tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.04.2014 23:43

Näin on, kellä mitäkin. Herra meitä ja teitä kaikkia auttakoon! Ja yritetäään olla kiitollisia, ettei ole vielä pahemmin.
Otti voimille etsiä listalla olevia lauluja, luulin tosiaan, että sieppaavat jostain ilmasta, vaikka mitä haluaisi kuunnella ja kuunteluttaa toisillakin :mrgreen: Pitää etsiä joitakin You Tubesta, että tietää miten menee, kun otsikko niin hyvä. Meni ilta pitkälle listaa selatessa, ja alkaa jo pää taas vipata enemmän tähän vuorkkaudenaikaan!!!!!
Mutta kaiken ikävän ja poliittisen uutisvirran keskellä oli yksi hauska juttu telkussa. Täällä sabrakaktusta vaivaa jokin ötökkä, kirva se ei ehkä ole, mutta jotain. Täne tuotettiin leppäkerttuja ja niitä tiputeltiin kaktusten päälle, että söisivät nuo ötökät pois ja kaktus elpyisi!!!
Ruusuissa täällä on paljon kirvoja, ja muistan miten me jonkun kanssa etsimme leppäkerttuja ja panimme ne ruusupensaaseen, mutta ehkä ei löydetty tarpeeksi paljon, kirvat jäivät, mutta ruusupensaskaan ei ihan kuollut :o
Toivotanpa jo teille hyvää vappua, meillä ja monille täällä se on kyllä ihna klara vappen, kunei tule tehdyksi simaa, tippaleisitä puhumattakaan. Mutta menee se näinkin, ja arkipäivä se täällä on.
Nyt hyvää yötä, Jeesus myötä.
Ai niin, ei ehtinyt Evalle viesti, että kyll ne miehet armahtaa. Minä opastin kerran joitain meijerimiehiä....kiittivät jatkorippikoulusta!
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 30.04.2014 08:15

:) Oikein Hyvää Vappua ja sitten koko kesää!
Ihan ensiksi. Amandalle: ei nyt ainakaan huomenna eikä heti pian Israeliin. Tulimme juuri Pääsiäiseksi, tosin lomamatka. Ei sitä koskaan tiedä.
Eilen siellä Pietarin killan miestenillassa olin puhumassa ja hengissä selvisin. Olivat armahtavia, kuten Tiinakin arveli.
Innostuivat, niin että juontajaa sanoi, että tilataan lentokone ja kaikki lähdetään Israeliin. Oi, olin ihan otettu, kun sanoivat, että olen hyvä Israelin puolestapuhuja. :o Kyllä minua jännittikin, kun siellä on kuulemani mukaan käynyt armeijan väkeä. No, olenhan minä armeijan käynyt ( Israelin armeijassa vapaaehtoisena). :) Kiitos, kun rukoilitte! Mies sai kertoa armeijan käytännönasioista ja se oli luontevaa. Kyselivät ja olivat vastaanottavaisia. Rukoilimme yhdessä Israelin puolesta. Se oli myöskin rukousvastaus, että yksi mies tuli pois mennessään kysymään vielä yhtä Raamatunkohtaa. Jeesus elää ja toimii. :!:
Muistin kertoa, mistä minä saan iloa osiossa, että minulla on suuri ilonlähde myöskin tämä FOORUMI Kerroin vuolaasti, kuinka paljon saan sen kautta. Olette ihania! Kiitos kirjoituksistanne! Muistan teitä ja asioitanne.

Peipponen alkoi tehdä pesää meidän autotalliin. Osa tarpeista oli pudonnut ja minä autoin ja panin ne pesuvatiin. Mutta se ei kelvannut. Nyt tekee pesää viereen. Mitenkähän pesimisen käy? Yritämme olla hiljakseen.
Ai, niin laulut! Minä en ole syventynyt, kun panostin tuohon ti iltaan kaiken. Otetaanko Dein listalta vai käykö muutkin.
Olkaa siunatut!
Oi, katso mikä aamu
yön varjot katoaa ja
linnut pienimmätkin
ylistää Jumalaa. Kiitollinen ja iloinen Eva
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.04.2014 12:57

tiina täällä jatkaa tai korjaa omaa juttuaan. Ei se ollutkaan leppäkerttu, mitä nyt levitettiin sabrakaktukseen, vaan pieni koppakuoriainen, jonka selässä myös punaista, tarkistin asian sanakirjasta.
Mutta me kyllä etsittiin leppäkerttuja ruusupensaan kirvoihin. Jostakin syystä leppäkertun nimi hepreaksi on Rabbimme Mooseksen lehmä!!!!!! :shock:
Eva kertoi peipposenko se oli pesmispuuhista. Minun tarkailemani lintu lopetti pesän teon tuohon ikkunani viereen seinälle, kun naapurin kissarontti tuli katolra kai ikkunalaudalleni, ikkunan ulkopuolella. Ja ikkunani on ainakin kolmen metrin korkeudella maasta. Sen on täytynyt kiivetä takaisin katolle seinällä olevaa murattia pitkin. Sen pituinen se, pesänteko siihen.
Jälleen ymmärrän Marjaa ym, yhtäkkinen allergianuha kai, vuotaa neä kuin rännistä vettä. Alko jo ennen kuin menin taas vähän kuivunutta heinää poistamaan. Hetkestö hetkeen eletään...ja toivotaan parempaa. Ja ajatellaan, että voisi pahemminkin olla. Kiittäen siis pitää asia viedä Herramme eteen. Oi autathan!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 30.04.2014 21:30

Meillä on kylmä ja tuulinen vappusää, vietän sitä koiran kanssa, lämmitän saunan ja lepäilen.
Mies viskoi kauransiemeniä takapihalle ja siellä on ollut runsas peipposparvi, muutama västäräkki, kolme rusakkoa ja sama määrä oravia.
Niitä seuratessa aika huvassa kuluu.
Olen myös kuullut että leppäkertut syövät kirvoja, tksi konsti on suihkuttaa laimennettua mäntysuopaliuosta

http://www.pori.fi/tpk/vihertietokeskus ... ntaan.html

Nuorempi tytär ja myös pojista nuorempi ovat allergisia, poika oirehtii heinänkukinnan aikaan,
tytär parasta aikaa koivu kukkii...siedätyshoito on antanut monille helpotusta..tytär voitti joku vuosi sitten hammaslääkäripelon,
siedätyshoito on mietinnässä aikansa...

Meju on lähdössä pian matkalle, jonne siunausta toivotan kuin myös teille jokaiselle.
rine

Edellinen

Paluu Tuumailuja