tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja rine » 18.05.2014 12:31

Pääsin kirjautumaan, ihmettelin kun eilen käydessäni ei ollut kukaan kirjoittanut jälkeeni.
Olemme puuhailleet ulkosalla koska nyt on tosi lämmin yli 20 astetta, poika ja mummotettava on käyneet molempina päivinä hetki sitten lähtivät.
poika ajaa moottoripyörällä ja 7 vuotias istuu topakkana kyydissä. Minua se kyyti arveluttaa, mutta heille näkyy olevan luonnollista liikkumista.
Jatkan ulkohommissa, ilmoitin että pääsen , eilisestä en voi sanoa, kun en kirjautunut, luin vain, onko sitten ollut muilla ongelmia?
Ensimmäiset pääskyset näin tänään, eilen hanhiaurat suunnistivat pohjoiseen...ihana muutto käynnissä, joka herkistää aina vain uudestaan.
Siunausta jokaiselle kylväjälle ja istuttajalle...
rine

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 18.05.2014 12:43

Kokeilu. ;)

Kiitos uskolliset, jotka täällä olette tuumiskelleet ja pitäneet tulta yllä. Kuulolla olen ollut kaiken aikaa.
Joskus sitä itsellä sanat ovat ikäänkuin varaston hyllyllä. Ei ole mitään jaettavaa, ei edes omaksi opiksi kerrottavaa.

Mutta nyt kerron jotain hyvin epämiellyttävää itsestäni.
Meju tietää, että minulla on ollut vuosia projekti suunnitteilla. Sen projektin nimi on ollut "Hope" ja projektin tarkoitus on ollut auttaa lapsia. Keinoja tai päättäväisyyttä minulla ei projektin toteuttamiseksi ole ollut, joten se on uinunut hiljaa taustalla. Mutta kipinä on ollut vahva koko ajan kuitenkin.

Törmäsin tässä muutama kuukausi sitten yhdistykseen, jonka nimi on Hope. Yhdistys auttaa lapsia, mm. keräämällä vähävaraisille tavaroita, vaatteita jne. Siis aivan mahtava yhdistys, tarpeeseen varmasti tänä taloudellisen taantumuksen aikana. Olen iloinen, siis aivan puhtaasti iloinen ja onnellinen, että joku on tämän yhdistyksen perustanut.

Mutta. Näin ei ollut heti. Tässä välissä pitää kertoa, että en juurikaan tunne kateutta koskaan. En vain halua tuntea sellaista tunnetta, enkä koe sellaiselle tarvetta. Iloitsen muiden puolesta, kun jotain saavat, sillä tämä ei ole minulta pois, vaan joillekin muille jotain ihanaa.
Nyt olin kuitenkin ensin tyrmistynyt. Jumala oli antanut jollekin muulle minun unelmani! Minulla siis ei ollut yhdistystä vastaan mitään, eikä sen perustanutta henkilöä/ henkilöitä vastaan mitään, vaan olin Jumalalle kiukkunen. Ettäs kehtas! Ja tunsin nipistyksen sydämessäni. Surua. Suuttumusta. Negatiivisuutta. En kateutta, mutta kohtalaisen kokoista surua siitä, että koin Jumalan sivuuttaneen minut.

Toki tämä tunne meni ohi ja ajattelin, että Jumala on viisas ja toteuttaa asioita kuten parhaaksi näkee. Mutta aikaa tähän meni hetki. Kävin itseasiassa vasta äsken katsomassa yhdistyksen sivua.

Oma "Hope" ni on nyt siis haudattu. Mutta toivoani jostain muusta projektista ei ole haudattu :) Ehkä minun elämäni kulkee asioista haaveillessa ja haahuhtaessa, ehkä Jumala ajattelee, ettei Kyökkipiika-Tanja tästä kummemmaksi muutu, eikä ansaitse omaa projektiaan. Ehkä se tosiaan onkin noin, mutta toivon, että mihin ikinä tieni viekään, saisin yhä kohdata Jumalan minulle asettamia ihmisiä matkallani, saisin auttaa heitä ja he opettaisivat minulle yhä lisää Jumalasta, Hänen armostaan ja rakkaudestaan.

Siunauksia päiväänne.
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.05.2014 13:18

Kiitos taas kaikille kirjoittajille kuulumisista. Käväisen täällä pään pyörityksen, tasapainoharjoitusta, kutomisen ja jumalanpalveluksen kuuntelemisen välissä.
Kyllä omia unelmia saa olla, Kyökkipiika. Oma unelmani tällä hetkellä melko vaatimaton, että vielä tänä kesänä jaksaisin Suomen matkan tehdä, kun veljeni täyttäisi 80 vuotta! :roll: Mutta menenpä taas kutomaan muutamia kymmeniä senttejä, radioonkin sain nyt pannuksi uudet patterit että voin sitä siellä samalla kuunnella. Läppärini ei siellä toimi.
Päiväntunnussanasta
Herra, sinä tiedät, mitä minä kaipaan, huokaukseni ovat tulleet sinun korviisi, Ps.38,10.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.05.2014 16:12

Jatkanpa vielä vähän. Pääsiäisen ja helluntain väliin putoaa ns. lag baomer juhla . Jotenkin hämärä sen aluperä, mutta sadat tuhanne ortodoksiusovat menevät Meirom vuorenlle, jossa Rabbi Simon Bar Johain hauta. Sekin jo sinänsä Raamatunvastaista meinnä haudoille rukoilemaan! Juhlaan kuuluvat myös suurehkot kokot, joita sytytellään muuallakin kuin tuolla vuorella. Alkoi jo eilisiltana, mutta varsinaisesti rabbinaatti pyysi polttamaan tänä iltana, etei olisi tullut sapatin rikkomista. Lapset ovat keräilleet lautoja ym kokokkoihin jo varmaan viikkojen ajan, ja joskus heittö'ävät kokkoihin myös kynttilöitä, palovammojen vara aina. Myös Meironilla leikataan eka kerran kolmivuotiaitten poikien kiharoita pois???????????
Olen kerran llut turistina Meironilla juhlailtana, silloin siellä oli vain 80 000 henkeä, nyt odotettiin 400 000!!!!Tuostakin käynnistä jäi vain mieleen kauhu, että eksyy oppaasta, jonka paidan liepeistä pidimme tarkasti kiinni. Meikäläinen pitää tuota juhlaa vähän salamyhkäisenä ja epämääräisenä, pelkäsä kokossa ja perunanpaistossa siinä ei mitään pahaa :mrgreen:
Täällä on pian myös presidentin vaalit, ehdokkaita on kai jo 6 ainakin, lisää odotetaan. Kovasti on poliittinen juttu, ja täällä pressan valitsee knesset eli eduskunta. Vähemmän poliittiseksi ehkä muodostuis jos kansa valitsisi niinkuin meillä.
Näissä molemmissa asioissa Israel kyllä tarvitsee esirukousta....ja muutenkin!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 18.05.2014 17:42

Kesä
Linnut laulaa sireeni, omena ja marjapensaat on pienissä lehdissä . Kesältä tuntuu nyt ja ainakin se on lähellä jopa täällä maalla jonne tänään saavuin. Mies oli pellonkin muokannut lannoittaen sen ja kuulemma perunaa, mansikkaa, porkkanaa laitetaan. Eipä meikäläisellä ikinään omaa perunamaata ollut enkä muista niitä istuttaneenikaan. Heniltä kyselen neuvoja ja hän neuvoi porkkanansiemenet ostettavaksi sellaiset jotka on langassa valmiina niin ettei tarvi kitkeä. :lol: kyllä saatte vielä kuulla näitä marttailuja......ja etenkin kuinka osaan möhliä juttuja.

Annukka ei ainakaan pääse tänne vielä niin voisko joku laittaa päivänsanan ja tuurata sen aikaa kun ongelma selviää. Elkäämme antako periksi sillä vihollinen yrittää estää työtämme, näin se vaan on.

Koin Tanjan HOPE jutusta että sinut oli ja on laitettu rukoilemaan tuon työn puolesta, voihan olla niin ettei sitä olisi koskaan avautunutkaan jos et olisi näkyä sydämelläsi kantanut, työ on yhteistä muistetaan se. Varmaan vielä avautuu jokin toinrnkin juttu kun on sen aika. Rukoillaan tulevan työsi puolesta jo nyt ja tämän minkä löysit netistä sillä ei se sattumaa ollut että se näytettiin.

Tiina kertoo mielenkiintoisia juttuja kuten tuo kiharoitten leikkaaminen, enpä sitäkään aikasemmin tiennyt enkä presidentin vaaleista . Tosi hienoa että kerrot ja näin mekin opimme ja etsimme lisää tietoa.

Huomenna meen käymään kaupungilla mut maalla olen perjantaihin asti sillä sit lähden O:lla alkavaan paikkaan, arvaako kukaan :roll:

Hyvä idea tuoda esille tapahtumia kuten Vehnä toi kesäteatteri jutun, kävin sivun lukemassa mut harmi kun liian etäällä. Mieheni on näyttelemässä kesäteatterissa js Niskavuoren naiset on esityksenä. Toppuuttelin ettei menis mukaan moiseen kun se on kuitenkin niin sitovaa koko kesän kuten harjoituksetkin joka sunnuntai ollut jo monia viikkoja, mut hän haluaa olla kyläyhteisön jutuissa muksna.

Pannukakun ja mustikkapiirakan paistoin ja herkutteluni vaan jatkuu.... ;)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 18.05.2014 18:46

Meju, Hope-juna minun kohdallani meni jo. Se ei enää tunnu omalta.
Mutta olen siis asian kanssa sujut nyt. En muuten olisi edes asiasta maininnut :mrgreen: On oikein hyvä, että hyvät asiat toteutuvat. Ei sen ole oikeasti väliä, kuka sitä vetää, kunhan ihmiset saavat apua <3

Mutta unelmia minulla riittää, tuo Hope vain oli sellainen lempilapseni. Muut unelmani ovat tosin jotkut tosi itsekkäitäkin. Mutta saahan sellaisiakin olla, ei kai meistä kukaan pyhimys ole :)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja meju » 19.05.2014 08:07

Happea
Oletko hyvässä hapessa? Eilen eräs ystäväni soitti ja hän oli todella huonossa hapessa, hänellä on todettukin sairaus joka välillä manian puolella ja tulee yli energisrksi tai päin vastoin. Hänen soittonsa syy oli kummilapsi asia japyysi minua kaveriksi venäjänlapsi kummiprojektiin kun kk maksukin niin pieni. Sanoin että vaikka idea on hyvä niin pitää ajatella mihin resussit riittää ja rahat kun niin monessa mukana etenkin hän, on Intian kummilapsi ja mukana kaikessa lähimmäisten auttamisessa, seurakunnassakaan ei osaa sanoa ei vaan kaikkeen ilmottautuu ja itse nääntyy suorittamisessa.Siinä jutellessammehän kertoi että 2 viikkoa oli ollut petin omana kun ei jaksa ja kokee riittämyyttään.
Hänen jutellessa tuli kuva mieleeni lentokoneessa kun lentoemäntä neuvoo hapen käyttöä naamareilla ja iskostaa sitä että ensin itselle laitettava naamari vaikka olisi lapsiakin mukana, muuten voi käydä niin että auttajalta happi loppuu. Kerroin hänelle "näkyni" ja sanoin että olet huonossa hapessa syystä ettet yhtään ajattele itseäsi kuten Raamattukin opettaa että meidän pitäisi oppia oikealla tavalla rakastamaan itseämmekin ja unohtaa suorittaminen väärä.
Tiedän on vaikeaa sanoa ei ja etenkin en jaksa vaan haluan nyt levätä nauttien puhtaasta hapesta.....lopputuloshan on kun happi virtaa niin sitä jaksaa levosta käsin.

Kylläpä nukutti makeasti ja voin sanoa ettei hotellin hieno peti antanut niin hyvää ja syvää unta kuin tämä anopin vanha puusänky. Olin kuulemma kuorsannutkin niin kovasti että mieheni tuumannut että pitäskö vintille mennä yöksi, kuitenkaan ei raaskinut herättää kuorsaajaa ♡

Kohta kaupungille mennään lapsenlikaksi muutamaksi tunniksi, pojalla asunnon osto juttuja kauppakirjoja yms. Kyllä se kotimme siellä jossa he nyt ovat on kuin hamstraajien pesä, syystä että jätesäkkiä kymmeniä nurkissa ja lasten lelut yms tavarat , mut hyvä että voivat nyt siinä asustaa sen aikaa kun omaan pääsevät. Pikkasen meinaa happi loppua kun ovesta sisään astun ja tekee mieli huudahtaa apuvvvaaaaaa ;)
Tämäkin vaihe on opettavaa näin koen.

Hellepäivä tulossa ja mielikin suhtkoht iloinen. Happirikasta päivää sinulle tuumis ystäväin, tiedämme mistä saamme sitä rikastettua ja rakastettua taivaalista happea , muista itselle ensin......
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 19.05.2014 09:30

:) :) Oi, mikä aamujen aamu! Kiireesti tulimme mökille, kun on kaunista ja lämmintä ja on vielä siivottukin , jopa maalattu.
Kiitos kirjoituksistanne! Ihana olla matkassa. Nyt en ehtinyt kaikkea lukea, kun koneen vasta aukaisin täällä.
Hope kirjoituksen luin ja mietin , mitähän uutta avautuu.
En kertonutkaan, kun Vapun jälkeen koin myös yllätys pettymyksen. Tuntui ihan ihmeelliseltä, että joku voi aivan kirkkain silmin innolla kertoa, luvata ja sitten kaikki on täyttä valhetta. :mrgreen: Tätäkö se maailma on. Enpä ole aikoihin tuollaista kokenut. Pohdiskelimme, mitä kaikkea hänkin on kokenut, kun noin tekee.
Olimme lauantaina Vivamossa Raamattukylämatkalla. Kyllä oli jännittävää, peruuttaako moni ja ei tule lähtöpaikalle. Sanoinkin, että kumma, jos minuun ei tule vyöruusua. Sehän on osittain stressitauti. No, Luoja siunasi koko matkan. Meillä oli ihana porukka ja kukaan ei jättänyt tulematta. Marian miekka ja Kalastajat esitykset olivat vuorossa. Ne ovat tosi koskettavat. Menkää ihmeessä katsomaan. Meillä koko bussiporukka oli niin kiitollinen ja innoissaan bussissa jaoimme kokemuksia. Moni kertoi, kuinka Pyhä Henki oli koskettanut, kun kuuli Raamatun sanoja. FB:n puolelle jaoin jonkun kuvan. Milloinkahan minä voisin keskittyä niitä tänne jakamaan. :( Moni kohta esityksissä kosketti. Olen niin kiitollinen, kun sai viedä ihmisiä näkemään ja kuulemaan Raamatun sanaa.

Mies tuossa tekee aamupalaa. On kaunein aika, koivut vaalean vihreitä, vuokkoja on vielä ilahduttamassa ja västäräkit keikuttelemassa. Kuulin pitkästä aikaa eilen käen kukkuvan. Toiset kuuli, kun se kukkui järven toisella puolella. Minä sanoi, että kuulisin, jos tulisit tänne rannalle. NIINPÄ, kuulin. :o Olikhan kuullut pyyntöni.
Tänään taas pois mökiltä, kun ti aamun on lähtö Imatralle luokkakokoukseen. Ei kyllä houkuttele, mutta jos voisi vaikka lukea hengellisen runon tai jotain hyvää sanoa, kaiken "hölötyksen" välissä. Meitä lähtee kolme, mieskin lähtee. Tullessa poikkeamme Kouvolaan ystäväperheen luokse, jossa vaimo on sairastunut.
Tulipa kirjoitusta. Ohitus sallittu!
Kaikkivaltias Jumala siunatkoon ja
varjelkoon sinua! :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 19.05.2014 16:32

Helteinen vapaapäivä, sai pukeutua kevyesti, kaupungilla kävimme tytön kanssa pyörillä,
hän sai harjoittelupaikan aloittaa kesäkuun lopulla ja on 2kk.
Ostin taas kukkia...
Äiti oli ulkona tovin ja joimme teet, vielä on hieman yskänpuuskia mutta vointi on hyvä.
Järjestelin eilen tavaroita laatikoihin, ison säkillisen vein keräyslaatikkoon, löysin myös
kaksi takkia joiden olemassaoloa en edes muistanut.
Kyökkipiian kokemukset tunnetiloista ovat tuttuja,
on viisautta antaa ja luovuttaa esiin nousevat kielteiset tunteet Jumalan hoitoon,
niistä poispääseminen vie aikansa, happea se vaatii ja rukousta sekä siunaamista, mutta siitä olen varma että jokaiselle
meille on varattuna kyvyillemme sovelias tehtävä ja vielä enemmänkin, Jumala varustaa lapsensa silloinkin kun haasteet
tuntuvat mahdottomilta. Koskaan emme onnistu yksin vaan tarvitsemme toisiamme.

Olen kipuillut työpaikkani asioiden kanssa vuosia, kokenut mitätöimistä ja perättömiä puheita,
kuitenkin minulla on ollut näky työn laadun parantamiseksi,
kuinka saada mahdolliset palaset kohdilleen ja toteuttamiskelpoisiksi.
Viime perjantaina sain kertoa asiani palaverissa, siitä oltiin kiinnostuneita ja alustavia päätöksiö aikataulustakin tehtiin.
Olin kiitollinen ja olen vieläkin että tämä kokeillaan käytännössä

Katsoiko teistä kukaan avaran luonnon laitan alle linkin 7vrk voi katsoa areenasta
kertoo naarastiikeri mazlista, minua puhuttelevat nämä luonto ohjelmat aina, tässäkin vanheneva tiikerinaaras
ja vallan vaihtuminen sekä pentujen aikuistuminen..nyyh...
http://areena.yle.fi/tv/2188201

Vaikka ei silmäni kauaksi yllä. Se mitä näen riittää kyllä.
Taivas on määrännyt ajat ja tieni, omille harteille vastuu jää pieni.
Kuninkaallista arvoa kannan. Pelkoni, huoleni Herralle annan.
Isäni, valtias Taivaan ja maan, Hänkö ei pystyisi huolehtimaan?
Hilja Aaltonen
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 19.05.2014 23:17

Kävin tääl jo päiväl kahtelee, mut en mie mittee aikasex saanu sittenkään.. Tänään on oltu hiljaa, mutta rauhassa ja hyvillä mielin... On hetkiä jolloin aika seisahtuu ja hetkiä jolloin se kulukee liian lujjaa... Nyt se oikiastaan on tasan keskellä rauha ja hiljaisuus, mutta terveellinen ja hillitty vauhti... :)

Nukkumaan kaiketi ois mentävä, vaan ei kyl oikee nukuttas... Ennemminkin vaan on... Hiljaa ja rauhassa, mutta hyvällä mielellä. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja