tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja meju » 24.08.2014 10:21

Astu tarinaan
https://www.youtube.com/watch?v=luSKF-CbP3s

"Sydämellä Jeesuksen"
Kuuntelen tässä samalla Välimäen sisarusten laulua tuosta laittamastani linkistä, Jostain syystä nyt nämä sisaret on vielä tänään ajatuksissani, muistu mieleeni että heistä oli hyvä ohjelma telkkarissakin mutta sitä tallennetta en löytänyt, tässä linkissä on myös heidän elämästään ja hyvä haastattelu. Ketkä ei tiedä kenestä puhumme niin vilkase linkkiä. Tässä "astu tarinaan" sarjassa on muitakin hyviä juttuja kannattaa selata ja katsella kun on aikaa,

Hyvä kun Lissukin kävi tuumailemassa ja huomaa että olet virkistynyt kyläreissulla. Taitaa nyt olla se pitkä työhuki Lissulla edessä eli muistetaan rukouksin . Kiitos Jaakon kuulumisista, olemmehan kantaneet häntä rukouksin monta vuotta ja todella hyvälle tuntuu kun joskus kuulee kuulumiset.

Eva kyseli aikasemmin Israelin matkoista että olenko varannut matkan. Maaliskuulla olisi parikin matkaa jota olen miettinyt mutta en ole mitään asian eteen vielä tehnyt. Voihan olöla että siirtyy vuodella reissaaminen mutta koskaan ei tiedä kun meikä niin extempporee ilmottautuut jne :roll:

En kirjoita tämän pitempää sillä olen lähdössä seurakuntaan ja täällä koneella saatta aika hujahtaa niin etten kerkii sit minnekkään. Kirjoittelen illemmalla mitä päiväni aikana tapahtui ;)
Kirjoittele sinäkin!

Kuva
Tuumis ystävinäkin voimme olla tälläisiä "visertäjiä" ,voimme tuoda toivon sanomaa joka paras mielen lämmittäjää. titityyyyyyyy
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tuike » 24.08.2014 21:30

Hei kaikki tuumislaiset pitkästä aikaa!
Ihanan lämmin kesä alkaa olla takana päin ja menemiset ja tulemiset vähenevät syksyn myötä.
Kesämme on ollut vilkas, koska kaikki lapset ja lapsenlapset ovat käyneet, välillä yhtä aikaa, välillä erikseen. :) Mökillä reissaaminen on kuulunut ohjelmaamme kuten ennenkin ja nyt syksyn tullessa on mukava rauhoittua paikalleen pikkuhiljaa.

Olen nykyisin aika paljon vieraantunut tietokoneesta, mutta kyllä teidän kirjoituksianne olen välillä lukenut.
Paljon täällä on tapahtunut, niin että en edes yritä kommentoida juttujanne. :roll: Kiitos kuitenkin kaikista kirjoituksistanne!

Rukoilen : Siunatkoon ja varjelkoon Kaikkivaltias Kolmiyhteinen Jumalamme teitä kaikkia ja läheisiänne joka tilanteessa, hoitakoon ja parantakoon sairauksia ja antakoon voimaa jokaisen elämään!

Lämpimästi teitä jokaista muistaen
tuike
tuike

ViestiKirjoittaja rine » 24.08.2014 22:43

Kiitos tuikelle lämpimistä ajatuksista ja rukouksesta, kuin myös sinua Herra siunatkoon.
Kuuntelin mejun laittaman linkin, siskoksilla on ihmeellinen yhteys, rakkaus toisiaan kohtaan,sekä kunnioitus, jonka vain Jumala voi lahjoittaa.
Olisipa minulla ja siskollanikin....
Tämä päivä ja eilinenkin meni tytön muuttotavaroita pakatessa, nyt ne ovat jo tampereella, saa tuttujen tavaroiden parissa olla.
kävin illasta pienen kävelylenkin tekemässä, polvi ei kävelystä pidä, mutta kun se on ollut aika hyvässä kunnossa, ajattelin rauhallisesti kävellä.
Ei pelko voittaa saata / joukkoa Kristuksen. /
Hän voiton on jo saanut / ristillä taistellen. /
Me voimme häneen luottaa / keskellä vaarojen. /
Yön jälkeen nähdä saamme / taas aamun valkeuden.
Siionon kanteleesta 84/3
rine

ViestiKirjoittaja meju » 25.08.2014 10:56

VIIKON TUUMAILU
”Jumala on luomistyönsä kautta asettanut jokaisen ihmisen sydämeen iäisyyskaipuun.”

Luin äsken tämän "viikon mietelmän", meille sopisi sana "tuumailu". Olemme jokainen ennen uskoon tuloa kokeneet tuon että jotkin kumma aukko on elämässäni joka huutta tyhjyyttä eikä sitä täytä mikään tämän ajan menot eikä etenkään tavaran paljous, vaikka kuinka ostaisin sitä sun tätä niin hetken luulee tämä sitä onnea on mutta..................., yhteys Jumalaan vasta tuo sen oikean täytteen ja voi vaikeinakin aikoina sanoa " onneni on olla lähellä Jumalaa"

Täsäpä tätä tuumailua riittäkin loppu eloksi :P Terveisiet eilisestä seurakuntakokouksesta jossa vietimme pastorin läksijäisiä, hauskasti hän sanoi että seurakunnassa on kaksi juhlaa pastorin tulo sekä lähtöjuhlat :lol: Ihinita mitä koin eilisessä tilaisuudessa on se että eri seurakuntien keskinäinen yhtys ja rakkaus näkyi siellä. Vapaaseurakunnan pastori ihan kyynelehti pitäessään lähtö puhetta kertoi kuinka läheisiksi ovat tulleet lähtevän pastorin kanssa ja samaa puhui Luterilaisen seurakunnan pappi. Keskinäisestä rakkaudesta puhui Jeesus ja siitä että tämä on se josta tunnistetaan hänen omansa. Tästä puhuttiin paljon ja se näkyi tekonakin kuten tämäkin että tultiin hyvästelemänän halauksin ja lahjoin ja tietenkin....yhdessä kakkukahveeta juotiin .
Ajattelin kuinka täällä tuumiksessakin meitä on eri seurakunnista mutta se ei ole eroittava tekijä vaan yhdistävä, ymmärrämme että Jeesus Kristus on meidän Herramme ja yhdsitää meidät, viimeisellä portilla ei 100 varmasti kysytä mikäs olikaan hengellinen kotisi vaan olemmeko Jeesuksen Kristuksen omia. Tuskin sitä kysyvätkään enään sillä meillä varmaan oma merkkimme ja kyllä siellä perillä tunnistetaan jokainen ja tiedetään kaikki.....

Seurakunnasta tultuani oli tarkoitus lähteä sinne teatteriin mutta kello oli yli 14 ja siihen aikaan esityksen piti alkaa, vettäkin satoi......aikani funtsailin ja päätin laittaa sadetakin päälle ja ei kun polkemaan pyörällä. Ajattelin että tämä näytelmän käsikirjoittaja kuitenkin kysyy kävitkö katsomassa ja nolo sanoa etten käynyt seli, seli, seli. Perille päästyäni huomasin että esiintymispaikka tyhjä , mutta kirkon portailla paljon väkeä. Menin kysymään eikö näytelmää olekkaan, he sanoivat että se siirrettiin kirkkoon sisälle vesisateen takia ja on nyt vähän myöhässä. Eli......kerkesin hyvin joutuen jopa odottamaan puolituntia esityksen alkuun. kannatti siis lähteä myöhässäkin......Näytelmä oli ihan hyvä ainakin sen puoleen että vähän historiaa oppi mutta tietenkin esiintymispaikkana silleen huono ettei kunnolla nähnyt ....., ensi vuonna kuulemma uusi näytelmä kun on juhlavuosikin, en vaan muista mikä juhla :lol:

Mies tulikin hakemaan maalle ja muutama päivä sieltä mullan sekä pullan tuoksuisia kirjoituksia yritän tänne päivittää päivitelleen :idea: Tuikekin on ottanut aikaa sen verran että sai vähän päivitettyä kuulumisiaan, kiva kuulla miten menee ja kun edes joskus kirjoitat niin ei vieraannuta. Jospa ensi kesänä konferenssiin taas pääsisi ja sinäkin tulisit ihan juhlimaan tai sitten torille treffit kuten ennenkin. Tiedä jos muitakin tuumislaisia kohdattaisiin siellä ihan livenä :idea:

Rine tuumi siskonsa yhteyttä ja itsellä tuli ajatus että olisipa minullakin sisko, muttei ole siskoa eikä veljeä . Onneksi Jumala on antanut siskoja ja veljiä joitten kanssa saan kokea taivaallista perhe yhteyttä jo tässä ajassa. Tosin Kuopion ystvääni koen ihan siskoksi kun ollaan lapsesta asti yhdessä oltu, meidän omat lapsemme vasta melki aikuisena tajusivat ettei me silleen oikeasti olla siskoksia , he olivat aina olettaneet että näin on ja luulivat että serkuksia on lapset keskenään :P Jotenkin se on ollut niin luonnollista ettei meille tullut mieleenkään selittää kun lapset ei koskaan kysyneet jne.... Kiitollinen olen tästä "siskostani", muutamat teistä onkin hänet nähneet ja huomanneet kuinka olemme kuin yö ja päivä luonteiltamme mutta silti yhteys on luja. Erilaisuus on rikkautta, myös siitä iloitsen että hänkin otti Jeesuksen vastaan elämäänsä ja nyt ollaan ikuisesti sisaruksia <3
Kuva
Tämä kuva puhutti facessa, nimittäin siellä usein sellaisia "hyvin menee" päivityksiä ja annetaan kuva elämästä että on yhtä auringon paistetta. Harva kirjoittaa ettei nyt oikein mikään onnistu......., olen seurannut muutamaa henkilöä tuntien heidä taustaansa niin ihmettelen kuinka tehneet itselleen sellaisen erilaisen imagon jota facessa käyttävät ja tykkäyksiä tulee :D :cry: , tähän voi parikin hymiötä laittaa. Toisaalta hyvä että on jokin paikka missä kokee olevansa suosittu ja hyvä että itskukin voimme osallistua jotenkin hänen elämäänsä laittamalla omat tykkäyksemme ja tuoda joskus sitä Jeesuksen sydämellä olevaa asiaa.
Ollaan ihmisten keskellä myös näissä media jutuissa.

Tästäpä tulikin mieleen että siellä eilisessä seurakuntatilaisuudessa kertoi tämä pastorimme kuinka nämä eriseurakunnan paimenet oli lähteneet paikalliseen pubiin karaokekierrokselle, he olivat saaneet laulaa hengellisiä lauluja ja olivat saaneet paljon juttuseuraa...BRAVOO!"

Nyt on lähdettävä pakkaamaan......
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 25.08.2014 20:49

Pilvistä ja kuurosadetta ollut, äidin veli vaimoineen tuli kylään menin jo varhain leipomon oville sultsinoita ja pullapuolta ostamaan.
Viimeinen lomaviikko alkoi, en vielä ajattele lomaltapaluuta tämän enempää....
Meju löytää kauniita kuvia ja hyviä ajatuksia, kiitos niistä. Minulla tyhjä pää, ajatukset harhailevat tytärten ympärillä.
Niille, jotka hakeutuvat Johanneksen tavoin Jeesuksen syliin, Jumalasta tuleekin rakkaudessaan ja laupeudessaan lähelle tullut Isä, joka etsii kadonneen, pelastaa hukkuvan, parantaa sairaan, eheyttää murtuneen, korjaa rikki menneen - Isä, joka ottaa huomaansa.
Kysyn siis vielä kerran: Kuinka lähellä Jumalaa olet tänään?
P.Mäkilä
rine

ViestiKirjoittaja melina1 » 25.08.2014 22:13

Vettä on satanut täälläkin...
Kaiken kaikkiaan tuli kuitenkin hyvä päivä, vaikka aamulla tunnelma oli melko "matalallla"
Ajattelin nimittäin, että menen taas katseleen kaupunkia, jospa siellä olisi tai sieltä löytäisi jotakin kivaa. Menikin ja löysinkin jotain, mutta tulin sitten kotiin ja se sellainen alavire jatkui vaan..
Aloin pakkaamaan tavaroita ja lähdin katsomaan yhtä tuttavaani. Yes... ,sieltä kun palasin, niin oli kuin kaikki taakat olisi viety pois, olo oli niin kevyt ja hyvä..
Kerkesin sitten vielä tekemään kotonakin hommia ja mikä ihanaa myös, nyt olen vielä täällä .

Aralia on ollut mielessäni ja olisin tuonut hänelle mitä ihanimman kukkakimpun näin virtuaalisesti, mutta en osaa kopsata, kopsaaminen on jotenkin muuttunut vaikeemmaksi,olisin vain näin halunnut muistaa Araliaa..Mutta, jos Aralia tätä lukee, niin tiedät tämän.. :)

Hetki sitten tuli tekstiviesti ja mua pyydetään tilanne kuviin yhteen paikkaan. Se tulee sitt lehteenkin mutta en varmana lupaudu.. :)
Tälläistä tälläkertaa.
Hyvää Yötä , Jeesu myötä..
melina1

ViestiKirjoittaja meju » 26.08.2014 10:56

Uni
Huomenta toivottelen täältä maalta, istun kammarissa pönttöuunin vieressä jossa lämmin kylki eilisen lämmittämisen jälkeä. Tämä uuni muistuttaa lapsuuttani, asunnossamme oli just samanlainen uuni jonka vieressä usein itkin isän ikävää kiertäe pienet kätöset uunin ympärille. Ihmeellinen juttu että tämä uuni taas elämässäni hmmmmm .

Unia en usein edes muista mutta viime yön olin manteliöljyn kanssa liikkeellä, minua kehoitettiin ottamaan iso kanisteri mantelipuunöljyä mukaani. Raamatussa puhutaan mantelipuun kukasta mutten tämän puun öljystä tiedä onko mainintaa, tiedättekö te? Tässä unessa oli joku sanoma mutten vielä osaa sitä tulkita....

Harmittaa kun Melina ei mennyt kuvaan joka tulee lehteen, oltas mekin se lehti hankittu ;) Tuosta kuvien kopsaamisesta ja liittämistä en ole oppinut tällä tabletilla, alussa sain kuvan otettua ja siirrettyä suoraan faceenkin mutta olen kai sotkenut asetuksia tms niin ei enään onnistu. Kuvat tuon toisella läppärillä jota käytän kaupungin asunnolla. Paljon olisi oppimista koneitten käytössä ja muutenkin oppia ikä kaikki.........., periksi ei anneta vaan opetellaan kaiken ikää :D

Voi, kuinka aika hujahtaa , Rine kirjoitti että viimeinen loma viikko menossa, miten viikot äkkiä meneekään kun taaksepäin katsoo. Muistoissa enään hellepäivät ja nyt kuullaan napinaa sateista. Kuunelkaahan ihmisten puheita niin harvalle ilmat kohdallaan.
Täällä alkoi aurinko paistamaan, koko yön satoi kaatamalla eli kaikenlaista ilimoo pidetään, syksy on askeleen päässä tai sanoisko ovella.

Pidetään kanisteri mukana.....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 26.08.2014 13:51

Puolipilvistä edelleen sataa kuuroina, taivaalla tummia pilviä mutta selvä raja näkyy auringon paisteelle.
Aamulla kävi nuohooja, aiemmin tässäkin oli kolme tulipesää, ne purettiin ja varaava takka tuli tilalle, joka antaa hyvän lämmön,
lisänä ovat sähköpatterit.
Kävin kuntosalilla, jossa oli yllättävän paljon porukkaa, huomenna on parturi, torstaina äidin kanssa kaupunki reissu.
Meju kirjoitti unestaan laitan alle linkin:

Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan".
Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen". Jeremia 1:11-12

http://www.reinosav.net/tubeshvat.html

tämä linkki on aamulla katsomastani ohjlemasta
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=39129
rine

ViestiKirjoittaja melina1 » 26.08.2014 20:07

Meju kirjoitti unesta , jonka näki..
Mantelipuun öljyä on ainakin olemassa. Ihana uni jokatapauksessa ja varmasti liittyy Jumalan Sanaan..
Jos ajattelee mantelipuuta , niin eikö se kukka tule ensin ja sitten hedelmä ja tulisiko siitä sitten se öljy?

Jeremian ensimmäinen luku liittyy profeetan kutsumiseen, katso minä panen sanat sinun suuhusi, sanotaan 9 jakeessa..

täällä on sellaista puolipilvistä, vähän näkyy aurinkoakin..
Työpäivä takana ja nyt saa huilia :)
melina1

ViestiKirjoittaja eva » 26.08.2014 22:50

:) :D Olinkin kaipaillut Tuiketta. Ihana, kun kirjoitit!
Ilta on ja väsyttää. Tuossa miehen kanssa putsasimme pudokasomenoita. Sanoin, että tässähän voi harjoitella yhdellä jalalla seisomista. :lol:
Mies oli sitä mieltä, että hyvä, kun pysyy kahdellakin pystyssä. Meillä oli keväällä kuntosalilla yhtenä testinä yhdellä jalalla seisominen. Onhan se tärkeä tasapainon kannalta. Vattumetsässä sen huomasin, kun ronasin. Kömmin ylös ja marjat tallella.
:) :) Tänään kävin uudella kampaajalla. Oma kampaaja jäi pois töistä silmiensä sairauden vuoksi. Hyvin tämä uusi leikkasi. Kotona vasta tajusin, että en saanut kuittia.
Kiitos Meju Utran näytelmäterveisistä! Toivotaan, että ensi vuonna pääsisi katsomaan. Teillä siellä Joen kaupungissa on vilkas hengellinen elämä. Niin kyllä papit ja kanttorit voisivat hyvää laulunlahjaansa käyttää muuallakin, kuin hengellisissä tilaisuuksissa.
Me olimme kerran työntekijäkokouksessa Tallinnassa ja hyvä ääniset hengen miehet voittivat laivalla karaoken. Se oli hyvää evankeliointia ja jäi mieleen.
Melina1 on saanut voimaantua ystävän kanssa. Monesti olen huomannut samaa.
Sain puhelinsoiton, jossa kehotettiin katsomaan Jouko Vihon nettisivuja. En ole käynyt siellä, mutta siellä on kuulemani mukaan karttoja/profetioita, miten Suomelle käy. Tai enhän minä oikeasti tiedä, mitä siellä on.
Tuntuu, etten aina jaksa innostua. Hyvä kun ehtii rukoilla Israelin ja Suomen puolesta ja tietysti muutenkin.
:) Huomenna meillä alkaa rukouspiiri.
Niin kuin taivas on korkea maan yllä,
niin on Herran armo suuri niille,
jotka pelkäävät ja rakastavat
häntä. Ps.103:11
Tähän ilta-armoon saamme nukahtaa. :D :D

Hyvää yötä teille Herran yhtiökumppanit!
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja