tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.08.2014 19:44

Jatkanpa viela vahan. Ei meilla sellaista hataa taalla Jerusalemin liepeilla ole kuin siella etelammassa Gassan ymparistossa, tama Mejulle, Rinelle y. jotka ajatelleet meita. Kiitamme rukouksistanne, aina niita terveys ym. tarvitsee. Vastavuoroisesti yritamme muistaa teita kaikkia,
Mutta kylla taalla eitoisaalta yksitoikkoiseksi tule vaikka vain tollottaisi telkkua, tanaankin ensin traktorilla terroriteko Jerusalemissa, ajoi jalankulkijan yli ja kaatoi Bussin, jossa onneksi vain kuski ja muutama ihminen. Pari tuntia sen jalkeen ampumistapaus lahella Oljymaen yliopistoa, sotilas haavoittui pahasti....Rukoilemista riittaa. Ja pahan valta riehuu.
Mutta toistan vain viela sen, etta maailmassa meilla on ahdistus. Ja koko maailma huokaa. Vain Jumalassa on toivo, etta han hoitaa asiat, loppujen lopuksi. Kiitos siita, etta saamme olla hanen lapsiaan Jeesuksen kautta. Antakoon han meille rauhansa, hetkittain, ja voiman, aina tarpeemme mukaan. Niinhan han on kylla luvannut. Pidetaan siita kiinni.
Huomena on muuen tisa beav, eli av kuun 9.paiva, johon liitty kahden temppelin havitys. Googlettakaapa! En mene kaupunngille, joten en tieda miten se siella nakyy, uskonnolliset paastoavat.
Toinenkin, muuten juttu. Tanaan kaksi naapuria toi ostoksia, kun ei ollut varmaa, kuka tuo. Siis jalleen kiitos Herralle hyvista naapureista ja ystavista :roll: :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 04.08.2014 21:09

Kukkaisterveiset! :) :)
Kiitos viesteistä, linkeistä ja olemassa olostanne!! :)
En ihan kaikkia lukenut, kun täällä heikko yhteys, niin yritän panna terveiseni.
Tänään olimme vierailulla kukkaispuistossa. Siellä vuorostaan kukkivat liljat ja ruusut. Sanoimme, että voimme tulla, kun emme tässä helteessä tee mitään. He jaksavat hoitaa ja me saamme ihailla.
Super- viikonloppu meni sitten. rukoilin, että Jumala, joka on järjestyksen Jumala, järjestäisi kaikki ja niinpä asiat järjestyivät.
Arvaatteko, kenen luo menimme aamukahville. ARALIA siellä kauniina ja niin hyvinvoivan näköisenä vastassa. Kyllä heillä on luxus paikka. Siellä järvet siintää joka puolella ja ihanat pellot ympärillä. Oli kiitollinen mieli tavata aito Aralia ja hänen miehensä. Aika vilahti ja juttua riitti. On tämä Tuumis mainio, kun kohtaa "heimolaisenkin."
Sieltä pyyhälsimme Hämeenlinnan liepeille melkein Turenkiin, jossa oli Sar-El:ssä olleitten tapaaminen. Oli kiva tavata armeijakavereita.
Daniel Brecher puhui meille ja kertoi, mm. kuinka kirjanoppineet ihmettelivät, kun pappeus on luvattu Leevin sukuun ja sitten puhutaan, että Juudan suvusta tulee Kuningas ja Ylipappi.
Ajoimme upeita maisemia. En ole koskaan nähnyt Salussärkkää. Se on Aralialle mennessä. Paikka kuin Punkaharju, järvet harjun kahta pupolta. Sitten Syvinkisalmi ja kotiin tullessa upea Pulkkilanharju Päijänteen poikki. On tämä Suomi kaunis maa. Rallin takia jouduimme vähän miettimään, miten ei juututa ruuhkaan. Näin saimme myös upeaa katseltavaa.
Kummityttö perheineen jo odotti ja saimme pitkästä aikaa nähdä. Jatkoimme sitten sunnuntain mökillä.
On kiitos Taivaan Isälle ja navigaattorille. Ilman näitä ei olisi pärjätty.
Saimme rukousvastauksen myös, kun lähdimme Aralialta navigaattori lakkasi toimimasta, kun mies uutta osoitetta pukkasi. Kaikki keinot yritimme ja sitten huomasin, mikä pieni putki ja ruuvi on etupenkillä. Sulake oli ruuvautunut käsittelyssä irti. Oli se riemun paikka kun matka jatkui ja perille osattiin. :)
"Helteessä Sinä olet virvoitus."
Muistakaa juoda ja hoitaa itseänne! Olin niin iloinen, kun Aralialla on nyt hyvä olo ja viilennyskone myös apuna.
Sinua siunata tahdon.. :) :)
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 05.08.2014 14:36

Kesä jatkuu saamme lämpöä liiankin kanssa, minullakin on hyvä, kun on tuo lämpöpuhallin, joka puhaltaa myös tarvittaessa kylmää, siitä kiitos poikani ja Jumalan.
Olen aika paljon ollut sisällä, mitä nyt tuon koiran kanssa jonkun pienen lenkin teen. Marjoja käyn syömässä puutarhapensaista.
Nyt valmistaudun lähtemään sinne Jadin juhllille, olen rukoillut vähän viileämpää ilmaa, että jaksan ajaa jo olla toisenlaisissa olosuhteissa. Jyväskylässä ystävä odottaa hänen kanssaan sitten yhdessä juhlimaan. Hanna ei nyt ole mukana se on sitä loupumista.luopumista.....täällä maailmassa, mutta kerran me olemme Jumalan luona, kaikki entinen on mennyt ja uusi on sijalle tullut.

Ilmestyskirjassa on niin valtavia kuvauksia Kaikkivaltiaan Jumalan voimasta, siellä Jeesus Herramme nykyy suuressa voimassaan. Kiitos ja kunnia Hänelle!
Kiitos Evalle että kerroit Aralian terveiset, sydän iloitsee että Araliasta pitää itse Taivan Isä huolta.
Luottakaamme Herraan ! ! !
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.08.2014 18:54

oli tosi hienoa kuulla Aralialta terveiset, monesti on ajatus ollut hänen luoneen, että mitä kuuluu. Herra on ollut hyvä.
Mi nä olen ollut vielä enemmän sisällä ja paikallani, kuten Amanda. Mutta olen sitten hyppinyt telkun ja netin väli, puhelimessakin tietysti, ja vähän ruokaakin ollut pakko laittaa. Lasse sanoi jossain kivasti, että fysiikka paranee, kun hypin kolmen TV kanavan välillä. Joopa joo.
Minun oli tarkoitus kysellä Annkalta ja pyytää kirjoittamaankin, millaista oli kaupungilla näinav kuun yhdeksäntenä eli paastopäivänä, mutta hänkin oli jäänyt kotiin, kun bussien kulkeminen niin ja näin ja melkein kaikki ruoka ja kahvipaikatkin kiinni. Itse en ole koskaan ollut kaupungilla tämän paaston aikana, joten en tiedä miltä kaupungilla näyttää.Muuten päivö ei ole ollut ylenpalttisen kuuma, vain n. 28 plus.Nyt ip se pukkaa lämpöä sisään kyllä. Valitsuvrsiä tänään lukeneet ja Jobia synagoogissa, luin aamullaa alkua, mutta vielä kesken.
Mutta saamme iloita, sillä hän lähetti ainoan poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Ihmettä kerrakseen.
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 05.08.2014 20:43

:) En muistanut kertoa, että vein meiltä kaikilta tuumislaisilta Aralialle tuliaisen. Ostin Kirkastusjuhlilta Pihlajan pöydästä tyynyliinan, jossa luki:
"Sinua siunata tahdon." Näinhän me siunaamme Araliaa ja toinen toisiamme.
Tänään jo klo 7 olimme suolla. Löytyi yhteensä 8 kpl lakkoja. En tiedä oliko halla vienyt. Poimimme sitten mustikoita n4 litraa. Olivat isoja suon laidassa. Kuumuus ajoi pois ja kun perattua sai, siinä päivän työt.
Olen liittynyt "Rukousryhmä Israelin puolesta" ryhmään. Sieltä tulee paljon tietoa myös Israelista. Eli kartalla pysytään, kun vielä Tiina ja Annukka paikallistiedottajina. Kiitos teille! Rukousta jatketaan.
Mies lähti taas yrittämään, josko saisi kalaa. Kesäkurpitsoita tulee kovasti. Kohta pääsee sopan keittoon ja täytyyhän kurpitsakakku tehdä kunhan vähän kuumuus hellittää.
Nyt kastelemaan ja iltapalaakin pitää katsoa!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 06.08.2014 10:36

Kiitos Evalle terveisistä ja viemisistä Aralialle, iloitsin että Aralialla kaikki tällä hyvin, kiitos Herralle joka on huolta pitänyt.
Katsoin Tiinan mainitseman tisa beav= juutalaisen vuoden surullisin päivä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ti%C5%A1a_be%27av
Miten marttojen retki mejulta sujui?
Mitä kuulunee marjan arkeen?
Helle jatkuu... eilen ja tänään on mummotettava meillä muutaman tunnin, sain uimakaverin, tyttö innoissaan samasta syystä.
isänsä on yövuorossa ja saa näin nukkua vähän pitempään. Huomenna alkaa koulu, toinen luokka, niin nopeasti on aika mennyt.
Evalla kurpitsasatoa, minulla ensimmäiset kuivuivat mutta nyt näyttäisi satoakin tulevan, yksi onnistunut talvikurpitsa, nekin tahtoivat pieninä mätänemään tai linnut nakuttelivat reiille.
sitten ymmärsin laittaa verkon, nyt kasvavan kurpitsan päälle. Työkaverini toi minulle jo viime viikolla jätti kesäkurpitsan, niin erilailla ne kasvavat vaikka samoilla ajoilla laitoimme maahan.
Minä kasvatin siemenestä hän oli ostanut valmiit taimet. Eva voisi laittaa ohjeita tai linkkejä resepteihin :D
Olemme puhuneet ahdistuksesta, maailmassa meillä on ahdistus mutta Jeesus rohkaisee olkaa turvallisella mielellä Hän on voittanut maailman, halleluja, ei hän rukoile että meidät otettaisiin täältä pois, Jeesus Pyysi että Pyhä Isä varjelisi meitä, että pysyisimme totuudessa, hänen sanassaan.
mm joh 16 ja 17 luvussa Jeesus puhuu opetuslapsillensa, puhuisi enemmänkin, mutta hän tiesi ettei jaksettaisi kantaa sitä mitä hän jakaa.(12jae)
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Tule Pyhä Henki ja pidä ajatuksemme kirkkaina ja sydämemme puhtaina, että ymmärtäisimme ajan jossa elämme ja osaisimme erottaa vääryyden ja eksytyksen.
Kiitos Jeesus että tiesit, että näin meille jokaiselle on hyväksi, olla valona ja suolana ahdistuksenkin aikana, omalla paikallamme.
Siunattua hellepäivää jokaiselle
rine

ViestiKirjoittaja meju » 06.08.2014 10:44

Aika
Luukas 12:56 kerrotaan kuinka moni ei ymmärrä aikaa missä ollaan, monia muita asioita ymmärrerään ja ollaan niin viisaita omasta mielestä. Tässä jakeessa kerrotaan ulkokultaisista. Mistä kellosta ajan katsomme?
Tänä aamuna heräilin 7 maissa ja kahveet keitin herätellen miestäni kun katsoin kellon olevan 7.10. Mieheni hämmästeli että miten näin aikaisin kahvilla kun kello ei ole vielä kuuttakaan. Auuuts miten meninkään lankaan ja katsoin keittiön heilurikelloa jota emmr saaneet käymään,se on aina tuo 7.10, koristeena pidämme sitä olemme kertoneet että täällä maalla on aikakin pysähtynyt. Monta kommellusta kellon aika saanut aikaan, ihmettelen miten itsekkin menin taas kerran lankaan katsoen väärää ajan merkkiä. Onneksi olin ajoissa enkä myöhässä....
Israel on ajan merkki ja kello meille mutta katsommeko siihen ymmärtäen paljonko kello onkaan? Tälläisen opetuksen sain heti aamusta. Meille on annettu Pyhä Henki joka on kotiopettajamme, koen että tälläisiä oppitunteja koette jokainen.

Olipas ihana juttu Evan vierailu Aralian luona ja tyynyliina tosi hieno idea. Uskon että Aralia arvostaa lahjaa kun se on Pihlajan tekemä rukouksin sekä siihen linkitetty kaikki tuumislaiset siunaamaan Araliaa.

Amanda on siellä Jadin päivillä, pikkasen kade olen kun en päässyt mukaan. Jospa ensi vuonna pääsis, missähän lie on kyseiset päivät joko tietoa? Hannalle varmaan kova paikka kun ei päässyt mukaan mutta uskon että saa kokea monia muita siunauksia ja päivillä varmaan muistavat Hannaa esirukouksin.

Jokohan Marjan häät olivat ja mitenkä muuten jakselee kun en ole nähnyt viestejään moneen päivään niin ajattelen kiirusta hällä olevan. Vehnänkin kuulumisia olisi kiva lukea. Kaikkia teitä kaipailen kuten arvaattekin tai ei se ole arvausta vaan tietoa.

Maalla vielä olen, huomenna työpäivä niin muutto kaupunkiin edessä huomen aamulla. Nämä koirulit on syy miksi viihdyn täällä näinkin pitkään, oli tosi hyvä juttu kun nämä koirat tuli elämäämme just oikealla ajalla ja tavalla..., sekin hyvä ettei nämä pentuja ole vaan rauhallisia vanhuksia :P

Jospa aloittaisi jauhelihasopan teon, nyt kun aloitan niin se voi vslmistua täksi päiväksi ;)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 06.08.2014 17:06

Äsken kirjoitin pitkän tekstin, mutta sitten se hävisi. En ollut muistanut ensin kirjautua, ja kun rupesin kesken kaiken kirjautumaan, valmis viesti hävisi taivaan tuuliin. Olisi sen voinut pelastaa, jos olisi ollut harkitsevampi. Olisi pitänyt ensin kopioida viesti tietokoneen muistiin ja sitten vasta kirjautua. Katsotaan, mitä nyt jaksan kirjoittaa. Lähetän ainakin heti nämä ensimmäiset rivit ja sitten jatkan tekstiä muokkaamalla (Muistattehan, oikeassa yläkulmassa Muokkaa .)

Lämpömittari näyttää täällä +30 astetta Celsiusta. Minusta nyt on hyvä pitää vähän siestaa. Ajattelen mennä kävelemään vähän ennen puoli yhdeksän uutisia, niin sitten nukuttaa paremmin. Mejun keitto on varmaan valmistunut ja syötykin. Ruoka ei kuumalla aina oikein maistu, mutta mielestäni keitto on juuri sellaista, jonka syömistä jaksaa ajatella. Siitä saa nestettäkin.

Kuulumisista puheen ollen kävin Bengtskärin majakalla. Tässä näette kuvan tuosta Pohjoismaiden suurimmasta majakasta:
http://tourism.hanko.fi/?portfolio=ohje ... t-ryhmille

Olin myös lapsuusmaisemissa. Nehän ovat siellä samalla suunnalla, missä elelevät Eva ja Marja-84. (Marjalle tässä yhteydessä lämpimät onnittelut ja siunauksen toivotukset!) En ollut siellä marjametsässä, niin kuin joskus nuorempana. Nyt olen marjastanut vain torilla, mutta siellä aika ahkerasti. Marjoja on ollut runsaasti saatavilla.

Iloitsen Hannasta kuuluneista hyvistä uutisista. Häneltä opin, että VT:ssä on tällainenkin sananlasku: "Mikä ilo, kun löytyy sattuva vastaus, oikea sana oikeaan aikaan!"

Aralia asuu eri suunnalla. Paljon hän on meitä opettanut ja rohkaissut Raamatun sanalla ja hengellisillä lauluilla. Hyvät uutiset hänestä ovat hunajaa meille kaikille, myös minulle.

Olen poikennut usein kävelyretkilläni Fidan kirpputorille, kun se on lähellä. Sieltä saa hyviä hengellisiä kirjoja halvalla hinnalla. Kirjastosta olen lainannut ja nyt lukemassa Minna Lindgrenin kirjaa Kuolema Ehtoolehdossa. Kirja on surullinen siinä mielessä, että se kertoo epäkohdista, joita on palvelutalossa asuvien ihmisten elämässä. Kirjoitustyyli on humoristinen. Huumori on sellaista, että sille voi huoletta nauraa. Päähenkilöt ovat yli yhdeksänkymmenen. Tiina on joskus kysellyt luettavaa, mutta ehkä löytyy vielä paremmin hänelle sopivaa, jotakin iloista. Arvatkaapa, millaisia unia näkisin, jos lukisin iltaisin juuri ilmestynyttä kirjaa Hitlerin raivottaret. Kirja kertoo, mitä kauhutekoja naiset tekivät miesten rinnalla vainojen aikaan. Jotakin kauniimpaa minulle, kiitos. Tuossa Lindgrenin kirjassa esitellään joitakin kuuluisia rakennuksia Helsingistä, ja niiden kuvia sekä selostuksia niistä olen etsinyt netistäkin. Niiden katselusta tulee hyvä mieli, mutta kyllä vaikka Psalmit iltalukemisena ovat syvempi vastaus sisimpämme kaipaukseen.

Tässä on esimerkiksi kuva kauniista helsinkiläisestä rakennuksesta.
http://www.korttelit.fi/rakennus.php/id/1244

Tällaista tajunnanvirtaa sain aikaan. :D
Siunausta kaikille Tuumiksen kirjoittajille ja lukijoille!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja lissu » 07.08.2014 13:39

Helteistä elokuuta teille kaikille. Useampana päivänä mittari on näyttänyt 30 astetta varjossa. kasvihuoneessa kurkkuja on kasteltava pari kolme kertaa päivässä. Laitoin kurkut kasvusäkkeihin ja ne kuivuu tosi nopeasti tässä helteessä. Kurkkuja tulee niin paljon ettei keretä olan kanssa kahdestaan niitä syömään. Tyttären perheestä olen pitänyt huolen ettei heidän tarvitse ostaa kuekkuja.
Tyttären raskaus on mennyt hyvin. Nyt eilen hänelle alkoi työt Punkaharjulla. Syyskuun puolessa välissä hän jää äitiyslomalle. Lainasin tyttärelle oman autoni kun siinä on ilmastointi niin on helpompi hänen ajella tuota pitkää työmatkaa. Minulla on sit tyttären auto.
Menen yövuoroon olis kaksi yötä. Ensiviikolla on 4 aamua ja sit taas kaksi yötä. Öitten jälken mulla on 5 vapaata ja ajateltiin Olan kanssa lähteä Perniöön.
Kiteen juhlat olivat heinä-elokuun vaihteessa. Puhumassa oli Milka Laaksonen ja Olavi Rintala. Koimme valtavaa Jumalan pyhänhengen läsnä oloa tuossa juhlassa. Sunnutaina meillä oli yhteinen ehtooliskokous Tohmajärven ja Kiteen helluntai seurakunnan kanssa. Väkeä oli ihan kiitettävästi paikalla.
Nyt pitää lähteä katsomaan mitä laittisi Olalle ruuaksi. Itse rupesin karppaamaan kesäkuun puolessa välissä joten mun ruoka on nopeasti tehty. kanttarelejä ja broilerin fileitä ajattelin itselleni pannulla paistaa. Paino on tippunut 8.5 kiloa, vielä pitäisi saada pois toiset 8 kiloa sitten ehkä alkaisi jemmassa olevat housut sopimaan päälle. Kiloja on kyllä helppo saada pois,mutta miten saada ne myös pysymään poissa se onkin jo toinen juttu.
HEISSULI VEI KAIKILLE: lissu
lissu

ViestiKirjoittaja meju » 07.08.2014 14:10

Mitä olet maksanut
http://uusitie.com/
Laitoin linkin Uusi Tie lehteen uusimpaan josta voitte käydä lukemassa mitä maksoi kahden sisaren kutsumus lähteä seuraamaan Jeesusta. Olette lukeneetkin uutisista näistä sisarista ja kehoitankin lukemaan tästä lehdestä muistokirjoituksen jossa myös sisarten kuvatkin,

Yritin etsiä linkkiä viime viikon Sana lehteen josta mainitsinkin mutta myöhästyin sillä siellä oli jo tämän viikon numero. Viime numerossa oli Rinen ja mekäläinenkin siinä kirkonmäellä otetussa fotossa ;) Noh parempi varmaan näin...

Olin kyllä tosi iloinen Vehnän kirjoituksesta, kaipaillut olen että joskus kirjoittaisite. Nämä antaa uutta intoa kun tietää että joukossa olette ja tuette rukouksin.

Joudun lopettamaan tälläsenä keskeneräisenä tämän jutun, nimittäin kun aloitin kirjoittamaan oli paljon aikaa mutta puheluja tuli parikin ja mieskin tuossa pakkasi laukkujaan ja lähti taas maaalle, piipahti vaan minut tuomassa. Tännään prinssessamme täyttää 3 vuotta, ajatelkaa tämän ajan kulua......vastahan hän syntyi.

Nyt ajattelen ajan kulua ja töihin kerittävä. Ai niin viimeksi Rinen kanssa yhtaikaa oltiin kirjoittamassa ja hän kyseli siitä retkestämme josta kerron seuraavan kerran jookos ystäväni appelsiini ja kookos..... :idea:

Olkaa reippaita ja kirjoitelkaa!

ps Lissu oli käynyt kirjoittamassa jippiii....kommentoin myöhemmin.
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja