mummo on minun paras kaveri " , tämän lauseen lausahtanutta lähden tänäänkin hakemaan ulos. Vielä vapaalla olen ja joutavaa aikaa yllinkyllin niin mikäs antoisampaa kuin olla parhaan kaverin kanssa :lol: Tulemme meille muutamaksi tunniksi ja vien sitten illemmalla kotiin trinssessan. Koirulitkin iloisia kun on lapsen ääntä ja sitä elämää.
Illalla käväsen uimassa että saisin toisen rastin kalenteriin tälle viikolle, yritän kolme kertaa viikossa käydä polskimassa, tai ainakin sisällä hallissa että se rasti tulisi :lol:

Tälläisin tuumauksin tänään, laitan lopuksi runon joka Orolla luettiin.
"Joku sanoi: älä katso, älä tartu, älä maista, älä haista, älä maailman henkeä hengitä. Minä tottelin. Laitoin silmilleni silmälaput, etten katsoisi, panin käteni nyrkkiin, etten tarttuisi, puristin huuleni viivaksi, etten maistaisi, tukin nenäni, etten haistaisi. Pidätin hengitystäni, etten maailman henkeä hengittäisi ja muutuin kukaties hiukan kummalliseksi. Nyt olen jälleen riisuttu ihminen vain ja kiitollinen. Kristus minua auttoi, vapauteen Kristus auttoi" (Erkki Leminen).
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.10.2014 18:00

Jossakin vaiheessa täällä kerrottiin, että siellä Uvan kentällä oli kaaos, ei ollut resursseja hoitaa niin paljon turisteja....nyt en ole täällä nähnyt tietoja, mitä tapahtuu.
Mejun kuvaksi panema Max Lucadon kirja on tällä hetkellä minulla ainoa, jossa lyhyt har5taus joka päivälle...olen ostanut joskus uusia, saanutkin, mutta pannut sitten eteenäin, tätä ei ole voinut antaa, kun olen siitä joskus lähettänyt lehtiä veljelleni! :lol:
Tämän äivän kierrosta pitää kiittää Jumalaa ja hyviä ystäviä. Läksin aamulla sinne röntgeniin, leukaani kuvauttamaan. En pyytänyt ketään mkaan, kun ajattelin, etten tänään niin hutera ole. Ollessani bussipysäkillä ystävä soitti, että hän tulee saattamaan eli tavataan minun pysäkin liepeillä, missä jään pois. Hän hyppäsi saman tien matkaan ja niin tapasimme.
iti odottaa aika kauan, hän teki sudokua. Sitten ilmoitettiin, että saa hakea diskin. Sinne kutsuttin vaon etunimellä. kuulosti minulta. Eikä kukaan muukaan tullut sitä kyselemään. Lääkärin tulos vasta puolen tunnin kuluttua. Jäimme odottamaan.
Vilkaisin sitten kyllä sitä diskiä Sukunimi Lupu, ja nilkan kuvaus. Eli ei oikein sopinut. Sitten taas kyselemään ja odottamaan. Mutta saatiinhan ne. :roll:
Sitten mentiin syömään ennen kotiin lähtöä. Ja tämä ystävä saattoi minut varmuuden vuoksi kotiin asti!
Eli joskus näin hyvin Jumala hoitaa, että jaksaa.
Yhdeltä naapuriltanai, suomalaiselta joku kyseli, miten Tiina jaksaa. Naapuri vastasi, että aamulla se jotain touhuaa, sitten se makaa, lukee tai on netissä.
Melkein se näin on.
Kun ne lehtimajajuhlat ovat nyt eri paikassa, niin epäilen, ettei minulla juuri tule sinne mentyä. Mutta olen jo saanut Annukalta linkin, josta toivon näkeväni jotain raamattutunteja sieltä ja muutakin. Annukka sinne menee, jjoten voi jotain ehkä kertoakin..Nyt kovasti valmistellan joka paikassa lehtimajoja, myydään etrogeja ja niitä muita tarvikkeita
ja meistä joulukuusenkoristeilta näyttäviä juttuja :lol:
Päivä vain ja hetki kerallansa :idea: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 07.10.2014 22:11

Sun lähellesi, Herrani,
ikävöi köyhä sieluni,
irroita minut muusta.
Elämän uuden voimia
sinusta minuun vuodata
kuin oksaan viinipuusta.
Pois raivaa esteet tieltäni
ja liitä minut itseesi.
Suo osaa elämästä,
uudesta, lämpimästä.

siunausta teidän elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja meju » 08.10.2014 12:30

Matkalla
Kuva
"Elämän juna Elämä on kuin junamatka
Ihmiset astuvat kyytiin ja pois kyydistä. On jälleennäkemisen riemun asemia ja surullisten jäähyväisten asemia.
Syntyessämme astumme junaan ja tapaamme omat vanhempamme ja ajattelemme, että he pysyvät luonamme koko matkamme ajan.
Useasti totuus on kuitenkin valitettavasti toisenlainen. He astuvat pois junasta määrätyllä asemalla ja jättävät meidät yksin vaunuumme, ilman heidän seuraansa, turvaansa ja rakkauttaan.
Mutta kyytiin astuu aina uusia ihmisiä. Ihmisiä, jotka tulevat olemaan meille tärkeitä meidän jatkuvan matkamme aikana.
He ovat siskojamme ja veljiämme, ystäviämme ja muita mahtavia ihmisiä jotka tulevat rakastamaan meitä.
Joillekin junamatka on hauska kokemus.
Joillekin matka saattaa olla surullinen, lyijynraskaine matkatavaroineen. Jotkut taas ovat aina valmiita auttamaan matkatovereitaan.
Jotkut jättävät koti- ikävän jälkeensä… Toiset taas astuvat junaan ja jäävät heti seuraavalla asemalla pois ja antavat vain harvoille meistä mahdolliseuuden tavata heidät.
Joskus olemme yllättyneitä kun rakastamamme matkatoveri menee istumaan toiseen vaunuun ja jättää meidät yksinään jatkamaan matkaa. Onneksi kukaan ei pidättele meitä vierailemasta heidän luonaan toisessa vaunussa.
Joskus kuitenkaan emme voi mennä istumaan heidän viereensä koska paikan on vienyt jo joku toinen.
Mutta se ei haittaa, matkanteko on nyt vain sellaista; täynnä unelmia ja yllätyksiä, tapaamisia ja jäähyväisiä, joskus mukavia ja toisinaan pettymyksen tuottavia tapahtumia. Mutta muista….. …..paluumatkaa ei ole. Siispä tehkäämme matkastamme niin miellyttävä kuin mahdollista, teemmehän tämän matkan vain yhden kerran
Yrittäkäämme ymmärtää matkatovereitamme ja etsikäämme parhaimmat puolet heistä jokaisesta
Ymmärtäkäämme että jokaisena matkamme hetkenä voi olla aina joku joka tarvitsee ymmärtämystä
Me itsekin tarvitsemme tietyssä vaiheessa matkaamme jotakuta, joka ymmärtää meitä
Matkamme suuri mysteerio on se että emme tiedä milloin meidän on astuttava junasta pois. Emmekä tiedä milloin kukin matkatoveri astuu pois kyydistä. Edes hän joka istuu aivan viereen
Itse luulen että olen surun musertama kun aikani tulee astua pois kyydistä. Olen aivan varma siitä. Tulee olemaan kivuliasta sanoa jäähyväiset kaikille rakkaille ihmisille jotka olen matkani aikana tavannut.
Mutta olen myös varma siitä että joskus saavun Keskusasemalle, asemalle jossa tapaan uudestaan kaikki rakkaimpani, itse kullakin mukanaan enemmän matkatavaroita kuin matkalle lähtiessään. Ehkä olen matkan varrella voinut antaa heille omastani osan.
Rakkaat ystävät, tehkäämme matkastamme ikimuistoinen! Huolehtikaamme siitä, että jätämme jälkeemme kauniita muistoja.
Toivotan kaikille minun vaunussani istuville : Oikein mukavaa junamatkaa, Nauti matkanteosta!"

Rine toi tälläisen jutun joka oli hyvä, näin tämän kuvan ja mielestäni käy tähän juttuun ja yleensä tuumis foorumiinkin. Olemme matkalla jokainen eikös vaan. Tänäänkin jännittää mitä tänään matkan aikana ikkunasta näkee ja pysähdytäänkö monellakin asemalla, tuleekoohan uusia kirjoittajia vaunuumme, harmi jos joku poistuu....yms.

Tänään ja huomenna on työpäivä, sitten taas päivä vapaata. Olinkin pari päivää trinssessan kanssa, kävin hakemassa päivällä ja vein illalla pois. Äsken ihailin hänen taidettaan muovilattiallamme, oli niin upeita vetoja ja ympyröitä että....... Mustekynällä oli taiteillut ja äsken googlettelin millä saisin edes osan pois, kynsilakanpoistoaine tehosi aika hyvin. Onneksi meillä ei ole hienot lattiat ja uusittava olisi joskus....noh nyt ei niin hirveesti harmittanut kun osan sain pois. tyttö on niin nopsa liikkesissään ja ainakin jos hiljaista niin tietää nyt tapahtuu jotain odottamatonta, kuitenkaan ei osaa varautua näihin juttuihin ikinään :)

Iloa päiväänne kanssamatkaajat, taidan jatkaa neulomista :lol:
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.10.2014 16:13

Ylistys Jumalalle

Sina olet suuri Jumala

Luonteesi on pyha

Totuutesi on ehdoton

Voimasi on rajaton

Kurituksesi on oiekeudenmukaista....

Huolehdit tarpeistamme ylenpalttisesti

Valosi riittaa polkuumme

Armosi riittaa synteihimme...

Et ole koskaan aikaisesssa, et milloinkaan
myohassa....

Lahetit oikasi ajan tayttyessa ja olet
alaava ajan paattyessa

Suunnitelmasi on taydllinen

Hammentava. Arvoituksellinen. Kiusallinen

Mutta taydellinen

Max Lucadon kirjasta Armon kantamana, talle paivalle.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 09.10.2014 15:09

Kuva
Jonain päivänä vielä kirjoitan ....tms Miksen, mikset tekisi tänään?

Itsellä ajatus etten tänään kirjoita kun tämä aika meni löhöillessa ja nukuinkin aika pitkään aamusta. Tosin klo 6 olin uimahallissa ja vesijumpassa, senpä jälkeen tulikin niin raukee olo etten meinaa vieläkään jaksaa aloittaa tämän päivän touhuiluja mutta pakkohan sitä työpaikalleen lähteä.
Katselin ainakin kolme sarjaa Valkeakarien ohjelmaa Kuningaskunnan paluusta. Siinähän sitä aikaa meni mutta uskon että opinkin jotain ja lopussa aina hyvät rukoukset joihin koko sydämestäni yhdyn.

Huvitti Tiinan lause
Yhdeltä naapuriltani, suomalaiselta joku kyseli, miten Tiina jaksaa. Naapuri vastasi, että aamulla se jotain touhuaa, sitten se makaa, lukee tai on netissä.
Mahtavat moni ihmetellä Tiinan netin käyttöä ja etenkin kuinka osaa surffailla vaikka missä. :lol:

Lehtimajajuhlat alkamassa ja eikös ole tutkittu että Jeesus syntyi juuri näitten juhlien aikaan sekä toinen tieto että hän tulisi takaisin näihin aikoihin. Tosi mielenkiintoista miksi Jumala on antanut nämä juhlat jotka puhuvat entisiä mutta myös tulevia. Noissa Valkekarien ohjelmissa on opetsta miten me kristikansa olemme hyljänneet oikeat juhlat ja kuten meikä vasta tässä iässä alkaa opetella mitä oikein kyseiset juhlat tarkoittaa.
http://feast.icej.org/live
tässä linkki josta kohta alkaa näkymään live ohjelmia suoraan juhlilta.

Oletteko laulaneet viisikielisestä? Enpä aikasemmin ole käsissäni pitänyt niin hyvää laulukirjaa joka oli nyt Orolla. Kuullut olen että tälläinne kirja tekeillä mutta eka kerran tästä lauloin. Tähän on todellakin koottu niitä hengellisiä lauluja joita paljon lauletaan.
Kuva
http://www.ilonpolku.fi/kauppa/product_ ... cgodyzYA1Q
tässä linkissä on lista lauluista mitä kirja sisältää.

Nyt laulamaan....mielessäni on Lampaan iltavirsi "Tule kaikeksi mulle Herra Jeesus" sekin tässä kirjassa
http://www.youtube.com/watch?v=xQBKhH5qPIE
tämä on lempparini...taidan vaihtaakkin avattareni nyt lampaaksi kun niin lammasmainen olo :)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 09.10.2014 19:19

Aamulla satoi ja kastuin polkiessa töihin, kostean oloista edelleen, joskaan tällä hetkellä ei sada.
Meillä oli kahtena yönä katuvalot poissa koiran kanssa aamupyrähdyksellä oli lamppu mukana ei kertakaikkiaan nähnyt mitään, ajattelin että säästö
ajatuksena tämä on kyllä hyvä, jos reitti ei olisi tuttu, tuskin uskaltaisi ulos lähteä.
Nyt ovat molemmat tyttäret tampereella, toinen meni vierailulle ja tulevat ensi viikolla tänne kun on loma.
Oliko tämä ennen se perunan nosto loma?
Mejulla oli taas hyvä kuva tulevaisuuden mummosta neulomassa :o

Lohjan srk kappalainen.
laulukirjassa on laulu, jossa on sanat: ”sinä kyllä näet sen, olen lammas viluinen, ikävöin ääntä paimenen.”
Aina kun tätä lauletaan, tulee hämmästynyt ja vähän huvittunut olo.
Minkälainen on vilustunut lammas, voiko lammas oikeasti vilustua?

Phillip Keller, joka itse on toiminut lammaspaimenena, kirjoittaa kirjassaan
’Hyvän paimenen hoidossa’ siitä, että lammas voi oikeasti vilustua. Ja silloin on kysymys vakavasta tilanteesta.
Syksyisin lumimyrsky voi nimittäin yllättää lauman ja lammas voi tosiaan vilustua.
Lammas saattaa antaa periksi ja paneutua kurjana makuulle vain jäykistyäkseen ja palellakseen entistä pahemmin.
Silloin kuulemma paimen pitää mukanaan pulloa, jossa on konjakkia ja vettä.
Vilustuneen lampaan kurkkuun kaadetaan muutaman lusikallisen verran tätä sekoitusta.
Muutamassa minuutissa tuo äsken vilustunut luontokappale on taas jaloillaan täynnä uutta tarmoa.
Tämä apu voi auttaa lammasta kestämään pahimman hetken yli, kunnes se pääsee taas lämpimän suojaan.

Pyörällä polkiessa muistin teitä, perheitänne ja terveyttänne jotkut ovat matkalla ja lissu odottaa tyttären keralla uutta perheenjäsentä
Kiitos jokaisesta teistä Jumala jokaista siunatkoon.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Aralia » 09.10.2014 21:19

Eilen täällä oli seurat "Sanasta virtaa" ja puhujana oli mm. Raamattuopistosta Pertti Kallio. Hänellä oli myynnissä tämä "Viisikielinen" laulukirja, josta laulettiin koko illan. Ostin oman itselleni. Tässä on aivan ihania lauluja. "Hän antoi suuhuni uuden virren! Ps. 40:4. Toisena julistajana ja laulajana oli Mikko Ohra-Aho. Olin hyvin ilahtunut ja kiitollinen, että meidän kirkkoherra oli hankkinut tätä laulukirjaa seurakunnalle eli nyt saamme laulaa viisikielistä seurakunnan tilaisuuksissakin virsikirjan lisäksi. Ilta oli hyvin musiikkkipitoinen ja hoitava, kiitos siitä Jeesukselle, että jaksoin olla mukana koko ajan.

PS. 73:28
Aralia

ViestiKirjoittaja meju » 10.10.2014 14:51

Ihme
Kuva
Mitä kuuluu ? Vastaatko "ihmeitä "?

Ps. 86:10 Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala.

Mietin että missä vaiheessa olemme alkaneet vähättelemään näkemiämme ihmeitä ja tulleet hämäräsokeiksi jos näin sanoisi. Mikään ei näytä miltään saati tuntuisi että tässä on ihme Jumalan. Joka kerta kun katsome lähimmäistämme niin hän on suuri ihme ja kallisarvoinen Jumalan silmissä.
Kävin äsken hakemassa avustajani joka on tämä pien 3 vuotias tytöntyllerö, san on nyt avustajaksi syystä että hänen avullaan näen niitä ihmeitä joitten ohi olen vuosia kulkenut. Ulkona äsken ollessamme näin paljon kauniita lehtiä ja niitten päällä oli mukava pomppia kumppareilla ;)
Ihmeellisesti on Jumala kaiken luonnut ja meille ihmisille iloa suonut. Ehkä joku nyrpeänä täällä päin maailmaa kun kesä ohi ja lehdet putoaa, kuitenkin tässä suuri ihme piileekin kun saamme luottaa siihen että uusi kesä tulee mutta tässä välissä on talven ihme.....
Jumalan lapsina voimme luottaa ikuisen kesän ihmeeseen joka varmasti on tuleva ja siinä sitä ihmettelemistä meille riittää jo nyt....

Katsoin tänä aamuna arkistosta tämän uuden Valkeakarien tekemän ohjelman rukouksesta ja voi kun jokainen katsoisi ja osallistuisi tähän rukouksin, sillä tässähän rukoillaan ihan meidän jokaisen puolesta ja huomaamme monia uusia asioita joita ei ole esille noussut.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=39638
Israelin vuoret : Juudan hylkääminen
Israelin kuningaskunta hajosi 3000 vuotta sitten Garissimin vuoren juurella Efraimin tekemään valintaan hylätä Juudan kuningas. Pyydämme Garissimin vuorella anteeksi omasta ja Efraimin puolesta Juudan hylkäämistä.

Lähde mukaan rukousmatkalle Länsirannan alueella sijaitseville Israelin vuorille. Jumala valmistaa aluetta kauan kadoksissa olleiden Israelin pohjoisten heimojen paluuta varten. Ohjelmasarjan toimittavat Israelissa Jyrki ja Mia Valkeakari.

Ei varmaankaan sattumaa että Aralian kanssa lauleltu viisikielisestä kirjasesta melki yhtaikaa. On se upeeta kuinka meitä yhdistetään näin lauluin, psalmein ja kaikenlaisin tuumailuin. Hyvälle tuntui lukea että Aralia jaksoi olla laulelemassa ja kuntonsa niin hyvä että jaksaa kirjoitella tännekkin kuulumisia.

Rinen tuoma ajatus lampaan kylmettymisestä ajatutti, enpä koskaan tuuminut miten niin paksun turkin omaava voikaan olla viluinen..."Minkälainen on vilustunut lammas, voiko lammas oikeasti vilustua?" Etsin sen koko jutun joka puhutteli http://www.lohjanseurakunta.fi/163-lammas-viluinen
Hän vuodatti verensä Golgatalla meidän puolestamme. Nyt hän etsii vilustuneet lampaat voidakseen auttaa heitä ihmelääkkeillään]
Vain pisara Jeesuksen verta laulu alkoi soimaan mielessäni .....http://www.youtube.com/watch?v=-0KQUW60zXg
Lammas aihe on edelleen ajatuksissani ja etsin sellaista juttua jossa lammas kaatui selälleen sekä siinä olevaa opetusta kuinka vaikeaa on tämä ylös nostaminen jos ei ole oikea paimen asialla. Muistaako kukaan missä se juttu oli, joskus majiksessa varmaan linkki siitä.

Täsäpä tätä tuumailua tulikin, käväsen lähtiessä maistelemassa herkkuja joita Lasse on kahvilaan tuonut :lol:
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja