tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja lissu » 12.05.2014 16:19

Tervehdys minultakin pitkästä' aikaa. Jotenkin olen ollut niin väsynyt etten ole jaksanut kirjoitella enkä edes lukea tuumista pitkään aikaan.
Vatsa on ollut pitkään kipeä. Oikean rintakaaren alle sattuu tosi kipeästi. Kävi ultrassa ja paksusuolen tähystyksessä,mutta sieltä ei löytynyt mitään vikaa .En vaan tiedä mistä vaiva sitten jouhtuu. Seuraavaksi on sitten mahalaukun tähystys.
Fulnssan pidin huhutikuun lopulla ja siitä tuli herpes huuleen. Muutaman päivän jälkeen alkoi vasemman korvanlehti turvota ja tuli vesi rakkuloita. Laitoin siihen herpes voidetta ja se rauhoittui jonkin verran.Sitte alkoi kova korva kipu. Kävin Lääkärissä ja hän totesi,että korvssa on herppes. Se oli levinnyt korvakäytävään jossa oli vesirakkuloita ja tärykalvo oli pukeamista vailla. Sain antibiotti kuurin ja toisen lääkkeen joka pitäisi tappaa herppes virusta. YHteensä joudun ottamaan 8 tbl päivässä ja olen tosi väsynyt. Lääkäri sanoi että jos vaivat evät lopu viikon päästä sitten hän laittaa lähetteen korvalääkärille PKKS. Korva on edelleen tosi kipeä ja joudun ottamaan Buranaa särkyyn
Sairaslomaa en saanut joten tosi väsyneenä joudun käymään töissä. Onneksi nyt on tänään ja huonena vapaapäivä.
Hyvää ja siunattua toukokuuta teille kaikille. LISSU
lissu

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.05.2014 18:28

Lissulle Jumalan parantavaa kättä lääkkeisiinkin, että vaikuttaisisivat.
Rine oli oikeassa, ei voinut Pielisen ballaadia vetistelemättä lukea. Lisäksi paikat minulle tuttuja. Pankakoskella asuin loppulapsuuteni ja alkunuoruuden Ruotsissa vietettyjen sotalapsivuosien jalkeen. Lieksassa kaävin kouluni, sinne Mähkän hautausmaalle vanhempani ja kkaksi sisarta haudattu.
Kuuntelin myös Rinen paneman linkin. Siellä kehotettiin hankkimaan yksi tavallinen harrastus, on minulla niitä kyllä kaksikin. Se roskien keräily ja mattojen kutominen, joka nyt vielä odottaa. Kutomakoppiini on tullut naapurilta lisää kuteita, niitä pitäisi saada jonkinmoiseen järjestykseen värien mukaan....tilaa on tosi vähän,vähän kerrallaan vain etenee tämä alkuhomma.
Ihanaa että Meju on päässyt veden äärelle nauttimaan sentään auringosta lapsenlikotuksen lisäksi.
Toivottavasti on kivaa lukemista mukana, tarkoitan Raamatun lisäksi. Joissakin hotelleissahan on
entisten turistien jättämiä suomenlielisiä kirjoja. Muistaakseni se oli Billy Grahamin vävt joka sanoi, että dekkari silloin tällöin on ihan kiva. Tänään kuulin kirjasta Kolmen kopla. Ei se välttämättä kai dekkari ollut, romaani. Kirjoittaja 75 vuotias, laulaja ja evankelista, nimeä en muista. Oli kirjoitettu niitä varten, jorka eivät vielä uskossa, eivätkä tartu uskonnolliseen kirjaan. Siinä kai kuitenkin joitakin täkyjä, ja suositeltiin antamaan esm. naapurille lahjaksi. Minäkin annoin veljelleni kerran lahjaksi kirjan Kuin luottaisi lukinlankaan. Ei se kylla tainnut mihinkään päin vaikuttaa.
Täällä ollut viielähköä, näitä kevään vaihtelevia säitä. Oleanderipensaa ovat alkaneet komeasti kukkia, samoin myrtti tämän talon pohjoisseinustalla. Sen marjat ovat kai terveellisä, pitää googlata se, mutta niissä on paljon siemeniä, paljon vaivaa tehdä niistä esim.hilloa.
Voi olla monesti, että vaivannäöstä on myös tulosta, eli joskus se kannattaa!
Voi että, tällä viikolla eurovaalit, on sen verran väsynyt olo, että taitaa jädä äänestämättä, se Tel Avivin reissu välillä väsyttävä.Herra antakoon muita äänestäjiä tarpeeksi, jotka äänestävät rukoillen oikeita henkilöitä sinne toimimaan.
Siunausta päiviinne!
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 13.05.2014 07:18

Hups, kello ei olekaan paljon. Ehdin kirjoittaa ennen Hurrinkia. Joten Hyvää huomenta! :)

Lissua muistan ja suljen sinut Isän parahimpaan sylihoitoon.
Eilen perinteiset kevätkahvit ja rukouspäivä ystäväni mökillä. Se on tässä lähellä ja muuttavat sinne jo aikaisin. Sieltä kerään syksyllä tyrnit.
Lauantaina on tarkoitus mennä bussilla Vivamoon ja Raamattukylässä katsomme kaksi näytelmää: Marian miekka ja Kalastajat. Kyllä rukous on tiivistynyt. Sanoinkin, että nyt puhelin on siunattu, että se ei ota enää yhtään peruutusta vastaan. Se on tosi stressaavaa, on ilmottauduttu ja sitten peruutetaan.
Olen luottavainen, että kaikki on Hänen kädessään ja sääkin on aurinkoinen. Monena keväänä olemme tehneet matkan. Kerran eräs ilmottautuja sanoi: Kukkiikohan siellä nyt kirsikkapuut vai omenapuut. Onhan se ihana viedä ihmisiä Raamatun kertomusten äärelle.
Nyt kuntoilu kutsuu.
Sinua siunata tahdon...
:) :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 13.05.2014 09:25

Vaivaa
Me näemme vaivaa, tehden työtä omin käsin 1 kor 4:12

Vaivattuna mutta lohdutettuna......Tiina toi esille kirjoituksessaan kuinka puutarhassa työtä tekevä näkee paljon vaivaa ja ehkä saa nähdä vaivansa tuloksetkin mutta voihan olla ettei näin käykkään. Lissun kirjoitus ilahdutti että hän sairaanakin näki vaivaa kertoa kuulumisia tietäen me niin odotamme juttujasi. Muistan rukouksin että pian paranisit ja saisit nauttia kesästä uusin voimin ja innoin.
Tämä kirjoittaminenkin on vaivan näköä ja omin käsin naputtelemme. Tottahan se on että sen sata kertaa meinaa "puutarhahanskat" lentää nurkkaan ja ajatus nousee "mitä tämä hyödyttää" turhaanko vaivaa näen ja sit ...kun ei toisetkaan :) . Muistetaan että meille jokaiselle uskottu oma peltosarkamme, tehdään työtä vaivaa nähden vaikka turhauttaakin niin jonain päivänä saamme iloitakkin.
Ihmettelin mistä kirjoituksesta Tiina puhuu, löysin sen tuolta laulu ja runo osiosta Rinen tuoma linkki. Koskettavs ja niin totta....

Amandalle toivottelen siunausta reissullenne, toivottavasti pääset raportoimaan jossain välissä meillekkin. Eva onkin jo aamusta hurrinki vauhdissa ja virtaa hänellä riittää :o

Hellepäivä tulossa, linnut pitää konserttia ja on niin taivas lähellä olo. Eilen poikani alkoi kyselmään Israelista ja miten niin pieni valtio on kaikkien maitten vihaama, sit palestiinasta jne.......autsss en osannut vastata oikein mihinkään en edes asukaslukua tiennyt enkä muutakaan........, koin kuitenkin että kiinostus herännyt. Uskon rttä tämä reissu yhdistää meitä ja oikeesti tarvitsen rukousapua että saisin oikeita sanoja sekää viisautta että edes jotain osaisin vastata kysymyksiin muutakin kuin "en muista".

Luotetaan että vaivan näkömme ei ole turhaa! ☆★♡♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.05.2014 12:33

Eipä ollut arvis tai tiedossa Hurrinkihommaa mulle tänä aamuna. Oli yöllä satanut, lupausten mukaan ja ripsotteli vielä aamullakin, joten sisälläoloa. Mutta kuten olen sanonut, niin ei tässä maassa ole hetkeä, etei jotain tapahtuisi pahaa tai hyvää. Katsoin lähes kome tuntia suoraa lähetystä oikeustalolta, jossa tämän maan ehkä auurin ja pahin lahjusoikeudenkäynti, eli sen rangaistusten antaminen. Kysessä ns. Holyland rakennusprojekti. Syytettyinä n 13 henkeä. rangaistuksina vankeutta kolmesta seitsemään vuoteen. Mutta, mutta, moni siellä aikoo vedota korkeimpaan oikeuteen vakuuttaen täysin syyttömyyttään. Henkilä joka pani alkuun koko jutun, oli siinä osallisena, hänestä tuli valtion todistaja asiassa, mutta kuoli keskeb oikeudenkäynnin, mikä tuonee ongelman koko asiaan. Ainakin lahjuksista puhutaan täällä, ja pyritään poistamaan sitä. Toivottavasti tämä panee vastuutehtävissä olevia muistamaan, että ovat yhteisen hyvän palvelijoita, eivät ole saaneet virkaansa pannakseen lisäansoita omaan taskuunsa, tai edes hyväntekeväisyyteen lahjusten avulla!!!
Tarttee tämä kansa paljon rukoustamme!!!!
Hyvää päivän jatkoa!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 13.05.2014 20:41

Olipa virkistävää lukea kirjoituksianne, meille tulossa kunnon sateita, muuten lämmin ja kosteaa.
Äitini on syntynyt pielisjärvellä, :D partalanmäellä, pankakoskella ja lamminkylässä asuu sukulaisia,
mähkön hautausmaalla ovat ukkini ja mummoni sekä muitakin äidin puolen sukulaisia.
Evan miehelle ja lissulle Herran parantavaa kosketusta, jota me kaikki tarvitsemme kipuihimme,
kaikki muu katoaa Jeesuksen rakkaus on pysyvää, oli elämäntilanteemme kuinka epätoivoinen tahansa.
Toivotan siunausta amandan sukulaisvierailuille.
Äiti on flunssassa ja ääni kateissa kuumetta ei ole, kävin lääkkeitä ja avustin suihkussa
huomiseksi kutsutaan sairaanhoitaja , lieneekö viisasta mennä jopa lääkärille.
Se on hankalampi asia kun ajoneuvon valinta vaatii oman haasteensa.
Pääsen vasta töiden jälkeen käyttämään, mutta rukoillaan
Kiitos teille jokaiselle lämpimistä ajatuksista meitä kohtaan, kiitos!
psalmista 147:
Herra rakentaa Jerusalemin, hän kokoaa Israelin karkoitetut.
Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.
rine

ViestiKirjoittaja Aralia » 13.05.2014 22:21

Ehtoota tuumikseen! Olen lukenut viestejänne iloiten ja itkien ja vienyt asioitanne rukouksissa Herran eteen, erikoisesti mejun ja rinen perhekunnat ovat rukouksissani. Minua on lohduttanyt viimeaikoina Sana: "Älkää mistään murehtiko,
vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi ja Jumalan rauha,
joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Jeesuksessa Kristuksessa. Fil. 4:6-7

Olin tänään saamassa jo ties kuinka monetta kertaa "tippa" solusalpaajaa. Ongelmia on tullut matkalla vaikka kuinka monetta kertaa. Sain veritulpan vasempaan jalkaani ja kävin ensiavussa TAYSissa. Nyt joudun pistämään itseeni "napapiikkiä" kaksi kertaa päivässä. Sitten todettiin kipeässä suussani kasvavan erilaisia sieniä ja sitä hoidetaan sellaisella "litkulla" suussa neljä kertaa päivässä. Nyt on iskenyt aikamoinen huimaus, epäilen korvistani johtuvan ja kävin putsauttamassa terveyskeskuksessa korvani, jossa pidän kuulolaitetta. Siellä oli aika törky, joka vaati kovaa työtä hoitajalta, oli piintynyt korvakäytävään. Se saatiin puhtaaksi, mutta jotain siinä tapahtui, kun en kuule sillä ainoalla korvallanikaan enää entisellään. Täytyy mennä korvalääkäriin, että ei minusta tulisi petipotilasta huimauksen takia. Olen käynyt pieniä lenkkejä ulkona vielä, en ole kaatunut. Ellen saa täällä apua, kun ei ole korvalääkäreitä, täytyy taasen puhua viikon päästä syöpäpolilla vaivasta. He hoitavat sitä kautta lääkäriä.
Kyllä välillä masentaa aika tavalla. Silloin muistan Raamatusta sanat: Kiitä sittenkin, kiittäkää joka tilassa. Nyt Jumala on opettanut minua kiittämään tuosta puolisostakin, joka on ollut minulle tosi suuri apu ja kun vaivun synkkyyteen, hän näkee aina toivon paremmasta eli hän on hyvin positiivinen luonteeltaan.
Minua ilahdutti se, kun amandakin rukoili paranemistani. Itse olen aika realisti sairauteni suhteen. Keuhkojen CT-kuvaukset ovat tämän kuukauden lopulla. Silloin tiedetään, onko solusalpaaja tehonnut sairauteeni.

Äitienpäivää vietin mieheni ja vanhemman pojan kanssa. Sain heiltä purkkiruusut, jotka myöhemmin istutan pihalle pataan. Nuorempi poika lähetti kipsitaulun, johon oli valettu hänen ja Tonin kämmenet, iso ja pieni, isän ja pojan kämmen. Hienosti posti toi sen ehjänä perille ja sisälle asti. Toni on nyt puolivuotias. Paljon olen käynyt dialogiaa nuoremman pojan kanssa sähköpostilla, kun hän ei pääse sairasta äitiään katsomaan kovin usein. Olen aivan valtavan kiitollinen Jumalalle tästä perheestäni, minkä hän on minulle antanut.

Teistä kaikista tuumailijoista olen myös tosi kiitollinen ja että pystyn vielä kirjoittamaan ja lukemaan.
Jumalan armo ja rauha olkoon meidän kaikkien kanssamme. Siunausta elämäänne!
Aralia

ViestiKirjoittaja Annukka » 13.05.2014 22:28

Siunausta ja voimia sinulle Aralia. Samoin kuin kaikille foorumin jasenille.
Annukka

ViestiKirjoittaja rine » 14.05.2014 04:54

Uni katkesi tänä yönä ja ajattelin muutaman rivin kirjoittaa, Ilostuin aralian käynnistä ..liikutuin niistä' sairauden kokemuksista joista mainitsit
ja perheemme muistamisesta rukouksin, juuri nyt kun taistelussa ollaan, kiitos sinusta ja miehestäsi, Herra kosketa korvia ja hoida suuta, siunaa heitä molempia
ja koko perhekuntaa, Jeesuksen nimessä.
psalmintekijän sanoin:
Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen;
sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan,
kunnes onnettomuudet ovat ohitse.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 14.05.2014 11:15

Taivaallisen tavallinen
Meikäläisen kannattaa lukea ainakin pariin kertaan juttunne kuten äsken tein ja kyllä nauratti Tiinan juttu, olin aikasemmin lukenut että hänellä on kaksi taivaallista harrastusta ja uudelleen lukiessa hoksasin lukuvirheeni, ihmettelinkin mikä roskankeruusta ja matonkutomisesta tekee erikoisesti taivaalliseksi harrastuksrn mut emmehän voi tietääkaikkia aivoituksia............ :lol: Tietenkin pyrkimyksemme harrastuksia myöten ettäne olis sellaisia taivaallisia jotka olisi vielä toisten hyväksi ikuisuutta ajatellen ja kun syvemmin miettii Tiinan harrastuksia niin nehän puhuvat juuri tätä.

Aralialle lämmin halrutistus, kirjoituksiasi lukiessa jotenkin Jumalan valtava suuruus ja hyvyys kirkastuu, sillä vaikeittenkin päiviesi aikana Hän kantaa sinua iänkaikkisilla käsivarsillaan ja olet päässyt ymmärtämään mitä on kiittäminen olosuhteista huolimatta, Jeesuksen uskollisuus on ymmärrystä ylempi ja kiitoksen arvoinen iäti. Aralia olet rakas meille ja yksi tien viitoittaja monille jotka vielä hapuillen etsivät elämän tietä. Moni katkeroituu sairauden kohdatessa mutta sinun kirjoituksista ei sitä näy.
Hannallekkin halirutistus......olette minun ihanteita jos ihmisistä saa näin sanoa. Taria on perillä mutta jätti meille perinnön tämän kirjoittamisen.....
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja