tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja meju » 08.09.2014 10:48

Lohduttaja
"tulollaan lohdutti meitä"
Soliksen kirjoitus toi mieleen Raamatun sanoman jossa puhuttiin Tiituksen tulosta joka lohdutti tulollaan. Koin iloa ja sitä myöten lohdutusta huomatessani ettei Solis ole meitä unohtanut vaan kävi ja lupasi tulla uudestaankin. :) Näinhän se on että itse emme voi edes aavistaa kuinka paljon kirjoituskin voi toista lohduttaa ja auttaa jaksamaan sen hetken tunnelmissa tai jotenkin sinne päin.....en osaa selittää. Rukoukseni onki että täällä tuumiksessa olisi päivittäin näitä kävijöitä jotka tulollaan lohduttavat, mutta myös itse tulisivat lohdutetuiksi.

Maalla vielä olen istun kiikkustuolissa mietintämyssy päässä :roll: Aamun käynistys työhön ja touhuiluun on vaikeaa mut tämän kirjoittamisen jälkeen aion vaihtaa yäasun marttapukuun :idea:
Lähtösiivous edessä ja se on aina niin työlästä .............Illalla alkaa vesijumpat joten ruotuun tämäkin laiskamato saatava , vaikeaa on jumppiin lähtö mutta olen tosi tyytyväinen että monia vuosia harrastanut tätä jaloa lajia ;)

Googletin Evan mainitsemasta taiteilijasta tietoja kun en koskaan nimeä edes kuullut, löydin hyvän linkin jonka laitan kun olen toisella koneella.

Ihana kun Tiina kuvaa eloansa siellä minne me halajamme. Eihän se arki sielläkään taivaallista ole mutta onhan se ilmapiiri jotain ainutlaatuista. Hanna varmaan tosi ylpeä Tiinasta kuinka ahkera tuumislainen hänestä tullut vaikka alku olikin hankalaa oppia ymmärtämään kaikkea ihmejuttuja täällä ja tuntemaan edes jotenkin nikkejä ja heidän ajatusmaailmaansa....noh tuskin koskaan siihen pystyy. Onko Hannan kissaa näkyny?

Marjalle ja puolisolleen onnea ja siunausta ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡, nyt on Marjasta tullut rouva :)

Heipat ja vilkutukset......
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.09.2014 14:14

Olipa ilo, etta Solis pistäytyi ja osoitti, ettei ole kokonaan unohtanut meitä. Olen monta kertaa miettinyt, mitä hänelle kuuluu.
Hannan kissalla hyvä hoitaja, ei ole kissaa näkynyt aikoihin.
Tänään läppärini toimii yhtä hitaasti kuin minun aivoni. Minun pitäisi lakkauttaa sopimus DNA n kanssa, kännykästä, jota käytän vain Suomessa. Ja jos käynnit harvenevat, niin turha maksaa, vaikka en kyllä tiedä edes, mitä tällä hetkellä veloittavat per kk. Tuo DNA on kyllä ollut tosi hyvä, kun eivät karhunneet jonkun kesän maksuja, sitten tuli yllätyksenä laksu, kun ei ollutkaan silloin toiminut tekemäni suoraveloitus pankin kanssa. Kun soitin heille ja kysyin, miten maksaisin, he sanoivat, että on täällä toinenkin lasku. Kauheeta, sanoin, enpä haluaisi että korkoja alkaa juosta. Ei me niin nopeasti niitä aleta panna, eikä siis tullut korkoja edes edellisen vuoden laskusta.
San veljepojaltani numeron ja sen edessä täällä portaaksi sanottu....siihenköhän minun pitäisi soittaa???????
Muuten, laiskotellessa tämä aika taitaa mennä, tänään en käynyt edes roskakierroksella. Kudoin kyllä vähän, ja Mejulle tiedoksi, että kyllä taisi hevovoide auttaa, ei ole eilen ja tänään olkapäätäni särkenyt. Mentholille haisevaa kylmävoidetta se on.
Odotan vielä tietoa veljenpojaltani, että paljonko siellä pankin papreissa näkyy, DNA n ottamaa
kkmaksua. Maksanhan minä turhasta siinäkin, kun otin visakortin Suomen eläketiliäni varten, vain hätävaraksi, että täällä voi joku nostaa rahaa, itse tai joku muu, jos tarve tulee. Huomauttivat viime kesänä pankissa, että siitä joutuu maksamaan, enkä ole käyttänyt. Näinhän se on, maksettava on.
Armo on kuitenkin ansaisematonta, se on täytetty, sanoi Jeesus ristillä. Tähän pelastukseen ei tarvitse lisätä mitään. Usko on vain se väline, jolla se otetaan vastaan. Jumlan suorittama pelastus on kuin tili pankissa, se on siellä mutta jos ei oteta sitä raha sieltä, niin siellä se vain seisoo, eikä auta mihinkään. Eli voidaan sanoa myös niin räikrästi, ettei usko pelasta, vaan Jeesus! Cafe Raamatussa oli ohjelma, jossa ruodittiin Joh.3,16 melkein sana sanalta. Tosi hyvä.
Johdatusta alkaneeseen viikkoonne! :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 09.09.2014 12:01

Maaperä

ei ollut paljon maata, Matt. 13:5
Huolehtikaamme sydämemme maaperästä!

Tämän päivän kalenterisssani oli taas sellainen ajatus joka mietityttää. Millainen onkaan sydämeni maaperä onko siellä tilaa tärkeimmälle viljalle itää ja kasvaa tuottaen myös moninkertaista satoa. Miten huolehditaan sydämen maaperästä ettei siitä tule kovaa. Uskon että monet kokemuksemme jotka ei tunnu hyvälle on sitä pehmittämistä tämän tärkeimmän maaperämme.

Tuleeko satoa? Vielä toinen asia joka eilen puhutteli kovasta maaperästä tuolla maalla. Porkkanat kasvoi ainakin osa ihan normi kokoiseksi mutta maaperä on niin kovaa ettei saa vartta nykäisemällä ylös vaan on otettava lapio avuksia ja käännettävä maata ettei porkkana jää maahan kun varsi jäi vaan sadonkorjaajan käsiin.
Ajattelin näin että kasvatammeko vartta näkyvää ja vaikka olisi jaettavaakin niin tiukassa on maaperämme ettei sieltä helposti irti saa mitään. Tarvitaan paljon työtä maaperässä tälläisessä.......Ajattelin Taivaallista puutarhuriamme kuinka hän suuressa rakkaudessaan antaa meille useamman tilaisuuden oppia ja tulla muokattavaksi sellaiseksi joka kantaa ajallaan sydämessään sitä hedelmää joka helposti irtoaa lähimmäisten hyväksi....... :idea:

Työpäivä odottaa, ihan mukava käydä silloin tällöin tapaamassa livenä ihmisiä :lol: Tosin seuraavan kerran vasta lauantaina ja sunnuntaina työt odottaa eli ei ole raskasta.
Lassella taitaa tänään olla viimeinen työpäivä siellä palkkatyössä mutta uskon että nyt vasta hän pääsee siihen työhön mitä sydämessään kantanut.....Iloa ja siunausta tuleville eläkepäivillesi <3

Liekkö Evan puhelin jo kunnossa. Itsellä kun menee jokin tietsikka tai puhelin epäkuntoon niin ensimmäisenä katkaisen virrat kokonaan pois ja kun uudelleen laitan niin moni vika korjaantunut. Turhahan Tiinan on pitää puh.liittymää kun tänne tulet niin niitä korttejahan voi ostaa vaikka kitskalta. Visa korttiakaan tuskin tarvitset, tai tiedä häntä 8-) Itse kyllä olen langennut tuohon visaan ja en muuta käytäkkään. Tosin maksan heti laskun kun se tulee ettei jää häntiä joita sitten vaikee myöhemmin maksella kun ei suuria tuloja. Visasta tykkään sen takia että niin hyvä seurata laskua kun se tulee kerralla ja siinä kaikki tiedot yhdessä kohtaa. Niin ja vähän keplottelen maksujen kanssa :lol: Kuitenkin suuri vaara velkaantua jos ei maksa kerralla pois ja ymmärrä että korkojakin alkaa kasvaa jos viivettä.
Visa on kätevä ulkomailla matkustaessa yms, tosin vaaransa on kaikella ja kaikkialla.

Antakaa te heille syödä!
Kuva

Kuvaa katsellessa ensin katseeni vangitsi tämän ruokkijan into ja ilo. Voi, kun olisin tälläisellä mielellä varustettu.
Toinen ajatus että onpas pulleita ruokittavia, jossain tarvittaisiin enemmän kaillista siementä mutta....jos näitä ei ruokittaisi niin tuloksen tiedämme.
Ajattelin tämän ajan uskoviakin kuinka ovat pulleiksi hengellisesti käyneet ja seurakunnan ruokapöydässäkin ensimmäisinä nokkimassa. Hyvää ja huonoa......syömässä käytävä muuten emme jaksaisi mutta jossain vaiheessahan asetelman muututtava että meidänkin oltava tämän tytön laisia innokkaita Herran työssä jakamassa sitä hyvää mitä itsekkin nok nok nokkineet......

nyt paras lopettaa kuten huomaatte iso pyöräni pyörii vinhaan.... ;)
Kirjoitelkaa!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 10.09.2014 08:28

:) :) Hyvää, kaunista huomenta!
"Taas on uusi päivä koittanut. Kiitos Herra sinä muistit mut."
On tuo nelostie tullit tutuksi, kun joka toinen yö maalla ja joka toinen kaupungissa ( melkein). :mrgreen:
Pullat saimme väännettyä kirkolla ja siellä muutama muu, uusia tuttavuuksia. Diakoni kysyi Israelista ja sitten yksi kysyi, mikä se paikka siellä on , jossa on eri ovet miehille ja naisille? Synagoga. Ei. Mietin, Itkumuuri. OK. Minä en halunnut mennä, kun on tuollaista, ettei saa mennä samasta ovesta. Olin niin yllättynyt. Ei Israelin tietämys ja kulttuuri ole tunnettua, niin kuin luulin. :o

Minä suutuin miehelleni ja huusin, kun oli lähtö mökille. Sitten taas halausta ja anteeksipyyntöjä. Sitten, kun illalla mentiin nukkumaan hän sanoi: KIITOS tästä päivästä. Minä nauramaan ja sanoin HUIPPU-mies. Tällaista kähinää meillä. Nyt jo harvemmin.
Sienessä ja puolukassa olimme kolme tuntia. Kahvihetki oli juhlahetki hiekkakuopan laidalla. Sitten ystävä soitti poimimaan tyrnejä. En olisi millään jaksanut, mutta virkistihän se, kun yhdessä poimimme.
:( Puhelin vielä epävireessä. Puhuin eilen yhden asiantuntijan kanssa. Mutta enpä ymmärtänyt niin, että olisin saanut syngronoitua ( huh).
&&&&& MARJA-rouvalle sydän lämpöiset onnittelut ja siunauksen toivotukset!!!
Nyt HUR:kiin ja uimaan. Sitten tuleekin suoraan koulusta entiset pyhäkoululaiseni hakemaan omenoita. Eli ihana päivä tiedossa, kun ei itse sitä pilaisi. :oops:
Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun osani iankaikkisesti Ps. 73
Luottavaisin ja iloisin mielin, toivoa täynnä uuteen päivään ja ( se saa näkyä )!! :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 11.09.2014 12:40

Jumalan armoa ja rauhaa teille jokaiselle tähän päivään, joka meillä oli sumuinen,
vietän kolmesta vapaasta päivästäni ensimmäistä. Kävimme äidin kanssa paineen mittauksissa,
hyvät olivat paineet jaloissa ja käsivarsissa, kahvilassa ja kaupassa kävimme,
Nyt on aurinko tullut esiin tietää lämmintä päivää. Eilen kävin pojan kanssa sienessä työpäivän päälle,
sain hieman enemmän kuin edellisellä kerralla haaparouskua, Sientä ei ole paljon metsissä on ollut kuivaa.
Toinen viikko jo töissä meneillään, siellä ne ovat omat haasteensa, ihmiset väsyvät, nyt tämä sote uudistus tuo
paineita esimiestasolle, pätevyyteen tulee korkeakoulututkintoja ja niiden ylläpitämistä koko työhistorian ajan,
esimiehet joutuvat hakemaan omia virkojaan uudelleen jos pätevyys ei riitä menee toinen ohi,
missä on 30 vuotta tehtäviään hoitaneen paikka? huoli tulevasta onko työpaikkaa.
Aina pelkkä koulutus ei tuo taitoja joilla ihmisiä voidaan johtaa, tuskin koskaan.
Minulla nämä huolet ovat jo menneen talven lumia, tässä omassa ammatissanikin, joskin muutama vuosi jäljellä,
En näiltä osin pelkää tulevaisuutta. Ymmärrän heidän hädän joita tämä koskettaa.

Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Siunausta elämäänne erikoisesti Marja rouvalle, niin ja Solis oli käynyt se oli mukava!
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 11.09.2014 14:22

Kiitos taas viesteistänne, on suurta siunausta, kun saan keskustella tällä tavalla uskovien ihmistan kanssa. En jaksa useinkaan mennä tapahtumiin, olen niin tyytyväinen kun saan kotini rauhassa olla. Kai se vaikuttaa kun on omat lapset niin lähellä. Käyn silloin tällöin hoitamassa nuorimman poikani lapsia, he ovat niin enerkisiä ja ihania.
Teininkin elämä on mennyt parempaan suuntaan, äiti otti vuorottelu vapaata työstään. Hänellä on ollut kaupassa niin ikävät työ vuorot aina iltaan kuuteen tai seitsemään. Poikanikin on työ narkomaani, olen paljon ollut tämän lapsen vara hoitajana. Minäkin tunnen helpotusta kun tiedän että tyton äiti voi nyt olla vastaanottamassa häntä koulusta.'

Olen kiitollinen Jumalalle että paineet helpottavat kun ikä lisääntyy. Kesällä en käynyt kuntosalilla nyt on pakko taas aloittaa, koska en jaksa yksin kotona voimistella.
Mejun elämä on vaihtelevaa: työssä muutama päivä, kaupunki kodissa ja maalla. Minusta tuntuu että tämä on sinulle hyvä rytmi. Kirjoituksesi ovat kutsumuksesi mukaisia, jaksat paneutua ja antaa pureskeltavaa lukijoille. Evan vauhtia on mukava seurata. Koska olen sen eläke vaiheen jo läpi käynyt ja minulla on ystäviä, joita tapaan heillä on monia menoja ja he ovat auttamassa monissa paikoissa. Siunattua aikaa elätte.

Hanna on ollut väsyneempi viime aikoina, on käynyt tutkimuksissa,vielä ei ole löytnyt syytä väsymykseen. Jatkamme rukousta. minusta on ihana sana että Pyhä Henki rukoilee sanomattomilla huokauksilla meissä ja kaikissa Jumalan lapsissa. Aralia siunaamme sinua Jeesuksen väkevässä voimassa.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.09.2014 15:46

Tuumailut nyt hyppelehtiviä, on ollut monia asioita mielessä. Ensin kaikille tuumsilaisille voimia, siunausta, onnea......
Olen aina sanonut, että muistot aivossani ovat kuin tahkojuustossa, jotakin sieltä täältä. Sen muistan, missä olin 11.9. kun ameriikoisa ne kaksoistornit romahtivat koneitten osuessa nihin. Olin lähellä Tel Avivia kylpylässä, sen ulkoaltaassa, ja ulkona oli myös telkkari, josta alkoi näkyä juttua, jota luultiin ensiksi onnettomuudeksi....Ka kyllä on riittänyt salaliitoteoriota, että juutalaiset sen takana. Varsinkin vastapuolen taholta sitä toistettu :oops:
Ihan toiselainen muisto. Eräässä One Wayn tilaisuudessa lailettiin laulua Jesaja 33 sta löytyy, luin sen aamulla. Herra on tuomarimme, Herra on lainsäätäjämme, Herrra on kuninkaamme, hän pelastaa meidät. Siellä rukoiltiin jotakin kartanoa One Waylle, oli lakimiehiö vastustamassa sitä. Kuulin myöhemmin, että O.W. sai sen kartanon. :roll:
Tänään mietin, että mitähän helppoa voisi laittaa ruuaksi. Löysin mussihiutalepussin ja huomasin, että viikko sitten mennyt vanhaksi. Tein siitä muussia, ihan hyvää. Mutta se toi mieleeni ystäväni kertoman. Eräs uomalainen tykkäsi, että täkäläinen muusshiutalejuttu parempaa kuin Suomessa. Hänelle piti lähettää sitä ja myös kanakeittojauhetta. Se oli sitä aikaa, kun puhuttiin lintuinfluenssasta. Suomen tulli oli tehokas, se poisti paketista kanakeittojauheen ja tämä ystävä sain vain ne perunamuussihiutaleet :mrgreen:
Lehdesä näin ruokaan, eli kalaan liityvän jutun. Minulla kalan maku ja voimakas haju panee vain oksentamaan tai kakomaan. MUtta tällä 7vuotiaalla pojalla jopa tonnikalan haju tekee pahan ihottuman ja turvottaa myös hengityselimet, eli hän meinaa tikehtua, eli sanotaan voivan johtaa jopa kuolemaan. Nyt ei voi mennä kouluun, kun ei ole koko päiväksi avustajaa, kuten edellisenä vuotena. :(
Vieö yksi jännä juttu. Ei sanottu, missä sairaalassa tapahtui, nimet olivat kyllä juutalaisia. 60 vuotias vielunsoittaja ei voinut kunnolla enää soittaa viulua, kun käsi alkoi vapista.....Telkussa näytettiin, miten itse leikkauksenkin aikana..aivoleikkaus....tämä nainen soitti viulua, ja hänen aivoihinsa pantiin joku DBS laite, ja niin vapina oistui tai ainakin väheni.....ja soitto jatkui! Ja jatkuu.
On se ihminen viisas, mutta miten viisas onkaan Jumala, joka tämän ihmisen loi!
Siunausta loppuviikkoonne.
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 11.09.2014 22:48

:) :) Yhtehenkö tulla saamme.....?
Kiva näinkin, täällä ajassa.
Ihan ensimmäiseksi terveiset Aralialta. Hän soitti ja silloin en voinut pitkään puhua, kun meillä oli ystävä mies käymässä. Aralia on ollut melkein kaksi viikkoa sairaalassa. Ensin Tampereella ja sitten toipumassa omassa sairaalassaan. Hän oli saanut sappitulehduksen. Nyt on paraneminen jo pitkällä ja pääsee maanantaina kotiin. Kun sitten soitin takaisin, mies oli ollut juuri katsomassa häntä. Aralialle ruoka maistuu ja toivoa on. Hän kaipaa teitä kaikkia niin, että lupasi jo alkuviikosta, ainakin lukea, jos ei jaksa kirjoittaa. No, nyt tuli terveiset ja varmaan rukous jatkuu.

Meillä oli eilen hauskaa, kun metsästimme muumioita. Lapset eivät olleet koskaan nähneet muumio-omenaa. Tiesivät, että siellä maassa, jossa on hiekkaa on muumioita. Värikkäästi kerroin, että Suomessakin on muumio. Keminmaan kirkossa avataan lattialuukku ja siitä voi nähdä Rungniuksen . Kerroin, että hän oli sanonut, että jos hänen sanansa Jeesuksesta ovat totta, hänen ruumiinsa ei mätäne. Mutta, jos eivät ole totta, madot syövät hänet. Innostuivat niin, että tyttö 13v, lupasi hakea googlesta. Tämä meni kyllä sovelluksen puolelle, mutta löytävätpähän netistä oikean.
:) :) Oli vilkas päivä. Kaikkiaan neljä vierasta kävi. Yksi oli ehdottomasti sen kannalla, että rukoillaan Jyväskylälle uskovainen kaupunginjohtaja, jonka hän tuntee. Asunut samassa kaupungissa. Ei huono rukousaihe. Eli sen kaupungin parastahan meidän tulee rukoilla, jonne meidät on asetettu.
:lol: Saimme kirjeen jossa oli "Seurakunnan vanhimmat". Oli siinä keksintö?? Mutta leikki sikseen, mutta onhan se totta, että meillä on hyvä yhteys ja se on tärkeää. Uran huippu??
Illan rauha nyt maan ja meidät syliinsä sulkee... Kauniita unia ja vilkutus teille kaikille! Olette ihania, kun teidän kanssa saa jakaa asioita ja ihan ihka itsenänne!! :lol: :lol:
eva

ViestiKirjoittaja rine » 12.09.2014 10:21

Aurinko paistaa, eilisessä sumussa ajattelin elämää ilman valoa, joissakin suurkaupungeissa autojen ym päästöt
tekevät verhon taivaankannelle on päivälläkin hämärää.
Jobkin tuumasi: Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija?
Televisiossa kuulin mieleenpainuvan kysymyksen "kuka on synnyttänyt nämä isis-joukot, jotka tekevät hirvittäviä julmuuksia,
Isis surmaa ihmisiä pelkästään sen takia, etteivät nämä ole sunnimuslimeja.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... is/4322350
http://yle.fi/uutiset/kerry_isis_tullaa ... an/7464691
Aika jossa elämme on muuttunut lähikuukausina radikaalisti, sodanmelskeitä ja uhoamista on kaikkialla.
mark13 on kirjoitettu kuin tästä ajasta,
Jeesus muistutti vielä:
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
Oletteko muuten huomanneet että TV on alkanut useammalla kanavalla lähettää ohjelmia joissa ennustajat, astrologit ym
keskustelevat ihmisten kanssa, Saatana ei uuvu se tietää miten tavoittaa hädässä olevia ihmisiä. Jos joku tietää adressin jonka voi allekirjoittaa
tällaisten ohjelmien poistamiseksi tv:stä ilmoita.
sak 10
Sillä kotijumalat puhuvat tyhjiä, ja tietäjät näkevät petosnäkyjä,
puhuvat valheunia, lohduttelevat turhilla.
Sentähden he saavat lähteä matkaan kuin lammaslauma ja kärsivät vaivaa, kun ei ole paimenta.

Eilen iltapäivällä tuli äidin sisko poikansa kanssa yllätyskäynnille saimme viettää lämminhenkisen
hetken kahvitellen, hänelläkin ikää 89v.
Kiitos Evalle Aralian terveisistä, muistamme araliaa rukouksin, sappitulehdus on kivulias.
Herra teistä jokaista siunatkoon Aralia ja Hanna,
ne jotka Herraa odottavat saavat uuden voiman, taisteluissanne terveyden kanssa.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.09.2014 13:14

Asiaan, josta Rine mainitsi, selvanakijoihin ja ennustajiin. Muistan ajan, jolloin taalla radiosta tuli ohjelma sapatinaattona, jossa saivat ihmiset kysella selvanakijoilta. Ehka siita valitettiin, katosi. MUtta lehdet ovat taynna mainoksia kaikenlaisista selvanakijoista ja ennusrajista. Ja olipa yhdolla Israelin pankin johtoonkin mies, joka sitten putosi listalta, kun kavi ilmi, etta ennustajilla kavi. Sieltako olisi tietoa maan talousasioihin etsinyt????????
Taalla maan ykkoskanava radiossa ja telkussa paatettiin lakkauttaa, ensi vuonna sen pitaisi tapahtua. En kylla oikein ymmartanyt, mika vikana. Joka tapauksessa talla hetkella sen putiikin johdossa, ennen sen lakkauttamista, on nainen, eka kerran siina on nainen. Ja pateva han kylla onkin. Vetaa sapatinaaton uutiskatsaukset, yleensa haastateltavat miehia, usein heita 5-6. Ilmeisesti han ainakin paasee uuteen firmaan, monia jaa tyottomiksi. Tama sis oikeastaan valtiollinen kanava, joka pannaan uusiksi. Tulleeko paremaksi, toivoa aina voi. Tata beit radiokanavaa mina olen aina kuunnellut, ikava tulee varmaan joitakin tuttuja aania.
Tas viikko vierahtanyt nopeasti. Mina inhoan tiskaamista, ja muka veden saastamiseksi tiskaan harvoin, oli taas pakko tehda. Ns. uusi vuosi taalla 25.9 sita ennen taytynee myos siivota. Siina taitaa taas olla perakanaa 2 pyhapaivaa ja sapatti perassa, joten kolmeen paivaan eivat julkiset liikennevalineet kulje. Pakko olla kotona. Ja sitten jom kippur ja sitten lehtimajajuhla eli jatkuvasti juhlaa jos toista. Monet asiat eivat etene, aina sanotaan, etta siten juhlien jalkeen... :?
Ihanasti paivat ovat vahan viilennett, joten syksya se tietaa, mutta ehka valilla niita hamsineita eli ylikuumia paiviakin tulee. MUtta otetaan paiva kerrallaan.Siina lohtu meille kaikille ja ohje, jota voimme yrittaa parhaamme mukaan noudattaa! :roll: :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja