tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.06.2014 01:11

Voi tokkiisa, on juhannus ja kesäpäivänseisaus, naapurini sanoi, ette me olla vielä keritty edes ajattelemaan kesää, ja nyt jo päivä alkaa pidetä.
Ja Meju, kärsivällisyyttä, sanotaanahn, että Suomi menee keäksi kiinni!!!!! Nythän se on todistettu, ei kirjoittajiakaan pahemmin näy. Mutta todella, rukoillaan.
Olen näin myöhään koneella, kun pitää kiittää hyvästä juhannusillan lopusta, satuin naes huomaamaan, että TV7 ssa tulee Joensuun Gospelin laulamana Lasse Heikkilän Suomalainen messu! Minusta se todella hyvä, minua aina itkettävät siinä määrätyt laulut.Näin minä uskon, totisesti uskon.....että saamme vielä iloita herätyksestä Suomessa ja perheissämme : :idea: :) :D
Menisköhän Mejun kautta kiitos myös sinne Joensuhun, itse voin kiittää TV7aa...ja Jeesusta.
Hyvää yötä, Jeesus kanssanne!
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 22.06.2014 10:12

Jaksa paremmin
En minä yksin jaksa kantaa tätä.........5 Moos 1:9 on kohta jossa Mooses ei enään jaksa ja hän alkaa luovuttamaan.....joteniin huokuu kirjoituksesta että loppuunpalaminen lähellä sekä luottamus etteikö Hän joka tehtävän antanut auttaisi. Niinhän tässä luvussa selviää että taakan jakaminen toisille keventää kulkua ja taas eteenpäin. Ajattelen työpaikoillakin kuinka usein uuvutaan sen takia että halutaan näyttää kyllä minä selviän eikä toisia tarvita......
Täällä tuumiksessakin uuvumme jos emme kanna rukouksin ja kirjoituksin ilmaise olen mukana. Tämä ei ole yksityisyrittäjän firma vaan yhdessä Jeesuslaisia ollaan :idea:

Tuo jaksaminen tuumailuun tuli siitä kun äsken avasin telkkarin ja siellä menossa ohjelma jossa neuvotaan kuinka jaksetaan paremmin. Nykyään tulee joka tuutista noita kuntoilu ohjelmia ja painonpudotusta sit vastapainona ruokaohjelmia mutta hengellinen puoli unohdetaan. Lepoa enemmän väsähtäneille ja voi kun ymmärtäisimme ei minun tarvitse olla niinkuin toiset vaan oman jaksamisen mukaan mennään. Puolustelenkohan nyt näitä lepopäiviäni joita täällä maalla viettänyt, eilenkin olin vaan tekemättä mitään mainittavaa ja ainakin kahdet päiväunetkin vetäsin :lol: Ihana tämä pieni koiruli joka aina sylissäni kun vaan istahdan ja lämmittää niin unettavasti. Eläimet on oikeita terapeuttia ja ollaan iloittu näistä kahdesta koirastamme jotka ihmeellisesti meille tuli ja ihan oikeaan aikaan.

Sain anottua asuntovaunulle vuoden lisäaikaa ja ensi vuonna Keuruulle juhannuksen viettoon sit körötellään. Tiina kirjoittanut mitä ohjelmia juhlilta tulee niin kaipuu suuri niihin juhliin. Tuo messuhan on myös konferenssissa vai oliko tunturimessu mut yhtä hyviä ovat. Tosin paljon sellaista josta en pidä nykyisin juhlilla kun joskus ei tiedä onko rokkikonsertissa vai hengellisessä juhlassa, mut parempi että nuoret siellä ja ainakin sanoma on esillä .

Tässähän tätä tuumailua tulikin , kiitos että jaat kanssani hetken matkan yhdessä kulkien näin tuumaillen niin taas jaksaa...... siu, siu, siu...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 22.06.2014 10:32

Terveiset aamulenkiltä. Olen yrittänyt tehdä parannusta ja kävellä, juosta, kun ei nyt tarvi valmistella leipomuksia eikä ruokia vieraille. Vävy lähti yhden vieraamme kanssa aamulla ja meni aamuvuoroon. Toiset nukkuu.
:( Kirjoittaa ei voi illalla eikä silloin, kun on paljon porukkaa linjoilla. Netti ei pelaa täältä mökiltä kuin satunnaisesti. Väsymystä ei ole Tuumikseen :)
Kymmenen henkeä oli meidän kokolla ja vielä vietimme yhteisen illan. Vävy sanoi kokolla, että nyt voisi laulaa. Minä siellä sitten yksikseni alavierisesti lauloin ja muut ei voi yhtyä, kun eivät osaa vanhoja lauluja. Suvivirsikin oli melkein surusoittoa, mutta meni.

Tämä ystäväni mies, jolle pidimme juhlat ( tehdyt, kuten silloin sanoin), kuoli aattona. Tietoa meni maan multiin. Pyysin ystävääni tänne, mutta halusi olla yksin. Joka päivä on soiteltu ja viestitelty.
Nyt aamupalalle ja teille heips!
Palataan, jos taas netti toimii!
Nautitaan kaikesta hyvästä, mitä tänäänkin saamme! :) :) :)
eva

ViestiKirjoittaja Vehnä » 22.06.2014 17:58

Minun koneellani näkyy, että Annukka on kirjautuneena Tuumikseen. :D
Mitenkähän viestien jättäminen onnistuu?
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Annukka » 22.06.2014 18:18

Kiitos Vehna valppaudestasi. Kiitos Mejulle ihan kaikesta rakkaudestasi tassakin asiassa.
Ja kiitos teille kaikille rukouksistanne ja huolenpidostanne. Ei voi kuin
kiittaa Taivaan Isaa tasta foorumista ja kaikista sen jasenista. Tuntuu kuin omaa perhetta oltaisiin.

Epatoivoissani menin MunFoorumi linkille ja sielta yllapito@munfoorumi.com - sivulle. Email-vaihtojemme
jalkeen sain tanaan tiedoituksen: "Oletko kokeillut tyhjentää selaimen välimuistin tai kokeillut kokonaan toisella selaimella taikka koneella? Kuulostaisi vähän yksittäisen koneen vialta." Joten Firefoxin kautta paasin vihdoinkin kirjautumaan
Tuumikseen.

Minun tietoni eivat ylla mita tarkoittaa valimuistin tyhjentaminen, mutta eikohan poikani illalla asiaa opeta jalleen.
Kiitosaihe kuitenkin, etta paasen taas tuttuun porukkaan.
Annukka

ViestiKirjoittaja amanda » 22.06.2014 20:01

Olipa hyvä asia että Annukkakin taas pääsi linjoillemme. Näin saamme näköaloja, tuosta merkillisestä kaupungista, josta Herran sana lähtee. Jes.2:3

Minulla oli ilo olla Juhannuksena koko perheeni kanssa nuoremman pojan uudessa tilavassa kodissa. Se on Jumalan suurta armoa ja siunausta. Hän on etsinyt jo monta vuotta joko kesämökkiä tai sopivaa kotia. Lupasin rukoilla että he löytäisivät heille sopivan kodin. Se löytyi, olin niin kiitollinen Jumalalle kun istuin siinä katsellen lapsiani ja lastenlapsia.

Sydämeni on oireillut tuon pitkän matkan jälkeen, netistä kun etsin tietoa. näyttää vähän siltä että sydämeni kärsii vajaatoiminnasta. Eikä se ole kumma, koska kilpirauhaseni on oireillut monella tapaa ja ohitusleikkauskin on ollut kohta kymmenen vuotta sitten. Tämä on elämää, kaikki me koemme sairauksia ja kaikki me myös poistumma tästä maailmasta.
On ollut ilo lukea ja kirjoitella tähän Foorumiin. Hannankin kanssa tänään puhuin, terveisiä naiselta joka antoi kaikkensa kutsumus työssään loppuun asti.
Ulkona sataa pihamaa saa vettä, minulla on siellä lähinnä mansikoita joita kohta saamme maiskutella jos saamme vähän lämpimimpiä päiviä.
Isän hoitoon Hän on armollinen ja laupias. Jeesuksen tähden saamme uskoa syntimme anteeksi ja iloita.
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 23.06.2014 10:31

Odota
Hab. 2:3
Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.

Odottavan aika käy pitkäksi ja tulee hätäännyskin etteikö päästäkkään eteenpäin. Annukan jääminen "puomin" taakse meinasi hätäännyttää ja alkoi kyselemään minne päin tästä mennään, käännytäänkö jatketaanko matkaa vai odotetaanko, ystävää ei kuitenkaan jätetä ja niinpä odotimme. Mikä ilo kun huomasi että puomi auennut ja olemme taas piskuinen lauma koossa ja kohti näkyä käymme, näkymme on viedä sanomaa Jeesuksesta tällä tavalla eteenpäin .
Tämä puomi juttu tuli siitä kun katsoin Pirkko Vesavaaran ohjelmaa ja hän siinä kertoi että tuli pysähdys hänelle sairauden myötä ja aivan kuin puomi laskettiin eteensä ja oli vaan odotettava paikallaan vastauksia ja sitä milloin eteenpäin päästään ja nouseeko puomi ollaanko oikealla tiellä ja raiteella.... laitan tämän linkin niin voit itse kuunella. http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28470
Toinen ohjelkma minkä viime yönä katsoin oli tämä http://www.tv7.fi/vod/series/?series=187 tässä on ohjelmasarja Raamatusta ja todella hyvä, katsoin tuon osa 10.

Kiitos Amandalle terveisistä ja uutisista Hannasta, kyllä kauniisti ja hyvin sanoit
terveisiä naiselta joka antoi kaikkensa kutsumus työssään loppuun asti
. on suuri etuoikeus että saanut kirjoitella teidän monien kanssa jotka olette tehneet raskasta työtä uskollisesti Jumalan kutsumalla paikalla, olen suuresti ihmetellyt Jumalan rakkautta että näin netin kautta olen saanut tutustua teihin sillä muuten en ikinään olisi edes uskaltanut jutellakkaan kanssanne :D
Pidän aina kaulassani Hannan antamaa kaulakorua ja silitän sitä kokien että silitys menee Hannalle asti <3 Evakin toi ihania terveisiä että on soittanut Aralialle ,hän on myös yksi esikuviani jos näin ihmisestä voi sanoa mutta toisaalta vaelluksemme pitäisi olla sellaista että meitä voidaan seurata ......Tämä foorumi on ihme ja Jumala tahtoo näinkin opastaa meitä sekä rohkaista meitä olemaan rohkeita.

http://www.lomamatkat.fi/kohteet/israel ... rtomatkat/
Eilen selailin näitä matkoja ja tuo viimeinen matka tässä esitteessä olisi se jota olen katsastellut, mutta aika hurjalta tuntuu että Eilattiin ensin ja sitten samantien linjurilla Jerusalemiin autoimaan kautta josta matka ainakin 4 tuntia kestää. Pitää funtsailla mikä on oikea tie ja rukoilla että puomit tulee ajoissa jos ei tarkolitus lähteä. Noh tälläisiä nojatuolimatkoja ihan mukava tehdä :P

Kaupungin kodissa olen ja töihin illaksi lähdettävä , pyykkiä laitellut pesukoneeseen ja nyt taitaa olla valmista kun hurina loppui. Jospa jatkaisi näitä kotihommeleita ja tietenkin siinä samassa tuumailen sekä teitä ajattelen rukoillen.
Kuva
:lol: vähän niin kuin meikä, kutrit vaan erilaiset...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 23.06.2014 22:32

Iloitsen annukan onnistuneesta paluusta, kiitos aralian ja hannan terveisistä, sekä matkalaisten kertomuksista.
Minulla edelleen sitä samaa, kaikki odottaa aikaansa, lisää asioita tulee eteen, kerroksia lisääntyy.
Elämässä mukana. Hyvää yötä
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 24.06.2014 00:44

Anteeksi Meju, Annukka, Tiina, Eva.... Yms. Kumppanit.

Olen todella pahoillani etten ole näyttäytynyt täällä pitkään aikaan, on toki tekemistäkin, mut on ollut aika vähäiset nuo voimavaratkin suoriutua edes arkiasioista, meinaa väsyttää vaikka nukkuisi hyvinkin... Mun tää loma alkoi taistelulla erinäisiä kipuja vastaan enstex selkää, eikä se vieläkää ole ihan täysin ok, mut parempi. Juhannuksena en voinu päätänikään kääntää vasemmalle päin, (oli niin kipee)... Mt alan lähtee hakee unta palloon, niin kipee ollu koko päivän tuo pää, et jo näköä haittaa.

Siunattua ja rauhallista yötä kaikille. <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 24.06.2014 12:55

Oppikaa
Jumala puhuu tavalla ja toisella, näin olen kokenut tänä aamuna. Kalenterikin voi avata oppitunnin, sillä aamulla huomasin että jäänyt kalenterin kuukausi sivu vaihtamatta ja siinä on kuvia Israelista ja tälle kuukaudelle kuva Temppelivuorelta ja teksti "Daavid osti puimatantereen" " Sam 24:24-25. Koskaan aikasemmin en ole tätä kohtaa huomannut tai ymmärtänyt että Daavid on ostanut tämän temppelivuoren alueen aikoinaan , sitäpä olen nyt lukenut ja googletellut ja siinä samassa löytyi mielenkiintoinen ennustusivu jossa paljon asiaa jotka Raamatun kanssa yhtäläistä. Laitan tämän linkin eli lukee hän ken uskaltaa...
http://ennustuksia.com/tag/ihmeet/page/2/ muistakaa tutkia aina Raamatun kanssa asioita onko niin kirjoitettu.
Eilen laitoin linkin matkasta jota ajatellut tai sanoisko sydämeni halajaa , liekkö merkki kun siinä esitteessä mainitaan että Daavidin jälkiä kuljemme tai jotenkin sinne päin. Tarkistan sen lopuksi tähän...

Ketäs täällä eilen piipahtanutkaan *lukee*. Rinelle on tullut kerroksia lisää ja uskon että niitä kuoritaan pois niin kuin sipulistakin, uskon että monesti tuntuu että parempi olisi kun sisin oisikin peitossa monien kerrostumien alla ettei niin kovasti koskisi..... Rine ystäväni tiedän että olet taakoitettu mutta tiedän senkin että ukosi juuret on niin syvällä että kestät tämän hetkisen tuskan ja tiedät sekä tunnet parempaa edessäpäin.......Jumala avaa sinulle uudet maisemat ja näköalan, saat uutta näkökykyä ja vastauksia miksi kysymyksiisi.
Marja, ei sinun tarvitse anteeksi pyydellä jos tulee pitkiäkin aikoja ettei pääse , jaksa tai ei kiinostakkaan täällä käydä. Olemme aina iloisia tulit milloin tahansa. Sen takia vaihdammekin joka kuukausi uuden sivun että on helpompi tulla heidänkin mukaan jotka pitkiä aikoja pois ja etenkin jos joku uusikin uskaltaisi aloittaa kanssamme tuumailemaan niin helpottaa kun ei tarvi miettiä mitäs viimeksi kirjoitettukkaan.

Pilvistä täällä ilman suhteen ja voisko sanoa että puolipilvistä mielialani. Ei aina niin virkeää olo ja tuntuu että vaikeaa tämä herääminen nykyisin. Mitenkähän sitten kun eläkkeelle pääsen meneeköhän iltapäiville ennen kuin pääsen suhtkoht liikkeelle.Liikuntakin jäänyt minimiin, en paljoa uimassakaan käynyt enkä sauvalenkillä enkä sitä enkä tätä......Ihana oli äsken Henin kanssa jutella ja hän tuumasi ettei taida yöpukua vaihtaa työpukuun että on vain silleen...hänellä kyllä riittää työtä kun on passatavanaan miehen siskoja ja olleet viikko tolkulla heillä. Kertoi että tänään pitkästä aikaa kerkesi tuumailujakin lukemaan ja puhelimella soittamaan. Meillä ihania tuumailu puheluja jotka kestää aina melki tunnin, juttua riittää laidasta laitaan ja ne naurukohtaukset on sitä parasta terapiaa :D Terveisiä teille tuon häneltä, hän kyllä mukana jutuissamme mutta kirjoittaminen ei vaan ole juttunsa kuten sanoo vaikka kuinka yritän ylipuhua.
Muistetaan että vaikak onkin täällä kirjautuneena niin ei välttämättä koe kirjoittamista omaksi jutukseen mutta ihana että olet mukana. On varmaan muutama heitä jotka kävi kirjautumassa mutta sen jälkeen ei käyneet, ei kai poisteta ketään jollei itse pyydä ......Onhan se mukavamman näköistä kun näyttää lukemat että meitä enemmänkin ;)

Jeesus kanssanne ON !
Raamatun henkilöt alkavat elää uudella tavalla oikeassa elinympäristössään. Matkalla paneudumme erityisesti Daavidin elämän vaiheisiin. Seuraamme, kuinka betlehemiläisestä maalaispojasta tuli Jerusalemissa hallitseva mahtikuningas. Matkalaulukirjamme rungon muodostavat Daavidin sepittämät ikivihreät kappaleet.
Daavidin päivistä lähtien Jerusalem on ollut Israelin pääkaupunki. Se on ikiaikai- nen Jumalan pelastustekojen keskus. Se on edelleen myös maailman huomion- kohde. Israelin loputon kaipuu päästä ensi vuonna Jerusalemiin on täyttynyt meidän päivinämme. Paluunriemuun tosin sekoit- tuu myös huolta ja vaivannäköä turvallisen tulevaisuuden rakennustyössä.
ps. tämä on siitä matkaesitteestä josta kerroin
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja