tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.08.2014 05:52

Olette kertoneet täällä mantelipuuhun liittyvistä profetioista ja tuoneet näkyviin sen kauniita kukkia. Itse olen viime aikoina vain ostanut ja juonut mantelimaitoa! Ei se kovin hyvälle ole maistunut, mutta lisäsin vaniljasokeria niin meneehän se. Kai se terveellistäkin on ,on siihen ainakin lisätty Dvitamiinia.
Ja samalla sitten muistaa, että Jumala toteuttaa lupauksensa.
Varhaista huomenta siis kaikille :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 27.08.2014 13:43

Iholla
Mitä tänään tuumailisin näin kirjoittelemalla. Tuli tuo sana "iholla" yhdestä telkkari ohjelman mainoksesta. Olen edelleen mantelipuun sanomassa ja googletellut tuon öljyn sanomaa. Oliiviöljyn tiedän ja sen symboolin mutta manteliöljyä en ole käyttänyt koskaan tietoisesti. Luin että tämä öljy on hyvä hierontaan sillä se pehmittää ihon........Jumala valvoo sanaansa on muistutus nähdessämme mantelipuun kukan, onko tämä sanoma imeytynyt ihooni pehmentäen niin että sanoma menee läpi. Voitasko me käyttää tätä öljyä pehmitykseen ........
Toinen juttu josta joskus kertonut että muutaman kerran olen oikeesti haistanut erikoisen tuoksun joka yllättänyt ja hämmentänyt, hetken kestänyt mutta koin sen sanomaksi. Oliskohan se tätä taivaallista manteliöljyä... :idea:
Kuulin että rauhaa solmittu Israelissa ja nyt on vielä aika täyttää kukin omaa kanisteriamme öljyllä että olisimme palavia tässä armon ajassa johdattaen ihmisiä Jeesuksen luokse, pyritään pehmitäämään kovaakin ihoa........

Maalla edelleen ollaan ja ähky olotila :? Tein eilen leivinuuniin kaalilaatikon, yön muhi siellä, tuli niin syötävän hyvää että mieli tahtoo aina lisää, lisää......tunnustan liika söin mutten saanut itseäni hillittyä.
Vettä sadellut, odottelen kunhan ilma selkiää niin teen pienen kävelylenkin jos olo siitä kepenis. Eipä täällä kummosia vaihteluita ole, yksin paljon oleskelen kun miehellä töitä verstaassaan. Hän teki navettaan itsellen työpajan jossa näpertelee aina jotain. Eilen rakensi suojakopin lämpöpumpulle ja siihen meni koko päivä eikä vieläkään valmis :lol: Hän ei ole aikasemmin ollut mikään nikkari eikä kai vieläkään mut tykkää että on tekemistä ja nyt pitää toteuttaa niitä unelmiaan.

Hyvä kun olette käyneet kirjoittamassa, tuntuu tosi riemulliselta kun uusi kirjoitus ilmestynyt.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 27.08.2014 14:06

Työhistoriani raskain ja kiivain sade pommitus oli viime yönä rotvallinreunassa, kastuin läpimäräksi vaatteet ei pitäny yhtään suojaa.
No, mitenkäs lehtien kävi ? Suojasin nippuja voimapaperilla mutta jokunen lehti kastui aivan kupruksi :(
Uskotaan vankasti että Jumala muistaa sanaansa ja kansaamme ja pohjoismaita samanlaisella hengen sateella :D ja rukoillaan tätä aihetta tapahtuvaksi.

Tiina on paljon kirjoittanut kuulumisia Israelista, yö-unet ja ateria ajat ovat vaihtaneet paikkaa ja ei oikein tiedä missä huoneen kohtaa voisi asustaa.
Samanlaista tunne maailmaa meillä Suomessakin on ollut kun rankat ukkoskuurot ovat ahdistaneet mökkimaailman ihmisiä.
Ei tahdottais vielä lähteä kotomaasta taivaallisiin ei ainakaan kivun kautta.

Sanokaapa ystävät onko Jumala ennakkoon puhunut sinulle jostakin asiasta joka antaa elämisen toivoa pahimman kriisin aikana ?
Minulle hän on sanoi 5 vuotis suunnitelman perheestäni, nyt siitä on kulunut 4 vuotta. Tämän lisäksi minulle ja sinulle hän sanoo:

Kristityt eivät kysy,
mikä meitä odottaa,
vaan kuka: Jeesus Kristus.

Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
Kristus on kuollut puolestamme, jotta saisimme elää yhdessä hänen kanssaan, olimmepa valveilla tai kuoleman unessa.
1.Tess. 5: 9-10

Siunausta kaikille, <3 hallaukset päivitetään - Kiitos kirjoituksistanne :D
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 28.08.2014 09:55

Puhukaa
Matteus 10:27 kehoitetaan meitä puhumaan mitä kuulemme Jumalan ilmoituksia. Lasse toi kysymyksen tästä aiheesta muttei tuonut julki kuulemaansa ja miten on sanoman kuullut. Tosin olen ymmärtänyt ettei kaikkia asioita ole lupa heti kertoakkaan.
Jumala puhuu monin eri tavoin muttemme sitä aina huomaa on Jobinkin kirjassa mainittu. Uskon että Isä on päivittäin yhteydessä kanssamme mutta emme käsitä että ihan arkinen juttu olikin Jumalan puhetta. Tietenkin Raamattu on tärkein "puhelin" jonka kautta meillä on yhteys taivaallisiin linjoille.
Itselle on muutama profetia tullut ja kaikkein ihmeellisintä oli kun tulin uskoon enkä tuntenut Raamattua niin olin opissa, heräsin selvään ääneen monena yönä ja oli luettava yöllä Raamattua ja tämä"ääni" opasti. Ihmeellisintä oli vaikka vähän nukuin niin aamulla olin ihan virkeä. Unia olen muutaman nähnyt jotka on olleet enneunia. Tosi vaikea monesti on kertoa kokemaansa vaikka osaon sellaista jota pitäisi julistaa sekä jakaa. Mitenkähän olisi käynyt jos olisin silloin vuosia sitten kertonut että yöt kuulen ääniä........... :D Uskon että hoitoon ohjaamassa moni olisi ollut. Viisautta rukoilen joka ikinen päivä että ymmärtäisin Jumalan puheen sekä osaisin toimia hänen tahtonsa mukaan

Aurinkoinen aamu täällä maalla, tänään olisi taas siirto kaupungin asunnolle ja viikonloppu töitä. Vanhin poika tulee taas talonmieheksi tänne kun miehellä joku jotosretki, mikä lie... :lol:
Koen tämän maalaispaikan Jumalan johdatukseksi vaikken itse tykkääkkään......., näinhän se menee että jälestäpäin ymmärrämme jonkin jutun puheeksi ja johdatuksrksi vaikka itsr pyristrlemme ja änkyilemme kun ei olekkaan niin kivaa enkä toivonut tälläistä. Omat toiveet joudutaan usrin heittämään ties minne........jos ei tätä maapaikkaa olisi niin tuskin poikaanikaan edes tämän vertaa kohtaisin, myös hänelle on paikka mihin voi tulla lepäämään......., muistakaa rukouksin edelleen.

Kuunelkaa Jumala puhuu!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 28.08.2014 12:48

Nyt tämä ihana Elokuukin on loppumassa. Sateet kasvattavat sieniä metsiin uutta syötävää, minulle niitten kerääminen alkaa olla liian hankalaa. Naapurini toi minulla ihanan kukkakimpun. :o
Kaupungin puutarhurit ovat kylväneet keväällä siemeniä sopiviin paikkoihin ja nyt sieltä saa poimia kukkia. On ilo katsella värien runsautta maljakossa. Samainen naaruri lupasi tuoda minulle sieniä mökiltään jos vaan löytyy.
Mejun kirjoitus herätti huomaamaan kuinka todella Jumala meille puhuu. Nykyään kun mieli masentuu, nousee jokin lohduttava laulu, näinä päivinä on noussut laulu "Oon lapsi Jumalan mua suuri perhe rakastaa" Olen suuren Jumalan lapsi, Hän on kaikki tehnyt valmiiksi, luonut, lunastanut, ottanut lapsekseen. Hän tarkkaan seuraa elmääni ja antaa sen mitä tarvitsemme.
Teini tyttömme menee isoiskoulutukseen, Kiitos Herralle.! Olen elämässäni todella paljon murehtinut nyt vasta vanhempana olen oppinut enempi kuottamaan Jumalan auttavaan voimaan. Herralla saamme KIITTÄEN viedä asiamme, Hän asuu kansansa kiitoksessa. :D
Tänään olin korvalääkärillä, ikä tuo myös sen että kuulo heikkenee, koska suvussamme on siihen taipumusta. :? Menen sitten kun kutsutaan kokeilemaan minkä tyyppinen kuulo laite minulle on sopiva.
Kaikille ystäville täällä foorumilla kiitos kirjoituksistanne, olen innokas niitä lukemaan. Nyt pitäisi viedä koira ja sitten karviaiashilloa tekemään.
Siunausia kaikille.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 28.08.2014 22:51

Ilta jo pitkällä, tänään kävin äidin kanssa kaupungilla, tuuli puuskittain, vaikka uhkaavat mustat pilvet näyttäytyivät emme kastuneet.
Kahvittelimme ja söimme paistettuja muikkuja. Eilen kävin parturissa tukka lyheni ja sain raitoja... :( ehkä liikaakin.
Huomenna soitan työmaille vuorojani, alkaa taas arkiset rutiinit, vaikka menisi ne päivät näinkin.
Nuoremman pojan kanssa olemme suunnitelleet perinteistä sienireissua, haaparouskuja kerään mielelläni minusta se on paras sieni säilöntään.
Murehtinut olen minäkin eläissäni paljon, murhe liittyy elämässäni sattuneisiin tapahtumiin, ehkä en niinkään murehdi tulevaa tai haikaile mennyttä..
Murhe voi olla joskus Jumalan mielen mukaistakin...
Laitan alle linkin pariskunnasta, olette varmaanikin katsoneet heidän ohjelmiaan....
Jyrki ja Miia Valkeakarin todistus Jumalan suunnitelmasta heidän elämässään, länsirannalla.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40867
rine

ViestiKirjoittaja eva » 28.08.2014 23:11

"Kristityt ei kysy,
mikä meitä odottaa,
vaan kuka: Jeesus Kristus!"
Lainasin Lassea. Niin, jokin aika sitten puhuttiin, että pitää elää niin, että on vähintään kuusi ( 6 ) arkunkantajaa. Se ei ole niinkään tärkeää vaan se, kuka meitä on vastassa.- Jatkettiin puhetta.
Rukouspiirissä eilen, oli hyvä tavata taas nämä ystävät. Rukousta riitti ja riitti. Menomatka pyörällä keskeytyi alikulkutunneliin, kun satoi kaatamalla. En halunnut kastua läpimäräksi, kun oli juhlalounas tiedossa rukouspiirin jälkeen.
Söimme maineikkaassa ravintolassa myöhäisen lounaan, kun juhliva ystävä halusi tarjota. Tuntui, että se oli liikaa, mutta hän sanoi, että ei ole muuta nauttimista, kuin syödä ja juoda Saarnaajankirjan mukaan. Popsin hyvällä ruokahalulla vaikka muistin Norvannon sanoneen, että tuo Saarnaajan kirja mielettömästä nauttimisesta on postmodernin ihmisen nautintoja. :mrgreen:

Tänään vävy tuli kaverinsa kanssa mökille ja toivat tyrnejä istutukseen. Siinä heille hoidettavat. Lupasin, etten puutu asiaan.

Olkoon Jumalan suojaava käsi ohjaamassa teitä kaikkia! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.08.2014 09:09

Toivottelen Siunausta ja hyvää viikonvaihdetta kaikille <3 Mökkimaailma kutsuu ja työläistä suositaan poutasäillä :)

En enään lähde toistamaan aikaisempia kirjoituksiani joista olen kirjoittanut aiheesta: "Jumala puhui minulle "
Mejulla on hyvä muisti, mutta lyhyt. Emmehän ole vielä pensionaatissa ;)
Kiitos rukousmuistamisesta, terveys polvissa on suuri kiitosaihe Jumalalle :) pillerit ovat olleet purkissa kesäloman alusta alkaen.
Otettiin Maikan kanssa vuodeksi 2015 terveys tavoite : Vihannes ateriat ja hedelmät ruokavalioksi. nyt on menossa 8:s viikko parempaa terveysvointia.
Ensivuoden heinäkuussa tarkastellaan vointia fyysiseltä ja henkiseltä puoleltamme.

Tämän näköistä vihannesateriaa popsimme, on aivan riittävää päivän annokseksi, kropassahan palaa myös läski. Itse luovuin kaikesta ylimääräisestä sokerista ja suolasta.

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 29.08.2014 10:14

Kuva

Kello käy Jumalan aikaa elämässämme, näin se vaan on vaikka moni ei pidä kelloa kädessään syystä että siinä niin vähän tunteja........Monenlaista mietettä tämä kuva sai aikaan mutta miksi sen tänne toin oli nimi Turkka Aaltonen :P Aralian muistan aina tästä Turkasta sillä olen saanut kuvan että hänen puheitaan Aralia mielellään kuuntelee.
Olemme keskustelleet Jumalan puheesta ja kuinka me kuulemme sen. Olin tänään puhuttelussa ja koin taivashetken tuon Rinen tuoman linkin kautta. Olipa hyvä että toit sen tänne, aamulla katsoin sen ja koin niin taivaallista että kädet nousi ylös hallelujaa huudahtaen. Ihmeellisesti Jumala on johdattanut tätä pariskuntaa joka tekee Israelista ohjelmaa, tässä on myös meille jokaiselle sanoma. Tänään TV7 stä tulee sama ohjelma klo 12.20
Kuningaskunnan paluu ja Kuningaskunnan tuuli -ohjelmasarjojen tekijät kertovat siitä, miten suositut sarjat syntyivät. Ihmeellinen johdatus vei pariskunnan kauas Länsirannalle

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=40867

Lasse onkin tuonut ravitsevaa sanaa ja hyviä neuvoja sokerista sekä suolasta. Mikään ylimääräinen ei ole hyväksi tulee läski olo :) Ajattelen kuinka innokkaasti tuputamme tai lue "meju tuputtaa", ota vähän lisää....näin hengellisestikin. Tässäkin voi tulla ähky ja kyllästyminen jopa sellaiseenkin joka olisi terveellistä. Kuitenkin elämässämme pitää olla kumpaakin makeaa ja suolaista kohtuudella....
Oikein Lasse tuumi meikäläisen muistista, olen tosi huono muistinen kuten varmaan kirjoituksissakin huomaa saatan toistaa samat asiat kun en muista että olen ne jo kertonut. Mieheni usein huomauttaa tästä että toistan samoja asioita useasti ja tietenkin " etkö sinä muista" kuulen useasti. Tahallaan en sitä tee mutta muistini pettää vielä enemmän kuin nuorempana sillä sillonkin samaa ilmassa oli........Vielä ei pahempia juttuja ole tapahtunut ja olen laittanut sen hössötykseni piikkiin ja miettinyt että kuuntelen sekä luen niin huonosti että ne ei jää muistiini. Olen ystävilleni sanonut että seuraavat jos alkaa pahoja mokia olla syystä että äidiläni oli alzhaimer tauti ja sekin saattaa olla perinnöllistä.
Osahan täällä kirjoittajista ja lukojoita on sellaisia jotka mustavat pitkänkin ajan päästä kirjoitetu jutut, esimerkiksi Helmi foorumin juttuja jne...itselle on vaikeaa niin pitkälle muistaa, en edes nikkejä enään monta muista.
Luotan että ymmärrätte jos tulevaisuudessa enempikin mokailen tämän muistijutun kanssa, onneksi osaamme nauraa itsellemme ja pikkasen toisillekkin :lol:

Täällä on nyt syksyinen tunnelma, näyttäisi että rupeaa satamaan mutten ihan varma ole. onhan jo elokuun loppu ja sunnuntaina taitaa olla viimeinen päivä. Ajatelkaa kuinka äkkiä kesä loppujenlopuksi hujahti suitsait .

Evan kirjoitus
kuka meitä on vastassa
ajatutti. Onkohan äitini, isäni, veljeni ystäväni jne vastassa, vai onko niin että Jeesus vain hän yksin mulle riittävi. ... Parempaa on edessä nin uskon lujasti!

Amandan kirjoitus korvalääkärillä käynnistä nosti muistot esille. Tulinhan uskoon tämän korvatarkastuksen myötä, eli poikani oli eka luokalla ja siellä tutkittiin kuulo, tästä seurauksena työpaikalleni soitettiin: "poikanne kuulo niin huono hänestä voi tulla kuuro". Tämä oli se lause joka pysätti oravanpyörärattaani. Kiitän tänä päivänä tästä pysäytyksestä ja taivaallisesta lääkäristä joka avasi minun kuuloni kuulemaan Hänen ääntänsä. Poika on terve mutta vielä on tulpat korvissansa ettei kuule Jumalan kutsua mutta luotan esirukoukset vaikuttavat tulppien sulamiseen....
Amandalle voimia joka ikiselle päivällesi <3

Olkaa siunatut Jeesuksen kalliissa nimessä ja veressä .

ps. katsoin äsken tämän ohjelman jonka toivoisin teidänkin näkevän.
http://www.katsomo.fi/?progId=374143
Maailman suurin myrsky Haiyan iski Filippiineille 8.11.2013. Jättiläismäiset aallot huuhtoivat miljoonien ihmisten arjen mennessään. Neljä miljoonaa joutui jättämään kotinsa, kymmeniätuhansia loukkaantui ja tuhannet saivat surmansa. Miten aaltojen alleen jättämien saarten asukkaat ovat selvinneet? Miten suomalaiset nyt auttavat heitä rakentamaan elämäänsä näillä kuoleman saarilla? Tuula Malinin ja Rauno Westerlundin dokumentti.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.08.2014 12:30

Moi, tuumislaiset. Juutuin kiinni linkkiin, eli katsoin sen Valkeakarijutun, ja vieressä oli toinenkin mielenkiintoinen....Meju linkkiä taas en saanut esille, olisi pitänyt olla joku silverselain....
Täällä ei oikeastaan vielä kovin syksyistä ole, lämpöä piisaa plus 32.
Eilen meitä oli kaupungilla syömässä yhdessä kokonaista 5 suomalaista mummelia, vaikk kaikki lomalaiset eivät ole vieläkään palanneet. Söimme, juttelimme, Suomessa köyneet kertoivat lomastaan ja menoistaan siellä, me muut taas jostakin ajankohtaisesta, tietysti myös ns. tulitauosta.
Yhtenä aamuna kävin solmeilemassa niisilangat seuraavia mattoja varten, ja tänä aamuna kävin kutomassa ehkä 15 senttiä, kolmella eri sinisen vivahteella, Annukka kyseli, mite pitä siitä tulee.Ei vielä aavistustakaan. Kunhan jatkan jahka jaksan :?
Ja muuten taas hetki kerrallaan eteenpäin, Jumalan armon ja voiman varassa.
Herra kanssanne! :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja