tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja rine » 28.06.2014 08:19

Kiitos teille jokaiselle, kirjoituksistanne, elämänne jakamisesta ja kenties tietämätäänne kannustamisesta
luottamaan Jumalaan joka on luvannut huolta pitää, vaikka sydämmemme ja elämämme olisi ikijäässä.
Erämaahan ei ole pitkä matka ja se erämaa on tuskainen jossa ympärillä voi hääriä ihmisiä mutta koet olevasi niin yksin....
Enkeli ilmoitti:
Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Jokaisella meillä on kipukohtamme, ketään elämä ei jätä koulimatta on se ihmisen riisuminen niin kivuliasta.
Joskus poikasena Jeesus oli kadoksissa vanhemmiltaan ja he etsivät häntä huolestuneina.
Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"
Näin sanoo sana raamatussa, meille jokaiselle nämä sanat haluan jakaa, sisar ja veli joka tänään elät unelmistasi riisuttuna,
Jeesus on kanssasi ja vieläkin enemmän , koetko kuinka hän tahtoo sulkea sinut siipiensä suojiin, Hän on sinua varten,
loppuun saakka hän on kanssasi.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 28.06.2014 10:12

Kihloissa
Lueskelin aamun lehteä jossa kaunis kuva kera uutisen Ruotsin prinssi mennyt kihloihin, siitä jo eilen uutisissakin mainittiin. Itse ainakin mielenkiinnolla seuraan näitä juttuja sekä iloitsen nuorenparin puolesta.
Raamatussa mainitaan että olemme kihlattu Kristukselle ja myös morsiamiksi Jeesuksen omia kutsutaan. Kihlaushan tarkoittaa avioliittoon lupautumista, tosin kihlauksia purkautuu ja näin käy monille uskovillekkin että ei haluakkaan olla Kristukseen sidottuna ja lupaus puretaan.......
Ymmärrä en miksi verrataan tällä tavalla kuten seurakunta on vaimo jne......nämä on niitä kuvakieliä jotka avautuu ajallansa.

Sipekin käynyt tuomassa terveisensä jotka lämmitti mieltä, meinasi epäusko vallata ja ajattelin että hukannut osoitteen tai ei muuten halua olla joukossa mukana. Olet meille tärkeä ja muistamme rukouksin että voimaantuisit saaden helpotusta kivuillesi ja elämään iloa ♡

Tiina mainitsi Tuomareiden kirjan ja just aloitin sitä lukemaan. Samuelin ykkösen ja kakkosen luin ja nyt nimet taas hetken muistissa sillä sotken Samuelin, Saulin ja Salomonin, sekä nämä kuninkaat ja kuka kenenkin poika. Salomo on Daavidin ja Batseban poika........ikinään en pääse luokaltani Raamatun tuntemuksesta mutta sen tiedän että minua armahdetaan ja viimeisessä tentissä riittää että Jeesus on lunastajani. Hän on kihlattuni ♡♡

Rine on tuonut rohkaisun sanoja aamuksi ja TÄNÄ PÄIVÄNÄ lause pysäytti, me voimme luottaa 100 varmasti että tänäänkin Jeesuksen lupaukset on voimassa ja me saamme kokea Hänen voimansa syntymänä, kihlattuna, pelastajana eli......nyt just alkoi soimaan se laulu " tule kaikeksi mulle Herra Jeesus" löytysköhän se tänne, siinä sanoissa puhutaan lampaasta.

Kohta on piirakat lämpimät pirtin pöydällä kuten martat ahkerat touhuilee. Nimittäin tässä lähellä on Taiwanista tullut vaimo taloon ja hän on kyllä ahkera. Nyt vasta häneen tutustumassa ja tiesinkään hänestä kun kuulin että perustanut piirakkapajan. Ihmeteltiin kun tuli sellainen parakki siihen pihaan ett mitä touhuavat kunnes plakatti että piirakoita myytävänä. Tosi siisti parakki kiertoilmauuneineen ja piirakat hyviä vain 50 senttiä kappale, leipoja on vuosia ollut piirakantekijänä kotileipomossa eli taitoa on. Yritän kannattaa tätä yrittäjää kun itse en taida moista taitoa. Mansikoitakin hänellä kasvaa joita myös myy, tämäkin uutta minulle . Eilen kävin naapurissa kylässä niin emännyys valoitti näitä kylän asioita

Eiköhän juoda kihlakahveet kera piirakoiden ja muistetaan erikoisesti rukouksin Taiwanilaista piirakan leipojaa sillä koen että lähetyskenttä on lähelläni........outoja koen mut outohan olenkin ;)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 28.06.2014 12:11

Minäkin olen lukenut Tuomarien kirjaa ja Korinttilaiskirjettä. Yöllä, kun herään nämä ovat ohjelmassa. Sitten yhdessä Päivän tunnussanan mukaan yritämme lukea. On evästä, kun käytäntöön menisi. :shock:
Eipä hiljaisuus kauan jatkunut. Eilen markkinat Saarijärvellä ja tuttujakin kohdattiin. Oli ilo tavata henkilö, jonka aiheutti aikanaan itkut. Oikeasti en muista asiaa edes. Juttelimme kovasti ja siunasimme toisiamme. Onkohan tässä jo, että Jumala pyyhkii pois jo nyt kyyneleitä ja muistia, mitä ei saa muistella.
Mies lähti rompepäiville. Ne ovat aina olleet samaan aikaan, kuin Kirkastusjuhlat. Nyt kehotin menemään. Sanoin: Älä tuo rompetta, vaan sitä mitä käytät. ;)
Lupasi tuoda vanhan moottoripyörän. Eli, unelma elää vielä. Nuorena ajoi kilpaakin.
Nyt lahden leipomaan, kun vieraat tulee päivällä saunaan ja nuoriso tulee illemmalla.
Muuten Saarijärvellä kysyin yhden puolueen kansanedustajalta, miten hän syksyllä äänestää. Ensin, politikon tapaan muuta. Minä: Kyllä vai ei. Eipä tullut selvää vastausta. Puhetta tuli pitkään.
Mies tuli jo ja sanoi, että saisi meidän pellolle samanlaisen torin pystyyn. Yritti hävittää kyllä paljon kokkoon.
Meillä on PuuCeen seinässä roikkumassa pieni kirjanen, jossa Raamatun sana joka päivälle. Kunpa kaikki kävijät lukisivat.
Kiitos teistä jokaisesta!
Herran haltuun ! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 29.06.2014 16:50

Pitkästä aikaa on ollut hieman lämpimämpi, ulkona menee aika kastellessa ja rapsutellessa paikkoja tai vain istuessa
ja kuulostellen ympäristön ääniä.
Uudet perunat ja juuri savustettu lohen puolikas, maistuvat vieläkin herkullisilta.
Syksyllä kristillisdemokraatit äänestävät puheenjohtajasta, onko Päivi räsäsellä vielä kannatusta,
Sari Essayjah on kivunnut ohi suosiossa.
Kaikkea hyvää päiväänne
rine

ViestiKirjoittaja Aralia » 29.06.2014 22:21

Ihanaa, että ruokahalu on palannut ja ruoka maistuu, ei tarvitse väkisin syödä. Uudet perunat aivan ihania sillin kanssa ja mansikat. Ei ihme, että hb oli 139 ja tulehdusarvot ihan normaalit. Nyt tämä tyttö on herkutellut. Vietimme juhannuksena vanhemman pojan kihlajaisia. Olin tosi kiitollinen, että sain nähdä tämänkin pojan elämän muutoksen. Nyt heitä on sitten viisihenkinen perhe tulossa, kunhan saavat ensin yhteisen kodin. Tytöntyllerö on aivan iloinen, että saa sisaren, joka on vuotta vanhempi ja veljen, joka on saman ikäinen. Meillä on ihana Jeesus, niinkuin Matti Vuolanne tapaa sanoa. Hän kuulee rukoukset ja hoitaa meitä isänrakkaudella. Minulla oli veriarvot ihan hyvät. Huomenna on lääkäri TAYSissa. Kun saisi tuon huimauksen helpottumaan, muuten menee yllättävän hyvin ja voin enemmän osallistua ruuanvalmistukseenkin.
Kiitä minun sieluni Herraa, äläkä unohda mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Nyt iloitsen ja kiitän joka hetkestä.
Muistan teitä rukouksissa, vaikka en siitä jaksa kirjoittaa näkyvää. Siellä olette perhekuntinenne ja yksityisesti vietynä hiljaisessa kammiossani Jeesuksen eteen. Koen, että olen saanut paljon apua ja Herra on kuullut esirukoilijoita, että olen vielä tässä ja saan kirjoittaa.
Jumalan rauha olkoon teidän kaikkien kanssa nyt, aina ja ikuisesti. Aamen!
Aralia

ViestiKirjoittaja marja84 » 30.06.2014 00:28

Jälleen kerran toteutuu taistelua kuvaava laulu " kautta kärsimyksen voittoon" ...

Samaan aikaan kun olen kaikinpuolin jälleen onnellinen, olen myös jännittynyt koska en tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta saan siihen apua ja ohjausta korkealta ja varmasti myös ihan täällä maan päällä sen alan ammattiosaajilta. :)

Mutta hyvää siunattua ja rauhallista yötä. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.06.2014 09:20

Yöllä Herran enekli avasi vankilan ovet, vei heidät ulos! Päivän tunnussana.
Marja ja Aralia, ja mutkin, me kaikki, olemme monesti saaneet kokea tämän, meidät on päästetty jostakin. jossakin asiassa.
Kiitos Herralle Aralina kirjoituksesta, olemme rukoilleet kanssasi, nyt kiitämme ja iloitsemme. Samoin marja, voitoon, voittoon, vaikka ei välillä siltä tuntuisi.
Hellettä on, yli plus 30 vielä tänään, oleme kuitenkin aikoneet mennä katsoman ystäväämme vanhainkotiin, ja sen perään etsimään sitä hostellia. Vettä matkan, ja saahan sitä ostaakin jos loppuu. Sitten tulen jälleen katsastamaan, mitä foorumilaisille kuuluu.
Siunattaua päivää teille. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 30.06.2014 09:37

Miten se olikaan : "Herran tiellä ei hullukaan eksy" Marja, ole turvallisella mielellä," Hän antaa toivon ja tulevaisuuden", kun turvaamme häneen. :)
:) Ilo, kun Aralia piipahdit! Se käväisy on meille merkki Jumalan suuresta hyvyydestä.
Olemme mökillä ja täällä sidotaan perhoja kovasti. Ovat lähdössä Lieksaan Ruunaan koskille kalastamaan. Minä en lähde, kun olin jo kerran ja täällä on Hengelliset kesäjuhlat. Menen myös ystäväni kanssa suunnittelemaan muistotilaisuutta.
Meille tuli lauantaina kissa Tassu, kun isäntäperhe lähti lomalle. Tyttö on innoissaan ja kyllä minäkin olen jo " myyty". On niin ihana kissa ja jo kolme hiirtä on pyydystänyt. Tassu ehti olla jo 2 tuntia hukassa, kun muut lähtivät kalaan, jättivät kissan laiturille. Tultuaan eivät löytäneet ja etsintä ja huhuilu alkoi. Sitten helpotukseksi, ilmestyi metsästä.
Täällä onkin ollut aurinkoista. Ei ole satanut pitkään aikaan. Vieraatkin halusivat ulkona juoda. Kastellakin on pitänyt joka päivä. Kaikki nurmikotkin olen saanut leikattua. Eilen, tyttö sanoi, että kaksi tippaa on luvannuttanne. Eikä satanut koko päivänä. ;)
Nyt on satanut ja pilvistä. Minä odottelen porukkaa aamupalalle.
Kesäkuu loppuu ja kesä karkaa käsistä. Mitenkä sen saisi viipymään? ;)
Tavataan ensi kuussa!
" Usein olet
ollut mielessäni
ja
usein olen
sinua muistanut.
Toivon sinulle antoisaa
elämää,
ja että sinua
siunaavat ja varjelevat
IANKAIKKISET KÄSIVARRET." :) :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 30.06.2014 09:56

Viimeinen
Elämme nyt viimeistä päivää, tässä tarkoitan kuukauden viimeinen päivä menossa. Tämä ajatutti ettei tiedetä kukaan onko elämämme viimeinen päivä ja mitähän se sanonta alkujaan merkitseekään kun sanotaan " elää kuin viimeistä päivää". Raamatusta löytyy myös lukuja viimeisten aikojen ja päivien ohjeeksi. Jeesus sanoo ihanasti "lapsukaiset" joita me olemmekin ja jatkaa meitä rohkaisten...etsin sen kohdan tähän joka tuli mieleen sopien tähän mietintään.....
( 1 Joh 2:18 on se kohta )

Tiina lämpimässä hikoilee mut meikä kylmästä hytisee täällä peiton sisällä, kirjoitan tätä petistä käsin :) Pieni koira käpertyneenä viereeni lämmittäen tosi hyvin, ihmetellyt miten noin pieni koira voi olla kuin täysille säädetty lämpötyyny. Maalla olen edelleen, välillä viihtyen kuitenin usein olotila voi kun pääsis pois ja olis viimeinen päivä täällä mut torstaihin asti oltava.
Eilen oli Kuopion ystäväni miehensä ja lapsenlapsen kanssa sekä mussukkani 10 vuotias. Kävimme kesäteatterissa kahdessakin, ensin lasten sitten se missä miehenikin esiintyy. En aikasemmin hänen esitystään nähnyt ja eka kerran kesäteatterissa onkin, tosi hyvin esiinty vaikka olin hyvin epäilevä. Onhan se mukavaa toimintaa kun entiset koulukaverit ja kyläläiset näin vetävät yhtäköyttä ja on tekemisen iloa.

Rine vaihtanut kivan avattaren niin mansikkainen olet ja makealta maistuu tuumailusikin. Ilo oli lukea Araliankin terveiset ja huomasi ilon poikansa elämän tilanteesta. Helppoa ei ole Aralian elämä ollut ja varmaan joutunut kokemaan erilaisia tunteita uusioperheiden myötä. Kuitenkin Jumalan armo ja rakkaus kasvattaa niin että saamme huomata että mekin voimme rakastaa tällä rakkaudella uusia sukulaisia ja heitä joita kohtaamme. Vaikeaa se itselleni usein on tämä rakastaminen........
Marjalle voimia siihen elämäntilanteeseen jossa juuri nyt olet ♡

Jospa jatkais vielä hetken tätä lepäilemistä ja sitten voisi vaikka löhöillä nojatuolissa kun on viimeinen päivä....... :lol:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Annukka » 30.06.2014 13:18

Kiitosaihe tosiaan Aralian nykyinen vaihe sairastelussaan. Pyydetaan Jumalan apua jokaiseen paivaan.
Voimia Marjalle, Mejulle, Rinelle ja kaikille ystaville elaman koetuksissa.

Jospa minakin kertoisin jotain tasta elamasta muslimien keskuudessa. Nyt on alkanut Ramadan eli
paastokuukausi. Todella vaikeaa tassa helteessa muslimeilla, kun ei valoisaan aikaan voi edes vesi-
pisaraa panna suuhunsa. Jotkut kuulemma kylla pesevat hampaitaan tosi ahkerasti.

Ymmarrettavasti hermot ovat kirealla tassa tilanteessa arabeilla. Eilen joku nuori mies huusi
taysilla tuossa alapuolella olevalla kadulla kaverilleen. Sita jatkui ja jatkui, jotain autojuttua oli.

Alakerran naapureilla on tapana valvoa koko yo aamurukouksen paattymiseen saakka ja sitten
nukkuvat pitkalle iltapaivaan jos ei ole toihin menoa. Nain lampimalla ovat koko yon ulkona,
juuri parvekkeemme alapuolella. Syovat, nauttivat virvokkeita ja seurustelevat koko yon.
Eika nailla ihmisilla tule edes mieleenkaan, etta ehka jotkut haluaisi nukkua naapuristossa.
Keskustelu-desibelit ovat korkealla. Viime vuonna olin aivan naatti, kun Ramadan loppui.
Ja samaa kaiketi on nyt taas odotettavissa.

Kaupunkimatkoilla pitaa arabi-puolella olla varovainen, ettei pureksi eika juo mitaan
heidan nahtensa. Se loukkaa heita ja toisaalta on vaikeampaa nahda toisten syovan eika
itse voi. Vanhuksille, pikkulapsille, odottaville aideille ja sairaille ei paastoaminen ole pakollista.

Olen kuullut, etta he paastoamisella valoisaan aikaan haluavat samaistua koyhiin ja nalkaa-
nakeviin. Mutta mita ihmettelen, joka pimean ajan vuorokaudesta voi syoda ja juoda (ei alkoholia!)
vaikka koko ajan. Herkuttelevat kerrassaan. Kummaa, kun sitten ei oteta noita vahaosaisia
huomioon?

Kunpa tulisi aika, etta muslimien ja juutalaisten silmat avautuisivat nakemaan Jeesuksen
sovintokuoleman autuaaksi tekevan voiman ja tien Taivaaseen ilman omia yrittamisia.
Annukka

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja