tuumis

Syyskuu

Syyskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.09.2014 10:59

Kuva
Elävät kivet

Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista, Jes 54:11
Olette vielä kivilouhimossa työn alla ja ymmällä siitä, mitä teistä tehdään.
Mutta teidät on tarkoitettu arvokkaampaan rakennukseen. Kerran koittaa päivä, jona teidät pannaan paikoilleen elävinä
kivinä'taivaalliseen temppeeliin.
.
(Virtoja erämaassa kalenterista)

Huomenta kivet eläväiset, missä vaiheessa kukin lie olemmekaan hiomossa mutta iloinen olen että saan olla kanssanne aloittamassa tätä syyskuuta täällä tuumiksen hionta paikalla. Tuo tämän päivän sana kalenterissa oli niin koskettava että oli laitettava jakoon, kuvaa etsin pitkään kun muistelin että näin FB ssä jonkin kivikuvan mutta yhtään ei muistikuvaa minä päivänä tai vuotena :roll: Etsivä löytää ja löytyhän se, kuva puhuu varmaan puolestaan.

Kiiruusti kirjoitan kun kohta lähdettävä pyöräileen Niinivaaralle jonne otettava vähän enemmän aikaa kuin kaupungille hurauttelussa. Sattui taas niin että heräsin tosi aikasin ja keittelin kahveetkin ennen kuutta yms, mutta sitten menin vielä pitkäkseni ja prrrrrrrrrrrrr heräsin puhelimen soittoon ja kauhukseni huomasin että nukuin liian pitkään mitä olin suunitellut .
Vapaalla olen ja yritän tänään etsiä uimapukua uutta, vanhan jouduin viskaamaan roskikseen kun se oli viimeisillään. Pitää aikanaan e uusia ettei käy niin kuin yhden vakkariuimarin näkövammaisen, häneltä hajosi uimapuku vedessä lopullisesti, onneksi uimavalvoja auttoi pyyhkeen kera hänet altaasta. Tämä uija sanoi että seuratkaa tästä lähin hänen uikkareitaan jos on vaihdon paikka ;) Tosi vaikeaa sitä on ainakaan ventovieraalle huomauttaa että eiöhän olisi aika uusia uimapukua....

Toivotan teille inspistä kirjoittamiseen ja rukoillaan että nämä kivet jotka jo tänne tulleet pysyisivät paikallaan ja uusia tulisi paikalleen. Vierimään emme rupea sillä meillä on sammal esto päällä :lol:

Siu, siu......
meju
Ylläpitäjä

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja amanda » 01.09.2014 14:52

Viileä syksy tuntuu hyvältä kun vain aurinko paistaisi, jaksaa taas liikkua enempi. Koiruli liikuttaa mummelia.

Kyllä te olette minulle tärkeitä, jokainen omalla tavallaan kulkee tietään. kokee ja näkee elämän erilaisissa kuvioissa. Kaikkien halu on kulkea Jumalan tahdon mukaista tietä.
Mejun kuvaa katsoessa näin ne mustikoina ja ihmettelin mitä se Meju sekoilee puhuu kivistä, no parampi tarkastelu kaihin sumentamilla silmilläni selvitti asian.

Annukan lähettämä kirjoitus oli tosi vahva mieli pide ikävä kyllä se kaikki oli totta. Sydän itkee, miksi me ihmiset vihaamme toisiamme saamme yhä suurempaa kaaosta aikaan.
Muuta niin Jeesus sanoi että loppuun asti on sotaa, koska me ihmiset olemme niin taipuvaisia kuuntelemaan paholaisen ääntä. Herra hiljennä minua kuuntelemaan sinun ääntäsi!
:P Olen iloinen että Hanna aikoinaan avasi minulle tämän foorumin sivut, paljon hyvää olen elämääni saanut. Tänä aikana on ollut surua, läheisiä on kuollut, kaikessa kuitenkin on ollut Jumala rakkaudessaan mukana lohduttanut ihmeellisillä asioilla.
Hannan sairaus oli järkytys, mutta siitäkin Hannakin on selvinnyt kiitoksen puolelle. Kaikki kääntyy niiden parhaaksi jotka Jumalaan turvaavat.
Olkoon Syyskuu siunattu!
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.09.2014 16:46

Jos olisin ollut liikkeellä sopivaan aikaan tänään, niin olisi varmaan ollut vilinää ja vilskettä, kun koulut alkoivat tänään ja eri suunnille kouluihin meneville tuli kyytejä hakemaan. Eka koulupäivä siis yänään, ja kuulemma myös siellä etelässä, jonne ohjukset ja raketit lenteli...
Radiossa lapsia haastateltiin, varsinkin eka luokalle meneviä....koululla heitö odottaa teksti shalom aluokka eli ekaluokka. Herra heitä kaikkia varjelkoon, koulutkaan eivät ole täälläkään aina ihan rauhallisia paikkoja. Erään arabikoulun rehtori ammuttiin tässä melko äskettäin, siellä ei koulu alkanut. Useimmiten se väkivalta lievempää, mutta on sitä kuitenkin.
Mejun kivissä oli muditikri, mitähän se on ? Sana tuli mieleen, kuun katselin TV 7 ohjelmaa Joensuusta, nuorisokahvilasta, Dreamcafe. Siellä niitä nuorison käyttämiä sanoja, joku asia siisti, kuuli eli cool ....Mutta tosi hyvää ryötä nämä nuoret tekee, ja painottivat rukousta, etä Jumala saa johtaa ja ohjata kaikkea. Hieno homma, haastattelijaan ihastuin jossain muussa ohjelmassa, nim. Mikael Elmolhodaan. Tekee itsekin norisotyötä.
Siinä Valkeakarien ohjelmassa, josta oli Rinellä kai linkki, he sanoivat että suunnitellessa ohjelmia, yleensä tapahtui asiat eri tavalla kuin luulleet tai pyytäneet. Siten he alkoivatkin rukoilla, että Jumala panisi heifdät osaksi omaa suunnitelmaansa.....Tätä voisimme itsekukin opetella, pyytämmän Jumalalta, että minä nyt kyllä pyytäisin näin ja näin itselleni ja perheelleni, mutta pane sinä minut omaan suunnitelmaasi meitä varten, ja perheenikin siihen. Ja sana sanoo, että Hän tahtoo antaa meille tulevaisuuden ja toivon. Hän tahtoo hyvää meille.
Ei täällä juuri kovin syksyiseltä tunnu, ei aamulla kovin kuuma ollut mutta kamalan kosteaa....panin ikkunat kiinni ja tuuletuksen päälle, ja kyll ny paremmalta tuntuu. Kiitos pienelle ns. lämpöpumpulle :lol:
Taitaa vielä olla osa Ykmiehistä siellä Quneitran liepeillä terroristiryhmän vankeina. osan saivat eilen pois. Siellä ei ehkä suomalaisia ole, mutta rukoillaan heidän puolestaa kumminkin
Siis tällaisin miettein uuteen kuukauteen....Ja tänä iltan taas yksi ystävä palaa suomenlomaltaan. Hieno homma. ja kiitos Herralle taas ystävistä.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 02.09.2014 10:21

Avoin käsi, avoin mieli
Kuva
http://blogitaivas.fi/2013/04/13/tuhkaa-ja-timantteja/
Kirkkaus ei kasva kiirehtimällä. Ihminen ei tule pyhemmäksi yrittämällä enemmän, puristamalla mailaa. Jumalan työ tapahtuu salassa, yleensä pimeydessä, paineessa ja tuskastuttavan hitaasti. Parasta mitä ihminen voi tehdä, on suostua. Jumala lupaa, että painetta ei tule liikaa.

Sattumoisin tuli tuo kirjoitus eteeni kun etsin Tiinalle toista linkkiä. Lukekaa kokonaan tuo juttu niin uskon että sanotte AMEN.
Tiina kyseli tuosta edellisen kuvan nimestä "mudetikru" , näissä kuvissa on tämän kuvan laittajan sivun nimi kuten meillä tuumis. Tässä muutama kuva sivuiltaan, hän myös laittaa facebookkiin päivityksiään ja sitä kautta kuvan kopsasin. Aika jännä juttu kun en hoksannut että hänelläkin on "tuumauksia" :P Meitä on monenlaista tuumailijaa tässä nettimaailmassa ja hyvä näin.....http://mudetikruntuumauksia.blogspot.fi ... unoja.html

Rinen tuomassa linkissä Valkeakari haastattelussa minullakin jäi muistiin tämä että rukoiltaisiin sitä että Jumala ottaisi mukaansa hänen suunitelmiinsa. Todellakin huomaan itsestäni ainakin että rukoukseni on niin piiripienii ympyrää minä, minulle, perheelleni......, kannattaa katsoa se videolinkki, siinä ainakin on pariskunta jotka oppineet tuon Jumalan tahdon rukouksen. Ihmeellisesti Jumala heidät yhdisti pariskunnaksi sekä tekemään hänen työtään yhdessä.

Amandakin tormistautunut tuoden kirjoituksen heti kuukauden alkajaisiksi bravoooooo *taputtaa käsiä yhteen* . Hanna on ollut innostajana monelle meille tähän kirjoittamiseen ja näyttänyt omalla esimerkillään kestävyyttään sekä rohkaisemisen taitoa. Voi, kuinka monet kerrat hän kirjoituksillaan nostanut minunkin maata laahaavia "siipiä" liihotus asentoon että kyllä vielä noustaan. Amansa kirjoitti
Hannan sairaus oli järkytys, mutta siitäkin Hannakin on selvinnyt kiitoksen puolelle. Kaikki kääntyy niiden parhaaksi jotka Jumalaan turvaavat.
. Olen usien miettinyt sitä että harva meistä oikeasti uskoi hänen selviävän, mutta ihmeitä tapahtuu ja Hannan toipuminen tähän kuntoon mitä hän nyt on niin ihmehän se on. Kuten aikasemminkin olen sanonut niin koen että tuossa paikassa missä hän nyt asustaa on joku tai useampikin joita varten hänellä on jatkoaikaa julistaa evankeliumia niin kuin se on.... Viethän hänelle terveiset kun puhelimessa tai muuten olette yhteydessä, kertoen että tuumiksessa koemme hänen rukouksensa sillä tiedän Hanna rukoilee varmasti puolestamme.
ihmettelin mitä se Meju sekoilee puhuu kivistä
:lol: , voin uskoa että monesti koette lukiessani kirjoituksiani että mitähän taas sekoilee. Tiedän että tulee monta hassua juttua ja tuumailuja Raamatustakin jotka ei ihan just silleen ole mutta olen vasta tuumis vaiheessa . Ihanasti on he ottaneet jotka tuntevat paremmin kirjoitukset että ovat ymmärtäneet kyllä vielä opin kunhan Jumalan koulua käyn.... Yhdessä opimme, näin se vaan menee...

Käväsinpä aamuisella uinnilla ja altaassa olin vähän yli kuusi. Olipas kova taistelu itsensä kanssa mutta olin sisukas ja läksin jippiiiii. Aloitin uuden elämän kuntoilun suhteen taas ja ruokailun ja......., huvitti kun tulin niin keitin kaurapuuron myös mustikkaa joukkoon, olo oli niin "hyvä minä". Hetkisen loikoiltuani muistui mieleeni että munkkia on pussissa .....loput arvaatte :oops: Noh yritän ainakin :idea:

Yritetään yhdessä kannustaen toisiamme jaksamaan!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.09.2014 20:14

Pikkuisen täytyy taas tuumailla....kun on ollut tätä aikaa olla paikoillaan niin näkee monenlaista, eli satuin huomaamaan TV 7ssa ohjelman Tulinuolet Israelissa, Kenen Messias. Olipa kiva katsella nuorten tanssiesitystä ensin kai Juudean kunnassa, sitten Ben Jehudalla Jerusalemissa, lopuksi vielä haastattelu uskoon tulleesta naisesta, tai hänen kertomuksensa uskoon tulostaan. Ja kadulla ei kaikki aina ollut niin kivaa ja vastaanotto?????? Mutta oli kiva nähdä, ja oli uusi tuttavuus minulle tämä Tulinuoli, eikä mikään ihme, kun on ala asteen uorille suunnattu ohjelma! MUtta lapsuuteen päinhän sitä sanotaan meidän olevan meneillään! :oops:
Te jotka tuon linkkien laittamisen taidatte, niin etsikääpä ja pankaa tänne toisillekin. Vanhoja muistoja tuo mieleen monille, ja oli sitä paitsi varmasti kaikille valaiseva, miten juutalaiset yleensä ajattelevat kristityistä ja miksi.
Tuolla fb ssä myös olen seikkaillut ja monasti huomaan, etten saa ääntä johonkin videoon enkä tiedä miksi. Puuttuu jotain, josta en tiedä, mitä, enkä sitö varten viitsi ruveta etsimään apua keltään. Kuulopuheena en taatusti ymmärtäisi, pitäisi tuoda kotiin osaavainen laittamaan jotain.... :roll:
Mutta ei se niin vaarallista ole, jos ei kaikkea voikaan kuunnella....jäähän elämässä paljon näkemättä ja kokematta. Ja vain vaivainen kaikki kokee....
Mattoa tuli lisää 10 senttiä aamulla.
Profeetta Jesaja puhuu kirjasta olen lukenut 21 lukua. Sellaisen uuden asian opin, että joskus ainakin, kun siellä puhutaan pelastuksesta esim. sairaudesta, eli tätä maailmaa koskevana, siellä voidaan käyttää eri sanaa täysin, kuin varsinaisesta pelastuksesta, joka koske iankaikkista elämää. Siis oppia ikä kaikki.
Älkää olko mistään huolissanne,
vaan saattakaa aina se,mitä tarvitsette,
rukoillen,
anoen
ja kiittäsen
Jumalan tietoon.
Päivän tunnussanasta.
Ja kiitetään siitäkin, eli opetellaan, että Jumala tietää jo ennen kuin anommekaan.
Haltuun!
Se mudetikru on siis ikäänkuin nimemerkki? Mistähän se tulee?
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 02.09.2014 23:16

Täytyy tulla tänne valohoitoon. :) :)
Tuumislaisten kanssa
seurustelu on kuin
sydän olisi kohti
aurinkoa, saamassa
valohoitoa. (Mukaelle Marlene Ansiota)
Kotona ollaan ja monenmoista olisi täälläkin työtä, mutta inspis on kadoksissa. Sain leivottua omenapiirakan ja sitten sinne 99v-ystäväni luo. Monen moista hänelle oli tapahtunut. Edellisen kerran, kun yritin mennä ambulanssimiehet olivat siellä. Nyt saimme rukoilla ja jutella. Ihana, että hänellä on niin hyvä muisti ja totuudellinen rukous.
Omenoita on ylenpalttisesti, vallankin noita talvi/piirakkaomenoita. Kuka tarvii saa!
Huomenna meillä ensimmäinen HUR-rinki, eli ohjattu kuntosali ja uiminen. Sitten vielä jalkahoito, kun sain lahjakortin. Känsä saa toivon mukaan kyytiä.
:) Saimme hääkutsun. Heti tuli mekkohuolia. Kutsukortti viittaa siihen, että pitää panna päälle parempaa, kuin minulla onkaan.
"USKO on...
luottamista siihen,
että muutun rakastavammaksi
ja kärsivällisemmäksi."
jee :lol:
Hyvää yötä!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 03.09.2014 13:11

Kuva
" Ei ystävyys suuria vaadi"

Tervehdys ystäväni täällä tuumiksessa, mistä asti lienette tulleet mutta pääasia että tulitte. Jonkun teistä tuonut toinen ystävä käsikädessä opettaen foorumin tien kuten Amandakin kertoi. Ei ystävyys suuria vaadi, pieni kirjoitus joskus sekin on ystävyyden ylläpitoa :idea:

Yritän kiiruusti kirjoittaa sillä tietsikkani ilmoittaa että kone kohta suljetaan tärkeitten päivitysten takia. Tärkeää on tämäkin päivitys tänne tuoda :D

http://www.tv7.fi/vod/series/?series=65 Tiina pyysi tuomaan tänne tämän ohjelman linkin, tässä on kaikki sarjat mitä löytyi.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 03.09.2014 22:19

Illan rauhaa teille tuumailijat, tulin juuri saunasta olin töiden jälkeen pojan kanssa sienessä, paljon sai kävellä ja harvassa olivat haaparouskut mutta
kyllä sieltä sienipaistin sai, ensi viikolla uudelleen, Kyllä on ollut lomanjälkeinen aika kuin sumussa eloa, aika menee vauhdilla.
Meju tuonut hillittömän hauskoja sekä puhuttelevia kortteja. Tiina kyseli mudetikrusta, tikru on nalle puhin tarinoista se tiikeri ja mude tarkoittanee äitiä.
Poikani kutsuvat minua mudeksi, äipäksi ja mutteri mukavaksi :mrgreen:
amanda:
Sydän itkee, miksi me ihmiset vihaamme toisiamme saamme yhä suurempaa kaaosta aikaan.
Muuta niin Jeesus sanoi että loppuun asti on sotaa, koska me ihmiset olemme niin taipuvaisia kuuntelemaan paholaisen ääntä.
Herra hiljennä minua kuuntelemaan sinun ääntäsi!
AMEN!
Olkaa siunattuja hurrinkimenoissa, maton kutomisessa, arjen työssä, sairaudessa,
kaiken tuskan ja kivun keskellä voimme sanoa,
herra on minun paimeneni ei minulta mitään puutu.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 04.09.2014 11:59

Tahto

Katsoin äsken suosikkisarjaani Isä Matteon tutkimukset jonka olin nauhoitukselle laittanut. Käsitinköhän oikein että sarja taas jäi tauolle tai loppuikohan kokonaan. Tiedän että moni ei tälläisiä telkkaria sarjoja katsele mutta itse tykkään ja meillehän on annettu valinnan vapaus joka joskus ei ole hyväksi jne... Tässä sarjassa oli taas sellaista joka puhutteli ja itkettikin, aina on Jumalan sanaa esillä tämän papin puheissa ja nyt jäi lause " meille on annettu suuri lahja oma tahto". Tämä jäi mietityttämään että olisiko parempi että meitä johdettaisiin kuin räsynukkeja Jumalan tahdon mukaan niin ettei meidän tarvitsisi käyttää omaa valintoja jne....koska liian usein on valintamme vaivaan vievää...... Kuitenkin Jumala on suuressa viisaudessaan antanut meille valinnan vapauden ja näin ollen ketään ei väksin tehdä Jeesuksen omaksi...
" Evankeliumin julistus asettaa ihmisen valinnan eteen", luin tälläisen lauseen joka myös puhutteli kuninka tärkeää on julistaa evankeliumia mutta valintaa emme voi toisten puolesta tehä emme edes oman perhekunnan. Heidät on kuitenkin julistetun evankeliumin kautta laitettu miettimään missä vietän ikuisuuden....

mutteri mukavaksi :mrgreen:
:D , Rinellä on ollut ihana lempinimi, tuotakaan en aikasemmin olek uullut. Muuten tikrua en olisikaan yhdistänyt siihen sarjakuvan nimeen, tosiaan nalle puh ja tikru hmmmm :P

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=33875
"Jerusalemin muureilla : Syysjuhlat ja Messiaan paluu. Osa 1/4
Herran juhlat kertovat Messiaasta. Lars Enarson opettaa, kuinka Jeshua (Jeesus) tulee täyttämään syysjuhlat toisessa tulemuksessaan aivan samalla tavalla kuin Hän yksityiskohtaisesti täytti kevään juhlat ensimmäisessä tulemuksessaan.
Lars Enarson on toiminut raamatunopettajana ja kansainvälisenä profeetallisena esirukousjohtajana 70-luvun lopulta lähtien. Vuodesta 1997 hän on työskennellyt Israelista käsin johdattaen ihmisiä esirukoilemaan erityisesti Lähi-idän herätyksen puolesta. Hän matkustaa eri maissa opettaen rukouksesta, herätyksestä ja profeetallisesta sanasta."
Eilen katsoin tämän osan ja oli hyvä, joskus aikasemminkin olen varmaan saman katsonut muttei ole ollut ajatusta mukana katsoessani, nyt avautui monta asiaa Raamatusta. Suosittelen <3

Vapaalla taas olen, odottelen isäntää ja koiruleita kyläilemään :P Miehellä joku kokous niin pyysin tuomaan koirat tullessaan kun vapaalla olen niin joudan niitten kanssa juttelemaan :lol: Miehelläni aina kiirus sinne sun tänne ja juttelut yleensä joo joo tai johan sinä sen kerroit...., koirat ainakin kuuntelee ja katsovat silmiin niin hellyttävästi.
Aurinko on noussut paistelemaan, luvattukin lämmintä keliä vielä muutama päivä. Ihmeellinen kesä meillä ollut, taitaa syksykin olla normaalia lämpimämpää. Tosin hetkessähän kaikki voi muuttua kuten olemme huomanneet, kylmä tuuli pohjolasta saa vilunväreet tosi äkkiä ja pipoa etsittävä korvienkin suojaksi. Pipoa jo käytinkin muutamana päivänä mutta tänään saa se olla korissa odottamassa viimoja kylmiä.

Tässäpä nämä aamun tuumailuni olikin ...

Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.09.2014 12:41

Ihana villiviinin oksa tuossa Mejun tuomassa kuvassa...pitää mennä viereisen talom seinää katsomaan, onko siinä jo noin punaisia!!!!
Eilisaamuna oli aikainen lähtö kotoa, piti mennä syynäyttämään uutta vaivaa, kurkkuärsytystä, joka pane yskimään vähän väliä niin, että silmistä vesi sirisee. Lääkärillä vanhat konstit, sanoi, etttei kurkusta johdu, vaan poskesta. Kolme viikkoa käyttää kiinalaista voidetta ja hautoa lämpimällä!!!Käyttää se Jumala lääkäriäkin ja noita vanhoja hoitokeinojakin, toivon ainakin.
Samalla reissulla kuulin, että vasta Suomesta tullut I ystävä olisi kaupungilla puolelta päivin, mutta enpä jaksanut olla niin kauaa kaupungilla.
Tänä aamuna pieni roskakierros, mutta jo klo 10 alkoi olla tosi kuuma auringonpaisteessa. Lepoon kotiin. Ja nyt vasta soitin tälle I ystävälle. Ja sain kuulla, miten se tulo Suomeen oli tosi koetteleva, viivytystä viivytyksen jälkeen, eli kesti odotuksineen 26 tuntia. Huh huh. Kyllä nuori sen kestää, mutta vanhalle jo tekee tiukkaa. Onneksi sitten muu loma olikin mennyt ihan mukavasti.
Nyt vain kokee samaa kuin minäkin yleensä matkan jälkee.....lepoa tarttee loman jäleen,viikon ainakin. :roll:
Kiva kin teillä taas lämmintä, meillä onneksi tulossa muutamaksi päiväksi viileämpää, mutta sitten taas lämpenee. Syksyä kohti kuitenkin ollaan menossa.
Ja taas lähempänä Jeesuksen paluuta, pidä meistä kiinni, Herra, nosta päämme ylös kun kuulemme näitä sotien melskeitä!
Lisaanap tahan viela sen, etta sita Tulinuoliohjelmaa, jossa olivat Israelissa ja Ben Jehudalla, ei viela loydy TV 7 arkistosta. Tarkistin.
Tiina

Seuraava

Paluu Tuumailuja