tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja amanda » 18.09.2014 12:23

Rauhaa teille ystävät. Syksy on ollut kaunis, kesä lämmin. Olemme saaneet nauttia täällä pohjolassa lämmöstä ja auringosta. Nyt lupaavat muutosta, kiedon ajatuksissani jo villasaalia ympärilleni. Olisi niin ihanaa jos pystyisi myös kylmästä ja pimeästä nauttimaan.

Minun ajatukseni ovat liikkuneet näinä viikkoina sisarusteni elämässä, heistä moni on ollut sairaala hoidossa. Hannaakin painaa väsymys, mutta hän ei valita hän on oloonsa tyytyväinen, ystävien joukko piirittää häntä rukouksin ja Jumalan läsnäolo on hänen voimansa.

Kiitos että olette olemassa piristyn kun luen kirjoituksianne. Kun Meju kertoi kuinka hän kulki metsässä pikku tytön kanssa ja näki miten tyttö nautti kaikesta näkemästään. Se kosketti minua, aina kun voit vie hänet luontoon, siellä Jumala puhuu luomistöissään. Kolme vuotias pojan poikani oli meidän pihassa, täällä on kiviä ja niiden alla on muurahaisia, ne kiinnostivat pientä poikaa kovasti. Hän muisteli niitä vielä jälkeenkin päin ja halusi tulla taas niitä katsomaan. Raamattu kertoo kuinka Jeesuskin antoi suuren arvon lapselle. Tätä lapsen mieltä ja luottamusta saamme pyytää. Me olemme Kaikkivaltiaan lapsia, saamme Jeesuksen uhrin takia uskoa itsemme Jumalan lapsiksi, siksi meillä on ilo, toivo ja rauha. Olkaa siunatut ! ! !
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.09.2014 18:53

Flunssa aika alkanut taallakin, kun ystavamme Lea sen sai. Satuin loytämään sopivasti hylllystä lehdenkappaleen, jossa oli pakinan otsikkona Kyytiä flunssalle. Tosi mainio pakina Lea Kranzilta.Olen joskus tehnyt selloista troppia valskosipulista, sitruunasta ja hunajaasta, mutta unohtui miten tarkalleen. Mutta eipä muistanut reseptin antajakaan, joten pitää kai säveltää suurin piirtein, keittää se kuitenkin pitää ja sitten säilyttää jääkaapissa ja hörppäilllä välillä!
Meillä on olut posti lakossa ja lakkoilee edelleenkin, mutta postiauto kulki pari kertaa ja olihan sitä postia sitten kertynyt, ET lehtiäkin tuli kaksin kappalein, samoin Uuutta Tietä.
Ihania matonkuvia siinä lainaamassani kirjassa, eri asi löytyykö niitä vörejä ja tarpeeksi. Naapuri ei vielä ole päässyt ymmärrykseen, minkälaisen haluaisi kiikkustuolinsa alle. Kaksi edellistä on lopetettu, joten nyt odotan tietoa.....ETlehden välissä oli myös pieni vaatemainoslehtinen, siitä katselin väriyhdistelmiä.
Väriä syksyyn......rappuselleni panin komean kirkkaanpunaisen maton, siihen se sopii.
Näin mattotietein odotellen syksyn juhlia, eli jo ensi viikolla alkavat juhla ajat.
Autuas se kansa, joka tuntee juhlariemun. Sitä toivotan teille kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 18.09.2014 19:54

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja eva » 19.09.2014 09:08

:) :) Tervehdys täältä K-Suomesta! On uusi aamu ja uuden alkamisen aika. Kiitollinen mieli. Ei se ole niin itsestään selvää, että kaikki toiminnot elimistössä sujuu tuttuun tapaan. Niitä pitää itsestäänselvyyksinä, kunnes joku ei toimikkaan. Saa olla kiitollinen aamusta ja kaikesta, mikä vielä ennallaan.
Eilen meni miesporukka mökille. Saavatpahan keskenään touhuta. Panivat tiskipöydän taakse levyn, ottivat loput perunat pois ja tietysti saunoivat.
Minä menin ompelukeskukseen vanhoja vaatteita korjaamaan. Yhdestä kyllä tuumasin, että parempi roskiin, kuin korjata . Ei sitä kehtaa kuljettaa millekään matkalle. Muistin Tiinan matonkuteet ja ajattelin, saahan tästä vaikka patalappuja.

Omenoita on edelleen kuljetettu ja säilötty. On ollut todella niin runsaasti kaikkea.
:o "Älkää siis kuvitelko, että olette omin voimin ja omilla kyvyillänne hankkineet itsellenne.... 5 Moos.8:17. Ei se "kompostikaan" auta, jos Jumala ei kasvua anna. Kaikki hyvä tulee häneltä.
"Varokaa tulemasta ylpeiksi ja unohtamasta Herraa Jumalaanne." 5 Moos. myös. Helpostihan sitä jotain luulee olevansa ja saavansa aikaan itse. Minä olen pyörinyt nyt kurpitsoiden ympärillä. ;)
Huomenna lähdemme sinne häihin Tampereelle. Puhuin puhelimessa ja sitten mies kysyi, oliko pukeutumisneuvoja. Oikein arvasi. Ystäväni kävi vielä varmistamassa, että olen kelvollisesti pukeutunut juhlaan. Kiva mennä koko porukalla. Vävy ajaa. Tulemme yöksi kotiin, kun vävy ei halua ottaa kahta vapaapäivää.
He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä. Ap.t.
Varjelusta ja viisautta !
Siunattua viikonloppua ja juhla-aikaa!!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 19.09.2014 10:56

Kuva
Tämä ajatus on nyt päällimmäisenä lohduttaminen ja lohdututuksi tuleminen. Tämä koihta Raamatusta piti etsiä tälle päivälle lohduttajaksi teilel ja itselleni
Jes. 51:12 Minä, minä olen teidän lohduttajanne

Tunteeni vaihdellut epätoivosta toivottomuuteen ja etenkin kun en saanut pika pika rukousvastausta.......Olen ollut Isän koulussa pienen koirulin myötä, kerroinkin että sairastui tiistaina eikä ole itse syönyt eikä juonut sen jälkeen. Rukoilin että ihme tapahtuisi ja kun mies tuo koiran tänne niin ei tarvitse mennä lääkäriin vaan se olisi parantunut. Toisin kävi, koiruli ei jaksanut kuin pikkasen päätä nostaa koristaan eikä mitään vastausta ollut rukouksiini näin koin. Yritin soitella eläinlääkäreihin mutta kuka ei vastannut ja ken vastasi niin pitkät jonot ja klinikoilla ei tarvittavia kuvauskoneita yms....Rukoilin viisautta toimia oikein ja iinpä otettiin koiruli ja lähdettiin matkaan. Siinä lääkärissä missä olimme käyneet tyrmättiin heti ja san ottiin että 2 päivän jonot mutta neuvottiin menenmään päivystykseen jossa huippu lääkäri kuuleman mukaan. Ajoimme sinne ja mies meni edeltä kysymään onko mitään mahdollisuuksia katsoa koiraa. Ajoitus oli sekunnilleen....lääkäri tuli just leikkauksesta ja samassa lupasi ottaa koiran katsottavaksi. Kuvat otettiin ettei mitään tukoksia yms ja sitten oli tunnin nesteytyksessä , kynnet leikattiin hampaat puhdistettiin verikokeet jotka tulee myöhemmin. Haimatulehdusta epäili mutta varma tulos myöhemmin, lääkkeitä kolme purkkia ja iso lasku 195€ sekä 60€ lääkkeet ...onneksi on visa :idea: Edelleenkään ei juomaan ruvennut tänäänkään niin sain välähdyksen että laitan vettä rättiin ja puristan siitä suuhun, se onnistui tosi hyvin ja äsken jo itse kipitti pissille sekä oli huomattavasti virkeempi kuin eilen.
Ajattelin että rukousvastaus oli tämä johdatus oikeaan aikaan lääkäriin, myös se että kävi miten kävi tiedämme huippulääkärin vastaanotolle pääsimme sekä teimme mitä voimme. Myös tämän rievulla juottamisen koin rukousvastaukseksi sillä en omassa viisaudessani sitä olisi keksinyt.

Eilen oli taas trinssessa muutaman tunnin luonani ja Amandan kirjoituksesta innoittaman teimme taas metsäretken kera eväitten hapankorpun ja mehun. Kiivettiin ihan vuorelle :lol: Tässä lähellä on sellaiset isot mäet jota lämppäriksi sanotaan niin se on aika korkea ja vuorelta ainakin lapsen ja mummon silmissä näyttää. Rakastan näitä yhteisiä retkiämme <3

Tänään luin Ristin Voitto lehdestä Timo Närhen kirjoituksen joka oli tosi hyvä. Otsikkona " Varotaan puoskareita" lainaan pikkasen tekstistä:
Myös hengellisilä yhteisöillä on omat puoskarinsa. He ovat henkilöitä, jotka luulevat itsestään liikoja ja käyttävät asemaansa vastuuttomasti. Kun ongelmiensa kanssa kipuileva pieni ihminen joutuu hengellisen puoskarin käsittelyyn, seuraukset ovat usein lohduttomat.
Hengellinen puoskarointi käsittää useita erilaisia toimintatapoja. Eräs niistä on puhe "masennuksen hengestä" Jos henki-sana tässä yhteydessä käyttävät tarkoittavat henkivaltaa, he unohtavat, että masennus on mielialahäiriöiden ryhmään kuuluva psykiatrinen sairaus ja että Raamatusta ei löydy masennuksen henkiä. Joidenkn on vaikea hyväksyä, että uskovakin voi kärsiä sairaudesta nimeltä masennus.
Avun antamisen oikea muoto ei ole tällöin syyllistäminen " kymmenne askelta irti masennuksesta" oheluettelon esittäminen, katteettomien parantumislupausten välittämistä tai mielialasairauksien demonisointia. Josa auttaja ei tiedä, mitä tehdä tai sanoa, pelkkä ymmärtävä ystävyys riittää.

Tässä jutussa oli tosi juttu jossa sairastunut ihminen joutu tälläisen puoskarin hoiviin ja tuloksena masentunut sairastui vielä pahemmin....
Tälläistähän me näemme ja kuulemme päivittäin. Rukoilen että omat kirjoitukseni ei olisi tälläistä joka saa masentuneen vielä syvemmälle vaan voisin edes joskus olla lohduttajana heille jotka kokevat ettei vaan jaksa......

nytpä lähden pienen koirulin vuoteen ääreen ja yritän olla lohduksi muutamin silityksin....kyllä se siitä...

Ai niin, voisiko Vehnä joskus tuoda uusia avattaria. Olisi niin mukava vaihdella silloin tällöin kuvia, jokin kaunis syksyn lehti, puu, lammas, mummo, yms....ei mitään paineita vaan jos joskus sellainen inspiraatio syttyy että voisi latailla kuvia.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 19.09.2014 13:25

Aurinkoista, syksy on edennyt jo yllättävän pitkälle, puissa lehtien väri muuttunut ja ne ovatkin kiitettävästi jo nurmelle leijailleet, tietää
useamman kerran haravointia, kourujen putsausta jne.
Olen vapaalla, viikonloppu töitä, milloinkahan astuu voimaan ettei saa sijaisia käyttää, :x
kävin äidille kaupassa ja laitoin kaalilaatikon uuniin, ajatuksissani oli maalata tytön huoneen seinät, pois asumisen jäljiltä.
Menen tampereelle loppukuusta työasioissa junalla, yhden päivän ajaksi, näen tytön pikaisesti. Hän tulee sitten syyslomilla kotiin.
Meju huolissaan koirulista ihana johdatus ja avun saanti, meillä on koira ollut suhteellisen terve, joskus oksentelee olen myös vettä antanut ruiskulla suuhun,
tehnyt kauralientä johon kanan jauhelihaa paistanut ja pieneinä annoksina ruvennut antamaan pitkin päivää,
Hyvä jos koirulisi on vironnut, kyllä ne saavat olla rukouksissamme, koiratkin.
On se koiraystävyys niin erikoista ja koskettavan rehellistä ja uskollista.....

Kuva

Meidän taivaallinen Isämme teitä siunatkoon
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.09.2014 17:14

Kiitospa vaan taivaan Isälle kaikista rukousvastauksista. Ja terveisiä saunasta. Tuli käydyksi pitkästä aikaa. Ja terveisiä myös Tampereelta. Soitin pitkän puhelun, ja kuulin tämän ystäväni käyneen katsmoassa toista osin dementoitunutta ystävääni uudessa Pispalan hoitokodissa. Oli ilo kuulla, että tämä E. ystäväni oli siellä tyytyväinen yksiöönsä ja hoitoonsa ja ruokaan. Kiitosaiheita kaikki. Ajatukset kyllä hyppivät milloin minnekin, ja muistot.....onneksi Jumala muistaa hänet, ja meidät kaikki.
Siinä on rakkaus, ei siinä että me rakastamme, vaan siinä, että Hän, Jumala rakasti ja rakastaa meitä. Ja muistaa meidät tomuksi, mutta tämä tomukin hänelle arvokasta.
Kysyin yhtä naapuria saunaan kanssani, mutta hän kertoi kaatuneensa, leuassa haava, ja käsi kipeä...Herra antakoon hänelle pikaisen paranemisen, ehkä viikon perästä.
Lauantaisin saunoville hyviä löylyjä ja siunausta loppuviikkoonne jälleen. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Aralia » 19.09.2014 21:56

Olenko minä sinulle rakas?
Turkka Aaltosen raamattuillan aihe oli rakastanko Jeesusta. Oli ihanaa, kun pääsin sairaalasta seuroihin ja jaksoin hyvin kuunnella. Aihe käsitteli Pietarin uskonelämää, joka oli mennyt päin seiniä, hänestä oli tullut syntinen. Silloin Jeesus kysyi häneltä: Olenko minä sinulle rakas? Se oli käänteentekevä hetki hänen uskonelämässään - hän uudistui.
Tänään Vapahtaja kysyy samaa sinulta - mitä vastaat?
Minulla on lääkkeillä hoidettu sappitulehdus. Sappi on täynnä kiviä, mutta ei voi leikata lääkärin mukaan, koska ilmeisesti keuhkoni ei kestäisi nukutusta. Nyt tulehdus on poissa ja odotan, että pieni haava sapessa umpeutuu. Sieltä vuotaa vielä nestettä. Kipuja ei ole ja voin syödä hyvin. Olen kotona ja mieheni hoitaa ruokapuolen lähinnä, muuten pystyn itseni hoitamaan. Vanhempi poikani tuli tytöntyllerön kanssa tänne. On hyvä olla perheen kanssa.
Kiitos teille kaikille rukouksissa muistamisista ja minä olen yrittänyt lukea kirjoituksianne niin paljon kuin olen jaksanut ja muistaa asioitanne rukouksissa Jumalan edessä.

Jäädään kaikki Jumalan armohoitoon ja siihen, mitä hän on elämäämme suunnitellut, hänen tahtonsa tie on parhain.

Ps. 73:28
Aralia

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.09.2014 23:41

Herra on ollut kanssasi, Aralia. Kiitos kirjoituksesta ja terveisistäsi.
Siivoilin tänään ja löysin Särkyneiden majatalon sanat, jotka olin kopsannut You Tubesta. Ja kuuntelin Simojoen laulun uudelleen, huomasin, että se pitäiskin silloin tällöin kuunnella uudestaan. Teepä se, se tekee hyvää varmaan meille jokaiselle, minulle ainakin.
Hyvää yötä, Jeesus myötä, ystävät. :idea: :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 20.09.2014 09:59

Taluta

Ps. 31:3 Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani, ja nimesi tähden sinä minua johdat ja talutat.

http://www.youtube.com/watch?v=ILjve5aflAQ
Mua tartu käteen ja taluta.
Kuva
Kiitokset Vehnälle, hän on tuonut ihania avattaria tuonne avatar linkkiin, käykäähän kurkkaamassa. Otin tämän koska se alkoi "puhumaan" monia juttuja kuinka tärkeää on tarttua käteen ja taluttaa mutta tärkein tieto että sinua ja minua myös talutetaan kuten Raamattu kertoo. Kuva myös muistuttaa retkistä joita pienen tytön tyllerön kanssa saanut tehdä ja rukoukseni on että joskus osat vaihtuu ja hän olisi taluttajani jos itse en jaksa näitä maallisia taipaleita aina taivaltaa. Tiedätte se tunteen kun lapsi tarttuu käteen ja antaa taluttaa itseään tien yli tms. Tärkeää on myös täällä foorumissa tuntea tämä yhteys että käsi kädessä mennään ja vuorotellen toisiamme talutellaan.

Voi, mikä iloinen yllätys kun näin Aralian kirjoituksen. Olipa mukava että pääsit sanan kuuloon ja varmaan virkistyit siellä aljon kuten kirjoituksestasi välittyy. Olet meille rakas <3<3<3<3

Odottelen tässä Kuopion ystävääni yökylään, klo 11 alkaa se Mirja Ronningin tilaisuus, eli kaupungille suuntamme kohtapuolin kunhan tulevat. Miehet ovat maalla ja me "tytöt" taluttelemme toisiamme :lol:

Kirjoittelenpa sitten retkestämme huomenna jos tänään en enään ehdi.
Kuva
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja