tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja eva » 24.09.2014 22:51

Juuri, kun sain tämän auki, tuli viesti. Eräs mies pyytää rukousapua. Keväällä soitteli paljon. Sanoin, etten osaa enää auttaa ja yritin neuvoa muita apuja. Miten minun pitäisi menetellä? Olen kuunnellut ja rukoillut. Nyt menen soittamaan ja yritän jatkaa teidän tervehtimistä sitten.
eva

ViestiKirjoittaja rine » 24.09.2014 22:54

Joskus elämä vie työn ja kodin väliä kulkiessa monissa erilaisissa vuoroissa niin ettei voi kuin kaatua sänkyyn ja yrittää levätä.
hämmentyneenä ajattelin että kuukausi sitten kävin uimassa ja nyt on lumipeite ympärillä,
pihapensaat ovat nöyrinä kumartaneet lumen painosta ja isommatkin lehtipuut, pihlajat, marjoineen ovat taakoittuneet niin,
että osa oksista on katkennut ja ne retkottavat odottaen korjaajaansa.
En ole pyörällä liikkunut ja aikaa bussilla mennyt lumisateen sähkökatkosten ja kaatuneiden puiden hidastaessa matkaa,
mutta nämä päivät olen katsonut maailmaa toisenlaisin silmin, ihmisten käyttäytymistä, löytyykö joukkovoimaa ja joustoa
kun sähköt ovat poikki. teiden ritarit pysyivät näkymättömissä :o tätä hämmästelin neljän ruuhkassa, kun liikennevalot eivät toimineet,
kolmion takaa tulevalle ei meinannut tulla vuoroa ollenkaan...
Herra siunatkoon teistä jokaista, lissulle voimia viimeiseen rutistukseen, siunausta perhekunnalle, erikoisesti odottavalle äidille,
Olen iloinnut kirjoituksistanne niissä on aina jotakin pysäyttävää, Herran kosketusta teidän jokaisen elämään.

Eva huomasin että olit käynyt, Herra anna sisarelle sanoja joilla voi tätä soittajaa rohkaista elämässä eteenpäin.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 24.09.2014 23:11

Rauhaa teille ystävät :!:
Mejun nimi komeilee, täytyy vähän saada amandaakin näkyviin..... :lol:

Syksyn piirit alkavat pyöriä, minä en monessakaan jaksa juosta, mutta aina löytyy joku mukavaja lyhyen matkan päässä. Täällä on nyt raamattukodin kokous joka on tässä lähellä. Aion ostaa myös sen Jesajan kirjan, jonka mejukin on ostanut. On avartavaa lukea tekstiä joka on mahdollisen lähellä alku kieltä. Danielissa sanotaan että lopun aikana Jumala avaa uudella tavalla kirjoituksia. Danielinkin piti lukita kirjan sanat DAN.12:4. Toivottavasti saisin uutta intoa Raamatun lukemiseen.

Hanna on ollut viime päivinä pirteämpi hän oli yli viikon tosi väsynyt, ei jaksanut paljon keskustella. Mutta eilen oli pirteä tyttö taas vastaamassa. Toivoo että saisi uuden tietokoneen, kun nykyinen on jo liian vanha ja hidas eikä toimi kaikiltaosin ollenkaan. Rukoillaan että se järjestyy ja saisimme Hänen omia tektejään tänne. :P

Siunausta joka hetkeen työssä ja vapaalla. Rakennamme Kristus kalliolle !
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 25.09.2014 00:00

:) Nyt yritän jatkaa. Rukousta pyytävää miestä en tunne ollenkaan. Saimme rukoiltua ja lupasin viedä vielä su rukouspyyntölapun.
Lunta emme ole vielä tänne saaneet, eikä niin kovasti vielä odotetakkaan. Omenoita on vielä puissa ja maankääntöhommia tekemättä.
Tänään oli HUR-päivä. Kuntosali ja uintia koko aamupäivä. Sitten piti siivota, kun huomenna tulee kahdeksan henkeä "grillijuhliin". Meidän porukasta yksi sairastui ja on nyt hoitokodissa. Pitää selittää, mikä on meidän porukka. eli olimme srk:n ryhmä, neljä avioparia, pidimme solua, leirejä, retkiä ja sen semmoista yhdessä. Hoitokodilla olemme pitäneet potilaan toivomuksesta grilli-ohjelmahetkiä. Nyt tulevat meille. Minä olen värkännyt, kun yksi on gluteeniton, mitähän hänelle tekisi. Laulumonisteet on valmiit ja odotamme hyvää huomista päivää.
:) Meidän SenioriFoorum oli hyvä. Elämästä ja uskon löytämisestä kertovat jutut menivät yleisöön ja uusi paikka oli täynnä. Kuunnelkaapa kuukauden ensimmäinen pe klo 18 radio Dei, siellä meidän toinen puhuja saarnaa. Kun tilaisuus oli melkein alkamassa, soi puhelimeni, aivan outo ihminen halusi, että hakisin hänet. No mies kerkesi hakea. Olin antanut tälle uimahallissa lapun tilaisuudesta. Tässäkin rukousvastaus. Hän on nuorehko lääkäri, sairastunut neurologiseen sairauteen ja nyt ensi kerran kiinnostunut Sanasta. Yritän pitää yhteyttä.
Ai, omenapiirakkareseptejä. :o HerraGoogle on paras antaja. Minä nykyisin en kovin monimutkaisia tee. Jos tahtoo pullapohjaa, vatkaan haarukalla kaikki aineet löysäksi taikinaksi ja suoraan pellille , kohotan ja omenat päälle ja uuniin. Käytän tässä öjyä.
Toinen nopea: omenat vuoan pohjalle ja nypin 100g voita, 0,5 dl sokeria, 2,5 dl jauhoja ja 1tl leivinjauhetta ja painelen muovipussin päälle levyksi suurin piirtein vuoan koko ja keikautan omenien päälle ja uuniin. Hyvää jäätelön tai vaniljakastikkeen kanssa.
Täällä alkaa VALON KAUPUNKI tapahtuma. Voi, kun valaistus tulisikin, joka avaisi hengelliset silmät ja korvat.
"Niin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaassa. Matt. 5:16
Hyvää Uutta Vuotta Israeliin!
Luottamusta Jumalan hyvyyteen! :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 25.09.2014 21:19

Eilisen jälkeen ei ole kirjoituksia, minulla kolmen päivän vapaa, kävin äidin asioilla ja
tyttären kengän vein suutariin vetoketjukorjaukseen, saan sitten ensi viikolla. On hyvä että vielä suutari löytyy.
Työkaverini jäi eläkkeelle eilen, ei ikänsä vaan terveytensä puolesta, siinä kahvitellessa saimme muistella menneitä
missä kaikessa olimme yhdessä olleet, hän sanoi että enemmän olisin sopinut papiksi :oops: kun olen hyvä kuuntelija ja muisteli kun olin lohduttanut
häntä särkyneen saviruukun sanoin. Itse en tätä muistanut...
Tässä välillä kävimme omenoita 2 sankollista ja kurpitsan pojalta, kun oma jäi aika pieneksi, tietää omanasavottaa huomiseksi, samoin puolukoita pitäisi saada
kurpitsan kaveriksi, ilmeisesti torilta.
myrskyjä luvataan suomeen, Herra varjele tämä maa..
Siunausta elämäänne, tähän asti on meitä Herra auttanut
rine

ViestiKirjoittaja meju » 26.09.2014 10:21

Vuoret
Lähde mukaan!
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=3 ... map=%5B%5D
Israelin vuoret : Lähde mukaan rukousmatkalle Israelin vuorille
Aluksi katsomme, mitä Raamattu kertoo Israelin vuorten ja Israelin pohjoisten heimojen eli Efraimin historiasta ja tulevaisuudesta. Käymme läpi myös kansan paluuseen liittyvän rukouksen raamatullisia periaatteita.
Ohjelmasarja ottaa katsojat mukaan rukousmatkalle Länsirannan alueella sijaitsevalle Israelin sydänmaalle eli Israelin vuorille. Jumala valmistaa tätä aluetta tällä hetkellä kauan kadoksissa olleiden Israelin pohjoisten heimojen eli Efraimin paluuta varten. Ohjelmasarjan toimittavat Israelissa Jyrki ja Mia Valkeakari.
Ohjelmasarja ottaa katsojat mukaan rukousmatkalle
Länsirannan alueella sijaitsevalle Israelin
sydänmaalle eli Israelin vuorille. Jumala
valmistaa tätä aluetta tällä hetkellä kauan
kadoksissa olleiden Israelin pohjoisten heimojen
eli Efraimin paluuta varten. Ohjelmasarjan
toimittavat Israelissa Jyrki ja Mia Valkeakari

Efraimin paluu.......*huoks* Olen ollut niin puhuttelussa näitten vuorien suhteen ja ennenkaikkea se kun en ole tajunnut aikasemmin yhtikäsmitään, vai olisiko niin että nyt alkaa olla tämä aika jolloin Jumala tahtoo ilmoittaa meille selkeästi mitä pian tulee tapahtumaan. Olen googletellut mitä näistä vuorista onkaan puhuttu ja todellakin ihmeellistä mitä koko ajan tapahtuu sillä Efraimin heimon paluuta valmistellaan. Pii kyllä etsiä tietoja Efraimistakin jne. En voi ymmärtää älykkyysosamäärääni kun mikään ei mene perille silleen että voisin sanoa "kyllä minä sen tiedän" vaan aina tunne " en koskaan kuullutkaan". Uskon 99% tuohon puheeseen mitä tuomassani videolinkissä puhutaan ja sekin ihmeellistä että tämä pariskunta on lähetetty tekemään opetusohjemia Israelista niin että meikäkin kuulee...... Eilen tulikin tämä eka jakso.
Olisi ihana jos te joille selvinnyt paljon asioita niin jakaisitte edes murusia meille jotka ahmien täällä yritetään opetella Jumalan Sanaa ja lupauksia. Esimerkiksi nämä juhlat joista tässä ohjelmassakin mainitaan niin on meillekkin mennyt ihan sekaisin, ja itse en ainakaan tiedä oikein mitään. Nyt on kuulemma uusivuosi Israelissa ja Tiinakin taitaa vaan juhlia kun ei kirjoituksiaan näy ;)

On tosi innostavaa että moni käynyt kirjoittamassa ja päässeet myös esille kuten amanda kiusoitellen kirjoitti, meikä nimi on jatkuvasti esillä :lol: Eilen olikin trinssessa kuutisen tuntia kyläilemässä, käväsin hänet hakemassa kaverikseni. Hänelllä on sitä juttua jos jonkinlaista sekä sotkemisen taidon osaa kyllä taidokkaasti. Pieni koirulikin on nyt luonani lauantaihin asti, oli niin ihana kun se nukkui kainalossani tuhisten. Vielä ei ole täysin kunnossa ja epäilen että ei enään ihan täysin kuntoon tulekkaan mutta kiitollinen olen että vielä elossa ja toivon että vuosia saisi lisää. Ikää tällä on nyt 9 vuotta ja oikeestaan 30 pv onkin synttärit papulla <3

Tänään ajattelin pyöräillä kaupungilla jos ei kova sade tule ja ehkä illemmalla uimahalliin. Jännä tunne kun olotila ettei ole yhtikäs mitään tekemistä, huomenna vasta töihin . Meinasin lähteä seurakuntaan kuuntelemaan marko Selkomaata joka täällä vierailulla mutta kyyti ei onnistunut niin ehkä en sitten mene, mietin kotona näitä vuori asioita :idea:

Ps. 121:1 Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu? Luetaan Raamattua luottaen meitä opastetaan kirjoitusten kautta, näytetään tie mikä vie vuorille....

Kuva
Elä sulje mieltäsi vaan kirjoittele..... ja voidaan hymyilläkkin :) :D :lol: :P
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 26.09.2014 13:39

Ystävät rauhaa shalom !!!!!!
Olen iloinnut tästä Valkeakarin pariskunnan tehtävästä, se on sitä uutta, jota Herra nyt avaa Pyhän Henkensä kautta. Minä joka olen 60-luvulta asti saanut seurata ja opiskella
Israelia Raamatun valossa, Tajuan että Herra avaa nyt uusia asioita, Tämän pariskunnan on Herra Israelin Jumala lähettänyt sinne rukoilemaan ja meillekin jakamaan tietoa ja rukoilemaan. Siunausta saa jokainen joka tässä on hengessä mukana. Seurataan, tutkitaan ja rukoillaan. DAN.12:4

Nyt on kiire päivä täytyy hoitaa asioita. Siunausta ja voimia !
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.09.2014 16:59

Onhan tämä juhlimista ollut, kuten Meju epäili. Mutta oikeasti vain makaamista,juhlat vain kalenterissa. Viime viikolla flunsaa tuppasi päälle, sain kyllä tehdyksi valkosipulisitruunahunajasekoitetta.....seuraavan päaiväm olinkin sitten petissä nauttien välillä tuota ilolientä. Pakolliset kuviot vain tehty, ei muuta. Miten noita tiskejäkin tuppaa tulemaan noin paljon yhrellä ihmisellä....oli pakko tiskata tänään, niin pyhä kuin onkin?????? Piti se viime viikon päänpyöritysfysiokin peruuttaa, nyt olisi tulevalla viikolla.
Tästä ns. uudesta vuodesta on 3Moos.23,23,24,25. Pasuunansoiton päiväksi Raamattumme stä sanoo. Meillä huomenna normaalisti sapattikokous, ei ole muuta ollut seurakunnassamme. Saavat saarnaajammekin olla perheittensä kanssa.
Käykäämme siis rohkeasti armon valtaistuimen eteen.....omien ja toisten pyyntöjen kera. Näinhän meitä kehoitetaan. :)
Ja kiitetän tästä päivästä, ja monesta varjeluksesta. Kaikista emme edes tiedä, mutta kun kuulee kaatumisia jne. Rukoillaan heille pikaista paranemista...hoitaville lääkäreille viisautta.Kyseleville vastauksia. :idea:
Ja kaikille kirjoittaneille tai lukaisseille siunattua viikonloppua.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 26.09.2014 17:10

Tänään olen olut ahkera ;) omenoista toinen sankollinen on hillottu, uuni lämmitetty, tyttären seinien vaaleat pinnat maalattu
mummaolle kaupassa käyty ja pyykki pesty ja tein myös ruuan.
Pöydällä sankollinen puolukkaa jota kaipasin ja säilöminen jatkuu.........
Äidillä on ollut lankapuhelin ja tänään se sanoi sopimuksesnsa irti, huomenna sitten uutta katsomaan jos vaikka seniorikännykkä..
jota äiti ei niin mielellään ota. Suomessa käyty eläkeuudistuksesta keskustelua ja nyt tehty päätöksiä,minullakin jatkui kolmella kuukaudella,
jos jaksaa pitempään eläkettä kertyy isommalla prosentilla. :lol: Päättäjät eivät ole vielä hoksanneet, että on huomattu ettei työtä tekemällä rikastu,
joillekin se satasen korotus eläkkeeseen on iso asia, tunnen muutamia jotka eivät ole kerinneet ensimmäistäkään eläketä saamaan, kun elämänpäivät loppuivat.
Amanda ja meju ovatkin maininneet tästä Valkeakarin pariskunnasta, katsoin ohjelman eilen ja olen perin kiinnostunut heidän sanomisistaan.
Olen iloinnut tästä Valkeakarin pariskunnan tehtävästä, se on sitä uutta, jota Herra nyt avaa Pyhän Henkensä kautta.

AAMOS 3:7
Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.
[1. Moos. 18:17]-> Kannattaa lukea kokonaan \o/
Herra ajatteli: "Miksi salaisin Abrahamilta, mitä aion tehdä?

Luotan että Jumala avaaymmärryksen salvat kaikille omilleen, niin että tulee ymmärrettävää puhetta tulevista tapahtumista.
Kaikille ei kaikkea avata, meistä jokainen on aikakautensa lapsi ja tehtävät tässä maailmassa ovat moninaiset, me olemme Jumalan lähettiläinä,
jotkut myös seurakuntansa.
Allaolevasta runosta tulee aina myös Hanna mieleen, hän piti tästä.
Klikkaa kuvan päällä niin tulee suuremmaksi.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Annukka » 26.09.2014 20:38

Yllatyinpa suuresti Mejun lainaamasta ajatelmasta. Juuri tuo Charles Dickensin
viisas mietelma oli minun kukkarossani nuoruudessani ja aina silloin talloin
lukaisin sen. Ymparilla ei aina ollut niita kaikkein miellyttavimpia lahimmaisia
tyossa eika muuallakaan, tama auttoi kestamaan ja ehka auttoi heitakin ajallaan.
On muuten hyva neuvo jokaiselle mielestani, viela vanhuudessakin.
Annukka

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja