tuumis

Toukokuu

Toukokuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.05.2014 09:58

Tule kanssamme Herra Jeesus, tule aamuin ja illoin varhain siunaa tämä foorumin työ......
Yritän pikkasen kirjoittaa jotta saadaan tämä kuukausi täälläkin aloitettua. Tuo laulu "tule kanssani" on soinut tänään ja yöllä vessan lattialla rukoilin Isä meidän rukousta. Nimittäin oksennustauti iski rajusti ja nukuinkn vessassa :(
Petissä olen ja yritän saada nesteytettyä itseäni, kaiken lisäksi huomenna olisi lähtö reissuun.
Kiitos, jos yhden rukoushuokauksen jaksatte puolestani huokailla.
Huokaillaan myös että täällä olisi kirjoituksia uusia joka päivä tälläkin kuukaudella.
meju
Ylläpitäjä

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja eva » 01.05.2014 11:36

Nyt huokailen Mejun puolesta: --lääke koko hänen ruumiilleen. Sananlaskut 4:22. Rukousta ja Sanaa Mejun lääkkeeksi ja paraneminen tulee. saat lähteä luottavaisesti matkallekin.
Hyvää Vappua! Täällä Jeesusmarssi pitkästä aikaa. Kauan sitten olin marssimassa ja nyt olen lähdössä. Mies meni katsomaan verkkoja. Soitti, ei kalan kalaa, olivatkohan veneen väärällä puolella?
Mitkähän marssilaulut on? Minulla ei mukaan otettavaa radiota, mutta varmaan rytmissä pysyn tai hyppelen. ;)
eva

ViestiKirjoittaja Annukka » 01.05.2014 11:49

Rukoilen asioittesi puolesta, Meju.
Annukka

ViestiKirjoittaja rine » 01.05.2014 12:21

Rukous on kohtaamispaikka,
Herra kosketa sisarta tässä äkillisessä sairaudessa.
Meju muista käsien huolellinen pesu jos sinulla on käsihuuhdetta käytä myös sitä reilusti.
Vatsatauti tarttuu helposti, rukoilen että muut välttyisivät siltä.
Siunattua matkaa me täällä muistamme sinua ja perhekuntaasi.
Vappuni menee kotosalla, syömme äidin kanssa lohta, ihan kohta.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.05.2014 14:54

Jeesuksen parantavaa kättä Mejun ja koko perheen ylle pyydämme tällä hetkellä! Hänellä on kaikki valta ja voima.
Mahtavatko mitkään mahapillerit auttaa tällä hetkellä siellä Suomessa jylläävään mahatautiin? On sitä kyllä tainnut olla täälläkin, lieneekö virusperäinen vai bakteerin aiheuttama???
toisille piristykseksi jutt, joka oli lehdessä...se tuli mieleeni mainoksesta joka näkyi foorumin alussa, skorpion jotakin. Itövaltalainen mies oli ostanut Israelissa 50 skorpionia ja yritti viedä ne laukussaan, josta ne läpivalaisussa löytyivät. Ilmeisesti niitä ei ole lupa viedä maasta, mutta mihin mies olisi ne tarvinnut. Kyllä minäkin kerran autoin nuorta naista etsimään skporpionin, kun halusi viedä tuliaisina miehelleen....toivottavasti tämä oli sitä pyytänyt :mrgreen:
Katselin kahtakin Radio Dein toivelaululistaa ja oli monia lauluja, joita en ole koskaan kuullut. Yritin joitakin etsiä You Tubesta, joitakin löysin. Esim.hauskan Tilkkutäkkilaulun. Sain kerran kortinkin, jossa sanottiin, että elämä on kuin tilkkutäkki, tehdään niistä aineista, mitä on! Yksi laulu ei varmaan ollut se, mikä oli listalla, vaan vain samanniminen kamala. Minulla kyllä aika vanhanaikainen maku!!!!!!!! Joitakin ei taas löytrynyt ollenkaan, vahinko.
Täällä vapunpäivä ei eroa muista. Suomesta en kyllä netin kautta löytänyt hyvää ohjelmaa tänään...kaikki ovat vapun vietossa: Hyvää vappua siis kaikille, ja Mejulleedelleen toivorikasta mieltä ja voimia. Ittelleni kävin aputeekista hakemassa nuhapillereitä, silti en uskalla heinätöihin tänään mennä, vietetään siis vapaata :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 01.05.2014 16:33

Siirtyyköhän toivelaululistan lähettäminen nyt ensi viikon yli? On jo torstai.
Hyvin lohduttava, varmaan monille tuttu hengellinen laulu on myös Seppo Kohvakan esittämä Koko tien. Muistan sen vuosikymmenien takaa.

Tässä ensimmäisen säkeistön sanat:

Koko tien Hän kanssain kulkee, mitä muuta toivoisin?
Epäilenkö rakkauttaan? Se on hellin, lämpimin!
Kun Hän sielulleni antaa taivaan rauhan, autuuden,
tiedän: käyköön kuinka muutoin, Jeesus tekee parhaiten.
Tiedän: käyköön kuinka muutoin, Jeesus tekee parhaiten.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 02.05.2014 15:10

"Uudet silmälasinne ovat saapueet liikkeeseemme..." Sain viestin vappuaattona, juuri kun kaupat olivat menossa kiinni. Kiva, ajattelin. Kiusata näin toista. Tietää, että lasit ovat tulleet ja pääsen hakemaan ne vasta perjantaina (tänään). Kaupat ovat olleet jo hyvän aikaa auki, mutta vieläkään en ole laseja hakenut, kohta lähdössä. Ettei ei niillä niin kiire sitten ollutkaan :mrgreen:

Oikeasti olen venyttänyt lasien ostamista jo muutamia vuosia. Halusin silmäleikkaukseen ja olen odottanut oikeata hetkeä. Kävin jo tarkastuksessakin, että leikkaus sopii minulle. Mutta pelkään kuitenkin leikkausta ja olen venyttänyt sitä ja kyllästyin lopulta tähän jahkailuuni. Kävelin liikkeesseen ja hankin uudet lasit. Vanhoilla en näe, oikeasti, enää hyvin. Odotan maailman kirkastumista oikein todella :D

Uskon asioissakin, ja elämässä ylipäätään,on joskus näin. Sitä ei näe asioita kunnolla, kunnes saa "uudet lasit" silmilleen ja jokin asia ikäänkuin kirkastuu mielessä. Itse olen ainakin sanonut monestikin, että olinpa jonkin asian tai ihmisen suhteen sokea. Joskus jokin raamatunkohta kirkastuu mielessä, tai jokin asia saa selkeät piirteet, aivan kuten olisi saanut uudet, tehokkaammat lasit silmilleen.

Toivon saavani täältäkin vähän lisää vanhvuutta "laseihini", tai ainakin hyvää ja kirkastavaa pesuainetta, etten törmäilisi turhiin seiniin tai mitään tärkeää ei jäisi huomaamatta :geek:

Siunausta jokaiselle, mejulle mukavaa matkaa (Israel?)!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja rine » 02.05.2014 22:45

Meillä ollut aurinkoista mutta kylmä tuuli laittaa pukemaan lämmintä alle.
Päivä meni koivuklapeja pinotessa, juuri kaadettuja ja pilkottuja määrämittaan,
niillä lämmitetään vasta 2016.
Pihallamme peipposparvi ruokailee edelleen ja joukossa oli värikkäämpi valkonokkainen lintu,
jonka googletimme järripeipoksi.
Kyökkipiialle, meju on matkustanut turkkiin perheineen.

ICEJ rukouskirjeestä ote:
Liity maailmanlaajuiseen Jesaja 62 -rukouskampanjaamme ja rukoile joka kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona Israelin,
sen naapurimaitten ja palvelutyömme puolesta. Ihmisiä jo yli 60 maasta rukoilee kanssamme, ja jotkut paastoavat.
Anna meidän kuulla sinusta!
Pyhitä toukokuu erityisellä tavalla rukoukselle. Rukoile Israelin kansan puolesta, sitä ympäröivien kansojen puolesta ja oman kansasi puolesta.
Ota Jumalan sana, anna sen rauhoittaa henkesi, täyty Hänen lupauksillaan ja pyydä Herraa ohjaamaan rukouksiasi.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 03.05.2014 03:46

:D Nyt viittoen teille: Käy siunaamaan, käy siunaamaan.." Hyss, nyt ei kukaan herää. Opin viittomaan tämän siellä itsetuntemusjutussa.
Eilen illalla vein mieheni keskussairaalaan, kun ei enää kestänyt, päässyt kävelemään. Sisältä, kyljestä pisti. Hain sitten aamuyöstä pois. Oli jotain tutkimuksia tehty ja "pillerit ja pois". Olivat sanoneet, jos ei auta, viikon päästä takaisin. Nyt pillereitten varassa hiukan liikkuu.

Täällä oli kuuden eri seurakunnan kanssa KokNAINEN elämä tapahtuma, johon tuli 1200 naista. Tyttökin halusi lähteä, niin menimme yhdessä. Hyviä todistuksia mm, miten Jeesus on johdattanut. Yhteistyötä jatkavat aamubrunsseilla.
:) Vapun Jeesusmarssi oli riemullinen. Meitä oli paljon ja kaikki innoissaan. Tilaisuus päättyi Taipaleen muistomerkille, jossa lauloimme "täysin palkein" ja oli todistuksia ja puheita. Eräs puhuja kertoi uimahallin saunasta, kuinka isä kielsi poikaansa : Älä, älä eri asioihin. Hän oli kertonut isälle muistonsa lapsuudestaan, kun poltti itsensä ja sitten, kuinka Jumala on antanut meille käskyt ja alkavat sanalla ÄLÄ. Sielläkin voi todistaa.
Toinen puhuja sanoi Jumalan rakastavan, mutta haluaa muokata meitä. Billy Graham kirjoittaakin : Vaikeuksissa oleva mies oli nähnyt, kun kivimiehet uurastivat suuren kirkon työmaalla. Työmies muotoili laattaa aivan huipulle. Tämä oli Jumalan puhetta miehelle. Hän ymmärsi, että Jumala sanoi: "Minä muotoilen sinua siellä alhaalla, niin sinä sovit paikoillesi täällä ylhäällä." :shock:
:P Tänään on Vapiksella rukouspäivä. Ajattelin mennä ainakin osaksi aikaa. Saa mies rauhassa levätä.
Vihreys tekee hyvää sielulle.
"On Herra suuri, Luoja maan ja taivaan.
Sä kaiken sanallasi loit.."
Hyvää viikonloppua! Rauha, rakkaus ja usko osananne!
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.05.2014 09:53

Koska Mejusta ei ole nyt kuulunut mitään, niin ilmeisesti hän on päässyt lähtemään Turkkiin perheensä kanssa. Nyt rukoillaan hanelle terveyttä matkalla ja voimia, ettei mene matka hukkaan.
Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa!!!
Tulihan vapunpäivänäkin sitten hyvää ohjelmaa, kuuntelin sujuvasti viisasta puhetta luomisesta, neljän kristityn erilaisia näkemyksiä. Mielenkiiintoista. Samana päivänä kuulin myös Patmosradiossa ystäväni tekemiä lauluja pari kappaletta, kasetilta Jesuot Israel, se kai sen nimi oli. Minulla ei enää ole sitä CDtä, kun annoin sen veljelleni. Veljeni ssanoi, että tuohon olisi mahtunut paljon enemmän lauluja. Niin, mutta kun hän ei saanut enempää. Ai jaa, oli vastaus.Iloitsin lauluista ja niiden sanomasta.
Eilen myös katsoin Cafa Raamatusta haastattelun bioprosessitekniikan ent. viran haltijan kanssa. Myös tieto oli viisasta, mutta usko yksinkertainen. Häneltä on juuri ilmestynyt kirja evluttionihmemaasta. Kirjassa kertoo, miten uskoon tultuaan lupasi Jumalalle, että antaa kunnian hänelle, jos menestyy työssään. Sitten tuli lupaiksen lunastamisen aika, kun sai jonkin tärkeän jutun, arvostuksen aikaansaannoksistaan, Sveitsissä. Puheissa ylisteltiin häntä ja hänen saavutuksiaan. Omassa puheessaan hän kiitti lausunnoista, kiitti vaimoaan, työtovereitaan jne. Sitten hän kertoi tuosta rukouksestaan, että haluaa antaa kunnian Jumalalle, jos onnistuu työssään...ja olen onnistunut??? nyökkäilivät kuulijat siihen. Niinpä, kaikki kunnia Jumalalle, hän päätti 5 minuutin puheensa. Ja Herran pelko on viisauden alku, sanoi tämä oppinut mies. Hän sanoi omansa työnsä olleen pelkkää tiedettä, mutta asioiden selittämisessä tuli Jumala mukaan.
Haltuun, tapasi eräs jo täsät elämästä poistunut ystäväni sanoa. Haltuun, sanon teille minäkin :D
Tiina

Seuraava

Paluu Tuumailuja