tuumis

Heinäkuu

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja meju » 08.07.2014 14:43

Esteet
Luuk. 14:18 Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään

Pidä minut estettynä.......kun on sitä sun tätä en voi nyt tulla ehkä sit kun......Eilen piipahti työpaikallani ystäväni joka jäänyt vasta eläkkeelle ja siitä viris juttu josta eilen kirjoitin ja kerroinkin että ennen eläkkeelle pääsyä moni elää "sit kun" elämää, eli kerroppas nyt millaista elämäsi nyt onkaan kun olet päässyt tähän vaiheeseen ja voit elää täysillä......, hän naurahti ja sanoi että nyt alkanut elon vaihe joka nimeltään "MUT KUN ". Sitten kuulemma selostuksia riittä jos jonkinlaista on kolotusta, väsymystä, rahan puutetta ja esteitä löytyy. Tuon jutun kirjoitan heti huomenna sanoin hänelle sillä oli aika järkyttävää kuulla että "mut kun" odottaa....tähän voisi laittaa hymöiksi :D :(
Raamatun lehdillä on varoittavia esimerkkiä näistä esteitten luettelemisesta ja tässäpä ei auta kuin henk.kohtainen inventaari elämästään mikä on tärkeintä ja onko asioita joita mutkuttelen ihan vaan sen takia kun en haluakkaan päästä eteenpäin edes koettaen hypätä yli esteiden. Elätkö sitkun vai mutkun elo vai?

Toinen juttu jäi mieleeni eilen lukiessani Ristin Kansa lehteä ja siinä oli otsikko "Koetelkaa Henget" , myös viittaus 1Joh 4:1 ettei meidän pidä jokaista henkeä usoa vaan ne pitää koetella onko ne Jumalasta. Tässä viittataan myös kuinka joukkoomme tulee vääriä profeettoja jotka tulevat lammastenvaatteissa. Tämä lammastenvaate oli hyvin selitetty jota en aikaisemmin ajatellut, eli kopsaanpa sen tekstin
Minkälaisia vaatteita mahtaa olla lammasten vaatteet? Ne viittaavat jumaliseen hurskauteen, jollaista oli Jeesuksen ajan jumaluusoppineilla. Jumalallisuuden ulkokuori hämää monia sellaisia, jotka eivät tunne Sanan totuutta. Uskotaan valhe totuutena.
Tälläisiä valhevaatteissa toimivia julistajia on yllättävän paljon. Tänä aikana lammasten vaatteet kuvaavat suvaitsevaisuutta. Mitään ei saisi tuomita, kaikki pitää hyväksyä. Sitä pidetään todellisena rakkautena.
Nykyään viitataan siihen, että Jumalan rakkaus peittää kaiken, niin että synnistä ja parannuksen tekemisestä eivät nämä lammasten vaatteissa kulkevat yleensä puhu. Siksi kuulijat yleensä pitävät heistä. He myös yleensä lupaavat menestystä elämään ja herätystä seurakuntaan ja kaikkea muuta mahdollista hyvää

(Sakari Ahola)
Niinpä......, varmaan tuttua teille jokaiselle, myös se että on niin vaikea olla suvaitsematon sillä saat varmasti tiukkapipo maineen ja kommentti usein "Jumala on rakkaus". Kaikki vääryyskin yritetään peitellä lammastenvaatteisiin ja pitäisi sitten silitellä moista kaapua.....Mistä eroitamme oikean "turkiksen" sillä lampaanturkkihan on niin ihanan pehmoinen että se äkkiä hämää silittäjän ettei tämän mieleenkään tule että voi olla väärennös.....
Just näin....taas mietteet alkavat lentää yli ymmärryksen omankin joten nyt laitettava piste tämän päivän tuumailuihin.

Vapaalla olen eikä yhtään kivenpyörittäjän virkeyttä. Ajattelin Amandan pirteyttä sekä sitä kuinka hän jaksaa hoitaa puutarhaa kooten jopa kiviä koristeellisesti polun reunoihin ja minne lie.....Uskon että Amanda nauttii puutarhastaan ja pienestä touhuilusta yleensäkkin. Paljon on hänkin elämänsä aikana saanut aikaseksi, jostain jotain lukenut :P myös pikkulinnut viserrelleet että moni levähtänyt hoivassaan. Opettavaista ollut täällä tuumiksessa kirjoittelu kun tiedän täällä moni saanut elämänsä aikana paljon aikaan eri tehtävissään minkä Jumala heille uskonut. Koskaan he itse eivät tuo esille tekemisiään niin että toiset kokisivat "mitä sitä meikäläinen" vaan koen ainakin itse että samalla pellolla ollaan ja nämä jotka kovassakin helteessä työskennelleet rohkaisevat jaksamaan tällä omalla pienellä saralla mikä kullekkin uskottu.

Vielä ratkaisematta tuo Rinen tuoman kuvan lause "vastavalo"...... Ajattelin myös sitä kuinka vaikeaa on kulkea valoa kohti kun se häikäisee usein tosi pahasti ja tarvitaan hyvät aurinkolasit........ Hengellisesti Jeesus on meidän aurinkolasimme..... vai?
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 08.07.2014 16:23

Meju miettinyt vastavaloa, laitoin kuvan kun hymyilytti sinun 2.7 kirjoittama
Hups nyt heinähatun sisällä alkaa kuumia ajatuksia ja alkaa hattu höyryämään joten parempi nyt jäähylle mennä :idea:

Pienestäkin kuvasta löytää monta ulottuvuutta.
Kävin lääkärillä, painonpudotus.. ruokavalio.. verenpaineen seuranta, sydänfilmi ja lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan.
Sit ku....... vaikea tulee olemaan..karkeista luopuminen..vain 5 kiloa pois ja kaikki humpsahtaa kohilleen :?
Kaikkea hyvää elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja meju » 09.07.2014 10:45

:idea: Suojassa
http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=32450_153978
"Messiaaninen juutalainen ja historioitsija Gershon Nerel opettaa meille Raamattua. www.iseeisrael.com
Kristinuskon juuret ovat juutalaisuudessa. Tämä vahva juuri kannattelee meitä kristittyjä, jotka saamme olla oksastettu oksa samassa puussa. Gershon Nerel tutustuttaa meidät Israelin merkitykseen uskon näkökulmasta. Häntä haastattelee Hanna Tischer"

Kuva
Vain sinä ylität kynnyksen........Tämä kuva oli tänään Facebookissa ja eilen illalla katsoin tuon Gersonin ohjelman joka on tullut aikaisemminkin ja arkistosta voi niitä katsoa yhä uudelleen. Ohjelmassa kerrottiin veren suojasta kuinka Israelilaisia kehoitettiin voitelemaan oven pielet karitsan verellä joka oli heidän suojanaan ja kuolema kulki merkin nähtyään ohi. Havainnollisesti näytettiin kuinka ylä sekä sivu pielet ripsuteltiin ja tästä kerrottiin että tuli aivan kuin ristinkuva. Katsokaa niin ymmärrätte paremmin.
Tänään kuulemme sodan ääniä Israelista ja monenlaiset mielialat käy ja joko nyt......Raamattu kyllä ilmoittaa että näin tulee käymään ja Israel on ajan kello sillä sieltä kaikki alkaa. Olemme Jeesuksen veren turvassa kaikki jotka astuneet Jeesus ovesta sisälle, muistetaan pysyä sisällä silloin kun kuulemme varoituksen äänen, elkäämme uskoko kaikkea maailman valheita vaan yksin ja ainoastaan Jeesuksen kanssa ylitämme kynnyksen. Kuunelkaa uutisia ja ennenkaikkea RUKOILKAA Israelin puolesta niin kuin meitä on kehoitettu!

Rine onkin tuonut jäähyhatun :D Enpä olisi tajunnut jos et kertonut, hyvä välillä viilentää tunteita ja vetäsenkin silloin tällöin tämän päähäni Kuva , saatte toisetkin lainata laitan tuohon tuumiksen kylmiöön tämän.
Sanoin töissä että jos yksikään asiakas valittaa lämmöstä kun pitkästä aikaa helteet tänne tuli niin laitan heidät jäähylle kylmiöön :idea:
Aina valitusta kuuluu ja tuskin sellaista ilmaa että kaikki tyytyväisiä.

Lissua olen ajatellut että mitä hänelle kuuluu sekä onko käynyt piipahtelemassa täällä ollenkaan. Pienikin merkki olisi suuri ilo. Moni on kertonut että kyllä käyvät lukemassa muttei tule kirjoiteltua, olisi rohkaisevaa jos edes kerran kuukaudessa pieni merkki että mukana ollaan kynnyksen samalla puolen......

Eilinen päivä oli "ei mikään kiinosta" päivä. Väkisin tein pienen pyörälenkin yhteen kirpputorille, en ostanut mitään mutta hyvä kun sain itseni liikkeelle. Muuten vaan söin munkkia ja murjotin ........tosin katselin telkkaria ja luin jonkin verran. Tänään tämän kirjoituksen jälkeen lähden kaupungille huristamaan ettei tule samanlainen päivä kuin eilen ja illalla tarkoitus mennä tähän lähelle olevaan kesäteatteriin. Vapaata on mutten lähtenyt maalle kun sekin joskus niin tympäsevää......Tässä taas toisenlainen ajatus että on lähdettävä yli kynnyksen että ei ihan masennu tänne oven taakse, kuitenkaan en lähde ilman Jeesuksen veren suojaa. AMEN
Tunteet ja olotilat vaihtelee mutta se on tätä ihmiseloa, tänään on uusi päivä ja uudet mahdollisuudet.

SHALOM!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 09.07.2014 11:23

:) :) "Kiitämme Taivaan ja maan Herraa, että hän antoi matkanne onnistua." Eilen kaksi vierasta körötteli tänne. Piti oikein mennä vastaan, että osasivat perille. Näin sitten toivotin heidät tervetulleiksi.
Toivat mukanaan kaikki ruoat, tuoreet mansikat ja perunat, loimulohet ja vihannekset. Sain kyllä elää rikkaudessa, kuten Paavali joskus. Täydellisen päivän päätteeksi saunoimme ja kävimme siellä jasmiinipuistossa.
Saas nähdä tuleeko tänään sovitut ihmiset. Toinen soitti jo aikaisin ja kertoi huonovointisuudestaan. No, jospa se menisi ohi.
Aamulla olen jo pomppinut ja uinut. Tramppa on jäänyt paljolti vain minun käyttöön. Pitäisihän sitä käyttää, ettei turjaan tuossa seiso. ;)
On tosi kaunista. Hyvä, kun en lähtenyt kalastajien matkaan. Saan nähdä, kuinka ihanat pionit kukkivat.

Muistamme Israelia rukouksin. Sydän huokaa, mitä, mitä tuleman pitää. "Minä tahdon kuulla, mitä Jumala Herra puhuu, sillä hän puhuu rauhaa kansalleen ja hurskailleen. Ps. 85:9

Tänään kalastajat tulevat. Ei ole tuliaisina kaloja. Ne vähät mitä saivat, ovat syöneet. No, se ei tietysti ollutkaan tavoite vakka minä kaloja toivoin.

"Rakkauteni on teidän kaikkien kanssa Kristuksessa Jeesuksessa!" 1 Kor. 16:24 Raamattu kansalle
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.07.2014 12:26

Vilkaisin vähän ylen uutisia ja otsikoita näin, että Israel iskenyt, Israel kutsunut.....mutta oli siellä yhdessä jatkeena, että Israel tekee....saadakseen rakettitulen loppumaa, ettei 2 miljonnan ihmisen tarvitsisi istua pommisuojissa .Egypti yritti aiemmin olla sovinnonvälittäjänä, mutta epäonnistui. Hamas ei tällä kertaa tyydy siihen, että jos hän itse ei ammu niin ei Israelkaan, vaan yrittää saada enemmän etua. MUtta perusaiko. omuksestaan eli Israelin tuhoamisesta se ei aio perääntyä! Mutta rauhaa meidan kasketaan rukoilla. Ja Herra vahvistakoon uskoamme.Noniin, kylla sireenit huusivat taallakin, mutta enpa lahtenyt juoksemaan talon alle saunaan. Ajattelin kylla eta se oli harjoitus tai joku virhe, tosin vaittavat etta jonnekin Jerusalemiinkin olisi tippunut joku ohjus, mutta ei mitaan varmaa ole sanottu. Turvattu oon, suojattu oon, siunatut siivet mun peittaa...lauletaan laulussa. Niinhan se on, jos jotakin sattuu kohdale, niin Heran luokse on otettu turvaan:
Ja yrittäkääpä nauttia lämmöstä, ei se teillä niin kauaa kestä, siis suloista suvea Herran kädessä
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 09.07.2014 14:03

Kuinka monenlaista tässä maailmassa tänäänkin tapahtuu. Jalkapallo sitoo miljoonia television äärelle. Pakolaisia on ties kuinka paljon ympäri maailmaa. Sotia pommituksia. Nämä asiat täyttävät tuskalla sydämen.

Ilolla olen taas seurannut Suomessa, kuinka kymmenet tuhannet ihmiset kokoontuvat hengellisille juhlille. Rukous nousee, jospa Herran Sana saisi elävänä Pyhän Hengen voimassa sytyttää uskovat rakkauteen ja voimaan. Jospa itse olisi täynnä rakkautta ja rukousta.
Tiina ja Annukka ym. ovat keskellä sotaa. Mitä taas tapahtuu? ? ? .......? Vain Herra Taivaassa tietää.

Tänään on minulle liian kuuma päivä en jaksa muuta kuin sisällä olla. :oops: Odottelen muuttoa omaan asuntooni joka on peruskorjattu. Olen ollut poikani asunnossa tilapäisesti
jo kolme vuotta.
Olen elämässäni muuttanut niin paljon että liiat tavarat ovat jääneet matkalle. No niin mitään syvällistä ei nyt synny. Muistakaa uida.atsella luontoa, ja kiittä Jumalaa.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.07.2014 07:42

Olihan se omituinen eilinen päivä, klo 15 huomasin kauhkseni kamalan verenpurkauman ja turvotuksen vas. kädessäni, sattui kohdalle eiäinläkärimme ja kehoitti menemään ensiapuun. Sitten oltiin kahdessa eri paikassa, verikoeet ym, ultrasound, röntgen, lääkärin apulainen tutki, kyseli. Itse lääkäriä en edes tavannut, mutta ihana apulaistytö hänellä! Suostuksena seuranta ja verenohennuspilleri pois. Tänään omalääkäri. Kosktusarka ja muuten omituinen käsi!!! Mutta kiitos Herralle, ja siellä tuli muistetuksi ylöspäin niitä muita monia potilaita.
Hetki kerrallaan eteenpäin, näinhän se menee. Kiitos Herralle hänen armostaan ja lupauksistaan Kaikella on sanan mukaan tarkoitus, sitä saa kysellä. Tervehdys Aralialle, Hannalle ja kaikille muillekin. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 10.07.2014 16:17

Tahto
Room. 7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

Huomenta sanon vaikka kello taitaa näyttää iltapäivää......tänään on taas kerran sellainen päivä että tahtoa olisi muttei voimaa yhtikäs mihinkään. Alan kohta huolestua tähän olotilaani kun ihan väkisin pitää lähteä liikkeelle eikä mikään huvita. Eilenkin olin kaupungilla monta tuntia kierellen putikkeja ajatellen että saan edes näin askelia :) Olen oikeesti melki maailmanmestari selityksissä ja taidan elää sitmut elämää. Kävin Fidan kirpparilla ja sieltä löysin kolme kirjaa jotka kaikki on aloitettua, tälläiset löysin Kuva http://www.eelim.fi/index.php?l=1&path=93,0,0
toinen kirja löytyy tästä linkistä kun en saanut kuvaa sillä se olisi tullut niin isona
MAON SAAPPAAN ALTA TAIWANILLE Lähetysveteraani Mirjam Pynnösen
kiinnostava elämäkerta.
Kirjoittaja Antti Virolainen.
Kirjassa on runsas kuvitus.
Kustantaja Kangasniemen Helluntaiseurakunta.
, kolmas kirja Kuva
Tulipas vähän sekasotkuinen esitys :P Tuo viimeinen kirja oli jännä löytö kun vasta pari päivää sitten luin että tämä Anne on Billy Grahamin tytär ja hänestä kerrottiin jossain lehdessä, aikasemmin en ollut tiennyt tämän nimistä henkilöä olevankaan. Jos en olisi juttua lukenut niin kirja olisi jäänyt hyllyyn. Nämä kolme kirjaa maksoivat 5 euroa ja kun vielä tietää että Fidan toimintaa näin tuemme niin kyllä kannattaa käydä penkomassa löytöjä. saas nähdä meeekö vuosi ennen kuin saan kirjat luettua mutta ainakin kaikki tuntui mielenkiintoisilta.
Mirjam Pynnösestäkään en ole kuullut aikasemmin tai en muista ehkä näin paremminkin.

Eilen kävin kesäteatterissa mussukan vanhemman kanssa ja mukanamme oli toinen mummi, tähän lähellemme on perustettu uusi kesäteatteri ja se onkin tosi upealla paikalla ja hienot puitteet. Esiintyjänäkin on ammattinäyttelijät ja oli ihan mukava ilta. Siitä olen iloinnut että mussukka lähtee mukaan kuten nytkin kahden mummon kanssa :D , sekin yllättävää että hän jaksaa istua paikallaan esityksen ajan. Yritän saada mukaan erilaisiin tapahtumiin ja sitä yhdessäoloa.....
Tänään tulee mieheni sisko yökylään ja varmaan useammankin yön, ihan mukava jos viihtyisi mutta kokemuksesta tiedän että enemmän on poikani perheen luona sillä siellä on sitä äksöniä :D :lol: täällä vaan tälläinen tosikko mummeli......

Hyvä kun Tiina sai heti apua ongelmaansa ja on hyvä että teillä siinä melki pihapiirissä lääkäri joka komentaa hoitoon ;) Toivotaan että vaiva ei haittaa matkustamistasi ja pääset tänne Suomeen lepäilemään kai.......vai onko paljonkin tilaisuuksia jonne olet lupautunut? Pääsetkö Hannaa tervehtimään, varmaan olisit odotettu vieras. Tietenkin kyytiä pitäisi olla jne..... "Sinua siunata tahdon"

Voi tuota Evaa, hän vaan pomppii ja aina jaksaa vieraita odottaa ja heitä palvella. Tälläisiä ihmisiä ei ole paljoa jotka koko sydämestän tahtovat olla ystäviä kaikille. Meikä ihan kauhuissaan jos vieraita tulossa..... :roll: En tiedä mistä moinen että jännitän aina vieraita ja vierailujakin sillä tosi harvoin mielellään lähden kylään jne..sen voi lähiystävät todistaa. Olen tätäkin ajatellut että ehkä muutun kun alan elämään sitkun eloa mutta pelkään että edessä se mutkun.....
eiköhän parempi lopettaa kun alan samoja juttuja toistaa ja huomaatte ettei oikein älynväläys lamppu loista :idea:

Sainpas kuitenkin jutun aikaseksi...koetappas itsekkin!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.07.2014 17:54

Meju sai jutun aikaseksi, ja ihan hyvä....ja Tiina sai täällä tuumailluksi, eli päätetyksi, että siirretäänpä Suomenmatka tuntemattomaan tulevaisuuteen. Sitä pähkäilin ja kyselin, ja näin päätin. Montakin terveystekijää siinä, tämä viimeisin tietysti osa sitä, mutta vain osa. Pääsin rauhaan tässä asiassa. Välillä kun tuntui siltä, että pakko lähteä.........Joitakin käyntejää olisi ollut, mutta nyt saa levätä täällä, vaikka ei olekaan Suomen suvea.
Nyt jäi moni krija hankimatta, olisi niitä käyty myös kirppareilta katselemassa. Sain jonkin mainoksenkin. että etsi näitä.....
Mutta Jumalaan voi luottaa, sanoo tämän päivän tunnussana. Sitä pitää muistuttaa itselleen, kun täällä ympärillä kiehuu ja kuohuu.....Hän valmistaa pääsyn, että voitte sen kestää.
Näissä merkeissä kirjoittamisiin :roll: ...Miksikähän minä tykkään noista pyörivistä silmistä????
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 10.07.2014 22:28

Tiinalla ei ollut helppo päätös mutta varmaankin viisas, Hanna lähti vuosi sitten suomen suveen, eikä päässytpalaamaam enää kotiinsa Israeliin. Jumalan tiet ovat meiltä salatut.
Olin tänään vaatekaupassa ,kun riparilaisen rippijuhla lähestyy. aivan mahdoton on löytää vaatteita nykyisistä vaatekapoista. Kyllä kirpputorilta löytää paremmin. Olivat aikamoisia hepeneitä. Tiedän että en enää monia vaatteita tarvitse ostaa....... :?

Kirjoitin äsken jutun mutta se meni jonnekkin, ennyt jaksa enenpäää, Pidä Meju huoli terveydestäs ! ! ! :o
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja