tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja lissu » 11.08.2014 17:42

Aamuvuoron olin tänään töissä. Meju kyseli kuinka jaksan tehdä välillä pitkiä vuoroja. Jotenkin koen,että olen saanut Jumalalta tämän vanhustyön jota olen tehnyt 25 vuotta. Välillä työ uuvuttaa tosi paljon ja välillä ajattelen heittää hanskat naulaan,mutta rakastan työtäni niin paljon,että se antaa voimaa jatkaa. Kun vanhukset ovat tyytyväisiä työhöni ja saan heiltä palautetta hyvästä työstä se on suurin kiitos mitä voi ihminen saada. Tänään sain tietää että 25,8 on taas pitkä päivä edessä 7--20.30. Pyydän rukousta,että jaksaisin taas tuon päivän tehdä. Vajaa vuosi olisi siihen kun pääsen eläkkeelle.
Suurin ihme on kuitenkin se,että saan olla viemässä vanhuksille ilosanomaa Jeesuksesta. Monet vanhukset haluavat,että heidän kanssaan rukoilen ja siunaan heidät Jeesuksen nimessä.
Meiltähän on kielletty puhumasta Jumalasta,mutta niin kauan kun vanhukset tai potilaat sitä pyytävät niin teen sen,vaikka tuo kielto onkin voimssa.
Meillä on yksi uskova sisar hoidossa joka on puhuva raamattu. Joka päivä hän julistaa Jeesuksen ristin työstä kovaan ääneen ja hän onkin saanut toisilta asukkailta nimen saarnaaja. Joka kerta kun häntä joudutaan hoitamaan hän sanoo " Ensimmäinen kiitos Rakkaalle Herralleni ja toinen kiitos tytöille jotka taas auttoivat minua. Joka ilta ennen nukkumaan käymistään hän pyytää anteeksi hoitajilta jos on pahoittanut heidän mielenssä.
Noin pari kuukautta sitten tämä sisar oli sanonut aamuvuorossa oleville hoitajille "Mie en ole pitkään aikaan saanut rukoilla polvillani ja sitä minä haluaisin".
Meni itse tuolloin iltavuoroon töihin. ja yksi hoitajista sanoi minulle " Lähdetään nostamaan Airi polvilleen sängyn viereen rukoilemaan. Tälläisiä käveliviä raamattuja me tarvitsemme tässä kylmässä maailmassa. Rukoillaan yhdessä,että meistä voisi tulla myös niitä jotka ei häpeä Jeesusta
lissu

ViestiKirjoittaja eva » 11.08.2014 22:00

:D Tervetuloa Riksu!! Jippii, se onnistui! Kirjoittelehan, sinulta se onnistuu!
Kiitos kirjoituksistanne ja kirjeenvaihtajille tiedoista :!: :!:

Elämä ei mene niin kuin meinaa. Olin sanonut Pieksämäen Timollekin, että tavataan Kiponniemessä. Mutta toisin meni. Meillä oli vieraita mökillä ja lähtivät koskikalaan ja kun tulivat oli vävyn auton kumi puhki. Nuorisolla oli sitten hautajaiset ( vävyn työkaveri) ja vielä illalla kummityttönsä synttärit. Joten autolle oli tarvetta.
Joku kysyi minulta joskus kesäkurpitsaohjeita, olikohan Rine. Meillä on usein grillattuja viipaleita lisäkkeenä. Sitten teen pakasteeseen sosetta, josta on hyvä tehdä talvella keitto aura- ja sulatejuuston kanssa. Laatikoita teen joskus. Jauhelihan tai juuston kanssa. Nesteestä ei ole huoli, kun itsessään on niin paljon. Kesäkurpitsakakkua teen joka syksy pakkaseenkin. Siitä sitten viipaleita lautaselle jäätelön ja marjasurvoksen kanssa ja on kaunis ja maukas. Pirkka ja S-lehdissä on ohjeita ollut ja tietysti Googlessa. Tyttö teki täytetyt kurpitsat jauhelihan kanssa.

Tänään olin aamulla vatussa maalaistalon emännän kanssa. Hän oli löytänyt kuusikon varjossa kasvaneet. Sain pakkaseen vain toista litraa hyviä. Kaukana on vielä sadasta litrasta, jonka keräsin joskus.
:o Mies sai verkosta kuhan. Innostui niin, että lähti vetämään uistinta ja sai kaksi. Niinpä hälytin naapuruston lounaalle ja kolmesta kuhasta riitti kuudelle.
Tuntui ihan syksyiseltä, kun oli sumua ja pihlajan marjat alkavat punertua.
Luin Paavalin ponnisteluja ja itselläni vähemmän ponnisteluja. Laiskuus on alkanut vaivata. Koko viikon olemme olleet mökillä ja onneksemme nuoriso hoitaa asioita kotipihassa.
Nyt iltauinnille ja onkos nyt salaattia vai nakkeja iltapalana?
eva

ViestiKirjoittaja rine » 11.08.2014 22:24

Tuumailen näin illasta :? on ollut vauhdikas päivä tarkoitus oli vain äidin lääkkeet polkaista apteekista, mutta matkalla tuli, kirppari, tori, ja muutama alennuskauppa...
Kävin isän haudalle krysanteemin viemässä keltaisen, se oli isälle se lemppari kukkaväri. Mies tuli jo töistä kun minulla vauhti kiivaimmillaan, ruoka aika. :roll:
Lissulle kiitos elämänmakuisista tapahtumista työpaikalla.
Riksulle tervetulotoivotus minunkin puolesta.
Laitan linkin telttakokouksesta josta pidin kovasti, ilostuin nuorten todistuksista ja rohkaistuin jospa minunkin pojat,
paljon kävivät partiossa ja leirillä, jossa kylvettiin Jumalan sanaa.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=36254

Muistetaan toisiamme rukouksin edelleen, kiitos sinusta kun olet olemassa,
siunausta elämääsi
rine

ViestiKirjoittaja meju » 12.08.2014 10:24

Ensihedelmät
Olenko tuottanut satoa........Eilen katselin omenapuita joita olemme istuttaneet lapsenlapsille oman puunsa. Iloinen olen ollut että ovat juurtuneet muttei monta omenaa vielä saada, kuitenkin joka puussa on omena tai kaksi. Tämä viimeksi istutettu pieni puu hämmästytti kun sen oksilla 8 hyvän kokoista omenaa, näissä kahdessa ei ole yhteensäkkään näin montaa.
Ajattelin vasta uskoon tullutta kuinka hän voi kantaa näitä hedelmiä joista Raamattukin puhuu paljon enemmän kuin pitkään uskossa ollut. Hedelmistä puu tunnetaan............. Tässä pihassa on myös vanha puu joka tuottaa paljon hyvän makuisia pieniä omenia. Yksi oksa oli taittumassa keväällä jo, mieheni oli sitä sahaamassa mutta anoin että antaisi vielä olla ja vaikka tukisi sitä oksaa. Hän laittoi lauta tukia ja nyt siinä oksassa on paljon omenia. Raamatussa puhutaan myös tästä kuinka puutarhuri karsii pois puut jotka ei kanna hedelmää ja karsii kuivuneet......Tarvitsemme usein tukea että emme täysin katkeaisi ja kuivuisi.....Herra armahda ja anna uusi mahdollisuus niin että uudistuisin muistaen ensirakkauden Kristukseen.

Amandan uutisia odotellut Jadin päiviltä, jäi epäselväksi oliko Evakin siellä? En utelias ole mutta tahdon kaiken tietää :lol:
Lissun kirjoitus osoitti kuinka ollessa Jumalan tahdon keskipisteessä saa myös voiman sekä rohkeuden tehdä sitä työtä johon kutsuttu eli Lissu on lähetyskentällään uskollisesti kysymättä palvelushintaa. Istutettu puu kantaa hedelmää....

Maalla edelleen olen ja ei mikään kirivit olo vaan sellainen plääääh. Tänään miehelleni sanoinkin että kohta alkaa vesijumpat jotka maanantaisin sekä aamujumppa torstaina niin en tänne näin usein enään tule. Oikeesti joinakin päivinä tuntuu että tylsistyn oikeesti kun ei tämä maalaiselämä ole meikä juttu vaikka yritän juurtua hissukseen mut ei vielä hedelmää.....niin ja nuo istutuksenikin on sitä sun tätä ei nekään kehuttavia satoja anna. Maaperää muokattava ja turvetta yms laitettava sillä niin kuivaa ja savista, porkkanakaan ei lähde ilman lapion apua
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 12.08.2014 10:56

Rauhan tervehdys Jeesuksen seuraajille :) Kirjoitukseni katosi avaruuteen ei ollut tarkoituttu esille :o
Olen melkein kaiken kirjoituksenne ymmärtänyt ja näin hitusen sisä'llä piirissä :)
Kyläreissu edessä juuri nyt Maikan kanssa tapaamaan kaukaista sukulaista Sipooseen, hän on kasvokirjassa Salme Australiasta.

Siunausta kaikille ja nähdään :)
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 12.08.2014 22:08

Mukana ollaan taas, elämän kiireet vievät välillä... mutta on siunattua tietää, että tarvittaessa olette ihan vain ajatuksen päässä ja silmieni edessä ;)

Siunausta!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja amanda » 12.08.2014 22:46

Tervehdys ! ! !
Olen palannut Jadin päiviltä, minulle ne merkitsevät monien ystävien tapaamista, ystävien ,joiden kanssa olemme 40.v:tta sitten yhdessä uurastaneet, saadaksemme Jadin asutukset sellaiseen kuntoon että voimme siellä elää.
Ihanalla musiikilla meitä aina ilahduttaa Sipporakuoro Kuopiosta. Sanan jakajia tulee Israelista ja Suomesta. Jadin ystävä pappi on myös mukanamme aina kun hänelle sopii.
Hannalle lähetimme yhteisen tervehdyksen.
Minullahan on ystävä Jyväskylässä, joten yö paikka oli hyvä. Matkaa Kiponniemeen oli vähän yli 20.km. Ajoin autollani Torstaina J-kylään, ukkonen jyristeli ympärillä, mutta rukouksiimme vastattiin sain ajaa pilvien välistä sadetta saamatta. Kiitos Herran!
Ikävää oli se, että sain koko ajan taistella nuhaa vastaan, lämpöäkin nousi, mutta siitäkin selvittiin. Nyt olen lepäillyt kotona.
Kiitos teille muistamisista. Rukoillaan kärsivien puolesta maailma on niin sekasortoisessa tilassa, Israel joka on miljoonien vihan kohteena on erikois kohteemme koska Herramme Jeesus on tulossa ja kun Israel kutsuu Häntä avukseen, silloin hän saapuu.
Herran Armo Rauha ja rakkaus ympäröiköön teite kaikkia.
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 13.08.2014 08:35

Lähellä
Herra on lähellä! Ps 119:151

Huomenta tuumislaiset, olette vain ajatuksen päässä niin lähellä. Kyökkipiika oli piipahtanut ja tuonut kauniin aatoksen kuinka lähellä voimme toisiamme olla. Olette varmaan jokainen kokenut joskus tunteen nyt joku ajattelee tai jos ajatellut jotain ihmistä niin hän ilmestyy eteesi ja täällä foorumissa kokenut oikeest kun jotain ajatellut niin hänen kirjoituksensa ilmestyy.....
Raamatussa ilmoitetaan monessa kohden Herran läheisyys ja tämä on nyt tuumailuissani, ilmestyykö Hän tänään minulle kun oikein kovasti ajattelen......hmmmmmm mutta kirjoituksethan on jo.

akku loppuu 5% enään, jatkan kun saan ladattua
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 14.08.2014 09:05

Voimaa, virtaa

Kuva

1. Tim. 1:12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme

Akku ladattu :D Eilen jäi kirjoitukseni kesken kun virta loppui koneesta ja sittenpä tämä kirjoittaminen jäikin eiliseltä kokonaan kun tuli muuta menoa. Eipä näy virtaa olleen toistenkaan koneissa kun ei yhtään kirjoitusta tullut paitsi Annukan kone toiminut.
Tuo Hanna Ekolan ajatus on niin hyvä että toin teillekkin tuliaisiksi. Tässä sama ajatus #tässäkö asti vasta, kukaan ei kysynyt mistä asti olen tulossa". Tarvitsemme uutta virtaa ja jos emme ole laturissa välillä niin kone sammuu eikä yhtys toimi ylöskääm päin. Ristin luona paras paikka on ja siinä on latauspaikkamme päivittäin.

Toinen juttu tai linkki jonka tuon on tämä Jarkko Lassilan todistus. Toivottavasti se näkyy kaikille mutta jos ei näy niin alempi linkki on "Astu tarinaan" siiinä vanhempi haastattelu. Jarkon elämä koskettaa kuinka Jumalalla on omat suunitelmansa ja hän voi käyttää omassa työssään heitä jotka ihmisten silmissä toivottomia tapauksia. Jarkkohan toimii nykyisin Leena Lehtisen autonkuljettajana ja mukana evankeliumin työssä. Kannattaa kuunella alusta loppuun.
https://www.youtube.com/watch?v=z2JbL3Q ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=PpYCaATIlrY

Vielä yksi posti, tässä Jerusalemin Raamattukodin uusin kirje http://fin.bibletranslators.org/?p=308

Kiitos Amandalle terveisistä Jadin päiviltä, joko tietoa missä ensi vuonna kyseinen tapahtuma? Olipa hienosti tehty että laitoitte Hannalle terveiset sieltä, hän varmaan rukouksin ollut mukana koko ajan. Kyllä on iso ikävä Hannaa ja hänen opettavia kirjoituksiaan <3

Täällä kaupungin asunnossa olen nyt ja työpäivät odottaa. Eilen oli kiva päivä kun lähdimme kylään Henin luokse kera koirulien. Miehet läksi uistelemaan ja me Heniin kanssa vaan oleiltiin ja jutusteltiin. Heillä maalaistalo jonka ympärillä paljon omenapuita sekä marjapensaita, tyrniä, kasvimaa yms. Koiratkin sai vapaana tepastella niin ulkona kuin sisällä. Heni oli tehnyt ihanaa pizzaa tulokahville, sitä ahmin niin että että oikeesti tuli ähky olo :) Huvitti kun harvoin olemme livenä yhdessä mutta usein soittelemme niin sanoimmekin että opettelemista tämä livenä puhuminen. Vahingossa oli tablettini tullut mukaan ;) ja loput arvaatteekin, me mummot leikimme koneella....Heni innostui tabletista ja huomasi että hän tarvitsee sellaisen *wirn*. Oli kiva päivä , saatiin nauraa makeesti joka myös parasta lääkettä on mielelle ja kielellekkin.....

Jäänpä odottelemaan jospa tekin olisitte latautuneet ja virtaa riittäisi kirjoituksen verran :idea:
Heipat tärkeä tuumisystävät *vilkuttaa*
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 15.08.2014 10:46

"Pane hellyys sanoihisi
kun puhut,
silloin ne putoavat kuin siemenet
lämpöiseen maahan.
Älä lähesty
kovilla sanoilla
ettet pirstoaisi.
Vain kivet kestävät vasaroimista".
(Anni Korpela)

Pane hellyys sanoihin kun kirjoitat......., tuo runo puhutteli ja samoin päivänsana jonka Annukka oli tuonut, eli missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä siellä Hän on luvannut olla mukana ja ihan keskellä niin että on jokaisen lähellä yhtä paljon. Täällä tuumiksessakin Jeesus on lähellämme, hän on hiljainen kuuntelija ja lukija mutta voi puhua myös kirjoitustemme kautta. Sinä ja minä ollaan hänen työtovereinaan niin käsinään kuin jalkoinaan viemässä eteenpäin tärkeää viestiä Jeeus elää ja on voittaja!

Kristus katosi avaruuteen ei ollut tarkoitus olla esillä...........ymmärsinkö oikein lukemani vai luinko oikein. Lassen kirjoituksen luin tuolleen ja pysähdyin että nyt en ymmärtänyt lukemaani ja luin uudelleen slleen hitaasti ja yritin ymmärrystä pyytää mukana olemaan :D Oikein teksti on näin
Kirjoitukseni katosi avaruuteen ei ollut tarkoituttu esille
. Mistä ihmeestä näitä väärinymmärryksiä tuleekaan ihan live elossa, uskon ainakin omalla kohdallani että kuuntelen alun ja loput arvaan mitä toinen aikoi sanoa tai sitten en kuuntele oikein. Usein luenkin tekstejä täälläkin pariin otteeseen ainakin ja huomaan että en tuota huomannutkaan jne......
Lasse niin hauskasti tuolla kahvilassa mainitsi Isä Matteon pyöräilystä ja sepä teki sellaisen jutun mieleeni että joka kerta kyseisen ohjelman katsoessani ajattelen tätä pappia Lassena :lol: Olen koukussa tuohon sarjaan ja se on jatkuvana nauhoituksena ettei yksikään sarja jää katsomatta. Toinen sarja on Tohtori Kleistin perhe joka alkaakin kohta ja kolmas on Kutsukaa kätilö. Nämä on näitä joillekkin "hömppä juttuja" mutta katson niin kauan kun ei enään hömpätä :roll:

Iltavuoro odottaa ja huomenna aamu, eli taas se ikävä vuoro, mutta eiköhän jakseta kun muistan Lissun työvuoroja niin nämä omani on kuin lastenleikkiä.

Olkaa siunatut Jeesuksen kalliissa nimessä <3
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja