tuumis

Huhtikuu

Huhtikuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.04.2014 10:21

Entinen on hyvä
Huomenta frendit ♡
Oletteko katsoneet sellaista ohjelmaa kuin "Toisenlaiset frendit"? Se on ohjelma jonka yritän katsoa joka jakson sillä siinä on aitoja elämäniloisia ihmisiä joitten elämän asenteessa on sitä jotain....viime jaksossa Mikko pääsi presidentti Saulia tapaamaan joka antoi Mikolle lahjaksi kravatin mutta Mikkopa näytti kravattiiaan ja sanoi että hänellä on jo ja tämä on hyvä, tuli Saulillekkin aito hymy . Oikeesti ääneen nauroin sitä katsoessa ja sitten loppujen lopuksi kotona hän piti aarteenaa lahjaa. Areenassa varmaan tämä ohjelma vielä, yritän sen tuoda tänne tai jos joku ehtis ennemmin.
Illemmalla olen toisella koneella.

Ajattelin että tämäkiin uusi foorumi on lahja kuninkaaltamme vaikka ensin tuntui että entinen parempi, kuitenkin nyt on kuin Mikon kravatti aarre verraton josta kerron ystävilleni :idea: Meillä ihmisillä on useinmiten vaikea tottua uuteen ja toki entinen on hyvää monessa asiassa mutta uuttakin meille ojennetaan.
Uusi kuukausi alkanut ja mitähän saamme "presidentiltämme"

http://areena.yle.fi/tv/2194371

http://areena.yle.fi/tv/2155025
meju
Ylläpitäjä

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.04.2014 11:13

Armaat tuumislaiset, tervehdys. Muistaakseni Aralialla oli jotakin tärkeää tai tapaamista 31.3. En vain muista mitä. Toivottavasti kaikki hyvin.
Noh niin, oli minullakin eilen se puolitoistatuntia kestänyt tasapainotutkimus, ainakin hengissä on selvitty. Muusta ensiten tiedäkään. Ensinnökin tulos pitää kyllä viedä ammatti ihmisen tulkattavaksi, ei selviä mitään meikäläisen eika tav. sairaanhoitajankaan yrityksellä. Toiseksi kävi ilmi, että vesikoetta ei minulle olisi pitänyt tehdä, kun reikä tärykalvossa, tämä kävi ilmi kun koe jo tehty: tuloksena ainakin se, ttä kuuleva korvani meni täysin lukkoon ja pääni on kuin umpiossa! :mrgreen: Rutina kyllä käy nieleskellessä. Odotetaan nyt taas vähän aikaa ennekuin mennään takaisin korvalääkärille. Samalla rukoillaan Taivaan Isän apua kaikkiin ongelmiin :D
Ikkunani ulkopuolella seinällä on seinäkasvia oikein takkuna, siihen lähelle jokin mustapäinen lintu, vähän pienempi kuin kyyhkynen, taitaa rakentaa pesää. Siinä lähellä lentelee näes lintu jotakin nokassaan ja yhtäkkiä siten häviää. Yritän olla häiritsemättä, kunhan ei lintutäitä ilmaannu sisälle.
Montaa asiaa odotellaan, mutta yritetään silti elää juuri tätä hetkeä, ja kiitetään siitä.
Nin, vielä tuosta tasapainojutusta, kun jossakin oli, että 1400 syytä huimaukseen, eli jos ei johdu korvista, niin jäljelle jää vain 1399 syytä :mrgreen: Onneksi Jumala tietää ne kaikki!!!!!
Siunausta ja kiitollisuutta!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 01.04.2014 19:50

Siunausta ja kiitollisuutta myös teidän elämäänne.
Toisenlaiset frendit katson aina, jos aikataulu ei työn vuoksi tääsmää,
tallennan sen elisan viihdepakettiin. Todella puhutteleva ohjelma.
Täällä oli aamulla pakkasta, päivällä aurinko paistoi, kylmä tuuli puhalteli siihen malliin ettei talvitakki varastoon jouda.
Lähijoella on useita joutsenia on se niin upea lintu, niitä tulee päivittäin seurattua.
Minulla väsymys edelleen, mikä lie voimat vienyt, teen vuoroja nyt 7 päivää peräkkäin la-pe ja ensi viikko taas lomaa.
Tiinan huimausongelmat viedään tässä Isän tietoon, kiitoksen kanssa.
Evalle ja miehelle siunattua Israelin matkaa
Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti
Meju jaksaa yllättää nyt Marttailulla, tuo on äitini nimi, lähipiirissä ei ole yhtään marttaa, taitavia osaavia naisia useitakin, eikä yksinomaan leipomuksissa.
Laitan alle sananpaikan,
Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 01.04.2014 23:25

Minulla on meluvaurio oikeassa korvassani en tiedä minkälainen merkki on korvassa kun korvalääkäri pystyi sanomaan korvaa katsoessaan siellä olevasta meluvauriosta, mutta joka tapuksessa huimaukseen on monia syitä.. tiedän ainakin ( itse kärsivänä) niistä 2 ja toinen niistä tosiaan on korvaan liittyvät ongelmat ja ailahtelevat verenpaineet ja veren arvot yleensä... Minulla ne heittelee ainakin... Useimmiten minulla on alhaiset verenpaineet, mutta välillä ne ovatkin siellä toisessa päässä arvotilastoissa,eihän niis sillai kun oppii elää niiden kanssa ja kun vaan muistais vilkasliikkeisenä vähän malttia pitää yllä niin ehtii tuo pää mukaan, ei viskois niin pahasti. Rukouksessa mukana ettei ne huimaukset Tiinalla johdu mistään elämää mullistavasta vakavammasta jutusta.

Siunattua ja rauhallista yötä kaikille <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 02.04.2014 09:34

Onni

Onneni on ........, miten jatkat? Tämän aamun olen miettinyt mitä onni oikeasti on ja olenko onnellinen vai enkö tiedä onnesta yhtikäs mitään, olenko edes onnen jäljillä.... Nämä mietteet tuli lukiessani aamun lehteä ja siinä otsikko "Onnen jäljillä" tässä on ihania piirroskuvia ihmisitä jotka ovat onnellisen näköisiä, onnea on lukea hyvää kirjaa, ulkoiluttaa koiria, lekotella vaan,kalastella, tarjota kupponen juotavaa naapurille, leikkiä lasten kanssa jne...
harmi kun ei sitä kuvaa löydy tästä nettilehdestä mutta osa jutusta on ja tässä kirjoitetaan onnellisuusprofessorista...hmmm ai tälläisiäkin on :)
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... la-mitalla
-  Puhetyylikin on tärkeä. Aina ei tarvitse pystyä vastaamaan samalla mitalla takaisin. Mitä hyötyä siitä on? Useammin haittaa.

-  Yksi yhteisen onnellisuuden este on se, että esimerkiksi uskon asioissa pitää aina olla oikeassa.

tässäpä tätä miettimistä onkin ......
"Onni ei tunnu välttämättä miltään" , tälläinenkin aatos kirjoituksessa on. Tämähän on totta sillä monestihan onnen huomaa sitten kun sen on menettänyt....ja ymmärtää että sehän vasta onnea olikin.

http://www.vehnanjyva.org/saarnat/?p=395
Ei siinä ole mitään onnellista tai autuasta, että on köyhä, murheellinen, nälkäinen tai vainottu ja kuitenkin juuri heidät Jeesus julistaa autuaiksi. Autuaiksi, onnellisiksi ei julisteta niitä, jotka jo ovat kylläisiä, jotka jo nyt iloitsevat. Onnellisia eivät ole ne, jotka voivat kehua omalla tekemisellään.

Miksi köyhät, murheelliset, nälkäiset, janoiset ja murheelliset julistetaan autuaiksi?

Hengessään köyhä näkee oman keskeneräisyytensä, ymmärtää oman toivottaman tilansa, sen ettei kykene itse itseään pelastamaan. Kärsivällinen jaksaa odottaa ja toivoa huolten ja murheidenkin keskellä. Murheellisimpia ovat ne, jotka ovat joutuneet kohtaamaan kuoleman aiheuttaman surun. Suru kuoleman keskellä voi kuitenkin muuttua Jumalan kohtaamisen iloksi. Nälkäinen ja janoinen tuntee tyhjyytensä ja tarpeensa ja tekee kaikkensa, jotta hänen nälkänsä ja janonsa tulisi tyydytetyksi. Hän kuitenkin tietää, ettei hänen janonsa sammu tavallisella vedellä. Kaikki he ovat onnellisia, koska he tietävät tarvitsevansa Jumalaa ja turvautuvat Jumalaan.

"Kun yksi onnen ovi sulkeutuu, toinen aukeaa. Me vain tuijotamme niin kauan sulkeutuvaa, ettemme näe sitä toista, joka on meille auennut." - Helen Keller

Onnellista alkanut päivää sinulle tuumis frendi toivottellen täältä ruudun takaa ;) Onnellinen olen kun saan vielä pitää trinssessaa hoidossa, on ollutkin sunnuntaista asti meillä. Eilen isänsä kävi ja tyttö tuumasi ettei halua kotiin ja niinpä vielä tämän päivän on mutta iltapäivällä kotiin lähtö koittaa. Mustasukkaisuus vaivaa kun on pieni veli kotona ja ei niin paljon saa huomiota niin tilanne pienelle vaikea käsittää mutta kyllä se siitä kun välillä pääsee mummon ja ukin sekä koirulien luokse. Näinhän se on kun tulimme uskoon, ainakin itse muistan kuinka huomioitiin seurakunnassa ihan etikoisesti uutta perheenjäsentä ja hoivattiin mutta.....nyt on oltava jo omillaan jos näin sanoisi ja huomioitava toisia. Liian paljon heitä jotka jäävät siihen huomion keskipisteeseen ja jos ei katseet käännykkään häneen päin niin loukkaannutaan ja kiukuttelu alkaa niinkuin pienten lasten ja ei tahdota kotiin....eli hengelliseenkotiin, kylässä on parempi olla ja huomioidaan :) jne.....

Muistetaan erikoisesti Evan matkaa rukouksin, tänäänhän matkanteko hänellä alkoi, toivottavasti saamme väliaikatietoja missä menee ja mitä tekee. Jerusalemin tyttäret ainakin voivat vähän infoa antaa jos Eva soittelee :idea:

Hyvä kun Rinekin ehti kirjoittamaan vaikka touhua on ja väsymys painaa päälle raskaan työn raatajalle. Marja ja Tiina kärsivät korvien takia joka varmaan tosi kiusallinen vaiva. muistetaan rukouksin että tilanteet helpottuu kummallakin frendillä.

Tyttö nukkuu vielä ja tässä hissuttelen hiljakseen näitä aamuhommeleitani, isäntä lähti aikasin jonnekkin ettäänperille pilkkiharjoituksiin joita en ymmärrä. Heillä on viikonloppuna pilkkikisat ja etukäteen käyvät harjoittelemassa höh.....jonnekkin Kajaanin suuntaan päiväseltään ajavat ja illalla takaisin sit perjantaina tois kysymyksesä.... Tätä en ymmärrä että pitää kilpailla kun voisi nauttia ihan kotirannoilla pilkkimisestä mutta lähdetän satojen kilometrien päähän ja harjoittelemaankin ensin ....ehkä se on sitä onnea sitten hänellä...

Nyt olen onnellinen jos otan kupposen kahvia kera korpun.....tosin sit närästää :lol:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 02.04.2014 20:45

Onnen tavoitteluun liittyy sellainen paradoksi, että onni pakenee tavoittelijaansa: sitä ei
voi hankkia hartiavoimin. Onni löytyy vahingossa, sivutuotteena, eksymällä. Kuten 1700-
luvulla eläneen japanilaisen munkin Ryokanin runossa (suom. Kai Nieminen):
Tie kulkee kymmenentuhannen puun lomassa,
tuhannet vuoret tiheän sumun peitossa.
Lehdet varisevat jo ennen syksyä:
vaikka ei sada, kallion juurella on aina pimeää.
Kori kädessä noukin sieniä,
ammennan ruukkuun vettä kivikon lähteestä.
En olisi löytänyt tällaista paikkaa,
ellen olisi eksynyt tieltä.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 03.04.2014 10:31

Ystävät. Kovin olette kiireisiä, mutta kuitenkin mukana olemme.

Minä olen valmistautunut siskoni miehen hautajaisiin. Oli ihanaa kuulla hänen miehensä viimehetkistä. Hän oli nostanut kolme eri kertaa kättänsä ylös kattoa kohti iloiten, ikäänkuin näyttänyt siskolleni, katso nyt, mitä ihanaa tuolla on. Oli ottanut siskoani kädestä kiinni yrittänyt nostaa hänenkin kättänsä.
Siskoni kertoi että siitä hetkestä asti on suuri rauha ollut hänen sydämessään. Ilo täytti minunkin sydämeni. Kuinka suuri onkaan Jumalamme ARMO.
Huomenna lähden veljeni autolla Itä-suomeen, tulen Mejun kaupunkiin, Joensuuhun. Jään siskoni luokse muutamaksi päiväksi, yksinäisyyden tunnetta häivyttämään.

Minun onneni on olla Jumalaa lähellä! :D :D Siunaavin terveisin kaikille lukijoille.
Amanda,
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 03.04.2014 11:21

Tämä loppuu, vetäjää ei löydy

Aamulla olin vesijumpassa ja sieltäpä tuumailun sainkin kun vetäjä kertoi ettei hän enään jatka ja ilmeisesti ensi vuonna ei kyseistä aamuryhmää ole koska ei löydy vetäjää........... Ryhmä on täysi ja innokkaita kävijöitä ollut ihan nyt loppusuorille astikkin sillä tänääkin 10 meitä siellä polski innokkaina. Mutta on kuulemma niin aikainen vuoro jne...., ajattelin että työttömiä nuoria jotka valmistuneet liikunnanohjaajiksi ja vastaaviksi niin luulis että olisi intoa mutta varmaan raha ratkaisee ja mitä sitä mummoja liikuttelemaan :lol: Noh en tiedä lopullisesti loppuuko vai saako armonaikaa mutta tälläiset suunitelmat.

Ajattelin tätä foorumiakin että välillä näyttää taitaa loppua kun ei taida vetäjiä olla........ja tämäkin aamuvetäjä on niin tuulella käyvä että meinaa välillä lannistua kun kävijöitä seuraa ja miettii että kannattaako......, kuitenkin tiedän että kun olemme saaneet tämän paikan avattua niin eiköhän aivojumppaa vedetä sillä jumppaahan se on omalla tavallaan ja uskon että meille jokaiselle palkka on tulossa ja päivärahaa saamme nostaa joka päivä muodossa jos toisessa :idea:
Sekin ajatutuui että kuinka tärkeällä paikalla on ollut tämä vesijumppamme vetäjä ja näin olemme vuosia saaneet hänen uskollisuutensa vuoksi päästä treenaamaan. Hän jo viime vuonna meinasi lopettaa koska pienet lapset ja aamulla niin aikaisin piti lähteä töihin ja nyt sitten viimein lopullisen päätöksensä tehnyt, hän armahti meitä kun niin anoimme jatkoa......vaikka hän lähteekin niin jää kiitollinen mieli että monia vuosia jaksoi.
Ajattelin sitäkin että kuinka kiitollinen saa olla teistä jokaisesta tuumislaisesta että vuosia olette jaksaneet tulla "treeneihin" vaikka aika paljon kyllä pinnaattekin :lol: mutta tärkeää on jatkon kannalta että käymme ja polskimme........

Tänään aioin mennä Israel-iltaan jossa kuvia näyttävät viime reissultamme ja jotain muutakin kai, sain tekstiviestin että sellainen olisi seurakuntatalolla tänään ja sattui vapaa olemaan niin miksä estää menemästä, ei muu kuin se laiskamato.....mut vielä nyt olen menossa.
Amandalla on lohduttajan osa ja samalla itsekkin tulee lohdutetuksi näin uskon. Olipa kaunis lähtö siskon miehellä ja varmaan tämä on juuri sitä mitä Jumala meille antaa ja luvannut ettei anna niinkuin maailma antaa vaan "oman rauhansa" juuri silloin kun ajattele ettei jaksa niin yliymmärryksen käyvä rauha laskeutuu sydämeen. Voimia Amandalle ja siskolleen <3

Kun on Hyvin Pieniälyinen Karhu,
saattaa joskus käydä niin,
että kun Ajattelee Asioita,
sitä saattaa Ajatella sellaisia Asioita,
jotka ovat aivan Asiallisia silloin,
kun ne ovat vielä päässä, mutta muuttuvat kokonaan,
kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin.
- A. A. Milne (Nalle Puh)

:lol: Tämän olen todennut että näin on......, kirjoitellaan kuitenkin välittämättä onko se nyt niin asiallistakaan kunhan ei toisten mieltä pahoiteta tahallaan mutta jos vahingossa niin käy luotetaan että anteeksi anto on koko ajan voimassa. <3
Heissuliveiiiiiiiiiii
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja marja84 » 03.04.2014 19:58

töihin olen hukkunut... Enempi tai vähempi, ollut työllisesti ja hieman fyysisessä mielessäkin kovin raskas viikko, jos huomisen viel jaksais... Mul on joka päivä alkanut töissä aamu semmottii työt tulee kyl tehtyä mutta silmät ei vaan meinaa pysyä auki, eli puolet ajasta aamulla kävelee silmät melki kiinni.. Just ja just pysyy niin et näkee mihin kävelee... En tiedä heitteleekö nuo mun paineet taas niin rajusti vai olenko vain niin kauhean yliväsynyt.
Vai onko kenties molemmat jutut vinksallaan...

Mieleni on kuitenki toiveikas ja suhteellisen hyvä :) et taistelu eteenpäin pääsemiseksi jatkuu..

Siunattua illan jatkoa teille kaikille <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 04.04.2014 11:30

Tapansa mukaan
"meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan."Luuk 4:16

Meni tapansa mukaan tuumikseen ja alkoi kirjoittamaan.........
Hyvät tavat, huonot tavat, ja on tapojensa orjiakin sekä hyvässä että huonossa. Mietin aamulla että mihinkähän tapoihin tämä tuumailuni kuuluukaan ja ehkä kaikkea noista mainitsemistani löytyy . Jostain nousi aatoksiini tuo kuinka Jeesuskin meni tapansa mukaan ja Hän kyllä aina toi esille aina tärkeintä eli Jumalan sanaa ja Hänhän itse oli SANA.
Tämä jotenkin rohkaisi ja innosti että voisin olla tapani orja tässä minkä koen omaltani eli kirjoittelen tuumaillen ja rukoilen että monille tulisi tämä tapa .....noh ainakin rukoileminen on tapa jota meidän pitäisi harjaannutta.

Israel illassa olin eilen ja ensi maaliskuulla olisi Anjan järjestämä matka. Hyvissä ajoin matkanjärjestäjät varaavat matkat sillä ne on kysyttyjä ja nyt olisi aika vähän myöhemmin eli 15 pv. Tietenkin innoissani olisin lähtemään ja ilmottautumaan mutta nyt laitettava merkkejä ......etten ihan hosu etukäteen sellaista mikä ei ole tarkoitus. Villat on jo laitettu :D

Tänään onkin työpäivä pitkästä aikaa ja innolla odotan töihin menoa. Eli näin on tosi hyvä kun työnteko on mielekästä eikä ole puhkipoikkiväsynyt . Tosin olin väsynyt keskiviikkona kun tytön hakivat niin nukuin kuin pikku possu....olihan neitokainen kolme yötä niin ne nukkumiset oli sitä sun tätä. En kyllä jaksaisi jatkuvasti hoitaa enään pieniä lapsia mutta tälleen ihan ok ja muistuipa mieleen ettei pienten lasten hoito mitään helppoa ole.

Mieskin tuli just kotiin mut pakkailee taas reppuaan niihin pilkkikisoihin ja visitti on lyhyt , jään sit kahden koirulin hoitajaksi pariksi päiväksi. Kerroin tuossa ohimenne tuosta maaliskuun matkasta, arvatkaa mitä vastasi......"ahaa" ;) eikä muuta ihan niinkuin että selvä juttuhan se....

Marjakin tapansa mukaan käynyt....taptaptap *taputtaa* , aina sitä sen verran aikaa on että sanan pari raapustaa.

Toivotan teille mukaavaa tapojenne mukaista päivää ja tietenkin uusia tapojakin elämään mahtuu ja nimenomaa niitä hyviä sellaisia.
meju
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tuumailuja