tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja eva » 19.03.2014 06:39

Onnea Tuikkeelle kaikille rakkaillesi seuraavan runon muodossa:
ISOÄIDIN ILO
Ilon laineet lyövät sydämessäni laidasta laitaan,
Koko maailman pahuus poistuu hetkeksi mielestäni.
kun nostan syliini sinut,
pieni lastenlapsemme.
Siniset silmät viestittävät
lempeinä ja viattomina
ilon ja toivon sanomaa:
"Ei Jumala ole kuollut
hän jatkaa yhä luomistyötään,
Tässä olen , hänen kädestään lähteneenä."
Mikä lahjojen runsaus lepääkään sylissäni!
Paljon saimme sinussa
eniten sinä itse: kokonaisen Elämän.
Rakkauden kapaloihin sinut kilpaa käärimme,
valon ja varjon liekki on vasta alussaan.
Elämä tuo mukanaan monenlaiset soinnut.
Mutta rakkautta ei kukan pysty kahlitsemaan.
SILLÄ SUURIN NIISTÄ ON RAKKAUS.
(Kerttu Lappalainen)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 19.03.2014 09:05

Tuikelle onnea ja siunausta lapsen lapsen syntymän johdosta.
Herra siunaa tämä perhe, johon poikavauva on syntynyt, anna vanhemmille ja isovanhemmille voimia ja viisautta
elämän haastavissa hetkissä, kiitos että saamme iloita yhdessä tästä syntymän ihmeestä.

Lapsi povellani, taivas päällä maan.
Häntä katsellessa arki katoaa.
Riemun tunnen suuren, hiljaa sydän soi.
Mitä koen, kuulen, kertoa en voi.

Hilja Aaltonen

Aina se tuntuu yhtä hyvälle, kun lukee viestiä siitä että apua on tullut sairauden tuomiin moninaisiin vaivoihin.
Aralia ja miehensä keralla kiitän Herraa huolenpidosta, jota aralia on osaksensa saanut.
Olen töihin lähdössä tänään 12-14 on palaveri, jossa aavistelen topakkaa sanailua.
Toiveeni olisi että asialinjalla pysyttäisiin ja kaikki asiat jotka
haittaavat työskentelyä voisi jokainen asianosainen puhua reilusti, leimautumatta.
Jeesuksen nimessä tuon tämän huokauksen.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.03.2014 10:48

Sabah el nur eli aamuvaloa arabiaksi...yksi niitä harvoja sanontoja joita osaan arabiaksi. Tuikkeelle ja kaikille isoäideille ja isillekin iloisia hetkiä lastenlasten parissa!
Joku kirjoitti vielä lumentulosta, joskus sanottiin, että uusi lumi keväällä on vanhan surma....entä jos sitä entistä vanhaa lunta ei olekaan...kai se silti sulaa kun näin keväässä jo ollaan.Täälläkin mimosat kukkivat jo viimeisillään ja violetti Juudaksen puu hurahti ohi, sen kukinta siis, melkein huomaamatta. Tämä viikko taas kuivaa...
Puurim yllätti, kun ei muistanut, että se toinen päivä nimenomaan Jerusalemissa vietetty, eli pankit olivatkin kiinni sinä päivänä, sen maksumääräyksen Hadassaan sentään sain, yksi virkailija oli paikalla siellä terveyskeksuksessa. Mutta tänään sitten uusiksi sen pankissa käynti, ei auta. En ota seinästä kun kerran kone sotki tai minä....läksin jo koneelta pois, kun takanani jonossa olleet huusivat, että rouva, sinun rahasi! Ja taas uudestaan, rouva sinun kuittisi on vielä täällä! Että näin.
Huomenna pitäisi jaksaa taas, eli vihdoinkin Annukka saisi mulla seisoneet tuliaiset. Muuten, minulla ihana suomal.naapuri, joka lähtee kanssani pankkiin, hoitaa myös omat ottonsa, mutta huomennakin lähtee kerallani, ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi...vaikka minulla on kyllä tuo toinen kävelysauva apunani. Se meinaa kyllä ensin unohtua joka paikkaan, muutaman askeleen jälkeen palattava hakemaan :mrgreen:
Tämän päivän tunnussanasta
...puhdistaakseen meidät omaksi kansakseen, joka kaikin voimin tekee hyvää. Tit.2,14
Sitä saa kyllä välillä kysellä joissakin ratkaisutilanteissa, mitä se hyvä siinä tilanteessa on, ja tarvitaan Jumalan johdatusta. Sitäpä toivomme päiviimme ja päiviinne! :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 19.03.2014 12:01

Herran palvelija arjessa

Huomenta kaikki palvelijat jotka aherratte kukin paikallaan .......
http://hyvinkaa.helluntaiseurakunta.fi/ ... hattulasta
Vuokko, lempinimeltään tumma Vuokko, on tehnyt pitkän päivätyön Jumalan valtakunnan työssä. Hän on erityisesti tunnettu rukouksen ihmisenä, evankelistana ja sielunhoitajana. Hänelle soittelee päivittäin kotiin Jumalallista apua elämäänsä tai sen vaikeisiin tilanteisiin kaipaavat ihmiset. Monet heistä ovat saaneet kokea kuinka Jumala on keskusteluissa ja rukouksessa kohdannut ja puhunut Pyhän Hengen voiman ja profeetallisen sanan kautta joka on annettu Vuokon palvelustyön kautta. Vuokko on paljon kiertänyt maatamme pitäen tilaisuuksia. Tilaisuudet koostuvat sanan julistuksesta ja rukouspalvelusta. Vuokon sana on suoraan Jumalan sydämeltä, henkilökohtaista, kohti käypää ja siksi niin monet ovat saaneet pelastua, hengellisesti uudistua, virvoittua ja parantua sen kautta. Vuokko kuuluu niihin julistajiin jotka elävät sitä mitä puhuvat ja vuosikymmenten tuoman kokemuksen valossa hän kertoo hyvin konkreettisella tavalla Jumalan voimallisista teoista. Vuokkoa ympäröi oikein sellainen Pyhän Hengen murtava ilmapiiri, hän viipyy Herransa edessä. Hänelle puhelun soittaminen on monesti kuin soittaisi Taivaan rakastavalle Isälle. Vuokko on yhtä paljon Herran palvelija niin arjessa kuin juhlassa ja siksi hänet tuntevat arvostavat häntä suuresti. Arvostus on ulottunut myös valtiotasolle Vuokolle myönnetyn kultaristisen Suomen Valkoisen Ritarikunnan 1. luokan mitalin muodossa, jonka presidentti Halonen luovutti hänelle. Hänestä on myös kirjoitettu kirja Antti Virolaisen toimesta. Kirja on nimeltään: Tumma Vuokko, pyykkituvasta sananjulistajaksi.

palvelua on vaikka kirjan tai lehden vieminen jne :P kunhan vaan rohkeasti tekisimme sen minkä sydämelle saamme.
Oli ihan "pakko" kertoa tuon kirjasen kohtalo jonka Tiina oli lukenut ja miettii sattumaako vai johdatusta, 100 varmasti viimeksi mainittu näin koen. Nimittäin pakkailin matkalaukkua ja laitoin sen kirjan mukaan mutta otinkin pois ja laukun laitoin kiinni kunnes tuli tunne että laita se sinne.........jostain syystä ajattelin että ei varmaan kukaan lue. Tiinan kirjoituksesta kävi ilmi että siinä oli mainittu tuttu nimikin joka ei sattumaa vaan jotain avautut varmasti jos ehkä käytte tapaamassa näitä domareita .
http://www.youtube.com/watch?v=md6fuIOXJuc
Tämä on varmaan se paikka mistä Tiina mainitsi ja kerran olen päässyt kyseisessä paikassa käymään. Etsin TV7 stä kyseistä ohjelmaa koska kerran se tuli sieltä mutten nyt löytänyt.

Olipa täällä ilouutinen että Tuiken perhettä siunattu taas uudella mummotettavalla, montakohan heitä onkaan kun en enään laskuissa pysy :lol: Tosi ihana että kaikki meni hyvin ja onnittelemme koko perhekuntaa sulkien heidät rukouksiin. ONNEA <3 Kiitos että otit pikkasen kiireisestä ajastasi ja ilahdutit meitä kirjoituksin.

Sipe on ollut ajatuksissani ja rukouksissani, kuinkahan hän jakselee ettei vaan olisi niitä vaikeita päiviä menossa ettei jaksa yhtikäs mitään. muistetaan rukouksin.

Aralian tilanteesta nousee kiitosrukous ja toivotaan että saisit viettää kivuttomia päiviä paljon tulevan keväänä ja kesänä, nauttien Jumalan ihmeellisestä luonnosta. Saamme olla ikikiitollisia tälläisestä esirukoilijasta kun Aralia miehensä kanssa ovat. Monet huokaukset on varmaan lähetetty meidän monien puolesta.
Pihlajaa olen kaivannut ja miettinyt tietääkö hän tämän osoitteen, en ole päässyt niihin marrkinatapahtumiin joissa ehkä olisin hänet kohdannut mutta ehkä ensi kesänä kirkastusjuhlilla ja sitten viedään kaikki tuumislaiset tämä osoite niin varmaan löytää :lol: Olisi niin ihana kuulla miten hänen israelin reissunsa meni, entinen foorumihan loppui juuri niihin aikoihin kun hänellä lähtö.

Mummotettavani neitonen on taas seuranani ja oli yökylässä, nyt kun enemmän vapaita niin jaksaakin toisella tavalla. Hän viihtyy tosi hyvin ja tällä tavallahan se kiintymys tulee puolin ja toisin. Hyvälle tuntuu ettei ikävöi ja hymyssä suin tulee mummon luokse, voihan olla että saan matkakaverin hänestä tulevaisuudessa......

Olkaa siunatut kaikki Herran palvelijat <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja riitu » 19.03.2014 15:21

Huvää ja aurinkoista päivää. Tosin ulkona on kirpakka pakkanen, joka aamusta tosin on lauhtunut jo alle kymmenen asteeseen. Mussukka nukkuu päiväunia, joten lähdin koneelle hieman lukemaan juttujanne.
Aralian tilanne näyttää kohentuneen, josta olen iloinen. Kiitos Herralle.

Tuike on saanut lisää mummutettavia. Lämpimät onnittelut.
Kuva

Näitä mummon päiviä minäkin lähinnä viettelen, kun jäin eläkkeelle ennen joulua.
Kyllä päivät kuluu sukkelasti, ja joskus väsyttääkin tämä mummona olo, vaikka ovathan ne lapset ihania.

Merete Mazarella kuvaa hyvin moninaisia tunteitaan isoäitinä kirjassaan "Illalla luetaan Afrikantähteä":

"Päivisin en ehdi ajatella yhtään omaa ajatusta. On hirveän outoa, etten ehdi ajatella omia ajatuksia. Mahtavatko aikuiset lapset ymmärtää, kuinka kovasti isoäiti voi väsyä? Mehän olemme koko ikämme yrittäneet olla nuoria, olla paitsi samanarvoisia myös samanikäisiä lastemme kanssa. Mutta minä en enää jaksa juoksennella ylös alas Kaivopuiston valleja, minua väsyttää käydä kaupassa, laittaa ruokaa ja tiskata ja varsinkin seisoa valmiine ruokineni odottamassa, että kaikki suvaitsisivat tulla pöytään. Minua väsyttää lasten jankutus, loputon "tahdon sitä" ja "en tahdo tätä". Minua väsyttää se, ettei mikään minun kodissani ole enää entisellä paikallaan, minua väsyttää meteli, kaikki se läikytys ja sotku.
Kun kuulen heidän äänensä ja askelensa rapussa, ajattelen ensin melkein paniikissa: "Joko he nyt tulevat?" Kun he soittavat ovikelloa, minä sanon: "Onpa hauskaa, kun te tulitte!" Sitäkin minä tarkoitan.

http://www.youtube.com/watch?v=SIiVRuBckN4
riitu

ViestiKirjoittaja Lasse » 19.03.2014 16:59

Kiitos sanoista kehoituksista runoista ja lauluista, lasse on on ymmärtänyt oikein hyvin, koska taaskin kirjaimet ovat tunnettuja. :)

Suurenmoiset Onnittelut Tuike mummolle perheen lisäyksestä!
Tässä on sinulle lahja joka sopii hyvin Isoäidille silloin kun haluaa huilata kaikessa rauhassa.

Kuva

Oho, olen tainnut palata rotvallinreunaan onnistuneesti viikon huilaaminen teki hyvää kädelle ja mielelle. Kittos rukousmuistamisesta!
Meillä almamanussa on uuden Tabloid-lehden ilmestymisen mainostamisen aika. Pommitetaan mainostarjouksella uusia tilaajia.
Uusi lehti ilmestyy 1.4 aprillipäivänä, olen silloin vapaalla. :) Pitäkää varanne :lol:

Onko kukaan ihanaisista huomannut ? Tänään on Minna Canthin liputuspäivä?

Kuva

Elinpäivinään hän usein toisti etteivät nyt kaikki naiset jäisi neljän seinän sisään ahertamaan pelkästään käsitöitä!
Poikkeuksen saa Isoäidit :lol: ajatteliko Minna sitä ollenkaan?

Tyyneys ei ole menetelmä,
vaan elämänasenne.

Psamissa 46:11-12 Jumalan turva.

"Lakatkaa te huolehtimasta!
Tietäkää, että minä olen Jumala,
kaikkia kansoja mahtavampi,
korkein koko maailmassa."
Herra Sebaot on kanssamme, Jaakobin Jumala on turvamme.

Tämän päivän tekstari "Lakkaa huolehtimasta" osui minun sydämeen, koska olen jatkuvasti puntaroinut jatkanko Syyskuun eläke-iän jälkeen töitä.

Siunausta kaikille, hallaukset ja paijaukset on taas päivitetty <3
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja tuike » 19.03.2014 23:23

Kaunis kiitos ihanista onnitteluista, rakkaat ystävät!
Pikkuinen pääsi tänään äidin luokse osastolle. Joutui nimittäin heti syntymän jälkeen tehohoitoon, kun loppuvaiheessa oli hapenpuutetta. Tulehdusarvot olivat kohonneet, joten saa antibioottia suoneen viisi päivää.
Muuten lapsi vaikuttaa terveeltä ja äitikin voi hyvin, varsinkin kun aviomies on niin paljon siellä mukana. :D
Kännykkäkuvia on tullut ja niitä ihastelen, aina yhtä ihana on tällainen Jumalan luomus.
Mejulle tiedoksi: tämä on viides poika :)

Minusta on tullut iltauninen, en jaksa enää valvoa myöhäiseen kuten ennen. Tämä on sitä vanhenemista varmaan :roll:

Siunattuja yöunia kaikille, Jeesus kanssamme !
http://www.youtube.com/watch?v=W-yi7yNU ... ure=relmfu
tuike

ViestiKirjoittaja rine » 20.03.2014 10:09

Eilinen on mennyt, askartelin ajatuksissani sen palaverin kanssa ja se peruuntui sairastapauksen vuoksi.
Kuinka paljon tyhjää energiaa menee näihin mietintöihin, pitäisi luottaa että herra antaa siihen hetkeen sanat ja teot :oops:
Mummona olosta puhuttu, riitu toikin esille myös toisenlaisia ajatuksia, minulla on vain yksi 7 vuotias mummotettava, lapsia neljä, jotka ovat syntyneet pareittain
pojat olivat kotoa muuttamassa kun tytöt syntyivät, minulla on mennyt lastenkasvatuksessa melkoinen määrä vuosia ja tyttäret ovat vielä tässä kotona, joskin kovasti
irtautumassa omilleen, se vaihe on vielä kokematta kun kotipesä hiljenee aikuistuneiden lasten äänistä. Tiedän että joskus kaipaamani hiljaisuus muuttuu tuskaksi, niin erilaisissa sykleissä kello tikittää.
Herra olkoon teidän jokaisen kanssa virvoittaen uudistaen, tätä pyydän
http://www.youtube.com/watch?v=9tOXWU6kT6w
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.03.2014 11:29

Ah herää sydä,eni, uskomaan toivomaan...on eräs aamuvirsi. Kiitos että monet ovat ehtineet naputella tänne monenlaista kivaa ja hyvää ja kuulumisia!
Itselläni on ollut mitintämyssyn alla, kuten Meju sanoo, ilo....pettymys....ilo! Joksu kun meillä tuntuu olevan edessämme vain suuria kysmysmerkkejä, ongelmia, me katswomme vain niitä, ja sitten kylä käännymme Jumalan puoleen, että näethän sinä nämä ongelmat, jotka ovat minua ja elämääni suurempia. Tällaisten edessä kurkkasin illalla Päivä tunnussanaa, että mitä MJumala lupaa....Siellä oli 1992 käännöksen mukaan näin
Mahtavilla teoilla sinä, Jumalamme, vastaat meille, sinä siunaat ja autat meitä, Psalmi 65,6.
Mutta kun katsoin Raamattu kansalle käännöstä, minä petyin kin tuota loppuosaa ei siinä ollutkaan, niin vapaa tuo edellinen käännös. Vastaamisesta kyllä puhuttiin myös R.kansalle käännöksessä. MUtta tuo tosi vakuuttava loppuosa puuttui? Pettymyksen kjälkeen taas ilo siitä, että me ei ollakaan yhden Rkohdan varassa, on monia joissa tuo Jumalan apu luvataan. Ilo sai palata, mutta sa vain pyytää uskonvahvistusta!
2 Kor 4,8 apostoli Paavali sanoo
Me olemme kaikin tavoin ahtaalla
mutta emme umpikujassa,
neuvottomia, mutta emme toivottomia....
Saamme pyytää uskomme vahvistumista Jumalaan ja hänen sanaansa, ettemme vaipuisi epätoioon tai epäuskoon, joita Lutherus pitää todella uurina synteinä!
Sinapinsiemenen verran uskoa, sitä anna meille, Herra!
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 20.03.2014 23:41

Olin taas kirjoittamassa pitkälti juttuu ku kaikki men ja kaatu kumoon... :(

Eli siis olen tammikuusta nelisen viikkoo ja tällä viikolla kolmena päivänä työskennellyt erään afrikkalaisen naisen, joka ei osaa suomea kovin hyvin, eikä englantia ollenkaan, kanssa.
Oli tänään viimeistä päivää harjoittelussa ja kehui minut ohjaajanaan mukavaksi ja tykkäsi minun kanssa työskentelystä muutenkin.

pitäisi kai opetella olemaan semmotti hyvällä tavalla ylpeä itsestään, että kun joku kehuu, niin osaisi olla sillai ("kiitos :)") eikä sillai ku useimmiten on et "noh, hyvä jos kelpaa tai voin avuksi olla"... jos tiedätte mitä tarkoitan, vaikka olen kuullut että sanonnan että vaatimattomuus kaunistaa (noh tiedä sitä sitten)... olen oman itseni näköinen ja vaatimaton eikä se vaatimattomuus minussa ole mitään ihmeita aikaan saanut... :)

tuosta työskentelystä ihmisen kanssa, jota ei ihan aina ymmärrä tai ei itse tule ymmärretyksi niin tuli sellainen ajatus (tai on se pyörinyt useinkin) mieleen että "millaisena ulkomaalaiset meidät suomalaiset näkevät?", enkä nyt tarkoita työmielessä vaan ihan niinkuin ihmisenä... Itse en henkilökohtaisesti välitä onko työparini tai yleensä kaverini musta, ruskea tai valkoinen tai minkä värinen, kunhan se hoitaa hälle tarkoitetut hommansa ja yhteistyö toimii ja meillä tän afrikkalaisen kanssa toimi, tosin suomalainen työmoraali tökki työaikojen osalta että aika monena päivänä ( lähes joka päivä harjoittelujakson (10 viikkoa ) hän tuli myöhässä töihin) muutamia onnistumisia työajan kanssa tuli :D mut työnsä (mitä sanoin ) hän hoiti hyvin ja moitteetta. Tietty näitä kulttuuri erojakin oli, mut nopeesti hän tuntui tottuvan suomalaiseen työpukeutumiskulttuuriin meidän työn osalla, ainoat suuret huolet oli tuo työaika, muuten hän pärjäsi hyvin... :)

Mutta se mitä oikeasti halusin sanoa niin se että pitkän aikaa olen tavallaan ollut ailahdellen henkisesti väsynyt, mutta tän erittäin iloisen ja energisen afrikkalaisen naisen kanssa nuo työpäivät on ollut semmottisia että en yhtenäkään päivänä oo päässy töistä lähtee ilman pienintäkään hymyn virettä... sitä en sitten tiedä johtuuko se siitä hänen vahingon ilostaan vaikka työllisesti se virhe, minkä hän tekee, on suomalaiselle ei okei, mutta kun asiasta sanoo, hän nauraa... Minä tietysti suhtaudun työhön vakavasti, mutta en tiedä nauraako hän siksi että on niin suunnattoman iloinen kun joku korjaa hänelle asiat, että miksi näin ei ole hyvä, vai ottaako hän minun ja muiden vakityöntekijöiden ohjeet vitsinä... Joka tapauksessa afrikkalainen, uskovainen nainen, jolta puuttuu kielen lisäksi suomalaiseen kulttuuriin kuuluva työmoraali täysin ... Ja silti hän nauraa lähes kaikelle, jopa sellaiselle mikä ei ehkä suomen kulttuurissa ole naurun asia, kuten jatkuva työstä myöhästely, koska se vaikuttaa hänen työnsaanti mahdollisuuteensa suomessa, jollei ole töissä sovittuna aikana. Silti olipa miten hyvvää niin työhön ja muutamiin muihinkin juttuihin vakavasti suhtautuneena ihmisenä jotenkin en pysty olee hymyilemättä (vaikka henkinen olo ailahteleekin välillä), koska kuitenkin hän ihminen siinä missä myökin, vaikkei kieltä ymmärräkkään :)

sellaista tällä erää, lisäksi hälle lupasin rukoilla että hän pääsisi sinuiksi suomalaisen työmoraalin vaatimaan kulttuuritasoon ja pääsisi muutenkin tähän suomalaisten hyvä henkiseen kulttuuriin uskonsa kanssa omana itsenään sekä suomen kielen hallintaa että oppisi ymmärtämään ja puhumaan ja kirjoittamaan suomeksi, että tulisi helpommin ymmärretyksi. :)

Siunausta kaikille tasapuolisesti ja rukouksen voimassa mennään eteenpäin.. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja