tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja meju » 25.04.2014 12:37

Kuva
Kaipaan sinua, kaipaakohan kukaan minua..... :P
Päivitykset
Oletko päivitettynä niin että olet tämänkin päivän päivityksen läpi käynyt. Mitenkähän sitä päivitytään, olisko niin kuin tämän tietsikan kanssa olemme vain paikallamme ja odotamme........Tässä uudessa koneessani tein äsken päivityksen kun sitä pyyteli ja oikeesti pikkasen pelotti että onnistuukohan kun näytöllä luki "odota ja kielto ettei saa katkaista virtaa" mutta se odottaminen oli jännittävää kun näytti ettei mitään tapahdu jokin pallo vaan pyöri mutta sitten alkoi prosentit vilkkumaan ja sitä 100% ei meinannut tulla ollenkaan, meinasin jo katkaista virran kun ajattelin että taisin klikata jotain muuta kuin päivitysyä koska entisessä koneessa oli ihan erilailla tuo ohjelma. Tuntuipa hyvälle kun lopulta onnistui eikä jummitunut koko kone. Tärkeää on koneen päivitys vaikka en ymmärrä mitä kaikkea siinä tapahtuu mutta kuinka paljon tärkeämpää onkaan että itsekukin olemme joka päivä Taivaallisen Isän päivittämiä ja näin vältymme pahimmilta viruksilta kun suojaukset kunnossa. Rukoilkaamme hiljentyen Isän edessä joka aamu ja näin päivitymme turvaten Jeesuksen veren puhdistavaan voimaan ja näytölle tulee 100% valmis.......

Katsoiko kukaan ohjelman jossa Veli Taivaallisen poika puhui elämästään TV7 ssä ? Oli koskettavaa kuinka Jumala johdattaa ja ei ole ollut helppoa tetä siinä perheessä. Yritän etsiä sen ohjelman jos vaan löytyy. Eilen tuli se mut en tiedä onko arkistossa tai uusintana, kannattaa katsoa ja lukea ne kirjatkin joita varmaan moni lukenutkin. Koen että me moent olemme sellaista pullamössö kristittyjä vain näissä pieni piiri pyörii oman navan ympärillä ......mutta ku tulee kutsu mukavuusalueen ulkopuolelle lähtemisestä niin kuinka uskomme käykään. En osaa nyt taas ajatuksiani tähän tuoda niin kuin tarkoitan mut ehkä ainakin Lasse ymmärtää :P

Olipa ihana ylläri että Hannakin oli tuonut tervehdyksensä tuonne päivän sana puolelle, käyhän kurkkaamassa. Hannalle halirutiiiiistus näin virtuaallisesti mutta kyllä koet lämpimän tunteen että sinua muistetaan <3

Yskä on yllättänyt ja tosi levottomasti nukuin viime yön, liekkö allergiaa kun tuntuu sellaselta että pölyä ja hiekkaa keuhkot täynnä ja olo sen mukainen. Kohta lähettävä pyrähtämään pyörällä kaupungille asioille ja illaksi sitten töihin. Annukan lahjoittama lääke lopuillaan, enään pieni tippa jäljellä, tänään otinkin isona kulauksen että hiekat lähtisi :lol: Varmaan ensi vuonna lähdettävä lääkkeen hakuun .......

Tässäpä tämän päivän päivitykseni mitä täällä mietintämyssyssäni oli, eihän nämä kummosia juttuja ole mutta luotan että ne moninkertaistuu jaettaessa kuten pienen pojan leipä ja kala ihmekkin.
Mitä sinulla vakkasessa?

ps. sitä ohjelmaa en löytänyt mutta tässä on siitä kirjasta ote http://www.kkjmk.net/product_details.php?p=1889
Maanalainen mies - Isaac Liu & Albrecht Kaul

Isaac Liu on Veli Yunin eli suomalaisten rakastaman Veli Taivaallisen poika.

Mitä voi tulla pojasta, jonka isää pidettiin Kiinan valtion vihollisena ja jonka äidille määrättiin abortti odotusaikana?
Kuin ihmeen kaupalla Isaac Liu selvisi hengissä lapsuuden uhkista, koulukiusaamisesta, isän vankila-ajasta ja perheen pakolaisuudesta.

Nykyään Isaac Liu tekee evankeliumin työtä saksassa. Maanalalinen mies jatkaa tarinaa siitä, mihin Taivaallinen mies jäi.]
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 26.04.2014 07:24

Jää luoksemme, sillä...
Tätä opetuslasten rukousta olen pyytänyt ja HÄN on ollut kanssamme. :)
Tästä suuri kiitos ja ihan, että nyt pääsi tännekin. Emme me joulun maissa arvanneet, kun varasimme liput Amos Oz:n Tarina rakkaudesta ja pimeydestä teatteriin Helsinkiin, että keväälle osuu niin paljon kaikenlaista. Kannattaa mennä katsomaan. Monet olette varmaan lukeneet kirjan. Näytelmässä mielenkiintoisesti esillä juutalaisten perhe-elämä ja Israelin historiaa.
Meillä oli pari päivää sellaisia, että mieskin sanoi, että " ei ole aiemmin ollut näin lähellä kulttuuria." Ateneumissakin kävimme pariin kertaan, kun tuttua työntekijää yritimme tavoittaa. Oli siellä upea kevätkonsertti, kun Finlandialla aloittivat, olihan silloin Ruusun ja Yrjön päivä. Kuuntelimme myös onnellisuusprofessorin luennon: Tunne vai järki. No arvaatte, että molempia tarvitaan. Tein oikein muistiinpanoja, mutta nyt olen mukavasti sängyssä ja ne muualla. :mrgreen:
Täällä on meneillään KÄÄRINLIINANÄYTTELY. Se on vielä 10.5. asti Keskusseurakuntatalolla, jos joku täälläpäin kulkenee. Onhan tuota asiaa paljon tutkittu ja on liina kiertänyt pitkät reitit. Kaksi seminaariakin oli, joissa tutkija puhui. Kävin näyttelyssä, mutta en seminaareissa.

:roll: Eilen olimme Sapattiaterialla. Merkittävä juttu minulle oli siinä, kun meidän pöydässä oli yksi tyhjä paikka. Siihen tuli tuntematon, nuori tyttö istumaan, mieheni viereen. Huomasin, että hän jää yksin meidän puhellessa, niin vaihdoimme paikkaa ja istuin hänen viereen. Tilanne johti siihen, että toisten syödessä jälkiruokaa, menimme kirkon puolelle ja rukoilimme. Hän oli niin kiitollinen, kun joku huomasin hänen suuren janonsa. Hän oli niin palava ja iloa pulppuava. Meillä oli niin sydämellinen kohtaaminen ja rukous yhdisti. Tällaisia nuoria, kun on, he sytyttävät kyllä ja Jeesuksen rakkaus saa tarttua.
Miksi me sitten menimme erilleen rukoilemaan. Niin, olisi ollut mahtavaa, jos kaikki olisimme yhtyneet rukoukseen. Mutta ohjelman olivat järjestäneet muut.
YLISTYS= KUULIAISUUTTA. Raamattupiirissä kuulin, että ensimmäisen kerran sana YLISTÄÄ on siinä, kun Aabraham vie poikaansa Iisakia uhrattavaksi.
"Kuuliaisuutta Jumala tahtoo."
Ihanaa, iloista kevätpäivää teille kaikille!! :) :)
Nyt, kun saan tämän lähtemään, alan lukea, mitä olette kirjoitelleet. "Hyvä on edessäpäin."
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.04.2014 09:52

Ihana sapaattiaamu, vaikk ulkona onkin sumuista, eikä aurinko paista. Mutta kun eiole kiirettä roskakierrokselle aamun viileydessä, eikä mihinkään muuallekaan lepopäivänä, niin huonona syöjänä kuitenkin keräsin lautaselleni eri sortteja, hedelmää ja teetä lisäksi, ja söin kaikessa rauhassa. Ja vielä on edessä yksi joka sapatinaamuna toistuva mielenkiintoinen lehtikatsaus maailmalta. Ja päivän tunnussanankin ehdin jo rauhassa lukea. Tätä tekee sapattiaamu! Toivon jokaiselle teistä yhtä aamua, ainakin, viikossa, jolloin voi rauhassa tehdä kaikkea, luopuen jopa omasta touhuisuudesta :mrgreen:
Päsiäisen aikana kuulin jutun, jota en aiemmin ainakaa muistanut, jos lienen tiennyt? Jeesuksen kysyessä Pietarilta, rakastiko Pietari häntä....kahdesa eka kysymyksessä Jeesus käyttä jumalallista rakkautta tarkoittavaa sanaa, kolmannessa inhimillista rakauta, fileo. Pietari taas vastasi joka kerta fileo sanalla. Ei meillä ole itsessämme jumalallista rakkautta edes Jumalaa ja Jeesusta kohtaan, ja jäänee aina vajavaiseksi tässä maailmassa. :roll:
niinpä onkin lohdullista muistaa Raamatun sana, että rakkaus on siinä, että Jumala rakasti meitä, ja me voimme vain heikosti heijastaa takaisin tuota Jumalan rakkautta.
Olkaa siunatut....jatoivottavasti vain lukaisemassa käyvät innostuisivat tuomaan virkistäviä ajatuksian tänne foorumiin. :idea:
Niin, unohdin mainita etta sapattikokuksemme alkaa mukavasti vasta klo 11.00!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.04.2014 16:37

tulipa tässä mieleen vielä jatkaa eli ehdottaa Mejulle, että olisko taas aika yrittää saada Radio Deihin toivokonsertti haluamistamme lauluista????? Se heräsi siitä, kun kuulin radio Patmoksessa Sirit Hadadin Sma Israel laulun! olen toki kuullut sitä täällä radiosta, ja se on tosi kaunis. Sanoista en kaikkia muista, pitäisi kai ostaa cd ja kuunnella kotona kaikessa rauhassa. Siinä on paljon itämaisia niekkuja siinä sävelmässä! Että yritetäänkö, ja Radio Deistä joku voisi innostua myös tuumisesta, kun se siellä mainittaisiin?????
Katsoinpa sitten you tubesta, ja siellä oli tosi monta sma Israelia! Sharit Hadadin. Sanoista ja kuvista ymmärsin, että siinä on rukous Jumalalle, ei vain yksilön tai Israelin vaan koko maailman kipus monenlaisista asioista.
Vain Jumala kuulee, sydämeni itkee
Annoit minulle elämän, annoit kaiken...
Nyt olen yksin, vahvista minua Jumalani....
Tähän tapaan rukous menee, ja itämainen sävel on kuin sydämen itkua, nnäin se laulu minulle puhuu, nin että tippa tulee silmään.
Siunausta alkavaan viikkoon, meillä arki alkaa taas huomenna!!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 27.04.2014 01:11

Tyhjään tupaan piti tulla... ;)

Jäi tuo kyökkipiika nimi majisajoilta kaihertelemaan niin mukavasti, että otin seen taas käyttööni. Eli monet varmaan ymmärtävät, että Tanjahan se täällä.

Meju minut kutsui jo aikaa sitten (kiitosta kutsusta), mutta silloin en kokenut vielä houkutusta astua peremmälle. Miksi nyt- en tiedä. Jostain vain putkahti mieleeni, että niin, tämäkin on olemassa.
Tuttuja kasvoja muutamia ainakin. Kertokaahan ystävät kuulumisia, olkaa kilttejä, en voi käydä kaikkia viestejä lävitse.

Oma kevääni on kulunut kiireissä, iloissa ja suruissa. Miehen puolelta on suru-uutisia ollut kevään aikana kaksikin kappaletta, molemmat (ei sukua toisilleen) menehtyivät vatsasyöpään, kuten kummitätini ja tätinikin viime vuonna :cry: On juuri perjantaina haudattu viimeisin menehtynyt, alle 60- vuotias mies...martta muuten hänkin Meju :)

Tariaa mietin yhä paljon ajoittain, minusta on edelleen käsittämätöntä, ettei häntä enää ole.

Mutta se suruista. Toivottavasti täällä on kaikilla asiat hyvin <3

Koitan silloin tällöin kirjoittaa. Nyt siu siu siukkuja kaikille, olette pysyneet rukouksissani aina. Pitänee vaan vaihtaa majiksen tilalle nyt sana tuumis ;)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja meju » 27.04.2014 10:42

Kuva

Kaveria ei jätetä
Huomenta kamut, kiitos että ette ole jättäneet yksin vaan kuten kuvassa Jeesus koskettaa pientä koululaista olkapäähän niin samoin tarvitsemme Hänen kosketustaan mutta myös tälläistä virtuaallistakin kosketusta joka tulee kirjoituksen kautta, tietenkin live elämän kosketukset ja läsnäolo tosi tärkeää jokaiselle.
Elämänkoulussa olemme ja joudumme useinkin istahtamaan alarappusille kun ei jaksa kiivetä ylemmäs, tosin vastahan ylempänä oltiin mutta taas alustako......

Jotenkin tänään kaikki jutut käyvät yksiin, syystä että luin Ristin Voitto lehdestä Kari Honkasen jutun "Kaveria ei jätetä" ja kuinka suuren ilon tuottikaan Tanja kyökkipiikamme tulollaan, hän oli ansaitulla lomalla mutta lomat loppuu aikanaan :D Olen niin iloinen että Isä johdatti piikasen joukkoomme vaikka varmaan tuntuikin että ei ole aikaa ja mitä hyödyttää......, olet meille tärkeä <3 Taria on usein ollut ajatuksissani ja hänen perhekuntansa, saamme olla kiitollisia että Taria jätti meille paljon syvällistä pohdintaa ja hänelle oli taivastie tärkeä. Emme ymmärrä miksi näin aikaisin hän joutui lähtemään mutta sen tiedämme oli valmista kypsää viljaa. Jotenkin toisaalta on ilokin että on perillä siellä missä äitinikin ja ristiriitaiset tunteet kun ei koe sellaista surua kuin he joilla ei tietoa Jeesuksen sanoista "joka uskoo Häneen ei ikinään kuole" , maallinen maja hajoaa mutta Raamattu kertoo ihania asioita uskovien olotilasta .

Kari Honkanen kirjoittaa viimeisessä RV lehdessä siitä sukellusonnettomuudesta Norjassa jossa kaksi suomalaista kuoli, viranomaiset kielsivät sukellukset ja vainajat jäivät sinne. Sitten kuului kummia suomalaiset sukeltajakaverit lähtivät salaa hakemaan vainajat oman henkensä uhalla jne....moni varmaan tietää tämän tapauksen. Heidän tomumajansa olivat jossain syvällä luolaston uumenissa onkaloissa. Kari hyvin kirjoittaa " Miten on elävien laita? Tosiasia on että tälläkin hetkellä moni elävä kituu ja viruu jossain onkalossaan ja odottaa, että joku tulisi ja auttaisi kaivautumaan ulos ja päivänvaloon. Onko meillä uskovilla rohkeutta "laittaa oma paita likoon"? Onko meillä uskovlla rohkeutta lähteä pelastamaan hukkuvia sieluja? Lähellämme on varmaan monia uskonystäviä, jotka viruvat haavoittuneina tien puolessa, ja joiden ohitse kylmästi pysähtymättä kuljemme. On toimittava, ennen kuin se on liian myöhäistä. Hautajaisissa eivät auta kauniit puheet.
Jeesus jätti taivaan kirkkauden ja sukelsi alas maan syvimpiin kaivosonkaloihin! Raamattu sanoo "Katsokaa kaivosonkaloa, josta olette kaivetut" Hän tuli tähän pimeään maailmaan ja astui maan alimpiin paikkoihin. Eräässä laulussa sanotaan "Niin alahlla kenkään ei kulje etteikö siellä Jeesus ois...."
Sivu 12

Tykkään Karin kirjoituksista ja hänen kirjat on lukemisen arvoisia, moni teistä varmaan lukenutkin niitä. Toinen juttu jonka tänään luin oli Uusi Elämä lehden pääkirjoituksessa Pauli Kemin kirjoittama http://uusielama.net/pages/lehti.php?article_id=11085 täältä voi lukea viimeisen lehden numero 3 ja sen jutun joka käsittelee Kistittyjen yhteyttä sivu 2.

Ihmettelinkin missä ihmeessä hurrinkin evamme oikein huristelee kun niin harvakseltaan joutaa tuumailemaan, noh ei ihme kun noin paljon tas huristelee siellä sun täällä :P

Tiina tuumaili että josko taas yrittäisimme päästä eetteriin
olisko taas aika yrittää saada Radio Deihin toivokonsertti haluamistamme lauluista
, yrittäähän aina kannattaa . Laitan tuonne rukousosiolle listan, toivoisin että toimitaan nopsaan syystä että loma häämöttää ja tiedä en toimiiko lomakohteessa tietsikkani saatas ennen sitä lista lähtemään. Lauantaina lennän Turkkiin ja pari viikkoa siellä marttailen lapsenlikkana *huoks*. Oikeesti kaikki nyt niin hullunmyllyä kun olen kipeenä ja pojan perhe myös sairastaa jotka lähtevät reissuun, sitten se muuttohomma eli huomenna muuttavat meille tähän pieneen asuntoomme ja ovat kesäkuun puoleen asti eli elmäntilanteeni muuttuu ainakin hetkellisesti. Kuitenkin pyrin tänne aina kun vaan mahdollista edes jonkun jutun kertomaan ;)
Pliis toimikaa nopsaan toiveitten kanssa että saadaan lista täyteen.

Iloa ja rauhaa <3<3<3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 27.04.2014 12:54

Minua saa edelleen Tanjaksi täällä kutsua, vaikka nikkini on toinen. Tuo kyökkipiika- nimi vain pitää sisällään niin paljon. Olen tuumailumajamme keittiössä, vaatimattomana ja tietämättömänä, kuitenkin mestarin opissa minäkin. Majaa ylläpitävät mielestäni taitavat kokit, jotka opettavat lukemaan reseptejä... ja saanpa minä kerätä esimerkiksi mausteita ja maistella soppia, jakaa itsekin vuorollani evästä joskus. Yritän myös huolehtia siitä, että jos kokkien tarvikkeet ovat joskus vähissä, osaisin omalta osaltani auttaa ja tuurata kokkeja silloin, kun heidän voimansa uupuvat tai reseptikirjassa on tyhjä sivu. Piikojen reseptit eivät ole aina niin hyviä kuin oppineiden kokkien, mutta kyllä niistäkin jotain joskus syntyy ;) Ja jos tulee ihan vääränlaista soppaa- kokit opastavat... välillä kärsivällisesti, välillä vähemmän kärsivällisesti :mrgreen: Minä kun olen vielä sellainen piika, että välillä järjestän hyllyt ihan omin päin uuteen järjestykseen ja silloin pitää mennä hetkeksi rukouskappeliin kymmeneen laskemaan, kun kokit eivät aina ymmärrä, että hyväähän minä vain tarkoitin :oops:

No niin. Miten saataisiin loputkin majislaiset tuumiskylään? Olen nyt hetken täällä ympärilleni katsellut ja huomannut, että täällä on sellainen syvä rauha. Tekee mieli melkein varpasillaan kulkea. Pöytä on puhdas ja astiat on kauniisti katettu järjestykseen, kaikki ylimääräinen jätetty pois. Hyvä olohan täällä väkisin hiipii mieleen. Minulla on se metsäkirkkoni, mutta vaikka lintujen kuoro ja puiden huokaukset omien ajatusten keskellä tuntuvat kotoisilta, tarvitsee sitä välillä vuoropuhelua muiden uskovien kanssa myös. Sellaisten uskovien rinnalla on hyvä kulkea, jotka usein tietämättäänkin auttavat ja tukevat ja joiden aito hymy kohdatessa auttaa ymmärtämään, että kaikki olemme arvokkaita ja oikeutettuja armoon.

Siunausta päiväänne

Muokkaus: Hakisiko joku minullekiin avattaren? Kaikki aiheet kelpaavat.
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Vehnä » 27.04.2014 13:57

Kyökkipiika kirjoitti:Muokkaus: Hakisiko joku minullekiin avattaren? Kaikki aiheet kelpaavat.

Tein Tekniikka-osastoon muutamia avattaria lisää.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 27.04.2014 14:20

Vehnä kirjoitti:
Kyökkipiika kirjoitti:Muokkaus: Hakisiko joku minullekiin avattaren? Kaikki aiheet kelpaavat.

Tein Tekniikka-osastoon muutamia avattaria lisää.

Kiitos Vehnä! Otin sen tarjoamasi suojelusenkelikuvan, koska se toi heti mieleeni uskovan mummoni ja itsellänikin on tuo sama kuva tallessa :) Tarvitsen paljon suojelusta matkallani, ja rukoilen paljon Jumalalta suojelusta muille. Kiitos vielä kerran!
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Vehnä » 27.04.2014 14:58

Hyvä että sopiva löytyi ja paikalleen sijoittaminenkin onnistui. :D
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja