tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja marja84 » 18.08.2014 20:37

Elokuu... :) synttäreitä viettää poitsun pappa (vietti jo), mun veli 22. Päivä, miehen veljen vanhin poika 22. Päivä, poitsu ite 28. Päivä... :)

Häät lähestyy, kaikki lähes valmista ja vaikuttaa hyvältä... :)

14. Raskausviikko sekä poskiontelotulehdus, joka laajentui silmätulehdukseksi = antibiootti, silmätipat ( toki raskaudelle vaarattomia) ja loppu viikko huilia, vasta ensi maanantaina töihin seuraavan kerran...

Sellaista tällä erää pitkästä aikaa... :) <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.08.2014 00:41

Marjalle toipumista taudeista, iloa menneisiin synntäreihin, ja tuleviinkin, sille tulevalle pikkuisele siunausta, kuten häihinkin.....Aralialle kaikkea hyvää, mitä vain
Jumala voi antaa, Amandan selkäkipuun jotakin....ja jokaiselle jotakin hyvää, juuri tähän hetkeen. Ja Melinalle tervetuloa......
Tänään tuli Uusi Tie lehti tänne, kannessa kaksi hymyilevää naista, jotka surmattiin Afganistanissa. Sisällä oli ystävän kolumni. Tämä oli itkeskellyt ja tytär oli kysynyt syytä. Kertoi lapselleen, ikää ei mainittu, että itki, koska hyvä ystävä oli kuollut, mutta ei tytän sitä tarvitsisi surra. Ehkä tämä ystävä juuri sillä hetkellä oli ratsastamassa Jeesuksen valkealla hepalla! Lapsen silmät kirkastuivat, taivas tuli todelliseksi. Jospa Jumala saisi meillekin taivaan näin todelliseksi!!!!! :o
Yhden uuden asian taas opin lehteä lukiessani, toista lehteä.Siinä kerrottiin harpun ja kanteleen soittajasta. Joskus aiemmin kerroin yrityksestämme kääntää hepreaksi sanonta vanha harppu, mutta feminiinisenä siitä tulikin raato. Rupesin miettimään, etä mitä kannel on hepreaksi, en tiennyt, menin sanakirjaan :idea: Siellä luki, että kannel on suomalainen kielisoitin, eli tosi suomalainen sitin siis.
Hienoja runoja ja lauluja olitte panneet tänne foorumiin. Kyllä ne auttavat ymmärtämään itseäänkin, välillä. Eli on toisiakin, samanlaisia, armon kerjääjiä ja
koheltajia. Oman maallisen ristinsäkin mielellään vaihtaisi toisenlaiseen, muka helpompaan......
Toinenkin uusi asia löytyi tänään, päivän tunnusanassa juuri tänään ottivat mukaan myös lukukappaleen apokryfikirjoista, Viisauden kirjasta. En voinut lukea sitä, kun ei sitä minulla irrallisena ole.
Kyllä riittäisi Raamattu, kun sitäkin tulisi enemmän luetuksi. Ja todella, Herra Jeesus, pidä kädestäme kiinni oikein puristamalla. ...Ja valvo, Herra jälleen tänä yönä, kun taas tekevät tulta tai taukoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 19.08.2014 11:07

Ulkona aloitti juuri satamaan, kun sataa vettä tulee kohisten. Ajattelin tänään muutaman puunoksan sahata, kuivuneita oksia on pari ja muuten ryöstäytyneitä on muutama.
Läheiselle kadulle yltää oksia, jotka haittaavat esim.pyöräilijöitä. Tälle päivälle on varattu pieniä korjausompeluksia. Eilinen menikin äidin lääkäri ja parturireissulla.
Edellisen kerran kirjoittaessani tekstini häipyi jonnekin ja luin että Tiinalle kävi samoin, olimme suunnilleen samaan aikaan koneella, vaikka olin kirjautunut sekin pyyhkiytyi ja piti
uudelleen kirjautua :(
Marjalle siunausta tuleviin päiviin.
Tiinan tavoin olen Jumalan armon kerjäläinen ja se ristinsä kantaminen tahtoo olla nurinaa, kunnes silmävoide saa näkemään
että useilla sisarilla ja veljillä ei ole mitään...haudataan elävältä.....kuinka monta heitä onkaan,,,vainottuja uskonsa tähden.Herra armahda!
Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle,
sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään,
ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen,
mikä väkevää on, häpeään,
1kor:1, löytyy muutakin ravintoa tälle päivälle.
Olkaa siunattuja
rine

ViestiKirjoittaja meju » 19.08.2014 13:02

Kuva

Elä lannistu!

Gal. 6:9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.

Huomenta ystävät ymmärtäväiset :P Kirjoituksianne lukiessani huomaan teille monille on käynyt niin että kirjoitus lentänyt avaruuksiin oisko ilmavatkaajalla osansa... Tiina joskus hauskasti kuvasi tuulettajaa vatkaimeksi. Itselle kävi niin että eilen lannistuin ja teki mieli heittää tabletti tuvan nurkkaan, Olin kirjoittanut pitkän kirjoituksen ja siihen aikaa tuhraantu mutta kuinkas kävikään klikkasin ohi mennen hipaisten väärää nappulaa ja loput arvaattekin....suututti niin että en eilen enään edes yrittänyt uudestaan eli lannistuin. Vika oli minun ja se vielä enemmän hrrrrrrrrrrrr. Hengellistin tietenkin jutun että sielunvihollinen ei halunnut juuri sitä kirjoitusta ja tuli langoille häiritsijänä jne....Koen kuitenkin että tälläiset vastoinkäymisetkin opettaa kärsivällisyyttä ja tiedätte kuinka vaikeaa on aloittaa alusta johon omasta mielestään itsestään antoi kaikkensa ja kaikki tuulena minne lie vatkaimen vaan kiihdyttäen tahtia.

Toinen puhutteleva juttu oli tästä niittämisestä ja sadonkorjuusta, ehkä moni iloinen kun paljon satoa saa mutta on meitäkin joista tuntuu että eiköhän se tässä ollut. Nimittäin mieheni kanssa päätimme nostaa sipulit ylös ja mies vielä naapurilta kysyi neuvoja miten niitä parhaiten kuivatetaan. naapuri neuvoi että levittää ison pressun ulos ja siinä kuivattelee ja sitten vaikka navetan lattialle joksikin aikaa laatikkoon kuivumaan. Mieheni levitti ison pressun pihalle ja lähti ennen minua sipulin nostoon, menin hetken päästä auttamaan mutta hänpä tulikin takaisin sankkonsa kanssa ja sanoi että nostettu on. Sipuleita ei ollut kuin pohjan peitto ja pieniä kääkkiä kaikki, ei ollut maa antanut satoa. Nämähän oli eka sipulimme ja yleensä mitään emme ole aikaisemmin kasvattaneet. Laitettiin ne siihen pressulle ja meikä nauroi makeasti sadolle kun se oli niin koominen tilanne, isäntä kuvitteli että niin paljon tulee että voidaan jopa toisillekkin jakaa :D
Lannistummeko....eeeiii vaan ensi vuonna uudestaan, ensin on maata muokattava ja lisättävä siihen turvetta tai jotain sellaista sillä maaperä ei ole otollinen vielä....

Ajattelin kuinka monet pettymykset tulleet kun olemme innokkaina kylväneet ja istuttaneetkin Jumalan kallista sanan siementä mutta ei mitään tulosta. Lannistua emme saa sillä sydämen maaperän näkee Isämme joka on taivaassa ja hän tietää tarkat lannoitusohjeet ja syväkynnötkin tarpeen . Levitetään vaan isoja pressuja luottaen jos ei tänä vuonna niin ensi vuonna......Toki väsähdämme kuten itsekkin eilen tähän kirjoitukseeni mutta luotetaan uutteen päivään ja sen tuomiin ihmeisiin kuten tuo kuva jonka toin puhuttelee.

Kiitos Aralialle rohkaisevasta kirjoituksesta, sinä olet oikea maanviljelijä ja nimenomaa tässä Jumalan uskomassa puutarhassasi. Olet sanoillasi lannoittanut monia vuosia sydämeni maaperää ja uskon että paljon on vaikutusta ollut. Olen ajatellut että tämä on Aralian oma runo ja tulen aina muistamaan hänet kun se kohdalle tulee. "Murehtiiko perhostoukka vapautuksensa hetkeä, kasvatellessaan kultasiipiään kotelonsa pimeässä, aurinkoniitylle pääsyään. (Anni Korpela)

Amnda kirjoitteli että flunssa vienyt voimat mutta kuitenkin hän jaksaa puuhastella jotain pientä ja mikä parasta jaksaa hoitaa itseään, eipä ole tullut ajatuksiin että sekin on kiitoksen aihe monien kohdalla että pystyy puuhailemaan kotosalla vielä yksikseen vaikka vaivoja iän myötä ilmenee. Kotona jokainen haluaa olla pitkään mutta valitettavasti hoivakodita alkaa olla liiankin täysiä. Hyvä kun meillä tälläisiä paikkoja on mutta koti on aina koti ja omat pienet askareet siellä. Sekin ilonaihe että täällä on moni iäkäs kirjoittaja ja lukija, harvat vanhemmat osaa käyttää tietsikoita eivätkä pääse tällä tavalla osallistumaan keskusteluihin tai edes lukemaan.

Lasse on viettänyt iloisen päivän sukulaisen luona ja hienoa että tahdoit jakaa ilosi kanssamme. Valokuvasta välittyy tuo riemu ja kohtaamisen tärkeys.
Eva on kerännyt marjoja ystävän ystävillekkin ;) Uskon että hänellä itselläänkin pakastin niin täynnä että sitä riittää ensi vuodeksikin. Minulla jäi marjan keruu vähäiseksi mutta viime vuotiasiakin vielä niin paljon että tämä vuosi pärjätään.
Tiinan lause "Herra Jeesus, pidä kädestäme kiinni oikein puristamalla" puhututti ja muistui eilisestä kirjoituksesta joka hävisi aihe josta kirjoitin se oli miksi Jumala on ääneti, voisihan edes tuon käden puristuksen saada kokea. Ehkä koemmekin mutta emme sitä aina ymmärrä kun odotamme jotain muuta vastausta.....

Sef. 3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

Rine toi koskettavan Hanna ekolan runon, käväsin Hannna sivuilla lukemassa juttujaan. Tykkään Hannan runoista ja lauluista, pyrin menemään hänen tilaisuuksiin jos täällä päin milloin on.
Marja, tuleva äiti ja morsio siellä touhuilee varmaan kiireisenä juhlia järjestellessä, onko isotkin häät ja tuleeko tulevan miehesi sisko laulamaan. Häneltä onkin tullut uusi levy jossa meitä kiinostavia lauluja......joko sinulla se levy?

Työpäivä tänään joten pääsin tälle toiselle koneellekkin kun olen kaupungin asunnolla josta helpompi kirjoittaa. Vettä sataa ulkona ja hetkessä tuli syksyinen olotila , etsittävä lämmimtä ylle kun lähtee pyöräilemään.

Mitähän päivä tuokaan tulleessaan sinulle ja minulle? Heipat höpönassut <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.08.2014 19:54

Kyllä vaan tosi monet asiat meinaa rassata ja vaikeuttaa tätä maallista vaellusta. Ja kaikki pahuus, jota maailmalla tapahtuu....Mutta sitten jokin valon väläys tulee Jumalalta. Tällä kertaa taas lehden kautta, Aikamedian. Siinä kerrottiin jotakin, mitä tässä maassa tapahtuu. Täällä on ollut tiimi kuvaamassa ohjelma Al Hayat arabiankieliselle satelliittikanavale ohjelmaa, aidoilla paikoilla, evankeliumia julostetuna saudiarabialaisen uskoon tulleen miehen suusta.Jos ne vielä ovat täällä, niin rukousta tarvitsevat, ja koko ohjelmakin. Mutta tällaisia juttuja tapahtuu. Ihme, että on saanut visumin tänne. Ja vielä lisäksi tapahtui eräs juttu väliaikana, kun kävivät kahvilla, niin kahvilan omistaja pani parasta pöytään, kun kuuli että ovat Al Hayatille tekemässä ohjelmaa, kertoi tulleensa uskoon tuon kanavan ohjelman kautta. :roll:
Eli ei lannistuta, Jumala tekee työtään tavalla ja toisella. Ja toivotaan sitä kädenpuristusta tai jotakin muuta itsellemme ja perheillemme, ystävillemme.
Haltuun!
Tiina

ViestiKirjoittaja melina1 » 20.08.2014 11:53

Hei tuumislaiset <3

Elokuun loppupuolella ollaan ja kesä mennä hurahti..
Enpä juurikaan kaipaa niitä kovia helteitä , kun mittari "kipusi" tuonne liki 30 asteeseen.
On se vaan ihmeellinen tää syksy aika, kun tulee mieleen lehtimajajuhla, lehtimajat
ihanasti ...
Mutt, kotonakin voi sytyttää kynttilöitä , laittaa lyhtyjä partsille jne.. ja, mennä vaikka jonnekkin Israeljuhlaan, niitäkin täällä aina silloin tällöin järjestetään..

Lasse puhui yhteydestä, niin, kiitos siitä, vuosien ja vuosien jälkeen..
Minä olen shoppailut paljon viime aikoina. Olen onnistunut löytämään kivaa tavaraa ja tosi edullisesti..
Täällä Anttila esim. lopettaa toimintansa kaupungista ja sain eilen ostettua saappaat 25 e, normaalihinta melkein 100e.
Kesästä kaipaan mansikoita, ne on mun lemppari marjoja.. Pakkaseen olen niitä jonkinverran laittanut, mutta tuoreena ne on hyviä. Eilen vielä sain ostettua niitä ja tänäänkin käyn ehkä torilla..

mun koneella tää teksti pieneni kesken kaiken, en tiedä, miten se näkyy siellä kun lähetän tämän.. Pitää alkaa hakemaan paikkaa , mistä tekstin saan normaaliksi..nyt en sitä löydä enkä uskalla alkaa hakemaan ettei teksti häviä "avaruuteen"..Joku aikaisemmin kirjoitti tästä avaruudesta täällä jotakin kivasti ja Jeesuksesta...
Niin... Jeesus meni pois, mutta jätti meille kirjoitukset ja lähetti Pyhän Henkensä oppaaksi, voimaksi .. Kiitos Jeesus valtavasta sanomastasi!! Ja, kiitos tästä foorumista! Ja, kiitos ilmestymisestäsi, kiitos , että yhä edelleenkin ilmestyt ja vastaan siellä, missä Sinua avuksi huudetaan!
melina1

ViestiKirjoittaja meju » 20.08.2014 12:47

Kuva
Olen kaivannut sinua :D

Tuli tälläinen kuvan välittämä hyvä mieli ja olotila kun huomasi kauan kaivatun Melinan kirjoitus kuulumisistaan, myös tunne että hän haluaa edelleen olla kanssamme tälleen "kyhnöttämässä" eli läsnäolollaan rohkaisemassa sekä varmaan itsekkin tulee joskus rohkaistuksi. Todella tärkeää kuulla kuulumisia teiltä kaikilta.

Eilen sattui silmiini Facebookissa ET lehden linkki ja siinä oli niin tutun näköinen ihminen ja nimi. Muistinkin heti että hän oli entisiä majislaisia, tosin en yhtään muista että olisi kirjoittanut tästä taustastaan mistä juttu kertoo. http://www.etlehti.fi/artikkeli/henkilo ... distajista
Muistetaan rukouksin ystäväämme että pysyisi vapaana ja Kristuksesta löytyisi tämä vapaus.

" Ei lannistuta" Tiina tuo aina lohduttavan lauseen joka jää mieleeni monesti koko päiväksi. Luin viime yönä että Jerusalemissakin ilmahälytys ja rukouksin ajattelin teitä rakkaat ystävät siellä. Sekin niin ihmeellistä että te tuotte meille rohkaisun sanoja ja koen että olette voimissanne eli Jumalan voimassa.

Katsoin tämän ohjelman aamulla, en aikasemmin huomannut kyseistä sarjaa. Tässä oli paljon niitä asioita joita monesti itsekkin pohtinut että miksi Israel on Jumalan silmäterä ja tässä korvausteologiasta puhutaan tosi selventävästi. Eihän sitä kaikkea ymmärrä mutta oppia tahdon ja rukoilen ymmärrystä sekä viisautta kuten varmaan tekin. http://www.tv7.fi/vod/player/?program=33233

Ukkonen jyrähteli äsken tosi kovasti, saas nähdä tuleeko tänne asti vai kiertääkö muualle. Vapaalla olen eikä mitään tietoa mitä seuraavaksi teen..... :roll:
Heipat taas teille, jään odottelemaan uusia kirjoituksia
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 20.08.2014 23:26

:) Heipä, hei tuumislaiset!
Ollut ikävä teitä. Meillä oli muutto. Tulimme kaupunkiin ja sitä ennen yritimme saada herukat noukittua. Toki taas muutaman päivän kuluttua menemme mökille.
Piti keritä Israel tilaisuuteen. Sain viestin ja ohitin. Kun ystävä soitti, oli lähdettävä. Olavi Syväntö oli puhumassa eilen illalla. Puhui ajankohtaista ja Raamattutyöstä.
Katsoin vielä heidän Raamattulähetystyötään netistä. Olavi sanoi, että nyt on paljolti: "Minä istuin ja Apollos katsoi." Eloa on paljon ja työmiehiä vähän.

:) Marjalla toivotan sydämestäni kaikkea hyvää tässä Onnenajassa!
:) Aralia, osaat ottaa kaikki Herran kädestä, on luottamus ja toivo. Ilo oli käydä teillä! Kiitos, kun saimme käydä ja jaksoit ottaa meidät vastaan.
Su olimme mökiltä mukana , kun rva kirkkoherra siunattiin tehtäväänsä. Varmaan viisas ja nöyrä Herran palvelija. Ajattelimme tapaavamme monia tuttujaa, kun ennen asuimme sillä paikkakunnalla. Eipä kovin monta tuttua ollut. Aika tekee tehtävänsä. :mrgreen:
Pysähdy hetkeksi palstalta:
"Kiitän kaikkia kaikes-
ta rakkaudesta. Elämä oli
ihana Kristuksen ja kaik-
kien ihmisten rakkauden
tähden."
Siinäpä haastetta. :)
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.08.2014 12:39

Kiva, kin panette linkkeja, aina ei ole sattunut nakemaan kaikkia juttuja. Huomasin, etta tuota ET lehden numeroa ei viela ole minulle tullut. Edellisessa oli tosi hyva juttu Liisa ja Erkki Purasta.
Sain tanne nyt kirjan, jonka tilasin, Profeetta Jesaja puhuu. Oikeastaan kaannos Jesajan kirjasta. Ajattelin helpottaa sen tutkimista niin, etta luen ensin ilman alaviitteita, sitten palaan niiihin, usein niita on puoli sivua, eli eri vivahteita sanoille.
Sain myos laatikollisen kirjoja, tavallista, monenlaista, en ole viela tutkinut koko pinoa, mutta vahaan aikaan ei ole siis puutetta suomenkilisesta lukemisesta. :mrgreen: kunhan se ei veisi raamatunlukuaikaa, ain se vaara olemassa. eka kirja oli vahan erikoinen, toiseksi kai luen Shalom Aleichemin Marienbad. Ei taida vahaan aikaan jaksaa yrittaakaan Tel Aviivin suomalaiseen kirjastoon, kun ip auki ja menee my;h''n, p''ni tuppaa olemaan nemman heipparalla illalla.
Uusi Tie lehti hyva,. er's yst'v' sit' on meille kiertoon t'nne tilannut, kiitos hanelle.
Nuo merkit tuolla ylhalla taas siksi kun unohdin, ettei anna suomalaisa kirjaimia!!!!!
Nain, hetki kerrallaan, toinen toistamme tukien mennaan eteenpain. Kiitos foorumista, kiitos jokaiselle taalla olosta :) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 21.08.2014 13:29

;) Tämä on kai nyt normaali Elokuu paistaa ja sataa. Olen aamu-uninen, en saa illalla unta se korvautuu sitten aamulla. se on minulle luonnollinen rytmi lapsesta asti, siskoni oli aina aamulla virkeä ja illalla aikaisin uninen. Tänäänkin nukuin lähes yhdeksään, puuron keitto.. koiran vienti ja sitten menen syömään puutarhamarjoja.
Flunnani alkaa olla ohi, täytyi syödä antibiootti kuuri, koska tuli poskiontelo tulehdus.
Matkani Hannan luokse on viivästynyt. Koti töitä on rästissä koska ensin kuumuus ja sitten sairaus. jospa nyt alkaisi voimat palautua. :roll:

Olen ahkera foorumin lukija, iloitsen teistä, Aralian kirjoitus oli niin koskettava, kyynyleitten kanssa sitä luin, olen sinua vanhempi ja sinulla on ollut jo pitkän aikaa vakava sairaus. Lopullinen koti häämöttää, mutta rakkaat omaiset niitä on vaikea jättää. Jeesus Vapahtajamme on kaikessa mukana. Mieheni siirtyi pois ja siskon mieheni. niin kaunis ja koskettava oli Jumalan armon läsnäolo molemmissa tapauksissa. Sinua ja perhettäsi tullaan hoitamaan hellästi.

Teillä kaikilla on koskettavia kirjoituksia. Mejun ihanat seikkailut maaliais elämässä saavat minut maalaikodin tytön hymyilemään. Minun on pitänyt luopua puutarhan hoidosta yritän jälkipolvelle jättää mahdollisimman helppo hoitoisen pihapiirin. Pensaita, havukasveja, monivuotisia perennoja ja ruoho-alueita.
Kerätään voimia pian alkavista syksyn väreistä ja Jeesuksen täytetyn työn suuresta lahjasta. :D
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja