tuumis

Heinäkuu

Re: Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Annukka » 29.07.2014 22:01

Minua saalittaa niin hirvittavasti elaimet naitten nk. palestiinalaispoikien kasittelyssa.
Ilmeisesti heille ei missaan opeteta elainten kasittelya ja sita, etta Luoja on luonut myos
ne ihmisten lisaksi. En kylla tieda, mita Koraanissa kerrotaan luomisesta. Joka tapauksessa
koira on muslimeille epapyha elain ja harvoin heilla kotielaimena. Nykyisin nuoriso nayttaa
kavelyttavan joissakin tapauksissa koiraa, mutta se on erittain harvinaista.

Tassa yhtena paivana juoksin parvekkeellemme kun ulkoa kuului niin surkea pikkukoiran
uikutus. Pari ehka kymmenvuotiasta poikaa oli kivittamassa sita. Onneksi tuossa oli
autoja parkkeerattuna, niin paasi niitten alle piiloon. Ja pojat perassa kivet kourassa ja
yrittivat joka puolelta kivittaa silti.

Tanaan jalleen nain useaan otteeseen parin pojan hakkaavan armotta pienta harmaata
aasia, mika oli narussa ja turpa peitettyna kankaalla, ettei paasisi puremaan itsepuolustuksekseen.
Valilla aasi paasteli surkeita aannahdyksia ja ihan ilmiselvasti pelkasi noita poikia. En ymmarra,
miksi edesvastuuttomille nuorille annetaan elava elain raakattavaksi? Vain yksi ohikulkija
aikuinen kuului kerran kieltavan, eihan se auttanut mitaan.
Annukka

ViestiKirjoittaja eva » 29.07.2014 22:59

Kiitos teistä, VIRKISTÄJÄNI!
Kyllä tuntuu surulliselta tuo eläinten kiduttaminen, mistä Annukka kertoi. Se, mitä Annukka sanoi edellä. Tarvitsisi kehitystyönä opettaa. Onkohan heitäkin kohdeltu pahoin, kun tekevät sitä eläimille? Herra armahda heitä ja meitä!
:D Meillä ihana juttu, kun nuorimies sai kuhan ja vielä heittämällä. Hän on uskollisesti sitonut perhoja ja ihmettelen, miten hän tekee noin tarkkaa työtä. Sekin on Jumalan johdatusta, että hutiloijalla on tuollainen harrastus. Tänään sitten söimme sen kuhan ja kyllä oli hyväää.
Toivottelin kireitä siimoja, kun taas lähtivät.
Tuossa iltapalalla pidimme iltasiunauksen ja Billy Grahamin kirjasta luimme sen kohdan, jossa juttu aurinkokellosta. Siinä luki "On myöhäisempää kuin uskotkaan." Siinäpä se on oikein sanottu. Rukousaiheita löytyi jokaiselta.

Nyt aittaan nukkumaan.
siunausterveisin Eva
eva

ViestiKirjoittaja meju » 30.07.2014 12:07

Turvakätkö

Jes. 12:2 Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."

Jumala on läsnä!
Armon meri aava,
kehto elämämme,
ilma, jota hengitämme,
ihme olet itse,
armahtava Luoja,
kaiken pelastus ja suoja.
Sinusta, Jumala,
turvakätköstäni,
löydän elämäni.

Kirkastusjuhlilla Ulla Saunaluoma puhui turvakätköstä joka tuli nyt aamusta mieleeni, puheesta en muista paljoa mutta hän kuvaili kuinka ulkomaille mennessä hotelliin niin siellä on monissa turvasäilöt huoneissa joihin tärkeät paperit ja rahat yms voi piilottaa, tarvitaan siihen salasana jolla se aukeaa eikä sitä pitäisi sitten tietää kuin asianomainen itse. Tuon vrren Ulla tahtoi laulaa lopuksi ja nimenomaa tämän säkeistön. Ajattelin kuinka olemme mekin turvassa Jeesuksessa Kristuksessa ja tärkein sielumme on tallessa vain Hänen kätkössään. Meille on annettu salasana jolla pääsemme suojaan ja turvaan josta kukaan ei voi meitä ryöstää. Nimi yli kaiken on Jeesus Kristus . Luuk 18:34 sanoo" Mutta he eivät ymmärtäneet tästä mitään, ja tämä puhe oli heiltä niin salattu". Kaikilla ei ole vielä tätä salattua numeroa eli sanomaa........

Pihlajakin on käynyt lukemassa viestejä eli osoite on mennyt perille, hän kirjoitti ettei rekistöröinti vielä onnistunut. Rukoillaan että ei niin sellainen ole tämä tuumis kätkömme ettei tänne pääse sisälle vaan mielellämme autamme jokaista näissä tekniikan vaikeuksissa jne. Elkää lannistuko vaan yrittäkää niin kauan kuin onnistuu. Sekin ihana tieto että käy lukemassa ja tiedämme ovat mukana rukoilemassa niitten asioitten puolesta joista kirjoitamme.

Tiina ja Annukka tarvitsevat voimaa ja esirukousta ja tietoisuutta siitä että he ovat turvakätkössä taivaallisessa, vaikka ulkoisesti riehuu ja valtaa varmaan pelkokin niin tietäkää me olemme rukouksin vierellänne joka päivä aamuin ja illoin. Rukoillaan rauhaa Israeliin.

Tänään täällä on viileämpää, Rinenkin helpompi polkea pyörällä töihin sitä korkeaa ylämäkeä. Linjurissa kertoi että haasteena päästä polkemalla jyrkkä ylämäki joka johtaa hänen työpaikalle. Olen sen muutaman kerran polkenut ja kyllä oli lääh lääh olo kun perille pääsin. Tuskin näillä kovilla helteillä Rinekään polki ylös asti vai?
Työpäivä tänään ja olotila ei mitenkään virkeä, tulee vaan näitä ettei mikään kiinosta ja yritän tsempata itseäni erilaisin jutuin. Tämä kirjoitus on sellainen että ajatuksen vaihtuu kun miettii mitä tuumailisin, kirjoittamisen jälkeen pikkasen virkistyneempi mieliala. Joskus ihmetellyt kun moni kertoo ettei kerkiä kirjoittamaan, eihän tässä pitkään menee jos vaikka heit sanoo....... Uskon näin mikä kiinostaa niin siihen aikaa löytyy sittenkin. Tärkeää että tekee niitä juttuja mistä saa voimaa, iloa ja joka antaa myös itselle sitä jaksamisen tunnetta. Evan touhuiluita ihmetellyt kuinka hän jaksaakaan mutta uskon että hän tekee kaiken levosta käsin eli hän itsekkin saa voimaa näistä touhuiluista eikä kuluta omia voimavarojaan. Omin voimin tuohajia on liian paljon ja sen näkee ympärillämme kun niin paljon uupuneita, voimassa Herran asioiminen on oihan toista. Tosin onhan sellaisia töitä jotka tässä ajassa pakko suorittaa ja ne vievät omat voimat ihan loppuun......
Kello raksuttaa.....mennyttäkö vai tulevaa aikaa? Eilen ostin Tokmannilta sellaisen halvan seinäkellon keittiöön ja arvaatte loput.....kamala raksutus kuuluu koko ajan, kohta heitän sen jonnekkin ;) Kuitenkin tämän kellon raksutuskin puhuu omalla tavallaan, kuulemmeko ajankellon äänen vai haluammeko vain sellaisen äänettömän ajan antajan......

"kahveen aika", nyt kuulen selvästi tuollaisen raksutuksen kellosta ja niinpä heit teille :P

Laitan tämän linkin jos joku ei ole nähnyt
https://www.youtube.com/watch?v=1G5Nkk3dyxU
"CNN:n toimittaja vieraili yhdessä IDF:n löytämässä, Hamasin rakentamassa hyökkäystunnelissa joka johti Gazasta suoraan israelilaiskibbutsin liepeille. "Tunneliin käytetty sementti tuli Israelista, löysimme sementtipussit tunnelista." Tämä sementti oli toimitettu Israelista Gazaan koulujen, sairaaloiden ja kotien rakentamiseksi."

vaikka on paljon huolta ja murhetta niin pyritään mekin täällä sanoin lohduttamaan ja tuomaan ilosanomaa joka onkin tehtävämme.
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.07.2014 14:24

Ihana sano tuo turvakätkö, kaksinkertaisena, turvassa ja kätkössä Jumalan käden alla.!
Olen minä muinakin päivinä vähän käveleskellyt, mutta tänä aamuna läksin Rinen ohejta seuraten pienelle roskierrikselle. Vasen käsikin on vähemmän kipeä jo, joten kannoin siinä roskapussia ja pullopussia, toisessa kädessä hyvänä turvana tuo roskankeruukeppi. aamulla oli vielä ennen kahdeksaa sen verran viielää, että jaksoi. Nyt ei taas pystyisi juuri ulkona olemaan, siellä plus 33.
Aika tahtoo käydä pitkäksi. Kaiken keskellä ei sillai jaksa raamatunluka, eikä ole nyt kirjojakaan, kun ei puoleen vuoteen ole oikein jaksanut mennä Tel Avivin kirjastoon. Jerusalemiin, keskustaan pitäisi yrittää, voisi ostaa jonkun englanninkielisen kirjan. Välillä tatvitsisi jopa tekojännitystä, joka ei ole oikeaa...tai romanttistakin, hellyttävää. :oops:
Telkkua tulee seuratuksi tosi paljon, minulla tosin näkyy vain kolme ilmaiskanavaa. Mutta pää tahtoo mennä vielä enemmän pyörällä kun yrittää ymmärtää politiikan kiemuroita. Viisaat niitä selittävät. Egypti ja Saudi Arabia hamasta ja myös muita ääri islamilaisia liikkeitä vastaan, Qatar ja Turkki puolesta,sitten joku kannattaa Hisbullahia, joka kannattaa Syyrian Assadia, toinen taas kannattaa Syyrian ns kapinallisia. Kuka on milloinkin kenen puolella, aivoa asia joka heitä yhistää on Israelviha. Mutta omista syistään sentään Egypti ja Jordania ovat solmineet rauhan Israelin kanssa, kylmänäkin se on parempi kuin sota. Ja ny tUSA jättää ikäänkuin Egyptin syrjään......
Anteeksi, tästä tuli nyt pienen Tiinan pohsikeluja polittikan ympyröistä täällä. Meju voisi vaikka siitää tämän sinne Israelin nimikkeen alle. :roll:
Kiitokset kaikille taas terveisistänne, kirjoituksistanne, mukanaolostanne. Voimia teillekin Taivaan Isältä.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.07.2014 19:23

Kylläpä oli taas virheitä, pohdiskeluista tuli melkein potkisteluja.....Otin uusiksi Rinen linkin, koska olin huomannut siellä maininnan Lieksan vaskiviikosta ja konsertista myös nettiin. Ihme kyllä sain sen esille, vaikka ääntä läppärini ei kovin paljoa antanut, mutta kumminkin. Teki hyvää tässä välillä ihan normaalia juttua ajatella ja kuunnella. Vaikka kyllä sydän kärsii kaikkien kärsivien kanssa, myös gassalaisten. Vain Jumala kuulee, olivat sanat siinä Sarit Hadadin laulussa.
Koettakaahan kestää kesän lämpöä, ei auta muu.
Isän haltuun!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 30.07.2014 22:40

Loma lähestyy ja helle piinaa edelleen, aamuisin on viileämpää, mutta uskomttoman uuvuttavaa on pyöriä yöt ja päivät hikisenä,
suihku on virkistävää, Tänään olin virkeä kotiin tullessani, siivosin ulkona myrskyn jälkiä, leikkasin ruohon, puhalsin roskia ja haravoin
tyhjensin bioastian, kiersin mökkiä ympäri ja harjasin veden liimaamia koivun siemeniä seinistä ja kivijalasta.
huomiseksi luvattu rajuja ukkoskuuroja.
Kyllä tuntui pahalta eläinten rääkkääminen joista annukka kertoi, meillä voi asiaan puuttua ja pitääkin jos tälläista näkee.
Helteellä näin ikkunasta kun joku juoksutti pientä koiraa itse ajaen polkupyörällä, tämä ei ole viisasta.
Meju epäili mäennousuani, kyllä mie polkaisen ylös asti ja perillä seuraa se tuttu hikoilu, polvikin on kestänyt ja jopa kuntoutuu pyöräilystä.
Tiina jaksanut kävellä ja hoitaa tärkeää tehtävää roskien kerääjänä,
Kiitos kirjoitteluistanne, kaikille siunausta, toivon Pihlajan onnistuvan kirjautumisessa
Saakoon Jumalan lohdutus käydä sydämiimme asumaan.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 31.07.2014 11:12

Kuva
Kylläpä taas kuukausi vierähti nopsaan vaikka tähän kuukauteen mahtuikin päiviä 31. Mitä tapahtuikaan mieleen jäävää tältä kuukaudelta, täytyy sanoa että alkaa tämä muisti pätkii kun ei muista oikein mittään ;) Tietenkin Kirkastusjuhlat jäi mieleen kohokohtana sillä niitä odotinkin pari vuotta kun en viime vuonna kyytiä sinne saanut.
Mitä muistan tämän kuukauden kirjoituksista.........., noh en edes kommentoi :D Heni sanoi että kerro mitä tuumikseen kuuluu kun hän ei ole käynyt tietsikalla ja on pudonnut jutuista. Toivottavasti tämä on sellaionen paikka ettei kukaan putoa vaikka olisi ollut vuoden poissa ja aina vaihdamme sivua uudelle kuukaudelle uusi alku niin tämäkin helpottaa näin uskoisin mukana oloa niille jotka harvemmin käyvät. Uusi kuukausi uudet jutut....tosin meikä toistaa niitä samoja mut haitanneekos tuo.
Huomioikaa huomenna eka tulijat että teette uuden sivun tähän jos meikä ei ehdi aikaisin, nimittäin tosi pitkä työvuoro odottaa tekijäänsä, meen klo 11 ja olen klo 21 sit soikin uni maittaa . Onneksi huominen vapaa mut lauantaina taas töitä.

Tiina, kirjoita vaan mitä siellä tapahtuu vaikka olisi politiikkaakin, mitä niitä turhaan siirtelemään eri osioihin kun ne on niitä tapahtumia mitä siellä Israelissa tapahtuu. Itsekukin kyllä suodatamme jutut sellaisiksi mikä meille läpi menee.... vai miten sen sanoisi..... :idea:
Kylläpä oli taas virheitä, pohdiskeluista tuli melkein potkisteluja
näin potkiskeli Tiinamme :P Itsellä tulee päivittäin kirjoitettua jutut siihen muotoon että joku kokee sen tönäisyksi ja voi olla potkaisukin, ilmaisutaitoni on niin vajavaista ja puhun sekä kirjoitan ilman suodatinta.....eiköhän me jokainen ymmärretä eikä lasketa toisten virheitä eikä virheellisyyttä koska kukaan ei täydellinen ole. Siksipä onkin ihana täällä kirjoitella kun kokee että ei haittaa virheet pääasia on asia ja uskon että sitä oikeaa ja virheetöntäkin tulee silloin tällöin......
Kannustetaan toisiamme jatkamaan sekä jaksamaan-

Nyt lähdettävä työmaille kiiruusti, toivottavasti joku jaksaa vielä tälle kuukaudelle kirjoituksen tuoda. Heipparallaaaaaaa
meju
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Tuumailuja