tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja rine » 03.10.2014 18:37

Rauhan tervehdys teille jokaiselle, minullakin oli junamatka Tampereelle, jossa tapasin tyttären, hän tuli hotellilta minut hakemaan kotiinsa kahville ja siitä illan mittaan menimme syömään
2h+k nimiseen ruokapaikkaan, tammerkoski oli padottu hotellimme kohdalta ihmiset kävelivät kosken pohjalla, lienee ollut puhdistusoperaatio, siellä asuvat tiennevät syyn.
Minulla on ollut alavireinen olotila, verenpaine heittelee, vilustaa ja murehduttaa työyhteisön jotkut henkilöt, en taida koskaan päästä näistä koettelemuksista, ihmiset elävät elämäänsä, en tiedä miksi koen usein itseni ulkopuoliseksi. Eva kirjoitti onnellisen tunteen välittyvän ja sen olevan Jumalan lapsen tuntomerkki :shock: Ei minultakaan mitään puutu mutta onnen kokemiseen on matkattava kauemmas: minun haavani löytyvät allaolevasta runosta, Jeesus Kristus on Herrani, vaikka niin monessa jään vajaamittaiseksi.

Miksi menen rikki aina
kun joku valitsee minut pois?
Miksi hylätty lapsi minussa
aina itkee kun joku menee
ohitseni eikä näe, ei kuule minua
kun joku ei ota minua vakavasti.

Menen rikki kun joku valitsee
minut pois koska se on kuva
poiskääntyneistä kasvoista
jotka eivät halunneet katsoa
minua, suljetuista korvista
jotka eivät halunneet kuulla
minua, sylistä joka ei ollutkaan
minua varten.
Leena Lehtinen

Elämän juna Elämä on kuin junamatka
Ihmiset astuvat kyytiin ja pois kyydistä. On jälleennäkemisen riemun asemia ja surullisten jäähyväisten asemia.
Syntyessämme astumme junaan ja tapaamme omat vanhempamme ja ajattelemme, että he pysyvät luonamme koko matkamme ajan.
Useasti totuus on kuitenkin valitettavasti toisenlainen. He astuvat pois junasta määrätyllä asemalla ja jättävät meidät yksin vaunuumme, ilman heidän seuraansa, turvaansa ja rakkauttaan.
Mutta kyytiin astuu aina uusia ihmisiä. Ihmisiä, jotka tulevat olemaan meille tärkeitä meidän jatkuvan matkamme aikana.
He ovat siskojamme ja veljiämme, ystäviämme ja muita mahtavia ihmisiä jotka tulevat rakastamaan meitä.
Joillekin junamatka on hauska kokemus.
Joillekin matka saattaa olla surullinen, lyijynraskaine matkatavaroineen. Jotkut taas ovat aina valmiita auttamaan matkatovereitaan.
Jotkut jättävät koti- ikävän jälkeensä… Toiset taas astuvat junaan ja jäävät heti seuraavalla asemalla pois ja antavat vain harvoille meistä mahdolliseuuden tavata heidät.
Joskus olemme yllättyneitä kun rakastamamme matkatoveri menee istumaan toiseen vaunuun ja jättää meidät yksinään jatkamaan matkaa. Onneksi kukaan ei pidättele meitä vierailemasta heidän luonaan toisessa vaunussa.
Joskus kuitenkaan emme voi mennä istumaan heidän viereensä koska paikan on vienyt jo joku toinen.
Mutta se ei haittaa, matkanteko on nyt vain sellaista; täynnä unelmia ja yllätyksiä, tapaamisia ja jäähyväisiä, joskus mukavia ja toisinaan pettymyksen tuottavia tapahtumia. Mutta muista….. …..paluumatkaa ei ole. Siispä tehkäämme matkastamme niin miellyttävä kuin mahdollista, teemmehän tämän matkan vain yhden kerran
Yrittäkäämme ymmärtää matkatovereitamme ja etsikäämme parhaimmat puolet heistä jokaisesta
Ymmärtäkäämme että jokaisena matkamme hetkenä voi olla aina joku joka tarvitsee ymmärtämystä
Me itsekin tarvitsemme tietyssä vaiheessa matkaamme jotakuta, joka ymmärtää meitä
Matkamme suuri mysteerio on se että emme tiedä milloin meidän on astuttava junasta pois. Emmekä tiedä milloin kukin matkatoveri astuu pois kyydistä. Edes hän joka istuu aivan viereen
Itse luulen että olen surun musertama kun aikani tulee astua pois kyydistä. Olen aivan varma siitä. Tulee olemaan kivuliasta sanoa jäähyväiset kaikille rakkaille ihmisille jotka olen matkani aikana tavannut.
Mutta olen myös varma siitä että joskus saavun Keskusasemalle, asemalle jossa tapaan uudestaan kaikki rakkaimpani, itse kullakin mukanaan enemmän matkatavaroita kuin matkalle lähtiessään. Ehkä olen matkan varrella voinut antaa heille omastani osan.
Rakkaat ystävät, tehkäämme matkastamme ikimuistoinen! Huolehtikaamme siitä, että jätämme jälkeemme kauniita muistoja.
Toivotan kaikille minun vaunussani istuville : Oikein mukavaa junamatkaa, Nauti matkanteosta!

Siunausta elämäänne sisaret ja veljetkin
rine

ViestiKirjoittaja rine » 04.10.2014 20:01

Päivä illassa oli aurinkoinen värikylläinen päivä. Pihamaa oli täynnä lehtiä joita haravoin ja vedimme ne pressun päällä lehtikompostiin.
Koivuissa vielä paljon lehtiä joten haravointia riittää. Kävimme läheisellä niityllä katsomassa kurkien välilaskupaikkaa, niitä oli paljon,
lähtevät lämpimiin oloihin talven alta. Alavireisyys jatkuu, sain levättyä kuitenkin viime yönä ja paineet olivat hyvät.
Siunusta teille jokaiselle

Mua tartu käteen, Herra, ja taluta, niin että pääsen kerran mä kotia.
En jaksa käydä yksin, vaan lankean.
Vie kanssas käsityksin,
niin uskallan, niin uskallan.

Sä armos, rauhas anna ain lohduttaa /
ja korpitiellä kanna mua uupuvaa. / Mä jalkojesi juureen nyt laskeudun
ja rakkautees suureen / taas turvaudun, taas turvaudun.

Jos tunnekaan en täällä sun hoitoas,
/ oot kanssain surun säällä, viet kotias. /
Siis tartu käteen, Herra, ja taluta,
/ niin että pääsen kerran / mä kotia, mä kotia.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 05.10.2014 13:30

Hiljaista täällä ollut, matkalla meju ja eva, annukka käynyt päivän sanan jättämässä, tiina viettänee sapattia.
Luonto keltaisena, tuuli irrottelee puista lehtiä joita sataa jatkuvana virtana maahan.
Lähden ulos katselemaan jos kiinnostaa haravoin takapihalta lehtiä, tyhentelen kesäkukka astioita ja pesen niitä puhtaiksi.
Näitä aattelen mitä sitten valmistunee..vointi on parempi.
Kun me istuimme orjina pimeyden
ja kuoleman varjojen alla,
nämä silmämme näkivät kirkkauden
ja me kuulimme riemastumalla:
On Messias syntynyt lapsille maan,
hän tullut on kuoleman karkottamaan,
hän vangit sen vallasta nostaa.
Jos vaivan ja tuskan on painama ken,
hän kutsuu sen, kuormia huojentaen,
ja orjuuden kahleista ostaa.
3. Hän on päämies, on johtaja taidollinen,
hän on kuolleitten elämä täällä
Hän on tie, hän on lohdutus murheellisen
ja sen ystävä maan tämän päällä.
Siis veisaamme riemuiten kiitosta nyt
Olet meidätkin uudestisynnyttänyt
ja antanut elämän meille.
Me kiitämme sinua, armollinen.
Käy luoksemme, riemumme taivaallinen.
Vie jalkamme rauhasi teille.
(siionin virrestä3)
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 05.10.2014 17:17

:D Rine on ollut ahkerana, kiitos siitä. On hyvä että joku pitää valoa ikkunassa tiellä kulkeville, että muut näkevät oikean suunnan. Syvällisiä ajatuksia ja lohdutuksen sanoja.

Eilen vietimme kaksi vuotiaan synttäreitä poikani luona. Sosiaaliset vanhemma olivat kutsuneet kavereitaan perheineen, siellä oli säpinää ja hyvää tarjottavaa. Lapset leikkivät ihan kiltisti keskenään. Mamma vain katseli ja nautti lapset ovst aina olleet lähellä sydäntäni.

Tänään oli pakko mennä auttamaan poikaani, joka puhalsi valtavia määriä syksyn värikkäitä lehtiä. Haravoin ja panin pusseihin lehtiä, niitä on liian paljon lehtikompostorit eivät vedä kaikkia. Syksy on ihana kaikkine väreineen. Varsinkin silloin kun on aurinkoista.
TIINA sinua kaivataan, mitä kuuluu. Jeesus olkoon kanssasi. Oli ihanaa että Araliakin kertoi kuulumisiaan.
Huomasin että minulle oli joku avulias ihminen laittanut kivan omena kuvan, se oli niin valoisa. KIITOS ! ! !

Lepo-päivä on Juutalaisen perinteen mukaan erikoisesti kiitoksen päivä. Aina huomaa ettei pidä Jumalaa kyllin suurena, Joka todella on tarpeeksi voimakas pitämään meistä niin hyvää huolta, että voimme hänelle jättää kaikki huolemme ja jättää ne myös sinne. Itse olen helposti huolestuva ja olen kantanut ihan liian suuria kuormia, vaikka olen rukoillut olen taas vetänyt huolet takaisin. Epäuskoa!!! Luottamukseen meitä kasvatetaan.
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 05.10.2014 17:30

Kuva
http://www.reijotelaranta.fi/viikon_tar ... n=86625255
"hon honk konk konk....
Ystävällinen ”honk, honk!” voi joskus olla paikallaan toinen toistemme rohkaisemiseen siihen, että emme olisi pelkkiä sunnuntaikristittyjä tai kulttuurikristittyjä vaan eläisimme uskoamme todeksi seitsemänä päivänä viikossa lähimmäisiämme palvelemalla ja Jeesusta seuraten ja hänestä kertoen.

Tervehdys Oronmyllyltä eli yksi majiksen kurki on lentänyt takaisin auraan ja yhdessä mennään. Rine on saanut olla etummaisena lennossa ja näin kirjoittamalla pitänyt auraa koossa ja toiset ehkä väsähtäneet tai ehkä loukkaantunett
Koodi: Valitse kaikki
Kun auran kärjessä lentävä lintu väsyy, se siirtyy taaemmaksi päästäen toisen linnun kärkeen halkomaan tuulta.
opetus:Jos joku linnuista sairastuu tai haavoittuu ja joutuu jättämään paikkansa sekä laskeutumaan maahan, kaksi muuta lintua seuraa sitä jääden pulaan joutuneen tueksi ja turvaksi. Ne pysyttelevät toverinsa rinnalla kunnes tämä on joko jälleen lentokykyinen tai kuollut. Sen jälkeen ne nousevat yhdessä siivilleen etsiytyen mukaan joko omaan tai johonkin muuhun sopivaan kurkiauraan.

Pikkasen kopsasin tosta linkistä mutta pyydän että lukisitte kokonaan siinä on niin hyvää opetusta. Tästä puhui Minna Rissanen Orolla ja etsin sitten tämän linkin josta hänkin oli aiheen saanut. Sekin aika jännä kun Rine oli kirjoittanut samoista linnuistavaikkei tiennyt että just samasta aiheesta me siellä kokouksessa kuultiin
Rine
Kävimme läheisellä niityllä katsomassa kurkien välilaskupaikkaa, niitä oli paljon,
lähtevät lämpimiin oloihin talven alta.
.
On todella mahtavaa huomata kuinka jutut nitoutuu yhteen johdatuksessa kun ollaan, vaikka eri puolilla maailmaakin niin meillä on sama opettaja Pyhä Henki.

Toinen oli tuo juna juttu jonka kirjoituksen Rine oli tuonut, siinä oli just niitä juttuja mitä junassa istuissa ajattelin. Kiitos kaikille että jaatte juuri niitä ajatuksia mitä kulloinkin koette.

Just äsken tulin junasta ja sen verran että pyörällä hurautin kotiin sekä laukun purin niin heti tulin tänne tervehtimään teitä. Tosi hyvät päivät oli taas kerran ja sai oppia paljon uusia asioita sekä koen että taas jaksaa.....

Mummotettava tuli käymään niin katkasen tämän tarinoinnin tähän mutta viieistään huomenna lisää tuliaisia :)

"Pysymällä yhdessä, rakentamalla keskinäistä yhteyttä ja pitämällä kiinni Jeesuksen opetuslapsilleen antamasta yhteisestä näystä kristityt kykenevät moninkertaistamaan evankeliumin leviämisen. Suotta ei Jeesus omiensa yhteyttä rukoillessaan sanonut perusteluksi, ”että maailma uskoisi”" (Joh.17).
( lainaus linkistä )
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 05.10.2014 20:52

Terviset teille unohtumattomat tuumailijat! :)
Olemme nyt Kroatiassa. Olemme ehtineet olla jo Montenegrossa ja Albaniassa. Kiinnostavia vanhat Euroopan maat. Ihmeellista miten hyvin ovat selvinneet monista sodista ja vaikeuksista. Albaaniassa oli ihmetyksen aihe punkkerit, joita vainoharhainen hallitsija oli rakennuttanut 700000 kpl ja upottanut kansan rahat siihen. nyt ne oitaisi puekaa, mutta se maksaa liikaa.
:) Taalla on viela ihan kesaista, yli 20 astetta ja juuri tulin uimasta. Kukat kukkivat ja monta valtavasti kukkivaa enkelinpasunaa olen nahnyt.
Huomenne suuntaamme vanhaan kaupunkiin ja sitten seuraavaksi Bosnia Hertzekovinaan.
Nyt ruoka odottaa ja pitaa olla tasmallinen.
Tapaamisiin taas joskus. Jaksakaa hyvin!
Teita siunaten Eva
eva

ViestiKirjoittaja meju » 06.10.2014 09:40

Kuva

Tervetuloa sinä Jumalan rakas <3
Tällä toivotuksella toivotan juuri sinut tänne tuumikseen ihan sisälle asti kirjoittelemalla tuumailemaan-Tuon runon joka luettiin Orolla, tämä on muistutus jokaiselle ettemme tiedä onko tämä viimeinen päivämme ja siksi tehkäämme niitä tekoja ja sanokaamme niitä sanoja mitä sydämellemme laskeutunt . Tahdon jakaa tuon " olet Jumalalle rakas " viestin niin että sen jokainen ymmärtäisi omalle kohdalleen.

"Jos tietäisin, että tämä on viimeinen kerta, kun
näen sinun nukahtavan, peittelisin sinut
huolellisemmin ja lukisin puolestasi rukouksen.

" Jos tietäisin, että tämä on viimeinen kerta, kun
näen sinun astuvan ulos ovesta, rutistaisin sinua
lujasti ja kutsuisin vielä takaisin halattavaksi.

Jos tietäisin, että tämä on viimeinen
tapaamisemme, minulla olisi toki aikaa sanoa
sinulle, että olet minulle tärkeä.

Jos tietäisin, että tämä on viimeinen päivä,
jonka me saamme elää yhdessä... Mutta, eihän tämä
vielä tähän lopu. Yksi päivä sinne tai tänne.

Onhan päivä vielä huomennakin, onhan?
Todennäköisesti on. Ehdin korjata laiminlyöntini.
Onneksi elämä tarjoaa loputtomasti uusia
mahdollisuuksia. Mutta siltä varalta, että olen
väärässä, eikä minulla ole kuin tämä päivä,
sanon, että olet minulle rakas.
Kaikki eivät näe huomista. Jollekulle tämä on
viimeinen mahdollisuus puristaa toinen rintaansa
vasten.

Miksi siis odottaa huomista, kun saman voi tehdä
jo tänään?
Jos huomista ei tulekaan, kadut katkerasti, että
jätit viimeisen hymyn hymyilemättä, viimeisen
halauksen halaamatta, että sinulla oli liian
kiire ehtiäksesi täyttämään toiveen, joka
osoittautui lähimmäisesi viimeiseksi..."

Eilen oli Amandakin piipahtanut kertomassa kuulumisiaan, hän oli saanut olla juhlimassa perhekunnan kanssa. Tosi tärkeää on että tuotte kuulumisianne ne niin virkistää monesti harmaata arkea.
Evan reissua ihmettelin että milloin hän noin kaus lentänyt. Piti selata juttuja taaksepäin että oliko maininnut reissusta löytyhän se sieltä- Näinhän se menee että lukee muttei ymmärrä-
Toivottavasti Tanjan migreeni helpottunut että pystyisi netinkin ääressä olemaan sen verran että jutun mille raapustaisi.
Tiinan tuumialuja odottelen juhlien välissä, taitaa taas jotkut juhlat alkaa siellä päin.....vai?
Araliakin piipahtanut kahvilan puolella, huomasin että kakkua oli iso pala lohkaistu :D

Olen vapaalla vielä huomisenkin eli aikaa on kirjoitella vaikka kuinka pitkiä juttuja mutta säästän teillekkin tätä kirjoitustilaa :idea: Koirulit tulee tänään muutamaksi päiväksi tänne kaupungin asunnolle seurakseni, mies menee jonnekkin maanpuolustukurssille. Sanonkin aina että jonnekkin....kun en muista minne, ehkä oli ihan täällä lähistöllä. Eipä mieheni ole paljoa viihtynyt täällä kaupungissa eläkkellee jäätyään, oisko viikkoakaan ollut vuoden sisällä. Käydessäänkin aina kamala kiire takaisin maalle kun ei ole mitään tekemistä ja aika käy pitkäksi. Hyvä toisaalta että on paikka missä touhuilla pieniä maatalon askareita sillä täällä ollessa olisi jos jonkinlaisissa yhdistyksissä jne... aika menis kokouksesta kokoukseen kierrellessä. Hänellä vaan niin erilaiset kokoukset kuin meikäläisellä :roll: mut hyvä näin.....

Tuliaisia Orolta:

Aion luottaa Isään Jumalaan!
http://www.youtube.com/watch?v=UNMsZUGWexw
Minna ja Jukka Pyysalo olivat viikonlopun Orolla laulattamassa meitä, he ovat tosi ihania ja hyviä.

http://www.youtube.com/watch?v=cOzjvCZrkW4
Minna Rissanen oli myös puhumassa

http://www.youtube.com/watch?v=tPWeykxg_P4
Sari Behm oli myös laulamassa ja puhumassa. Tämä video on näköjään kuvattu Orolla kesällä.

Aune-Inkeri oli emäntänä sekä piti tosi hyviä puheita.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.10.2014 11:48

Enpa nyt viela malta Mejun tuomia linkkeja katsoa......Laiskuus se on ollut syyna kirjoittamattomuuteen.

Jain viimeksi kai niihin tulossa oleviin kiikkutuoliöihin. Eka oli kurja, toinen meni jo aika hyvin. Niiden tarkoitus oli vain korjata uusia huimaushäiriöitä, eivät perusjutuun vaikuta, kun ei syytä ole löydetty.

Ja sitten siinä olikin jom kippur. Ei taida maailmassa muualla olla valtiota, jossa tuollainen päivä olisi. TV ja radio lakkaavat ohjelmansa yli vuorokauden ajaksi. Ei kovin paljoa muuta liiku kuin ambulanssit. Paitsi pyöräilevät lapset, ja joitakin aikuisiakin. Eipä juuri näkynyt autoakaan kauempana olevalla päätiellä.Erikoinen kokemustodella.

Jom kippurin päätöskokokuksessamme sanana olivat Hoosea14, 3
Ottakaa mukaanne sanoja ja
palatkaa Herran luo.
Sanokaa hänelle
Anna anteeksi kaikki rikokset,
ota meidät armoihisi,
niin me uhraamme sinulle
huultemme hedelmän.

Eilen minulla sitten oli silmälääkärin tutkimus.
Taitavat ainoa asia olla silmät, jotka päässäni ovat kunnossa,kiitos Herralle siitä.
Ihmeesti tämä lekuri muistaa meikäläisen. Sillä käskiviemään terveisiä L.K lle, suomalaiselle hoiturille, joka oli aikoinaan samalla silmäosastolla sairaalassa hänen kanssaa. Tämän hoiturin sukunimi muuten Kurki....ja luin aiemmin niistä Kurjista, tosi hyvä juttu.
Tämä lekuri myös kysyi, olenko menossa hiihtämään, kun minulla kävelysauva. Kerroin, että on myös kävelysauvoja,
hän oikein nousi katsomaan, sauvan alaosaa, ettei ollut sompaa!

Minulla oli aikomus jo eilisiltana kirjoittaa. Piti vain etsiä se juttu, josta aioin mainita teille. Mutta en löytänytkään mistään, jäi katsomatta mihin sarjaan kuului.
Lauantai iltana näes oli TV 7 ssa ohjkelma Jom kippurin sodasta Jumalan avusta ja ihmeistä. Huomasin, että olin joskus jo kuullut nuo, mutta niin vaikuttavaa, että kylmät väreet kävivät pitkin selkää ja myös itketti.
Ja tänä aamuna ollessani valmis aloittamaan, niin WIExplorer vain jatkoi sanomista ettei voi antaa tuota sivua eli Googlea. Meinasi menna yrityshalut, vika taisi olla modemissa, panin kiinni ja auki muutaman kerran, sitten suljin, ja päätin avata vähän myöhemmin. Näin, onnistui. :roll:
Käsiini tuli kierrossa ollut kirja, jonka jo silloin muinoin luin, nyt aloitin udestaa.
Se on Maw Lucadon Oman elämäni jättiläiset. Tosi mainio kirjaa, puhuu Daavidista, miten asiat voivat sijoittua meidän elämäämme, ja hänen käyttämänsä kieli tosi kivaa ja tuoretta. Suosittelen.

Kun kohdistat katsesi jättiläisin, kompastut
Kun kohdistat katseesi Jumalaan, jättiläiset kaatuvat

Tällaisin eväin eteenpäin, yhdessä teidän kanssanne.
Siunausta syksyynne.
Täällä ollut ihania öitä, saa vetää peittoa niskaan
eikä pivälläkään ole ollut liian kuuma
eikä vielä ole tarvinnut toisaalta alkaa lämmittää..... :roll

Ai niin, ja kiitos avattaren panijalle, tosi hieno ruskalehti.
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 06.10.2014 13:58

Tiina kirjoitti:
- - - - - - - - - - - - -
Ja sitten siinä olikin jom kippur. Ei taida maailmassa muualla olla valtiota, jossa tuollainen päivä olisi. TV ja radio lakkaavat ohjelmansa yli vuorokauden ajaksi. Ei kovin paljoa muuta liiku kuin ambulanssit. Paitsi pyöräilevät lapset, ja joitakin aikuisiakin. Eipä juuri näkynyt autoakaan kauempana olevalla päätiellä.Erikoinen kokemustodella.
- - - - - - - - - - - - -
Minulla oli aikomus jo eilisiltana kirjoittaa. Piti vain etsiä se juttu, josta aioin mainita teille. Mutta en löytänytkään mistään, jäi katsomatta mihin sarjaan kuului.
Lauantai iltana näes oli TV 7 ssa ohjkelma Jom kippurin sodasta Jumalan avusta ja ihmeistä. Huomasin, että olin joskus jo kuullut nuo, mutta niin vaikuttavaa, että kylmät väreet kävivät pitkin selkää ja myös itketti.

Tästä linkistä pääsee katselemaan Tiinan tarkoittamaa ohjelmaa, joka tuli lauantaina uusintana. Se kuuluu sarjaan Israel puhuu.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=12789
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 06.10.2014 14:10

Kiitos Tiina, nyt oli helppo lukea :)
Hieno ajatus tuo, että jättiläiset kaatuvat kun luomme katseemme Jumalaan. Tämä on niin tosi.

Olen Suomessa käymässä, meidän pikkukoira sai siskontytöltä ja mieheltään uuden ihanan kodin. Joskus elämässä tapahtuu hämmästyttäviä asioita ja yksi asia johtaa yhteen ja se toiseen ja... no, kyllähän te uskonsisaret ja -veljet tämän tiedätten :) Vaikka luopuminen on rankkaa, sai koiran jättää kiitollisuudella ja ilolla uuteen kotiin. Se oli heti tietoinen mitä tapahtuu ja hyväksyi asian.
Meillä on vielä tämä yksi koiravanhus, mutta se saa olla luonani loppuun asti. Tyttöjen kissat (pikkukoirakin oli toisen tytön, ei minun) saavat ja uudet kodit jos eivät saa vietyä sitten omiin opiskeluasuntoihin (tai vastaaviin) eläimiä. Kun minä menen tässä parin vuoden sisällä sinne Pariisiin kokoaikaisesti, ei meille jää miehen kanssa kuin koiravanhus, jos se vielä on elossa. Tämä helpottaa ihan kaikenlaista arkea vieraassa maassa, jonne lapsetkaan eivät kokoaikaisesti näillä näkymin ole tulossa. Kun ovat aikuisia/ melkein aikuisia tässä jo. :)

Siunausta kaikille!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja