tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja marja84 » 27.04.2014 22:46

Työntäyteinen viikonloppu... Eilen hiomista, keittiöhommia ja makkaranpaistoa ja tänään maalailua telalla, kahvinkeittoa, makkaranpaistoa, maalailua pensseleillä ja tasotelineellä, pojan käyttö tivolissa ja sitten vihdoin taas kotiin ja huomen aamun herätystä oottamaan kun viime yökin meni penkin alle...

Mutta jostain syystä mua ei nukuta yhtään, en ymmärrä miksi sunnuntai ja maanantain välinen yö on aina jotenkin hankala...

Hyvää ja siunattua yötä :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 28.04.2014 01:26

Vehnä kirjoitti:Hyvä että sopiva löytyi ja paikalleen sijoittaminenkin onnistui. :D

Vaihdoin sittenkin. Metsäkirkkolaisena lintu puhutteli... ja tuli sellainen olo, että jollain muulla majiksessa oli tuo suojelusenkelikuva. Oliko peräti Tarialla? En kuitenkaan halunnut sitä, jos jollain on vahva mielikuva avattaresta johonkin muuhun. Voihan se olla, että tämä lintukin on kierrätyskuva, mutta itse en ainakaan muista.

Jos vaikka nyt saisi sitten untakin, kun ei tarvitse pohtia tuota avatar-asiaa...
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja meju » 28.04.2014 09:28

Oi, katso
http://www.youtube.com/watch?v=SJCjvC-Q ... -QG6U#t=28
Oi katsohan lintua oksalla puun
1. Oi, katsohan lintua oksalla puun.
Se laulaa niin kauniisti aina.
Se Korkeimman kiitokseen aukaisee suun.
Sen mieltä ei huolet ne paina.
Se laulaen Luojaansa kiittää.

2. Ei kylvä, ei niitä, ei myös kokoa.
Se vastaisten päivien ruokaa.
Vaan aina sen mieli on riemuisena.
Ei huomisen huolista huokaa.
Vaan silti ei puutetta kärsi.

3. Se laulaen aamulla alkavi työt.
Ja päättää ne laululla illoin.
Niin rauhassa oksalla nukkuu se yöt.
Kuin vuode ois peitetty villoin.
Ja kattona sillä on taivas.

4. Oi, jospa kuin lintunen päiväni vain.
Myös kiittäen alkaa mä voisin.
Ja murheetta, vaikkakin puuttehissa.
Mä ain Isän hoidossa oisin.
Ei lapsensa tarvitse surra.

Sigismund C. Dick, 1815-1882
Jonas Andersson, 1851-1913][/color]

Oi, jospa kuin lintunen päiväni kiitäen alkaisin....., tuon laulun sanat kun kuuntelee ja lukee niin niissä on rukous sekä olpetus kuten Jeesus kehoittikin meitä seuraamaan luontoa ja lintusiakin. Tanja oli laittanut avattaren joka sopii tosi hyvin hänelle, sillä useinhan siellä metsäkirkossa olet kuin oksalla istuen ja kiität Jeesusta . Taustalla soi nyt tuo laulu joka oli etsittävä kun katsoin tuota linnnun kuvaa.

Maanantai koittanut ja oikein paljon kiitosaiheita teille toivon tulevalle viikolle. Ihmettelin eilen missä te olette kun ei kirjoituksia näy vai joko pyrähdelleet kokonaan kesälaitumille. Dein laululistakaan ei täyty tätä menoa joten se siirtyy ja siirtyy.....voi laittaa kaksikin laulua sillä muuten ei se onnistu. Tietenkään ei mikään pakko mutta yritän kehoittaa toimintaan ja etenkin Tiina! :) Eli rukousosion puolella on kyseinen lista.

Eilisen sairastelin ja vieläkin olo sellainen että apteekista käytävä jotain yskää rauhoittavaa, onneksi on vapaa tänään niin kyllä se siitä......"ei huomisen huolista huokaa" laulussa myös sanotaan mutta kyllä sitä tulee huokailtua liian useinkin eikä millään opi että asioilla on tapana järjestyä. Nyt huokailen miten tässä pari kuukautta selvitään ison porukan kanssa, pitkää pinnaa ja sitkeyttä tarvitaan ja teidän rukousapua.

Marja oli piipahtanut ja hyvä että jätät merkin että mukana olet <3

Palvelkaa ilolla Herraa, muistaen laulun sanoja " Ei lapsensa tarvitse surra".
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 28.04.2014 10:18

Huomenta metsäkirkosta :) Koirallisena sitä aloittaa jokaisen aamunsa reippailemalla- vaikkei aina niin reippaaksi tunne itseään. Aurinkoisina aamuina on kuitenkin ihana samoilla metsässä, kuunnella lintujen laulua ja lukea aamurukouksensa. Saa herätä uuteen päivään luonnon helmassa, Isän turvallisessa seurassa.

Tänä aamuna mietin tuota tuumiksen tunnaria: Rakennutaan yhteisestä uskosta. Minusta siinä on hieno sanoma. Myös muutenkin pitää elämän aikana rakentaa ja rakentua, mutta erityisesti ajatus rakentavasta ja rakentuvasta uskonnollisesta yhteisöstä kuulostaa hyvältä. Ja kuten muillakin rakennustyömailla, on täälläkin jokaiselle oma tehtävänsä. Jos kaikki vain muuraisivat, ei talo rakentuisi. Tai jos maalari tulisi maalaamaan kesken muurauksen takkaa, eikä näkisi että muurarilla on hommat kesken, eihän siitä mitään tulisi :mrgreen:

Rakennutaan siis yhdessä, samaa taloa rakennamme.

Mejulle voimia tulevaan koitokseen. Kun ajattelee, ettei itse pysty vaikuttamaan kuin omaan käytökseensä ja omiin ajatuksiinsa, on helpompi lähteä rakentamaan yhteistä aikaa. Sulje silmäsi pieniltä asioilta ja keskity suureen kuvioon :)

Onko Hannasta mitään kuulumisia? Aralian kuulumiset löysin <3
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.04.2014 12:40

Tänään vietämme täällä holokaustin muistopäivää. Eilisiltana oli muistotilaisuus Jad Vasemissa, katsoimme sitä naapurin kanssa telkusta. Kuusi soihtua sytytettiin kuuden miljoonan surmatun muistolle. Kaikki sytyttäjät olivat keskitysleireiltä slviytyneitä, ihmettelee miten kuitenkin jaksaneet olla optimistisia kaiken jälkeen. Eräidem ystäviemme isä oli ollut keskitysleieillä ja myös ns. kuolemanmarssilla. Ei ihme, ettei hän pitkän elämänsä aikana ollut juuri innostunut kristinuskosta, ei pystynyt erottamaan Jeesusta ja kristittyjen tekemiä pahoja tekoja. Mutta ihan ennen kuolemaansa sai ottaa vastaan Jeesuksen Vapahtajanaan ja liittyä Elämän marssiin!
Ajattelin nyt myös, miten hyvin tähän aikaan sopiikaan tuo Sma Israel laulu, vaikka silloin en muistanut holokaustin muistopäivää.
Aamulla olin tunnin verran pihalla poistamassa kellastunutta ruohoa, aina ne pitää ennen kesää poistaa tulipalovaaran takia. Mutta plus 29 pakotti lopettamaan lyhyeen koko homman.
Nyt on iso modeemi nettiäni varten, mutta hävetti tyhmyyteni, kun kysyttiin mikä linja mulla on entinen....en tiennyt....soitti tietokonemiehelle, jolta koko läppärinikin ostin....Kaipa eteenkinpäin selviävät asiat, vaikka en niitä ymmärräkään. :roll:
Eipä maailmaa kaada, vaikka en ymmärräkään näitä tietotekniikan asioita ja hienouksia.
Herran pelko eli kunnioitus on viisauden alku :?:
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 28.04.2014 18:03

Käyn ottaa kantaa toohon toivekonserttiin jahka jaksan, on tuo terveys reistaillu todella hyvin.. Päätäki nyt särkee ihan hyvin taas. Ääni ei vieläkään kestä laulamista, pettää hetkittäin mut hei rukouksin voimin mennään eteenpäin... Allergia ja astmalääkkeet on helpottanut oloa .

Mut tästä on jatkettava eteenpäin.... :)

marja84

ViestiKirjoittaja eva » 29.04.2014 07:24

"Tämän päivän on Herra tehnyt, Iloitkaamme ja riemuitkaamme siitä."
Ilo teistä!
Nyt Hurrinkiin ja sitten matkaan Huhtasuon kirkolle Klo 18 Pietarin killan Miesteniltaan, repussa on "Ikääntyvän ihmisen ilo" ja Israelissa vapaaehtoistyössä.
Ovatkohan ne armeliaita? Kyllä jännittää. Muistakaa rukouksin! Kiitos!!
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 29.04.2014 13:43

Olemme saaneet nauttia kauniista keväästä. Meju toikin tuon ihanan laulun linnuista. Pakene Meju niin usein kuin voit, sinne maalle ettei tule liian ahdasta. Sulla on siellä pako paikka. :lol:

Toivotan Tanjan kyökkipiikana tervetulleeksi, on mukavaa tavata vanhoina, täällä uudella foorumilla. Olet siis koira ihminen. Minullakin aamutöitten jälkeen on aina koiran kanssa kävely. Koiremme on yhteinen poikani perheen kanssa, kun lähden jonnelin,he hoitavat silloin. Koiramme on Parta-gollie. Yritän pitää sen karvat lyhyenä, eilenkin meni pitkä aika sakset kädessä, kun lyhensin karvakuantaloa. :twisted:

Tiinalla on ikävä vaiva, minulla on täällä parikin ystävää, jotka kärsivät samasta vaivasta.Taivaan Isä antakoon helpotusta ja voimia kantaa taakkaa jos lääkärit eivät löydä syytä
Tiina, minä olen yhtä huono näissä tietokone asioissa, ellen asuisi niin lähellä poikaani en tässä nyt kirjoittelisi.

Eva ,sinäkö lähdet Vapaaehtoistyöhön Israeliin ? Siunausta ja varjelusta matkoillesi.

Hanna on jonkun verran pirteämpi, ruhjeet joita tuli kaatumisesta ym . ovat kasvoilta parantuneet.Jalkaankin on tullut tunto ja jonkun verran ponnistus voimaa.

Minun selkäni kipuilee edelleen, askareet on tehtävä katkonaisesti, koska jalkaan säteilevä kipu ei tykkää näistä kotitöistä. Mutta yritettävä on haluan olla itsenäinen. Herra minua auttakoon.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 29.04.2014 22:38

Iloitsin metsäkirkon kyökkipiian ilmaantumisesta tänne tuumailijoiden joukkoon ;)
Luin evan viestistä "ikääntyvän ihmisen iho" eli meni luku hurrinkin vauhdilla,
Mooseksen iho säteili kun hän oli ollut puheissa Herran kanssa.
Nuoren ihmisen iho on kaunis, jota ihaillen kadehdin, minulla oli hymykuopat, jotka nyt ovat muuttuneet
juonteiksi vetäen huuletkin alaspäin :o
Tänään aloitin 5 pvä vapaan, eilen oli keho tukossa kun illasta tulin kotiin, tänään kuitenkin jäykkyys sulanut.
Tytär lähti eilen sinne harjoitteluun nuorempi suuntaa alkuviikosta tampereelle, meillä eläetään muutoksissa,
jopa koirakin mököttää, kun ei osaa päätellä mitä tapahtuu, tulee syliin useammin ja lähelle kylkeä kellahtaa
yöunilleen.
Teitä halaten ja siinä hiljaa siunaten elämäänne, olette tärkeitä jokainen paikallanne, josta kiitän Herraa
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 29.04.2014 23:08

Päivä vähän ( itse asiassa aika isostikin) väsyttävä on ollut tänää..

Rukoilen kaikkien puolesta, kellä mitäkin... <3

Huomenna saamme yökylään 11- vuotiaan tytön (mieheni veljen tyttö). :)

Nukkumaan se on tästä mentävä... Palaillaan.

marja84

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja