tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja meju » 25.03.2014 10:38

Kuva
Mitä sinä näet?
Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan".
Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen". Jeremia 1:11-12

http://www.reinosav.net/tubeshvat.html
Mantelipuu on Israelissa ensimmäinen puu, joka kukkii, herää talvella, kun muut puut vielä uinuvat.
Itse asiassa heprealaiset sanat mantelipuulle ja valvomiselle ovat lähes samat.

Koodi: Valitse kaikki
Näin ollen mantelipuu ja valvomisen käsite ovat nivoutuneet toisiinsa. Tiedämme monista merkeistä, joista Israel on selvin, että Jeshua Messiaan paluu on hyvin pian. Mantelipuu alkaa taas kukkia; aika valvoa! Tämä olkoon meitä muistuttamassa ajasta, jossa olemme.
Mantelipuu on jalo puu ja kuvaa sisäistä luonnetta.Oksa ilmaisee voimaa,   
Mantelipuu on ensimmäinen puu, jonka lehdet puhkeavat esiin ja viimeinen, joka ne pudottaa.
Sen kukat ovat kukkakupujen malleina, jotka kruunaavat seitsemän haaraa juutalaisessa menorassa,joka oli ilmestysmajassa.

Sain laitettua uuden avattareni muistuttamaan meitä jokaista Jumalan huolenpidosta ja valvomisesta. Ihmeellinen on tämä kukka josta mainitaan Raamatussa ja kun matkallani katsoin temppelialueen kultaista menoraa joka siellä lasikupun alla on, muistui mieleeni tämä "Jumala valvoo" ja todellakin menorassa on .....arvaa mitä :idea:
Raamatussa mantelipuu on mainittu useita kertoja, esim.1 Moos. 30:37-39, 43:11.
Mantelipuu on siis tärkeä; Jumala oli yksityiskohtaisesti suunnitellut tarkkojen ohjeiden mukaanseitsenhaaraisen Menoran, joka seisoi Pyhässä paikassa ja se oli ainoa valon lähde jo erämaatemppelissä. Öljy paloi sen kukkakuvuissa yötä päivää. Aaronin mantelipuun sauva oli "kaikkeinpyhimmässä".

On se niin huimaava tunne kun seisoo siellä Jerusalemin temppeli aukealla ja katsoo oikean kokoisen ja näköisen menoran edessä ja muistaa että Jumala muistaa........

Muistatko sinä että sinua rakastetaan ja olet ainutkertainen kukkanen joka levität sitä Kristuksen tuoksua josta eilen tuumailimme. Itselleni kyllä on vaikeaa ymmärtää tätä mutta luotan että minuakin valvotaan ja hoivataan niin että kasvan ja tuoksunkin.....ja nimenomaa ei omaa dödöä vaan ....

Hyvä kun Tiina on kuvan löytänyt s.postistaan. Olen niin ihastunut tuohon g.mailiin ja siinä on tosi kätevä laittaa kuvia yms, on luukku osoitekkin mutta se ei ole niin toimiva kuin g.maili . Meikä taas näitä tekniikka juttuja muka jakaa ja itse ei tajua höykäsenpöläystä mutta pääasia että toimii ja etenkin pään toivoisi toimivan edes tällä sykkeellä piiiitkäään ;)

Amandalla on ollut surua kun omaisia siirtyy ajanrajan toiselle puolelle. Toisaalta ilohan se on kun saanut löytää Kristuksen ja pääsee uskosta näkemiseen ja etenkin kun pitkän iän saavuttanut mutta......aina se haikea ja ikävä yllättää vaikka tietäisikin taivas asioista plajonkin ja niihin lujasti uskoo. Itseäni on puhutellut Jeesuksen itkeminen Lasaruksen haudalla vaikka Hän sata varmasti tiesi että kohta nähdään....., suru kuuluu tähän kuolemaan sittenkin vaikka ilo onkin vierellä muistuttamassa ettei elämä tähän lopu.

Evalla matka lähestyy ja saamme varmasti sitten tuliaisia sekä paljon maistiaisia. Yritähän ottaa kuvia ja elä yritä väittää ettet osaa, kyllä onnistuu ....
Itseäni harmittaa kun liian vähän napsin kuvia ja syynä on se että en muistanut kun ihastelin näkemiäni ja puhelin unohtui kokonaan laukkuun. Kameraa ei ollutkaan mukana koska puhelimella tulee paremmat kuvat, kamerani on aikansa elänyt......

Vapaata vielä tämän päivän vietän pienen koirulini kera. Isäntä maalle läksi eilen ja mennessän vei trinssessan kotiin, tosin ei kotia halunnut vaan sanoi lähtevänsä ukin kanssa "tulkkiin" eli Turkin matkaa odottaa ja kuvia katsoessa hokee että mummon kanssa lasketaan mäkeä, eihän hän ymmärrä että se on ettäällä kyseinen paikka vaan kuvittelee tuossa lähistöllä tulkin olevan . Toukokuullahan me sinne suunnataan jos.....jHs
Tulkista tuli mieleeni että poikani asensi puhelimeeni tulkin eli kun puhun suomeksi niin se kääntää sen valitsemalleni kielelle. Tosi hyvin saa selvän lyhyistä lauseista ja hyvä olla varalla tuokin tulkki.......
Tänään ajattelin ottaa sauvat ja lähteä pitemmälle kävelylenkille kun ilmat suosii ja vartalo vaatii..... Eilen olinkin vesijumpassa ja siinäpä ne liikkumiseni olikin siltä osin ja jumpan jälkeen iski makean himo enkä voinut vastustaa jäätelöä, voisarvia....en edes kehtaa kirjoittaa mitä söin.....tahto minulla olisi mutta voimia ei....vastustaa kiusauksia tälläisiäkään mutta voin muuttua ja tehdä parannusta tänäänkin.

Ollaan armollisia toisillemme itseämme unohtamatta <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 26.03.2014 09:03

Aurinkoista ja pientä pakkas huomenta täältä, tulee kaunis keväinen päivä.
Olen ollut väsynyt töiden jälkeen, niin haasteellisia päiviä olleet, tänään menen iltaan.
Paljon ei ole sanottavaa mutta laitan viestiä että mukana matkassa olen ja olette rukouksissani.
Tuoksuista puhetta ollut ja evan sekä mejun kukat avatterissa ovat silmiähivelevän kauniita.
Täytyy minunkin vaihtaa avatarta, kun lumi suli jo aikapäiviä ja hiihtolenkit jäivät kolmeen.
Meillä käynnistyi biojäteastia, se oli jäätynyt pakkasilla ja eilen suotuisan tuulen kohdalla siitä lähti ominaishaju.
Jätteiden päälle tulee aina kuorikekerros, joten ei se mädän hajua ole vaan noiden sekoitusta,
Ajattelen tuolle en tahtoisi tuoksua :o
Raamattu sanoo: "Me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen
joutuvien joukossa." (2. Kor. 2:15)
"Tule Herra Jeesus ja anna minulle sinun tuntemisesi tuoksu!"
rine

ViestiKirjoittaja eva » 26.03.2014 09:24

USKO on..
tieto siitä, että vain sillä mitä Jumala
tekee minussa on todellisuudessa merkitystä,
ei sillä, mitä minä teen.
HYVÄÄ HUOMENTA! :)
Uusi päivä ja uudet tehtävät. Kunpa ne olisivat "niitä Jumalan edeltä valmistettuja tehtäviä."
IHMINEN KAAVAILEE MONENLAISTA, MUTTA KAIKKI KÄY HERRAN TAHDON MUKAAN. Sananl. 19:21
MONET OVAT MIEHEN MIELESSÄ AJATUKSET, MUTTA HERRAN NEUVO PYSYY. :shock: Sama jae kahden käännöksen mukaan.
Kesäkäsityöksi olen kaavaillut, virkata pyöreän maton ja nyt pitäisi pyöräillä ostamaan tarpeet. Samalla aion käydä rukouspiirissä ja sitten tuleekin entinen pyhäkoulutyttöni meille. Odotettavissa ihana päivä. Sitä toivon meille kaikille yhdessä" :) Tyttömme naapuri antaa ihania, melkein uusia kenkiä tytölle, että hän veisi minulle. Ne on niin kapeita, ettei ne minulle käy vaikka mielelläni ottaisin ne. Ne menevät tuohon pyhäkoululaiseni perheeseen ja äiti siellä on onnellinen niistä.
Eilen oli HURrinki päivä ja uin kilometrin vielä. Uimahalli on mukava paikka. Siellä tapaa tuttuja. Mies ei lähtenyt, kun tikit otetaan tänään pois.
Kun tulin parkkipaikalle, autossa oli naarmuja ja maalit lähteneet. Kerkesihän se auto olla jo vuoden ehjänä. Tällaista parkkipaikalla, kun kukaan ei ole näkemässä. :mrgreen:

Kamera on ongelmallinen. Viestien kuvat tahtoo häipyä. Puhelinta pyörittelen milloin mitenkin. Uuttakaan en osta ennen matkaa, kun opettelua ei ehtisi. Yritän saada apua sitten kamerakuvien siirtoon tänne :o Matkalaukussa jo odottamassa.
Hyvää päivää! :D
Askeleisiin kevättä!
Sieluusi iloa!
Sydämeesi rauhaa! :D
eva

ViestiKirjoittaja rine » 26.03.2014 09:30

Eva oli yhtä aikaa, olen myös haaveillut virkkaavani kyseisenlaisen maton? kuinka paljon kudetta menee ja mikä on puikon paksuus?
Olen joskus virkannut muovipusseista pyöreän maton se oli sitä aikaa kun maitoa sai pusseissa,
pussit pestiin jaleikattiin kuteiksi, kuka muistaa?
rine

ViestiKirjoittaja meju » 26.03.2014 12:55

Sitoa, lujittaa....
2. Kor. 1:21
Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,

Huomenta kutojat , virkkaajat, neulojat <3 "Ystävyys on kuin pikkuinen ukko jolla on taskussa avain ja lukko, sillä se sitoo ystävät yhteen niin kuin maamies pellolla lyhteen"
Ihanaa kun olette tuoneet tänne uusia aatoksia ja niistäpä näitä tuumailuja alkoikin viriämään eli voisko sanoa että virkkailen nyt :lol: Tosin mietin kumpaako teen imuroinko vai kirjoitanko ja muutin sen silleen että nyt on mattoa vähän tehtävä tälleen ....solmimalla yhteyksiä ja näin joskus tänne tulevien on helpompi astella kun jotain alustaa........ Noh tämä Rinen ja Evan mattojen virkkaaminen herätti muiston että olenpa joskus maton solminut, yhteen aikaan tehtiin sellaiseen verkkoon solmimalla mattoa, varmaan muistatte joku ja nytkin uskon että näin tehdään. Se oli niin helppoa että meikäkin osasi ja niitä solmittavia muovin pätkiä sai ostaa valmiina jotka leikattu sopivan pituisiksi. Jotenkin tuntuu vaan siltä että on mattoni tainut jäädä kesken kun en muista millainen siitä tuli. Olis kyllä hienoa olla käsityöihminen, valitettavasti en sitä ole vaan innostus kestää ehkä yhden lapasen verran ja sitä toista ei ehkä koskaan tulekkaan.......
Ajattelin että mekin olemme kuin noita solmittavan maton kuteita, tultu Jeesuksen omaksi eri suunnilta ja näin ollen värikästä on tulos kun Jumala solmii meitä loimiinsa ja lujittaa niin ettemme irtoa ihan pienistä tallaamisistakaan..............Hän ei jätä työtään kesken vaan valmista tulee ja kun viimeinen "pätkä" on maailmasta tullut ja lujitettu yhteen niin näemme ihmeen . HALLELUJA

Tänään olisi työpäivä ja sitä ennen tehtävä se imurointi ja pikkasen jos pyyhkisi pölyjäkin kun aurinko kirkkaasti paistaa ikkunoitten läpi niin tiedätte että kaikki paljastuu.....onneksi on sälekaihtimet keksitty....
Eilen tein pitkän kävelymatkan ja askelia tulikin 19.449, mutta.......pysähdyin hampurilaisella ja tullessa leipomon kautta ja.........eli makea elämä senkun jatkuu mut oikeesti ei haittaa . Ajattelin kuinka voi tehdä arjestakin juhlaa ihan tälläisillä pienillä herkutteluhetkillä mutta nykyisin sekin tehdään sellaiseksi syyllistäväksi jutuksi.

Toivotaan että tänään olisi enemmän tuumailijoita kuin eilen, tein monta tyhjää reissua tänne kun ei ketään tuumailijaa näkynyt. Muutamia kirjautuineita on jotka ilmeisesti eivät käy ollenkaan, tai sitten käyvät kirjautumatta lukemassa tiedä häntä.......miettinyt että huhuilisko ihmisiä ja näin osoittaisi että ajattelen teitä mutta ehkä parempi näin että kukin tulee ajallaan ja eihän tuo tilaa vie vaikka nimet on kansissa ja kirjoissa.....
Jatketaan kuitenkin tätä yhteyden solmimista ja lujitutaan yhteisestä uskosta Jeesukseen Kristukseen <3

Kohta kuuluu hurinaa.......se ääni lähtee imuristani elä säikähdä... :lol:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 26.03.2014 19:35

maanantaina tein iltavuoron perään yövuoron ja nyt ykkös vapaata vietän. Pesin pyykkiä ja laitoin ruuan siinäpä ne tämän päivän askareet ovatkin. Huomena menen iltavuoroon ja seuraava vapaa on ensiviikon perjantaiana.
Muista tuon ajan kun maito oli pusseissa. Minäkin virkkasin niistä yhden ison pyöreän maton ja kangaspuilla kudoin pussi kuteista useamman pitkän maton.Karhuntalja pusseista tein myös mattoja. Ne oli oranssia muovia. Taitaa ne olla vielä minulla rilli godassa mattona.
Tämä päivä on kulunut lukiesa. Olen lukemassa JUDITH PELLAN kirjoittamaa sarjaa Tuuleen kirjoitettu,Tuulen soitto,Myrsky tuuli ja neljäskin kirja vielä on,mutta sen nimeä en muista kun sitä minulla ei ole vaan se pitää lainata kirjastosta,
Tosi hyvä sarja jota lukee mielellään- Raamattua olen lukenut välillä
lissu

ViestiKirjoittaja Aralia » 27.03.2014 00:06

Kyllä minäkin nuo muoviset maitopussit muistan, mutta mitään en ole niistä virkannut. Olen vähän niinkuin meju, käsityöt ei ole minua varten, joskus olen ainakin yhdet villasukat kutonut ja kansanopistossahan piti kutoa vauvan nuttu ja tehdä liinasta paidat koristeompeleineen. Siellä minä kudoin ja ompelin itselleni kansallispuvun. Siihen ne harrastukset sitten jäivät.
Kuten meju, olen minäkin tänään käyttänyt imuria ja kostealla pyyhkinyt lattiat, kun aurinko on näyttänyt, että millainen kodin siisteystila on. Mies on matot hakannut ulkona ja tehnyt muut raskaammat työt. Sitten kävin vielä pienellä kävelylenkillä, kun lääkäri määräsi minulle kävelyä. Sää on mitä parhain ulkoiluun. Joutsenia on hirveästi pelloilla ja ne pitävät aikamoista meteliä, mutta niitä on kivaa katsella, uljaita lintuja.
Kädet ovat nyt melkein entiset ja iloitsen siitä, kun voin niillä tehdä kotitöitä ja hoitaa itseäni ilman, että pitäisi tuntea kipua. Yöt ovat vähän raskaita, kun nukun 2-3 tunnin unia ja valvon sitten ja koen hengenahdistusta makuuasennossa, joten nousen kiikkustuoliin ja välillä nukahdan siihen. Yöllä tulevat kaikki ahdistavat asiat mieleen ja minä karkoitan niitä rukouksella kiitoksen kanssa ja laitan musiikin hiljaa soimaan, kun nukun eri huoneessa, että mieheni ei häiriintyisi.

Tulee monesti mieleen äitini ahdistukset, kun hän toinen jalka ambutoituna oli sidottu pyörätuoliin ja kotiin. Hänelle oli rakas Siionin kanteleen laulu 469 "Taistella täällä ei tarvitse aina"
1. Taistella täällä ei tarvitse aina, kerranhan taistelu loppuva on. Jeesus, nyt päätäni rintaasi paina, silloin on riemuni vertaamaton. Myös minut synnistä puhtaaksi kerran Golgatan virrassa huuhdottu on. Nyt olen autuas armosta Herran, siksi on onneni loppumaton.
2. Aikojen myrskystä sieluni kulkee Jeesuksen haavoihin kuin satamaan. Näin levon löydän, hän suojaansa sulkee, keskeltä aaltojen selvitä saan. Myös minut synnistä puhtaaksi kerran Golgatan virrassa huuhdottu on. Näin olen autuas armosta Herran, siksi on onneni loppumaton.
3. Rakkauttaan hän on tuhlannut aivan, onneni on ihan vertaamaton. Siksi nyt kuulunkin Herralle taivaan, Jeesuksen sieluni, ruumiini on. Myös minut synnistä puhtaaksi kerran Golgatan virrassa huuhdottu on. Näin olen autuas armosta Herran, siksi on onneni loppumaton.
4. Taivaassa kerran kun poissa on saasta, ei mikään riemua kahlita voi. Enkelten keskelle kun saavun maasta, vain veren kiitosta virteni soi. Myös minut synnistä puhtaaksi kerran Golgatan virrassa huuhdottu on. Näin olen autuas armosta Herran, siksi on onneni loppumaton.
Laulun tekijätiedot:
Melodia: ruotsalainen 1800-luvulla
Teksti: Ruotsissa 1891
Suomentaja: 1894
Uudistaja: Pietari Kurvinen 1907, Lauri Thurén
Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1923
Aralia

ViestiKirjoittaja eva » 27.03.2014 09:54

Hyvä "voittolaulu" on tuo Aralian lähettämä. Kiitos!
Taitaa olla käsityöt vähentyneet. Torilla ei ollut kuteiden myyjää ja toinen myyjä sanoi :ettei ole ollut pitkiin aikoihin. Täytyy jatkaa etsimistä. Määrää en muista, mutta kesken loppuivat ja sitten tyttö kävi jostakin mallin kanssa hakemassa. Koukun numeroa en muista , joku iso. Kude muuten mulla oli ontelokudetta. Siitä hyvä tehdä ja kun tekee pyöreää, se ei kapene, niin kuin koulun patalapun teossa. Voipi vaikka Mejukin innostua :D . Pirttiin uutukainen matto.
Edellistä virkkasin Runnin kylpylässä kesäyönä ja odotin tanssien loppumista, että sytyttäisivät kokon. Sitten väsyin ja heräsin, kun savuhaikua nousi enää vähän kokosta. Oli syttynyt vasta klo 12. :mrgreen:

Eilen pyhäkoulutyttöni toi ihanat kuvat. Äiti oli tehnyt minulle taulumuotoon kuvan jouluperinteestämme, piparitalojen teosta. Ilouutinen oli myös, että poika, jolla oli vaikeuksia koulun aloittamisessa, saa nyt kokeista kymppejä.

Lähden leikkauttamaan hiuksiani ja sitten SenioriFoorumiin. On ainakin siltä osin kunnossa vastaanottamaan porukkaa. Muuta minulla ei nyt vastuuta olekaan. ;)
" Pois jääköön huoli,
pois jääköön murhe,
Jumalaan turvaa,
mitään ei puutu.
Pois jääköön huoli,
pois jääköön murhe,
yksin hän riittää."
Iloista aurinkopäivää" Muuten piispa Seppo Häkkiseltä hyvä kirjoitus Hämeen sanomissa. Myös FB:ssä
eva

ViestiKirjoittaja rine » 27.03.2014 10:58

Kävin eilen kauppakeskuksessa ja kuinka ollakaan siellä oli kangaskauppa ja myynnissä kyseistä
ontelokudetta, sitä oli vyyhdellä toista kiloa ja maksoi alle10€.
Tällä kertaa en jäänyt värivaihtoehtoja katsomaan, enkä ostanut mutta nyt tiedän mistä tarpeista sen voi koota.
Saa valmista nopeasti ;)
Minulla on ompelutaito, pidän nykyisessä työssä pientä ääntä tästä taidosta, koska ompelijan tarvitsevia on paljon.
Äidille ompelen alusvaatteista lähtien, rentoja pitovaatteita, kaupasta ei löydy hänelle kokoja.
Ajattelin tyttärille siirtää ompelun niksit, mutta heistä kumpaakaan ei kiinnostanut opetella, ei koulussakaan.
Iloitsen aralian käsien paranemisesta, riemuhuuto Jumalalle hänen huolenpidostaan, nyt rukoilemme
että öiset ahdistukohtaukset poistuvat, Jeesuksen nimessä tätä voimme pyytää.
Lissu käynyt joka ilostuttaa myös.
Nyt olen vapailla, pyykkikone jauhaa puhdasta, ikkunasta katsoessa orava hyppii koivun laihoissa oksissa,
pelkäämättä putoamista, se tietää reittinsä. Auringon kehrä näkyy pehmeänä pilviverhon takaa, kuin ujostellen se kurkkii,
milloin voisi näyttäytyä paljaana jolloin sen voima näyttäytyy lämpönä ja kirkkautena, joka antaa kasvulle voimaa luonnossa.
Kiitos Aralialle rohkaisevasta laulusta:
"Taistella täällä ei tarvitse aina" maailman taisteluissa olemme alati mukana, meitä rusikoidaan ja riisutaan,
silloinkin Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, emme ole yksin, olkaa siunattuja ihan jokainen.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.03.2014 18:06

Aralialle edelleenkin Herran läsnäoloa, myös öihin, ja kiitos muusta avusta jo. Mahtava saavutus se kansallispuvun teko! Yllätys, yllätys, minä ostan vieläkin maitoa pusseissa! Mutta en tee mitään niistä pusseista. Muistan kyllä mattoaikoja niistä.
Minulla jäivät äsken silmät ulos, sitä sanontaa käytettiin lapsuudessani, kun tultiin auringonpaisteesta sisään ja näytti niin pimeältä sisällä. Istuin näes rappusilla ja sekä revin, että leikkasin matonkudetta siinä. Taas jostain ilmaantui materiaalia. Joskus katselen omaan kaappiinikin, etttä olsikos siellä joku joutava lakana....mutta vähiin ovat jo menneet! Loimet odottavat jo paikoillaan, milloinkahan pääsen taas kiinni kutomiseen???
Aika kuluu, ensi yönä siis täällä vaihtuu jo kesäaika. Ja Evakin tulo lähenee. Hänelle taas julkisesti tiedoksi, että vatmaan se tuloilta paras, torstai, että me odotellaan hotellisa, milloin sitten tulettekin. Se perjantai aina vähän ongelmallinen.
Ja lähestyy pääsiäinenkin. Huomasin allakasta, että kristilinen pääsiäinen on keskellä juutalaista pääsiäisviikkoa, sanomathan menevät tosi hyvin yhteen. Sain ruisleipää turisteilta, ja on reilusti aikaa syödä happamat pois. Tiedöttehän, että täällä syödään viikon veran eli pääsiäisajan matsaa, eli happamatonta ohutta näkkäriä. Vatsanpuruja siitä voi saada, mutta maassa maan tavalla ettei ketään loukkaa, mutta ei siitä mitään ansiota saa. Sen päällystykseen käytetään suklaatahnaa, pähkinävoita, maitotahnaa, ihan totta sitäkin on, mutta maistuu se ihan voin kanssa vähän suolaa lisäämällä.
Nyt jo kaupoissa tekevät pääisäisjärjestystä, useimmissa tuotteissa alkaa lukea, että kosheria pääisäiseksi, eli siinä ei ole mitään hapatetta!!!!! Sivutuotetta on sitten se, että myös ekonomikaa myydään erikoismerkinnällä, siin ätaitaa olla bisnes kysymyksessä????
Anna tiesi Herran haltuun, hän pitää sinusta huolen.Ps.37,5.
Niin kyllä, joskus kyllä toivoisi, että uudessakin liitossa olisi käytössä urim ja tummim, eli arpanappulat, joilla saisi selvän kyllä tai ein joihinkin tapauksiin. :roll:
Tällaisin miettein taas kerrran, siunausta loppuviikoon!
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja