tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 14.06.2014 12:53

Kiitos lämpimistä toivotuksista Riitu :) Mukava nähdä sinua täälläkin.

Katselin juuri, että rekisteröityneitä on 22. Muutama heistä kirjoittaa. Se on ihan ok, mitään paineita en halua kenellekään aiheuttaa, jokaisella on varmasti syynsä katsella sivusta.

Toivottavasti kuitenkin saadaan lisää aktiivisia kirjoittajiakin. Mejuhan voisi tehdä lippusia ja lappusia joissa voisi olla meitä kuvaava raamatunlause ja laittaa alle tuumausmajan osoitteen ;) Näitä voisitte kaikki jakaa kun liikutte kuitenkin uskovien piireissä siellä kotomaassa.
Meill' voisi olla vaikka minkälaista toimintaa toreilla ja turuilla jos saataisiin oikein paljon tekeviä ja vastuuta jakavia mukaan :mrgreen:

Jos meillä olis oikea tuumismaja, voisin ottaa siitä uuden "Hopen" itselleni hoidettavaksi. Ja jos siis voittaisin lotossa ja olisin Suomessa :mrgreen: Siellä sitten järjestettäisiin Tuumispäivät, minä kokkaisin teille ruokaa, hoitaisin pientä Tuumismajataloa ja piskuista kasvimaatakin yrittäisin kasvatella. Eläimiäkin olisi, rapsuteltavaksi ja jos oikein onnistaisi, voisi Tuumismajatalossa olla pieni kirkkokin. Voivoivoi. Olispas meillä mukavata porukalla, väkeä juoksisi tuumismarkkinoilla ja talvella tuumattaisiin kesän ohjelmia.

Hih.

Siusiusiukkuja!

PS. Lasse ollut ahkerana matonpesussa. Mäntysuopa tuoksui melkein tänne asti :)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.06.2014 15:20

Juhuu, oikea tuumismaja, se olisi ihanaa! Ei tartisis Suomen loman ajaksi kysellä ystäviltä, että oisko sänkyä vapaana silloin ja silloin!!!
Lasselle tiedoksi, että Tiina on vieäkin niin tumpelo oman tietokoneensa kanssa, että jos se ei suostu vaihtamaan suomen kieleen, niin olen peukalso suussa, enkä voi mitiään!!!!!
Lassen kirjoituksdissa oli Ahvennamaan rukoilijat, joku sellainen, me ollaan yhden ystävän kanssa ajateltu kesällä Ahvenanmaalla käyntiä. Saa nähdä miten sen kanssa käy.
Minä kun huomasin, että sielläfeisbookissa on väkeä kuin helluntaiepistolassa, niin voisittekos siellä mainostaa tätä foorumia, jotenkin psykologisesti niinkuin mainoksiakin tarjotaan, ettei asiaa edes huomaa :roll: No meikäläinen kyllä yrittää huomata jos meinataan ostattaa sellaista mitä ei ollenkaan tarvitse :P
Herra kanssanne!
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 15.06.2014 12:54

Kiitoksia tytöille tiedotuksista ja ajatuksista.
Eihän tuo haittaa näköäni vaikka Tiinan "tumpelo" tietsikka päättää opettaa omalla tavallaan meitä opiskelemaan aakkosia :)

Ahvenanmaan Rukouspalvelu ry. www-sivut :
http://www.anttiandhelena.fi/

Sunnuntaina Pyhän kolminaisuuden päivänä.
Psalmista 95: 1-2.
Kiittäkää ja totelkaa Herraa!

1 Nyt iloiten laulakaa Herralle,
kohottakaa hänelle riemuhuuto,
hän on meidän turvakalliomme.
2 Tulkaa hänen kasvojensa eteen ja kiittäkää, virittäkää hänelle riemuvirsi!

Siunausta kaikille :)
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja marja84 » 15.06.2014 13:33

Alkoi kolmen viikon loma, tekee hyvvää huilia välillä.... :)

:) rukousaiheita on monia... :) hyvissä ja huonoissa asioissa :)

Mutta olen päättänyt yrittää nyt tän lomani aikana nauttia rauhallisuudesta ja saada laitettua kotiakin kuntoon... Sekä tietysti syyskuun juhlien valmistelua viedä vielä eteenpäin... :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Tiina » 15.06.2014 15:00

Onko Marjalla suksyllä sellaisia juhlia, että voi onnitella? Muistutteletko meitä muistamattomia??
Meinasin toivottaa suloista suven sunnuntaita, mutta huomasin ylen uutisista, ettei kovin lämmintä siewllä olekaan, ja hallan vaara :( Meillä taas niin lämmintä, ettei ulokna jaksa olla!
Kyökkipiialla niitä sanoja on varastossa, hienoa. Kävimme tänään ystävän kanssa kaupassa, olin kirjoittanut ostoslistankin. Se on hieno sana se lötköjuusto, lasten keksimä se oli, mutta niin ihanan letkeä, ja kuvaa tuotetta hyvin.
Ehdin juuri kuuntelemaan Raamattuopiston jumalanpalvelusta, ja sielläkin hienoja sanoja. Päästään itkulaaksosta toivon laaksoon....ja itse jo aamulla jattelin, että uusi aamu, uusi armo, saa ikäänkuin aloittaa taas alusta :roll:
Kun ei vielä olut nälkä, piti miettiä, mitä tehdä. Meninpä vähäksi aikaa kutomaan, vaikka tällä hetkellä se on kuin pakkopullaa. :mrgreen: Pitää saada tämä pätkä pois, se on niin riemunkirjava, ettei sitä kehtaa tarjota kellekään. Keksin sille jo käyttöä kyllä, voinhan sen panna ulkokeinun tyynyjen päälle, voi sen päällä istua.
Sanotaan, että sitä tullaan lapseksi jälleen. lienee juuri sitä, kun halusin väriä. No, Pikkumyyt ym, ja nyt ostin tarjouksesta Peppi Pitkätossun englanninkielisenä!! Ihan hauska se oli, lukoskohan Annukkakin sen, tai mihin sen sitten panee :roll:
Illalla onkin sitten taas paljon ohjelmaa netissä, ei tarvitse miettiä, mitä sunnuntai illan kunniaksi tekisi.
Suvista sunnuntaita nyt sitten teillekin.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 15.06.2014 21:13

Kiitokset kaikista tuumailuistanne, iloitsen kerallanne riitun ja kyökkipiian käynneistä, etsin googlettamalla
tietoa Hopesta.
http://www.hopeyhdistys.fi/index.php/mitae-on-hope

Aamu oli todella kylmä, arvoin eilen laitanko peittoa kurpitsoille, jotka ovat alkaneet kukkimaan,
päätin etten laita ja ei ollut halla käynyt. Olen ulkona puuhaillut, mäntypintojen pinoamista halkovajaan
ruohonleikkuuta ja muuta rapsuttelua ja pesemistä, äiti istui huopaan kääriytyneenä ja muisteli sota-
aikoja, jolloin heidänkin talon läheltä olivat partisaanit kulkeneet ja muutaman kilometrin päässä tappaneet
kylän asukkaita.
Tänään on sotia ja inhimillistä kärsimystä lähes kaikkialla maapallolla, ihminen ei viisastu, pakolaisia massoittain pakenee
näitä hirveyksiä, kuinka koskaan saadaan tuhotut alueet jälleenrakennetuiksi?
Lasse toi rukousaiheeksi oulun tragedian, joka on monen puheenaiheena työpaikoilla.
Meju ei ole päässyt koneelle, on tärkeissä aputöissä, meillä tulee yötä päivää jalkapalloa,(mies seuraa) onneksi työt katkaisevat yökatsomiset.
Aamulla taas työt kutsuvat, teille jokaiselle siunattua tapahtumarikasta viikkoa, joka on lyhyt koska on juhannus.

marjalle
"
Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
... Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan."

- Tove Jansson

Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne
sillä hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen,
syyssateen ja kevätsateen,
niinkuin entisaikaan.
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 15.06.2014 22:23

Tiina, kyllä voi onnitella... Syksyllä sukunimeni vaihtuu 9 vuotta rinnallani kulkeneen miehen ja 4.6 tuli 3 vuotta kihlauksesta samaisen miehen kanssa ( tietysti <3 ) ja siis aiomme alttarille, tietoa olemme salanneet paitsi vanhemmilta, kaasoilta ja bestmaneilta ja tietty sisaruksilta, muilta olemme pitäneet sen vielä piilossa... Ja kaikki jotka täältä on facebookissa ystävänäni myös ni tietysti toivon että se myös pysyy piilosilla, eli ei mitään sinne facebookin seinille tästä... :)

Kiitos. <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Vehnä » 16.06.2014 09:50

Muistakaa kuunnella tänään Radio Dein toivekonsertti, jos siihen on tilaisuus.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 16.06.2014 10:54

Muistuta heitä Kirje Tiitukselle 3
http://www.radiodei.fi/?sid=2
Tänään klo 11-12 tulee Deistä kokoamamme toivelista, laittakaa radiot auki ja tossa linkissä on osoite josta voitte taajudet itse klikata jotta saatte kuulla netissä ollessakin.

Vehnä olikin käynyt muistuttamassa ja siitäpä itsekkin muistin :D Asiahan on niin että äkkiä unohtuu asiat ja etenkin kun kellon viisarit pukkaa mennä eteenpäin hurjaa vauhtia tai meikä on niin hidastunut. Onneksi iltavuoro niin voin olla kuulolla ja sekin hyvä että olen ihan yksin ja voin keskittyä kuuntelemiseen. Porukka pääsi omaan asuntoonsa ja totuttelevat nyt elämää ilman mummoa, se varmaan tosi helpous heillekkin *wirn*. Yrittänyt siivoilla ja pyykkiä pestä sekä etsiä kadonneita tavaroitani. Jotenkin ei pääse nyt "kartalle" eli monesti pitää katsoa kalenterista mikä päivä ja melkipä missä ollaan....

Tosi hyvä luku tuo Tiituksen kirje jossa kehoitetaan muistuttamaan uskovia erinäisistä asioista, kannattaa lukea kokonaan. Yleensä luvut pitäisikin lukea niin että ymmärtää kokonaisuuden ja missä tilanteessa mikin kehoitus annettu.

Lueskelin Jad-Hashmonin ystävä lehteä ja huomasin että heilläkin on nettisivut. Myös huomasin että jäsenmaksu oli maksamatta joten senkin suoritin ennen tänne tuloa , Tässä tämä linkki jos joku ei tiedä mistä puhun.
http://jadhashmona.wordpress.com/

Hauskoja kommenttia olette kirjoittaneet, kyökkipiiaan sanailulle nauroin ääneen ja kyllähän se näin on että huumori on ihana kukka ja se tuoksuukin niin kutkuttavasti.
Riitu oli tuonut osuvan ajatuksen liekkö ihan itse runoillut
"Internetissä tutustuu ihmisiin,
joista ajan myötä tulee ystäviä.
Jutellaan keskenämme, kuin olisimme
aina tunteneet toisemme.
Tiedämme välimatkan, joka meidät
erottaa ja saattaa olla,
ettemme edes koskaan tapaa,
mutta silti me kiinnymme
näihin ihmisiin.
Virtuaaliystävyys ei tunne rajoja
ja se voi olla yhtä aitoa
kuin muukin ystävyys."

Tämä on niin totta ja itselle ainakin olette tosi tärkeitä ja voi mikä riemu kun joku pitkän ajan päästä tulee tuomaan tervehdyksen ja huomaa ei hän ole unohtanut, aivan kuten postikortin saisi ja tiedätte itsekkin että posti kaverilta on mieluinen.

Pidetään yhteyksiä yllä ja muistutetaan toisiamme elämän tärkeimmästä asiasta joka on .........JEESUS tie kotiin vie <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.06.2014 13:57

Marjalle täytyy nyt jo sitten toivottaa RUNASASTA SIUNAUSTA ja Jumalan ohjausta koko tulevaan aikaan ja kaikkeen, mitä eteen tulee.
voi että, nytkö se juhannus jo on, piti tarkistaa allakasta. Mulla edelleen mielessä ,että 24.6. se on :mrgreen:
Pöytäallakassani luki, etä muista toivekonsertti, muistutin Annukkaakin. Sittenpä istuin kuuntelemaan, ja sitä saa mitä pyytää, mutta aina ei edes tiedä, mitä pyytää. Omat toiveeni etsin nimen perusteella R Dein listalta, joten en ollut niitä koskaan kuullut.. Ainakin Kahden maan kansalaisessa hyvät sanat...vaikka vaellus on vaivaista, kuitenkin jaksan toivoa....
Suuri osa lauluista oli minulle outoja, mutta olihan siellä joku tuttukin. Ne mainokset kesken kaiken tulivat yllättäen, kuin täällä kesken TVuutisten! En ole siis tainnut ennen kuulla koko toivekonserttia!
Viime päivinä oli Päivän tunnussanassa Korkea veisu eli nykyisin laulujen laulu. Siellä sitä sanailua vasta onkin, kun morsian ja sulhanen kilpaa kehuvat toisiaan. Jospa jokainen aviopuoliso voisi sillä tavalla katsoa puolisoaan? Ja me saamme ajatella Jeesusta, ja hänen työtään, ja hänen rakkauttaan, pidetäänhän korkeaa veisua samalla symbolisena!!!!
Ja kiitos Herralle, sain sen peppimäisen matonmpätkän loppuun tänä aamuna ennen R Dein kuuntelua. Nyt pitäisi saada uusi idea, mitä värejä alan koota yhteen, niistä aineista mitä löytyy.
Löytyisköhän Googlesta räsymattoja, malleja???? Yhden karhuvideon pysäytin siinä kohjtaa, missä näkyi räsymatto :roll:
Heittäkää kaikki murheenne hänen päälleen,
sillä hän pitää teistä huolen. 1Piet.5,7.
Yritetään heittää,!!! :idea:
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja