tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.09.2014 19:46

Tuohon Mejun talutusjuttuun haska sattumus Hlesingin ajalta, siis kauan sitten. Kuljin katua ja yhtäkkiä pieni käsi tarttui käteeni, ei tyttö puhunut mitään, enkä minäkään....Näin menimme seuraavaan kulmaukseen asti, siiteen kumpikin omalle tahollemme. Alakouluikäinen tyttö, tarvitsi kättä hetken ajaksi! :roll:
Tänään olen taas mielistynyt katsomaan Risti Kiinassa ohjelmia, kotiseurakuntien iloista uskoa, vaivoista ja vaikeuksista huolimatta. Cafe Raamatussa myös mielenkiintoinen ohjelma kiinalaisesta naislääkäristä, isovanhemmat kristittyjä, mutta äidin sisar, siis täti taisi eniten vaikuttaa tämän Jinmin Miaon uskoontuloon Suomessa ollessa, ja tädin esirukoukset ja esimerkki. Eli Suomessakin kiinalainen seurakunta ja Kiinassa krisittyjä kai yli 70 miljoona, meniköhän se nyt oikein????? Mutta suuri Jumala toimii, ja Jeesus elää! :)
Jälleen kiitos ystävyydestä täällä foorumissa, ja siunausta kaikillen!
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 22.09.2014 10:30

Jumala puhuu kirjoitusten kautta
Kuva
http://kauppa.tv7.fi/Profeetta-Jesaja-puhu
Uudella tavalla tehty Jesajan kirjan suomennos hepreasta! Käännöksen ovat tehneet Mirja Ronningin johdolla Jerusalemissa kokoontuneet Raamatun hepreaan erikoistuneet suomalaiset raamatuntutkijat ja -kääntäjät.
Käännös ilmaisee suomalaiselle lukijalle hyvin tarkasti ja hienovaraisesti heprealaisten sanojen ja ilmaisujen kokonaisvaltaisen merkityksen vivahteineen. Heprealaisella alkutekstilla on tässä käännöksessä siis keskeinen osa. Tekstiin on lisätty runsaasti alaviitteitä, jotka avaavat tekstin sanomaa entisestään. Kirjan lopussa on luettelo tärkeistä raamatullisista käsitteistä]

Kuva
http://fin.bibletranslators.org/

Dan. 12:4
Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Ap. t. 17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Tutkimmeko kirjoituksia? Toin teille tuliaisiksi tämän Jesajan kirjan jonka voin sanoa olevan tarkimmin käännetyn alkuperäisestä tekstistä ja kielestä. Tähän kääntämiseen on mennyt yli kymmennen vuotta ja tämän tehneet henkilöt jotka asuneet melki koko ikänsä Israelissa käyttäen hepreaa opiskelukielenään jne,
Piirtokaan ei katoa kirjoituksista sanotaan Raamatussa ja ihmeellisesti ne piirrot jos on kadonneet tuodaan takaisin luettavaksi mahdollisimman takasti niin kuin ne on olleet. Koen että olen myös vastuussa kertomaan toisillekkin mikä asioa valottunut ja mitä olen löytänyt.
Aloitin vasta tämän kirjan tutkimisen ja ymmärrykseni on niin hidasta etten paljoa opi eikä nytkään ole vielä monta asiaa jaettavana että käännös on erilainen, tosin asia sama mutta pieni vivahdus ..."Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat ..."
tässä käänöksessä on näin vaikka teidän syntinne ovat tummanpunaiset, ne tulevat valkoisiksi kuin lumi" sana sani viittaa karmiinipunaiseen väriin, jota saadaan kilpikirvan munista. Veri sanaa ei esiinny alkuperäisessä tekstissä.
Tässä vain yksi esimerkki mutta uskon tuon teille paljon esimerkkejä kunhan ymmärrykseni lisääntyy :D
Tuossa kuvassa Mirja puhuu kuinka me monet emme ymmärrä näitä kielikuviakaan kun emme koskaan ole nähneet edes tälläistä kaivoa josta Jeesus kertoi elävän veden lähteestä ja haljenneista vesilähteistä ja särkyvistä säiliöist'ä Kuvassa on tälläinen vesisäiliö jota en mielikuvassani tälläiseksi kuvitellut vaan ajattelin että se oli sellainen tynnyri....
Jer. 2:13
Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.

Kuten huomaatte minulla oli tosi hyvä viikonloppu ja sain oppia mutta myös ihana oli olla ystäväni kanssa . Hän toi minulle uudet verhot olohuoneeseen ja keittiöön myös kauniin tyynyn sekä puseron jne.....Hänen entiset mutta minulle uudet, olin niin kiitollinen näistä lahjoista ja nytkin aamulla ekana kurkkasin olohuoneen uusia verhoja . Ystäväni on sellainen joka aina huolta minusta pitänyt niin kuin siskostaan ja olemme ikikiitollisia että saamme yhdessä taivaaöta nyt tätä tietä joka vie kotiin Isän luokse jossa olemme todellakin sisaria Kristuksessa ikuisesti.

Mieheni soitteli äsken ja kertoi että koiruli on syönyt ja käynyt kakillakin jota se ei tehnyt moneen päivään. Koen saaneeni rukousvastauksen ja vielä saamme pitää tämän iloisen pienen koirulin. Tälläisissä tapauksissa sitä huomaakin kuinka tärkeiksi eläimetkin tulee ja valmis tekemään kaikkensa että toipuisi- Yöunetkin meni kun harmittelin koiran kohtaloa ja kärsimystä, enhän tiennyt onko kipuja kovia mutta oletin että koskikin. Vielä on lääkekuuri kesken mutta kiitos aiheen voin jo nyt ilmaista.

Vettä sataa melki kaatamalla eli syksy taitaa sittenkin tulla sellainen oikea. Eilenkin oli tosi lämmin päivä joka harvinaista tähän aikaan syyskuuta. Saas nähdä vieläkö lämmint pitää vai oko pipokausi alkanut.

Mites teidän viikonloppu meni, täällä onkin ollut hiljaista kun kaikki ovat olleet kirjoituaiheita etsimässä :idea:
Tahdään parhaamme tämän majiksenkin suhteen kukin omalla tavallaan ;)
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 22.09.2014 11:27

Mejun viestin alareunassa on kuva ja kuvan vieressä opettavainen teksti. Minäkin tuon vastaavanlaisen tekstin, vaikka aihe on erilainen.

Viime vuosisadalla eräs turisti vieraili kuuluisan puolalaisen rabbin Hafez Hayyimin luona. Turisti hämmästyi nähdessään että rabbin koti oli vain yksinkertainen huone, joka oli täynnä kirjoja. Ainoat huonekalut olivat pöytä ja penkki.
- Rabbi, missä huonekalusi ovat? turisti kysyi.
- Missä sinun huonekalusi ovat? Hafez vastasi.
- Minun? Mutta minähän olen vain käymässä täällä.
- Niin minäkin, rabbi sanoi.

http://www.kierratyskeskus.fi/hankkeet/ ... ellaisesta

Mukavaa päivänjatkoa!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 22.09.2014 11:43

Kuva

Vehnä on tuonut tosi hyvän linkin, käykääpä lukemassa.
Ihmiset tahtovat kaikenlaista,
Vieraita tavaroita vieraista maista.
Pian ovat kaapit täynnä kamaa,
Elämä on kuitenkin yhtä ja samaa.
Iloon ei tarpeen tavaraa hankkia.
Onneen ei tarvita edes pankkia.
- Uppo-Nalle (Elina Karjalainen)

Kaikki ne päivät jotka tulivat ja menivät; enhän minä tiennyt että se oli elämä.
Se puutetta kärsii, joka ei ole koskaan tyytyväinen.
Ovi onneen aukeaa ulospäin. - Søren Kierkegaard
Onnellisuus ei johdu rikkaudesta, vaan siitä, että paljon toivoo ja rakastaa.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 22.09.2014 12:45

Rauhaa kaikille Jeesukseen uskoville. Olen ollut niin väsynyt,että en ole jaksanut edes tuumikseen kirjoitella enkä ole käynyt edes lukemassa juttujanne kun tämän kuun alussa.
Jeesus on kuitenkin ollut kanssani väsymyksen keskelläkin. Viime sunnuntaina olin kirkossa jossa oli puhumassa Savonlinnan vapaaseurakunnasta Maiju ja Martti Nykänen. Maiju kertoi,että hänen tyttären 3 vuotias poika oli katsonut lasten raamattua ja yht äkkiä hän oli huudahtanut" MISSÄ ON TULI SIELLÄ ON SEURAKUNTA".Kuinka totta se on.
Kohta pääsen mummoksi jos kaikki mene hyvin. Lokakuun 20 päivä olisi tyttären laskettu aika. Perjantaina olin tyttären luona ja laitoimme vauvan vaatteet kaappiin koko järjestyksessä. Tytär oli 3 viikkoa sitten PKKS ja häneltä leikattiin umpisuoli.
Menen tänään yövuoroon,olis 3 yötä peräkkäin ja sen jälkeen ei ole kuin 1 vapaa. Jotenkin olen niin väsynyt työhöni,että tuntuu ettei millään jaksaisi enää käydä töissä. MUTTA eipä olisi enää kuin puoli vuotta kun pääsen eläkkeelle ja se vähän helpottaa kun ajattelee,että sen kyllä jaksaa vaikka väkisen.
Yritän aina joskus käydä teitä moikkaamassa lissu
lissu

ViestiKirjoittaja amanda » 22.09.2014 13:49

Tänään näyttää olevan viisaitten ja avartavien ajatusten päivä. Olemme vaan täällä käymässä , emme tänne jää, se on piristävää viisautta :P Ihan virkistyin kun luin teidän muidenkin lähettämiä ajatuksia. Tämä päivä alkoi siis hyvin, KIITOS JUMALAN !

Nyt ei valiteta kylmästä ja sateesta, olihan meillä monta kuukautta valoa ja lämpöä. Suomessa yleensä ajatellen on hyvä elää ja asua. Avartukaa tekin sanoo Paavali jossain, katsokaa ympärillenne. Kiitetään kaikesta hyvästä mitä elämässämme on.
Lissu katsoo tuleviin päiviin siellä on uupuneelle luvassa lepo aika, päämäärään katsominen tuo voimia. On väliaikaisia tavoitteita ja lopullinen päämäärä. Muistan kun elämässäni oli monia vaikeuksia, Murhe lapsista teini aikana, mies sai nuorena sydän infarktin, murheita oli kasapäin, :( eräässä kokouksessa huomasin, minähän olen näitten murheitten keskellä kokonaan unohtanut lopullisen päämäärän, Taivaallisen kotini. Tämän toivon uudelleen löytäminen antoi voimaa.

°Taivas on matkani määrä, makalle en tahdo jäädä.° Joku voi sanat etsiä.
Menenkin tästä taas kunto salille, tätä kehoani hoitamaan, että mahdollisen kauan kävälen jos täällä maan päällä olo jatkuu.
Siunausta ja kiitos ajatuksistanne.
amanda

ViestiKirjoittaja Vehnä » 22.09.2014 14:28

TAIVAS ON USKONI MÄÄRÄ

Taivas on uskoni määrä, matkalle en tahdo jäädä.
Kaukaa jo siintävät rannat autuaan ihanan maan.
KERTO:
Auta, oi Herrani kallis
niin että oisin mä valmis,
kun saavut pilvissä kerran
kansaasi pois noutamaan.

Siellä ei kipua, tuskaa, yötä ei murhetta mustaa.
Karitsan kirkkaus aina loistavi ihmeellinen.
KERTO

Suo Herra sinne mun tulla, missä on armahdetulla
iäinen lepo ja rauha, seurassa enkelien.
KERTO

http://www.youtube.com/watch?v=7fmgeajER2U
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja eva » 22.09.2014 20:14

Heipä, hei MATKAKUMPPANIT!
:) :) Tuli minulle hätä, kun ei ole teille mitään värssyä. Olette ihania jakaneet. No, panen tämän tähän, että minultakin jotain. ;)
"Eilisen taakka on eilinen.
Huomisen varjo vasta huominen
ja joka aamu uudestaan
ikuista matkakumppania
tervehtiä saa :
Hyvää huomenta Herrani Jeesus Kristus!
" " Ilo!
" " Rauha!
" " Armo!
Elisabet Tyrmizer
Niin ohikulkumatkallahan täällä ollaan, mutta kiva kun on matkakumppaneita. Iloitsen jokaisesta teistä. ... ja Suuri matkanjohtaja on aina paikalla.
Niin, saimme olla pitkästä aikaa oikein kirkkohäissä. Ei ollut mitään mautonta vaan nuoret olivat järjestäneet vilpittömän hyvät juhlat. Miehen suku oli paikalla kokonaisuudessaan. Mukava yllätys oli, kun videolta tuli haastatteluja sulhasen opettajilta. He kertoivat, millainen oppilas sulho oli ollut ja lähettivät onnittelunsa. Jokainen vieras myös kuvattiin liitutaulun kanssa, johon sai laittaa oman toivotuksensa. Meidän vävy kirjoitti tauluun: EI SITTEN VOI PERUA! Rotvallin reunoilla siellä kiertelimme ja vohvelikahvilassa söimme, että jaksoimme odottaa juhlaruokia.
Aamulla leivoin omenapiirakkaa (monennenkohan kerran) ja menin 99v ystäväni luo. Elämä jatkuu ja odotan 100v juhlia. Hän ei kyllä odota vaan haluaisi jo kotiin Isän luo. Entisellä työmaalla oli sitten iltapäiväkerho. Tuntui ihan joutavanpäiväiseltä, mutta olihan mukava kuulla ja nähdä taas entisiä työkavereita kahvien merkeissä.
Huomenna SenioriFoorumi ja monta juttua tehtävänä ja muistettavana ja vielä uusi paikkakin.
Takkatulet tässä täytyy virittää ja syksyyn sonnustautua.
Jaksamista ja Pyhän Hengen hoitoa! :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 23.09.2014 08:06

Rohkea
Kuva

Ole luja ja rohkea! Raamatussa on paljon meitä rohkaisevia sanoja mutta.......ei ole aina helppo olla rohkea. Kuvassa on ajatuksia jotka puhutteli kuinka avoimuus on uskaltamista ja tunteiden pukeminen sanoiksi. koen että tälläinen kirjoitteleminenkin vaatii rohkeutta ja etenkin jos uskaltaa olla aidosti oma itsensä ja pukea niitä ajatuksiaan, tunteitaan sanoiksi. myös tietäen että epäonnistumisen vaara on sekä väärinymmärretyksi tulemme jo siitä syystä että olemme niin vajavaisia tässä ajassa. Ollaan tänäänkin uskaliaita luottaen Jumalan lupauksiin että Hän on voimallinen antamaan meille oikeanlaista rohkeutta. Lapsetkin oppivat kävelemään kun ne vaan rohkeasti yrittävät yhä uudelleen vaikka kumpsujakin tulee.....

Tänään laitoin kellon soimaan 5,30 ja tarkoitus lähteä aamu uinnille mutta.....rohkea en ollutkaan ja lähteminen jäi aatoksiin vaan. Kävin aamun postin pienen matkan päästä laatikolta ja siellä oli niin sohjoinen keli, lunta satanut monta senttiä ja se oli sellaista märkää että sukkanikin oli likomärät kun höpsö laitoin vaan kesäkengät jalkaani. Pyörällä olisi ollut kurja ajella niin ajattelin kun ei ole pakko lähteä niin siirrän lähtöni illaksi kun vapaalla olen.
Tulipa mieleen että perunamme on edelleen maassa siellä lumihangen alla hmmmmm eli kyllä olisi pitänyt nostaa ne aikasemmin pois. Tosin ei niitä monta penkkiä ole mutta taas opetus että ehkä olisi pitänyt hyvinä ilmoina potatit nostaa..... Saas nähdä miten ensi vuonna innostun näistä puutarhahommeleita kun kaikki menee aina vinksalleen meikä yritykset.

Kiitos Lissulle että kävit kertomassa kuulumisia, toivotaan että saat voimia ja innostut yhä enemmän jakamaan aatoksasi myös meille. Ollaan mukana teidän odotuksessa sillä uskon että olette innoissanne uudesta tulokkaasta. Hyvään aikaan vauveli tulee kun kohta jäät eläkkeelle ja voit viettää aikaa vauvan kanssa , hoitoapua aina tarvitaan.

Amanda on tuonut laulun joka aatoksissaan ollut ja Vehnä etsinyt sanat. Tämä onkin hyvä aamun aloitukseksi Auta, oi Herrani kallis
niin että oisin mä valmis,
. Tätä pyydän tänäänkin että olisin valmis sillä kukaan meistä ei tiedä aikaa milloin lähtö on. Tuossa Vehnän tuomassa ajatuksessa on syvää viisautta

Viime vuosisadalla eräs turisti vieraili kuuluisan puolalaisen rabbin Hafez Hayyimin luona. Turisti hämmästyi nähdessään että rabbin koti oli vain yksinkertainen huone, joka oli täynnä kirjoja. Ainoat huonekalut olivat pöytä ja penkki.
- Rabbi, missä huonekalusi ovat? turisti kysyi.
- Missä sinun huonekalusi ovat? Hafez vastasi.
- Minun? Mutta minähän olen vain käymässä täällä.
- Niin minäkin, rabbi sanoi.

Käymässä ollaan mutta kun ympärilleen kukin katsomme niin eikö näytä että emme oikein ole ymmärtäneet tätä ajatusta....

Eva kirjoitti että hän on tehnyt monta omenapiirakkaa tänäkin vuonna. Laitahan ohje meillekkin millä reseptillä niitä teet.

Nyt taidan vielä hautautua peiton alle ja odottelen parempia keliä :D

Olkaa uskaliaita ja rohkeita!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 24.09.2014 11:02

Kuva
AMEN!

Näinhän se menee ....., voi kun olisikin niin palavan innostunut että saisi yhä useammat syttymään tähän kirjoittamiseenkin. Olisi niin antoisaa lukea toisten kuulumisia enemmänkin. Nytkin tosi hiljaista ollut täällä tuumis osiolla, tosin Annukka on ahertanut toisaalla ja Lassekin kattanut kahvilaan herkkuja. Yritän jotain sepustella tänäänkin ;)
Kolme juttua on tänään aatoksissani ja yksi oli tuo kuvan sanoma, toinen runo jonka toinkin tuonne runo osiolle
viewtopic.php?f=36&p=3513#p3513
Niputetut, missä nipussa olenkaan olet? Kristus, armahda meitä ihmisistä. Katkaise köytemme ja vapauta meidät seuraamaan sinua taivaan tiellä.
Kolmas juttu oli profetia joka sattui silmiini http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset ... tta_rokka#.
Otteita Jukka Rokan profetiasta:
” Sallinette minun kertovan, mitä näin, koin ja kuulin. Näky annettiin minulle kolme kertaa, eilen, tänään aamupäivällä ja nyt kolmannen kerran. Näin tuolle harmaalle seinälle Ilmestyvän entisen Neuvostoliiton eri osiin pirstoutuneiden kansojen kartan. Nuo kansat korostuivat kartalta kuin verisin rajoin. Mutta noiden kansojen ylle laskeutui valoisa siunausten pilvi. Kuulin kaikkialta valtavaa kiitosta ja ylistystä. Se merkitsee, että Herra on laskeva väkevän herätyksen noiden kansojen keskuuteen, mutta tuota siunausten aikaa ei kestä kauan.Kansojen karttaa katsellessani näin entisen Neuvostoliiton symbolin, sirppi ja vasara, kuin reväistynä kahtia. Sirppi heilui Moskovan yllä, mutta vasara jossain Ukrainan alueella. Yhtäkkiä näin leveäteräisen verta valuvan ”islamin miekan” iskevän jostain Lähi- Idän suunnalta kohti Ukrainaa ja muita irti reväistyjä kansoja. Sitten nuo irrallaan olleet Sirppi ja vasara alkoivat lähestyä toisiaan tihkuen verta, vainotuksi joutuneiden juutalaisten ja kristittyjen verta. Kun verivirrat huuhtoivat kansoja, kuulin väkevänä itkun ja valituksen keskeltä pyhien kiitosta ja ylistystä, sillä he ymmärsivät Jeesuksen tulemuksen olevan edessä. Kesken kaiken järkytyksen kuulin voimallisen huudon: ” Työpäivänne on lyhyt, mutta siunattu. Täyttykää Hengellä! Palatkaa alkulähteille, sillä ilman Pyhää Henkeä ette kestä, mitä edessä on. Katso, minä tulen pian; sanoo Herra.”

Tässäpä nämä aatokseni tulikin ja nyt alettava miettimään töihin lähtöä, kivasti ollutkin joka toinen päivä työhuki niin eipä käy raskaaksi. Tämän päivän jälkeen on sitten kaksi vapaata. Huomenna tuleekin koirulit päiväksi tänne ja nään miten pieni hauveli toipunut. Kuulemma parempaan päin on mutta edelleen pieniä oireita on, näinhän meillä ihmisilläkin kun vanhenemme niin emme täysin terveeksi tule vaan vaivat lisääntyy mutta niitten kanssa vaan tultava toimeen ja etsittävä helpotusta joko lääkkein tai pienillä liikunnoillakin on oma hyvä vaikutus.
Eilen kävin uimahallissa pariinkin otteeseen, eka kerralla en päässyt sisälle asti kun oli yli tunnin kestävä sähkökatkos täällä seutuvilla. Siinäpä tulikin mietteet että kuinka käy kun sähköt katkeaa useammiksi päiviksi kuten ennustettu on......voimme tulla tilanteeseen että sähkö on sotainen ase. Noh nyt oli kaupat kiinni kun ei mikään toimi kuten tiedätte, lehdessä kirjoitettiin että kaupungissakin kaaos kun liikennevalot ei toimineet yms..... Uimahalliin kun vihdoin pääsin niin siellä ei tullut lämmintä vettä ollenkaan ja suihku oikeesti oli jääkylmää. vie useamman tunnin ennnekuin saavat kaiken kohdalleen. Oli vaan tunnin katkos mutta ajatelkaapas maita joissa nytkin sota eikä sähköjä .......Soitin miehelleni maalle ja siellä kaikki pelasi, lämmintäkin kuulemma on kun just leivinuumin lämmittänyt ja puuronkin uuniin laittanut :) Olen alkanut miettimään että taitaa olla siunaus sittenkin tuo maapaikka........

Kuva
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja