tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja eva » 17.03.2014 10:40

Hei, armaat ystävät!
Olinko liian arvoituksellinen ;),kun sanoin, että mennään kevättä vastaan. Eihän me vielä Israeliin menty vaan Eurooppaan-Unkariin ja nyt ollaan jo kotona.
Israeliin sitten huhtikuussa. Lähtö 3.4. :D
Nyt en ole ehtinyt lukea kirjoituksianne ja hommat odottaa. Koti oli kyllä siivottu täysin. Nuoriso oli kaikki paikat putsanneet, joten on "ihmeen hyvä kotiin tulla taas."
Illalla on tuo oman elämän ryhmä ja siihen mennään ja pitää valmistella.

Iloa ja valoa päiväänne! Jumala on puolellamme! :D
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.03.2014 10:54

Kaikille ihanaisilli naiselaisille ja miehillekin terkut Juudean vuorilta, jossa nyt kai jo kaikuisi mustarastaan ääni, mutta sen peittääkin alleen suuren kallionsärkijän tok tok ääni. Luulin jo, että taloni alla se tokuttaa, mutta ei ihan, tuossa melko vieressä oiotaan vähän tietä, ikkunastani näin tuon suuren härvelin. Ennen 7 ei sentään alkanut. Uuutta tietä tulee, monta kaunista kaktusta siinä samalla häviää....Näin se on, Herrakin sanoo, että hän tekee uutta, emmekö sitä huomaa!
Pitää kertoa vielä yksi hauska juttu, jostakin tuli mieleen tässä yhtenä päivänä. Yritimme kerran selittää yhdelle täkäläiselle suomalaista sanontaa vanha harppu, jolla joskus tarkoitetaan vanhoja naisia. :mrgreen: Tiesimme harppu sanan, joka on maskuliininen, ja teimme siitä vain feminiinimuodon. Mutta siinä muodossa sen merkitys onkin raato :mrgreen: . No, onhan vanha sanonta, että olemme kaikki raadollisia syntisiä....mutta onneksi lunastettuja syntimme anteeksisaaneita Jeesuksen ristinkuoleman ansiosta :)
Lasten kanssa myös on hauskoja juttuja, vaikka ei olekaan omia lapsia tai lapsenlapsia. Kerran yhdelle lapselle tuli sanotuksi, että älä aja niin lujaa sillä pyörällä, niin vastaus kuului hallelujaa!
Ja naimattomuudesta puheenollen eräs lapsi kysyi, että etkö ole edes käynyt naimisissa?????
Jos kukin on osaansa tyytyväinen. kaikki on hyvin.
No, jopa minä ihmettelin, että joko Evga ja miehensä ovat täällä, mutta onneksi vasta tulossa, tervetuloa!!!!
Siispä heippa kaikki ihanaiset, sitä olemme Jumalan silmissä, emmekä ehkä edes raadollisia!!!!!!
Vaan lupauksia!!!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 17.03.2014 12:23

Tiina kuuntelee kun Herra tekee uutta Jadin mäellä, kiitos Herralle siitä!!!
Eva tuntuu lentelevän paikasta paikkaan nyt on se aika sinun elämässäsi," Kaikelle on aikansa auringon alla"
Ja Meju omaksikin ihmeekseen huomaa viihtyvänsä maalla, huomaat kuinka Jumalan suunnitelmat ovat ihmeelliset.

Minä olen ollut poikani perheessä lasten kaitsijana, kaikki voimat olivat kyllä lopussa kun kotiin pääsin. Mutta hauskaa oli taas katsella elin voimaa jota lapsilla on.
Nyt kerään ja pyydän voimia että jaksaisin lähteä Kr.eläkeläisten kk. kokoukseen. Eräs ystävä jo kyseli jos saisi kyytiä. Loirakin pitäisi ulkoiluttaa. Näin meillä.
Taivaan Isä olkoon kansamme. "Siunaa koko maailmaa" sekin virsi on taas ja aina tarpeellinen.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 17.03.2014 22:48

Kiitos kuulumisistanne, joita tuleekin ympäri suomea ja kauempaakin sieltä Israelista saakka.Katsoin mejun ottamia kuvia, maisema on kaunista moninaisine kukkineen ja pensaineen, jopa vesistöineen, toisaalla on kivikkoista ja karua.
Meillä on ollut aurinkoista ja pakkasta aamulla 8 astetta, linnuista laulelevat tintit ja varikset sekä harakat. Lähistölle on joutsenparikin tullut sulan reunalle.
tänään oli kuntosalipäivä, kävin äidin asioilla ja sahasimme aidanseipäitä pituus suunnassa kahtia, joista mies on suunnitellut tekevänsä kesäkukille kehikon.
Sain mummotettavasta kuvia, tyttö kasvaa ja kehittyy silmissä, vanhemmat asuvat eri osoitteissa ja iloitsen siitä että tyttö on saanut pitää isänkin elämässään.
Jumalan tiet ja suunnitelmat ovat ihmeelliset niinkuin amandakin kirjoitti, taaksepäin katsoessa sen huomaa, kuinka Jumala on luottanut avatessaan ovia uusiin haasteisiin.

http://www.onewaymission.fi/index.php/o ... -johdattaa

Huomenna taas töihin ja perjantai on seuraava vapaa, herran siunausta teille jokaiselle, aralia olet mielessäni
rine

ViestiKirjoittaja meju » 18.03.2014 12:50

Kuiva kausi
Jer. 17:8 Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka levittää juurensa puroon asti. Ei se pelästy helteen tuloa, vaan sen lehdet pysyvät vihreinä. Kuivanakaan vuonna ei sillä ole hätää eikä se lakkaa tekemästä hedelmää. KR
" poutavuonnakaan " sanoo 1938 käännös mutta 1776 käännös kuuluu" hän on niinkuin se puu, joka veden reunalle on istutettu ja ojan viereen juurtunut; sillä jos vielä palavuus tulee, niin ei hän kuitenkaan pelkää, vaan sen lehdet pysyvät viheriäisinä, eikä murehdi, kuin kuiva vuosi tulee, mutta kantaa hedelmän ilman lakkaamatta" , 92 on myös käännetty" Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmä"

Pelkäätkö kuivia aikoja elämässäsi kun mikään ei tunnu miltään ja ei kasvua edes idun itua näy missään vaan tuntuu että kaikki on turhuuksien turhuutta ja päivän kuumuus polttaa tuhkaksi kaiken................EI HÄTÄÄ! juuresi on syvällä Kristuksessa ja sieltä tulee voimaa joka uudistaa sekä hedelmäkin kypsyy ja uutta oraalla.....
Tänään olen ollut koulussa ja sellainen ahaaa elämys kun en tuota "kuivanakaan vuonna" ajatus ole edes huomannut ja syynä varmaan että lukenut 38 käännöstä poutavuosi ei kuvaa niin syvällisesti ainakaan minulle sanaa kuiva. Luin Arto Valkeapään lähettäjäkirjettä ja siinä oli oikein alleviivattu tuo lause ja niinpä olen nyt eri käännöksistä etsinyt miten asia on kirjoitettu ja tämä avautui aivan uudella tavalla minulle ja heti piti teillekkin se kertoa :P
Raamattu on todellakin mielenkiintoinen ja juuri siksi että emme voi ahmia vuoden evästä vaan meille annetaan päivän annos kuten erämaassakin mannaa oli päiväksi eikä sitä voinut varastoida. Tietenkin hyvä on sanaa lukea ja uskon että ne jää pääkopan ylisille mutta sieltäkin vaan päivän annos tiputetaan meille ravinnoksi.

Evan toteaamus oli mukava
Nyt en ole ehtinyt lukea kirjoituksianne
, syystä että hyvä kun ehdit kirjoittamaan sillä meitä on monia jotka ehtivät lukemaan kirjoituksia jopa moneen kertaankin :lol: . Jokohan Tuikekin ehtisi kertomaan mitä vauvarintamalle kuuluu ja kuinka hurisee.....

Tänään on torkkupäivä ja en meinaa taas saada itseäni liikkeelle, olen tosin herännyt 5.30 kun tuo nukkumakaverini pieni koiruli on sellainen että tuohon aikaan herättää lehden hakuun. Sittenpä aamu menee lehteä lukiessa ja nyt taas innostuin lukemaan Ariel Livsonin kirjaa Israelista, on niin mielenkiintoista aivan kuin matkustaisi uudelleen.
http://www.sana.fi/sana/haastattelut/ar ... maan_salat
http://www.ariellivson.com/

Tarkoitus olisi lähteä sauvakävelylle ja reitinkin suunitellut mutta...........kun vaan saisi jostain sitä intoa. Pakkasta oli aamulla -15 mutta nyt aurinko kirkkaana paistaa niin uskoisin että siinä -5 voisi olla kohtpuolin. Aika hyvä tuuti että vesisateet ei yllättänyt reissullamme Israelissa kuten Tiina kertoi että 2 päivää satoi kaatamalla lähtömme jälkeen. Tiedän että sateet on suuri siunaus maalle ja siitä kiitollinen mutta kun vain niin vähän aikaa viikko on silloin sade ei tunnukkaan hyvälle ......hmmmmmm. Ihmeen hyvät oli ilmat matkallamme ja ainut viileämpi päiväkin osui kohdalleen silloin kun pitempiä kävelyretkiä ja joukossamme oli huonokuntoisia niin heille se oli hyvä.

Rine totesi
Jumalan tiet ja suunnitelmat ovat ihmeelliset
, näin se vaan on........AMEN

Siunausta NYT hetkeenne <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Aralia » 18.03.2014 15:23

Itä-Suomessa paistaa aurinko, kertoi meju. Kun katselen ulos ikkunasta, mitä näenkään, rankka lumisade täällä ja pihamaa jo ihan valkoinen. Takatalven tuntua on, mutta ei haeta suksia, kun ei niitä ole koko talvena tarvinnut. Onneksi en vienyt potkukelkkaa vielä säilöön kesäksi. Eilen oli kaunis aurinkoinen päivä ja kävimme tekemässä pitkän metsälenkin mieheni kanssa ja sitten menimme pojan mökille, laitoimme tulen takkaan ja mieheni alkoi lukea Uutta Testamenttia, jonka olin tuonut mökille, "rukouskammioomme". Pidimme siellä sitten rukoukset kaikkien puolesta ja kiitimme Herraa kaikesta, mitä luonnossa saimme katsella ja siitä, että minä pääsen vielä kävelemään ja kuntoni on kohonnut, kun jätin syöpälääkkeen ja käytän nyt vain luonnon havupuujuomaa. Tämän kuun viimeisenä päivänä saan jotain syöpähoitoa poliklinikalla ja on lääkäri.
Sormenpäätkin on jo paljon paremmat, että ei tarvitse kovan tuskan kanssa esim. kirjoittaa.

Nyt päivän kuorma vain
kerrallaan, en pyri mä
kauaksi katsomaan.
Hän armon ja askeleet antaa.
Tuo taivainen lyhty kirkkautaan,
joka askeleella mä kokea saan:
Isän voimakas käsi mua kantaa.
Hilja Aaltonen
Aralia

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.03.2014 16:50

Kiitos Jumalalle, kun Aralia on saanut helpotusta. Tämän päivän tunnusanassa pyydetään, että Jumala kuulisi, kun huudamme häneltä apua, nyt Aralia on sitä saanut!
Yhteensattumia, johdatuksia...kumpaa lienee? Joka tapauksessa kun kurkkasin Annukalle menevään laukkuun, että onko pakkaseen pantavaa, jos tuomisten toi mittaminen viipyy...olihan siellä. mutta samalla näin pienen kirjasen Tumma Vuokko, evankelista Vuokko Nymanin elämästä. Annukka sanoi, että lue se ensin. niin tein, ja kas kummaa, loppupuollella löysin sieltä ystäväni Lean nimen! Kyselin häneltä, oliko hän auttanut mustalaisia Suomessa, kävi ilmi että oli, Vuokko oli itsekin evakkoja kuten Lea. Jatkossa luki, että työyhteys jäi lyhyeksi kun tämä Lea muutti Israeliin!
Ja toinen tähän liittyvä yhteensattuma oli Jerusalem Postinn Jerusalemliitteessä ollut juttu Lähi idän mustalaisista, Jerusalemissa heidän ainoa community center eli keskus. vähän hankalssa paikassa kyllä, mutta mieli tekisi käydä siellä. Heita, domareita on n. 12000 Isralissa, länsirannalla ja Gassassa yhteensä.
Nuori nainen, Amoun Sleem on tuon keskuksen perustanut, monen vaikeuden kautta opiskellut katolisessa yliopistossa kai, yleensä gypsit. mustalaiset täällä ovat muslimeja, mutta kaikki muut inoavat heit, kaikki, näköjään. Ei hänkään tiedä, miksi....nykyään siis. mUtta hän perusti säätiön ja toimii toisten mustalaisnaisten hyväksi, ja lasten.
En tiedä, miksi nämä asiat tulivat nyt kohdalleni, mutta rukoilla saa, että Jumala näyttäisi, olisko sillä jokin tarkoitus, sillä kaikkihan yhdessä vaikuttaa....... :roll: :D
Jälleen iloa päiviinne, ja luottamusta, ja nyt tämä tyttö lähtee kesken kaiken saunaan. Taretaan!!
Tiina

ViestiKirjoittaja tuike » 18.03.2014 22:58

Heipat kaikki mukavat ystävät!
Olen ollut todella laiska kirjoittelija, suokaatte anteheks! :roll:
En ole kuitenkaan ketään teistä unohtanut. Kiitos kirjoituksistanne, olen saanut niistä paljon rohkaisua ja ajattelemisen aiheita.

Lasten lapset ovat olleet meillä kuvioissa mukana aika tiiviisti.
Viime yönä yksi tytöistämme synnytti pojan, yli viikon myöhässä lasketusta ajasta. Ongelmia alkoi tulla loppuaikana, kohonnutta verenpainetta ym. Perjantaina pääsi sairaalaan ja eilen synnytys käynnistettiin.
Kiitos Jumalalle, äiti ja lapsi voivat hyvin, vaikka synnytys otti koville molemmilla. Vauvan paino on 3820g ja pituus 52,5 cm, joten potra poika :P Saimme kännykkään kuvan aamuyöllä tästä viidennestä mussukastamme. Kunhan kotiutuvat sairaalasta, lähdemme katsomaan. Kukkalähetys on nykyisin niin helppo toimittaa netin kautta jo synnytyslaitokselle.

Täälläkin on satanut lunta tänään, enemmän kuin koko talven aikana. Eipä tuosta enää olisi väliksi, ja eiköhän se sula pois lähiaikoina kuitenkin.

Teille jokaiselle siunattua kevään jatkoa, hyvää vointia, ja iloa Jeesuksessa!

https://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8
tuike

ViestiKirjoittaja marja84 » 18.03.2014 23:45

Heips tuike jälleen :)

Onnittelut lapsenlapsesta. :)

Itsellä meinaa nuo verenpaineet vähän heitellä... En tiedä mikä on normaalia, mut eilen oli lukemat 105/77 ja pulssi 80 ja tänään suunnilleen samoihin aikoihin mitattuna 115/76 ja pulssi sen 80 ja asiaa siivittiälytön väsymys, päänsärky ja kylmyys, tosin päänsärky helpotti pitkälleen kun oli ( olin n. Puol tuntia) sit nousin niin alkoi taas särkee, mut kun aloin touhuile ruoanlaittoa ja muuta kotipuuhaa ni oli taas hetken parempi olo. :)

Töitä taas pyöritellään, siinä sivussa arkea ja niin edelleen...

Siunausta teille kaikille <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 19.03.2014 00:17

Ehtoota vielä kaikille!! Teki mieli moikata teitä, vaikka on myöhä ja arvatenkin olen vähän niin ja näin. :roll:
Eilen, kun olin siellä toisessa srk:sa elämästämme puhelemassa, alustaja kertoi, että esikoulun pieni poika juoksi hänen luokseen ja sanoi: Miten se oikein on ope, kun nuo pojat sanovat, että minä olen ihan hölmö ja isä sanoo, että minä olen maailman rakkain poika. Puhuja kertoi sanoneensa, että muista aina, mitä isä on sanonut.
Tästäpä sitten tänään asiaa jatkettiin, vaikka aivan eri paikassa ja yhteyksissä. Puhuja sanoi, kun sovimme, että hän haluaisi puhua rakkaudesta. Minä sanoin, ei sellaista kulunutta sanaa, joka helposti ymmärretään väärin voi panna. Hän sanoi, että pane, minkä haluat, kun tunnet minut ja asian. :o Niin minä otsikoksi väänsin: "Avaimia tunnelukkoihin" Olin varmaan joskus tuollaisesta kuullut ja rakkaudellahan ne lukot aukeaa. :)
Meillä on ollut monta yhtymäkohtaa tämän puhujan kanssa. NNKY:n avioliittoleirillä hän oli vaimonsa kanssa ryhmämme vetäjänä.
Kerron sitten puheesta jotakin, kun olen hereillä. ;)
Lauloimme "Viisikielisen "lauluja. Yksi, jonka lauloimme on Karkun opiston tunnuslaulu. Muistin Araliaa, kun lauloimme ja ihana, että vointisi paranee.
Kohta voi auton nokan kääntää tännepäin tulemaan!!

Ihania, jopa naruhermoja kutkuttavia olette kirjoitelleet. Kiitoksen paljous niistä ja teistä jokaisesta. Olette tärkeitä minulle :!:
Hurrinki, uinti ja nuo iltapäivän kohtaamiset väsyttävät, että Hyvää yötä Jeesus myötä ja älkää unohtako Israelin siunaamistyötä! ( lainaus)
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja