tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja rine » 15.09.2014 21:13

Kiitos mejulle puhuttelevista kokemuksista, antamisen opetuksesta.
Romaniassa kävin joskus 80 luvun alkupuolella poikieni kanssa, mamaijalla silloin eli vielä Zausesku
eipä ollut kaupan hyllyillä mitään ostettavaa, joskin turisteilla aina kumminkin ruokaa.
Kuva oli mainio, hyvä huumori tekijällä.
Evalla uskomaton kurpitsasaalis, minulla yksi jota olen paaponut ja hoitanut, silti kitukasvuinen
kylmiä öitä luvannut,pitänee villaan kääriä :mrgreen:
Solikselle voimia opiskeluun-
Laitan linkin aamulla katsomaani ohjelmaan.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=27989
Katsoin joskus Tiinan mainitseman ohjelman
Kiitos rukouksistanne, siunausta tähän päivään
rine

ViestiKirjoittaja eva » 15.09.2014 23:17

:) :) Kiitos Meju kuvasta! On upeaa, kun tykkäätte kurpitsakuvasta. Tässä ei olleet edes kaikki. Olin jo kaksi ehtinyt viedä kyläreissuilla. Oli yllätys, hups, ne kasvoivat melkein huomaamatta. Kait mies kovat kompostit pani.
Minä laiska en ole edes opetellut kuvan panoa tänne. Ohjeita kait on tuolla jossain. Joten se kuva Mejulta oli minulle. ;)
Miehen entisellä työpaikalla on tulipalo meneillään. Katto palaa. Ovat tehneet purkutöitä.
Katsoin Tiinan lähettämän linkin Kiinasta. Oli koskettava.
Mukava kuulla taas Solista ja Ruusujen saaren kuulumisia.
Pepe Tolosen muistan rentona, aitona evankielistana, joka tekee hyvää työtä. Hei; suomesta taitaa kristillisyys hävitä. TIETOKONE ei tunne evankelista sanaa. Merkitsee sen vääräksi!
eva

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 16.09.2014 12:01

Meju, mukana ollaan taas. Olin tuossa kaksi viikkoa tarkoituksella uutispimennossa ja näin ollen se koski myös tätä saittia, kun täälläkin mainitaan uutisista.
Väsyin uutisiin ja halusin koulutyötä varten kokeilla, miltä se tuntuisi olla pimennossa kaikesta pahasta pari viikkoa. Oli hienoa, tunnustan, mutta eihän se paha sillä maailmasta häviä, että silmäni suljen. Suljin sen sijaan kaikki iltapäivälehdet, sillä niissä uutiset ovat tarkoituksella dramatisoituja ja jokainen pikku-uutinenkin halutaan saada näyttämään maailmanlopulta. Haluan nähdä maailmassakin sen hyvän vielä.

Kiitos Hannan ja Aralian kuulumisista ja paljon onnea Marjalle vihkimisen johdosta :)

Kävin tuossa vähän aikaa sitten Berliinissä ja aika puhutteleva kokemus oli sekin. Berliini on ollut näyttämönä monelle pahalle asialle ja elää nyt sillä turismilla... Ymmärrän toki sen ja kiva reissu meillä oli etten hurskahdella halua, mutta kuitenkin. On hyvä etteivät ihmiset unohda, mutta liika on liikaa.
Mutta ovatko ihmiset kuitenkin unohtaneet? Turtuneet? Venäjän tilanne huolestuttaa. Myönnän ajattelevani hyvin syntisesti siitä, mitä Putinille ja Venäjän johdolle pitäisi tehdä. He uhkaavat maailman rauhaa, minunkin rauhaani, monellakin tapaa. Vaan, Herran haltuun, mitäpä sitä muuta voi sanoa.

Siunausta kaikille ja siunausta Marjan ja miehensä liittoon :)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja meju » 16.09.2014 12:42

Kuva
Tuumailijat :P Olin tätä kuvaa etsimässä ja sillä aikaa Kyökkipiika käynyt piipahtamassa, koin kuin kuvassa että olit ihan tässä lähellä ojentaen kättäsi josta otin kiinni. Tosi hyvälle tuntuu tämä yhteys , vaikka ei aina olisikaan kirjoittamista niin kyllä rukouksenkin kokee joskus ihan konkreettisesti tuntien "minua muistetaan"

Luopumus
Misä ajassa elämme?
Luin aamulla TV7 ystävänlehteä ja siinä oli Martti Ojareksen kirjoitus joka pysäytti. Kopsaan tähän pikkasen kirjoitusta
Monet profeetat ovat sanoneet, että Jeesuksen toinen tuleminen on jo hyvin lähellä. Raamattu kuitenkin sanoo, ettei se päivä tule ennen kuin "tapahtuu luopumus ja ilmestyy laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi " ( 2 Tess 2:3 )
Vuoden takainen kirkon tutkimus osoittaa, että 73% suomalaisista ei enään uskonut Raamatun Jumalaan. Kun tarkastetaan ikäryhmittäin, havaitaan, että tilanne on entistä huolestuttavampi. Alle 30 vuotiaiden ikä ryhmässä 85% ei uskonut Raamatun Jumalaan ja 18-24 vuotiaista vain 10% uskoi. Tämä käytännössä merkitsee uskosta luopumista ja uskovien jäämistä marginaaliryhmäksi. Pahimmillaan se voi johtaa Suomessakin vainoihin lainsäädännön muuttuessa valtaenemmistöä suosivaksi

Nämä kaikki todistavat Raamatun profetioiden mukaan , että elämme lopun aikoja ja Jeesuksen tulo on lähellä. Se, että Suomikin on ajautunut lähes pakanamaaksi, pakottaa kysymään , ketkä ovat tästä kehityksestä vastuussa. raamatussa sanotaan että luopumus on aina lähtenyt Herran huoneesta. Jos papit ja sananjulistajat eivät hoida tehtäväänsä, kansa käy kurittomaksi. Näin on tapahtunut Suomessakin. Raamatun sanasta on luovuttu ja Jumalan pyhyyden pelko kadonnut

Tämä kirjoitus kannattaa lukea kokonansa jos kellä mahdollisuus saada käsiin kyseinen lehti. Itselle tämä oli puhetta sillä olenhan kertonut teille että lapsenlapsille ei saa edes iltarukousta opettaa eikä koulussa oleva poika saa osallistua uskontotunneille jne... Olen todella vaikeassa tilanteessa koska en halua olla "kaapissa " vaan tahdon avoimesti tunnustaa ketä seuraan ja Jeesus on herrani. Aivan uskomatonta mutta totta kuten Martti kirjoittaa ja tämä koskee myös uskovien perhekuntia. Monestihan syyllistetään uskovia vanhempia että sen takia lapsenne eivät tahdo seurata Jeesusta kun olette tuputtaneet jne....se ei usein pidä paikkaansa vaan ymmärrätte missä ajassa mennään ja vihollinen tekee työttään ....nukummeko me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eilen kirjoitin että tuntui pahalle kun kirkko huusi tyhjyyttä vaikka oli todella hyvää sanaa tarjolla. Töissä ollessani kerroin monille asiakkaille kyseisestä tilaisuudesta ja sain oikeesti huvittaviakin selityksiä miksi ei voi tulla eli "pidä minut estettynä", oli jos jonkinlaista sienen puhdistus, kellarin siivousta, televisio ohjelma esteenä jne.....Sekin että kutsuin luterilaiseen kirkkoon kuuluvia omaan seurakuntaansa ei auttanut :roll: Itsehän nimellisesti kuulun helluntaiseurakuntaan ja ajattelinkin että monikohan tiukka kirkollinen kutsuisi vastaavasti meikä seurakuntaan. Oikeestihan ei rajoja ole, vaan Jeesuksessa olemme ihan saman arvoisia ja vertaisia siskoja ja veljiä keskenämme. Mutta ......tässä on vielä paljon jonnenjoutavia oppikiistoja .
Yksi juttu vielä näistä kirkollisvaaleista sillä sehän on politiikka eikä uskon asioilla monellakaan ehdokkaalla mitään merkitystä ja siksipä ollaan tulossakin aikaan mistä Martti kirjoitti. Miestäni on pyydetty monelta taholta ehdokkaaksi kyseisiin vaaleihin . Onneksi hän ei ole suostunut ja sanonkin että on kyllä outoa kun ei kysytä uskonasioista mitään ja miehenikään tuskin ikinään Raamattua lukenut saatikka edes omassa seurakunnassa käynyt. Kysyinkin mikäs seurakuntasi papin nimi on....ei tiennyt. Eli siinäpä miettimistä........

Nyt taas tuumailuni poikkoilee sinne sun tänne, muistetaan tärkein nimi JEESUS. Vaikkemme ajallisten pappine nimiä tietäisikin niin vain nimi Jeesus on TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 16.09.2014 20:52

Tänään sumun keskeltä auringon lämpö voitti ja paikoin mittarissa 20 astetta.
Olin työpaikan ryhmässä jossa testattiin kuntoa, 12 henkilöä joista olin vanhin.
Kävelyä 2km, puristustesti, vatsalihakset ja yhdellä jalalla seisonta, juoksua 8 kuvion mukaisesti,
punnerruksia 40sek,puristustestissä olin paras, kävelyssä viidestä viimeisin, vatsalihasliikkeet sain kaikki tehtyä
olin tyytyväinen itseeni, kun selvisin :D
Uutisointia maailman tapahtumista tulee tuutin täydeltä ei voi välttyä kuten kyökkipiika totesi,
minullakin lehdenluku vähäistä,hyvä on suojella itseään uutistulvalta jos kokee sen ahdistavana.
uutisointi voi aivopestä ja luotettavaa lähdettä saa etsiä.
Hiljaisuudessa kuulee parhaiten sydäntään, jos se on Jeesuksen verellä pesty, Pyhä Henki voi koskettaa,
saattaen ahdistuksesta avaralle.
Aaro Hellaakoski kirjoittaa: ”Vain hiljaisella on korvat kuulla,
kun askeleet hiipivät porraspuulla, vain odottavan ovi auki on”.
Hiljaisuudessa avautuu ovi elämän ihmeelle, luovuudelle, pyhän kosketukselle.

Siunausta elämäänne ja kohtaamisiin, Herra kanssanne
rine

ViestiKirjoittaja eva » 16.09.2014 23:24

:) :) Vielä yritän lähettää terveiset Aralialta. Hän on vielä sairaalassa. Pääsee pois ehkä tällä viikolla, kun tarkkaillaan "treeniletkun" poisoton jälkeen tilannetta. Letkulla annettiin lääkettä sappitulehdukseen. Aralia nukkuu ja syö hyvin. Oli käynyt jo ulkonakin. Aralia aikoo mennä torstaina sairaalasta Turkka Aaltosen seuroihin, jotka ovat siinä lähellä.
Tyttö kutsui meidät syömään illalla ja pidettiin pienoista juhlaa. Pyöräilimme ihanassa säässä ja oli mukava, kun pojallakaan ei ollut treenipäivä.
Huomenna HUR-päivä.
Nyt on mentävä unten maille ja siunaan teitä. :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 17.09.2014 11:32

"Hän on Herra; hän tehköön, minkä hyväksi näkee". 1Sam 3:18
Näe Jumala kaikessa, ja Hän tyynyttää ja värittää kaiken, mitä näet.

Päivän sana kalenterissa oli tälläinen ja niin kohti käyvä. Ulos katsoessa näen hänen värittämän maailman ja nyt etenkin luonto on ihmeellisen kaunis väreineen sekä tämän hetken sumuineen. Miten voikaan sumukin silmiä hiveltää kauneudellaan. Voi, kun aina näkisimmekin kaiken murheenkin keskellä läpi sumun nämä värit....

Ps. 36:6 Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Tämä jae on ollut ajatuksissani kun olen rukoillut pienen koirulimme puolesta. Mieheni eilen soitti että koruli ei syö ja vapisee vaan viltin alla, saa nähdä miten tässä käy sillä ikääkin on koirulilla 9 vuotta niin voihan olla jotain vanhuuden sairautta tai.....? Hän on Herra ja tekee tämän koirankin eteen minkä hyväksi näkee, rukouspyyntö on lähetetty, odotan vastausta.....

Evalle kiitos että toit tietoa Araliasta, muistetaan rukouksin ja toivotaan että hän virkistyisi Turkan kokouksessa. Etsin Turkan kirjoituksia ja löysin tämän
http://verkkokalastaja.blogspot.fi/
Ikäkuljettajan itsearviointi
Ilmaisjakelupinossa oli liikenneturvan vihkonen "ikäkuljettajan itsearviointi". Nappasin siitä yhden, koska tunsin kuuluvani tähän "herätysliikkeeseen". Selailtuani vihkosta huomasin sanoman olevan kohdallaan, tarpeellinen ja vakava. Taisin vanheta jo pitkän pätkän lukiessani tuota? Tuli mieleeni jokin aika sitten lehtijuttu, jossa kerrottiin jonkun samovaarin ajaneen pitkän matkaa moottoritietä vastaantulevien puolella ymmärtämättä, että hän oli väärässä, muut oikeassa
Eräänä talvisena kotiintulopäivänä olin itsekin varma harhanäystäni, kun lumimyräkän keskeltä ilmestyi eteen 5 metrin korkuinen norsu auton peräkärryssä. Kerkisin jo harkita pikaista lääkärikäyntiä ja varhaiseläkettä, mutta seuraavana päivänä luin lehdestä, että semmoinen kuljetus oli tosiaan ollut tiellä. Norsu tosin oli vain nukke, jota kuljetettiin rekvisiitaksi johonkin keskukseen. Norsun ohitettuani sain silmiini Ideaparkin mainosvalot, jotka silloin toivat kummasti levollisen tunteen, olin sentään vielä ajassa ja elämässä - ostoskeskus oli auki!
kopsasin alun tästä kirjoituksesta, kannattaa lukea kokonaan. eipä ihme että Aralia tykkää kuunella Turkan puheita sillä niissä on elämän maku ja koroitetaan Jeesusta. Kirjoituksen alku on sellainen että haluaa lukea loppuun asti, eli miten liikenneturvan vihkonen liittyy uskon asioihin :roll:

Soliskin piipahtanut ja huomaan että hän edelleen ihmeellinen majatalon pitäjä, eli vieraat on saaneet yöpaikan. Kyllä tekee mieli käydä joskus siellä ruusujen kaupungissa. Huomasin että Kalle Virta oli ollut rymänjohtajana jonain vuonna sinne. Pitää olla tarkkana jos joskus vastaavia matkoja niin hyppään kyytiin. Sitten voitas Soliksenkin kanssa livenä kohdata . Olisi mukava jos tuollainen valmis matka niin olisi majoitukset yms niin ei tulisi mitään ylimääräistä vaivaa Soliksellekkaan. Eva kun on tuollainen meneväinen niin kuuntele tarkkaan jos on jotain matkaa joskus....

Uskonkin että Rinellä hyvä kunto sillä työssäsi joudut paljon kuntoilemaan ja työmatkatkin on hyötyliikuntaa huh..... Meikä yhtenä päivänä pyöräili Rinen työpaikan kulmille ja en jaksanut ylämäkeä polkea vaan puuskuttaen pyörääni työnsin. Hyvä kun tuollaisia testejä tehdään niin ainakin joitakin saattaa innostaa kohottamaan kuntoaan.

Nähkäämme tänäänkin niitä värejä elämässämme.....

Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.09.2014 11:50

Hieno paiva tanaan. Olivat luvanneet tavallista lampimampaa, ja niin on onkin, jotakin 32 astetta. Olipa hyva, etta grillipaivamme peruuntui, kun yksi naiselainen sairastui flunssaan, toisella laakariin meno.....Niinpa rauha vallitsee!!!! :mrgreen: Laksin aikaisin pienelle roskaretkelle ja poanin varmuuden vuoksi lapun siita oveen....ja varmemman vakuudeksi unohtui avainkin oveen!!!!!!
Olin aamulla juonut vain heratyskahvin, mutta menin suoraan kavelyreissulta kutomaan, ja sainkin nyt taman urakan pois, eli toisen samanlaisen vaaleansinisen. Suomalainen naapuri haluaisi kiikkustuolinsa alle maton tulee katselemaan, mita vareja loytyy ja miettii, mita haluaisi. Jotakin uutta siis. Ja yksi toinen naapuri lainaa kirjaa, jossa riepumattoja.
Kutomossa pidan radiota auki, joten pysyn ajan hermolla, mita maassa tapahtuu. Minusta se on prempi kuin olla tietamaton. Ulkomaailman pahat asiat kylla rassaavat, kunpa aina voisi tuoda ne rukouksina tai huokauksina Jumalalle. Koettelee vaan ei hylkaa Herra, sanoi Ukko Paavo. Ja niinhan Raamattukin meille lupaa.
Pane toivosi Herraan, tanaankin! :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 18.09.2014 08:57

Monenlaista toimintaa ja tapaamista teillä elämässänne ollut, kiitos niistä,
olen töihin lähdössä,kuinkas muutenkaan.
Eilen aamulla katsoin tämän:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=34772
tämän päivän sana ps147, on lohdullinen, koko teksti lupauksia täynnä
olkoon tämä jae meille matkaeväänä tänään,
Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa,
Tähän tartumme ja pyydämme voimia särkymiseemme,
siunausta ja lohdutusta Herraltamme pyydän jokaiselle,
kiitos että aralia on saanut voimia ja pääsee kuulemaan Turkka Aaltosta,
olette minulle rakkaita jokainen, 8-)
rine

ViestiKirjoittaja meju » 18.09.2014 09:46

Kuva
Kutsukortti
Silmiini sattui liesituulettimen päälle laitettu kutsukortti jonka mieheni oli siihen laittanut että muistaa kyseisen menon . Siitä tuli ajatuksiini että tarvitsemme päivittäin pitää esillä tärkeintä kutsua jonka itse olemme saaneet vastaanottaa mutta tehtävämme on jakaa kutsua kaikille . Kutsukorttia voimme lukea päivittäin ja se löytyy Raamatusta monin eri tavoin kirjoitettuna. Meillä on toivon sanoma ja niin kuin kuvan lintunenkin nokassaan kantaa oksaa ilmoittaen löytäneensä paikan mihin voi laskeutua. Meilläkin on jo tässä ajassa paikka mihin voimme laskeutua Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle .

Hyvä kun Rinellä oli sen verran aikaa että kerkesi meille tuoda katsomista sekä lukemista. Toivotan siunattu työpäivää sinulle ja myös toisille tuumislaisille myös eläkeläisille. Minnekkähän Lasse hävisi ....taisi alkaa ne paljon puhutut eläkeläisten kiireet kun ei edes täällä kerkiä piipahtamaan.
Jokohan kohta Lissusta mummi tulee, yhtään en nyt muista minä kuukautena H. hetki olikaan.

Olen vapaalla ja kävin 6.30 vesijumpassa eli nyt on taas päästy normi arkeen. Vapaalla olen ja odottelen miestäni maalta kera koirulien. pieni koira viedään eläinlääkäriin jos ei ole ihmettä nyt yön aikana tapahtunut että on ruvennut juomaan ja syömään, en ole vielä soittamnut kun tulee niin pahamieli jos......Kyökkipiika puhui tästä ettei halua kuulla kaikkia uutisia ja nyt on vähän sellainen olotila ettei huonoja ainakaan tahtoisi kuulla mutta ......, kuitenkin elämä on tälläistä että on otettava vastaan näitä vähemmän mieltä kohottavia uutisiakin. Hetkiseksi on hyvä suojautua kuten meikä nyt tekee että siirtää soittamista, olen kyllä rukoillut koirulin puolesta ja vedonnut tuohon ps 36:6 jakeeseen. Kuitenkin meidän on muistettava että "tapahtukoon sinun tahtosi".
Ajattelin että on sitä pöljä kun ottaa näitä vanhoja koiria ja tietää jo ottaessaan mitä odotettavissa kiintymystä ja luopumusta sekä surua jos sairastuvat.

Tälläisiä tuumailuja tänään....
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja