tuumis

Heinäkuu

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja rine » 25.07.2014 22:27

Viikon työrupeama takana, hellettä piisaa, vettä saa kantaa kasveille,ainakin lehdet kasvavat. :mrgreen:
Hikoiluttaa ei jaksa muuta kuin sisätiloissa piileskellä.
Olette varmaankin kuulleet 2 kansanlähetyksen lähetystyöntekijä naisen surmista afganistanissa haratissa,
ostosreissulla ammuttiin taksiin. Surullista ja järkyttävää, pahuus saa mitä iljettävimpiä muotoja.
Saakoon heidän kuolemansa herätellä ihmisiä laajasti ajattelemaan rakastavaa Jumalaa, Jeesusta Kristusta.
Uutisissa näkyvät palestiinalaiset lapset ja järkyttyneet äidit, raketteja lentää ilmatilassa, tulipaloja raunioita.
Puheita ja yrityksiä saada osapuolet rauhaan ja tappamisen lopettamiseen.
Näin valtakunnan uutisissa. Olen yrittänyt mahdollisissa keskusteluissa kertoa asiat myös Israelin näkökulmasta.
Suomessa on vielä luottamus pääuutisointiin lähteistä viis, kylllä uutisointi tahtoo olla sitä, että Israel on syyllinen.
Herra armahda ja anna rauha sinne kansasi keskuuteen.
ihmeellisiä aikoja elämme, siunausta elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja eva » 27.07.2014 09:59

Heräsin kurkien toitotukseen ja voi, mikä ihana aamu. Kuistilla kädet ylös ja ylistämään Herraa , häntä ja hänen hyvyyttään kaikesta tästä ja mitä on ollut.
:) :) Upeat Kirkastusjuhlat. Ilo oli tavata Meju, Pihlaja ja Rine. Oikaise sinä, Meju, jos meni väärin.
Mikkelin piispa ja Ulla saunaluoma pitivät oikein rukiiset Raamattutunnit. Katsoin muistiinpanojani ja saan ihan selvänkin niistä. Meju osaa kirjoittaa, ihan oikein. Pekka Simojoki on mainio, suoraan sanova ja innostava, mainio laulaja. Oikea totuuden torvi.
Virolainen Lehari Kaustel, kapellimestari kertoi koskettavasti, kun heidän kotiin tuli Suomesta vieraita, halusivat aina vaihtaa matkavaatteet ja sen jälkeen olivat paljon laihempia. Oli Neuvostoaika ja näin Sana kulki Viroon. Nyt mies tekee hengellistä työtä. Hänestä on viimeisessä Sana-lehdessä haastattelu.
:shock: Me saatiin kyytiä takaisinpäin kahdella bussilla. Auto alkoi kuumenemaan ja vedet valui pois. Kuljettaja ennakoi sen ja oli tilannut toisen bussin vastaan. Varkauden jälkeen siirryimme toiseen bussiin ja melkein samaan aikaan olimme kotona. Veimme Ullan kotiinsa ja niin me mökkikylän naisen kanssa jatkoimme matkaa mökille, kun tavarat olimme hakeneet. Iltauinnille ei löytyne vertaa.
Täällä tyttö, kysyi, huomasitko, kun minä ajoin kaikki nurmikot ja huomasitko, kun katto on kokonaan puhdas ja huomasitko, kuinka poika on sahannut puita? :oops: Sanoin, että jotain, mutta olen nyt niin väsynyt. Kyllä hänet täytyy huomata, kiittää ja kannustaa. Onhan se upeaa, kun on tuollaiset nuoret. Kiitos heistä.
Muuten Valamon matkalla sain "vaahdota Israelista". Kun tulomatkalla , joku kysyi jotakin, joka johti siihen, kerroin Sar-elistä ja sanoin netti osoitteen ja Espanjassa talven "makaavat", kaksi juuri eläkkeelle päässyttä miestä innostuivat, niin että kysyivät vielä kirkonmäellä lisää. Eli Israel aina mielessä.
Nautitaan kesäpäivästä!
Niin tänään tuossa naapuripitäjässä K-S Israeljuhla. Sinne täytynee mennä.
eva

ViestiKirjoittaja meju » 27.07.2014 11:28

Kuva

Terveiset Heinävedeltä ja nyt ollaan niin kirkastuneita että :idea: :D Hyvät oli juhlat kuten Eva jo kertoikin sekä juttuja jaettavaksi vaikka kuinka paljon kun vaan saisi ne tajuttavaan muotoon ihan tänne kirjoittamalla. Nämä tapaamisethan on niin ihmeellisem ihania kun kohtaamme tuumislaisia ja voi sanoa että voimaantuu kun saa halirutistaa ihan livenä. Tapasin heti linjurissa Rinen sitten heti kun autosta laskeuduin niin Kuopion ysäväni olikin odottelemassa ja kertoi Pihlajan nähneensä portin luona, sinne sitten kiiruusti ettei häviä ja hänet seuraavana halattiin. Hänellä ei ole ollut tuumiksen osoitetta mutta asia korjattu ja äsken laitoin osoitteen hänelle. Eipä mennyt viittä minuttiakaan kun Eva liiteli vastaan, hän on sellainen kiitelijä että tuskin jalat maata koskettaa :) niin ihmeellinen tehopakkaus että silmät ympyröisenä katsoimme kun ehti vielä oppaaksi kaiken kiireen keskellä Valamoonkin ja ehti vaikka mitä.......Kirjankin muisti tuoda minulle josta olen ikionnellinen, sitä ihmettelen että kerran mainitsin ja hänpä sen lahjana toi...oi, kiitos , kiitos, kiitos....
Saatiin me hymytkin kun Eva kertoi meille kuinka ison ja hyvän linjurin olivat saaneet ja samassa tulikin linjurikuski kertoen että linjuri menee ilmeisesti vaihtoon kun jotain vikaa...... no ei vahingoniloa mutta Evan innokkuuden kun tietää ja hän niin iloissaan selitti hyvästä autosta ja me pikkasen kateellisina kuunneltiin kun meillä vanha rämä vaan..... :o Evan ilme oli niin jännä että voi kun olisin saanut kuvan siitä hetkestä. Hyvin ovat päässeet perille ja varmaan vielä hienommalla autolla. ( vitsailen pikkasen )
Rinen kanssa oli niin ihana viettää päivä ja toiveena jospa Israeliinkin päästäs joskus porukalla jHs . Ainakin ensi vuonna Kirkastusjuhlille taas jos suinkin mahdollista.

Tuon alkuun tuomani kuvan toin sen takia kun Ulla Saunaluoma kertoi juuri tästä julisteesta jonka hän oli nähnyt jossain ryhmässä jossa kokoontui sellaisia rikollisen menneisyyden omaavat miehet ja pitivät sellaista eheytymis rukouspiiriä vai miksi sitä sanotaan. Ulla oli päässyt mukaan oppimaan ja kuunnellessa miesten elämänkertoja hänelle puhutteli tämä juliste kuinka näille miehille kuin meille jokaiselle on tärkeää ymmärtää tämä sanoma MINÄ OLEN.

Tämä ei ole minun juttuni
Tarkoitus oli aloittaa näillä sanoilla ja todeta ettei tämä tuumis ole juttuni ja lähden pois kun ei ole kirjoittajia ollut yhteen päivään ollenkaan.......,muutenkin meitä niin vähän osallistujia. Nyt en muista kuka kertoi tämän ehkä oli Pekka Simojoki. Hän kertoi lähetystyöntekijästä joka oli tehnyt työtä 13 vuotta ennnekuin ensimmäinen kastettava uskoon tullut. Tuskin tämän ajan lähetit jaksavat näin pitkään kun jo vuodenkin päästä sanovat jos tuloksia ei näy "tämä ei ole minun juttuni", muistaisimmepa että tämä onkin Jumalan juttu ja tulokset Hän näkee jo ensimmäisestä päivästä lähtien, myös sen millä mielellä olemme tehtävässä oman minän korottamisessa vaiko Jeesuksen nimen esilletuomisessa.
Taitaa tämä ollakkin juttuni ja myös sinunkin vai?
http://www.inkeri.com/Virtuaali/artikkeli1.5.html Pekka kertoi Martti Rautasen elämästä, en ollut aikasemmin kuullut hänestä mitään. Samoin hän kertoi Leena Pasesta ja siitä kuinka hänet kohdattuaan Pekka ymmärtää mitä on oikea rakkaus ......helppoa ei ole nämä Jumalan jutut, kuitenkin luottaen MINÄ OLEN niin olimmepa missä tahansa HÄN ON LÄSNÄ, http://www.kauniaistenrotarit.fi/blogi- ... -tansania/

Martta, Martta ota iisisti....., tosi hyvän uuden levyn tehnyt Tuula Hakkarainen ja tuo Martta laulu nauratti monia kuulijoita ja sai kovat taputukset. Ehkä kuulette joskus ja voitte samaistuakkin :D Tämä levy ei ole vielä ilmestynyt mutta uunissa on jo, pikkasen myöhästy kun piti olla valmis näihin juhliin. http://www.christmusic.fi/

nyt paras lopetetella ja laittaa koti sellaiseen kuntoon että voi vaikka ylläri vieraita tulla, tosin maalle pitäisi lähteä puolilta päivin. Eilen kun soittelin miehelleni Heinävedeltä niin hän sanoi että on käymässä täällä kaupungin asunnossa ja on naapurit mukana, pistäytyivät vaan kun menossa tuohon lähi kesäteatteriin. Tuli tuskan hiki kun muistin että jätin petit sijaamatta ja huusholli miten sattuu kun aamulla aikasin lähdin niin ajattelin ettei täällä ketään käy ja jätänpä vain ikkunat auki että tuulettuu jonkin verran petivaatteetkin. Sellaiset vieraat sieltä maalta joita en edes tunne niin mieheni tänne tuonut iiiiiik :x Suututti niin että meinas juhlat pilaantua mut vieraat käyneet ja nähneet millainen emäntä onkaan .........Tästä tuli mieleen se suutarin joululaulu, joku teistä varmaan muistaakin kun Mestaria hän odotti ja oli sitten pettynyt kun ei tullutkaan, kävi vain outoja vieraita........Mestari olikin tullut näitten outojen vieraiden muodossa niinpä....

Nyt lähden petini sijaamaan ja laukun pakkaamiseen. Maalta kirjoittelen seuraavan kerran jos tää on mun juttuni....mietin vähän :lol:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.07.2014 13:30

Onpahan ollut rauhallinen aamu, kuuntelin netin kautta Raamattuopiston jumalanpalveluksen. Ulkoa kuuluu kylla työkoneitten papatus ja kallion kaivaminen tok tok tok...ja selkani takana on telkku auki ilman aanta. Kun katson sen tekstiä, niin kavala maailma ei enaa olekaan kaukana. Armeijan puhemies ilmoittaa, että koska Hamas on aloittanut taas ja jatkaa rakettien lähettämistä, myös armeija alkaa jälleen toimia täydellä teholla. Mutta jatelkaapa itse, välillä 1 viiva 5 miljoonaa ihmistä pomppii pommisuojiin ja pois, edes takaisin. Siis melkeinpä Suomen koko väestön verran. Eiköhän Suomessakin jo kysyttäisi syitä siihen, ei vain syytettäisi Suomea jos se puolustaisi kansalaisiaan.
Muuten tässä melko lailla kotosalla oleillaan, pitäisi kyllä pystyä menemään asioille, pitäisi jaksaa....lukulamppu meni toimimatomaksi, pitöisi ostaa uusi, samoin läppärini kuulokkeet sanoivat sopimuksensa irti. Huonon kuuloni takia tarvitsisin joskus ainakin niitä, eli nekin pitäisi ostaa uudet. Ruokaostoksistani luulen erään naapurini pitävän huolta. Ruokaa olen itse tehnyt, joku naapuri myös tuonut. Ihania ihmisiä, kunpa itsekin muistaisi toisia silloin kun voi!
Lämmintä on teilläki ollut. Jokohan kaikki ilmanvatkaajat on taas kaupoista lopuneet. Silloin vain käsikäyttöiset viuhkat toimimaan :mrgreen: Mutta tulee nitä viileitäkin päiviä varmaan, jolloin muistelette kaiholla näitä lämpimiä säitä.
Kiva kuulla onnistuneista Kirkastusjuhlista. Eikä niitä voisi edes radio Dein kautta lähettää muualla oleville??
Pekka Simojoen kehujien kanssa olen samaa mieltä.
Minulla ei ole aslelmittaria, mutta muutama askel tulit otettua ulkona, kun vein sanomalehdet keräyslaatikkoonsa ja roskapussin samalla.
Siunattua alkanutta viikkoa, rauhallista aikaa saadaan pyytää, vaikka ei sellaista näyttäisi olevan tiedossa. Herra armahtakoon kaikkia luotujansa. :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 27.07.2014 23:16

Kirkastusjuhla terveiset tulleetkin, Pekka Simojokea olisi kuunnellut kauemminkin, laulujen tekstit puhuttelevat ja herättelevät
toivottavasti myös kaapu päällä kulkevia.
Tukahduttavan kuumaa oli, hiki virtasi pitkin selkärankaa ja otsasta sai pyyhkiä alvariinsa, vettä kului ohjelmalehtiset huiskivat viilennystä ihmisten kasvoille,
me istuimme sivustalla, josta avattu ovi leyhytteli meidän nihkeitä ihojamme kuiviksi. Pidin myös Eliina Heinosen elämänmakuisesta puheesta, Isän syli on avoin aina.
Odotan pihlajan kirjoittelua, siinä hänen luonaan halasin evan.
Aina on yhtä ihana nähdä livenä teistä jokaista ja meju esitteli myös uuden henkilön.
Tämä päivä on mennyt tyttärelle kenkiä etsiessä, kun on pitkä on jalallakin kokoa ja naisellisia nuorten kenkiä ei ole sitten missään, lopulta anttilasta löysimme 42 kokoa
olevat kengät joita tuli pussiin kahdet eri väreissä.
Eilinen ja tämän päivän haasteet saivat niin väsyneeksi että nukuin tovin ja heräsin tänne muutaman rivin kirjoittamaan.
viimeinen rutistus ennen lomaa, alku viikko on tiedossa jo hyvin haasteellinen, teille jokaiselle runsasta Jumalan läsnäoloa,
Rauhaa Israeliin ja siunausta sekä varjelusta teille siellä asustaville,
Jeremia:
Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra:
rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.07.2014 16:19

Maailmassa meillä on ahdistus, sana sanoo. Ja lupaa kyllä tulevaisuuden ja toivon, kuten Rine kirjoitti. Välillä vain se toivo tuntuu olevan takkusten takana, kuten näinä päivinä kun katselee tilannetta miltä kantilta hyvänsä. Luin ylen uutisten otsikoita, neljän lopussa oli tulitauko. kolmessa puhuttiin Gassasta, yhdessä itä Ukrainasta, joss mainittiin myös että siellä kuollut huhtikuusta lähtien 1100 ihmistä. Olikohan siinä tuo eka ykkönen liikaa????? Tilanteen sanottiin siellä olevan huolestuttava, täällä taas katastrofaalinen, eli tulitauko heti. tulitauko on täällä ollut hetkittäinen, kun ohjus on jostain tullut, Israel on siihen vastannut. Mutta juhla on kyllä päällä, mikä Id el F se nyt onkaan, ruokia valmistelevat, ei rakennustyömaalla tosiaan ole yhtään työntekijää. Siinä mielessä ympäristö rauhallinen.
Naapuri käytti autollaan lähikaupassa, ja sieltä myös sanottiin, että voi tilata ja he tuovat kotiin. Eli toisaalta ei mitään hätää olla kotona pää pyörryksissä, mutta toivoisi tosiaan syyn löytyvän. Tai sitten se on vain vanhuutta ja sen kanssa pitää elää sen ehdoila. Mutta saa myös pyytää Jumalalta apua ja parannusta, joka on hänen haavoissaan.
Armosta armoon, hetkestä hetkeen. Teille kaikille voimia työhön, kotiin, kaikkeen. Ja periksi ei anneta, ei epäuskolle, epätoivolle. Vaan elämme toivossa!
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 28.07.2014 18:02

Jumalan rauhaa ! Muuta rauhaa ei nyt todellakaan ole olemassa. Gasassa tulitauko sota ja niin edelleen..... Itä-Ugraina on sekasorron vallassa. Meillä itsekullakin monenlaisia vaikeuksia, luottamusta Kolmiyhteiseen Jumalaan tarvitsemme. Häneen me katsomme, vain Hän saa rauhan aikaan, Vain Hän !

Lämmintä kesää saamme edelleen viettää, kiitos siitä ! Täällä on liian kuivaa vatut jäävät pieniksi ellei sada, pilviä on kierrellyt taivaalla mutta meille ne eivät ole ehtineet.
Lapsukaisia olen vähän hoidellut ja puutarhaa kastellut muuten olen ottanut rennosti, sydän ei tykkää näin kuumasta ilmasta. Tällä viikolla menen kuulo tarkastukseen joko on aika kuulokojeelle.

Hannaakin olisi aikomus käydä katsomassa. Sitten on Jadin kesäjuhla Jyväskylän lähelle jos vain jaksan ajelen sinne parinviikon kuluttua.
Elokuun puolelle kesämme on mennyt. Mansikat vatut ja mustikat odottavat kerääjiä, minä en enää pystä metsämarjoja poimimaan. Näin se vanhuus hiipii elämään, askel askeleelta. Rakkaat ystävät, toivon teille elävän Jumalan kosketusta, rauhaa ja siunausta.
.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 28.07.2014 20:25

Kiitos elämän rohkaisuista, toivosta, kun epäusko valtaa :oops: mielen, rohkaistun teidän kokemuksistanne Israelin tyttäret,
olette saaneet nähdä ja kokea sen kuinka Jumala on uskollinen ja vie alkamansa työn päätökseen.
Tiinan huimaus harmittaa, luin jostakin että liikkua pitäisi vaikka huimaa, aivot joutuvat työstämään uutta.
Joutuvatko hartiasi ja niskasi jostakin syystä jännittymään, teetkö jotakin sellaisia toistoja käsilläsi, jotka voivat niskaan ja hartiaseutuun vaikuttaa.
Muistan edelleen rukouksin.
Amanda miettinyt marjastamisen loppumista, työkaverit keräävät marjoja aina kun valoa ja vapaata aikaa riittää,pakastavat ja mehustavat uskomattomat määrät
sanoin että olen saanut lahjana laiskuuden marjastamiseen jo lapsena narisin marjareissuilla, ne kestivät, itikat söivät ja oli kuuma.
tuosta takametsästä kerään pieneen sankkoon marja maito tarpeet.
Meillä ollut taas painostava helle hetki sitten ukkoskuuro pyyhkäisi yli, puut taipuivat kaarelle tuulen voimasta, jykevimmät männyt eivät hievahtaneetkaan,
tuli rakeita, vettä ja roskaa nyt piha on kuin sodan jäljiltä, mielettömät määrät koivun rupoa, oksia ja käpyjä.
Kuitenkin saavit täynnä vettä kasteluun. Hetkeksi ilma jäähtyi.
Olkaa siunattuja

Jeesuksen ihania sanoja:
Niin on myös teillä nyt murhe; mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne.
23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
25 Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
27 sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
32 Katso, tulee hetki ja on jo tullut, jona teidät hajotetaan kukin tahollensa ja te jätätte minut yksin; en minä kuitenkaan yksin ole, sillä Isä on minun kanssani.
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 28.07.2014 23:25

Mustikkaiset terveiset!
:) :) Kiitos kuulumisista! Elämää on, iloa ja vähemmän iloisia juttuja. Mutta mennään Herran armossa ja johdatuksessa. Luotetaan Jumalaan vaikka tuntuisi , että siunaukset vilahtavat ohitse jälkiä jättämättä.
Eilen illalla lähdin vielä kahdeksan jälkeen marjaan. Toiset menivät kalaan. Tänään lähdin ilta seitsemän aikaan ja oli tosi kuuma, hiki virtasi ja poimin vauhdilla, kohta varmaan ukkostaa. Kun ajoin kotiin valtava myräkkä ja kaatosade. Eipä tarvinnut kastumista pelätä, kun hiestä olin jo märkä. Uiminen onnistui sateessa.
Minulta oli jäänyt avain auton lukkoon ja mies sanoi, akku kuluu. Ehti olla korkeintaan puoli tuntia valot päällä. Minä kimpaannuin ja sanoin, että olet auton palvoja. :mrgreen: Olihan se ukkosmyräkkä tilanne. Enkä osaa toimia järjellisesti. Parannusta taas tehdään.
Tein sitten miehelle sitä hänen ainoaa oikeaa pulla mustikkapiirakkaa ja tytön kanssa mamman marjapiirakkaa, kun se on hänestä parempaa.

Meillä on taivaassa rakastava Isä, joka tahtoo tyydyttää kaipauksemme hyvyydellään.
Herra on kansansa voima ja voideltunsa apu ja turva. Ps.28:8
eva

ViestiKirjoittaja meju » 29.07.2014 11:33

Myrsky
"mutta ei Herra ollut myrskyssä", tämä ajatus Raamatusta nousi nieleeni kun muistelen eilistä tapahtumaa täällä maalla. Nousi kova ukkosilma jota edelsi myrsky, istuin ikkunan lähellä ja näin että pöydän varjo lensi ikkunan ohi ja huusin miehelle että mene pelastsmaan se, mutta seuraava mitä näin oli uskomatonta sillä iso trampoliini lensi kuin leija seuraavaksi, juoksin kiiruusti ulos katsomaan mitä vahinkoa se sai aikaan, oli pysähtynyt lähelle vilkas liikenteistä tietä ja siinä se tukitangot vääntyneinä löytyi. Mieheni kanssa oli kova työ vetää se suojaan ettei lähde uudelleen lentoon ja aiheuta suurta tuhoa. Se oli niin raskas että tosi vaikea saada liikkumaan.
En koskaan ennen ole ollut näkemässä tälläistä ja oikeesti pelotti siinä pihalla ollessa ......Tälläisiä uutisia kuulemme melki päivittäin erilaisista myrskyistä ja maanjäristyksistä sodista puhumattakaan. Kuitenkin sitä ei ymmärrä ennenkuin kokee henk.kohtaisesti edes jotain vastaava. Tämä tapahtuma oli pientä verrattuna siihrn missä myrskyissä tänäänkin monet miljoonat ihmiset on. Opetus on sekin kuinka yllättäin kaikki tapahtui eikä voinut ennakoida millään tälläistä kokevansa.
Herra, olitko myrskyssä vai tuletko hiljaisessa tuulen hyminässä. Muuta emme tiedä kuin sen että valmistaudutaan pyytäen viisautta toimia oikein näissä tulevissa tapahtumissa.

Eilen käväsin mökilläkin ja uinkin pitkästä aikaa. Hassua että tykkään uimahallissa uimisesta enemmän ja talvella enemmän vedessä kuin kesällä. Noh tälläinen omituinen höpsöttäjä olenkin :)
Eva on jo mustikassakin käynyt, itse en ole yhtään marjaa kerännyt joka ihmetyttää kun yleensä rakastanut mustikan keruuta ja nyt en mökillä käydessä edes vilkaissut niihin päin. Jospa ensi kuulla.....
Hyvä kun Amanda saa edes pikkasen nauttia touhuilemisesta puutarhassa josta tykkää, sekin hienoa että käyt meille jakamassa kuulumisiasi ♡

Tänään taas muutan kaupunkiin sillä huomenna työpäivä.Tämäkin puhutellut ettei ole pysyväistä asuinsijaa ja telttamajaa siirrellään jopa autiomaassakin.........
Nyt tämä telttailija lopettaa hetkeksi ja rukoilen suotuisia tuulia teille kaikille mutta jos myrsky yllättää niin luotetaan siihen että tulee pian tyyni. Trampoliina katsoessa joka seisoo tuossa pihassa riekaleina osa raudoista katkenneena oma elämä kuinka sekin joskus tuolta näyttänyt, uskon että trampoliini saadaan hyppy kuntoon. Näin meiyäkin kunnostettu sitä varten että hyppisimme Jumalan kunniaksi ne hypytvja askeleet mitä meille suotu.......
Nyt se iso AMEN :D
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja