tuumis

Lokakuu

Lokakuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.10.2014 08:20

Tervetuloa ♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 01.10.2014 10:09

:D Kiitos Meju :lol: kutsusta :P Lasse on .....Kuva

Mä en tierä kummosta on olla eläkeläinen ja mimmottis päi mä ny täsä kyökin jakkaralla makkaan :)
Hyvä puali on se ku voin kaikes rauhas fundeeraa...ja opetella katteleen elä-ke-läi-sen silmin maailmaa..
Tää uus kilometri pylväs on kyl ihmeitten ihme - Kiitos Herralle !!

Jumalakin ja Jeesus on tavallaan tehneet päivätyön ja nyt ne vaa odottaa kaiken suunnitelmansa toteutumista jonka PyhäHenki toimeenpanee maailmassa.
Ihmiselläkin on osansa yhdessä Pyhän Hengen kanssa miten vaan hän johdattaa ja siihen myönnymme :lol:

Kiitos kaikesta rukous muistamisesta Siunausta kaikille ja hallaukset päivitän :D
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 01.10.2014 10:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 01.10.2014 10:09

Kyllä eilen meinasi ihan suututtaa. Olin saanut jonkun häirikön ip-osoitteen ja minulta oli estetty foorumille pääsy. IP- osoitehan vaihtuu joka kerta kun sammutat vaikkapa puhelimen kokonaan pois minkäänlaisesta nettiyhteydestä. No, joskus käy niin, että saatkin jonkun ongelmia aiheuttaneen ip-osotteen ja sivuillasi voi lukea ettet pääse tästä syystä sisään.
Hätäpäissäni kirjoitin foorumille (ennenkuin älysin sulkea puhelimen ja tutkia netistä asiaa miksi näin on) ylläpidolle ja mejullekin yritin kirjoittaa. Ja viestini tuli bumerangina takaisin. Mejun osoite on ilmeisesti vanhentunut...? Laitahan meju uutta sähköpostiosoitetta minulle tulevaisuuden vastaavaisuuksien varalle. Muuten en saa teistä ketään kiinni ja luulette että olen vallan hyljännyt.

Enempiä en ehdi kirjoittelemaan, pojalla kohta lääkäri. Yritämme saada aikaa penisilliini-testauksille. Meillähön kolmelle neljästä tuli vauvana oireita penisilliinistä ja se on ollut kiellettyjen listalla. Nyt professori yliopistollisesta sanoi, että asia pitäisi verikokein varmistaa. mutta koska on tavalliinen asia, hän ei määrännyt kokeisiin. Täällä Ruotsissa lääkäriin pääsy on ihan hirveää. Lapset ovat lapsia 18-v asti ja joka tohtori hoitaa vain omaa tonttiaan. Ja se kamala soittamisrumba. Tällä hetkellä tyttäret eivät vielä ole saaneet aikaa (eikä ketään innokkaasti saa edes hoitamaan asiaa, niin on tyhmö systeemi täällä) ja itsellä lääkkeet kohta loppuvat...

Vaan, siukkuja siukkuja!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja meju » 01.10.2014 12:27

Kuva
Oletko vuorollasi vartioimassa?

Kuva tuli isona mutta halusin laittaa tämän ottamani kuvan Israelin vuorilta. Paikka on monille teille tuttu ja rakas Jadi. Luin ystävä lehteä joka kertoo kuulumisia täältä sekä myös suomessa vietetystä ystävän päiviltä jotka oli Kiponniemessä ja huomioikaa ne on ensi vuonna myös siellä eli jospa pääsisi sitten....
Hannalta oli rohkaiseva kirjoitus lehdessä ja näkyi Tiina sekä Amandakin olevan kirjoituksin mukana ;)
Kopsaan Hannan kirjoitusta pikkasen teille tervehdykseksi ja rohkaisuksi, uskon ettei hän pahastu sillä uskon että saman kirjoittaisi tännekkin.
Tässä sängyssä maatessani olen kysellyt miksi Herra salli minun halvaantua, vaikka Hän on minun linnani ja kallioni ja turvapaikkani, joka on luvannut suojella minua kaikelta pahalta ja vihollisen hyökkäyksiltä. Halvaantuminen ei siis voikkaan olla paha asia, vaan kuuluu Hänen hyviin suunitelmiinsa. Se ei voi myöskään olla rangaistus synneistäni, koska Jeesus on jo kantanut rangaistuksen ristillä riippuessaan sillä "rangaistus oli hänen päällänsä" Jes 53:4- tietysti se voi olla opetus. Sillä olen aina halunnut oppia lisää, mutta tämä on erilaista oppimista. Minun pitää oppia nöyryyttä jota Mooses oppi paimenessa ollessaan. En siis voikkaan olla itsenäinen ja tasa-arvoinen nainen, kuten Suomessa, vaanLähi-idässä minun tulee muistaa ottaa paikkani, tietäen että olen mitätön pakananainen, joka pyysi Jeesukseltsa apua tyttärelleen. Minun tulee esittää mielipiteeni nöyrästi ja rakkaudellisesti, vaikka kokisin olevani oikeassakin. Uskon myös, että Herra halusi siirtää minut kotirintamalle yli 40 vuoden eturintamapalveluksen jälkeen olen saanut nähdä Jad Hashmonin vaiheet ja nyt on on tullut uusi kasvun vaihe, josta kiitän suuresti Herraa sillä Hän on yksin sen tehnyt

Kyyneleet virtaa kun kirjoitan tätä Hannan tekstiä , tässä on sanoma meille kaikille oikeasta nöyryydestä kuinka koettelemustenkin keskellä kokee ja ymmärtää Jumalan rakkauden ei syyttäen vaan nöyrästi kiittäen luottaen Jumalan lupauksiin ja kantaviin käsivarsiin.

Luin aamulla tämän tekstin joka sopii hyvin meille kaikille rohkaisuksi alkavalle kuukaudelle ja etenkin jos tulee aika että on niin yksin ja säätkään ei ole suosiolliset
Kaikkein kirkasvärisimmät kukat kasvavat korkeilla vuorilla, missä on ankarat sääolot. Jos kristitty on Jumalan käsissä, kaikki elämän vaikeimmatkin koettelemukset vaikuttavat hänen parhaakseen. Tie kirkastuu kirkastumistaan Jumalan johdatuksessa
Tätä juuri Hannan kirjoitus välittää, samoin Aralia on tuonut kirjoituksissaan samaa kirkastumista elämässään.

Hyvä kun Kyökkipiikakin pääsi sisälle ja häiriköt linjoilta poistuneet. Ihmettelin tuota osoitteeni vanhentumista, pitäis sen kyllä toimia mutta laitan koe postia ja toisen osoitteen jos jokin häikkä postissani. Kaipailinkin että missä viihdyt kun ei meidän seurassa :lol:

Lasse on onnellinen mies kun nyt päässyt vapaalle palkkatyöstä mutta työtä varmaan riittää sellaista jota aina aikonut tekevänsä kun alkaa elämään sitkun eloa, yritä nyt toteuttaa näitä haaveitasi jHs.

Jotenkin taas alavireessä mieliala ja olotila mikään ei innosta eikä kiinosta. Tämä on tosi tuttua mutta töihin lähden illaksi niin kyllä se siitä......Mieliala on ihmeellinen että se heittelee ainakin itsellä sinne sun tänne vaikka kuinka yritän ajatella kuinka hyvin asiat on yms. Tsemmpailen tälleen kirjoittamalla itseäni ja olevinaan muitakin ...teitä lukijoita :o , taitaa päinvastoin olla että huokailemaan rupeatta kun tolkuttomia sepustuksiani luette.

Rukoillaan että saamme jatkaa tättä tuumaus foorumia edelleen ja kirjoittajia piipahtaisi päivittäin sekä lukijoitakin. Pyydetään että saisimme taivaallista mannaa jaettavaksi ja myös itse tulla ravituksia .
Olette tärkeitä!
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.10.2014 16:45

Toivottavasti, Meju, me ei kukaan huokailla toisten tekstejä lukiesamme, ainoastaan ylöspäin niitä tarpeellisia asioita. Ei meidän tatvitse näytellä muuta kuin mitä milloinkin olemme, mutta armosta armoon, voimasta voimaan. Se Jesajan kirjan kohta, jossa puhutaan uudesta voimasta, on oikeastaan vaihtaa voimaa, eli saamme pyytää vaihtavamme oman voimamme Jumalan voimaan.
Myös Kyökkipiian kanssa huokaukswissa ylöspäin, on sitä oppinut ymmärtämään vähän vieraassa maassa oloa ja monenlaista rumbaa.
olin tänään fysioterapeutilla pääni kanssa, uusia tutkimisia ja juttuja. Nyt tuon hoidon jälkeen pe aamuun asti ei saa päätä panna alas, eli pää pystyssä pitää yrittää kulkea. Ei ollut antaa sellaista tukea, kehoitettiin vain panemaan huivi, nyt onkin monin kerroin Tallinnasta ostettu pellavahuvin kaulasa, leuan alla solomussa. Eikä siinä kaikki, kaksi yötä kaskettiin nukkua nojatuolissa, kun ei sitä ole, nin keinutuolissa. :mrgreen: Tässäkin pitää sanoa, että kaikki minä voin, ainakin yritän, hänessä., joka minua vahvistaa.Oppimista ikä kaikki todella, myös sen odottamista, miten JUmala auttaa.
Aika aikaa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin, oli eräällä ystävälläni tapana sanoa. Myös saarnaaja sanoo, että aika on itkeä, aika nauraa. Molempien keskellä Herra on sama, vaikkasiltä ei tuntuisikaan....silmienpyörittäjähymiökateissa????
Lauantaina juutalaisilla on suuri sovintopäivä, muslimeilla uhrijuhla, täsysin vastakkaiset luonteeltaan, pyritään katsomaan, miten vältyttäisiin provosoinneilta.
Kirjoittamisiin, kun pe pitäisi saada tämä kauluri pois, niin ehkä tunnelmista juhlien puitteissa jotakin. Näillä näkymin kirjoittamisiin, ja hyvää viikonlopun alkua.
Tiina

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 01.10.2014 17:22

Meju, tosi outoa ettei toiminut osoite. Ehkä se oli koko juttu vaan sitä että elä sinä Tanja aina kaikessa hätiköi ;)

Tiina, voisitko vähän jakaa noita tekstejäsi niin, että tulee pienempiin kokonaisuuksiin. Vaikka kolmeen tai neljään sopivasti katkeavaan osaan. Olisi helpompi lukea. Monella käy niin ettei jaksa lukea tekstejä jos niitä ei ole yhtään jaksotettu. Ja sinulla on paljon hyvää ja tärkeää asiaa kirjoituksissasi ja olet ihailtavan ahkera täällä.
En tiedä johtuuko migreenistäni vai mistä, mutta itselleni on vaikea lukea tekstiä joka on kirjoitettu kokonaan pötköön.

Toivottavasti en loukannut <3 koska todella haluan lukea mitä kirjoitat. Nyt se on minulle vähän raskasta (silmilleni).
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.10.2014 20:35

En loukkaantunut, Kyokkipiika. Sita vain ei aina tule ajatelleeksi, miten toisille olisi parempi. Kone joskus katkoisi itsestaan,mutta......
Olen ehka ollut ahkerasti taalla siksi, etta kulkemiset ja liikkumiset olleet vaikeita, vaikka myos kirjoittaminen ja lukemnenkin joskus.
Mina kylla usein luulen vain hopottavani omiani!!!!!!
Mutta Herra kanssamme, kaikkien!
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 02.10.2014 14:15

Minua ei yhtään haittaa Tiinan kirjoitus pötköön, suurempi homma on arvuutella hänen ulkolaisia aakkosia ;)
Tiina on ahkera tuurikirjoittaja ja hyvin ymmärrän hänelle olevan tärkeää sanottavaa yhdellä kertaa :)

Olenkin jo pitkään arvuutellut Hannan yleiskuntoa kun kukaan ei ole tarkemmin kertonut hänen halvauksesta paitsi nyt Meju - Kiitos!

Lassella & Maikalla on tänä iltana Kulttuuri kohtaaminen Somerolla Olavi Virta musikaali.
Josta jatketaan puukylään viikoksi asumaan kohdataksemme Ensiviikon alussa kummityttömme ja hänen elämänkumppaninsa Florin.
Florin on kotoisin Romaniasta ja he tapasivat toisensa yhteisen työn kautta Kyproksella.
Ensi alkuun olin hiukan varauksellinen mutta sitten rukoilin Jumalalta vastauksia ja johdatusta.
Florin on osoittautunut varsin ahkeraksi työtä pelkäämättömäsi ihmiseksi ja hänellä on selkeä Jumalan johdatus elämässä.
Hän on Kreikkalaiskatolinen kristitty.Lyhyessä ajassa oppinut Suomen ja Ruotsin kielen.

Näin on taas menoa eläkeläisillä :)
Eilen oli ensimmäinen eläkepäiväni ja teimme Maikan kanssa monta yhteistä käytännön asiaa, yhdessä totesimme
kuinka on helpompaa ja luontevampaa elää samassa vuorokausi rytmissä joka pääosin keskittyy päiväsaikaan.

Jumalan armorikasta Siunausta kaikille ja nähdään taas <3
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja eva » 02.10.2014 20:01

:) Tervehdys teille kaikille! Onnellisen tuntuista täällä ja se on Jumalan lapsen tuntomerkki. Ollaan tyytyväisiä oloihimme.
Tällä viikolla monenlaista. Saimme opetusta oikeasta ja väärästä syyllisyydestä. Se on kuulemma väärää syyllisyyttä, kun kerroin esimerkin, että yhteen aikaan olin syyllistynyt, kun olen pohjalainen. :oops: Tuntui, että en kehtaa kellekään sanoa olevani sieltä. Se aika oli Tuurin kirjojen ilmestymisen aikaan. Ei se minua sitten suuremmin haitannut. Emmehän me voi vaikuttaa, missä synnymme ja milloin.
Kevennykseksi sanoin sitten, kun Pekka oli aina syyllinen koulussa kaikkeen. Opettaja opetti Jerikon muurien sortumisesta. Silloin Pekka sanoi: En minä ainakaan ole syyllinen. Opettaja meni ja sanoi Pekan isälle, että kun Pekka tuolla tavalla sanoi. Isä sanoi, että jos Pekka sanoo, ettei ole niitä hajottanut, se on varmasti silloin niin. Opettaja meni rehtorille kertomaan, miten Pekka oli sanonut. Rehtori sanoi, no, jos tilanne on niin, sovitaan, että kuntayhtymä korvaa kaikki kulut. :lol:
Tänään kävin tervehtimässä meidän emeritius piispaa. Hän oli sairastunut. Vielä vuoden vaihteessa kävimme heillä kylässä. Jumalan palvelijaakaan ei säästetä koettelemuksilta. Iloitsivat, kun saivat marjoja.
Nyt on laukut pakattu ja yöllä lähdemme Kosovaan ja sinne kiertelemään, jHs. Jos netin tapaan, voin moikata.

Huomenna Suuri sovintopäivä. Meillä Raamattupiirissä kysyivät, miten ne viettää sellaista päivää?
"Kiitä Jumalaa Hänen sovituksestaan
Jeesuksen veren kautta. Rukoile, että
Israel ottaa vastaan tämän sovituksen
kertakaikkisesti. Sananlaskut 16:6
Olkaa siunatut ja kiitos teistä jokaisesta!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 03.10.2014 14:01

Matka....
Junassa istun körötellen kohti Oronmyllyä, ystäväni kanssa naistenpäiville reissua tekemässä. Juuri kuuluttivat että olemme Kiteellä joten vilkutukset Lissulle ja Olalle *vilkvilkvilk*
Hiljaisis on nämä matkaa tekeväiset ei kuulu puheen sorinaa vaan jokainen keskittynyt joko lukemiseen, puhelimella tekstausta ja yx mummo tabletilla naputtelee :lol: Ystäväni nauroikin äsken että on kyllä outoa porukkaa nykyisin junassakin matkaavat, ennen kuului jutustelua js eväspapereiden kahinaa....

Mikä onkaan itsekukin tämän päivän matka....rukoukseni on että olisimme kaikki samassa junassa joka vie perille asti. Matkustajina olemme erilaisia ja lupa ollakkin....hyvä olla myös tarkkana kuulutusten suhteenkin sillä toisille tulee poistuminen nopeammin mutta silti perillä .....hmmm

Kaunis ilma täällä päin, luonto pukeutunut värikkyyteen jota ihastelen junan ikkunasta. Kiva kun olette kirjoitelleet kuulumisianne niitä on mukava lukea. Otin tuliaispussukan mukaan ja kerään teille uusia juttuja pussukan täyteen.
Heipat kaikille!
meju
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tuumailuja