tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja meju » 20.05.2014 09:47

Ohitus
Elä kulje ohi..........., Evan lause "ohitus sallittu" jäi mietintämyssyyn. Elä kulje edessä elä takana vaan kulje vierelläni, jotenkin tuollaisin lausein on sanonta ja kauniita kuvia ystävistä jotka kulkevat vieretysten. Eikös liikennrmerkeissäkin ole tämä ohitus merkki, itsellä ei ajokorttia niin enpä näitä merkkejä osaa tulkita. Samoin koen usein elämässäkin ettei osaa tulkita lähimmäisen merkkejä voin tulkita ohitus sallittu vaikka onkin päin vastoin merkkejä että pitäisi pysähtyä vierelle. Ohi katsominen ja ohi kuuleminen on koettua meille monille ja tiedämme että sellainen todellakin koskee jajättää jälkensä. Tosin olrn yrittänyt opetella tulkitsemaan tunteitanikin että miksi koen näin ja voinko tästä oppia niin etten toisille tekisi samoin, mut elämä on loppuelämäkin näitä liikennemerkkien opettelua ja itsellä ainakin sakkoja tulee ylinopeuksista ja kierroksista. :oops:

Hyvä kun Marjalla hyvä mieli ja etenkin että kerroit siitä, näinhän se pitääkin olla että jaetaan kaikenlaiset olotilat myös hyvät :lol: Itselläkin kirjoittaminen usein vaikeaa ja ei tiedä mitä kertoilisi mut "saan" jonkun sansn ja sen ympärille juttua alkaa tulla.

Eilen kävin kaupungin koneella mutten kerinnyt Dein listaan keskittymään kun olin lapsenvahtina, jus kerkesin avattaren vaihtaa niin pienin heräsi ja siihen jäi kirjoittaminen, laitan sen heti kun tilaisuus tulee. Poikani sai asuntoadiat kuntoon ja ennen juhannusta muuttavat uuteen kotiinsa, siihen asti asustavat meillä ja minä yritän olla täällä maalla niin paljon kuin mahdollista että saavat olla rauhassa. 4.6 työt alkavat niin sit pitää siinä yhdessä asustella. Tosi hyvin tähän asti kaikki mennyt ja koen rukouksen voiman, kiitos teille ♡

Aralia, Hanna, Lissu, toivottavasti vointinne ei huonontunut vaan päinvastoin. Lähetän lämpimän halirutistuksen näin virtuaalisesti ja siunaan teitä.
Aralian antamasta UT on nyt sivu repäisty, nimittäin Sidessä harmitti kun ei mitään turkinkielistä evankeliumia mukana, siy huomasin että kirjassa on eri kielillä Joh 3:16 ja olihan turkiksikin. Niinpä laitoin siivojalle pienen lahjan ja tämän repäistyn sivun mukaan. Rakkaus on kekseliäs mut olisin voinut kotimaassa lähtiessä varustautua ja tilata erilaista materiaalia jne.....harmitti oikeesti miten en ajatellut kun tiesin kyseisestä matkasta puoli vuotta aikasemmin. Tälläinen tyhmä kylväjä täällä eli tilaisuus möhlittiin ......

Ollaan tänään viisaita eikä kuljeta ohi tilaisuuden........
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.05.2014 11:59

Eipä tässä nyt kovin paljoa ole tuumailtu, mutta lippu Suomeen on tilattu, nyt on sitten aikaa rukoilla johdatusta, terveyttä tarpeeksi, Jumalan tahdon tapahtumista näissäkin suunnitelmissa. Matkavakuutus pitää nyt jo laittaa vireille.
Nyt saa kuitenkin asian jättää Jumalan käsiin, ei tarvitse pitkään aikaan siihen puuttua. Täytyy kyllä ilmoittaa Suomeen ja kysellä, vieläkö sohva on odottamassa tulijaa?????? :roll: Ja veljeni perheeltä kysellä, milloin viettäisivät synttäreitä, varsinaisena päivänäkö vai viikonloppuna????? Ja kummipojan perheelle, että on varapaikka mihin päänsä kallistaa :roll:
Tällä välin siis kudon mattoa, vaalensinistä taas, suuraavan väriä pitää miettiä ja katsella, mitä värejä on. Pitäisi olla malleja?????? Pitäisi myös ostaa kangasta keinun tyynyjen uusiin päällyksiin, ompelukonekin on, mutta maksan mielelläni toiselle ompelemisesta, kun heillä on rahantarve.
Kaktuksissa on ollut suuria kukkia, yönkuningattaren tapaisia, yhdellä naapurilla oli pitkässä ruukussä niitä kukkia kai parikymmentä kerralla. Mahtavaa Jumalan luomistyötä näkee.
Taas päivä vain ja hetki kerrallansa....siunausta kaikille.
PS. Katsoiko kukaan sisäministeri Päivi Räsäsen haastattelua eilis iltana TV 7ssa klo 21.15?????
Tiina

ViestiKirjoittaja lissu » 20.05.2014 16:25

Lämpimät terveiset Kiteeltä Lämpömittari näyttää varjossa 28 astetta. Vietän toista vapaapäivää ja vielä olis 2 jäljellä. Tuntuu hyvältä kun on 4 vapaapäivää peräkkäin. Olen ollut tosi väsynyt niin henkisesti kuin fyysisesti. Viime torstaina loppui antibiotti kuuri ja nyt jo ylähuulessa 2 herbeksen alkua. Täytyy varmaan käydä niitä näyttämäsä lääkärille jos eivät ala kuivumaan itsestään. Olen laittanut niihin ahkerasti herbes voidetta,mutta ainakaan vielä ei ole tepsinyt. Työkaverini sanoi,että pyydä lääkäriltä estolääkitys siihen vaivaan. Kuulemma on olemassa sellainen, Lääkettä syödään 3 kuukautta ja sen pitäisi tappaa herbes virukset.
Mun oli tarkoitus pestä ikkunat kun olen vapaalla,mutta olen ollut niin väsynyt etten kertakaikkiaan ole jaksanut ruveta moiseen hommaan. Jospa torstaina saisi pestyä edes yhden ikkunan.
Yksinäni olen kotona kun Ola lähti lauantaina Vapaakirkon raamattuopistolle Kiponiemeen joka on Jyväskylän takana. Siellä on tällä viikola talkoo viikko. Oli käynyt sunnuntaina Karkussa raamattu päivillä. Siellä missä Meju oli joku syksy meidän mukana.
Itse en päässyt mukaan kun olin lauantaina ja sunnuntaina töissä. Huomena olisi tarkoitus lähteä nuorimman tyttären kanssa käymään Joen kaupungissa siskoni luona. Pyydän esirukousta, että saisin viedä Jeesuksen rakkautta edes vähäisen määrän mukanani ja rohkeutta kertoa siskolleni Jeesuksesta. Veljeni leski on käynyt useasti siskoni luona ja kertonut Jumalan rakkaudesta. Yhdessä sovittiin Irman kanssa ,että ruvetaan taistelemaan uskossa siskoni puolesta. Jossain kohtaa raamatussa on lupaus,( jos teistä kaksi pyytää jotain minulta uskossa, niin sen minä heille annan) Jotenkin tähän tapaan se raamatun paikka on. En muista tarkasti, enkä missä päin testamenttia tuo lupaus on. Mutta me aletaan pyytää Jeesukselta suuria asioita. Pyydän yhtykää tekin tähän rukoukseen.
lissu

ViestiKirjoittaja rine » 20.05.2014 18:08

Lissu teksti löytyy mt 18:19, en muistanut sitä ulkoa vaan tekniikka oli apuna ;)
Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa,
että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

Lissu nauti vapaista työt eivät tekemällä lopu, nyt on männyn ja koivun siitepölyä ja norkoja ympäriinsä,
turhaa on ikkunanpesu, keltaisessa jauhonpölyssä istuimet ja pyykit jos erehtyy ulos viemään.
Kunhan sade huuhtoo siitepölyn ruvetaan joka puolella ikkunan pesuun, ei unohdeta etikkaa josta meju puhui :lol:
Herra koskettakoon sinua Lissu kokonaisvaltaisesti, soimaamatta hän lapselleen antaa, ota vastaan,
Siunausta matkallesi siskon luokse, Herra anna sanoja ja viisautta tähän tapaamiseen. Saamme uskoa että rukousten malja täyttyy
ja läheisemme tulevat tuntemaan Jeesuksen vapahtajanaan, hänen nimessään.

Pojin tänäänkin lämpimässä hellesäässä töihin ja hikoilua riitti, nesteitä on muistettava juoda ja tarvittaessa suolahippu kielen alle.
Tiinan mainitsemaa ohjelmaa en katsonut, meillä onkin eu-parlamenttivaalit, Sari Essayah on ollut ahkera puurtaja hänelle soisi jatkopaikan vaikka täällä puhutaan
etteivät kristilliset saa yhtään paikkaa, P.Räsänen lähti myös mukaan, pidetään huoli että uskovia edustajia menee läpi.
Minulla on myös tärkeä asia ratkeamassa lähiaikoina, nuoremmalla tyttärellä pääsykokeita jos muistatte kiitos.
Eilen ajattelin minäkin Araliaa ja Hannaa olette aina lähellä sydäntäni ja totisesti toivon Herran teitä taivaallisella öljyllä voitelevan:
psalmista 73 jakeita
Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.
Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.05.2014 09:26

Nyt on Päivän tunnussanassa ollut Joonanb kirja. Joonan rukousta siellä suuren kalan vatsassa ihmettelin taas. Hän kyllä kertoo syvistä vesistä, kuohuista, jotka hänet peittävät, jaettä sielu nääntyi hänessä. Kuitenkin siellä jo Joona rukoili toivossa,...minä huusin apua ja sinä kuulit, vielä minä saan.... Tekstin alaviitteistä huomaa, että Joona rukoili ulkoa psalmeja, joissa yleensä on toinenkin puoli, että Jumala kuuli, Jumala auttoi....eli meitäkin psalmien lohdullinen puoli voi vahvistaa jo silloin kunn olemme vielä tuskan ja vaivojen alla. :)
Minullakin on ikkunan pesu odotuttanut itseään, jokohan olisi aika. Kappakin pitäisi pestä, huipperan pääni kanssa vain on vähän vaikea sitä ottaa alas, mutta kai minä pöydällr nousten sen saan. kun kaapista voi ottaa kiinni. :x
Yritin katsoa sitä Ylen luontovinkkiä, mutta ei läppärini sitä suostunut tuomaan esille. mikähän kiikastaa siinä.??
Niin, hyvä on tyosiaan sanan mukaan yhdessä päättää ja rukoilla määrättyjä asioita, nyt muistamme Lissua ja hänen omaisiaan, ja samall itse kukin omia omaisiamme. :o Jospa Jumala yllättäisi meidät piankin???
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 21.05.2014 09:42

Ps.121
"Apu minulle tulee Herralta joka on tehnyt taivaan ja maan"
Tämä psalmi on nimetty matkalauluksi ja itselleni yksi suosikki psalmi jota tulee usein luettua ja tämä tulee vastaan eri jutuissa kutrn eilen näin fb ssä kuvan jossa vene ilman airoja seilasi merellä mutta veneessä olija oli nukkumassa veneen pohjalla sit oli tämä ps 121:2 siinä. Piti ihan etsiä äsken se kuva ja kertoa teille kun en tabletilla saa siirrettyä kuvia. Voi, kun me ymmärrettäisi kenen omia olemme ja voisimme todellakin turvata Häneen täysillä niin että vaikka airomme kadonneet voimme luovuttaa täydellisesti elomme kaaoksen Hänelle joka kaiken luonut ja meille armonsa suonut että olemme Hänen omiaan ja voimme huudahtaa Abba. Tänäänkin aloittaessa päivä seilailuja niin luotetaan Isän apuun ja ollaan levossa hätäilyjen suhteen, kyllä eteenpäin päästään.......

Rine antoikin hyvät neuvot ettei kannata vielä ikkunoitten pesuja harmitella kun kuitenkin siitepöly tahrii ne. Yhden kerran olen jo täällä maalla käynyt ikkunat läpi pesten mutta usein joudun sisäpuolelta pyyhkimään kun tää pieni koira jättää kuonon jälkiä ikkunaan, mitä lie niin tiiviisti katselee.

Mukava kun Lissu pääsee kaupunkiin käymään ja tapaa rakkaan siskonsa. Uskon että saamme kuulla ilosanoman vielä että sisko on tullut uskoon, maaperää on muokattu jo paljon........jatketaan rukousta. Muistrtaan Olaakin rukouksin, hän on aina valmis auttamaan toisia kuten nytkin talkoissa. Ikäni olen kiitollinen siitä Karkun reissusta kun ottivat minut ja ystäväni mukaansa ja ilman maksua........saimme tavata Aralian siellä joka näitä ihmeitä ja jäi ihanat muistot. Kiitos ♡

Tänään saan uuden tuolin kun mieheni läksi kaupungilla käymään ja meikä bongasi tori.fi stä sellaisen tv tuolin raheineen hintaan 50 euroa, näytti tosi uudelle kuvassa. Täällä huono tuoli ja tarvitsen sellaisen löhöily/työtuolin, eli työ on sit tätä kirjoittelemista :D

Tiina on hurahtanut oikeesti maton kutomiseen, oletko aikoinaan kutonut paljon vai onko tämä ihan uusi "taivaallinen harrastus"?
Tänään ajattelin marttailla raparperien kanssa ja kokeilla osaisinko kiisselin niistä tehdä, huomasin että marjapensaitten välissä on raparperipehko vai miksi sitä sanotaan :shock: . Löhöilyksi meni eilinenkin päivä etten tehnyt yhtikäs mitään kehuttavaa mut nautin elosta ja olostani.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 21.05.2014 13:54

Rauhaa ystävät !
:o Ihmettelin itsekin että matkamme meni niin hyvin. Me kaksi yksin jäänyttä sisarusta ajelemassa..... sukuloimassa. Alkupäivät olivat kylmiä mutta vähitellen ilma lämpeni, :lol:
Yhteis-olomme oli sopuisaa, kiitos Jumalalle. Suurin suru oli vanhimman veljeni (90.v)luona, hänen vaimonsa oli joutunut sairaalaan. Parkkissonin tauti ja sen monet lääkkeet aiheuttavat erilaisia oireita.
Viimeinen päivä kotikylässä oli tosi lämmin paistoimme jo makkaroita. Oli tosi liikuttavaa kun kurki pariskunta oli meitä vastaanottamassa koti pelloilla. Vähän ajan kuluttua kaksi joutsenta uljaasti lensi mökkimme yli. Linnun lauluja.... veden solinaa. Maamiesten touhut pelloillaan toivat kotoisen tuulahduksen.
Nyt kotona taas :mrgreen: Pihamaa odottaa kitkijäänsä. Selkäni takia jaksan vain niin vähän aikaa kyyristellä, mutta sitkeästi yritän, sillä olen aina pitänyt puuhastella puutarhassa.

Hannan kanssa olemme soitelleet. Yritän ensi viikolla käydä tapaamassa. Hannan elämä on ihanasti Jumalan hoidossa. Kiitos rukouksistanne !
Kiitos kaikille jotka olette kirjoittaneet, olette niinkuin hyvät ystävät.....J
J UMALASSA ON MINUN APUNI JA KUNNIANI. MINUN VÄKEVYYTENI KALLIO,MINUN TURVANI ON JUMALA.
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 22.05.2014 08:20

Ihmeet
"Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä" Ps 86:10
Joka päivä saamme vaeltaa ihmeissä ihmetellen kuten Amandakin totesi että ihmetteli.........Itsekkin ihmettelin tämän psalmin rohkaisevaa sanomaa juuri tälle päivälle, taas tunne etten koskaan ole edes lukenut tätä psalmia vaikka tiedän että lukenut olen mutten muists mittään.... :) siksi on joka päivä tärkeää syödä aitoa ruokaa joka ravitsee henkrä ja tämä ruoka on Jumalan Sana.

Eilen ihmettelin uutta tuoliani joka tosin vanha mutta minulle uusi ja just sellainenn jota haaveillut. Tori.fi löytää edullista tavaraa, aikasemmin yhden käytävän maton ostin ja nytbtämä tuoli. Tapanani on päivittäin vilkaista mitä tarjolla pohjois-karjalassa. Tämä tuoli oli tullut 10min aikasemmin myyntiin ja heti soitin sillä nopeakin pitää joskus olla. Miehrni kyllä vastusti ettei osteta mut puhuin ympäri hänet ja eilen sanoi että onpa kuin uusi ja hyvä istua. Koin tämänkin ihmeeksi ja säästin euroja.

Siemenperunaa ostettu lajike toinen on Timo mut toista en muista ja sipuliakin kuulemma istutetaan oli istutud sipulitkin hankittu. Ihmettähän tämä että väkisin maalaista meikäläisestä tehdään, hangoittelen koko ajan vastaan mut nytkin pakko olla täällä kun toinen asuntomme vallattu eli ihmehän tämäkin :lol:
Huomenna Oron kesäpäiville Kuopion ystäväni kanssa ja odotan että pääsen ihmisten ilmoille ja etenkin pyhään ilmapiiriin.

Tänään olen päättänyt pitää siivouspäivän, eilen oli ruuanlaittopäivä ja tein raparperikiisselinkin joka ihmeekseni onnistui hyvin. Ensi viikolla kokeilen kuinka raparperipiirakka onnistuu, tosi hyvä kun voi googlettaa ohjeita ja tämä tabletti hyvä pöydälle laittaa ja siitä tsekata ohjeita. Heni vähän miettinyt hankkisiko tälläisen tabletin ja olen tosi tyytyväinen tähän sekä suosittelen. Tosin alussa on opettelua niinkuin kaikkeen, kuten tämä kirjoittaminen vaatii itseltä ainakin vieläkin opiskelua enkä ole oppinut kopsaamisia ja kuvien siirtokin alussa pelasi mut sotkin jotain ja nyt en saa toimimaan....
Ihmettähän nämäkin tabletit on ja etenkin vanhatkin oppii... :idea:

Nyt odotan ihmeitä tänne tuumikseen jotka on uusia kirjoituksia tällekkin päivälle ☆☆☆☆
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 22.05.2014 22:46

:D Kylvän ja kitken peltoni laitaa, Luojalta kasvua toivoelen. Näin tätä Marttojen laulua mukaellen tänään.
Mikä ihme sai ostamaan mansikan taimia ja vattuihinkin lisäystä. No, onhan se istutettava omenapuukin vaikka tietäisi huomenna kuolevansa. Minä hoilaan tuolla maalla. Välillä tuota Marttojen laulua ja sitten :Kylväjä ei ole mitään, eikä kastelijakaan vaan... Onneksi ei naapurit kuule ja mieskin kestää vähän huokaillen.
Imatran reissu tuli tehtyä. Oli vänkäämistä, kun minä halusin kiertomatkaa. Eli ajaa mennessä Anttolan kautta. Suostuivat ja kyllä oli mutkainen ja hiljainen tie. Kahvipaikkaakaan ei ollut. Minä ratissa hihkuin, katsokaa järvi ja molemmin puolin. Olipahan ihanat maisemat, sää mitä loistavin ja luonto kauneimmillaan.
Olivat kyllä huolella tehneet meille juhlaa. Oli kiertoajelu, näyttely, kirkko, syömistä ja juomista. Sain sitten kiittäessäni sanottua muutaman sanan, missä on toivoni ja sitten luin runon toivosta. Siinä on: Kuule minun rukousteni ääni. Lauloimme: Jo Karjalan kunnailla lehtii puu. Olihan siinä kosketuspintaa ja tippaa silmissä. Joku kysyikin, olenko käynyt koulua Imatralla. Meitä oli 12, kun valmistuimme Jyväskylässä ja sitten hajaannuimme ympäri Suomea ja vuorotellen järjestämme tapaamisen.
Tänään meni pari tuntia, kun palaveerasimme syksyn jutuista. Koko tiimi oli helteestä huolimatta paikalla.
Armon lapset riemuitkaa... :)
Täällä mökillä heikot yhteydet, että jos ei kuulu, siinä syy.
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.05.2014 22:48

Tässähän nyt kesän alussa sitten Mejullekin tulee uusia taivaallisia harrastuksia, nuo vijelyjutut, meinaan. Minä jouduin jossain vaiheessa vähän pakosta kutomaan, sitä ennen oli vähän lapsena opeteltu, sittten innostuin, nyt pitää tämä 40 metriä saada pois, jos vaikka kutomoparakki puretaan, sitten voisi taas pannakin kangaspuut varastoon. onneksi penkki on tukeva, siinä pysyy vaikka huippaisikin :mrgreen: Seuraavaksi taidan yrittää keväisen herkkää vihreää ....
uutisten jälkeen yksi naapuri pistäytyi, ja kertoi Danielin kirjan ja Ilmestyskirjan yhteneväsyyksitä, ja siitä miten kaikki merkit viittaavat siihen, miten lähellä ollaan Jeesuksen paluuta. Valveillaoloa tosiaan tarvitaan, ja viisautta kaikissa asioissamme tämän maailman keskellä. Hän ajatteli lapsiaan ja lapsenlapsiaan, miten ohjata oikein. Ja miten tärkeää olisi seurakuntaamme saada myös armolahjoja. Seurakuntamme vanhimpia oli ollut sairaalassa voirelemassa eräsät uskovaa ja rukoilemassa hänen puolestaan, parantumista, sillä hänen tautinsa näytti määrätyistä syistä todella paholaisen hyökkäykseltä, vaikkakin Jumalan sallima, mutta meitähän kehoitetaan rukoilemaan.
Näistä lopunajan tapahtumista, yksityiskohdista on niin monia eri mielipiteitä, e i kannata niihin takertua. Ja kun nähdään ja kuullaan melskeistä ja sodista, niin meitä kehoitetaan nostamaan päämme. Ja samalla myös muistamme omaisiamme, jatkuvasti.
Täälaisin miettein tänään. Valvovaa, puhdistettua stdäntä meille kaikille!!!
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja