tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja meju » 05.09.2014 11:22

Hoida

Kuva
"Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin." Luuk. 10:33-35.
Kuvassa Rembrandtin maalaus Laupias samarialainen vuodelta 1630

Huomenta tuumis majatalolaiset <3 Ajattelen niin että tämäkin kirjoituspaikka on kuin majatalo jossa saamme sanallista hoitoa, uskon että moni tulee hoidetuksikin. Varmaan monesti itsekullekkin ajatus että mitä tästä hyödyn.....itse ainakin kerran viikossa laskelmoin , tuntuu että ihanko oikeesti kuvittelen että tälläinen kirjoitteleminen on Jumalan työtä ja olemme tähän kutsutut, enhän mitään tästä hyödy vaan päinvastoin avoimena kerron liikaakin asioitani, siitä sitten joudun kärsimäänkin mutta jokin aina saa vaan jatkamaan kun aikani olen laskeskellut :) Koen näin että jokaisella meillä aikoja jolloin laskeskelemme näitä hyötyjä ja valitettavasti unohtuu ettei meille tässä ajassa luvattukaan korvauksia vaan mitäs tuossa Raamatunkohdassa lukeekaan?
Ole uskollinen siinä paikalla mihin sinut asetettu, hoida lähimmäisiä niillä lääkkeillä joita sinulle uskottu, hoitoohjeita löydät suuresta reseptikirjasta Raamatusta :idea:

+20 astetta lämmintä luvattu tällekkin päivälle, ikkunasta ulos katsoessani näen tosi kauniin luonnon, vielä ihan vihreetä vain yksi koivu jossa alkaa lehdet muuttaa väriään. Ajattelin lähteä liikenteeseen sauvakävellen hautausmaalle ja ehkä kirppiksellä käväsen. Vielä tänään vapaata ja ei oikeastaan mitään tekemistä, lapsia voisin pitää ulkona mutta......taas outo tilanne päällä jota en ymmärrä mitä ja miksi. Muistakaa rukouksin! Voin sanoa ettei helppoa ole elämäni mutta yritän jaksaa ja rukoillen mennä eteenpäin luottaen kaikki ajallaan...... Pakko lähteä liikkeelle muistaen liike on lääke. Eilen kävin kilometrin uimassa mutta siinäpä se liikunta olikin. Koirulit oli koko päivän kaverinani ja vanhempi mussukka piipahtelee useinkin kun osaa yksinään tulla <3 Huomenna sitten maalle töitten jälkeen suuntaan....

Eilen Kuopion ystäväni kanssa puh.yhteydessä ja hän aikoi tulla 20.9 Mirja Ronningin tilaisuuteen tänne, tulee jo perjantaina nin pari yötä varmaan meillä on. Laittakaahan kalenteriin nämä tilaisuudet jos täällä lähellä asutte, yritän etsiä sen ohjelman missä paikkakunnilla käyvät. Olen säästänyt pennosia, aion ostaa sieltä tilaisuudesta sen Jesajan kirjan josta Tiinakin maininnut joka on Mirjan kirjoittama.

Hop, hop, hop.......eteenpäin Herran tiellä ja työssä!

http://fin.bibletranslators.org/?p=308
Syyskuun kiertueohjelma:

Su 14.9. Lohja klo 16 & 18 Keskustan srk-talo
Ma 15.9. Turku klo 18.00 Pallivahan kirkko, Paltankatu 2
Ti 16.9. Helsinki klo 18.00 Saalem-seurakunta, Näkinkuja 3
Ke 17.9. Espoo klo 18.30 Espoonlahden seurakunta
To 18.9. Lahti klo 19.00 Lahden Baptistilähetys, Uudenmaankatu 14, (Adventtikirkon tilat)
La 20.9 Joensuu klo 11 & 13.30 Joensuun srk-keskus
Su 21.9. Kajaani klo 18.00 Helluntaiseurakunta, Savonkatu 17
Ma 22.9. Nivala klo 18.00 Helluntaiseurakunta, Lisäkuja 1
Ti 23.9. Lapua klo 18.30 Helluntaiseurakunta, Asemakatu 16
Ke 24.9. Nokia klo 18.00 Helluntaiseurakunta, Välimäenkatu 8
To 25.9. Tampere klo 18.00 Metodistiseurakunta, Lapintie 4
La 27.9. Ryttylä Kansanlähetysopisto, Opistotie 6
Israel-päivät klo 10.30-12.00 Esitys
klo 15.00-16.30 Kanava
Su 28.9. Porvoo klo 18.00 Suomalainen seurakuntakoti, Lundinkatu 5
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 05.09.2014 13:59

Värikäs syksy ilahduttaa. Ajoin Hämeenlinnaan Hannaa katsomaan. Menin Tiistaina ja ensin veljeni luokse, veljen vaimo on kukka-ihmisiä. Etupiha oli täynnä värikkäitä kukkia ja talon takana omenepuissa oli valtava määrä omenoita puissa ja maassa. Minullekkin tehtiin illalla monta litraa omenahilloa.

Seuraavana päivänä keräsimme iloisen kukkakimpun Hannaa varten. Siellä h'än istui kahvi pöydässä toistan asukkaiden kanssa. Kahvin jälkeen oli tuoli voimistelua hyvää se minulekkin teki. Vein Hannan sitten omaan huoneeseensa, siellä saimme rauhassa puhella. Hanna oli ollut aamulla saunassa ja häntä väsytti. Uusi asia oli, että vassemmassa kädessä oli nyt tunto. Nyt se ei mene enää hukkaan eikä vahingoitu. Rauha ja tyytyväisyys on hänen olemuksessaan vahvana. Hyvä on sellaisen luona käydä oppimassa. :idea:
Kaikille rakkaita terveisiä! ! !
Täytyy sanoa että alkaa olla raskasta tuo moottoritiellä ajelu, vauhti on kovaa ja jos ei mene muiden tahdissa jää isojen rekkojen taakse eikä näe mitä edessä tapahtuu. Olin ihan rätti väsynyt kun pääsin illalla kotiin.
Eilisen päivän aikana tein lisää omenahilloa, autooni pantiin aika satsi omenoita. Olin tosi iloinen kun sain syksyn satoa. Naapuri oli käynyt ja tuonut erilaisia sieniä, niistä saan monta ateriaa. Tämä on Jumalan hyvyyttä.
Kiitos myös värikkäistä kirjoituksistanne. Meillä on nyt ihanat syksynsäät. :D :lol:
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.09.2014 14:20

Meju, älä valita, että niin vähän tuli liikutuksi? Ei mulle tule joka päivä edes yhtä kilsaa! Oiskohan tänään tullut puoli.....
Kävimme naapurin kanssa Revivei Israelin tiloissa rukouspiirissä, jossa meitä nyt ain neljä.
Sitten vein kerääntyneet sanomalehdet keräyslaatikkoihin.
Aamulla kastelin ulkokukat, ei ne just nyt oikein mikään kuki. Ja katsellessani omaa pihaani ajttelen suomalaisten hyvinhoidettuja ja laitettuja pihoja :mrgreen:
Ja minun rappusetkin niin ja näin.....viimeisin löydös vaaleanpunainen kello, Love siinä lukee...oli pantu roskiksen viereen. Patterin sai pysymään kun pani teipllä kiinni, nyt se käy siinä rapulla. Heitetään pois sitten joskus. :lol:
Olen joskus kertonutkin, että täällä panevat vaatemyssykät roskiksen viereen. Pengoin yhtä pussia, että löytyykö matonkuteiksi käypää. yksi vaate. Sillä perheellä olis myös ollut sukkia syövä pesukone, kun oli parittomia nilkasukkia. Panin ne vielä yhteen kiertoon, tiskipöydän laidalle, kun pitää jotain pyyhkäistä vaikka latttialta siinä vierellä, niin sukalla vaan ja seuraavaksi se roskikseen. Kierrätystä sekin, tosi vähän kyllä, mutta kuitenkin.
Ja astiatkin sain tiskatuksi. Sitten tulikin vanhalle ja laiskalle taas väsy. Ja tässä kirjoittaessa selkäkin väsyy, joten hyvää sapattia teille ja tännekin maan pohjoisosaan, ettei sinne ammuttaisi mitään. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 05.09.2014 14:55

Vauhtiterveiset :D
Eli autossa kirjoitan. Mies ajaa ja menemme kotiin mökiltä. Tänään on Miesten ilta ja minä menen kylään. Yritämme ehtiä ystäväni kanssa Kuutti Lavosen näyttelyyn ja hakea srk:sta materiaalit seuraaviin ohjelmiin. Illalla menemme taas mökille, kun sienet kutsuvat. Löysimme aivan yllättäen hyvän paikan. Tähän asti olen toisten perässä kulkenut ja yleensä aika vähän olen satoa saanut.
:) :) Ilo Hannasta! Kunpa osaisikin olla tilanteessa kuin tilanteessa tyytyväinen. Samoin on Aralia osaansa tyytyväinen.
Kiitos kirjoituksistasi! Kiitän vaikka en nähnyt kaikkea kunnolla, kun aurinko paistaa vastaan.
Tämän päivän tekstit luin ennen kirjoittamista ja siinä:
Sinun kädessäsi on elämäni päivät. Ps.31:16 Aamen
Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää huolen itsestään. Kullekin päivälle riittävät sen omat huolet. Matt.6:34
Tuolla näkyykin kotikaupunki. Kädet ylös ja siunaamaan : Toivottamaan sen kaupungin parasta...
Nautitaan kesän viimepäivistä Siunaten teitä! Eva :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.09.2014 15:08

Pitipä vielä iipahtaa kertomaan, että se nuorten tulinuolien tanssi Jerusalemissa ei ole ihan uusi, vaan tapahtui jo 2007, eli kaksi sarjaa köytyy, osat 18 ja 19. Kannattaa ne katsoa vaikka eivät ole ihan tätä päivää, mutta voisivat kyllä olla. Aina niistä jotakin oppii ja toisilla ikävä kasvaa köydä tässä maassa taas. ;)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 05.09.2014 22:21

meju:
meille on annettu suuri lahja oma tahto". Tämä jäi mietityttämään että olisiko parempi
että meitä johdettaisiin kuin räsynukkeja Jumalan tahdon mukaan niin ettei meidän tarvitsisi käyttää omaa valintoja jne...
koska liian usein on valintamme vaivaan vievää..

Näinhän se menee monet mutkat olisi jäänyt tekemättä jos ei olisi omaa tahtoa,
Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. ps 139:23

Olen lepäillyt työpäivän jälkeen, lupauduin sunnuntaina töihin saan sitten ensi torstain vapaaksi
on äidin tutkimukset, tosin olisin kerinnyt silloinkin iltavuoroon--hyvä näin ..on poissaoloja.
Aamulla katsoin hyvän ohjelman laitan linkin alle. Käsittelee ylläolevaa aihetta..
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=34452

Kiitos, Hannan terveisistä ihana kun käden tunto on palannut.
Meju olet rukouksissani
Kiitos jokaiselle teille rakennustarpeista, siunausta ja lepoa elämäänne.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 06.09.2014 18:00

Levähtäkää
Tulijoita ja menijöitä on paljon, tulkaa autioon paikkaan ja levähtäkää......, jotenkin noin on Raamatussa ainakin Markuksen evankeliumissa, nyt en sanatarkasti muista. Tuli tämä jae mieleen kun istahdin äsken nojatuoliin täällä maalla jonne tunti sitten tulin, jotenkin tuntui niin autiolta ....

Olin aamuvuorossa ja heräsin jostain kumman syystä klo 4 aamulla ja nyt jo tosi väsähtänyt olo. Töissä oli kiirusta oli niitä tulijoita ja menijöitä......Hiljaista on täällä kirjoittajien suhteen ollut tänään, kaikki lepäävät ;)
Amandalla olikin odotettuja uutisia Hannasta, tuntui tosi hyvälle kuulla että olosuhteisiin nähden kaikki hyvin ja Hannan usko vaan lujittunut. Sekin ihana että Amanda saanut omenahilloa sekä sieniä kokien Isä pitää huolta lapsestaan.

Katsoin sen Tulinuoliohjelman sarjan 18 , oli tosi hyvä ja aion katsoa toisetkin jaksot jotka kuvattu Israelissa. Tosi hyvin selittävät paikkoja missä mitäkin tapahtunut, just tälläiselle ala-asteiselle sopiva opetus :P Hyvä kun tuotte noita linkkejä, tällä tabletilla on tosi hyvä katsoa niitä ihan vaikka pitkällään. Tiinan olisi hyvä katsella tälläisellä pelillä niin ei niskat jummiutus.

Evs laittoi vauhtiterveiset :lol: Tosi hurumummeli hän onkin ja kaiken tärkeän menonkin keskeltä ottaa aikaa meillekkin vaikka noin autossa kirjoittaa terveiset, tiedämme missä hän huristelee. Tosi tärkeä saada viestejä tien päältäkin.....

Hetken istahdan vielä ja sitten lähden keräämään maahan pudonneita omenia, paljon niitä ei täällä ole mutta omenan makuun pääsee. Heni kertoi eilen että olivat keränneet jotain 300 kg omppuja ja vielä on toinen mokoma lisää. Jokin mehustamo niitä käy hakemassa, aika hyvä on sato ollut.

Koirulitkin odottavat silittäjää joten nyt loppui seli, seli ja aloitan sili, sili..... :D
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 07.09.2014 10:00

:) :) Nyt ei ole " kesän kirkas huomen", vaan ensimmäinen sumuaamu mökillä. Syksy saapuu.
Eilen oli niin upea ilta, että kuviakin otin ja kävin uimassa. Nyt on harmitus, :( puhelin sekaantui, ettei voi kuvia edes fb:lle lähettää. Noilla nuorilla on eri merkkiset ja eivät ole innokkaita tähän. No, kaupungissa katsotaan paremmin.
Eilen oli sellainen kesän lopettamisjuhlan tuntu. Kesäkemputtimia korjasivat pois, kalastivat ja linnunpöntöt putsasivat. Illalla saunan jälkeen herkkujen ääressä pidimme kesästä kiitoshetken ja rukousaiheita oli paljon.
:) Kyllä Oli taas jännä: minä sanoin yhdestä tilaisuudesta itsekseni, että olisi ollut tarpeen ennen ylistystä, saada synninpäästö. Sitten sain soiton, jossa pyysivät Tuomasmessuun synnintunnustajaksi. No, enhän voinut muuta kuin luvata. Tänään sitten illalla tunnustajaksi ja odotan myös synninpäästöä.
Perjantaina oli se Miesten ilta, joka kerää paljon miehiä, nyt n1000. Mies oli vävyn kanssa ja yhden ystävänsä kanssa. Nämä illat saivat alkunsa, kun eräs mies oli soittanut kaverilleen ja pyytänyt tulemaan. Tämä ei ollut mennyt ja sitten tämä kutsuja oli tehnyt itsemurhan. ( näin lyhyesti ) Nyt tämä mies sitten aloitti nämä illat. Menimme ystäväni kanssa sinne näyttelyyn ja siellä oli valtavasti väkeä. Selvisihän se. Itse maestro Kuutti Lavonen oli paikalla ja jono oikein nimikirjoituksille. Näyttelyssä oli kaikki tekstit ranskan kielellä, joten kevyesti ohitimme. Sastamalan kirkosta sain esimakua käydä tässä näyttelyssä.
Kotona sitten pikavauhtia töitä rääpäistiin ja suurenevan kuun loisteessa ajettiin mökille.
Maalaistalon emännän kanssa sitten ennen nuorison tuloa marjastimme ja herkkusieniäkin löytyi.
Tänään sitten kaupunkiin ja Tuomasmessuun ja ma aamulla leipomaan seurakuntaan.
Toiset alkaa heräilemään ja sumukin hälvenemään, joten Hyvää Herran pyhäpäivää kaikille ja kiitos teistä! :) :)

Odotan, kun pääsen teidän tuomia linkkejä katsomaan. Tiedän, että ovat hyviä. Siu, siu!!
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.09.2014 10:58

Käväisin katsomassa villiviiniseinää, edelleen vihreä joku lehti vasta alkanut syksyn ruskaa näyttää
Aina satu ja tapahtuu. Ihmettelin yöllä, että miksi heräsin jo puoli tuntia nukuttuani....aamulla huomasin että rannekelloni oli pysähtynyt.. siis patterinvaihto edessä. En katsonut herätyskelloa, vaikka sekin siinä lähellä oli.
No juu, Tiina kyllä nojaikee seinään sängyssä ja siinä katselee nettiä, kun kirjoittaa pitää kyllä nousta suorempaan, siinä selkä kangistuu ilman tukea. Pabeb tämän läppärin sellaisen muovisen tarjoilupöydän pääle, jonka jalkoja en ole avanut, joten ei trvitse läppärin olla kankaan päällä, jos kuumenisi entistä nopeammin!
Hyvää pyhäpäivää vaan kaikille, meillä arkipäivä. Ja kuulin hyvän uutisen, että vakuutus todella korvaa lentolippuni :lol:
Nyt menen Radio Deihin aloittamaan pyhäpäivän viettoa, kun meikätyttö on eläkkeellä eikä tartte töihin mennä! Eilen oli myös jo lokopäivä. Ja seurakunnan kokous on aina jollakin tapaa hoitava. Sellaista aikaa teille tänään. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja solis » 07.09.2014 21:29

Tervehdys pitkästä aikaa. :D
Ei ole tullut käytyä täällä kun tuntuu että aika menee niin nopeasti, hyvä kun perässä pysyy.
Kesä oli ja meni ja niin sitä ollaan taas syksyssä ja arki on koittanut.
Tulen taas joskus pistäytymään täällä.

Solis
solis

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja