tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja amanda » 24.06.2014 14:38

Siunausta teille ystävät kiitos kirjoituksista. Ongelmissa oleville kärsivällisyyttä, sairaille Jumalaan luottamista.
Luin tuota Mejun kirjoitusta. Tuli muistoja mieleen..... Daavidin elämässä oli valtavasti tapahtumia. Häntä halveksittiin;.... ei hänestä ole tehtäviin joihon Jumala oli hänet valinnut. Mutta Herran avulla hän teki elämässään suuria tekoja.... Me luemme Daavidin Psalmeja ja saamme niistä paljon lohdutusta. Hän oli alkujaan vain paimenpoika jota ei isäkään arvostanut. Kannattaa tutustua Daavidiin opimme siitä nöyryyttä ym........ Onnea Meju jos pääset sille matkalle! ! !
Minulla on vielä tuola pihamaalla yli voimieni käyviä töitä, mutta haluan nähdä ne tehtyinä. Herralta pyydän voimaa siihenkin.
No taidan taas mennä ulos, nyt aurinko paistaa... Heippa tavataan taas täällä tuumiksessa! :lol:
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 24.06.2014 23:10

Meju, matkalla Eilatista Jerusalemiin on niin paljon asiaa, mielenkiintoista erämaata, harvemmin käytäviä kohteita, että ehdottomasti kannattaa ja aika ei ole pitkä, sitä ei edes huomaa. Suosittelen!
Tänään olin tilaisuudessa, jollaisessa en ole koskaan ollut. Ystäväni kutsui minut Sotaveteraanien Sairaskodille saattohetkeen, jossa hänen miehelleen pidettiin tilaisuus. Veteraanin iltahuuto soi, kun arkku tuotiin. Lauloimme vainajan virren, Sairaskodin sosiaalihoitaja kertoi vainajasta ja leski muisteli koskettavasti , kertoi viimeisistä hetkistä ja kiitti talon henkilökuntaa. Ystäväni pyysi, että jos hän itkee liikaa, luen hänen tekstinsä. Hän jaksoi. Ihanan ystävämme viimeiste sanat olivat olleet: "Hyvästi, näkemiin, Minä menen Taivaaseen ja odotan siellä. "Jokaisen sanan välillä oli ollut tauko. Olivat vielä kiitelleet ja halanneet toisiaan. Eikö ollut ihana lähtö. Näin on rauhallista ja turvallista, kun tietää minne on matkalla. Auto odotti pihassa ja Veteraanin iltahuudon soidessa katselimme kuinka ystävä lähti viimeiselle matkalle. Upeaa, että on tuollainen tapa. Koko henkilökunta oli paikalla, jopa eläkkeelle siirtyneitä hoitajia ja lääkäri oli tullut paikalle.
Kun kerran olen kaupungissa, menin kuuntelemaan Anne Miettistä. Hän oli pitänyt seminaaria Juhannuksen aikaan ja nyt oli avoin ilta. TV7 olen katsellut joskus häntä. Ollut paljon Australiassa. Hän korosti " Jumalan voimaa ja siinä voimassa vaeltamista. Ei saa tyytyä tavalliseen vaan anoa Jumalan voimavaikutuksia. Taivaan varastohuoneista ei öljy lopu."
Sain päiväannoksen käveltyä.
"Jumala ei mahdu tulitikkuaskiin." Tuo tuli mieleen, kun mökillä Juhannuspäivänä auto huristi pihaan ja antoivat kaksi punttia tulitikkuja. Puolueelta oli jäänyt vaalitikkuja jakamatta. En kyllä sitä puoluetta äänestänyt, mutta saunan ja takan voin niillä sytyttää, mutta muuten en niistä syty. ;)
Jää turvallisesti
Herramme turviin.
Hän pitää sinusta
huolen joka päivä!! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 25.06.2014 12:52

Kohtaamiset
huomenta tuumislaiset, on ilo kohdata teitä näin foorumissa, lukiessani juttujanne koen että ihan kuin tapaisimme. Juttunne jäävät mieleeni , niitä mietin monesti vielä seuraavana päivänäkin jne.... Mietintään jää kohtaamiset ihmiset työpaikallani, eilen jäi kaksi juttua joita olen aamullakin miettinyt. Iloisin juttu oli kun Rine piipahti tyttärensä kanssa, he olivat kuin sisarukset, tytärtä en ole nähnytkään kuin ihan pienenä ja iloitsin suuresti että sain kohdata hänet, oli oikeasti kaunis, muistutti näin äkisti Ruotsin tulevaa kuningatarta Victoriaa. Äidillä ja tyttärellä on kauneimpia hymyjä mitä koskaan nähnyt :P Rineen olen tutustunut kymmeniä vuosia sitten työpaikallani kun hän asiakkaan oli ja silloinkin jo ihailin hänen kauneuttaan ja hymyään, ystävystyimme jutellessa kirjoista yms ja kuljimmekin yhdessä yhteen aikaan monssa seurakunnan tilaisuuksissa, sitten vaan tuli eloon muutoksia ja yhteyksiin katkos ja muuttokin etemmäs jne. Ihme Jumalan että hän yhdisti meidät tämän foorumin kautta ja uudelleen olemme saaneet kokea yhteyttä jota vain Jumala saa aikaan. Tämänkin kohtaaminen työpaikallani on ollut suuri siunaus vuosia sitten ja samoin eilen ......

Toinen kohtaaminen jätti mietintämyssyyni suuren miksi kysymyksen. nimittäin iltalehdissä oli juttu kuinka 4 vuotta sitten kadonnut mies löytyi autosta joka oli mereen uponnut, saatiin selvyys missä vainaja on. Asiakkaana ollut vanhempi nainen alkoi kertomaan että hänen lastaan ei ole löytynyt, 36 vuotiaana tyttärensä katosi mitään jälkeä jättämättä, lapsia jäi 2 tai kolme. Aikaa on mennyt yli 20 vuotta ja edelleen suuri kysymysmerkki mitä on tapahtunut ja miksi, kukkaro, puhelin ja kaikki sellaiset oli kotona muttei mitään viestiä löytynyt eikä kukaan läheinen ymmärrä mitä on tapahtunut. Tämä nainen ollut asiakkaan vuosikymmeniä ja enpä edes aavistanut mitä taakkaa hän kantaa mukanaan. Vaikeaa on tälläiset kohtaamiset kun ei osaa oikeita sanoja sanoa mutta tuskin tarvitseekaan vaan kuunnella ja koko sydämisesti. Voi olla että tämä äiti ei kjoskaan saa tietää mitä tyttärelleen tapahtui ja mentävä vaan eteenpäin tämän raskaan murheen kanssa. Eihän sitä osaa edes mennä toisen asemaan kun itse ei samaa kokenut mutta meillä jokaisella on näitä vaikeita asioita ja koen omasta kokemuksesta että puhuminen helpottaa ja sekin että ei syyllistä itseään asioista joille ei mahda mitään. Tällä viittaan omien lasteni valintoihin jotka on koskettanut syvältä itseänikin.
Ketä kohtaammekaan tänään ja mitkä asiat kohtaavat meitä........

Käynistysvaikeuksia edelleen elämässäni, millään en saa virtaa itseeni että lähtisin esimerkiksi vaikka pyörällä huristelemaan kaupungille tai vierailemaan serkkuni luona hoivakodissa tai....Ihan pakollisen töissä käynnin suoritan ja sitten ei mikään huvita tai kiinosta, en osaa edes sanoin kuvata olotilaani. Tämä kirjoittaminen on yksi sellainen piristysruiske ja kun asioita tänne naputtelen niin olotila pikkasen kohentuu. Näitä aikoja tulee ja meneekin onneksi ja sit taas alkaa hurukausi on niin virtaa reissaamiseen ja ilo lähteä vaikka torille käymään ja monta muuta kivaa olisi kun jaksaisi.......Kesäteatterissakin voisi käydä muutamassa mutta sekään ei nyt tällä hetkellä yhtikäs niin ollaan sitten vaan.......ihan näin yöpaitasillaan siihen asti kun töihin pakko lähteä. Huomenna taas maalle lähtö ja viikon vapaa jippiiiii.
On tosi hyvät työvuorot nykyisin ja siitä olen kiitollinen. Hyvin työn antaja laittaa listoissa tälleen pitkiä vapaita jotka on kuin lomaa. Kyllä nyt työajat on mieleisiäni vaikka tili on pieni mutta elämä on muutakin kuin työtä, työtä , ja lisää rahaa. Nyt tienaan varmaan sen verran mitä eläkettäkin tulen saamaan eli ei paljoa ja voi eläke olla pikkasen pienempi mutta tämä on hyvä opetus elämän tyyliin tulevaan etten tienaa paljoa ja ensi kesänä tähän aikaan ei tarvitse enään työvuorolistoja katsella :lol:

Kohdataan rohkeasti ihmisiä ja haasteitakin mitä tämäkin päivä osaksemme suo, lujasti luottaen Jumalan apuun joka hetkessä.
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 25.06.2014 20:51

Rine piipahti tyttärensä kanssa, he olivat kuin sisarukset,

Kyllä nämä sanat lämmittävät, onhan meillä ikäeroa 36 vuotta.
Minulla alkoivat työelämässä viimeiset 5 vuotta jos terveyttä piisaa.
Monta lähtemistä ollut ja olen jotenkin vapautuneempi kun tiedostan tämän,
että takaraja häämöttää.
Minunkin elämä on nyt seisahtuneessa vaiheessa,

psalmista 55
Jumala, ota korviisi minun rukoukseni, älä kätkeydy, kun minä armoa anon.
Kuuntele minua ja vastaa minulle. Minä kuljen rauhatonna murheessani ja huokaan,
koska vihamies huutaa ja jumalaton ahdistaa; sillä he vyöryttävät minun päälleni turmiota ja vihassa minua vainoavat. Sydämeni minun rinnassani vapisee, kuoleman kauhut lankeavat minun päälleni.
Pelko ja vavistus valtaa minut, pöyristys peittää minut.
Ja minä sanon: Olisipa minulla siivet kuin kyyhkysellä, niin minä lentäisin pois ja pääsisin lepoon!
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa. Sela.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 26.06.2014 09:58

RR
Rakas Raamattu eli RR tarkoittaa tätä asiaa jota nyt tuumailen. Voinko sanoa että Raamattu on rakas ja haluan sitä lukea joka ikinen päivä. Itsellä valitettavasti aikoja että tämä RR jää yksikseen yöpöydän päälle ja joskus niinkin pitkäksi aikaa että pölykerros laskeutuu päälle. Huomaan kyllä omasta tilastani että kaikki ei kohdallaan sillä aliravitsemus tila tulee kun ei syö oikeaa ravintoa. Turhaan ei Raamatussa kehoiteta meitä tutkimaan kirjoituksia ja niinkauan kuin meillä mahdollisuus lukea niin pyritään jokainen avamaan oma Raamattumme ja huomaamme kuinka Sana alkaa elämään meissä.

Eilen luin Ristin Voitto lehteä ja siinä oli tämä Rakas Raamattu otsikkona viimeisellä sivulla ja juttu Juhani Kuosmasesta kirjoittajana Kirsi Cultera. Lukemastani tuli ahaa elämys ja etenkin kun itsekkin tässä pohdiskellut Daavidin elämää ja löytönäni ollut että hän osti temppelivuori alueen aikoinaan. Raamattu on niin ihmeellinen että vaikka sitä lukisit koko elämäsi ajan joka ikinen päivä niin aina jokin asia uusi avautuu ja tämä on just sitä Jumalallista jota muissa kirjoissa ei ole eikä tule olemaan. Juhani kertoi tässä sellaisen jutun jonka haluan jakaa teille sillä hän oli löytänyt myös ahaa jutun vaikka ikänsä lukenut ja opettanut Raamattua
Raamattu on kulunut Kuosmasen käsissä jo huimat 60 vuotta, ja mies iloitsee edelleen sen lukemisesta. Aina on jotain uutta löydettävää.
- Huomasin vasta hiljattain että Huurin täytyi olla vanha mies, koska pojanpoika Besael toimi ilmestysmajan rakennusmestarina. Huur tuki Aaronin kanssa Mooseksen käsiä vuorella Amalekin hyökätessä.
Kyseinen löytö ilahdutti Kuosmasta erityisesti .
_ Vielä vanhanakin voi olla tukemassa toisia esirukouksin ja muutenkin!
Tämä oli myös itselle uusi ahaa elämys Huurin ikä, koskaan en ole ajatellut että hän oli jo vanha mies...., kaikessa on opittavaa ja muistutetaan että ikä ei ole este Herran työssä ei nuoruus eikä vanhuus....

Rine on ottanut aikaa ja käynyt tuumailemassa, muilla ei ole ollut kahveetunteja :D Takaraja häämöttää kertoili Rine ja se olikin hyvin sanottu sillä kun tietää määränpään häämöttävän sitä jotenkin paremmin jaksaa. Itsellä ainakin tuntuu tosi hyvälle kun tiedän että vuoden päästä en tarvitse enään työmaille lähteä mutta uskon että työtä riittää ja rukoilen että saisin olla Huurin kaltainen vanhuudessani ....tosi mielenkiintoista mitä se elämä on sitten kun......eli huomaatte jutellessanne että moni elää "sitten kun" elämää :D ja vuosi enää kun sitten kun alkaa *wirn*

Tänään muutan taas maalle ja pitäisi kai pakkailla kassia kohtpuolin sillä kyyti voi tulla mihin aikaan tahansa. ilmakin näyttäisi lämpiävän, eilen oli niin kylmä että muutamilla asiakkailla oli villapipot päässä ja yhdellä mummelilla toppatakkikin. Meinasin itsekkin etsiä villasukat työkaapista kun jalkoja alkoi palelemaan, Kuitenkin lämpimämpää on luvassa ja sitä odotellaan taas innolla.

Lämmintä mieltä sinulle ja pidähän kahvee tai teetauko ja pistäydy täälläkin mutta elä läikyttele pöydälle eli näppäimistölle :idea:
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 26.06.2014 20:10

Nyt piti tulla virkistäytymään Tuumikseen. :)
Kiitos kirjoituksistanne, elävää elämää ja päämäärä tiedossa.
Mökillä taas ollaan ja tuntuu ihan kivalta, kun ei mitään niin erikoista. Mies lähti uistinta vetämään ja minä ajoin nurmikot, kastauduin ja nyt sisätiloissa.
Tulin oikein runokirjojen kanssa mökille. Onhan kohta Runon ja suven päivä.
Yllätys:
Juhannusaattona oli meillä yllättävä tilanne. Vieraat lähtemässä kokkojuhlien jälkeen ja tulivat katsomaan lasiverannalle minun Enkelin pasunaani, joka kukkii ja josta olen ylpeä. Nostin tyynyä petillä ja voi, siellä oli kuollut oravan poikanen. Se oli kierrellyt tupaa ja oli kait tullut sinne kuolemaan. Siivousurakka ja ei niin mukava loppu juhlille.
Kylmyys on ollut hankalaa niin eläimille kuin kukillekin. Varsinaisesti ei ole mikään meillä paleltunut, mutta monet nyrryttää. :(
Tuo piti kertoa, kun niin" leimaa antava" juhannukseemme.
Kiitosmielin ihmettelen tätä luonnon kauneutta ja Jumalan tekoja.
Olkaa siunatut ! Olette Jumalalle rakkaita!
Kalaa ei tullut vieläkään. :(
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 26.06.2014 23:00

Hyvää kesän jatkoa! ! ! Toivon mukaan ilmat lämpenee. Minä en ole pahemmin kylmästä kärsinyt, mutta kasvit kärsivät. Meidän rinne pihamaa kallistuu itä pohjoiseen sitten on paljon koivuja ja vaahteroita. Kuumalla ilmalla ihan mukavan varjoisa.

Perhepiirissäni on 14.v teini alkanut masentua, huolia siitä mutta uskon että läheisyydellä ja ajan antamisella autetaan kasvukivuissa. Ennen kaikkea rukouksella.

Minulla on jälleen matka edessä, sisareni tulee junalla luokseni, yhdessä taas ajamme pohjanmaalla, jossa vanhin veljeni sotaveteraani täyttää 90.v. Kaikki sisaruksista jotka terveytensä puolesta kykenevät tulevat juhliin mukaan. Huokaisen Herran puoleen että Hän saisi olla keskellämme.

Puutarhassa olen yhä tehnyt töitä, huomenna aijon kylvää ruohon siemeniä.
Muutaman päivän olen matkalla toivottavasti olette jaksaneet kirjoittaa. Kiitos mejulle ja evalle ym tämän päivän postista. :idea:
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 27.06.2014 10:36

Koukussa

Huomenta tuumislainen, oletko tänne koukussa? Oikeesti vähän meitä jotka olemme ns. koukussa tähän foorumiin ja suurin osa meistä pystyvät olemaan pitkiäkin aikoja pois niin täältä kuin yleensä netistä. Meikä on sellainen että jää koukkuun monissakin asioissa kuten viimeisin ollut lakritsan syönti, meillä oli tarjouksessa 800gr rasia 3.95 ihanaa pehmeää lakua, en edes kehtaa sanoa kuinka monta rasiaa niitä syönyt mut nyt kiitos ei lakritsalle :D , tosin voin joskus taas langeta siihen herkkuun. Nyt on tullut telkkarisarja joka koukutti viime viikolla ja tässäpä istun ja odotan klo 10 ntä koska silloin Tv ykkösellä alkaa sarja nimeltään "kyläsairaala", se pitää katsoa ennenkuin aloitan tätä maalais eloa.
Hyvä koukutus on ollut Daavidin elämänkerran lukeminen, eilenkin yö myöhällä luin tällä tabletilla Samuelin kirjaa joka niin mielenkiintoinen. Tabletilla lukeminen on kätevää kun saa tekstin koon suurennettua mieleisekseen. Tosin ei tämä korvaa ihan perinteisen Raamatun lukua vaikka teksti samaa. Kirja kädessä on sitä aitoa.

Amandalle toivotan voimia matkallesi ja luottamusta Jumalan johdatukseen kaikkina päivinäsi. Muistetaan rukouksin lapsen lastasi ♡
Evan miehen koukkuun ei kala käynyt eilen mutta tuskin hän siihen kalastusta jättää vaan uusii reissunsa ja voikin saalista tulla. Koukussa kalastamiseen koukuttaen saalista........

Sen vuoksi minäkin tulen päivittäin tänne olen vähän niinkuin kalastajakin itse koukutettuna mutta heitän tänne
nettimaailmaan mereen uistinta ja verkkoja että edes jonkun "kalan" saisin koukutettua Jeesukselle

Jospa kahveet joisin ja sit kohta alkaa.........
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja sir56 » 27.06.2014 12:25

Hei, kaikki tuumislaiset!
Pitkästä aikaa pääätin jonkun sanasen tänne kirjoittaa. Olimme juuri mieheni kanssa maalla hänen vanhalla kotitilalllaan kolme viikkoa.
Pää on täynnä ajatuksia, mutten saa niitä järjestykseen! :D Toivon niin, että tuon alla olevan linkin kuvan teksti toteutuisi minun sydämessäni,
että voisin olla kaikista peloistani vapaa, uskoa lujemmin, enemmän, olla täysin Pyhän Hengen johdossa. Minuun sattuu tässä elämän tilanteessa
niin monella tapaa, kirjaimellisesti, henkisesti, ja myös hengellisesti kaipaan uusia tuulia ja lujaa pohjaa, jolla seistä. :?:
Näiden ehkä sekavienkin ajatusten kera toivotan teille hyvää kesän jatkoa ja runsasta Taivaan Isän siunausta. :)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/1545160_873369379359782_2673130897757861444_n.png
sipe
sir56

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.06.2014 20:01

Mejun neuvoa noudatin ja kahvia hörppäsin. Vetoa tänään ei ole ollut mihinkään, aamusta vain tuli käydyksi kaupassa, sitten kuumuusvei kaikki mehut ja halut. Ei mitään erikoista ole, mutta tekstinne ja kuvanne ovat olleet tosi ihania. Kun kuuntelee välillä uutisiakin, niin nousee todella kysmys, mikä on ihmsien lapsi kun Jumala on luvannut pitää huolta. Psalmi 8. Hänen puoleltaan se on varmaa, meillä ne tunteet ja tuntemukset vaihtelevat. Saamme pyytää sitä uutta voimaa hetki hetkeltä, niin Sir kuin me muutkin. Ja Mejun sana siitä, että Jumalan sana antaa voimaa, on tosi kuin vesi. Kyllä sitä näivettymistä huomaa itsessään, jos sana jää hyllylle tai pöydälle, niinkuin usein käy. Mutta hän ei hjeikkoja, huonoja soimaa, sanotaan eräässä virressä.
Joku määränpää itsekullakin häämöttää. Jos Jumala suo, niin todella Suomen loma alkaa lähestyä, uhkaavasti. Tuliaisia, pakkaamisia alkaa miettiä, untakin niistä jo näkee. Ainakin selllaista, että myöhästyy koneesta tai laukut ja passi kateissa jne.
Mutta kaikki aikanansa.Päivä kerrallaan. Pitää käydä vanhainkodissa katsomassa tuota vanhaa ystävää, lokakuussa tuloa suunnitteleville käydä vilkaisemassa mitlä näyttää hostelli, jonka ovat tilanneet...nämä kunhan muutaman asteen kuumuus hellittää. Näin se on, siellä teillä kärvistellään kylmyyden kanssa, täällä kuumuuden. : :roll:
Tuomarien kirjassa kerrotaan Gideonista, jolle Herran enkeli ilmestyi, ja sanoi, että Herra on hänen kanssaan. GIdeonin vastaus oli vähän tällainen, että ai minunko kanssani? Näin mekin saatamme kysyä, että onko Jumala luvannut auttaa minua, ai minuako? Niin, avuksesi huuda minua hädän piävänä, niin minä tahdon auttaa sinua. Tartutaan siis tähän sanaan :idea: Tänäänkin, juuroi tässä tilanteessa, jossa itse kukin olemme.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja