tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja riitu » 10.03.2014 14:55

Laitan tämän viestin tänekin. Rukoillaan näiden kristittyjen puolesta.

Kim Jong-un määräsi 33 kristittyä teloitettavaksi
1
Pohjois-Korean johtajan Kim Jong-unin on kerrottu määränneen teloitettavaksi 33 kristittyä. Muun muassa Washington Post ja Daily Mail -lehtien tietojen mukaan teloitettavaksi määrättyjen on väitetty työskennelleen eteläkorealaisen lähetyssaarnaajan Kim Jung-wookin kanssa. Hänet pidätettiin viime vuonna. Ryhmän on kerrottu perustaneen jopa 500 piilokirkkoa Pohjois-Koreaan.

Kim Jong-un on katsonut ryhmän yrittäneen kaataa hallituksen. Samaa perustelua käytettiin myös johtajan enon Jang Song-thaekin ja tämän sukulaisten teloittamiseksi.

Teloitus tullaan suorittamaan maan turvallisuusministeriön vankilassa.

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... tettavaksi
riitu

ViestiKirjoittaja meju » 11.03.2014 10:54

Koulussa
"Jumala ei kutsu jo valmiiksi päteviä. Jumala pätevöittää kutsutut."
Sinä et ole täydellinen, mutta Jumala toimii elämässäsi ja kauttasi siitä huolimatta...
1. Tess. 5:24
Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

Huomenta koululaiset jotka olette kutsuttu tärkeään tehtävään viemään evakeliumia eteenpäin tavalla jos toisella. Kutsuja kyllä sinut pätevöittää tehtävääsi ja on kärsivällinen sekä uskollinen tietäen minkälaiseen tehtävään meidät asettaa ja asettanut ja hän myös pätevöittää 100 varmasti.
Matkallamme virisi tämä ajatus ja tuo lause pätevöittämisestä sulloin mietintämyssyyni. Kuulin monenlaista kohtaloa matkatovereiltamme kysyen mistä asti olette tähän tulleet, eli se runo "tässäkö asti vasta,kukaan ei kysnyt mistä asti tähän tultu". Upeatahan se on että pääsimme Israeliin asti mutta moni on ollut pätevöittämis elämänkoulussa ja ikähaitari 6-85 vuotiaaseen oli ryhmässämme.
Ehdot
Viimeisenä päivänä saimme todistukset että olemme käyneet Jerusalemissa, sellainen kiva muisto jää :) Matkanjohtaja sanoi että valitettavasti on vain ehtoja ja luokallekkin jääneita suurin osa, näitä ei voi suorittaa muualla kuin tultava takaisin Israeliin :lol: Eli niinpä on tehtävä ja ehdot suoritettava ehkä ensi tai seuraavana vuonna. Tietenkin tämä ehdot on huumoria mutta siinä oli hieno idea.

Tuli myös tämä runo mieleen
"Sain koulussa ehdot
koulutoverit antoivat kasteessa,kielissä,ekumeniassa,ripissä,laissa.
He halusivat jättää minut luokalle kerran jos toisenkin,sitten he eivät enää huolineet minua mukaansa;alaluokkalaista.
Opettaja kysyi kokeessa rakkautta,yritin vastata, mutta vasken helinä ja kulkusen kilinä oli ainoa vastaus.Sain ehdot , jäin luokalle monesti.
Mutta opettaja ei ajanut ulos, eikä erottanut koulusta, hän vain rakasti.
Hän täytti sen lain, joka vaadittiin.
Opin uskomaan pienten tavalla ja sanomaan nimen Jeesus.
Enkä enää masentunut yläluokkalaisten katseistakaan.
-Erkki Leminen"

Meitä ei eroiteta Jumalan koulusta vaikka ehtoja tulee ja pätevöityminen vaatii raskaitakin opetustunteja. Riitu toi koskettavan rukouspyynnön ja tässä on niin raskasta koulua uskoville että en jaksa edes käsittää miten oikeesti toiset jopa teloitetaan uskonsa tähden. me täällä suomessa ollaan niin arkoja todistajia ja jopa kirjoitaissakin näin nettimaailmassa vapisemme ettei vaan kukaan tunnista tai saati omia asioita ei uskalla kertoa yhtikäs mitään...., tietääköhän monen naapurikaan että vieressä asuu Kristitty Jeesuksen oma. Nyt vielä meillä on hyvä piiloutua kun ollaan kirkon jäseniä niinkuin suurin osa vielä maassamme mutta sillä ei ole mitään tekemistä elävän uskon kanssa joka on valmis tunnustamaan Jeesuksen seuraajaksi silloinkin kun odotettavissa pilkkaa, hylkäämistä, vielä ei teloituksia mutta jos veljemme tai sisaremme kärsii niin meidänkin kuuluisi tuntea kipua sillä saman ruumiin jäseniä olemme.

Pidä minut estettynä.......tästä oli Nasaretin kierroksella hyvä opetus kun opas kertoi kuinka kyseiset selitykset oli keksittyjä ja hän oikein havainnollisesti kertoi että kukaan ei osta peltoja ennekuin sen katsoo tarkaan , eli siinä vaiheessa kun esteeksi se sanottiin niin selvä tekosyy .
Tämäkään kohta ei ole turhaan Raamatussa vaan se herättelee ainakin itseäni kuinka selityksen mestari olenkaan kun pitäisi jonnekkin lähteä eikä ole mieluista. Kutsuppas jotain ihmistä seurakuntaasi niin saat jos jonkinlaista estettä miksi ei lähde, yleensä silleen ettei loukkaisi vaan hienotunteisesti seli seli selityksiä latelee.

Toipumassa matkasta ollaan ja vieläkin fyysiseti täällä mutta henkisesti siellä missä Tiina ja Annukka asustaa ja myös Hannan kotipaikka odottaa kukkulalla korkeimmalla......<3

Pieni tytön tyllerö on yökylässä ja hän vielä nukkuu sikeitä. Mukavia hetkiä eilen vietimme ja tehtiin pieni kävelyretkikin, hän innokas kävelijä pitkiäkin matkoja taapertaa ja juttua tulee mitä ihania ihmettely oivalluksia. Lapsen kanssa liikkuessa oppii tosi paljon. Sanoja on opittu uusia ja näin voi ilmaista itseään niin että mummokin ymmärtää kaiken melki mitä tarinoi. Ajattelin että mekin Jumalan lapsina opimme uusia sanoja ja ilmaisukeinojakin että voimme paremmin tulla ymmärretyksi ja etenkin me pätevöidymme tehtävässämme lasten lailla kasvaen Kristuksen tuntemuksessa ja sitä myötä pääsemme ehkä.....seuraavalle luokallekkin.

Elisa viihde on nyt asennettu ja sitä olen opetellut käyttämään. Kerroinhan että mieheni haksahti moiseen turhuuteen ja se on kohta vuoden seissyt nurkassa käyttämättä kun ei osattu asentaa eikä sitä tarvita......nyt poikani jaksoi perehtyä asiaan ja asensi kyseisen paketin , tosin aikasemmin Wi-fi yhteyden neuvoi joka tuli siinä mukana modemin. Se on tosi hyvä juttu sillä esim tablettiin ei tarvitse mitään kortteja kun netissä olen ja tässä huoneistossa voi käyttää vaikak kuinka monta kannettavaa, tablettia jne... ilman erillistä korttia. Eli se onkin hyvä :P Nyt selailin elisa viihdettä ja opin tallennus juttuja yms.......ehkä sekin on sitten hyvä kunhan ensin pähkäilen juttuja. Mieheni ei ymmärrä mitään ja varmaan sekoo koko kapulan kanssa eikä saa edes telkkaria auki joten minun on opeteltava ensin, siis pätevöityä tähänkin juttuun.
Eihän uskovien pidä viihde elisoita edes opetella.....näin voi joku ajatella mutta näköjään meikläisen täytyy ja oikeesti huomaan että kaikessa on joku juju niin että teknikkaa voi käyttää myös hyödyksi evankelioimiseen kuten tätä foorumiakin.

Mut nyt .........herätkää ja tulkaa jutustelemaan niitä juttuja mitä koette omassa elossanne <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.03.2014 15:44

Voi voi, niin se on että meidän mielestämme Taivaan Isä joskus antaa sen ainoan sateensa väärään aikaan, ja eilen se oli! Ei ole satanut sitten joulukuunlumisateen, eilen tuli pistäytymään maassa ollassaan ystävän ysstäväperhe. Tialtiinn kahvit ja juotiin sitä, niin eikös silloin juuri tullut sadetta kuin aisaa, odellinen mabul, ei siinä voinut mitään näytää tai nähdäkään. Mutta jo tapaaminen oli kiva. Pitää kai sään haltijallekin antaa anteeksi, ei muu auta.
Nyt sinnittelen, etten saisi liikkeellä olevaa flunssaa, munkkitippoja nämä mummot kaikkeen pahaan juo, niinkuin ennen kamferitippoja. Tällä hetkellä aurinkokin taas paistelee, ja niin muistamme että on vanhurskauden aurinko ja parantuminen hänen siipiensä alla.
Siunausta palanneille ja sielä kotoSuomeenkin jääneille!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 11.03.2014 21:51

Oikein odotin että pääsen kurkkaamaan kävijöitä ja tietysti matkalaisen mejun terveiset, kiitos niistä.
Erkki Lemisen syvällinen runo kertoo eletystä ja koetusta, jossa koulussa lienemme jokainen olleet, luokalle jättäjänä
ja ehtojen antajana ja niiden saajina, sellaista elämä on....jonkun mielestä ihmisen parasta aikaa.

Saamme kiittää, että lähes jokaisella kadulla asustaa ainakin yksi Jeesuksen seuraaja joka rukoilee, paikkakuntansa puolesta.
Ajattelen alkuseurakuntaa, ei raamattua, ei kirkkorakennusta, heillä oli toisensa ja muistot sekä opetukset Jeesukselta,,

Luin lehdestä haastattelun, joka jäi mieleeni :
Aistin tänäkin päivänä kohtaamistani ihmisistä jos he ovat kokeneet yksinäisyyttä.
Meillä on ominaistuoksu, jonka tunnistaa vain saman kokenut.

Onko Kristuksen tuoksu yksinäisyyden tuoksua, joskus se on sitäkin.
Työn syrjässä aika menee totaalisesti, nyt on influenssaa paljon liikkeellä ja poissaoloja.
Aamusta on jo valoisaa ja tullessakin näkee ilman lisävaloja, tiet ovat lähes sulat, kuinka leuto talvi on ollutkaan.
Lupailivat kyllä pakkasta tulevaksi,,ei se mitään tulkoon, ollaanhan sitä pohjolan oloihin varustauduttu.

Riitu oli tuonut koskettavan rukousaiheen, heitä on kaikkialla, uskonsa tähden vainottuja, joita murhataan mitä julmimilla tavoilla
me emme saa lakata rukoilemasta.

Tiinalle villasukat jalkaan, lämmintä juomaa, lieneekö siellä mustaherukkamehua. Meilläkin oli kotona kamferitippoja joita sokeriin laitettiin
taisi käydä vaivaan ja toiseen. Munkkitippoja en ole maistanut.
Siunausten sateita jokaisen elämään, sopivasti
rine

ViestiKirjoittaja eva » 12.03.2014 21:46

Älkää luottako maan mahtaviin!
Älkää yleensäkään luottako ihmiseen-
ei ihmisestä ole auttajaksi....
Onnellinen se, jonka auttaja on
Jaakobin Jumala. Ps. 146
Monilla oli monia kysymyksiä mielessä maamme tilanteesta, kun olimme rukouspiirissä.

:!: :!: :!: Hei! Klo on nyt 19.30 ja rukousta, rukousta Eduskuntatalon edessä olevien puolesta. Herra, ole heidän kanssaan, anna rohkeutta olla Sinun asiallasi Herra varjele Suomen maata. Kiitos, että Sinun tahtosi tapahtuu. Ovat siellä hiljaisessa kynttilä mielen ilmauksessa nykyisen avioliittolain ja lasten puolesta.
Siellä monia tuttuja. Minäkin olisin mennyt, mutta...

Meillä on kotitehtävät Israelin matkaa varten. Katsottavaksi Exodus filmi, luettavaksi Golda Meir: Elämäni, Profeettojen kieli, Syvännön Tienraivaaja, Pipomies ja Israel. Onneksi olen lukenut, mutta kauan sitten. Pitäisi kerrata. Muistan, kun hyvä ystäväni, nyt jo Herransa luona, sanoi Profeettojen kieli kirjasta , että se on toiseksi paras kirja maailmassa. On se kyllä ihme, että se kieli elpyi.
Huomenna sitten katsomaan, kuinka kevät on edennyt Euroopassa.
Olkaa siunatut! Sinä olet juuri se, jota Jumala rakastaa! :D :D
eva

ViestiKirjoittaja rine » 12.03.2014 22:06

Evan tuoma rukouspyyntö, tässä hetkessä, Herra varjele maatamme ja kansaamme,
erottaaksemme eksytyksen jota kaikkialta tuodaan koteihimme hyväksyttäväksi.
Hei! Klo on nyt 19.30 ja rukousta, rukousta Eduskuntatalon edessä olevien puolesta.
Herra, ole heidän kanssaan, anna rohkeutta olla Sinun asiallasi Herra varjele Suomen maata.
Kiitos, että Sinun tahtosi tapahtuu.
Ovat siellä hiljaisessa kynttilä mielen ilmauksessa nykyisen avioliittolain ja lasten puolesta.

Hiljaista täällä ollut missä olette, minun päivä ollut se perinteinen, eli työssä mennyt suuri osa.
Kauppareissu tehty ja ruokaa laitettu, nyt illasta on sauna ja taas sama toistuu, iloitsen kevään edistymisestä,
tänään oli lämmin kun aurinko paistoi,
kuulema lumisade alkaa lauantaina ja sitä jatkuu 3 päivää.
Eva matkalle lähdössä, virkistävää uudistavaa siunattua matkaa sinulle .

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... pikunnille
rine

ViestiKirjoittaja riitu » 13.03.2014 10:10

”Minä olen sinut lunastanut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.” (Jes. 43:1)

Usein ihminen kipuilee sitä, että minne minä kuulun, ei tunne kuuluvansa mihinkään. Kukaan ei minusta välitä. Miksi saan olla aina vain yksin. Kukaan ei minua kaipaa.

Itsellänikin oli aikoinaan tällaisia tuntemuksia. Jo lapsena koin tietynlaista ulkopuolisuuden tunnetta.
Koulussa minut eristettiin ryhmästä. Sain olla välitunnilla yksin, ryhmätöissä kukaan ei halunnut minua parikseen.
Kun piti mennä jonossa aamunavaukseen, takanani oleva jätti tietyn hajuraon, ettei tarvitsisi seisoa minun vieressä.

Monella on varmaan omat kokemuksensa niiltä ajoilta kun tunsi olevansa todella yksin.

Tuo yllä oleva Raamatunlause on lohdullinen, ja olisi ollut hyvä kun tuon olisi muistanut kaikkein kipeimmillä hetkillään. Se olisi tuonut turvaa, kun olisi ollut joku, jolle olisi tuntenut kuuluvansa, olisi joku joka välittää, jopa nimeltä kutsuu sinua.
Muistan sen kun kerran heräsin siihen, kuin joku aivan selvästi kutsui minua nimeltä, ja kun katsoin ympärilleni en nähnyt ketään. Silloin kävi mielessä että olikohan se Jumala joka kutsui, ja mitä Hän halusi minulle sanoa. Ehkä juuri tuota, mitä tuossa Sanassa sanotaan.
"Minä olen sinut lunastanut, sinä olet minun."

Siunattua alkavaa päivää.

http://www.youtube.com/watch?v=k20h4hZ4Roc
riitu

ViestiKirjoittaja meju » 13.03.2014 10:50

Sinä vain
"Sinä vain saat minut tuntemaan että kelpaan"

Matkallamme oli viimeisenä iltana muisteluhetki ja siinä muutama ohjelma. Koskettavinta oli kun ystäväni lapsenlapsi 16 vuotias ihan itse kysyi että voisiko hän soittaa ja laulaa yhden biisin. Hän käy musiikkilukiota joten on taitava flyygelinkin soittaja. Meitä jännitti että mikähän biisi sieltä tulee ja häne esitti Stellan häävalssin "sinä vain". Koskaan aikasemmin en ole kuullut kyseistä laulua ja ne sanat kosketti kun nuori neito oikein antaumuksella lauloi.
Tämän esityksen jälkeen oli runo joka pyydetty etukäteen ja tämä lauluhan tuli extemppore. Runon sanat oli "sinä tiedät Jeesus", tosin en sanatarkkaan muista mutta yritän saada runoilijalta tänne sen runon. Lissu tunteekin tämän lausujan ja Rinekin ....luulisin, hän asustaa Tohmajärvellä.
Nämä oli niin kuin sovittu juttu, eli näin Pyhä Henki ihmeellisesti nivoo juttuja ja silloin Jeesus Kristus tulee kirkastettua jopa maallisissakin lauluissa.
Kerran olemme häissä ja siellä laulamme "SINÄ VAIN <3"
Yritän etsiä sanat mutta jos koneeni temppuilee niin ehkä minua autetaan.

Kelpaanko joukkoon on varmaan jokaisella tämä tunne ja monestihan käy niin ettei kelpaa kuten eilisessä runossakin mainittiin. Jeesus kuitenkin saa sinut ja minut tuntemaan että kelpaan ja juuri tälläisenä. Hän meitä vahvistaa ja auttaa myös heikkoja kasvamaan niin että luottavat jopa oikealla tavalla itseensä ja siihen että on yhtä tärkeä kuin toinenkin.....

Rinen tavoin minäkin aina kiiruhdan katsomaan kun vaan vähänkin tilaisuus koneelle päästä onko uusia juttuja, tosin usein tulee haikee olo kun ei liikettä paljoa täällä näy. Kuitenkin muistamme että tämä on pienten alkujen päivä ja yritetään pitää kirjoituksin yllä tätä foorumia vaikka edes kerran kuukaudessa yksi juttu, tai viikossa tai .....päivässä ja hyvänä kaksikin tuumailua :lol:

Evalle siunattua matkaa, toivottavasti reissusta päivität missä menet mitä teet :!:

Uimassa kävin eli vesijumppa aamu, muuten olen vapaalla ja pienen koirulin kanssa vietämme laatuaikaa kahdestaan. Kampaajalle on aika ja siinäpä ne tämän päivän suunitelmat onkin.

Pienelle "trinssessalleni" sanoin että lähdetkö joskus mummon kanssa Israeliin johon hän innokkaasti "loo loo loo loo" , jokoa tarkoittaa joo jooj.
Sinulle sanon että kirjoitathan ja huomaan että sieltä kuuluu loolooloolooloo :lol:

ps. Riitun viesti oli tullut sillä aikaa kun yritin saada tätä viestiä lähtemään ja siihen meni aikaa...on jotain häikkää yhteyksissä. Kirjoitimme samasta aiheesta tietämättä toisen kirjoituksesta ja yhtaikaa uskoisin että naputtelimme :)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja riitu » 13.03.2014 11:15

Tässä se tulee :)

Tuulimyllyjä vastaan
täällä taistellaan
Viima hiuksissa viipyy
hetken vaan
Toiset nuorena nukkuu
joskus se pelko uniin kulkeutuu
Sitten sinä oot siinä
silität mun hikistä päätä
joku taika sulla on sillä

Sinä vain, sinä vain
saat mut luottamaan
meillä on aikaa

Sinä vain, sinä vain, sinä vain
saat mut tuntemaan että mä kelpaan

Kun pyryttää ja pajutkin taipuu
kinosten alle hautautuu.
Täytyy olla lujasta luusta
että selviytyy

Hangen alla paine kasvaa
kestänkö sen mitä vaaditaan
Rakas , onneks sä oot siinä
joku taika sulla on sillä

Sinä vain, sinä vain
saat mut luottamaan
meillä on aikaa

saat mut tuntemaan, että mä kelpaan

Sitten sinä oot siinä
joku taika sulla on, sillä

Sinä vain, sinä vain
saat mut luottamaan
meillä on aikaa

Sinä vain, sinä vain
sinä vain, saat mut tuntemaan
että mä kelpaan

Sinä vain, sinä vain
saat mut taistelemaan
tuulimyllyjä vastaan

saat mut nousemaan
läpi hangen ja roudan
riitu

ViestiKirjoittaja marja84 » 13.03.2014 17:20

Hei Ihanaa nähdä Hanna samaan aikaan linjoilla :)

Päivä vain ja hetki kerrallansa mennään meilläkin, hiljaiseloa ja väsymystä...

Rukoilen kaikille terveyttä ja kaikkea muutakin hyvää :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja