tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja amanda » 10.06.2014 18:05

Rauhaa kaikille ! ! !
Olen tehnyt laatoitusta pihamaalla, keinu siirrettiin uuteen paikkaan ja haluan siihen laatat alle. Kovin raskasta on selälleni laattojen siirto mutta vähän yhtenä päivänä. Poikani joka samassa pihapiirissä asuu. on ollut ulkomailla, joten en nyt apua saa sieltä mutta teen minkä voin.
Huomenna on sitten matka edessä, junalla Joensuuhun ja sieltä Kuusamoon veljen tykö. Hyviä hetkiä Jumalalta henkeni rukoilee.
Vähän minua jännittää kuinka matka onnistuu, "Jonk on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa, kuin on tähti taivahalla, lintu emon siiven alla" Mämä vanhat laulut ovat minulle rakkaita, niistä saa aina lohtua.
Nyt laukkua pakkaamaan että ainakin tärkeät asiat tulevat mukaan.

Kaikille koetuksissa oleville:
Monta on Jumalaan turvaavalla koetusta, mutta niistä kaikista on Jumalalla vastaus ja pääsy jo olemassa.
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 11.06.2014 08:02

Amandalle Isän siunaamaa matkaa! Olet reipas ja rohkea. Sinut palkitaan siitä. :)
On jälleen ihana aamu ja saa herätä." Tähän asti Herra on auttanut." Mihinkä hänen johdatuksensa olisi mennyt. Ei tarvitse pelätä. Kyllä hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

:) Eilen minulla sitten viisi miestä. Kaksi evästettiin heti aamusyömisen jälkeen koskikalastukseen. Kolme alkoi asentaa uutta kiuasta saunaan ja sitten jatkoivat kivitöitä. Ovat varmaan todenneet, että "työsiirtolahan tämä on" Yritin toppuutella työnteosta, mutta vain saunomassa kävivät ja hyväksi löylyt totesivat. On se mainiota, että nuorilla pojilla on tuollainen kalastusinto. Lähtivät vielä illalla kahdestaan tähän järvelle ja me kiikaroitiin auringon laskiessa, että eikö jo pitäisi tulla. Puhelimet jättivät rannalle. Into jatkuu vaikka vain yhden ahvenen saivat.
Aivan kuin olisin saanut oivalluksen, mene katsomaan hevostalon sairasta emäntää. Minä kipasin sinne tuoreiden leipomusten kanssa. Löysin laulun sanat: Sinua siunata tahdon ja
Mua tartu käteen Herra ja taluta
Lauloin laulut ja kertoi asioitaan jo paremmin ymmärrettävällä puheella. Näkyi panevan sanat yöpöydälleen.
Torstai aamuna pitäisi sitten lähteä Kokkolaan serkkutapaamiseen. Poikien suunnitelmat selkiävät tänään, jäävätkö tänne, hakeeko joku vai bussillako menevät.
Liityin "Jeesuksen askelissa" ryhmään. Sieltä:
"Aina ei ole tärkeää sanat rukouksessa.
Näen sydämesi salatuimpaan asti ja
luen tarpeesi ja liikkeesi kuin
avoimen kirjan sivuilta." :)
On kaunein aika maan: juhannusruusutkin alkavat aukoa kukkiaan.
Herran siunaamaa päivää teille kaikille ihanille tuumaajille!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 11.06.2014 14:03

16.6 klo 11 Dei auki, toivelistamme soi
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 12.06.2014 10:36

Ravitse meitä aamulla armollasi ps 90:14
Mitä aamupalaksi? Täällä lasten kanssa touhutessa miettinyt mitä heille aampalaksi tarjoaisi joka ravintoakin sisältäisi. Neitokaisella ollut ongelmia syömisen kanssa ja todella huolestuttanut kun päiviä ettei ole syönyt kuin jonkun pienen murusen jotain ja väkisin ei syömään saa. Oireillut näin tätä sekavaa koditonta olotilaa ja kaikki stressaantuneita ympärillä kun ollut muutto, matkat ja nyt tällä hetkellä viimeinkin avaimet uuteen kotiin ja toiveissa ensi viikolla omaan kotiin mutta sekin uusi tilanne. Eilen onnenpäivä kun tyttö alkoi syömään omenaa ja aina vaan lisää pyysi ja hapankorppu oli toinen herkku.
Oikeesti meikäläinenkin alkaa olla jaksamisen äärirajoilla sillä ei yhtään omaa aikaa vaan aamusta lapsennhoitoa ja kun töistä tulen niin se jatkuu kun vanhemmat lähtee uutta kotia remontoimaan, työvuorotkin on iltavuoroa ja pitkätpäivät. Tällä hetkellä kaikk nukkuvat vielä kun valvoivat myöhään jne......miksiköhän en ole useammin nykyisin kirjoitellut :lol:

Eläkää sovussa kaikkien kanssa jos se teistä riippuu.....jotenkin noin on Raamatun opetus ja sitä olen nyt opetellut tässä suurperheen keskellä ja mielestäni onnistunut hyvin mutten omin avuin vaan voimaa saan Häneltä joka on luvannut ravita aamuin armollaan ja välipalojakin saamme pyytää .........

Kiitos että täällä tuumiksessakin on joka päivä joku tuonut tuumailuja ja näin evästä saanut kunnitse ei jaksa........edes kirjoittaa mut lukemassa käynyt useinkin. Eilen tuli s.postiin tieto toivelistastamme jonka kokosimme radio Deihin, 16.6 klo 11-12 viritellään radiot, puhelimen radiot ja nettiradiot niin että ollaan kuulolla ja ilmoitetaan toisillekkin s.postein ja viestein että kuuntelisivat. Tämäkin on sitä kylvämistä. Täälläkin laitetaan useammin tätä muistutusta.
Eilen ilmottauduin kirkastusjuhliin, nyt oli tullut nettiinkin kyseinen retki ev.lut seurakunnan sivulle, jos joku täältä päin lähdössä niin nimi listaan vaan. Eva taitaa vetää ryhmän sieltä suunnalta vai?

Nyt porukka alkaa heräilemään joten jutut lopetettava, toin tuon psalmi 90 teille mutusteltavaksi tälle päivälle sillä se on ravitseva♡☆♡☆♡☆♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 12.06.2014 18:51

:( Sataa, sataa ropisee...
Yritän autossa kirjottaa, kun mies ajaa. Mennessä Kokkolaan koukkasimme pari sisarusta kyytiin syntymäpitäjästäni ja matkalla satoi ja perillä alkoi kirkastua. Nyt taas sataa.
Ensimmäinen, äidin puolen serkkujen tapaaminen, oli yllätys hyvä. Meitä oli 16 ja monia en edes tunnistanut. Oli paljon juttelua ja selostusta, että edes ymmärsimme, ketä olemme. :mrgreen: Söimme Pursiseuralla hienosti ja yritimme pitää huolen ohjelmasta, pääasiassa hengellistä. Tuliaiseni, jotka olivat tosi hengelliset, ottivat kaikki vastaan. Lauloimme ja iloitsimme. Päätöslaulu oli tietysti Suvivirsi. :)
Meidän upeat kalapojat jäivät mökille, kun lähdimme. Siellä elämäntaitojen koeajo eli aamupala ja ruoka piti itse valmistaa.
Hyvin oli kaikki mennyt ja linjuriinkin ehtivät.
Nyt pika, pikaa tavarat mökiltä ja kotiin. Sieltä sitten aamulla Valkeakoskelle hautajaisiin. Tytön perhe lähtee myös, vainaja oli hänen kummisetä.
Kirkastusjuhlille tullaan, jHs.
Mutta ensin Suvipäivät, nyt la Klaukkalassa Nurmijärvellä. 50 hengen bussi lähdössä, muutama paikka vapaana. Tulkaa mukaan.
Nyt olemme kohta Saarijärvellä, Paavon maisemissa ja sitten mökillä.
Muistan teitä ja iloitsen jokaisesta! :) :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 13.06.2014 10:21

"Anna minulle kolme leipää, kolme jyväistä muonaa.
Yhden minä vien köyhille, että he saavat, mitä tarvitsevat
Yhden minä vien rikkaille, että he näkevät mikä ravitsee enemmän kuin raha.
Ja kolmannen minä vien koivun alla istuvalle vanhalle maanviljelijälle, kiitokseksi siitä että hän jaksoi jyvät kasvattaa.

Anna minulle kolme pisaraa, kolme kirkasta kastehelmeä
Yhden minä vien sairaille, jotta he jaksavat toipua
Yhden minä vien terveille, jotta he muistaisivat mistä elämä on lähtöisin.
Ja kolmannen minä vien lapselle joka tanssii aamuöisellä niityllä kastehelmiä helmoissaan, kiitokseksi siitä, että hänen hymynsä heijastuu veden pyöreästä pinnasta.

Anna minulle kolme sanaa, kolme kirjaimiin puettua merkitystä.
Ensimmäisellä minä pyydän anteeksi niiltä, joiden taakkaa olen teoillani kasvattanut.
Toisella minä toivotan siunausta niille, jotka kysyvät, miksi.
Ja kolmas sana on kiitos, sinulle, leivän, kasteen ja sanan antajalle"

(Meiju Riihelä)

"Anna minulle kolme sanaa"......, tämän runon luin eilen ja ajattelin kuika tärkeää on sanat joilla asioimme lähimmäisten kanssa jopa täällä kirjoittaessa, jospa saisin ne kolme sanaa tähänkin kirjoitukseen jotka olisi Jumalalta juuri sinulle joka olet lukemassa kirjoituksia. Rukoukseni myös etten kirjoituksillani enkä sanoillani ketään loukkaisi ja jos näin käy niin Jumala armossaan pyyhkii ne pois silleen että loukkaantumisilta vältyttäisiin.
Eilen meinasi sanani saada pahaa aikaan kun lapsenlikasta kyse ja vastasin tällä "minunhan se täytyy jäädä" ja sitten siitä kimmastuttiin että kenenkään ei täydy ....mut kun olin niin väsynyt töistä tultuani etten osannut oikein valita niitä kolmea sanaa ja taisi tulla neljäkin. Olemme kaikki väsähtäneitä tässä huushollissa kun yhteiseloa jo toista kuukautta , mutta vielä kaikki ok ja voin sanoa että kasvattanut on paljon meikäläistä tämäkin tilanne.

Luin uutta Jadin lehteä ja siellä kaunis hääpari vuosien takaa, perustajajäsenistä juttu. Otankin sen kirkastusjuhlille mukaan jos muistan ja annan vaikka Rinelle jos hän sinne pääsee. Lukemattomia lehtiä minulla iso kasa, nyt tilanne ettei edes pysty keskittymään lukemiseen. Pipo mies kirjakin vielä kesken mutta ihan loppusuoralla olen sen lukemisesta.
Eva on tosi näppärä kun saa autostakin viestin lähetettyä meille. Kyllä tämä tekniikka on ihmeellistä ja hienoa että iäkkäämmätkin ihmiset käyttävät tätä mahdollisuutta. Nyt onkin tosi paljon hengellisissä lehissä kehoitettu ihmisiä asioimaan netissä ja näin voimme olla viemässä tärkeää sanomaa. Ajatelkaa mikä mahdollisuus niillekkin jotka muuten eivät jaksa enään liikkua mutta täältä käsin pääsee ettäänperillekkin ja jos kielitaitoa niin voi liikkua vaikka missä maassa. Elkäämme jummiutuko siihen että eihän ennenkään ollut tietsikoita eikä kännyköitä ja pärjättiin...... Jeesuksen tulo on tosi lähellä ja pahan voimat tietää sen ja tiedätte media on hänen työkalunaan tosi ahkerasti. Meillä on mahdollisuus kylvää hyvää siementä tänne myös yhtä ahkeraan.

Ollaan ahkeria ja luotetaan että saamme sanoja ja kolmellakin pärjäämme kun Taivaan Isä siunaa työmme ja lisääntymisen ihme tapahtuu.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 13.06.2014 12:23

Sanojen merkitys.
Meju oli pohtinut oikeita ja vääriä sanoja. Ei kukaan meistä aina osaa valita oikeita sanoja, tai sanoa sellasia sanoja, joita kuulija pitää oikeina. Ovatko ne sitten oikeita "ihan oikeasti", vai vaan kuulijan korviin oikeita..

Jotkut ehkä ovat saattaneet käsittääkin, että minulle sanat ovat rakkaita, mutta sellainen paketti, jossa lukee päällä, että "käsiteltävä varovasti". Kääntelen sanoja ympäriämpäri, kaivan niiden merkityksiä ja toisaalta, en aina osaa päättää, mitä lause tahtoo sanoa. Kun mrkityksiä voi olla niin monta.
Tästä syntyy joskus väärikäsityksiä kirjoitetussa kielessä, koska ilmeet ja eleet ovat minulle se toinen tärkeä asia ja linkki sanoihin.

Meju, ymmärsin että koit joutuvasi jollain tasolla aina olevasi se, joka antaa periksi ja nielee oman tahtonsa ja väsymyksensä, menonsa jne. toisten parhaaksi. Olen samanlainen. En meidän omassa perheyhteisössä niinkään, kotona asiat toimimat hyvin, mutta tuttujen, kavereitten, sukulaisten seurassa kyllä. Joskus olen miettinyt, että miksi aina minä olen se, jonka pitää antaa periksi jne. mutta sitten olen miettinyt, miksen sitten muka minä, jos olen ainoa, joka ymmärtää sovun ja yhteisen hyvän merkityksen ;) Toisaalta taas, luulen että ihmiset eivät aina edes tajua asian olevan näin, eikä kukaan siis "näe uhrautumistani". Siitä taas tulee olo, että muut ovat kiittämättömiä ja pitävät joitain asioita itsestäänselvinä.

Mutta osaanko itsekään aina ottaa huomioon muiden minulle tekemiä "uhrauksia" tai näenkö kaiken sen, mitä vuokseni tehdään, mitä jätetään sanomatta jne.

Elämä ei ole kilpailu, kuka kärsii eniten tai kuka tekee eniten hyvää. Tätä meju ei tarkoittanutkaan, että en nyt viitannut häneen tällä :mrgreen: . Tulipa vaan ajatuksenvirtana tänne kirjattua.
Elämä on tässä ja nyt, menneisyyteen emme voi enää vaikuttaa ja tulevaisuus ei kaikilta osin ole käsissämme. Kun aina muistaisikin sen, että muihin emme voi vaikuttaa, vain itseemme. Maailma ympärillämme voi käyttätyä miten vaan ja muuttua hetkessä toiseksi syystä tai kolmannesta, mutta se mikä merkitsee, on oma henkinen ja hengellinen pääomamme.

Siunattua lomaa lomaileville ja siunausta myös työtätekeville, mummoille, vaareille, lapsille, lapsenlapsille- ihan kaikille tuumislaisille perheineen.
Itse aloitan ensi viikolla loman ja toivon että koneeni pysyvät mahdollisimman paljon kiinni :)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja rine » 13.06.2014 16:03

Pilvet peittäneet auringon, on lämmin. aamulla yritin kirjautua liian monta kertaa ja en sitten enää päässytkään ja piti työmaille joutua, nyt sain
salasanan postiini ja pääsinkin tänne.
mukava lukea tuumailujanne, sympatiat mejun puolella, saat kokea mummona olemista oikein olan takaa :o
Aikansa kutakin, ehkä sitä arvostaa sitä "ylimääräistä" aikaa joka jää, kaiken tämän kokemuksen jälkeen.
Alkoivat vapaat, käyn ilmoittautumassa kirkastusjuhlille, siunausta eloonne
aika.jpg
aika.jpg (7.39 KiB) Katsottu 166 kertaa
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 13.06.2014 18:33

Tervehdys kotiväki puukylän kulmalasta jossa saimme taas virkistyä aurinkosta,tuulesta, lämmöstä ja raikkaasta vesisateesta :) maisemasta maalla ja järvellä. Toivottavasti työkin olette saaneet levätä luonnon kirkosta ! ?
Viimeisetkin likaiset mansen kotimatot pestiin Pohjan kunnassa, niinku mä lupasin ittelleni napsia kuvia siitä tilaisuudesta, unohdin kameran, mutta ei hätiä napsin pihalta kuvia mattojen kuivuessa.
Ihmeellistä on pienen ihmisen elämä ja se kuinka Jumala ajoittaa hyviä asioita, Lahjoja elämäämme ja tästä saadaan olla kiitollisia Herralle :)
Yksi ainoa lämmin aurinkoinen päivä työläisen elämään oikeana ajoituksena on minulle juhlaa. Tottakai voisin pestä mattoja sateisena päivänä koska silloin tarvitsee vain pelkkää saippuaa. Matot ei vaan sitt kuivu sateessa.
Isäni Beni joka oli kalojen narraaja ramppasi metsien läpi ja tykkäsi sadepäivinä kalastamisesta ne olivat hänelle oikeaa ajoitusta, sillä silloin kala söi matoa. Nykyään ajattelen ja ihmettelen kuinka Jumala on siunannu minua tähän ikään asti, tämähän on ainutkertaista ikä elämää ja lahjaa Herralta.
Jossakin laulussa sanotaan Nuoruuden ihmeellisestä elämästä, mutta yli 6kympin ihminenkin on elämän iän seikkailussa :)

Kuva

Lasse on taaskin ymmärtänyt kirjoituksenne - KiitoS ! ymmärrän myös ettei Dina aina jaksa käyttää kirjaimissa ä ja öö:tä.
Ystäväni hellari Pauli hän ei koskaan käytä ä tai ö tekstari sanoissa, ehkei hän ole opetellutkaan,kaikesta huolimatta ymmärrän hänen kirjoituksensa.

Mejulle :Lukiessa kirjoitusta siitä muodostuu sanottava vaikka kirjaimet heittelisikin keskenään, näin ymmärrän asian. No, toisinaan on minusta hauskaa pikkasen kovistella ja koetella juttujanne :o :lol:

Ahvenanmaan Rukouspalvelu r.y. Ystäväkirjeen pääotsikossa lukee :
"Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta. Kol.3:23-24

Eikö olekin sydämellinen elävä sana muistuttamaan, palvelemme Herraa lähimmäisessämme, näin ollen me emme takerru ihmisinä näkemisen ongelmaan joka yrittää lannistaa mieltämme. Suuret sisäiset taistelut syntyvät liiankin helposti omasta mielestämme käsin koska takerrumme silmän näkemiseen.
Näen öisessä katukuvassa paljon rikkinäisiä ja ryysyisiä ihmisiä ramppaamassa vailla päämäärää, työni puolesta en voi rynnätä trakuja jakamaa tai juttelemaan Evankeliumin sanaa. Toisinaan olen hämilläni kun en tiedä mitä pitäisi sanoa. PyhäHenki tarttuu heti sanomaan: "Siunaa, siunaa"
ja näin tilanne raukeaa. Suuren hämmennyksen keskellä PyhäHenki sanoo rauhallisesti "Siunaa Ihmistä"

Tärkein rukous aiheeni on nyt tuoda esille Puukylästä, Kuusian kylän MATTI jolla alkaa huomena kesäloma 7 viikkoa, hänelle voi syntyä alkoholin kiusaus ongelma ja pitkä putki joka saattaa viedä hänet rappiolle sillä hän piikittelee itseään Sokeritaudin takia. Näin Matin Keskiviikkona ja juttelin kuulumiset.
Kannetaan Mattia Jumalan luokse <3

Kiitos kaikille kirjoituksista,kannustamisesta, siunaamisesta näin muistetaan toisiamme ja niitä kaiken ikäisiä ihmisiä jotka ovat sydämellä. Jos kuka on saanut sydämelle muistaa rukouksessa Oulun lapsi tragedian omaisia ja Äitiä kannetaan hänen elämäänsä Herralle ja kiitetään Herraa jutun paljastumisesta <3
Siunausta kaikille, Siunausta tuntemattomille lukijoille ja tule sinäkin mukaan kirjoittamaan :)
Paijaukset ja hallaukset voimassa :D

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja riitu » 13.06.2014 21:42

Internetissä tutustuu ihmisiin,
joista ajan myötä tulee ystäviä.
Jutellaan keskenämme, kuin olisimme
aina tunteneet toisemme.
Tiedämme välimatkan, joka meidät
erottaa ja saattaa olla,
ettemme edes koskaan tapaa,
mutta silti me kiinnymme
näihin ihmisiin.
Virtuaaliystävyys ei tunne rajoja
ja se voi olla yhtä aitoa
kuin muukin ystävyys.

Tervehdys pitkästä aikaa, ja anteeksi etten ole viimeaikoina kirjoitellut. On ollut kaikenlaista.
Huhti-toukokuussa olin lähes kuukauden sairaana. Influenssan jälkitautina sain keuhkokuumeen, mikä vei voimat pitkäksi aikaa. Sitten on ollut näitä mummotettavia, että omaa aikaa ei juuri ole ollut. Nyt alkukesästä olemme sitten olleet kahteen otteeseen mökillä.

Huomaan, että Kyökkipiika on palannut. Lämpimästi tervetuloa :)

Hyvää Yötä Jeesus myötä.

Siunauksin Riitu

http://www.youtube.com/watch?v=uSrbCG-YlTQ
riitu

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja