tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.06.2014 11:01

Ohoh, anteeksi taas, kielen vaihto suomen kirjaimiin ei onnistu :mrgreen: Olkoon niin!
Tanaan toivotan hyvaa viikkojuhlaa eli meikalaisittain helluntaita. Valkeni vahan sumuisena eli hiekkaisena, plus 27, viela on luvassa 10 astetta lisaa. Kavin vakoilemassa jo paikkaa jonne messianiisia tulossa, toivottavasti paljon. Toistaiseksi siella oli vain kirjapoytien ja muun jarjestelijoita. Ehka jo tunnn paasta alkaa kuulua musiikkia kovaaanisista.
Eilisiltana meilla oli jo seurakuntamme juhla, nuortemme ja lasten jarjestama. Juutalaisille viikkojuhla on lain antamisen muistojuhla, ja yleensa luetaan Ruurin kirjaa, han kun moabilaisena liittyi anoppiinsa. Sinun Jumalasi on minun Umalani....mine sina menet sinne minakin menen....
Lapset esittivat ensin, miten Noomi ja miehensa Elimelek lahtivat Beetlehemista Mooabin maahan kahden poikansa kanssa, nalanhadan takia. Elimelek siina kohta lysahti maahan ja hanet kannettiin ois, Raamattu naet kertoo, etta mies kuoli. No, pojat ottivat vaimot, ja olivat kylla jo yhdessa10 vuotta, mutta lasten naytelmassa ensin toinen sitten toinen poika lysahti maahan, eli kuolivat ja raahattiin pois...vakava asia mutta siinase kylla nauratti.
Ja nopeasti sitten tapahtui paluu Beetlehemiin, Noomi ja uskollinen minia Ruut, joka kulki kerailemassa viljonen loppuja, ja yhta nopeasti kavi Ruutin ja Booaksen tutustuminen, yhtakkia Booas oli polvillaan Ruutin edesssa, nykyaikaisesti avaten sormusrasian!!!!! Kosinta :roll:
Nain mooabilaisesta Rutista tuli Daavidin ja Jeesuksenkin kantaaiti, loytyy sukuluettelosta.
Itse lukaisin aamulla Apt. toista ja kolmatta lukua. Ja on tapahtuva, etta jokainen joka huutaa avuksi Herran nimea pelastuu. Ja saa avun, aikanaan. Lutetaan siihen, eika anneta periksi, vaikka emme viela nakisivastauksia :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 04.06.2014 19:47

Aamulla oli pilvistä, kosteaa ja lämmintä kyllä hiki virtasi kun työmaille saavuin.
Nyt aurinkoista kostean kuumaa ja luvassa jopa 30, tulevina päivinä.
äiti on ollut ulkona joka päivä, sovimme että työstä tullessani hän on valmiina ulos vietäväksi,
saa haistella kesän tuoksuja ja seurata kadun hiljaista elämää. Vanhuksille ulkoilukaan ei ole itsestään selvää,
ei ollenkaan jos ei ole käsipareja avustamaan. Olemme pyytäneet uutta pyörätuolia, tämä on raskas työntää ja etupyörät lukkiutuvat
ei ole minun polvelle hyvä. Fysioterapeutti kävi arviointikäynnillä, mitään ei ole kuulunut, en tuolla tuolilla jaksa työntää pidempiä matkoja,
kaiken lisäsi se puoltaa vasemmalle.
Meidän muutamien mummotettavat ovat saaneet ensimmäisen luokan käydyksi, kuten minunkin pojan tytär, lähti äitinsä ja tätinsä kanssa matkalle turkkiin.
Minun elämä on työssäkäyntiä ja näitä kotihommia. Oli kiva kuulla Hannasta terveisiä, kiitos minunkin puolestani ja siunausta teille kaikille.
Pidetään sydämet avoimena sinne Jeesus tekee asunnon

http://www.youtube.com/watch?v=VWMr7VSsCmw
rine

ViestiKirjoittaja eva » 05.06.2014 07:33

"Nouse, Hän kutsuu sinua!"
Niin meitäkin kutsutaan tänään. Mitähän päivä taas tuo tullessaan?
:) Olin eilen sellaisessa tilaisuudessa, etten ennen ole ollut. Ai, olenhan ollut, muisti pätkii.
Nyt oli ystäväni kirjoittanut karjalaisesta tädistään: HILSU- Suokanrannan tyttö kirjan.
Aiemmin olin surukirjan julkistamis tilaisuudessa.
Olemme siksi kotona ja monta asiaa täällä. Tänään vielä on asioita hoidettava ja sitten taas mökille.
:mrgreen: Mökillä on tosi heikko yhteys ja jos yritän kirjoittaa, se ei lähde. Olen siis matkassa ja hengessä mukana. Pitää kuulemma vaihtaa tikkua.
"HUVIPOSTIA" Tuossa Hilsu kirjassa saatiin tuollaista postia. KIITOS! Teiltä on tullut juuri tuollaista ihanaa postia.
Nyt tämä posti lähtee.
Teille Suven suloisuutta!
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 05.06.2014 11:12

Aurinko paistaa ja valo siivilöi puiden oksien lomasta, on kesä...kesä, ihanaa. Kuunnellaan kesän ääniä, katsellaan kedon kukkia, kaikkialla on niin vihreää. NYT SE KESÄ ON.

Nuorempi poikani muutti uuteen kotiin, olin rukoillut heille sopivaa kotia ja sellainen lopulta löytyi, kiitos Jumalan. Hän näytti taas kuinka hän kuulee meitä.

Muutto päivänä toinen lapsista oli luonani yötä. Nyt olen mennyt parina päivänä hoitamaan lapsia että äiti on voinut panna tavaroita paikoilleen. Jonkun verran olen omaa pihamaata yrittänyt hoidella. Mansikat kukkivat varjoisella pihalla, koska tämä maaperä on hiekkaista ja siitä mansikat tykkäävät.
Mejun kylvötuohut olivat liikuttavan suloisia, Minä olen lapsuuteni maatalossa elänyt ja koko elämäni olen puutarhaa harrastanut. Kun menin kibbutsiin töihin sain tehtäväkseni hoidella kibbutsin puutarha alueita, ohjaajani oli agranomi, siinäkin oppi paljon uutta. Näitä ihmeelisiä Israel vuosiani saa nyt vanhana muistella. Kiitän sydämeni pohjasta että sain tälläisen tehtävän.
Kaikille toivon virkistävää kesää..rentoutukaa...tehkää sellaisia asioita joista nautitte!!!!! :lol: :lol: :lol:
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.06.2014 18:26

Ihastun aina kun luen siella teilla kesan ihastelusta. ...Taas ei suomekielen kirjaimet toimi...Jotenkin en ymmarra, etta Suomessa nyt niin heleaa ja vehreaa, kun taalla katsoo ruskeaa maisemaa....Aika aikaa kutakin. Nauttikaa kuten Amanda neuvoi :D
Sain joltakulta ystavalta pienen filosofisen kirjasen, jota en oikein jaksanut lukea. Mutta mukana oli hupaisa lausahdus Sokrateelta:
Mene kaikin mokomin naimisiin,
jos saat hyvan....., sinusta tulee hyvin onnellinen.
Jos taas saat ilkean......, sinusta tulee filosofi-eika sekaan ole hullumpaa.
Han siis puhui itsestaan :mrgreen: Mutta sanoisinpa, etta molempia voi olla valilla, seka naimaton etta naimisissa oleva. Omasta kokemuksesta naes. Onneksi nain.
Ja taman paivan tunnussanassa sanotaan:
Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailamn kanssa
eika lukenut ihmisille viaksi heidan rikkomuksiaan; meille han uskoi sovituksen sanan.
2Kor.5:19
Ja kun muistaisi sovittaa sen aina myos itseensa!
Hyvaa viikonloppua ja helluntaita kaikille!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 06.06.2014 07:07

Aurinko noussut tulle hellepäivä eilen meidän mittarissa 30 tänään vielä kuumempaa 8-)
Pihlajat kukkivat valtoimenaan, pihlajan tuoksu leijuu kaikkialla ja minusta se ei ole niitä miellyttävämpiä.
Töihin lähdössä kuinkas muutenkaan
Jumala kuljettaa meitä monesti outoja teitä. Meillä on hätä ja tuntuu, että apua ei kuulu mistään. Ymmärrämme yhä vähemmän Jumalan tarkoituksia; teitä ja töitä. Mutta me tarvitsemme Häntä entistä enemmän. ”Olen edessäsi avuton kuin vastasyntynyt lapsi.” Me saamme olla nimenomaan tällaisia vastasyntyneen kaltaisia ja avuttomia, jotka emme osaa muuta kuin itkeä silloin, kun on hätä. Ja pyytää: Ota minut syliin.
Rakkaita terveisiä sinulle tässäkin kuussa, rakas lähettäjäni! Nautitaan kesästä ja kaikesta siitä hyvästä, mitä Jumala on meille antanut. Luotetaan myös siihen, että kulkiessamme kyynellaakson läpi se muuttuu lähteitten maaksi.
Psalmi 126:5-6:
”Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. Jotka itkien menevät kylvämään vakkaansa kantaen,
ne riemuiten palaavat kotiin lyhteet sylissään.”
Meille on tärkeää se, että kylvämme kyynelin = rukoilemme läheistemme puolesta. Ja sitten saamme riemuiten korjata tulevaa satoa. Kyyneleet eli rukouksemme nousevat Taivaan Isän luokse kultaiseen maljaan. Kun rukouksia on tullut riittävästi, malja läikkyy yli ja vastaus tulee. Silloin saamme kiittää siitä, että Jumala kyllä vastaa. Saamme luottaa siihen, että Hän vastaa aina, kun on Hänen aikansa. Rukoillaan siis kiittäen.
Eliina Heinosen lähettäjkirjeestä

Siunausten sateita ja Jumalan armollista lohdutusta teidän elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.06.2014 19:48

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 10 vuotta Naomi Shemerin kuolemasta, jonka laulun Kultainen Jerusalem aika moni varmaan tuntee. You tubessa oli alkuperäinenkin Shuli Natanin laulama, mutta myös Viktor Klimenkon ruotsiksi. Meikäläiselle täkäläisistä lauluntekijöistä tunnetuin, ja pidetyimmät laulut häneltä. Nyt oli lehdessä hänen poikansa kirjoitus, oikeastaan kertoi hautausmaasta, jossa hänen äitinsä on haudattuna, ketä tunnettuja ja vähemmänkin tunnettuja sinne myös haudattu.
Mutta hän kertoi myös äitinsä laulusta, jossa tämä kertoi isänsä rakentaneen äidille kodin silloin aikoinaan, kibutsiin. Ei ollut mikään villa, vaan kommunitalo kibutsissa. Kukin pariskunta sai huoneen ja terassin, vessa kaikille yhteinen. Lapset sitten nukkuivat terassilla, joka ylakerrassa, rappusilla istuen odottelivat vessan ja suihkun vapautumista. Siinä oli paljon asioita, mutta se huone ja terassi puhutteli. Mulla tämä yksiö, jossa kuitenkin on oma vessa ja suihku, keittiönurkkauskin. Runsasta siis. Ja nyt on ollut puhetta vähän terassin rakentamisesta, samalle tasolle kyllä, ei katolle. Tarvitaan vain sen suunnittelija, tavaramäärän laskenta, ja tekijä....sehän nyt ei ole paljoa :mrgreen: Eihan saunanikaan ajattelu ja suunnittelu tekovaiheeseen kestänyt kuin n.15 vuotta. Verannan kyllä piyäisi tulle nopeammin, jos eläessäni sen pitäisi valmistua. Saahan näitä unelmia olla, nutta huomisen tietää Herramme.
Muuten, samassa lehdessä oli juttu Sarit Hadadista, jonka laulama Sma Israel löytyy You tubesta. On kuulemisen arvoinen, kokeilkaapa. Kehuin sitä jo kerran aiemmin, kun kuulin sen Radio Patmoksesta.
Turvallisia kesäpäiviä kaille, myös perheittenne lapsille. Täällä on jo monta lasta hukkunut uima altaisiin. Varjelusta tavitaan kaikkeen. Sitä pyydämme.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 07.06.2014 08:38

Aurinkoista kesäisen vihreää, linnunlaulun sekakuoron äänien tuoksuista aamua teille jokaiselle.
Olen lähdössä mattopyykille, rannalla on rauhallista tähän aikaan, jokunen kalastaja ja koiran ulkoiluttaja
lienee liikkeellä. Eilen kävin uimassa oli niin pakahduttavan kuuma, koira seurasi veteen ja ui kaverina,
on se niin mainio, istuu pyöräni etukorissa, kun uimareissulle lähdemme.

Usko on sitä mitä en näe mutta on joka tapauksessa totta,
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentauminen sen mukaan, mikä ei näy.
heb 11:
Mikä valtava sana, voimme toivoa ja luottaa sekä suunnata katseemme toivomamme asian suhteen,
siskot ja veljet uskosta käsin, Jumala on ihme.
Siunausta tähän päivään, saakoon rukouksemme vaikuttaa niissä ihmisissä, joita olemme Herran eteen kantaneet.
uimari.jpg
uimari.jpg (12.32 KiB) Katsottu 102 kertaa
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 07.06.2014 14:36

Olin eilen, kauniina kesäiltana, kesäteatterissa. Kannatti mennä!
Jos haluatte tietää, mitä näin ja missä, avatkaa alla oleva linkki.

http://www.ypajanmusiikkiteatteri.fi/
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.06.2014 15:26

Joo tuo vanha ja nostalginen, olisin valmis katsomaan myös :roll:
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja