tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja rine » 21.08.2014 15:26

Kiitos kuulumisistanne.Minulla puuhastelua ulkosalla ja sisällä sään mukaan, tosin puunoksia sahailin
vesisateessa. Aamusta maalasin yhden makuuhuoneen muuratun/rapatun seinän,siinä on takkapelti, josta pöllähtää nokea vaikka on suoja.
Aikaisemmin se oli valkea ja nyt siitä tuli harmaa, mies yllättyy kun näkee :o Peittää paremmin sen nokisotkun.
Valmistelen tytön muuttokuormaa sunnuntaille, pitkä on lista muistettavana.
Minulle tulee et-lehti en tiedä nimimerkiltä kuka oli kyseinen henkilö, jehovan todistajat ovat luku sinänsä, meidän naapurikin kuuluu näihin,
minun entinen koulukaveri, kolme sisarusta elävät keskenään 2veljestä ja sisko, muutama sana aina vaihdetaan,
kun eivät halua naapureiden kanssa yhteyttä pitää.
Lieneekö meju ilmoittautunut aamuvesijumppaan?
Kiva kun melinakin kirjoittanut, en tiedä tunnemmeko me?
Syksyn satoa tulee muutaman kesäkurpitsan muodossa, talvikurpitsoita tulee valmiiksi 1, perunat kasvavat vielä.
tomaattia olemme syöneet pieniä määriä pitkin kesää ja lisää on kypsymässä. Odotin suurempaa satoa kurpitsoista.
On noissakin tosin syömistä.
Tuon kuultavaksi laulun.

http://www.youtube.com/watch?v=yIQQKwGMdDE
rine

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 21.08.2014 17:31

Sanaton.
Luin Aralian viestiä ja mietin, mitä sanoa. En saa mitään järkevää mieleen ja kuitenkin haluan kertoa, että olen matkallasi yhä mukana, vaikka kaukana. Iloitsen, että huolesi ei toteutunut. Suren, että aikaa tuntuisi olevan kuitenkin ymmärtääkseni liian vähän. Miksi sinä? Miksi ihminen, jonka elämässä ilo koskettaa maata pienin jaloin vielä pitkään, lapsenlapset ovat vielä niin pieniä.
Miksi jotkut huutavat ääneen taivasikäväänsä ja ne toiset joutuvat kuitenkin lähtemään.

Aralialle paljon paljon ilonhetkiä rakkaitten kanssa <3
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Annukka » 21.08.2014 19:39

Kiitos Rine tuosta laulusta viimeksi. Se oli vihkimisen jalkeisessa tilaisuudessa valitsemani virsi, jonka sanoma on yha uudestaan kantanut elaman polullani. Ylin kiitos Kolmiyhteiselle Jumalalle armostaan ja johdatuksestaan.
Annukka

ViestiKirjoittaja eva » 21.08.2014 23:00

Hei, te, jotka kuulutte päivälle!
:) Tänään olemme syöneet paljon mustaherukoita, smootia ja pelkkinä. Eli on vitamiinipäivä.
Lähetän teillekin vitamiinit. Annukka lähettää niitä joka päivä ja ne ravitsevat. 2 Tess. 3:3,5 on minulta vitamiiniruiske.

Kyllä hautausmaat ovat nyt kauniita. Meillä on ystävän kanssa tapana tehdä treffit hautausmaalle näin elokuussa.
Nyt yritin saada miestä lenkille, pyöräilemään ja pitkän suostuttelun jälkeen lähti pyörällä ja minä jalan. Teimme treffit ja pääsin maksajaksi kauppaan. Kyllä hän tavarat pyöräili kotiin. ;) Minä kiertelin hautausmaata ja siinä sitä ihmettelee, kun minä tässä vielä palloilen ja nytkin näin monta nuorena kuollutta.
Tiina ihmetteli, kun viisauskirja on merkitty Päivän tunnussanaan. Sitä minäkin ihmettelin. Raamatussa on kyllä minulle riittävästi. Hyviä kirjojahan ne ovat luettavaksi, mutta ei vielä ole sytyttänyt ostoon asti. Tiinan käsi on parantumassa. Kiitos Herralle! Kohta taas mattopuissa paukkuu.
Tilasiko Meju Israelin matkan? Kyllä Hamas tosissaan yrittää saada lennot loppumaan sinne. No, Aurinkomatkat jo peruuttivat matkat. Mutta Sana sanoo, että Lehtimajajuhliin kokoonnutaan. Niin nytkin täältä on porukkaa lähdössä.
Syksyn ohjelmaa olen järjestellyt. Olihan se keväällä valmis, mutta tuli yksi peruutus. Kaikki järjestyy, Jumala on järjestyksen Jumala.
Huomenna palaveeraamme syksyn ohjelmista.
Kiitos teistä jokaisesta!
Hyvää yötä! :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 22.08.2014 10:57

Kuva
Huomenta päivänkakkarat <3 Olemme varmaan joskus mörökölliäkin mutta eihän elämä ole aina päivänpaistetta. Päivänkakkaratkin välillä nuokkuvat ja kuihtuvatkin mutta ihmeellisesti ne nousevat joka vuosi uudestaan kukoistukseen.
Amanda kirjoitti
Olen ahkera foorumin lukija, iloitsen teistä
. Samoin koen iloa jokaisesta kukkasesta joka päivittäin täällä vilahtaa.

Katsoiko kukaan tämän ohjelman joka tuli eilen ja tänäänkin 13.50 TV 7 lta. Ehkä tämä on tullut aikaisemminkin mutta itse illalla "vahingossa" katsoin, oli niin hyvä että olisinpa halunnut olla livenä mukana. Tälläisistä seuroista tykkään http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=0_153362
Koodi: Valitse kaikki
Esiintyjinä tenori Lasse Riutamaa, sekä Maija-Liisa Sevilem. Puhe Pentti Holi.
kuunelkaa jos mahdollista sillä tosi hyviä lauluja oli jne. Kädet nousi väkisin ylistykseen :P
Rinen tuoma laulu kosketti myös niin sanoin kuin sävelin, myös Välimäen sisaret on sellaisia joita mielellään kuuntelen, he usein ovat Orolla mukana, niin ihanan vaatimattomia sisaria. Annukka kertoi kuinka laulu hänelle on tärkeä, koin että se oli tarkoitettu eilen sinulle rohkaisuksi sekä muistutukseksi Jumalan suuresta rakkaudesta.

Kyökkipiikakin piipahtanut, tosi hyvälle tuntuu nähdä kirjoitus pienikin sillä se on päivän kukkanen monille. Riitua ja Tuikea huhuilen, yrittäkää järjestää sen verran aikaa että pienet kuulumiset tälläkin kuulla, ei mitään pakkoa vaan kaipuuta...... Pihlajaakan ei vieä näy, oliskohan niin että alku aina hankalaa, myös tuo kirjautuminenkaan ei niin yksinkertaista kun uusi foorumi jne. Yritän vaan selitellä viivästymisen syytä kun niin hätäinen, ainakin lupasi tulla ja mehän jaksetaan hyvää odottaa :D

Eva toi hyvän jutun, etsinkin missä olisi enemmän Olavi Syvännön juttuja ja löysin tämän hyvän linkin http://www.davar.fi/tyomuodot/syvantojen_raamattutyo
Tiina kertoi Avainmedia lehdestä, tässä on linkki siihen, nyt tullut nettiversiokin josta voi koko lehden lukea. Lehti tulee ilmaiseksi ken sen tilaa
http://www.avainmedia.org/ajankohtaista/uutiset

Pari päivää olen vapaata viettänyt yrittäen itseäni tsempata liikkumaan. Kävin kumpanakin päivänä pyöräillen kaupungille, uimahallissa uin sen pakollisen kilometrin eli uiminen aloitettu. Eilen oli vanhin mussukkani mukana ja hänkin ui saman matkan, yritän innostaa häntä tähän uimiseen sillä se on tosi hyvä harrastus niin nuorille kuin vanhoille. Muuten vaan sellaista alvireistä mielialaa kannan enkä syytä tiedä, kuitenkin yritän etten jää ihan paikalleen, tosin tänään iltavuoro niin pakkokin lähteä kulkemaan, sit taas huomenna se aamuvuoro.

Sunnuntaina olisi pastorimme Kauko Vehniäisen lähtöjuhlat jonne ajattelin mennä jos saan itseni tsempattu. Sit olisi se teatteri Utran kirkon vastapäätä klo 14. Eva taisikin mainita että hän meinasi tulla sitä katsomaan mutta ystävänsä sairastui. Miten hänen vointinsa on? Tuleeko Rine?
Ai niin Rine kyseli ilmottauduinko aamu vesijumppaan, juu kyllä asia kunnossa ja toinen jumppa on maanantaisin 17.50. nyt varmaan en joka jumppaan pääse kun välillä siellä maalla asustelen mutta tulee ainakin silloin lähdettyä kun täällä olen, tosiasiahan on kun joutuu maksamaan n iin haluaa vastinettakin rahoilleen.
Englantia tekisi mieli opiskella jossain alkeisryhmässä mutten vielä tänä vuonna ilmottautunut. Olen vuosikymmeniä sitten ollut kansalaisopiston ryhmissä kyseistä kieltä oppimassa mutta aina jäänyt kesken ja syynä työvuorot. Kaikkeahan sitä mieleni tekevi ja etenkin aivoni ajattelevi :lol:

Iloa päivääsi kukkanen <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.08.2014 13:04

Ilo on aina sitä suurempi, mitä useampi täällä on käynyt edes piipahtamssa ja kertomassa kuulumisiaan!
Noiden Välimäen sisarusten laulua en ole paljoa kuullut, ei yhtään heidän kasettiaan, mutta keran olin kai Karmelkodilla, kesällä, jossa olivat laulamassa. Jutin heistä olin lukenut sitä ennen jostain lehdestä. Linkkiä en saanu tuosta esille, pitää etsiä arkistosta.
Niitö ilopillereitä pitäisi saada ostaa apteekista, muita pillereitä siellä kävin tänään sieltä hakemassa. Antakoon Herra tänäänkin sitä ominta iloan pelastuksesta.
Tänään tuli tuumailuja, kun luin Päivän tunnussanaa, siinähän alettiin 1. Aikakirjaa.
Se toi mieleeni nykyiset ns. ylistysryhmät seurakunissa ja ylistysjohtajat. Tämmöiselle pataluterilaiselle ne olivat vähän outoja, kuoroja silloin vain oli. Mutta nykyisin kaikenlaista eri seurakunnissa.
1.Aikakirja 15 näes puhutaan sitä, etä Daavid käski....valita veljiensä keskuudesta LAULAJIA korottamaan äänensä riemulisesti harppujen, lyyrojen ja symbaalien säestyksellä. Sitten puhuttiin siitä, että laulaa korkeassa äänialassa.....ja nmuutaman piti johtaa laulua matalassa äänialassa. Aattelin, että oli siis sopraanot ja altot, mutta ei kai se niin ollut kun laulajat olivat leeviläisiä miehiä, taisi siis olla tenoreita jabassoja :lol:
Mutta sieltähän se johtaa tämä ylistys ja sen jotaminen, joten iloitaan niistä, missä sitä on . Ja kuunnellaan sitten CDtä kotona tai You Tubesta musiikkia. Se kyll ä ilahduttaa sydäntä.
Voi että, olen kyllä jo miettinyt, että miten jaksaisi mennä kutomaan. kopista pitäisi ottaa ikkuna pois ja yrittää mennä aamulla aikaisin, jolloin pääkin yleensä selvempi.
No, hetki kerrallaan, niinkuin tätä sotilaakin pitää ottaa.
Hyvää viikonloppua teille kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 22.08.2014 19:33

Heips...

Ihan ekaksi korjaus mejun kirjoitukseen, Liisa Niininen on mieheni veljen vaimo ei sisko, miehelläni ei ole siskoja.
En ole saanut hänen levyään, mutta ovat ilmoittautuneet tulemaan juhlimaan kanssamme. :) <3 koko perheenä :)
Joo onhan meillä tätä touhua tässä ja oloki alkaa jo olee parempi, et jaksaa maanantaina taas töissä näyttäytyä... :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja rine » 22.08.2014 20:31

Tänään aurinko pilkisteli on jo syksyn tuntua ilmassa, kukat alkavat menettämään lehtivihreää ja ryhtiään.
Polkaisin maalikauppaan, tyttären huone tyhjenee joten seinät on hyvä maalilla siistiä. Eilen maalaamani seinä on
ihan kivan näköinen, mieskin hyväksyi :lol:
Olen katsonut useita jaksoja seurat juhlatalossa, pidän ohjelmasta, ennenkaikkea ajatuksesta kutsua ihmisiä kotiinsa seuroihin,
siitä on vuosia kun olin kotikokouksessa.
Sunnuntaina tulevat hakemaan tytön muuttokuorman aikaa en tiedä, joten en tiedä ehdinkö näytelmää katsomaan.
Minulla myös työvuorot esteenä sitovaan ilmoittautumiseen erilaisiin maksullisiin harrastuksiin, kuitenkin kuntosalilla käyn
sinne voi mennä ovikortilla.
Iloitsen kun laulu kohtasi teistä useita, nostatti muistoja, pidän myös näiden sisarten hillitystä laulutyylistä.
Kyökkipiika aloitti kirjoituksensa: sanaton ja kuitenkin niin kaunista tekstiä sait aikaiseksi, aralia-sisarelle.
Ilopilleristä tuli mieleeni, itkenkö enemmän kuin nauran, kaikella on aikansa ja kun saa nauraa sydämensä kyllyydestä se on terapiaa koko
keholle :lol: kun on saanut nauraa nousee ajatuksiin koska nauroin näin makeasti viimeksi :o . Järjestelmällinen positiivisyyteen kannustaminen ja ylireipas olemus, lienevät yksi minua niin ärsyttävä asia,
ehkä silloin on ilo jo kadonnut tavoittamattomiin elämässä.
Näitä tänään tuumailen ja teidät hiljaa siunailen, Herra kosketa jokaista tässä hetkessä, Marjalle erikoisesti siunausta ja voimia tuleviin päiviin.

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Laitan linkin:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... lehtisesta
rine

ViestiKirjoittaja lissu » 23.08.2014 12:00

Kirjoitin jo eilen pitkän kirjoituksen,mutta se hävisi kuin tuhka tuuleen nyt yritän uudelleen.
Terveisiä Perniöstä jossa vietimme 4 päivää tuttava perheen luona. Kävimme Salon vapiksella kokouksessa jossa puhuja puhui Jeesuksen seuraamisesta ja kuinka vihollinen on valmiina hyökkäämään jos seuraamme Jeesusta. Hän kertoi siitä kuinka kunigas alkoholi sai hänet riippuvaiseksi ja hän ei tullut toimeen ilman alkoholia. Vielä uskoon tultuakin hän sortui juomaan. Hän sanoi Jeesukselle ettei pääse irti alkoholista omin avuin. silloin Jumala puhui hänelle "Kuiskaa JEESUS;JEESUS nimeä kun himo iskee sillä Jeesus nimessä on voima. Hän teki nii ja vihollinen jätti hänet.
Hän kehoitti meitä jokaista huutamaan Jeesus nimeä silloin kun meillä on vaikeuksia. Ylistystä oli paljon, joku ylisti kädet kohotettuina toinen palvoi Jeesusta polvillaan, muutamat tanssivat ihanasti Jeesuksen kunniaksi.
Jaakolta myös hyviä uutisia hän ei ole saanut yhtään epilepsia kohtausta viimeisen leikkauksen jälkeen. Hän on aloittanut uuden opiskelun tietokone saralta. Hänhän opiskeli lähihoitajaksi,mutta joutui lopettamaan opiskelun sairauden tähden.
Jaakko ja ida vihittiin vuosi sitten. Heidän ensimmäinen avioliitto vuotenssa on ollut erittäin raskas. Ida sairastui vakavaan ja syvään masennukseen. Ollut pari kertaa sairaala hoidossa ja saanut pari kertaa sähköhoitoa. Tällä hetkellä hän on kotona ja lääkehoidossa Eilen illalla sain viestin jossa Idan anoppi viestitti,että Ida on saanut töitä ja pyysi muistamaan Idaa rukouksin,että hän jaksaisi käydä töissä. Menen iltavuoroon töihin. Lissu
lissu

ViestiKirjoittaja eva » 23.08.2014 23:04

:) Vielä ehtii toivottaa teille Hyvää yötä!
Mökillä ollaan. Suolta kuului pamaus. maalaistalon poika on sorsastamassa. Kutsuin kaikkia sorsia poikineen meidän pihaan, mutta sinne on tehty ruokintalavat ja sitten pum. :o :o
Eilen tulimme ja sen verran kuivaa, että tartuin ruohonleikkuriin ja hiki virraten ajoin kaksi tuntia ruohoa ja kyllä järven vesi virvoitti.
Tänään sanoin, että nyt taitaa meistä tulla mansikanviljelijöitä. Valeistutin suuren määrän rönsyjä. Revin kerran jo pois kaikki muovit ja mansikat, mutta oli kesällä kova ikävä mansikoita omalta maalta. Katsotaan miten jaksaa talven jälkeen.
HUR-kuntoiluryhmä on kyllä tilattu. Pääsimme keskiviikon ryhmään.
:( On tosi surullista ja harmittaa, kun seurakuntalehdessä oli etusivulla kuva lesboparista. Jutun luin netistä (Henki ja elämä), kun ollut kotilaatikossa mainoskielto. Jutussa ei mitään muuta kuin henkilöhaastattelua. Ei mitään kristillistä eikä sanaakaan Jumalasta eikä Jeesuksesta. On tullut viestejä, puheluja, mitä tässä muut pitäisi tehdä kuin rukoilla?? Mikä henki siellä on? Ei ole johto valvomassa. :mrgreen: :mrgreen:

MEIDÄN VAIKEUTEMME OVAT JUMALAN TILAISUUKSIA.
KAIKKI TULEE MINULTA, sanoo Jumala.

Voittovoimaa Jeesukselta1
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja