tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja eva » 26.09.2014 23:00

:) Heipä, hei! Ihan kummallista. Sain puhelun " taivaasta". :shock:
Meillä oli raamattupiiri ja siellä rukoilimme yhden puolesta, joka oli Kuopiossa leikattavana. Kun kävelimme kotiin, soi puhelimeni ja leikattu soittaa. Puhelu katkesi ja , kun pääsimme rauhalliseen paikkaan, soitin. Varattu oli. Sanoin, että ainakin on elossa. Sitten tuli soitto kävelykaverilta, että raamattupiiriläisemme oli kuollut leikkauspöydälle. Vielä illalla sain puhelun kuolleen puhelimesta. Hänen siskonsa tyttö soitti uudelleen, kun päivällä oli yrittänyt. Olipa tilanne outo, mutta ihan ymmärrettävä. Ystävämme oli taitava, Herran palvelija. Hän oli säilönnyt puolukat ja olisi vielä halunnut elää, mutta oli valmis lähtemään.
Eilen meillä oli ihania vieraita. Melkein neljä tuntia vierähti. Sairas ystävämme oli niin iloinen ja juttelikin. Sitten pöydässä tuli sairaskohtaus. Mies niin rauhallisesti piti kiinni kädestä ja rukoilimme, siunasimme kätten päällepanemisella. Kohtaus meni ohi ja hän oli taas iloinen. Lähteissä hän hiljaa lauloi minulle: "Kun Jumala sanallaan sinutkin loi. Hän tarkoitti samalla näin: Sä arvokas oot sä osaat ja voit. Mä tuollaisna rakastan sua." Kyllä tippa tuli silmään ja sydän jyskytti, että hän, sairain, näin huomioi toisia. :)
Tätä me lauloimme melkein joka kerta pyhäkoululaisten kanssa ja "sinutkin" sanan kohdalle jokaisen oma nimi. Vuorotellen istuivat nojatuolissa ja punainen pieni sydän tyyny sylissä. Se oli ihanaa aikaa. Voi, kuinka on ikävä niitä ihania pieniä ( silloin ). :o Nyt kaikki tuumislaiset laulamaan tätä ja uskomaan se todeksi. Suuntunnustus!
Raamattupiirissä tänään luimme Room. 9. Israel ja Jumalan lupaukset, Jumalan vapaa valinta. Keskustelimme kovasti ja tyydyimme Jukka Norvannon selityksiin asiasta.
Nyt tuo kävely ystäväni soitti ja kysyi, saako nimetä meidät asioiden hoitajiksi, kun hän kuolee. Tottakai lupasin, ja sanoin että jos on meissä "tolkun tolkkua". Kyllä nyt on kuoleman asioita tullut. Mutta pitäähän ne olla kunnossa ja "Koskaan ei tiedä onko aikaa paljon tai vähän."
Jeesus kutsuu meitä "Olemaan kanssaan." Siinä ykkösasia ja sitten vasta valtuutukset ja työt. Mark.3:14
Herra on hyvä ja haluaa hyvää sinulle ja minulle!
"Käy Herra meitä siunaamaan"
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.09.2014 19:14

Täyttypä sanoa, että Saarnaajassa on oikeat sanat, että joutuvat ne vuodet,joista sanot,Nämä eivät minua miellytä! Yksi hesalaisista ns. naiselaisista kaatui, löi päänsä ja olkapäänsä pahasti. Olkapäässä kova kipu, eivät kipupilleritkään auta. Nyt pohtivat, että pitäisi ehkä leikata. Lääkäreille viisautta pyydetään. Sain sananpaikan psalmista 4,Tietäkää,Herra on erottanut hurskaan itseään varten.Hän kuulee, kun huudan häntä.
Jeesuksen lahjavanhurskaus meissä, hänessä meidät Jumala erotti meidät itseään varten. Siksipä hän kuulee, kun huudamme hänen puoleensa. Omaistemme ja ystäviemme puolesta, ja itsemmekin puolesta.
Tänään oli taas sapatti kokous, julistaja on myös taiteilija, joten aina en ymmärtänyt hänen yhdistelmiään, tai teologiaa, mutta loppu oli selvä, Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, julistaa pelastusta ja sanoo Siionille, Sinun jumalasi on kuningas, Jesaja 52, 7. Ja tätä sanomaa julistetaan jo tänään. niin ja amen. Jos emme aina kaikkea ymmärrä, mitä kuulemme, niin ei se haittaa, kunhan ymmärrämme tärkeimmän. Meidän jumalamme, Jeesus, on kuningas.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 27.09.2014 22:10

Aamulla olin varhain ylhäällä satoi kaatamalla vettä kun koira vaati ulos. jatkoin kumminkin uniani ja heräsin äidin soittoon,
eli puhelin toimi ja toistaiseksi ei uutta hankittu, ilmeisesti myrsky on aiheuttanut jotain ongelmia elisalle ja vaikutti puhelinyhteyksiin.
Säilöin tänäänkin, joten eiköhän se nyt ole tässä.

Katsoin ohjelman naiseuden paineista, Salme Blomster
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=14275

Siunattua vikonloppua jokaiselle

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja meju » 29.09.2014 09:23

Ilo ja kiitollisuus
ps 100:2 kehoittaa palvelemaan Herraa ilolla ja tulla hänen eteensä riemulla.

Millaisin tunnelmin olet tänään, onko helppoa iloita ja löytää niitä kiitollisuuden aiheita..., näitä funtsailin tänne kirjoittamaan tullessani. Fb ssä on aihe jossa pyydetään listaamaan mistä olet kiitollinen. Tosi helppoa ehkä tuumit, mutta laitappas kirjalliseen muotoon ja yleisesti luettavaksi.
Ajattelin laittaa olen kiitollinen kun olen Jeesuksen oma, mut se olikin vaikea juttu kun ajattelin että monet uskomattomat fb kaverini eivät ymmärrä ja sukulaiset häpeävät "julistustani". Tästä tuli tämä Jeesuksen sanat kuka kieltää hänet ihmisten edessä niin hänkin on kieltävä Isän edessä.
Tälläisiä juttuja sitä kokee somessa ja haluaa olla monessa mukana niin ettei poistettaisi kaveruudesta vaan saisi viisautta oikealla hetkellä kertoa tätä sanomaa joks tuo ilon sekä riemun.
Kuten huomaatte tykkään someilla ja haluan näin evankelioida jHs. Kyllä kaikille fb kamuille tullut tiedoksi ketä seuraan ja se että Jeesus on Herrani, myös I ♡ Israel tullut selväksi :)

Maalla olen ollut pari yötä, kohta lähtösiivouksen aika ja illalla vesijumppa. Perunat sekä porkkanat nostettu maasta. Pottuja tuli ehkä 20 kg mutta porkkanaa ei varmaan kuin 2kg, nopsaan oli ne nostettu. Olipahan oppia sekin ja ensi vuonna uudestaan. Tomattejakin sain 8, eli ei ihan talven yli omin eväin päästä....
Papu koiruli on jo terve, leikkii kovasti ja yhtä virkee kuin ennenkin. Kiitollinen olen että sai jatkoaikaa elämälle. Todellakin koin että Jumala auttaa myös eläintä kuten sanassa sanotaan.

Eilen yritin kirjoittaa tänne mutta tabletissani joku vika että kirjaimet jummiutu enkä voinut kirjoittaa. Nyt taas toimii normaalisti......
Joudun lopettamaan kesken kirjoituksen kun tuli hälytys töihin.....eli siivous jne tehtävä nopsaan.

Riemua ja iloa päivääsi!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.09.2014 16:00

Meju mainitsi tuosta Jeesuksen omana olemisesta, niin ajattelin kyllä, että en kovin paljon ole omaisteni kanssa puhunut Jeesuksesta, Jumalasta kyllä, mutta nyt täytyy joskus heille panna jotakin Jeesuksesta, ajattelevat varmaan, että vanhuudenhöperyyttään Tiinasta tullut joku hihhuli!. Joka tapauksessa Jeesus on tärkein.
Tällä viikolla on ihanaa ilmaa pitänyt, päivisin vain plus 25 ja töllä vähemmän vielä, että voi rauhassa vetää peittoa niskaan. Ja kun on pitänyt nyt poskea hautoa lämminvesipullolla, niin vielä riittä sama pieni pullo sen jälkeen jalkateriin, vanhuuden vaiva seekin, että niitä palelee aina! Mtähemmin talvella jalkoihin tarvitaan isompi kumipullo, ihanaa, että niitä on.
fb n puolella kirjoitin mustista koirista, hylätyistä, pennuista tai vanhemmista. Ne eivät oikein kelpaa täällä, syyksi sanottiin, että ehkä mustan kissan taikausko siirtynty koiriin, tai sitten musta ei sovi sisustuksen väriin. Mutta järjestävät erikoisen päivän, jolloin voi adoptoida mustan koiran.
Tämän kylän ihanin koira on kyllä musta, ainoa jonka suon olevan vapaana. Yleensä näen sen parkkipaikan liepeillä, makaa sopivaksi mäkemässään paikassa, vaikka keskellä tietä, ja vilkuilee vain vähän sitten, että ajaakohan tuo auto pälle vai kiertääkö. Ei hauku ketään, heilauttaa häntäänsä kun sille puhuu tai rapsuttaa. Yleensä en lähesty koiria, mutta tätä kyllä. :lol:
Muista kiitoksenaiheista kirjoitin fb ssä, mutta tuihan niitä tässäkin.
Muistamisiin!
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 29.09.2014 22:32

:) :) "Olet Luojan kaunein ajatus." Tämä laulu tuli mieleen, kun tuumikseen marssin.
Lauantaina sain ihailla mökillä toivetta, jonka saaminen kesti vain 30 vuotta. Eli pojat olivat panneet levyn astianpesupöydän taakse. Siinä oli vain maalattu levy ennen. La meni syystöissä. Ajoin kotiin ja mies jäi omaan "retriittiinsä". Nuoriso meni sinne ja sai kyydin kotiin. Minä olin avustustehtäviin lupautunut kirkkoon.
Kun ei ole hyvä muisti, tarvitaan jalat, joilla voi taas hakea unohtuneita tavaroita. Nyt su tarvin myös autoa. :lol: Olin kutsunut kaksi ystävääni kirkosta kotiini syömään ja hain heidät "meidän kirkkoon." Stailasin aamulla ja tein ruoan uunikuntoon ja ajattelin, että panen viimeksi sen sinne, ettei ole liian kauan. Istuin jo kirkon etupenkissä, kun pälkähti päähän, että unohdin panna uunin päälle. Syöksyin autoon ja kotiin, ruoka uuniin ja takaisin kirkkoon. Olin tosi nopea ja auto tarpeen. Matka ei ole kylläkään pitkä. Saimme kuuman ruuan ja nauru maistoi.
Huomenna sitten päiväkahvit ja kuulemme syyllisyydestä.
:)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 30.09.2014 11:02

Kuva
Syyskuu hujahti ja huomenna kirjoittelemme lokakuun tekstejä jHs. Toisaalta aina elämme niin kuin viimeistä päivää sillä emmehän kukaan tiedä milloin aikamme loppuu tässä ajassa , kuitenkin tiedämme elämä jatkuu Jeesuksessa Kristuksessa.
Tiina toikin nimen tärkeän jota on tärkeä pitää esillä ja kertoa hänestä kaikille sekä kaikkialle myös tänne nettimaailmaan. Jumalasta on helppo monenkin puhua mutta nimi Jeesus jakaa jo mielipiteitä. Itsekkin uskoin Jumalaan ennen uskoon tuloa...hmmmm mutta nimi Jeesus oli sellainen että koin en tarvitse muuta kuin taivaan Jumalan hmmmmm. Uskoon tulin vasta sitten kun ymmärsin että Jeesus on nimi yli kaiken ja vain hänen kauttaan meillä on yhteys taivaan Jumalaan josta tuli Isä taivaan. Kellä on poika hänellä myös Isä.

Mietteet taas heittelevät sinne sun tänne kuten tavallisestikkin. Ensinnäkin toivotan Lasselle ONNEA synttärin johdosta, kuuluikohan kun noin kovasti huutelin. Saas nähdä tuleeko kakkua kahvilaan :lol:

Uimassa käväsin aamu kuudelta ja siitä asti olen hereillä ollut. Aloitin katsomaan sitä Valkeakarien ohjelmaa "Kuningaskunnan paluu" , olen nyt jakso 5 menossa. Ihmeellistä koko juttu oikeesti. Koskaan aikasemmin ei ole kiinostanut niin paljon kuin nyt nämä asiat joista ohjelmassa kerrotaan, en myös ole ymmärtänyt mitä tämä Juudan ja Efraimin yhdistyminen tarkoitta, mitä yhteyksiä tuhlaaja vertauksella on tähän jne.... Aikasemmin kun kyseinen ohjelma tuli niin en ollut kiinostunut ja nyt ihmettelen miten olen ollut sokea. Tosin ymmärrän kuten amandakin kirjoitti että Herra avaa asioita ajallaan sekä tavallaan kullekkin sitä mukaa kun pystyy omaksumaan ja oppimaan. Valtava halu oppia lisää ;)

KuvaRine toi tälläisen kuvan joka välittää sitä välittämistä. Rinen näin livenä lauantaina kun käväsi työpaikallani. Tuli just tälläinen olo kuin kuvasta välittyy eli aivan kuin lämmin kaulaliina on yhstävän hymy ja läsnäolo. Harmi vaan kun ei aikaa monta sanaa vaihtaa mutta hymy kertoo enemmän kuin monta sanaa <3
Tämä tuumis on myös kuin kaulaliina joka yhdistää meitä toisiimme.
Odotan niin innolla teidän kaikkien jutusteluja joita onneksi on riittänyt vielä niin että foorumi on pystyssä pysynyt. Kiitos kuulu ylimmälle ylläpitäjälle Jeesukselle HALLELUJA!

laitan lopuksi päivänsanan kalenterista jota jäin mietiskelemään, ehkä tässä on sinulle myös sanoma.

Niinkuin kotka kiihoittaa pesuettaan lentoon ja liitelee poikastensa suojana, niin hän levitti siipensä, otti hänet ja kantoi häntä sulillansa.
Herra yksin johdatti häntä, eikä hänen kanssansa ollut ketään vierasta jumalaa.
5Moos 32:11-12
Kun Jumala laskee kuorman päällesi, Hänen oma käsivartensa on allasi sinua kannattamassa
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.09.2014 15:33

Kerran joku sanoi, olisko ollut perati Hanna, etta laakarissakayntien rumban jaksaakseen pitaisi olla terve. :P Ja silloinhan sita ei tarvita.!
Sunnuntaina olin jossain suu- ja leukaklinikalla, olisin jo saman paivana paassyt omalle laakarille, en jaksanut, mutta tanaan olin. Nyt pitaa alkaa tilata aikaa kuvaukseen, sitten taas leukaklinikalle...ja sitten olisikin jo aika tilata silmalaakariaika.....mutta eipa saa hulehtia niin pitkalle, paiva ja hetki kerrallaan.
Posti ollut lakossa jo jonkin aikaa, mutta silloin talloin jotakin on tullut perille, jotakin taas jonka pitaisi olla jo tullut, on viela matkalla tai kateissa jossain. Mutta toivottavasti tulee aikanaan, kunhan odottaa karsivallisesti. T'm' l'pp'rikin taas temppuillut, mutta alkoi sitten toimua, vaikkakin tavallista hitaammin. Mutta kumminkin.
Jannite kuuluu uskonelamaankin, kertoi eilen tullut Uusi Tie. Ja totta on. Kun Raamattu sanoo, etta meita kuullaan kotha, tai vastataan kohta, niin se ei aina ole meidan aikataulumme, vaan Jumalan.
Joka tapauksessa lupaus kuuluu, etta kaikki me voimme hanessa, joka meita vahvistaa. :roll:
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja